abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70933058
Beste Fok!kers,

Ik zit met een groot probleem. Ik heb de opzet van m'n masterscriptie in een .docx bestand staan die nu zowel op m'n macbook als vanaf een usbstick (via een windows pc) niet meer wil openen

Ik krijg de volgende foutmelding:
quote:
The Open XML file <file naam.docx> cannot be opened because there are problems with the content.

Details
The file is corrupt and cannot be opened.
Hij heeft het altijd gedaan, maar na het e.e.a. aangepast te hebben vrijdag, wil hij het niet meer doen. Ik gok dus dat er iets fout is gegaan bij het aanpassen vrijdag...

Nu ben ik al vanaf 09:00 vanochtend bezig met Googlen, de geboden oplossingen via Google uitproberen zoals:

- .docx extensie veranderen naar .zip (omdat docx bestaat uit allemaal kleinere bestanden die je kunt 'accessen' als je hem unzipt en die bestandjes vervolgens kunt checken op fouten). Dit is gelukt, maar wanneer ik de .zip open zie ik gewoon het .docx bestand staan en geen kleine bestandjes die ik zou kunnen checken.
- Open and Repair optie kiezen bij File -> Open -> blader naar bestand -> Open and Repair
- extensie veranderen naar .htm, .html, .doc etc. etc.

Ook heb ik een repair programma voor de Mac gevonden (Stellar Phoenix), die het bestand misschien kon repareren, maar voor dit programma kon ik geen Registration Key vinden (zonder er 130e voor te betalen), dus kan ook niet proberen het te repareren

Ik ben een beetje ten einde raad....

Is er hier misschien een Word expert die ik mijn .docx kan mailen en die het vervolgens wel voor elkaar kan krijgen het bestand te openen en de inhoud op te slaan als .doc om dit vervolgens weer terug te mailen naar mij? Het is zoals ik lees een .docx fout en zou niet meer voorkomen wanneer het opgeslagen wordt als .doc...

Alvast bedankt!

Link naar Google: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=The+open+XML+file+cannot+be+opened+because+there+are+problems+with+the+contents&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq=
(Y)
pi_70933256
Ik wil wel eens een poging wagen. Ik pm je mijn mailadres wel even.
pi_70933261
aangeven die handel
  Donald Duck held maandag 13 juli 2009 @ 14:18:04 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70933322
Vista? Die kan vorige versies van bestanden terugzetten, dat zit bij de eigenschappen van de map waarin het bestand zit
Of als je het bestand op je mac hebt gemaakt, kan timemachine je wellicht helpen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_70933700
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:15 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Ik wil wel eens een poging wagen. Ik pm je mijn mailadres wel even.
Thanks! Meteen gemaild!
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Vista? Die kan vorige versies van bestanden terugzetten, dat zit bij de eigenschappen van de map waarin het bestand zit
Of als je het bestand op je mac hebt gemaakt, kan timemachine je wellicht helpen
Oorspronkelijk gemaakt op een XP machine, staat op nu op USB stick en de versie die op USB stick staat, staat dus ook op m'n Mac (in het weekend vanaf de USB stick op m'n Mac gezet als soort van back-up, en ze werken beide niet )

Op de XP machine staat alleen een oude versie die nooit is bijgewerkt en op de Mac heeft dus nooit een oudere versie gestaan...
(Y)
  maandag 13 juli 2009 @ 15:03:19 #6
122701 SamStar
Voorheen Da-Ali-G
pi_70934621
en het bestand gewoon openen in winrar zonder het bestand te renamen?

Greetz
Hoofdpijn is het gevolg van het overmatig alcohol gebruik!
het heeft dan ook niets te maken met de zin in sex.....
pi_70934976
Je kunt overigens ook de volgende functie in Word gebruiken:

- Open Word
- Browse naar je map met je scriptie
- Verander het filetype waar Word op selecteert van .doc naar "Recover text from any file (*.*)
- Selecteer en open de file met de scriptie

Als het goed is krijg je een hele shitload aan gegevens te zien, waaronder veel overbodige informatie, maar je volledige scriptie zou er in principe in moeten staan. Even aangenomen dat het je vooral om de tekst gaat.
  maandag 13 juli 2009 @ 15:23:35 #9
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_70935211
Is het al opgelost?
(voortaan altijd een 2e als .doc compatibel met word '97 opslaan, dan weet je zeker dat ie het overal en altijd doet).

Succes he
Big mouth strikes again
  maandag 13 juli 2009 @ 15:28:00 #10
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_70935361
PM mij ook eens. Ik weet misschien wel wat, ik heb het een tijdje geleden ook gehad. (Niet hetzelfde, wel iets soortgelijks)
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_70935404
Helaas Chiren,

Het is me niet gelukt. Ook met een paar specifieke docx recovery programma's geprobeerd maar geen succes. Ik krijg het bestand op geen enkele manier open. Zelfs de plain text eruit halen lukt niet.
pi_70935515
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:16 schreef boyv het volgende:
Je kunt overigens ook de volgende functie in Word gebruiken:

- Open Word
- Browse naar je map met je scriptie
- Verander het filetype waar Word op selecteert van .doc naar "Recover text from any file (*.*)
- Selecteer en open de file met de scriptie

Als het goed is krijg je een hele shitload aan gegevens te zien, waaronder veel overbodige informatie, maar je volledige scriptie zou er in principe in moeten staan. Even aangenomen dat het je vooral om de tekst gaat.
Het is alleen de opzet van de scriptie, maar dit heb ik ook al geprobeerd, zonder succes overigens, thanks voor het aanbod in je PM in ieder geval, ik zal hem onthouden!
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:29 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Helaas Chiren,

Het is me niet gelukt. Ook met een paar specifieke docx recovery programma's geprobeerd maar geen succes. Ik krijg het bestand op geen enkele manier open. Zelfs de plain text eruit halen lukt niet.
Helaas Ik kreeg er zelf ook alleen maar vage tekens uit als ik alleen de plain text eruit wilde halen met de Recover text from any file optie...

Super bedankt voor het proberen in ieder geval
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:28 schreef Barcaconia het volgende:
PM mij ook eens. Ik weet misschien wel wat, ik heb het een tijdje geleden ook gehad. (Niet hetzelfde, wel iets soortgelijks)
PM !
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:23 schreef heartwork het volgende:
Is het al opgelost?
(voortaan altijd een 2e als .doc compatibel met word '97 opslaan, dan weet je zeker dat ie het overal en altijd doet).

Succes he
Gaan we voortaan maar doen ja! Nog niet opgelost overigens...

[ Bericht 20% gewijzigd door chiren op 13-07-2009 15:40:01 ]
(Y)
  maandag 13 juli 2009 @ 17:05:00 #13
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_70938583
Zie je mail, ik heb gedaan wat ik kon maar het gaat je waarschijnlijk niet lukken om het document 100% terug te krijgen.
pi_70942505
Ik wil ook nog wel een poging doen voor je. PM maar.
pi_70948408
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:27 schreef Wijnbo het volgende:
Ik wil ook nog wel een poging doen voor je. PM maar.
Super, pm!
(Y)
pi_70953274
Gezien docx een XML-formaat gebruikt, zou het in principe mogelijk moeten zijn het bestand (na uitpakken) met een text-editor te openen en zo in ieder geval de platte tekst te redden.

Zo niet, is het bij deze 1-0 voor ODF tegen OOXML.
pi_70953401
Klinkt als een USB stick die er te vroeg is uitgehaald of iets dergelijks. Waarschijnelijk is de data sowieso niet compleet en als dat zo is, heeft recoveren weinig zin (of een slim programma moet jouw scriptie overnieuw kunnen bedenken ).
pi_70963702
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:21 schreef 8D het volgende:
Klinkt als een USB stick die er te vroeg is uitgehaald of iets dergelijks. Waarschijnelijk is de data sowieso niet compleet en als dat zo is, heeft recoveren weinig zin (of een slim programma moet jouw scriptie overnieuw kunnen bedenken ).
Dik kans dat de boel corrupt is op triviale files voor markup e.d. en dat de content nog in orde is.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:59:16 #19
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_70974376
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:00 schreef doppendoosch het volgende:

[..]

Dik kans dat de boel corrupt is op triviale files voor markup e.d. en dat de content nog in orde is.
Is niet zo, heb ik al gegekeken. Sommige stukken ruwe tekst staan er nog in, andere delen zijn weggevallen en opgebroken met tussendoor stukjes van markup.
pi_70974607
Nou, ff een regular expression er op los om de markup-tags eruit te rausen, en je kunt 'm in ieder geval een deel van de tekst terugsturen
pi_70975601
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:59 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Is niet zo, heb ik al gegekeken. Sommige stukken ruwe tekst staan er nog in, andere delen zijn weggevallen en opgebroken met tussendoor stukjes van markup.
Inderdaad. TS, ik heb een stukje tekst kunnen recoveren, maar 13 KB is sowieso erg weinig voor een docx document. Ter vergelijking: als ik een nieuw document maak, er een tabel in pleur van 4x4, wat opmaak en paar regels tekst, dan gooit ie hem al naar 15 KB.

Heb je niet toevallig nog een autosave of temp gevalletje?

Uitpakken met winrar levert CRC errors, en als ik er voor kies de beschadigde bestanden toch te
behouden, krijg ik er niet veel meer uit dan een paar regels platte tekst.
quote:
Om deze reden pleiten deskundigen voor een jeugdstrafrecht tot en met 23. Ik vraag me af of we het probleem van de stijgende jeugdcriminaliteit niet tevens kunnen ondervangen door de leeftijdsgrens voor civiele aansprakelijkheid te verlagen? Een civiel proces is wellicht minder ingrijpend dan een strafproces en van het besef van civiele aansprakelijkheid kan een preventieve werking uitgaan
En ik zou nu niet juichen, want dit is het enige deel langer dan 1 regel wat er uit kwam rollen.

De rest is meer dit :
quote:
Civielrechtelijke aansprakelijkheid van minderjarigen.or ouderlijke rn:antwoantwoleeftijdsgrens met betrekkouderlijke rn:antwo

[ Bericht 23% gewijzigd door Wijnbo op 14-07-2009 18:47:41 ]
pi_70977356
quote:
Archive: [scramble].docx
testing: [Content_Types].xml OK
testing: _rels/.rels OK
testing: word/_rels/document.xml.rels OK
testing: word/document.xml bad CRC 9fad818a (should be 613e1aa3)
testing: word/theme/theme1.xml bad CRC 2f4b9431 (should be e2adb596)
testing: word/settings.xml
error: invalid compressed data to inflate
testing: word/fontTable.xml OK
testing: word/webSettings.xml OK
testing: docProps/app.xml OK
testing: docProps/core.xml OK
testing: word/styles.xml OK
At least one error was detected in [scramble].docx.
Net de verkeerde bestanden die naar de klote zijn idd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')