abonnement Unibet Coolblue
pi_70936626
Samen met 5 vrienden ga ik deze zomer backpacken door Schotland. We hebben alleen nog niet echt een idee van wat we nou precies willen doen. Om niet aan een planning vast te zitten hebben we een lijstje met campsites/hostels/etc. gemaakt in de buurt van de route die we ongeveer willen nemen. Dan kunnen we die onderweg opbellen. Is dat voldoende of adviseren jullie toch wel vantevoren te boeken?

We gaan ~2.5 week en de eerste 2 nachten hebben we al in Edinburgh geboekt. We komen 6 augustus aan en ik heb gehoord dat er dan een of ander festival is, dus dat komt al goed uit. Misschien kan iemand die vaker in Schotland of Edinburgh is geweest daar nog wat over kwijt
Daarna willen we door naar Fort William, de Isle of Skye en via Loch Lomond en Glasgow weer terug naar Edinburgh. Maar afgezien van de mooie natuur willen we natuurlijk ook wel eens iets anders dan wandelen. Zijn er dingen die we zeker moeten gaan zien of doen? Het is voor ons de eerste keer dus tips over backpacken (in schotland) zijn altijd welkom!
pi_70936741
Tof. Heb je al een Lonely Planet ofzo?
pi_70936836
Nee wat is dat
pi_70936905
Schotland is top.. Edinbrough is een van mijn favoriete steden in Europa! sowiezo Endinbrough Castle bekijken en de meeste musea in Schotland zijn gratis! verder doe de citytour.. zelfde soort bussen als in london! en duik daarna lekker de pub in..
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
pi_70936958
Backpacken in Schotland is prima te doen. Heb er 2 jaar geleden de West Highland Way gelopen (Glasgow - Fort William).

Mocht je geen slaapplaats kunnen vinden dan kan je altijd nog wildkamperen. Dat mag daar gewoon zolang je er geen zooitje van maakt en de natuur respecteert.

Wat je dan sowieso moet doen is de Ben Nevis omhoog bij Fort William.
Your mother sucks c*ck in hell!
pi_70936991
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:11 schreef banananasi het volgende:
Nee wat is dat
Reisgids, erg handig.

  maandag 13 juli 2009 @ 16:21:09 #7
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_70937122
een of ander festival
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_70937661
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:13 schreef mividaloca het volgende:
Schotland is top.. Edinbrough is een van mijn favoriete steden in Europa! sowiezo Endinbrough Castle bekijken en de meeste musea in Schotland zijn gratis! verder doe de citytour.. zelfde soort bussen als in london! en duik daarna lekker de pub in..
Ja die stond ook al op ons lijstje, en de pub duiken we zoiezo in!
quote:
Backpacken in Schotland is prima te doen. Heb er 2 jaar geleden de West Highland Way gelopen (Glasgow - Fort William).
Mocht je geen slaapplaats kunnen vinden dan kan je altijd nog wildkamperen. Dat mag daar gewoon zolang je er geen zooitje van maakt en de natuur respecteert.
Wat je dan sowieso moet doen is de Ben Nevis omhoog bij Fort William.
Hoe was Glasgow? Ik heb van sommige gehoord dat het een grauwe industriestad is en anderen zeggen juist dat het super is. Hoe is het uitgaansleven daar? Oh en de Ben Nevis gaan we ook zeker beklimmen! Bedankt voor de tip over het wildkamperen
quote:
Reisgids, erg handig.
Ga ik achteraan, thanks
quote:
een of ander festival
Ik vind festivals altijd tof, dus?
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 16:38:03 #9
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_70937695
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:11 schreef banananasi het volgende:
Nee wat is dat
De backpackersbijbel. Al geef ik de voorkeur aan de Rough Guide.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 16:42:40 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_70937847
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_70938007
Top, maar waarom vind je de Rough Guide fijner dan?
  maandag 13 juli 2009 @ 16:48:36 #12
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70938036
Als je serieus gaat wandelen in Schtland, zoals op Skye, dan kom je regelmatig door gebieden waar een drukke dag betekent dat je 3 schapen tegenkomt. dus geen kroeg of wat ook. Neem dus vooral veel vers water mee.
Zorg ook dat je essentiele dingen als je slaapzak waterdicht kunt opbergen; in Schotland is een gezegde: Eens per 24 uur zal het regenen. Het kan 1 minuut zijn, of 24 uur, maar het zal regenen.
Op Skye is trouwens een leuk youthhostel en 1,5 km verder, direct aan zee, een heel toffe camping waar de schapen tussen de tenten door lopen.
Nog een andere tip; als je ergens een aantal dagen blijft en een wandeling vanuit 1 punt maakt, licht dan Mountain Rescue in welke route je gaat lopen en wanneer je terug bent. Als je dan nog niet terug bent, gaan ze je zoeken.
Zeker in afgelegen gebieden als Skye kom je in de bergen erg weinig mensen tegen, dus als je in nood komt, moet je ook zelf oplossen.

Oja, Ben Nevis moet je beklommen hebben
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 16:52:41 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_70938177
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:47 schreef banananasi het volgende:
Top, maar waarom vind je de Rough Guide fijner dan?
Persoonlijke voorkeur. Qua inhoud zit er niet veel verschil in.

Verdere mogelijke criteria voor de keuze tussen de LP en de RG: nieuwere versie / iets goedkoper.

Gewoon een boekhandel inlopen dus en de twee naast elkaar leggen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_70938324
Is het Loch Ness-meer ook geen verplicht nummer als je naar Schotland gaat?
pi_70938792
Dat festival is the Fringe
http://www.edfringe.com/
  maandag 13 juli 2009 @ 17:22:53 #16
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70939128
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:57 schreef Neleos het volgende:
Is het Loch Ness-meer ook geen verplicht nummer als je naar Schotland gaat?
Hahaha nee joh, is geen reet aan.

ben er ook 2x geweest...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70939341
heu, volgens mij ken ik iemand die precies hetzelfde ging doen

Kom je toevallig uit Nijmegen?
pi_70939411
Schotland Waar je ook naartoe gaat, het wordt altijd mooi. Ik vond zelf de omgeving van Glencoe erg mooi, daar heb je ook een camping (Invercoe) heel mooi liggen aan een meer (wat dan wel weer het nadeel van midges met zich meebrengt):

De camping op Mull (diegene die je direct ziet liggen als je met de veerpont vanaf Oban komt) heeft ook een geweldige ligging, maar Mull is misschien weer wat ver van jullie rondje.

Skye schijnt geweldig mooi te zijn, zelf helaas nog niet geweest. Ik weet niet hoe primitief jullie het allemaal willen doen, maar als je echt de hooglanden in wilt, hou er dan rekening mee dat er daar elk jaar mensen in de problemen komen, omdat ze de Schotse bergen en weersomstandigheden onderschatten. Als mensen naar de Alpen gaan zijn ze vaak veel beter voorbereid.

Zorg ook voor een goeie slaapzak, ik kwam daar met een flutslaapzakje, denkend: "ach, het is zomer", maar had het regelmatig verdomd koud.

Over dat festival in Edinburgh: ik heb gehoord dat het in die periode lastig hotel- en hostelkamers vinden is, maar voor kampeerplekken ligt dat wellicht anders. Ik heb in de rest van Schotland nooit gereserveerd toen ik daar zes jaar geleden in augustus was, er was altijd wel een plekje vrij voor m'n tentje.

Heel veel plezier gewenst!
Misschien is de West Highland Way trouwens een geschikte route voor jullie? Schijnt erg mooi te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door ShadyLane op 13-07-2009 17:39:47 ]
  maandag 13 juli 2009 @ 17:45:50 #19
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70939675
oja, ook een must-see; het "highlander kasteel" (ben ff zo snel de naam kwijt....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70939687
Misschien kan je deze pagina nog gebruiken
http://www.undiscoveredscotland.co.uk/index.html

of voor campings
http://reisverhaleneuropa.nl/campings/CampingsSchotland.htm

Hier kan je ook nog vragen stellen of kijken of er iets voor je tussen staat.
http://www.schotlandforum.nl
pi_70939734
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:45 schreef error_404 het volgende:
oja, ook een must-see; het "highlander kasteel" (ben ff zo snel de naam kwijt....
Eilean Donan Castle

Is vlak bij Kyle of Lochalsh

http://www.undiscoveredsc(...)nancastle/index.html
pi_70945853
Heel erg bedankt! Ik heb zelf niet zo'n zin in Loch Ness - lijkt me veel te gehyped - maar ik zal het er met de rest over hebben.
@error_404: Kijk dat zijn tips waar ik wat aan heb! Vooral dat kasteel, ligt ook nog eens op de route!
@Maisnon: Nee ikzelf niet, maar een paar van m'n vrienden zitten daar wel op kamers
@ShadyLane: Woah Ik heb er nu al zo'n in in he Mull is inderdaad iets uit de richting maar Glencoe lijkt me prachtig! Verder zijn we allemaal stevig bepakt dus dat zit wel goed. En in Edinburgh hebben we de eerste nachten ook al geboekt. De WHW pakken we wel een stukje mee denk ik, die komt langs Loch Lomond toch? Maar we gaan hem niet helemaal lopen.
@Big_Yin: Die campingkaart is geweldig, ik heb op dezelfde site er ook nog een voor jeugdherbergen enzo gevonden!
pi_70947072
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:37 schreef banananasi het volgende:
[..]
Hoe was Glasgow? Ik heb van sommige gehoord dat het een grauwe industriestad is en anderen zeggen juist dat het super is. Hoe is het uitgaansleven daar? Oh en de Ben Nevis gaan we ook zeker beklimmen! Bedankt voor de tip over het wildkamperen
[..]
Centrum van Glasgow is wel ok. Daar kan je jezelf wel een avondje of twee vermaken. Buiten het centrum is het inderdaad een erg grauwe industriestad.

Wat je ook meeneemt in je uitrusting, vergeet niet voldoende deet o.i.d. mee te nemen. Zeker in de zomermaanden word je echt opgegeten door die midges.
Your mother sucks c*ck in hell!
  maandag 13 juli 2009 @ 22:45:30 #24
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_70949810
Ik ga eind augustus drie weken naar Schotland. Ik ga de Great Glen Way lopen en voor de rest rondtrekken. Ik zit in het begin twee dagen in Glasgow en aan het eind drie dagen in Edinburgh, ik heb dus nog een dag of tien om vrij in te vullen buiten de Great Glen en de steden.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_70955709
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:04 schreef banananasi het volgende:
@Maisnon: Nee ikzelf niet, maar een paar van m'n vrienden zitten daar wel op kamers
Van die vrienden die meegaan? Gaat er ook een meisje mee, Anne?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')