Ik heb na een half jaar eindelijk een parkeerkaart te pakken gekregen. Met een kentekenbewijs dat overigens niet op mijn naam stond toen. Bij ingang Woudestein staat een parkeerhokje, daar moet je je kaart aanvragen. Er hangt altijd een geel A4 op de ruit waarop staat 'voltijd parkeerkaarten niet beschikbaar'. Als dat briefje weg is, is er dus een kaart beschikbaar en moet je je rijbewijs, studentenkaart en kentekenbewijs tonen. De borg is 45 euro en je kunt daar pinnen.
Ik heb mazzel gehad dat ik in de tentamenperiode een keer langs dat hok liep en dat dat briefje weg was, je moet echt geluk hebben. Het verbaast me niets dat een van bovenstaande users 3 jaar bezig was geweest. Ik liep echt helemaal leeg op de parkeerkosten, waren toch een euro of 15-20 per week en dat kan ik gewoon niet betalen. Begon al te twijfelen of ik mn OV niet weer moest gaan gebruiken.
Ik voelde me vandaag wel ontzettend opgelicht door dat parkeerbeheer. Je krijgt dus een parkeerkaart voor een bepaalde parkeerplaats, in mijn geval P4 (garage aan Kralingse Zoom). Die was vol en bij de garage bij T accepteerde hij mijn kaart niet en moest ik dus gewoon betalen. Bij het parkeerhok zeiden ze dat de kaart mij alleen toestemming geeft om op de uni te parkeren maar me geen recht op een plaats geeft. Allemaal leuk en aardig, maar wie verzint er in vredesnaam dat ik maar op 1 parkeerplaats mag komen met die kaart? Ik hoop dat dit niet vaker gebeurt, ik was weer 7 euro lichter en het is pas maandag. Ik hoop dat het ermee te maken heeft dat het het begin van het schooljaar is. Maandag is ook altijd de drukste dag in de week, dat kan het ook zijn.
Ik wil trouwens helemaal niet op P4 parkeren, veel te ver lopen...
Deer God, thank you for the venison.
There's a puma in the kitchen.