abonnement Unibet Coolblue
pi_70931237
Donderdag stapt m'n dochter op het vliegtuig richting China en wij willen haar natuurlijk uitzwaaien.

1. Nu heb ik wel op internet gevonden dat je speciale 'kort parkeer'terreinen hebt, alleen kan ik nergens prijzen vinden. Iemand enig idee?

2. Wat ik ook niet kan vinden is wat ik nou in m'n TomTom moet invoeren om exact naar die specifieke parkeerplek te komen. Gewoon Schiphol en dan maar de P-borden volgen?

3. En tot slot: we willen na het uitzwaaien (om half 11 's ochtends) nog wat rondwandelen en wat vliegtuigen spotten en zo: heeft iemand een tip waar je tegenwoordig het beste heen kan gaan daarvoor? Want ze hebben toch specifieke spotplekken? Ik loop als het ff kan niet te ver weg van de parkeerplaats (problemen met de knie). En als dit spotten nogal lang gaat duren, is parkeren op die 'kort parkeren'plaatsen dan niet erg duur...? Kan je dan mss beter ergens anders gaan staan? (Trouwens, openbaar vervoer is geen optie, dus 'ga met de trein'-suggesties zijn lichtelijk nutteloos. )

Alvast bedankt voor de medewerking aan wat een leuk dagje Schiphol moet worden. (Goede voorbereiding is het halve werk, nietwaar!)
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 13:10:56 #2
5428 crew  miss_sly
pi_70931413
Met kort parkeren wordt op Schiphol bedoeld dat de auto er niet een aantal dagen blijft staan tijdens je trip. Volgens mij kost het een paar euro per uur, exact weet ik het niet, daar let ik nooit zo op.

Met je Tomtom gewoon richting Schiphol en op Schiphol de bordjes richting parkeergarage volgen.

Spotten weet ik zo niet hoe het op schiphol zelf zit. Ik meen dat er ergens bovenin een panoramadak is ofzo. Verder kun je op andere plekken wel veel zien, maar dan moet je bijv naar de Mac die naast de baan ligt, en dan rij je dus wel van Schiphol af.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 13 juli 2009 @ 13:13:52 #3
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_70931505
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_70931514
1. 2.5 uur was 10 euro dacht ik.

2. Afslag schiphol en dan de P borden volgen, kan niet verkeerd gaan. Je moet alleen niet Lang Parkeren volgen. Dan gaat het mis en kom je heel ergens anders uit. Om een idee te geven, P2 ligt onder het WTC, achter het Sheraton. P1 ligt er recht tegenover, aan de andere kant van het viaduct dat naar vertrek gaat.

3. In het midden ongeveer, tussen Terminal 1 en 2 is een trap naar boven voor het enkele cafe's, het selfservice restaurant en het Panorama/Uitwwaai dek. Staak goed aangegeven.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_70931577
Beste plek om te spotten is normaal gezien het panorama dak, dat meerdere ingangen heeft. Minstens 1 ingang is voorzien van liften dus met een knie die het niet doet raak je er ook wel. Of het ver van de parking is weet ik niet, ik ga altijd met de trein erheen. Probleem met het dak is wel dat het naar 1 richting uitkijkt, als de wind van de verkeerde kant komt, stijgen de vliegtuigen achter je op en zie je helemaal niks vliegen. Je kan natuurlijk wel nog de vliegtuigen zien aan komen rijden en wegtaxien.
pi_70932515
Gewoon richting schiphol, en daar de volgen borden. Beetje opletten en je komt er. Daarna gewoon naar boven lopen en in schiphol zie je alle borden met de vliegtuigen erop + gate waar ze komen enzo.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 juli 2009 @ 13:50:22 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70932576
Zoals de rest zegt heb je zodra je de rijksweg afkomt gewoon 'kort parkeren' op de borden staan. Dichterbij dan kort parkeren kom je niet te staan. Alternatieven zijn er dan niet.
pi_70932853
Mijn ouders zijn er pas geweest, ik hoorde ze iets over 6 euro per uur zeggen geloof ik.
Vanavond gaan ze weer, zal het even vragen.
pi_70933102
Laatst ook even wezen kijken op het panoramaterras, nog geen anderhalf uur en 6 euro.

Gewoon schiphol volgen ,P2, roltrap en je staat op schiphol plaza erg gemakkelijk.
pi_70933313
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:05 schreef hello_goodbye het volgende:
Donderdag stapt m'n dochter op het vliegtuig richting China en wij willen haar natuurlijk uitzwaaien.
3. En tot slot: we willen na het uitzwaaien (om half 11 's ochtends) nog wat rondwandelen en wat vliegtuigen spotten en zo: heeft iemand een tip waar je tegenwoordig het beste heen kan gaan daarvoor? Want ze hebben toch specifieke spotplekken? Ik loop als het ff kan niet te ver weg van de parkeerplaats (problemen met de knie). En als dit spotten nogal lang gaat duren, is parkeren op die 'kort parkeren'plaatsen dan niet erg duur...? Kan je dan mss beter ergens anders gaan staan? (Trouwens, openbaar vervoer is geen optie, dus 'ga met de trein'-suggesties zijn lichtelijk nutteloos. )

Alvast bedankt voor de medewerking aan wat een leuk dagje Schiphol moet worden. (Goede voorbereiding is het halve werk, nietwaar!)
Hier, hier of hier.

Je kunt dan gewoon in de auto blijven zitten
Er gaat niets boven Groningen
pi_70933566
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:00 schreef Ruud het volgende:
Mijn ouders zijn er pas geweest, ik hoorde ze iets over 6 euro per uur zeggen geloof ik.
Vanavond gaan ze weer, zal het even vragen.
Net gevraagd, 6 euro klopt.
  maandag 13 juli 2009 @ 20:36:32 #12
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70944828
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:17 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Hier, hier of hier.

Je kunt dan gewoon in de auto blijven zitten
Dat wordt dan gokken aangezien het baangebruik wel eens wil veranderen door draaiende winden.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_70948328
Ha, bedankt allemaal! Dit gaat helemaal goed komen!
pi_70948397
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:17 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Hier, hier of hier.

Je kunt dan gewoon in de auto blijven zitten
Vroegah had je nog de Aalsmeerderweg



[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 13-07-2009 22:16:28 ]
  maandag 13 juli 2009 @ 22:11:00 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_70948438
gewoon gezellig met de trein gaan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_70948896
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:11 schreef SpecialK het volgende:
gewoon gezellig met de trein gaan.
Dat is inderdaad wel de manier om je vliegtuig te missen.
  maandag 13 juli 2009 @ 22:33:52 #17
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_70949350
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:36 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dat wordt dan gokken aangezien het baangebruik wel eens wil veranderen door draaiende winden.
dus daarom check ik eerst altijd ff deze pagina Die toont het baangebruik zoals dit op dit moment door de verkeersleiders wordt gehanteerd

http://www.luchtverkeersl(...)?source=baan_actueel
  maandag 13 juli 2009 @ 22:38:01 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_70949532
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel de manier om je vliegtuig te missen.
Afgelopen 2 jaar 60+ vluchten moeten halen op schiphol. Allemaal met de trein. Geen 1 gemist.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_70949623
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:36 schreef cheqy het volgende:

[..]

Dat wordt dan gokken aangezien het baangebruik wel eens wil veranderen door draaiende winden.
Mwoah.. de 18R is wel vaak in gebruik ja Maar inderdaad kun je even bovengenoemde pagina checken. Of een scanner meenemen.. of gewoon kijken als je op schiphol aankomt, welke banen ze gebruiken.
Er gaat niets boven Groningen
pi_70949670
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vroegah had je nog de Aalsmeerderweg

[ afbeelding ]
Ja.. het is net alsof ze die parkeerplaats gewoon 1 op 1 verplaatst hebben naar de polderbaan.. inclusief patatwagen, borden die aangeven dat je de volgels niet moet voeren, en bijbehorende mussen die daar dan vrolijk op gaan zitten schijten..
Er gaat niets boven Groningen
  maandag 13 juli 2009 @ 22:42:21 #21
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70949700
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:33 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

dus daarom check ik eerst altijd ff Deze pagina toont het baangebruik zoals dit op dit moment door de verkeersleiders wordt gehanteerd

http://www.luchtverkeersl(...)?source=baan_actueel
Vanuit mijn woonkamer zie ik de aanvliegroutes van de Kaagbaan, de Zwanenburgbaan en de Polderbaan.
Het valt me de laatste tijd op dat er vaak gewisseld wordt, soms wisselt het met de kwartier lijkt wel.
Zo landen ze nog op de Polderbaan en Zwanenburgbaan en zo stijgen ze of liggen ze er uit. Hetzelfde geldt voor de Kaagbaan.
Handigste is om echt op het laatste moment via GSM online te gaan om de baangebruik te checken.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  maandag 13 juli 2009 @ 22:48:04 #22
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70949893
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:40 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Mwoah.. de 18R is wel vaak in gebruik ja Maar inderdaad kun je even bovengenoemde pagina checken. Of een scanner meenemen.. of gewoon kijken als je op schiphol aankomt, welke banen ze gebruiken.
Polderbaan is inderdaad het meest in gebruik lijkt wel.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_70949921
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:42 schreef cheqy het volgende:

[..]

Vanuit mijn woonkamer zie ik de aanvliegroutes van de Kaagbaan, de Zwanenburgbaan en de Polderbaan.
Het valt me de laatste tijd op dat er vaak gewisseld wordt, soms wisselt het met de kwartier lijkt wel.
Zo landen ze nog op de Polderbaan en Zwanenburgbaan en zo stijgen ze of liggen ze er uit. Hetzelfde geldt voor de Kaagbaan.
Handigste is om echt op het laatste moment via GSM online te gaan om de baangebruik te checken.
Dat ding is ook lang niet altijd up to date hoor Heb vaak genoeg gehad dat er nog een oude situatie op stond..
Er gaat niets boven Groningen
  maandag 13 juli 2009 @ 22:52:35 #24
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70950088
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:48 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Dat ding is ook lang niet altijd up to date hoor Heb vaak genoeg gehad dat er nog een oude situatie op stond..
Ik weet het niet want ik gebruik het nooit. Als ik zin heb om te spotten zet ik stoel voor het raam en pak een verrekijker.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_70950340
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:41 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Ja.. het is net alsof ze die parkeerplaats gewoon 1 op 1 verplaatst hebben naar de polderbaan.. inclusief patatwagen, borden die aangeven dat je de volgels niet moet voeren, en bijbehorende mussen die daar dan vrolijk op gaan zitten schijten..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')