abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 juli 2009 @ 12:20:34 #1
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_70896970
Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic.
Het is de bedoeling dat je hier maar één foto per post neerzet, optioneel met wat info.
En ook maar één keer per dag posten en natuurlijk:

En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
natuurlijk mag je daarnaast ook op eerder geplaatste foto's + en - punten noemen.

Foto's komen op het forum het best tot hun recht met een maximale breedte van 610 pixels, dus graag resizen!

Eén foto, dus.... doe aan zelfkritiek!
Heb je er meerdere, schroom dan niet om een showcase te openen!


Vorige delen
Je mooiste foto van vandaag -deel 1
Je mooiste foto van vandaag - deel 2
Je mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 3
Je mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 4
Je mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 5
Beoordeel de mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 6
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - deel 7
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - deel 8
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - Deel 9
Beoordeel de mooiste foto (1!!) voor vandaag-Deel 10
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - Deel 11
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - Deel 12
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - Deel 13
Beoordeel de mooiste foto (1) van vandaag - Deel 14
Beoordeel de mooiste foto (1) van vandaag - Deel 15
Beoordeel de mooiste foto (1!!!) van vandaag - Deel 16
Beoordeel de mooiste foto (1!!!!) van vandaag - deel 17
Beoordeel de mooiste foto (1!!!!) van vandaag - deel 18
Beoordeel de mooiste foto (1!!!!) van vandaag - deel 19
Beoordeel de mooiste foto (1!!!!) van vandaag - deel 20
Beoordeel de mooiste foto van vandaag! deel 21
Beoordeel de mooiste foto van vandaag! deel 22
Beoordeel de mooiste foto van vandaag # 23
Beoordeel de mooiste foto van vandaag # 24
Beoordeel de mooiste foto van vandaag # 25
Beoordeel de mooiste foto van vandaag, deel 26
Beoordeel de mooiste foto van vandaag, deel 27
Beoordeel de mooiste foto's van vandaag, Deel 28
Beoordeel de mooiste foto van vandaag # 29


Nog als aanvulling
Doe een beetje je best om iets te zeggen over de foto van de user die voor je een foto heeft geplaatst. Ook hij/zij wilt commentaar waar hij/zij iets aan heeft!

Het is ook absoluut niet moeilijk om een foto te beoordelen. Iedereen heeft een mening over een standbeeld, terwijl ik gok dat weinige van jullie ook daadwerkelijk kunnen beeldhouwen. Zo ook met fotografie: ook zonder de techniek of terminologie te kennen vind je iets van een foto. Probeer dat te omschrijven. Waarom je iets mooi of niet mooi vindt, dat is gewoon eigen persoonlijke smaakt en heeft op dat moment weinig meer met fotograferen zelf te maken. Juist die blik van een ander helpt de fotograaf/fotografe hoe andere zijn/haar foto zien.


Linkje naar het vorige deel


En daaruit de laatste post met bijbehorende foto:
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:17 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Fraaie foto kerel!

+ mooie weerspiegeling van de wolken
+ mooi gebouw uberhaupt
- liever een wat zonnigere dag gezien bij dit gebouw
Dagje in het park


Groter: http://fc03.deviantart.co(...)__by_Domin_hater.png
My mama didn't raise no fool
  zondag 12 juli 2009 @ 12:21:35 #2
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_70896990
En toen wilde ik graag weten hoe die onderkant zo paars komt ?
My mama didn't raise no fool
pi_70897154
Viel mij ook op, verpest de foto een beetje
  FOK!fotograaf zondag 12 juli 2009 @ 13:36:28 #4
18921 freud
Who's John Galt?
pi_70899052
+ zomers doorkijkje
- totaal foute kleuren

Mijn uitstapje naar de botlek (helaas door photobucket weer te vaal gemaakt ):
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_70899654
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:36 schreef freud het volgende:
+ zomers doorkijkje
- totaal foute kleuren

Mijn uitstapje naar de botlek (helaas door photobucket weer te vaal gemaakt ):
[ afbeelding ]
Gebruik dan Flickr. Je foto is erg donker
pi_70900545
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:36 schreef freud het volgende:
+ zomers doorkijkje
- totaal foute kleuren

Mijn uitstapje naar de botlek (helaas door photobucket weer te vaal gemaakt ):
[ afbeelding ]
Dit is kritiek ?
Totaal foute kleuren doordat het water iets paars kleurt?

Kritiek van sommige users is om te janken hier Volgens mij zeggen sommigen ook maar wat kritiek om vervolgens met hun eigen foto's te pronken. Er zou echt een keuring mogen komen wat betreft fatsoenlijke kritiek, want dat is waar dit topic om gaat

@ La_Vita: was de bedoeling dat het water wat donkerderblauw van kleur zou zijn. Beetje gefaald hierin, maar ik nam het voor lief
Als je een perfecte foto maakt, kan de daarop volgende alleen maar tegenvallen

edit: overigens, ik kan best tegen wat kritiek. Heb het juist graag om mezelf te kunnen evolueren, maar het bovenstaande is dus niet echt bevredigend.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_70900771
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:36 schreef freud het volgende:
+ zomers doorkijkje
- totaal foute kleuren

Mijn uitstapje naar de botlek (helaas door photobucket weer te vaal gemaakt ):
[ afbeelding ]
Freud heb je die ook in big ass formaat? Vind em wel nice namelijk! Wil em op groter formaat zien.
pi_70900801
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:31 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dit is kritiek ?
Totaal foute kleuren doordat het water iets paars kleurt?

Kritiek van sommige users is om te janken hier Volgens mij zeggen sommigen ook maar wat kritiek om vervolgens met hun eigen foto's te pronken. Er zou echt een keuring mogen komen wat betreft fatsoenlijke kritiek, want dat is waar dit topic om gaat

@ La_Vita: was de bedoeling dat het water wat donkerderblauw van kleur zou zijn. Beetje gefaald hierin, maar ik nam het voor lief
Als je een perfecte foto maakt, kan de daarop volgende alleen maar tegenvallen

edit: overigens, ik kan best tegen wat kritiek. Heb het juist graag om mezelf te kunnen evolueren, maar het bovenstaande is dus niet echt bevredigend.

Je moet niet zeuren, er is een plus- en minpunt opgenoemd.
  FOK!fotograaf zondag 12 juli 2009 @ 14:44:02 #9
18921 freud
Who's John Galt?
pi_70900835
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:31 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dit is kritiek ?
Totaal foute kleuren doordat het water iets paars kleurt?
[..]
Als je het uitgebreider wilt, prima. Op een gecalibreerde monitor is de lucht tegen het groene aan, het water paars en de saturation overtrokken. Voor een plaatje met natuur is het OF niet genoeg overdreven om een effect te hebben, OF teveel om het natuurlijk te laten zijn. De crop is niet vierkant, wat imo niet goed is voor je compo, aangezien je genoeg natuurlijke kadering hebt om vierkant te gaan. Om de kadering echt goed te krijgen had er imo licht ingeflitst moeten worden, zodat je kader links en rechts meer in balans is. In de foto is ook niet echt een onderwerp te vinden, omdat alles even scherp is.

Tip: werk met masks en adjustment layers. Perfecte foto's bestaan niet. Ik hoop dat je met dit commentaar meer kan. Mijn ervaring is echter dat men met commentaar weinig doet, en dan vind ik het zonde van mijn tijd om er veel tijd in te steken.

nofi...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_70900868
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:43 schreef Ruud het volgende:

[..]

Je moet niet zeuren, er is een plus- en minpunt opgenoemd.
Of je leest even: "totaal foute kleuren" terwijl 1 vierkante centimeter water wat paars is verkleurd
How the fuck kan je dat kritiek noemen.
Maarja, het betreft jouw foto niet, maar die van iemand anders, en dus is het een ver-van-je-bed-show
Ik snap het wel hoor

edit:
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:44 schreef freud het volgende:

[..]

Als je het uitgebreider wilt, prima. Op een gecalibreerde monitor is de lucht tegen het groene aan, het water paars en de saturation overtrokken. Voor een plaatje met natuur is het OF niet genoeg overdreven om een effect te hebben, OF teveel om het natuurlijk te laten zijn. De crop is niet vierkant, wat imo niet goed is voor je compo, aangezien je genoeg natuurlijke kadering hebt om vierkant te gaan. Om de kadering echt goed te krijgen had er imo licht ingeflitst moeten worden, zodat je kader links en rechts meer in balans is. In de foto is ook niet echt een onderwerp te vinden, omdat alles even scherp is.

Tip: werk met masks en adjustment layers. Perfecte foto's bestaan niet. Ik hoop dat je met dit commentaar meer kan. Mijn ervaring is echter dat men met commentaar weinig doet, en dan vind ik het zonde van mijn tijd om er veel tijd in te steken.

nofi...
Kijk, hier kan ik wel wat mee. Ik wist namelijk niet dat de kleuren zo overtrokken waren, want op mijn scherm is alleen het water wat paars. Verder zal ik deze kritiek in me opnemen en het zeker wel proberen te gebruiken voor volgende (vergelijkbare) foto's.

Kijk, een minpunt hoeft echt niet super gedetailleerd te zijn van mij, maar zoals je het net beschreef vond ik een beetje lullig voor een foto die ik zelf eigenlijk wel erg waardeer.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_70900942
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:45 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Of je leest even: "totaal foute kleuren" terwijl 1 vierkante centimeter water wat paars is verkleurd
How the fuck kan je dat kritiek noemen.
Maarja, het betreft jouw foto niet, maar die van iemand anders, en dus is het een ver-van-je-bed-show
Ik snap het wel hoor
Hehe, grapjas
1 vierkante centimeter? Het lijkt wel of er 800 magenta inktpatronen in het water drijven.

Ik kan kritiek trouwens goed hebben, dus het maakt ook niet uit wanneer het mijn foto betreft.
  zondag 12 juli 2009 @ 14:55:58 #12
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_70901206
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:45 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Of je leest even: "totaal foute kleuren" terwijl 1 vierkante centimeter water wat paars is verkleurd
How the fuck kan je dat kritiek noemen.
Maarja, het betreft jouw foto niet, maar die van iemand anders, en dus is het een ver-van-je-bed-show
Ik snap het wel hoor

edit:
[..]

Kijk, hier kan ik wel wat mee. Ik wist namelijk niet dat de kleuren zo overtrokken waren, want op mijn scherm is alleen het water wat paars. Verder zal ik deze kritiek in me opnemen en het zeker wel proberen te gebruiken voor volgende (vergelijkbare) foto's.

Kijk, een minpunt hoeft echt niet super gedetailleerd te zijn van mij, maar zoals je het net beschreef vond ik een beetje lullig voor een foto die ik zelf eigenlijk wel erg waardeer.
Hm ik zie echt veel meer paars dan alleen 1 vierkante centimeter. Maar dat kan misschien aan mijn scherm liggen?
De lucht is verder een beetje onnatuurlijk blauw. Probeer bij het bewerken niet te veel te doen, het is verleidelijk maar het moet er wel natuurlijk uit blijven zien.
Verder is het een prima kiekje hoor, alleen niet erg spannend
My mama didn't raise no fool
  FOK!fotograaf zondag 12 juli 2009 @ 15:04:19 #13
18921 freud
Who's John Galt?
pi_70901497
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:41 schreef Noxa het volgende:

[..]

Freud heb je die ook in big ass formaat? Vind em wel nice namelijk! Wil em op groter formaat zien.
http://www.phreud.net/filedump/_MG_3693_hdr.jpg
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:45 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Of je leest even: "totaal foute kleuren" terwijl 1 vierkante centimeter water wat paars is verkleurd
How the fuck kan je dat kritiek noemen.
Maarja, het betreft jouw foto niet, maar die van iemand anders, en dus is het een ver-van-je-bed-show
Ik snap het wel hoor

edit:
[..]

Kijk, hier kan ik wel wat mee. Ik wist namelijk niet dat de kleuren zo overtrokken waren, want op mijn scherm is alleen het water wat paars. Verder zal ik deze kritiek in me opnemen en het zeker wel proberen te gebruiken voor volgende (vergelijkbare) foto's.

Kijk, een minpunt hoeft echt niet super gedetailleerd te zijn van mij, maar zoals je het net beschreef vond ik een beetje lullig voor een foto die ik zelf eigenlijk wel erg waardeer.
De wolken in de lucht zijn allemaal echt paars. Ik zou serieus nadenken over een spyder, oid. Kosten niet veel, maar zijn echte lifesavers... Kijk ook naar youtube filmpjes over masks, is echt een van de basistechnieken .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zondag 12 juli 2009 @ 15:09:04 #14
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_70901683
De wolken in de lucht paars
Bij mij zijn ze gewoon wit
My mama didn't raise no fool
pi_70901730
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:09 schreef La_Vita het volgende:
De wolken in de lucht paars
Bij mij zijn ze gewoon wit
Bij mij ook wit. Behalve links achter de bomen, daar is het een beetje paars.
pi_70901776
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:09 schreef La_Vita het volgende:
De wolken in de lucht paars
Bij mij zijn ze gewoon wit
Bij mij zijn ze ook paars (gekalibreerd Cinema Display) links.
Overigens is de lucht helemaal vreemd, links achter de bomen totaal anders dan in het midden. Lijkt wel een hele slechte photoshop.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_70904294
Over die foto van Neo-Mullen: ik vind de kleuren ook erg vreemd inderdaad...

Het open deel van de lucht heeft zo'n enorm strakke, lichtblauw/groenige kleur dat het niet natuurlijk meer is (heeft meer weg van een soort cartoon-lucht), en het stuk lucht wat tussen de boom aan de linkerkant door te zien is, is wat meer richting paars. Wél heeft de lucht die tussen de bomen door te zien is een meer natuurlijke uitstraling dan de lucht in het open stuk.

Heel opvallend is gewoon dat de lucht aan de ene kant van een tak een totaal andere kleur dan aan de andere kant van diezelfde tak. Dat is dus óf erg slecht gephotoshopt, óf een HDR-bewerking is totaal misgegaan. (ik vermoed het laatste)

Je ziet ook duidelijk dat heel veel takken en boomtoppen aan de uiteinden helemaal lichtblauw zijn gekleurd...
  zondag 12 juli 2009 @ 16:43:31 #18
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_70905128
Op m'n ongecalibreerde lcd beneden zijn ze wit, krijg nu echt de neiging om naar boven te lopen . Maar dat ga ik niet doen, ik geloof het wel .
pi_70905148
Maar die van de botlek is ook niks. Het is een look-a-like HDR maar klopt voor geen meter.
pi_70905630
Komt nog bij dat ie gewoon niet scherp is.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
  FOK!fotograaf zondag 12 juli 2009 @ 21:44:56 #21
18921 freud
Who's John Galt?
pi_70914546
quote:
Op zondag 12 juli 2009 16:43 schreef Jekoos het volgende:
Maar die van de botlek is ook niks. Het is een look-a-like HDR maar klopt voor geen meter.
Geniaal dat je gelijk ziet dat hij niet zo uit de cam komt
quote:
Op zondag 12 juli 2009 16:56 schreef slashyou het volgende:
Komt nog bij dat ie gewoon niet scherp is.
1/640e op f4 met fish... do the math.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zondag 12 juli 2009 @ 21:51:29 #22
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_70914760
quote:
Op zondag 12 juli 2009 21:44 schreef freud het volgende:

[..]

Geniaal dat je gelijk ziet dat hij niet zo uit de cam komt
[..]

1/640e op f4 met fish... do the math.
Had je beter nog wat meer kunnen diafragmeren dus.

Ik vind de bewerking ook totaal niet prettig...
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_70915517
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:36 schreef freud het volgende:
+ zomers doorkijkje
- totaal foute kleuren

Mijn uitstapje naar de botlek (helaas door photobucket weer te vaal gemaakt ):
[ afbeelding ]
+ Sfeer, kleuren en breedte van de foto
- Te donker, jammer dat je een fish-eye lens hebt gebruikt (maar anders kreeg je alles er niet op denk ik )
Dat de foto niet helemaal scherp is stoor ik mij in dit geval niet zo aan.



Groter: http://farm4.static.flickr.com/3427/3713448819_3e0c0af4e9_b.jpg
  maandag 13 juli 2009 @ 00:49:03 #24
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_70921300
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:12 schreef Ruud het volgende:

[..]

+ Sfeer, kleuren en breedte van de foto
- Te donker, jammer dat je een fish-eye lens hebt gebruikt (maar anders kreeg je alles er niet op denk ik )
Dat de foto niet helemaal scherp is stoor ik mij in dit geval niet zo aan.

[ afbeelding ]

Groter: http://farm4.static.flickr.com/3427/3713448819_3e0c0af4e9_b.jpg
+ mooie DOF(ik ga er van uit dat je een 50mm hebt gebruikt), bedrijvige zweefvliegen
- beetje centraal

De mijne: station Hilversum by night


... ik kon hem nét schieten alvorens ik hard rennen moest naar perron 2 om mijn trein te halen..
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_70921785
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:49 schreef klappernoot2000 het volgende:

[..]

+ mooie DOF(ik ga er van uit dat je een 50mm hebt gebruikt), bedrijvige zweefvliegen
17-85mm lens, stond op 85
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')