abonnement Unibet Coolblue
pi_70896793
Post en bespreek hier documentaires die zeker gezien moeten worden!

Om het topic leesbaar te houden is het handig om naast de titel ook even kort aan te geven waar de docu over gaat, of even een link naar imdb te plaatsen etc.

Link naar het vorige deel: Goede Docu's?!

Laatste docu uit het vorige deel: 'Diary Of A Times Square Thief'
quote:
Voor 78 dollar kocht filmmaker Klaas Bense op eBay een met foto’s vol geplakt dagboek. Het was van een jongeman die aan het einde van de jaren tachtig vanuit een Amerikaanse provinciestad naar New York verhuist om zijn droom te realiseren: een beroemd schrijver worden. Die droom raakte, getuige het dagboek, steeds verder uit zicht. De afloop is onbekend; de laatste pagina’s zijn met een mes uit het dagboek verwijderd. Diary of a Times Square Thief is de intrigerende weerslag van Benses speurtocht in de buurt van Times Square en omgeving.
http://www.nederland2.nl/(...)es-square-thief/4735
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_70896928
Population Zero is de naam van een erg interessante documentaire. Daarin gaat het erom wat er met de wereld zou gebeuren als de hele mensheid uitsterft. Hoe snel alles gaat met de dieren / gebouwen, de sattelieten die uit de lucht gaan vallen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 12 juli 2009 @ 12:26:04 #3
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_70897104
bekijk de doc uit de op nu klinkt goed !
happen naar de baas
  zondag 12 juli 2009 @ 12:29:12 #4
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_70897177
goede documentaires vind je op www.moviesfoundonline.com
allemaal rechtenvrije filmpjes van verschillende tijden...
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
  zondag 12 juli 2009 @ 17:10:27 #5
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_70906080
Goed topic dit. Al moet ik echt te veel docu's nog zien, als ik het vorige topic zo bekijk . Vanavond maar 'Enron - The Smartest Guys in the Room' en 'The Thin Blue Line' kijken.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_70906200
The Killing of Pablo Escobar

Omschrijving:
quote:
Tijdens zijn topjarenbeheert Pablo Escobar met zijn Medellin kartel een miljarden drugsimperium. Honderden rechters, journalisten, politici, concurrenten, politiemannen en vele onschuldige omstanders worden door Pablo een wrede dood ingejaagd. Waarom was hij bij velen geliefd als de "Robin Hood van Medellin" en wie waren de geheime moordcommando's "Los Pepes"? De Colombiaanse regering zelf? Als Pablo zo machtig wordt, dat zelfs de Amerikaanse president George Bush Sr. voor zijn leven moet vrezen, kan men niet anders dan hem de oorlog verklaren. Deze fascinerende documentaire bestaat uit twee delen. Zijn leven, macht, geld en moordzucht en de enorme internationale operatie om hem te stoppen. Dit is de enige en volledige Pablo Escobar documentaire.
Zeker een aanrader
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_70913115
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:10 schreef DrDurden het volgende:
Goed topic dit. Al moet ik echt te veel docu's nog zien, als ik het vorige topic zo bekijk . Vanavond maar 'Enron - The Smartest Guys in the Room' en 'The Thin Blue Line' kijken.
In het vorige deel staan inderdaad zeer veel titels van goede docu's 'The Thin Blue Line' is daar een van... Dus het is zeker de moeite waard om het vorige deel nog even door te spitten!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_70931845
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:14 schreef -En4Cer- het volgende:
The Killing of Pablo Escobar

Omschrijving:
[..]

Zeker een aanrader
Die klinkt zeker goed.
pi_70940077
TVP!

Ik ga vanavond nog de docu uit de OP kijken. Heb ook al een beetje rondgesnuffeld in het vorige topic. Zitten goede dingen tussen volgens mij!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_70946258
Goede documentaires uit het vorige topic vond ik o.a.:

- The Power Of Nightmares (Adam Curtis)
- Century Of The Self (Adam Curtis)
- March Of The Penguins
- Religulous
- The King Of Kong: A Fistful Of Quarters
- The Thin Blue Line
- Jonestown: The Life And Death Of Peoples Temple
- Cocaine Cowboys
- Future By Design
- High Tech Soul: The Creation Of Techno Music
- The Elegant Universe
- Gonzo: The Life And Work Of Dr. Hunter S. Thompson
- Dogtown And Z-Boys
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_70960693
Lost in la Mancha net gedownload. documentaire over de mislukte don quichote film van Terry Gilliam
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:00:43 #13
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_70970332
Mag het van fok dat in je de links plaats naar de documantaires ? zou wel mooi zijn een OP met docu's die je mooi kunt bekijken
happen naar de baas
pi_70970745
alleen als het legale links zijn. zijn er gelukkig genoeg te vinden
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:15:52 #15
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_71029537
man on wire al genoemd?
Lege virente, virent cuncta
  donderdag 16 juli 2009 @ 16:32:07 #16
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_71038048
Waar vinden jullie deze docu's? Youtube of ?
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_71041147
Zou me niet kunnen voorstellen dat deze nog niet genoemd is maar: The Revolution Will Not Be Televised. (Op IMDB heet ie Chavez: Inside the Coup en heeft ie een 8,5) Beelden van de staatsgreep tegen Chavez in 2003 en hoe hij weer terugkwam.
pi_71099916
had deze al een tijdje liggen, maar net pas gezien:


wtf wat een stelletje idioten bij elkaar. t gaat over een gast die een amateurfilm gaat maken met hulp van zijn moeder en wat lokale helden.
bijna elk personage lijkt zo uit Napoleon Dynamite weggelopen te zijn
zit ook vol met geniale one-liners en uitspraken.
quote:
Here is what it think of lottery... It's like, when you play the lottery, sometimes you win and sometimes you lose... But it better than using drugs or alcohol - Because when you use drugs and alcohol, especially drugs, you always lose.
quote:
Do you think this is a little bit cathartic for you?
-Uh, very cathartic, Mark.
Do you know what cathartic means?
-No.
pi_71160359
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:32 schreef motherflocker het volgende:
Waar vinden jullie deze docu's? Youtube of ?
Vooral via torrents, maar ook op videogoogle of sites die Beetlebum gepost heeft. op die site staan zeer veel docu's zag ik. Heb een paar dagen geleden een docu van Bill Hicks gekeken via die site die zeker de moeite waard was.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_71161114
The Weather Underground
Amerikaans verzet tegen de Vietnam oorlog, niet erg bekend buiten deze documentaire. Interessant.

Journeys with George
George Bush is gewoon een hele leuke man. Echt. Nee, echt!

Ônibus 174
Mooie reconstructie van een gijzeling in een Braziliaanse bus. Erg indrukwekkend.

2002, goed docu jaar zo te zien

[ Bericht 12% gewijzigd door El_jefe07 op 20-07-2009 21:49:58 ]
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:31:12 #22
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_71170215
Vanuit een ander topic
quote:
Portret van een Leeuwarder stadswijkje met 450 inwoners. Deze film is ontstaan uit een spontaan samenwerkingsverband tussen het Noordelijk Film Festival en Omrop Fryslân. Het festival, dat gewoonweg plaatsvindt in en rondom De Harmonie en het Filmhuis, wil zich vanaf dit jaar tevens elders in de stad Leeuwarden en omgeving begeven. Het idee ontstond om een serie films te gaan produceren over en met bewoners in bijzondere woonwijken van Friesland. Omrop Fryslân was bereid tot een unieke coproductie met het festival, die eveneens met volle overtuiging door de gemeente Leeuwarden en het VSBfonds is ondersteund. Zo is Domwei gelokkich op de Wielenpôlle de eerste film geworden van een in de komende jaren te maken reeks regionale producties. Toen enkele Leeuwarder volksbuurten door de politiek als probleemwijken werden aangewezen, verontrustte en verbaasde dat de bewoners van deze buurten. De media schilderen gemakshalve alle inwoners als problematisch af, terwijl het grootste deel van de wijkbewoners een tevreden, kalm en regelmatig bestaan leidt. De Leeuwarder volkswijk Wielenpôlle is met 200 huizen het kleinste wijkje van Leeuwarden. Maar het kan met recht aanspraak maken op de eretitel De Friese Jordaan. Het is een volksbuurt waar iedereen elkaar nog kent, waar bewoners al decennia lang in hun buurt wonen en het buurthuis nog het gezellige dorpsplein is. Vooral op zonnige dagen ademt de buurt geluk uit: domweg gelukkig op de Wielenpôlle. In deze film, gemaakt door programmamaker Pieterjan Wouda, gaan we op bezoek bij deze beauty.
Link: http://player.omroep.nl/?aflID=8306335
happen naar de baas
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:23:04 #23
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_71170872
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:06 schreef BluesRebel het volgende:
Zou me niet kunnen voorstellen dat deze nog niet genoemd is maar: The Revolution Will Not Be Televised. (Op IMDB heet ie Chavez: Inside the Coup en heeft ie een 8,5) Beelden van de staatsgreep tegen Chavez in 2003 en hoe hij weer terugkwam.
!!Warning!!:
kijk inderdaad eerst deze 'The Revolution will not be Televised / Chavez: inside the coup' en daarna deze:
The Revolution Will Not Be Televised - LIES

Ik had ook eerst de 'inside the coup' gekeken en was bijna pro-chavez geworden. "Chavez; Inside the Coup" liet me zien hoe een door het volk gekozen leider werd geboycot & gedwarsboomd door elitaire, private & politieke machten.

Later werd ik op de 'Revolution ... Televised- LIES' geattendeerd en het schaamrood steeg me naar mn kaken. Die hele 'Inside the Coup' is een zorgvuldig gefabriceerd stukje propaganda-film gemaakt om Hugo als een held over te laten komen.

Ik weet niet welke nou de waarheid spreekt, maar deze 2 docu's hebben mij wel weer even wakker geschud dat niet alle koek zoet is

enne: deeltje 2 Dubz

[ Bericht 1% gewijzigd door Da_Ripper op 21-07-2009 09:32:46 ]
Wat je vindt, ...
pi_71170945
The union the business behind getting high.
Google video
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:47:33 #25
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_71195638
Ik kwam net deze site tegen mischien wel handig
http://www.tvopjepc.nl/genre/Documentaires
happen naar de baas
pi_71196851
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:31 schreef Hijacking het volgende:
Vanuit een ander topic
[..]

Link: http://player.omroep.nl/?aflID=8306335
Die is zeker grappig. Voor de niet-Friezen is ondertiteling wel noodzakelijk
pi_71197075
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:18 schreef rene90 het volgende:
Population Zero is de naam van een erg interessante documentaire. Daarin gaat het erom wat er met de wereld zou gebeuren als de hele mensheid uitsterft. Hoe snel alles gaat met de dieren / gebouwen, de sattelieten die uit de lucht gaan vallen.
Ben nu deze aan t kijken. Interessant inderdaad!
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:30:55 #28
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71197387
Leuk topic, positief ook dat niet gelijk allemaal docu's van Moore worden gepost .
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_71197859
Als je digitale tv hebt is de zender "Holland Doc" een aanrader. Daar worden de hele dag documentaires uitgezonden aan de hand van een bepaald thema.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:48:39 #30
138914 Slappy
ambtenaar
pi_71198104
Rageh inside.Iran.Laatst gedownload erg leuk om te zien.Want veel mensen hebben totaal andere kijk op Iran.En inventions of war ook erg mooi om te zien.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:49:11 #31
138914 Slappy
ambtenaar
pi_71198133
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:42 schreef Cyan het volgende:
Als je digitale tv hebt is de zender "Holland Doc" een aanrader. Daar worden de hele dag documentaires uitgezonden aan de hand van een bepaald thema.
History channel Zo verslavend die zender
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_71200618
Gisteren nog vergeten:

The Bridge
Wat bezielt zoveel mensen om zelfmoord te plegen door vanaf de Golden Gate Bridge te springen? Of; waarom soms ook niet? Een tijd lang wordt de brug in de gaten gehouden.. mensen springen, sommigen niet, sommigen twijfelen; en dat alles onder toezicht van autoriteiten die weten dat er binnen afzienbare tijd er wéér iemand springt. Indrukwekkend.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 23:57:11 #33
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_71200680
voor nederlandse documentaires kun je natuurlijk altijd kijken op http://www.hollanddoc.nl

interessant topic trouwens

[ Bericht 2% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 22-07-2009 00:18:50 ]
pi_71202347
one day in september

Interessante docu over het drama van de Spelen in Munchen 1972.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 22 juli 2009 @ 00:59:02 #35
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_71202373
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
voor nederlandse documentaires kun je natuurlijk altijd kijken op http://www.hollanddoc.nl

interessant topic trouwens
Via linkje van PaRoDiUzZ ben ik deze aan het kijken: Holland Doc: Cyberkoelies

Niet verkeerd IMHO.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_71202635
Van de week was op Hollanddoc een nep-docu over een geflipte CIA-operatie die betrekking had op het uitmoorden van een filmploeg. Zelfs Stanley Kubrick werd ermee in verband gebracht. Ik viel er pas laat in en helemaal aan het eind werd gesuggereerd dat het nep was. Weet iemand wat dat was?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 22 juli 2009 @ 01:20:46 #37
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_71202730
Over het faken van de maanlanding (de alom bekende beelden zouden zijn opgenomen in een studio en geregisseerd door Kubrick).
The short weekend begins with longing...
pi_71203894
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:17 schreef andre347 het volgende:

[..]

Die is zeker grappig. Voor de niet-Friezen is ondertiteling wel noodzakelijk
Ik versta Fries anders best makkelijk, zó anders is het Fries nu ook weer niet dat je er geen touw aan kunt vastknopen. Een aantal woorden wil ik nog wel moeilijk mee hebben maar het merendeel van de woorden is gewoon net wat anders uitgesproken als in het Nederlands. Met Limburgse dialecten heb ik meer moeite.
De banaan is krom.
pi_71205904


Echt een super documentaire over de broertjes Dewaele, van Soulwax.
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:53:31 #40
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_71230321
http://content1a.omroep.n(...)c0/vpro/36616309.mp3

http://www.hollanddoc.nl/dossiers/39613545/

1 minuut is een radio docu die ong een minuut duurt, zitten zo nu en dan best sterke stukjes tussen.

[edit] en voor de genen die nooit naar radio 1 luisteren is radioatelier ook een aanrader (ookal word dat op zondagavond op prime time uitgezonden) voor een voorbeeldje http://player.omroep.nl/?aflID=9510985 )

[ Bericht 34% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 22-07-2009 22:20:21 ]
pi_71231622
Uit vorig topic: Truimph des Willens. Propaganda van die hitler pipo.



En een dikke land verrader:





just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:02:37 #42
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_71233112
De Bloemendaltapes

Deze vind ik echt sterk (radiodocumantaire)

[ Bericht 3% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 22-07-2009 23:07:57 ]
pi_71271610
Die radiodocumentaires zijn een mooie aanvulling in dit topic. Binnenkort maar eens een keer wat fragmenten luisteren.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_71271705
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:23 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

!!Warning!!:
kijk inderdaad eerst deze 'The Revolution will not be Televised / Chavez: inside the coup' en daarna deze:
The Revolution Will Not Be Televised - LIES

Ik had ook eerst de 'inside the coup' gekeken en was bijna pro-chavez geworden. "Chavez; Inside the Coup" liet me zien hoe een door het volk gekozen leider werd geboycot & gedwarsboomd door elitaire, private & politieke machten.

Later werd ik op de 'Revolution ... Televised- LIES' geattendeerd en het schaamrood steeg me naar mn kaken. Die hele 'Inside the Coup' is een zorgvuldig gefabriceerd stukje propaganda-film gemaakt om Hugo als een held over te laten komen.

Ik weet niet welke nou de waarheid spreekt, maar deze 2 docu's hebben mij wel weer even wakker geschud dat niet alle koek zoet is

enne: deeltje 2 Dubz
Nice Cell-10, wilde sowieso 'Chavez Inside the coup' nog eens kijken. Kan meteen die andere er achteraan

@ Kikooo: Wist niet dat er een docu bestond over de broertjes Dewaele. Ook maar eens achteraan gaan!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  vrijdag 24 juli 2009 @ 00:54:14 #45
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71271849
Staan een hoop mogelijk interessante docus tussen, ook in andere topics, maar waarom zijn de meesten meer dan anderhalf uur? Daar heb ik helemaal geen tijd voor, terwijl ik het eigenlijk wel wil zien.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71286435
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:23 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

!!Warning!!:
kijk inderdaad eerst deze 'The Revolution will not be Televised / Chavez: inside the coup' en daarna deze:
The Revolution Will Not Be Televised - LIES

Ik had ook eerst de 'inside the coup' gekeken en was bijna pro-chavez geworden. "Chavez; Inside the Coup" liet me zien hoe een door het volk gekozen leider werd geboycot & gedwarsboomd door elitaire, private & politieke machten.

Later werd ik op de 'Revolution ... Televised- LIES' geattendeerd en het schaamrood steeg me naar mn kaken. Die hele 'Inside the Coup' is een zorgvuldig gefabriceerd stukje propaganda-film gemaakt om Hugo als een held over te laten komen.

Ik weet niet welke nou de waarheid spreekt, maar deze 2 docu's hebben mij wel weer even wakker geschud dat niet alle koek zoet is

enne: deeltje 2 Dubz
Heb ik ook al gezien ja maar hij wilde goede docu's dus noemde die maar. Geloof ook lang niet alles maar toch mooi om te zien hoe die docu's in elkaar zitten
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:44:25 #48
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_71292674
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:29 schreef Beetlebum het volgende:
goede documentaires vind je op www.moviesfoundonline.com
allemaal rechtenvrije filmpjes van verschillende tijden...
Nu iets zonder te betalen?
:')
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:51:12 #49
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_71292837
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:55 schreef El_jefe07 het volgende:
Gisteren nog vergeten:

The Bridge
Wat bezielt zoveel mensen om zelfmoord te plegen door vanaf de Golden Gate Bridge te springen? Of; waarom soms ook niet? Een tijd lang wordt de brug in de gaten gehouden.. mensen springen, sommigen niet, sommigen twijfelen; en dat alles onder toezicht van autoriteiten die weten dat er binnen afzienbare tijd er wéér iemand springt. Indrukwekkend.
Klinkt interessant.
Ik ga deze nu kijken.

deel 1:
:')
  vrijdag 24 juli 2009 @ 17:56:38 #50
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_71292989
Interessant topic
pi_71302023
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 17:51 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Klinkt interessant.
Ik ga deze nu kijken.

deel 1:
damn.. heftig... Echt heftig dat je je zo ongelooflijk raar in je vel kunt voelen dat je aan zelfmoord denkt en het vervolgens ook doet... Begrijp het wel though. Maar blijft aangrijpend... Goeie docu met echte beelden van mensen die dus gejumt zijn... Ontroerend. Heeft mij zeker geraakt.

Goed dat wou ik ff kwijt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:57:47 #52
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_71302283
Van Holland Doc.

Confronterende documentaire over een Nederlander, die in Zambia verdacht wordt van moord en jarenlang vastzit op afwachting van een rechtzaak. Geen steun krijgt van onze regering, waar ouders vechten voor het vrijlaten van hun zoon. De anti-climax komt op het eind.

Persoonlijk een prachtige docu omdat ik het land ken (gewerkt heb) en het de waarheid vertoont in negatieve situaties. Trouwens mooiste en meest vrije land in Afrka, dat ik ken: De tegenhanger van Zimbabwe! (terwijl de bevolking uit beide landen zichzelf "neighbours" noemt)

http://www.hollanddoc.nl/(...)leveringen/33613692/
The best firms advertise the least...
pi_71307578
Net Religulous gekeken van Bill Mayer op Googlevideo.....

Wat kunnen gelovigen toch debiel zijn zeg

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:25:34 #54
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71308479
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:50 schreef Apotheose het volgende:

[..]

damn.. heftig... Echt heftig dat je je zo ongelooflijk raar in je vel kunt voelen dat je aan zelfmoord denkt en het vervolgens ook doet... Begrijp het wel though. Maar blijft aangrijpend... Goeie docu met echte beelden van mensen die dus gejumt zijn... Ontroerend. Heeft mij zeker geraakt.

Goed dat wou ik ff kwijt.
Vond 't ook een mooie docu, al word je er niet echt blij van en ik mis ook enigszins een verhaallijn. Wat ik mij wel afvroeg is: die cameramannen houden dus bijna continu die brug in de gaten en filmde mensen die zich verdacht gedroegen. In hoeverre kan je je als filmmaker loskoppelen van het gene wat je filmt; want ethisch gezien hoor je gewoon aan de telefoon te hangen met de politie.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_71309081
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:25 schreef Bolter het volgende:

[..]

Vond 't ook een mooie docu, al word je er niet echt blij van en ik mis ook enigszins een verhaallijn. Wat ik mij wel afvroeg is: die cameramannen houden dus bijna continu die brug in de gaten en filmde mensen die zich verdacht gedroegen. In hoeverre kan je je als filmmaker loskoppelen van het gene wat je filmt; want ethisch gezien hoor je gewoon aan de telefoon te hangen met de politie.
het was allemaal top secret:
quote:
The movie was shot with multiple cameras pointed at a notorious suicide spot on the bridge during 2004. It captured 23 people as they took their final plunge, and then offers interviews with grieving families.
Denk niet dat de cameramannen er dus steeds bij waren Zal wel verborgen cameras zijn geweest Hoewel... die mensen werden ook nog gevolgd met hun duik in het water... Dus ja idd... weet dan ook niet hoe ze dat dan pcies hebben gedaan. Met mini cameraatjes misschien.
quote:
Steel interviewed relatives of the suicide victims, not informing them that he had footage of their loved ones' deaths. He claimed that "All the family members now, at this point, have seen the film, [and are] glad that they had participated in it."[2]

The project was kept a secret in order to avoid a situation where someone would "get it into his or her head to go to the bridge and immortalize him or herself on film." During the filming, one person jumped off the Golden Gate Bridge every 15 days on average.[3] Assuming that the rate remains steady, this means a total of approximately 24 suicides each year.
Bron

verhaallijn... ja.. dan had het een film geweest. Nu kreeg je echt verschillende mensen aan het woord. Ik vond het ook mooi dat die ene jongen in beeld kwam die 't WEL had overleefd. Interessant om te weten wat er dan in zo'n jongen omgaat voordat ie springt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 25 juli 2009 @ 10:34:55 #56
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71309298
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:16 schreef Apotheose het volgende:

[..]

het was allemaal top secret:
[..]

Denk niet dat de cameramannen er dus steeds bij waren Zal wel verborgen cameras zijn geweest Hoewel... die mensen werden ook nog gevolgd met hun duik in het water... Dus ja idd... weet dan ook niet hoe ze dat dan pcies hebben gedaan. Met mini cameraatjes misschien.
[..]

Bron

verhaallijn... ja.. dan had het een film geweest. Nu kreeg je echt verschillende mensen aan het woord. Ik vond het ook mooi dat die ene jongen in beeld kwam die 't WEL had overleefd. Interessant om te weten wat er dan in zo'n jongen omgaat voordat ie springt.
Op die "plonzen van veraf" werd het allemaal overduidelijk met de hand gefilmd, iets waar je geen minicamera's voor nodig hebt omdat het daar rammend volstaat met toeristen met handycams. Ik snap dat ze niet hebben aangekondigd dat ze stonden te filmen. Maar ik zou daar toch niet graag staan met m'n camera, iemand zich verdacht zien gedragen en daarna springen. Ik neem aan dat als je dat een paar keer hebt gezien dat je wel sneller de patronen door hebt van hoe mensen zich gedragen vlak voordat ze "gaan".

Mwah, er zijn zat docu's waarbij er enige lijn in het gebeuren zit, werd nu ontzettend van de hak op de tak gesprongen zonder dat er enige conclusies aan werden verbonden.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_71314736
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 03:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Net Religulous gekeken van Bill Mayer op Googlevideo.....

Wat kunnen gelovigen toch debiel zijn zeg


Vond dat echt een goede en grappige film

Had niet verwacht dat die zo grappig was en tegelijkertijd toch redelijk de vinger op de 'zere plek' wist te leggen!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_71324976
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:34 schreef Bolter het volgende:

[..]

Op die "plonzen van veraf" werd het allemaal overduidelijk met de hand gefilmd, iets waar je geen minicamera's voor nodig hebt omdat het daar rammend volstaat met toeristen met handycams. Ik snap dat ze niet hebben aangekondigd dat ze stonden te filmen. Maar ik zou daar toch niet graag staan met m'n camera, iemand zich verdacht zien gedragen en daarna springen. Ik neem aan dat als je dat een paar keer hebt gezien dat je wel sneller de patronen door hebt van hoe mensen zich gedragen vlak voordat ze "gaan".

Mwah, er zijn zat docu's waarbij er enige lijn in het gebeuren zit, werd nu ontzettend van de hak op de tak gesprongen zonder dat er enige conclusies aan werden verbonden.
quote:
Eric Steel initially told officials he planned to spend a year filming the "powerful and spectacular interaction between the monument and nature" and that his work was to be the first in a series of documentaries about national monuments such as the St. Louis Arch and the Statue of Liberty. That's how he got the Golden Gate National Recreation Area's permission to set up cameras on parkland overlooking Fort Point.


Bron: http://www.greenspun.com/(...)sg.tcl?msg_id=00CihA
just give a second thought
what if we don't get caught...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 juli 2009 @ 21:30:41 #59
862 Arcee
Look closer
pi_71325656
Ik vond deze wel goed: http://www.imdb.com/title/tt0492469/

En de aflevering van "UFO files" waarin ze area 51 gaan onderzoeken vond ik wel interessant En Louis Theroux natuurlijk
Er gaat niets boven Groningen
pi_71327091
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:18 schreef rene90 het volgende:
Population Zero is de naam van een erg interessante documentaire. Daarin gaat het erom wat er met de wereld zou gebeuren als de hele mensheid uitsterft. Hoe snel alles gaat met de dieren / gebouwen, de sattelieten die uit de lucht gaan vallen.
Ahh.. die arme honden en katten En die koeien en dierentuindieren.. maar die zijn sowieso al zielig

[ Bericht 4% gewijzigd door sander-3 op 25-07-2009 22:51:18 ]
Er gaat niets boven Groningen
  zondag 26 juli 2009 @ 11:22:51 #62
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71334617
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 22:44 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Ahh.. die arme honden en katten En die koeien en dierentuindieren.. maar die zijn sowieso al zielig
Ik heb er tot nu toe 12 min. van gezien... Die stem van die narrator is zooo vervelend. En er wordt wel enorm overdreven, net alsof binnen een paar uur alle power plants er uit knallen. Maar goed, wordt het nog iets leuker/realistischer?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_71335074
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 22:44 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Ahh.. die arme honden en katten En die koeien en dierentuindieren.. maar die zijn sowieso al zielig
Vond het wat te lang duren allemaal. Op gegeven moment heb je 't wel gezien. Begon interessant maar had 't wat boeiender verwacht.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 26 juli 2009 @ 11:50:31 #64
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_71335124
tvp
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_71339277
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:48 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Vond het wat te lang duren allemaal. Op gegeven moment heb je 't wel gezien. Begon interessant maar had 't wat boeiender verwacht.
Ik heb het ook niet helemaal aandachtig zitten bekijken Hij stond gewoon aan terwijl ik bezig was met van alles..
Er gaat niets boven Groningen
pi_71457206
http://www.onlinedocumentaries4u.com/ staat ook het een en ander.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:52:37 #67
148823 znarch
ondertitel
pi_71457528
Past dit hier?

Etre et avoir

A documentary portrait of a one-room school in rural France, where the students (ranging in age from 4 to 11) are educated by a single dedicated teacher.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_71492989
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 03:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Net Religulous gekeken van Bill Mayer op Googlevideo.....

Wat kunnen gelovigen toch debiel zijn zeg


Die is idd erg komisch ja. Sowieso Bill Maher

Je zou ook eens stand-up comedy van hem moeten kijken, bijvoorbeeld:

Bill Maher I'm Swiss
http://video.google.com/videoplay?docid=-6828495659083788269
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71493317
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 03:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Net Religulous gekeken van Bill Mayer op Googlevideo.....

Wat kunnen gelovigen toch debiel zijn zeg

Daarover heeft Louis Theroux ook een docu. Over zo'n incest dorp, en die gaan dan langs de kant van de weg staan om homo's uit te schelden Nu boeit me dat nou niet.. maar om je dan zoiets infantiels als 'god' als reden daarvoor te geven.

Edit:

Trouwens die zogenaamde god van ze is zelf de grootst mogelijk fag die er maar te vinden is.. stelletje sukkels.

[ Bericht 10% gewijzigd door sander-3 op 31-07-2009 16:30:10 ]
Er gaat niets boven Groningen
pi_71493677
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:22 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Daarover heeft Louis Theroux ook een docu. Over zo'n incest dorp, en die gaan dan langs de kant van de weg staan om homo's uit te schelden Nu boeit me dat nou niet.. maar om je dan zoiets infantiels als 'god' als reden daarvoor te geven.

Edit:

Trouwens die zogenaamde god van ze is zelf de grootst mogelijk fag die er maar te vinden is.. stelletje sukkels.
Dat zijn idd debielen.. Hoe verneuk je de jeugd van een kind...
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71494014
Lost Horizons: The Big Bang
quote:
Professor Jim Al Khalili delves into over 50 years of the BBC science archive to tell the story behind the emergence of one of the greatest theories of modern science, the Big Bang.

The remarkable idea that our universe simply began from nothing has not always been accepted with the conviction it is today and, from fiercely disputed leftfield beginnings, took the best part of the 20th century to emerge as the triumphant explanation of how the universe began. Using curious horn-shaped antennas, U-2 spy planes, satellites and particle accelerators, scientists have slowly pieced together the cosmological jigsaw, and this documentary charts the overwhelming evidence for a universe created by a Big Bang.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-3038527161142211875&ei=lwNzSuXvKo7T-AaAg73lCQ&q=horizon%2Bdocu&hl=nl
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71500471
Sowieso is vrijwel iedere docu uit die hele 'Horizon' reeks van de BBC meer dan de moeite waard!

[ Bericht 3% gewijzigd door DubzOne op 31-07-2009 21:39:33 ]
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_71502019
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:02 schreef DubzOne het volgende:
Sowieso is vrijwel iedere docu uit die hele 'Horizon' reeks van de BBC meer dan de moeite waard!
True.

Deze vond ik ook erg goed:

Copenhagen Fall Out - Niels Bohr & Werner Heisenberg
quote:
Inspired by the actual events that have intrigued and baffled historians for more than 50 years, Copenhagen revolves around a 1941 meeting between two brilliant physicists, Niels Bohr of Denmark (Stephen Rea) and Germany's Werner Heisenberg (Daniel Craig); long-time friends whose work together had opened the way to the atomic bomb, but who were now on opposite sides of World War II. Heisenberg made a covert trip to see Bohr and his wife Margrethe (Francesca Annis) in Copenhagen, but the meeting ended in disaster. Copenhagen explores Heisenberg's visit to Denmark and what happened during the pivotal meeting that was to become a defining moment of the nuclear age.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-3325831859220140461&ei=8EtzSr7fO4Om-Aa_lZXiBg&q=bohr%2Bdocumentary&hl=nl
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71548315
Air Guitar Nation
Over de maffe kunst van het luchtgitaar spelen en twee Amerikaanse kampioenen die naar het WK in Finland gaan om de nationale eer te verdedigen.

Pripyat
Portret van de mensen die in de verboden zone bij Chernobyl werken of daar nog illegaal wonen.

Hij staat in z'n geheel op youtube, alleen wel met Duitse ondertitels.

  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:44:51 #75
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_71587570
Ik vond deze site http://www.snagfilms.com via ...

een linkje naar Skidrow - een docu waarin Pras (Fugees) 9 dagen undercover gaat in 'Skid Row" een gebied in downtown LA met zo'n 90.000 dak- & thuislozen.
quote:
“Skid Row” is a 50-square block area in downtown Los Angeles where an average of 90,000 homeless and transient people live on any given night. More than just a place - it’s a way of life, a mind set, the last resort for those who have given up on society and, in many cases, themselves. In the feature documentary SKID ROW, Pras Michel - one third of the successful hip-hop band The Fugees - lives on the streets of Skid Row for nine straight days and nights as a homeless person. The entire time he and his crew are undercover, using surveillance cameras. His journey is a difficult one, riddled with hunger, exposure to the elements, criminals, drugs and danger. It is also life-changing...as Pras learns not only how to fend for himself, but discovers the dark, very human and, at times, humorous underbelly of Los Angeles.
Nadeel van deze site is wel dat er om de 7 min. een reclame van 30 sec. tussendoor duikt
Wat je vindt, ...
pi_71671698
Fractals: Hunting the hidden Dimension

http://www.onlinedocument(...)idden-dimension.html

Erg interessante docu over fractals. Geeft een heel duidelijke uitleg over wat fractals zijn (een "nieuwe" vorm van wiskunde) en hoe deze manier van berekenen opmerkelijke resultaten oplevert bij het in kaart brengen van de wereld om ons heen, van onze hartslag tot de opbouw van een heel bos door alleen 1 boom op te meten.

Via bovenstaande site word je trouwens doorgelinkt naar megavideo die er middenin "tijdelijk" mee ophield omdat ze je willen dwingen te betalen voor de dienst Na het kijken van een half uur mocht ik fijn een uur gaan wachten om de overige 20min te bekijken

Wanneer dat gebeurt kun je de rest op googlevideo bekijken, helaas wel in een iets mindere kwaliteit dan via Megavideo.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_71671770
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 03:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Fractals: Hunting the hidden Dimension

http://www.onlinedocument(...)idden-dimension.html

Erg interessante docu over fractals. Geeft een heel duidelijke uitleg over wat fractals zijn (een "nieuwe" vorm van wiskunde) en hoe deze manier van berekenen opmerkelijke resultaten oplevert bij het in kaart brengen van de wereld om ons heen, van onze hartslag tot de opbouw van een heel bos door alleen 1 boom op te meten.

Via bovenstaande site word je trouwens doorgelinkt naar megavideo die er middenin "tijdelijk" mee ophield omdat ze je willen dwingen te betalen voor de dienst Na het kijken van een half uur mocht ik fijn een uur gaan wachten om de overige 20min te bekijken

Wanneer dat gebeurt kun je de rest op googlevideo bekijken, helaas wel in een iets mindere kwaliteit dan via Megavideo.
Ik kwam deze docu. ook alleens tegen op googlevideo, maar had toen de tijd er niet voor hem te kijken.. Misschien nu maareens doen.. Lijkt me interessant. Nova heeft sowieso veel goede docu's.

Zoals deze:
http://www.veoh.com/brows(...)h/v17156508mYJErHdm#
quote:
Death.of.a.Star NOVA

Why do stars explode and how is the energy generated? What is the effect of all those little "aftermath" particles floating through space? Nova: Death of a Star is a 60-minute science documentary that explores rare astronomical events in all their dimensions. The film features the 1987 explosion of a supernova -- first observed by a Canadian astronomer in Chile -- and discusses its impact on the universe. Witness the celestial phenomena that baffles the scientific community as you travel from South America to Japan to Cleveland. A discussion of supernova neutrinos is a special highlight .


[ Bericht 0% gewijzigd door Chain_Reaction op 07-08-2009 04:15:46 ]
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71671930
Nog een hele vette

Next World - Future Life On Earth
http://www.onlinedocument(...)e-life-on-earth.html

Vooral fijn om te zien omdat je zo'n negatief beeld krijgt van de wereld door oa tv te kijken. Er staat ons heel wat positiefs te wachten in de toekomst

Wat ik het vetste vond was toch wel de jetpack die in deze docu wordt getoond

Wat zou ik graag zo'n ding willen hebben



Ook wil ik nog even terugkomen op een docu die ik al eerder heb genoemd, Visions of the Future. Dit is een vd vetste docu's die ik ooit heb gezien. Het bestaat uit drie delen en hierin worden de computer-, quantum- en biotechnische revolutie besproken.

Het komt er op neer dat de 21e eeuw de eeuw van de toepassing van onze opgedane kennis wordt. Veel geheimen zijn door de mens ontrafeld in de 20e eeuw en de resultaten zullen we tijdens ons leven nog gaan meemaken en als je de docu kijkt, zie je hoe je vertrouwde wereldje van nu zal worden getransformeerd

http://video.google.com/videosearch?q=visions+of+the+future&emb=0#

[ Bericht 4% gewijzigd door Probably_on_pcp op 07-08-2009 04:19:50 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_71769500
Weet iemand een goede docu over Atlantis ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_71769677
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:52 schreef PBateman1978 het volgende:
Weet iemand een goede docu over Atlantis ?
http://video.google.nl/videoplay?docid=6056789081969524094&ei=BV-ASo-1Osnm-Ab2vpX8Dg&q=ATLANTIS&hl=nl

This is a presentation of Michael Tsarion called "The Destruction Of Atlantis - Was Atlantis A Center Of Advanced Civilization".

//
+

http://video.google.nl/videoplay?docid=7380611327825391213&ei=mV-ASs-qIsfJ-Ablk6iFBA&q=ATLANTIS&hl=nl
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71769885
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:57 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

http://video.google.nl/videoplay?docid=6056789081969524094&ei=BV-ASo-1Osnm-Ab2vpX8Dg&q=ATLANTIS&hl=nl

This is a presentation of Michael Tsarion called "The Destruction Of Atlantis - Was Atlantis A Center Of Advanced Civilization".

//
+

http://video.google.nl/videoplay?docid=7380611327825391213&ei=mV-ASs-qIsfJ-Ablk6iFBA&q=ATLANTIS&hl=nl
Dank je, al doel ik meer op avi bestanden zodat ik ze op mijn tv kan kijken.

Namen van goede docu's hierover zijn nog steeds welkom iig, heb die van de BBC en NG al gevonden, maar misschien dat er mensen zijn die nog anderen kennen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_71773886
Vandaag elle s`appelle sabine gekeken, waarvan gister een stukje van in zomer gasten was te zien.

De zus filmt het leven van haar autistische zusje die nadat ze aan de medicatie gaat, verandert in een wrak. indrukwekkend
pi_71774132
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:08 schreef stayanti het volgende:
Vandaag elle s`appelle sabine gekeken, waarvan gister een stukje van in zomer gasten was te zien.

De zus filmt het leven van haar autistische zusje die nadat ze aan de medicatie gaat, verandert in een wrak. indrukwekkend
Link?
Er gaat niets boven Groningen
pi_71799771
Ik las een tijd geleden over een docu met als onderwerp het 'verborgen metrostelsel van Moskou', genaamd D6 of Metro-2. Dat is nog niet zo heel bijzonder, en daar heb ik een docu met betrekking tot Urban Exploration over gevonden/gezien, maar die was niet zo heel boeiend. De docu die ik zoek gaat over een 'verborgen stad' onder de grond van Moskou. In deze verlaten metrostelsels leven junks, criminelen, verminkte/verbannen mensen en gebeuren de afrekeningen van de Russische maffia. Hier zouden een aantal documentairemakers naar toe zijn gegaan, en geconfronteerd worden met het gevaar, waardoor ze het ternauwernood hebben overleefd.

Iemand hier bekend mee ?
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_71800085
Why alcohol is worse than ecstasy

Erg interessant docu's die van Horizon .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_71800465
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:50 schreef Steve-O het volgende:
Why alcohol is worse than ecstasy

Erg interessant docu's die van Horizon .
+1

Goede docu idd. (zoals vrijwel alles van Horizon)
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71807031
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Lebawski het volgende:
Ik las een tijd geleden over een docu met als onderwerp het 'verborgen metrostelsel van Moskou', genaamd D6 of Metro-2. Dat is nog niet zo heel bijzonder, en daar heb ik een docu met betrekking tot Urban Exploration over gevonden/gezien, maar die was niet zo heel boeiend. De docu die ik zoek gaat over een 'verborgen stad' onder de grond van Moskou. In deze verlaten metrostelsels leven junks, criminelen, verminkte/verbannen mensen en gebeuren de afrekeningen van de Russische maffia. Hier zouden een aantal documentairemakers naar toe zijn gegaan, en geconfronteerd worden met het gevaar, waardoor ze het ternauwernood hebben overleefd.

Iemand hier bekend mee ?
Heb je cities of the underworld over moskou al eens gezien? Ik weet niet of het hierin besproken werd namelijk.

Ik vind dat soort dingen ook vreselijk interessant Zo heb je in parijs ook een één of ander gangenstelsel. En ik vind ook restanten uit de koude oorlog erg gaaf. Zoals een schuilkelder in een metrostation. Of dingen die gebouwd zijn, en daarna niet gebruikt. zoals de metro in Chaleroi. Erg gaaf allemaal.
Er gaat niets boven Groningen
pi_71808365
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:34 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Heb je cities of the underworld over moskou al eens gezien? Ik weet niet of het hierin besproken werd namelijk.

Ik vind dat soort dingen ook vreselijk interessant Zo heb je in parijs ook een één of ander gangenstelsel. En ik vind ook restanten uit de koude oorlog erg gaaf. Zoals een schuilkelder in een metrostation. Of dingen die gebouwd zijn, en daarna niet gebruikt. zoals de metro in Chaleroi. Erg gaaf allemaal.
In de korte docu die ik gezien heb, daar zat die schuilkelder ook in.

Het ging mij echter niet zozeer om ondergrondse stelsels, hoewel ze boeiend zijn, maar meer om de plekken waar zich mensen bevinden die onverklaarbare dingen doen. Vreemde, obscure plekken. In Odessa, Oekraine heb je een hele zwerm zwerfjongeren die verslaafd zijn aan zo'n beetje elk middeltje dat te verkrijgen is. Lijm, spiritus, deoderantbussen you name it... Die leven als een soort bende tussen de verlaten gebouwen en ingestorte stukken puin ervan. Zoiets boeit mij.

Ook vreemde plekken waar mensen verdwijnen, vermoord of mishandeld worden om onverklaarbare reden vind ik boeiend. Laatst ben ik in Edinburgh, Schotland geweest. Deze oude stad heeft enorm veel kleine steegjes, en elk steegje draagt zijn eigen verhaal/mythe met zich mee. Zeer interessant.

Kannibalisme, ook interessant. Wat zijn nou de beweegredenen en de oorzaken van het feit dat mensen zo anders en bruut leven ten opzichte van de Westerse beschaving ? En dan helemaal de dingen die in Europa plaatsvinden, zoals ik eerder Odessa noemde. Zoiets verwacht je in Brazilie, in reusachtige sloppenwijken. Dat ken je immers van films. Landen die dichterbij liggen en waar toch zulke wrede dingen gebeuren trekken mij nog meer.

Mijn vader heeft in voormalige Joegoslavie gediend als commando. Daardoor vind ik die oorlog bijzonder interessant. Die klopjacht met bijbehorende verdwijning van Karadzic, of het feit dat zo enorm veel wapens en huurmoordenaars of maffia vanuit die landen komen vind ik fascinerend. Of al de smokkelroutes of sluiproutes uit voormalig oorlogsgebieden. Berlijnse muur en vluchtpogingen. Gevangenisontsnappingen en het leven tussen de muren. Bendes, codes, regels, afspraken, vete's en smokkelen. Allemaal duistere kanten van de mens. Intellect en krankzinnigheid combineren vaak in situaties.

Probleem is dat ik weinig docu's kan vinden haha... Nogal hak-op-de-tak wat ik neer zet, maar goed, het is dan ook al laat en ik kom net de kroeg uit rollen (eerste keer dat ik deze befaamde smiley ga gebruiken , jeeja !)
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_71829676
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Lebawski het volgende:
Ik las een tijd geleden over een docu met als onderwerp het 'verborgen metrostelsel van Moskou', genaamd D6 of Metro-2. Dat is nog niet zo heel bijzonder, en daar heb ik een docu met betrekking tot Urban Exploration over gevonden/gezien, maar die was niet zo heel boeiend. De docu die ik zoek gaat over een 'verborgen stad' onder de grond van Moskou. In deze verlaten metrostelsels leven junks, criminelen, verminkte/verbannen mensen en gebeuren de afrekeningen van de Russische maffia. Hier zouden een aantal documentairemakers naar toe zijn gegaan, en geconfronteerd worden met het gevaar, waardoor ze het ternauwernood hebben overleefd.

Iemand hier bekend mee ?
Die jij zag, was dat deze?



Ik vond het wel tof Ben ook zeer benieuwd of er meer materiaal bestaat.
pi_71830206
onze louis heeft ook weer een nieuwe: Louis Theroux - The City Addicted to Crystal Meth
pi_71830293
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Lebawski het volgende:
Ik las een tijd geleden over een docu met als onderwerp het 'verborgen metrostelsel van Moskou', genaamd D6 of Metro-2. Dat is nog niet zo heel bijzonder, en daar heb ik een docu met betrekking tot Urban Exploration over gevonden/gezien, maar die was niet zo heel boeiend. De docu die ik zoek gaat over een 'verborgen stad' onder de grond van Moskou. In deze verlaten metrostelsels leven junks, criminelen, verminkte/verbannen mensen en gebeuren de afrekeningen van de Russische maffia. Hier zouden een aantal documentairemakers naar toe zijn gegaan, en geconfronteerd worden met het gevaar, waardoor ze het ternauwernood hebben overleefd.

Iemand hier bekend mee ?
Je hebt ook Mole People in de ondergrondse van New York. Verschoppelingen van de maatschappij leven in het verlaten metrostelsel. Lijkt een beetje op jouw verhaal. Zijn ook docu's over te vinden (youtube).
pi_71831227
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:09 schreef jimjim1983 het volgende:
onze louis heeft ook weer een nieuwe: Louis Theroux - The City Addicted to Crystal Meth
Shit, die is pas op tv geweest.

Edit: ik ben hem nu aan het downloaden
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:11 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Je hebt ook Mole People in de ondergrondse van New York. Verschoppelingen van de maatschappij leven in het verlaten metrostelsel. Lijkt een beetje op jouw verhaal. Zijn ook docu's over te vinden (youtube).
Lijkt me echt cool om eens door zo'n verlaten metrostelsel te lopen
Er gaat niets boven Groningen
pi_71837735
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:11 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Je hebt ook Mole People in de ondergrondse van New York. Verschoppelingen van de maatschappij leven in het verlaten metrostelsel. Lijkt een beetje op jouw verhaal. Zijn ook docu's over te vinden (youtube).
Cool ! Ga ik even naar zoeken, thanx. Meer tips zijn welkom !
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:53 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Die jij zag, was dat deze?



Ik vond het wel tof Ben ook zeer benieuwd of er meer materiaal bestaat.
Dat was die inderdaad, best leuk maar erg kort.
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_71849073
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:09 schreef jimjim1983 het volgende:
onze louis heeft ook weer een nieuwe: Louis Theroux - The City Addicted to Crystal Meth
Ja die was zondag volgens mij op BBC Erg apart allemaal weer . Zelfde verhaal van al die maar met een ander gezicht .

Goede docu .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_71852547
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:11 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Je hebt ook Mole People in de ondergrondse van New York. Verschoppelingen van de maatschappij leven in het verlaten metrostelsel. Lijkt een beetje op jouw verhaal. Zijn ook docu's over te vinden (youtube).
Dark Days. Over het dagelijks leven van een groep mensen die in een New Yorkse treintunnel is gaan wonen omdat het daar een stuk beter is dan op straat. Mooie film om te zien ook, in zwart-wit met een soundtrack van DJ Shadow.
pi_71855525
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:53 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Dark Days. Over het dagelijks leven van een groep mensen die in een New Yorkse treintunnel is gaan wonen omdat het daar een stuk beter is dan op straat. Mooie film om te zien ook, in zwart-wit met een soundtrack van DJ Shadow.
Cool idd. Overigens staat deze docu. (in goede kwaliteit) online:
http://www.veoh.com/brows(...)ch/v6261498mqGaaTX2#
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71855566
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:47 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Ja die was zondag volgens mij op BBC Erg apart allemaal weer . Zelfde verhaal van al die maar met een ander gezicht .

Goede docu .
Vooral hoe verrot mensen er "al" naar een jaar gebruik uitzien is echt schokkend te noemen, om nog maar te zwijgen over de psychotische episodes van al die gebruikers.

Dodelijke troep.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71862441
quote:
Het ging mij echter niet zozeer om ondergrondse stelsels, hoewel ze boeiend zijn, maar meer om de plekken waar zich mensen bevinden die onverklaarbare dingen doen. Vreemde, obscure plekken. In Odessa, Oekraine heb je een hele zwerm zwerfjongeren die verslaafd zijn aan zo'n beetje elk middeltje dat te verkrijgen is. Lijm, spiritus, deoderantbussen you name it... Die leven als een soort bende tussen de verlaten gebouwen en ingestorte stukken puin ervan. Zoiets boeit mij.

Ook vreemde plekken waar mensen verdwijnen, vermoord of mishandeld worden om onverklaarbare reden vind ik boeiend. Laatst ben ik in Edinburgh, Schotland geweest. Deze oude stad heeft enorm veel kleine steegjes, en elk steegje draagt zijn eigen verhaal/mythe met zich mee. Zeer interessant.

Kannibalisme, ook interessant. Wat zijn nou de beweegredenen en de oorzaken van het feit dat mensen zo anders en bruut leven ten opzichte van de Westerse beschaving ? En dan helemaal de dingen die in Europa plaatsvinden, zoals ik eerder Odessa noemde. Zoiets verwacht je in Brazilie, in reusachtige sloppenwijken. Dat ken je immers van films. Landen die dichterbij liggen en waar toch zulke wrede dingen gebeuren trekken mij nog meer.

Mijn vader heeft in voormalige Joegoslavie gediend als commando. Daardoor vind ik die oorlog bijzonder interessant. Die klopjacht met bijbehorende verdwijning van Karadzic, of het feit dat zo enorm veel wapens en huurmoordenaars of maffia vanuit die landen komen vind ik fascinerend. Of al de smokkelroutes of sluiproutes uit voormalig oorlogsgebieden. Berlijnse muur en vluchtpogingen. Gevangenisontsnappingen en het leven tussen de muren. Bendes, codes, regels, afspraken, vete's en smokkelen. Allemaal duistere kanten van de mens. Intellect en krankzinnigheid combineren vaak in situaties.

Probleem is dat ik weinig docu's kan vinden haha... Nogal hak-op-de-tak wat ik neer zet, maar goed, het is dan ook al laat en ik kom net de kroeg uit rollen (eerste keer dat ik deze befaamde smiley ga gebruiken , jeeja !)
Nog iemand tips op mijn geblaat ?
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_71863905
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:53 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Dark Days. Over het dagelijks leven van een groep mensen die in een New Yorkse treintunnel is gaan wonen omdat het daar een stuk beter is dan op straat. Mooie film om te zien ook, in zwart-wit met een soundtrack van DJ Shadow.
Bedankt voor de tip!
pi_71884571
Cry for help: Teenage mental illness and suicide
quote:
Behind the acts of violence and rage of both the Virginia Tech and Columbine shootings is a larger issue of mental illness in teens that is rarely addressed. For instance:

- The rate of teenage suicide has tripled over the last 60 years – 28 teenagers a week now die by suicide.¹
- Depression and anxiety in adolescents often go unrecognized or untreated for years, and the results can be fatal – over 90 percent of adolescents who die by suicide have a diagnosable mental illness at the time of their death. ²
While school shootings are rare, signs of mental illness in the perpetrators of these crimes are not. School shooters often have a history of suicide attempts, suicidal thoughts or depression³ – which makes identifying those conditions through mental health screening critically important.

Cry for Help takes an intimate look at the efforts of two high schools to identify adolescents at risk. Hamilton High School in Ohio and Clarkstown North High School in New York have both been affected by teen suicide and have launched powerful new programs to prevent future tragedies.

Following the unrelated suicides of four students that shook the Hamilton community, school officials are taking a direct approach with “Character Day” – a raw, emotional, and honest program designed to motivate students to open up and ask for help. In Clarkstown, school officials are taking advantage of the time their students spend on the Internet by creating an online community – one where teens can anonymously air their problems and seek support from their peers and professionals.

Cry for Help also examines the often difficult transition from high school to college through a first-person account of a young woman who has battled mental illness. Stacy Hollingsworth, a straight-A student and gifted musician, was by all appearances a well-adjusted and accomplished young person. When Stacy phoned home from a campus psychiatric hospital during her freshman year at college, it was then that her parents realized things were not as perfect as they seemed. She had been hiding depression, suicidal thoughts, and feelings of paralyzing hopelessness for years. Stacy and her parents chronicle the painstaking journey to put her life back together, and how she founded her college’s first on-campus chapter of the National Alliance for the Mentally Ill.

Additionally, Cry for Help looks at the efforts by some parents to tackle behavior and communication issues during their children’s earliest years – before depression, violence, anger or suicidal impulses take over.
http://www.pbs.org/wnet/c(...)h-the-documentary/1/
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71885489
louis theroux law & disorder in johannesburg

gaat over criminaliteit in south africa

soms schop je de bal,en soms schopt de bal jou
pi_71885653
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:58 schreef Butcherlars het volgende:
louis theroux law & disorder in johannesburg

gaat over criminaliteit in south africa


Is ook wel een goede docu. ja.

Gaat meer over de inzet van prive-politie tegen criminaliteit in Johannesburg..
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71885670
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 18:58 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Vooral hoe verrot mensen er "al" naar een jaar gebruik uitzien is echt schokkend te noemen, om nog maar te zwijgen over de psychotische episodes van al die gebruikers.

Dodelijke troep.
Zo blijkt maar weer dat de war on drugs volkomen kansloos is. Coke e.d. worden in de VS keihard aangepakt, met als gevolg dat elke boerenlul meth kan gaan brouwen... Met alle gevolgen van dien.
pi_71885739
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:05 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Zo blijkt maar weer dat de war on drugs volkomen kansloos is. Coke e.d. worden in de VS keihard aangepakt, met als gevolg dat elke boerenlul meth kan gaan brouwen... Met alle gevolgen van dien.
Ze pakken vooral de gebruikers en de kleine dealertjes aan.. Volkomen kansloze missie idd. Het gevaar van Meth idd is dat letterlijk iedereen het zelf kan maken en dat het nog veel verslavender werkt dan andere harddrugs..
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72454282
BBC.This.World.Gypsy.Child.Thieves

Staat op de torrent sites, het is moeilijk om dat volk niet te haten na deze documantaire gezien te hebben
pi_72507638
Heeft iemand misschien een linkje waar je online leuke docu's kunt kijken ? Surf the channel en dergelijke.
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_72508675
quote:
Op zondag 6 september 2009 23:53 schreef Lebawski het volgende:
Heeft iemand misschien een linkje waar je online leuke docu's kunt kijken ? Surf the channel en dergelijke.
Ik weet niet precies wat jou interesseert, maar @ ted.com zijn wel veel interessante lezingen (vaak maar +/- 20 min.) te bekijken..

Deze docu. vind ik iig zeer interessant:

Spy Factory
quote:
In this program, an eye-opening documentary on the National Security Agency (NSA) by best-selling author James Bamford and Emmy Award-winning producer Scott Willis, NOVA exposes the ultra-secret intelligence agency's role in the failure to stop the 9/11 attacks and the subsequent eavesdropping program that listens in without warrant on millions of American citizens.

"The Spy Factory" is based on Bamford's best-selling 2008 book, The Shadow Factory, praised as "important and disturbing" in the Washington Post by former senator Bob Kerrey, who was a member of the 9/11 Commission. (Read our excerpt.)

In this program, NOVA chronicles the NSA's role in eavesdropping both before and after 9/11. Drawing on dozens of interviews with agency insiders and probing publicly available sources as well as transcripts of terrorist trials and an FBI chronology of the terrorists' movements, NOVA assembles a detailed picture of events leading up to the 9/11 attacks.

The program sheds light on the vital data known inside the NSA but only partly relayed to other agencies. The trove of information the NSA had access to in advance included Osama bin Laden's now-disconnected direct satellite phone, which the NSA tapped starting in 1996. Exclusive footage shows the three-story house in Yemen that served as Al Qaeda's communications and logistics headquarters. The NSA was listening in on phone communications to and from the house for years prior to the 9/11 attack.

Three times the size of the CIA and far more secret, the NSA is comprised of top linguists, mathematicians, and technologists trained to decipher all kinds of communications—epitomizing the hidden world of high-tech, 21st-century surveillance. To show how this eavesdropping operates, NOVA follows the trail of just one typical e-mail sent from Asia to the U.S. Streaming as pulses of light into a fiber-optic cable, it travels across the Pacific Ocean, coming ashore in California, and finally reaching an AT&T facility in San Francisco, where the cable is split and the data sent to a secret NSA monitoring room on the floor below. This enables the NSA to intercept not only most Asian e-mail messages but also the entire U.S. internal Internet traffic.

Thus, since 9/11, the agency has turned its giant ear inward to monitor the communications of ordinary Americans, many of whom are on the government's secret watch list, now more than half-a-million names long.

But how effective is this monumental monitoring effort in countering security threats? The NSA is faced with an enormous and ever-expanding archive of phone calls and e-mail messages. Many experts in data mining and analysis are skeptical about the value of collecting so much information without the ability to understand it, as it may lead to critical clues being lost in the static. (Listen to a podcast about the challenge even powerful computers have in decoding human speech.)

Among those interviewed on "The Spy Factory" are former NSA, CIA, and FBI analysts and officials, many speaking publicly for the first time. Among these is Mark Rossini, the senior FBI agent in the CIA's Osama bin Laden tracking unit. For the first time, Rossini tells how intelligence agency turf wars prevented him from notifying his FBI superiors that Al Qaeda terrorists were heading for the U.S. with valid visas in early 2000.

Surprisingly, the 9/11 Commission never looked closely into the NSA's role in the broad intelligence breakdown behind the World Trade Center and Pentagon attacks. If they had, they would have understood the full extent to which the agency had major pieces of the puzzle but never put them together or disclosed their entire body of knowledge to the CIA and FBI. Traditionally, the NSA didn't share its raw data with those other agencies, an institutionalized reluctance that played a critical role in the failure to stop the 9/11 plotters. (Hear from Eleanor Hill, a former Staff Director of the House Intelligence Committee, on the myriad dangers inherent in such a tradition.)

In what Bamford calls "one of the largest ironies in the history of American intelligence," he notes that weeks before the attacks, the terrorists were staying in a hotel near NSA headquarters in Maryland, almost within sight of the office of then-NSA Director Michael Hayden. Hayden, who was later appointed director of the CIA by President Bush, was never held accountable for his agency's failure, and after 9/11 he spearheaded the Bush administration's warrantless wiretapping activities in the name of making the nation safe from terrorists.

Addressing the question, Are we any safer now than we were before?, Bamford says, "We should have been safe the way it was. NSA had all the information that it needed to stop the 9/11 hijackers. It had laws that allowed it to track the hijackers." Bamford adds that those same laws also protected the privacy of ordinary Americans in ways that have since vanished. (On this website, Bamford answers viewer questions about the NSA and other organizations and issues covered in the program.)

Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72508945
Goed topic.

Ik weet niet of het past in dit topic en/of dit naar voren is gekomen in het eerste topic, maar Zeitgeist is 1 van de meest toffe docu's die ik ook gezien heb.

www.zeitgeistmovie.com
pi_72509169
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:40 schreef Jaytonism het volgende:
Goed topic.

Ik weet niet of het past in dit topic en/of dit naar voren is gekomen in het eerste topic, maar Zeitgeist is 1 van de meest toffe docu's die ik ook gezien heb.

www.zeitgeistmovie.com
Heb je Zeitgeist: Addendum ook al bekeken?

http://video.google.com/videoplay?docid=7065205277695921912
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 september 2009 @ 01:06:28 #110
862 Arcee
Look closer
pi_72509396
Eenzame Hoogte - Willem Ruis (Google Video)

Inzichtelijke en eerlijke docu over Willem Ruis.

Willem Ruis.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 september 2009 @ 01:07:52 #111
862 Arcee
Look closer
pi_72509414
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:40 schreef Jaytonism het volgende:
Ik weet niet of het past in dit topic en/of dit naar voren is gekomen in het eerste topic
Zie zelf: Goede Docu's?!

Gaat gelijk al over Zeitgeist in de eerste posts.
pi_72509537
Ja, ook gezien.. Vond ik iets minder sterk.

The Bridge vond ik ook niet zo heel aangrijpend als de meesten hier. Wist me op 1 of andere manier niet totaal te boeien.
pi_72509962
quote:
Op maandag 7 september 2009 01:16 schreef Jaytonism het volgende:
Ja, ook gezien.. Vond ik iets minder sterk.

The Bridge vond ik ook niet zo heel aangrijpend als de meesten hier. Wist me op 1 of andere manier niet totaal te boeien.
Aha ok.

The Bridge vond ik vrij aangrijpend, aangezien je ook de nabestaanden zag (+het verhaal achter de ZM).. Voor iedereen verschrikkelijk.. En zeker voor de mensen die zichzelf genoodzaakt zagen tot een bizarre daad over te gaan als van die enorme brug te jumpen. Niet te bevatten voor "gezonde" mensen..
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72517177
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:26 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat jou interesseert, maar @ ted.com zijn wel veel interessante lezingen (vaak maar +/- 20 min.) te bekijken..


Heel uiteenlopend. Ik ben al een tijdje op zoek naar een docu over verschoppelingen die in de verlaten/geheime metrostelsels, gemaakt door Stalin, onder Moskou wonen. Er zou een groepje op expeditie zijn gegaan en ze hebben voor hun leven moeten vrezen.

Dingetjes over criminaliteit/bendes/maffia is ook boeiend, maar die zie je ook veel op tv. Daarom zou ik daar wel eens een exclusieve docu over willen zien. Docu's over het leven achter tralies idem dito. En alles wat daar op lijkt, het boeit me om te zien hoe mensen leven, overleven & denken in bepaalde situaties. Docu's over legendes of waargebeurde verhalen zoals Jack the Ripper, Sawney Bean, Sweeney Todd etc. zijn ook leuk. Vooral omdat ik laatst in Schotland geweest ben, en al die verhaaltjes daar veel indruk maken op de mensen. De hele sfeer uit dat land in combinatie met zulke 'legendes', dat brengt een beetje het kind in mij naar boven.
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_72517792
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:29 schreef Lebawski het volgende:

[..]

Heel uiteenlopend. Ik ben al een tijdje op zoek naar een docu over verschoppelingen die in de verlaten/geheime metrostelsels, gemaakt door Stalin, onder Moskou wonen. Er zou een groepje op expeditie zijn gegaan en ze hebben voor hun leven moeten vrezen.

Dingetjes over criminaliteit/bendes/maffia is ook boeiend, maar die zie je ook veel op tv. Daarom zou ik daar wel eens een exclusieve docu over willen zien. Docu's over het leven achter tralies idem dito. En alles wat daar op lijkt, het boeit me om te zien hoe mensen leven, overleven & denken in bepaalde situaties. Docu's over legendes of waargebeurde verhalen zoals Jack the Ripper, Sawney Bean, Sweeney Todd etc. zijn ook leuk. Vooral omdat ik laatst in Schotland geweest ben, en al die verhaaltjes daar veel indruk maken op de mensen. De hele sfeer uit dat land in combinatie met zulke 'legendes', dat brengt een beetje het kind in mij naar boven.
Ik meen dat die docu. over de metrostelsels in Moskou ook alleens ter sprake is gekomen in dit topic. Als je het over criminilaiteit/maffia etc. hebt, dan is het misschien weleens aardig om deze docu. te kijken:
quote:
The Iceman Confessions Of A Mafia Hitman

Up Close and Personal with a Killer When I was finally admitted into the bowels of Trenton State Prison in New Jersey’s capital to interview multiple murderer Richard Kuklinski, a.k.a. “the Iceman,” it wasn’t at all what I had expected. My assumption was that it would be like the movies. We’d be separated by a shatter-proof glass barrier. We’d communicate through telephone handsets. There would be guards all around watching our every move. But I couldn’t have been more wrong. Clarice Starling had more protection when she visited Dr. Hannibal “the Cannibal” Lector in The Silence of the Lambs. At least she had bars. And frankly, as a killer, Lector was downright crude compared to the stealth and skullduggery of the Iceman. Lector liked to bite; Kuklinski preferred a cyanide solution administered from a nasal spray bottle. A surprise spritz to the face usually produced a shocked inhalation from the victim, who as a result would die in under a minute. And unless the body was found right away and a savvy medical examiner knew what to look for, the poison would go undetected because cyanide naturally dissipates in the body after two hours. But cyanide was only one of the things I was thinking about on the morning of January 16, 1992, when I arrived for my date with the Iceman.
Part 1) http://video.google.com/videoplay?docid=5740692213665972395#
Part 2) http://video.google.com/v(...)=5116812489134120077
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72518043
Ja daar begon ik al over, over die metro's .

Die docu die jij post klinkt erg boeiend, ga 'm eens bekijken. Als je nog meer kunt afleiden uit mijn verhaal en daar docu's over weet, dan lees ik dat hier graag terug.
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_72518185
quote:
Op maandag 7 september 2009 14:08 schreef Lebawski het volgende:
Ja daar begon ik al over, over die metro's .

Die docu die jij post klinkt erg boeiend, ga 'm eens bekijken. Als je nog meer kunt afleiden uit mijn verhaal en daar docu's over weet, dan lees ik dat hier graag terug.
Ah ok, was jij dat.

Die docu. over Richard Kuklinski is idd erg boeiend.. Nouja docu.; het is meer een interview.

Over Jack The Ripper ken ik wel een zeer goede docu. van de BBC:
quote:
Jack The Ripper - Case Closed

Patricia Cornwell's portrait of a killer. Patricia Cornwell's own funded investigation into the true identity of jack the ripper.
http://www.veoh.com/brows(...)ch/v6373488hFhSxC2T#

[ Bericht 0% gewijzigd door Chain_Reaction op 07-09-2009 15:41:57 ]
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  maandag 7 september 2009 @ 14:27:27 #118
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_72518518
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:26 schreef Chain_Reaction het volgende:
.. ted.com
Wat je vindt, ...
pi_72525703
quote:
Op maandag 7 september 2009 00:26 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat jou interesseert, maar @ ted.com zijn wel veel interessante lezingen (vaak maar +/- 20 min.) te bekijken..

Deze docu. vind ik iig zeer interessant:

Spy Factory
[..]

Geweldige docu! Echt een aanrader
Er gaat niets boven Groningen
  Moderator maandag 7 september 2009 @ 19:10:10 #120
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_72527147
quote:
Op maandag 7 september 2009 01:06 schreef Arcee het volgende:
Eenzame Hoogte - Willem Ruis (Google Video)

Inzichtelijke en eerlijke docu over Willem Ruis.

Willem Ruis.
Even gekeken. Om de een of andere reden vind ik zijn verhaal altijd fascinerend.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_72527251
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:27 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Geweldige docu! Echt een aanrader
Misschien vind je deze docu. dan ook wel wat:

PBS Frontline: Spying on the Home Front

- http://www.pbs.org/wgbh/p(...)nt/etc/synopsis.html

-
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72578987
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 03:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Net Religulous gekeken van Bill Mayer op Googlevideo.....

Wat kunnen gelovigen toch debiel zijn zeg

Die film is meesterlijk.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_72579048
Jesus Camp is ook al zo'n gezellige film.
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_72583165
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:29 schreef Lebawski het volgende:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een docu over verschoppelingen die in de verlaten/geheime metrostelsels, gemaakt door Stalin, onder Moskou wonen. Er zou een groepje op expeditie zijn gegaan en ze hebben voor hun leven moeten vrezen.

Ik weet bijna zeker dat je deze bedoelt: Under Moscow

Ik heb 'm niet gezien maar het klinkt wel interessant.
pi_72585885
Zou heel goed kunnen, maar hoe krijg je die docu te zien ?
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
  woensdag 9 september 2009 @ 16:44:52 #126
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72586663
Niks mis met zo'n ouderwetse Russische docu uit de jaren '20 of '30 .

De allerbekendste docu is Chelovek s kino-appartom (The Man with a Movie Camera), waarin een typische dag in Moskou gevolgd wordt. Vooral de sportbeelden zijn tof om te zien. De docu lijkt me overigens geïnspireerd te zijn op Berlin: Die Sinfonie der Großstadt, die ik nog steeds moet/wil zien.
Voor bedrijfskundige geïnteresseerden kan ik Komsomolsk aanraden, waarin het staalproductieproces en de opbouw van industrie met de daarbijbehorende communistische bedrijfsideeën gevolgd wordt. Soms wordt het dolkomisch, zeker wanneer twee fabrieksploegen een wedstrijdje tegen elkaar houden wie de meeste klinknagels in stalen platen kan slaan. Deze docu is overigens gemaakt door een Nederlander: Joris Ivens. Hij dweepte graag met de communistische gedachtengangen en is daardoor ook ietwat dubieus. Tot slot kan ik Turksib ook nog aanraden. Zit in hetzelfde straatje als Komsomolsk, alleen gaat het dan over een spoorlijn tussen Oezbekistan en Siberië

Kenmerk van de Sovjet-docu's is dat ze knap gemonteerd zijn. Tussentitels en close-upbeelden wisselen elkaar snel af, waardoor het een opzwepend karakter krijgt. Het zijn soms net hyperactieve flitsende MTV-filmpjes. Daarnaast is de communistische propaganda ook leuk om op te merken. Naast de welbekende groteske borstklopperij van belangwekkende prestaties wordt er gelukkig vaak ook nog aandacht aan sociale omstandigheden gegeven.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72587427
Ik kijk nu:

The Universe, Episode: Biggest Blasts
quote:
The Universe is full of explosions that both create and destroy. The Chicxulub impact on the Yucatan peninsula, which may have wiped out the dinosaurs 65 million years ago, was two million times more powerful than the largest nuclear bomb ever detonated on Earth. But guess what? That's only good enough for the very bottom of the Biggest Blasts top ten list. This episode works its way up through supernova explosions and gamma ray bursts all the way to the blast that started it all--the Big Bang.
Erg coole docu's altijd van The Universe-serie..

http://www.ninjavideo.net/video/39257#flash_set1
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72595391
nu op sbs 6 102 minutes that changed America
  woensdag 9 september 2009 @ 21:26:33 #129
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_72596792
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:47 schreef Mestras het volgende:
nu op sbs 6 102 minutes that changed America
Goede docu idd. Zit aardig wat beeldmateriaal tussen dat ik nog niet eerder gezien heb! Het enige MEGA irritante is die vreemde achtergrondgeluiden/muziek. Zeker op een 5.1 dolby. Ik word er helemaal para van!! Waarom echt? Alsof het originele achtergrond geluid niet alleen al angstaanjagend genoeg is...
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_72597196
Ik zit nu naar ned3 te kijken. Over gangsters in Nederland.. .

http://www.cripsdefilm.nl/
Er gaat niets boven Groningen
pi_72600209
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:25 schreef Lebawski het volgende:
Zou heel goed kunnen, maar hoe krijg je die docu te zien ?
Sorry ik kon eerst niet vinden waar je de docu nou kon bekijken maar ik heb het inmiddels gevonden op uitzending gemist. Ik moest blijkbaar zoeken op 'Onder Moskou' . Link: http://player.omroep.nl/?aflID=1335282

Hier 2 stills uit de film:
pi_72600667
Ah bedankt voor de link ! Morgen even op een Windowscomputer kijken .

Weet iemand nog goeie docu's over het verzet tijdens W.O. 2 ? Iets over de Partizanen ? Iets over de Koude Oorlog, Stasi en De Muur ? Iets over de oorlog in voormalig Joegoslavie ?
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_72705887
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:45 schreef Lebawski het volgende:
Jesus Camp is ook al zo'n gezellige film.
Vind Religulous niet te vergelijken met Jesus Camp... Hoewel het onderwerp in hoofdlijnen misschien wel overeenkomt legt Bill Mayer met humor de vinger op de zere plek.

[ Bericht 0% gewijzigd door DubzOne op 13-09-2009 21:18:30 ]
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_72707801
Morgen komt er bij Dokument op de NCRV een documentaire over een spookvilla in Monster. De docu is gemaakt door Frans Bromet.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_72715989
quote:
Op zondag 13 september 2009 19:43 schreef Cyan het volgende:
Morgen komt er bij Dokument op de NCRV een documentaire over een spookvilla in Monster. De docu is gemaakt door Frans Bromet.
Frans Bromet
pi_72718315
Misschien niet voor iedereen, maar deze docu. is ook interessant en goed:

Human, All Too Human : Nietzsche

http://video.google.com/videoplay?docid=-184240591461103528#
quote:
If you’re looking for a thoughtful and balanced introductory documentary on the life and writings of Friedrich Nietzsche, here’s a good one. This video was produced by the BBC for television in 1999 and it’s entitled Human All Too Human. You’ll find a lot of information carefully packed into one hour.

Given the complexity of Nietzsche’s writings, this video can only serve only as an introduction. As an introduction, though, it does a good job.

When I was an philosophy undergrad in 1977, I took a course on Nietzsche and it turned me inside out. That course focused on one of Nietzsche’s later works: The Gay Science (1882), translated by Walter Kaufmann. Since that time, there has been at least one additional excellent translation of The Gay Science.

Nietzsche was a prolific writer, though, and there are numerous other Nietzsche works to explore. To beginners, they will seem to be written by a man who was, in equal parts, severely emotionally scarred and an absolute genius. To a veteran reader they will still seem this way. Highly recommended for anyone who is not afraid to risk wiping out many of assumptions that you currently rely upon as existential salve.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72721816
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:50 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Vind Religulous niet te vergelijken met Jesus Camp... Hoewel het onderwerp in hoofdlijnen misschien wel overeenkomt legt Bill Mayer met humor de vinger op de zere plek.
Mja heb die Religulous dan ook niet gezien..
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_72789428
Nog een paar interessante docu's:

Before the Music Dies
Over hoe de muziekindustrie steeds meer is veranderd in een eenheidsworstproducerende winstmachine. Bekende artiesten als Eric Clapton en Erykah Badu komen aan het woord over hoe ondergeschikt talent tegenwoordig is en hoe het nu verder moet met kansen voor beginnende muzikanten. De filmmakers laten ook nog zien hoe je met behulp van autotune en een songwriter van een willekeurig fotomodel een popster kunt maken.

White Light/Black Rain: The Destruction of Hiroshima and Nagasaki
Overlevenden van de atoombombardementen vertellen hun verhaal. Erg triest om te zien allemaal...

Helvetica
Typografie en grafische vormgeving spelen een grotere rol in het dagelijks leven dan je zou denken, zo blijkt wel uit deze documentaire. Over waarom Helvetica zo'n succesvol lettertype is dat we het de hele dag door overal tegenkomen, wie de mensen zijn die lettertypes ontwerpen en hoe ze te werk gaan.

Google Me
Ene Jim Killeen uit Los Angeles is benieuwd naar wat hij gemeen heeft met de naamgenoten die hij tegenkomt als hij zichzelf googlet en probeert er zo veel mogelijk te ontmoeten voor een interview. Na veel aandringen mag hij op bezoek komen bij zes hele verschillende mensen uit vier landen, waaronder een swinger en een priester. Uiteindelijk lukt het hem zelfs om alle bezochte Jim Killeens bij elkaar te brengen in Killeen, Texas voor een gezellig 'familieuitje'. Maf idee, maar het werkt wel.



The Clash: Westway to the World
Het hele verhaal van The Clash, verteld door de bandleden zelf.

pi_72805356
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:07 schreef Nepthys het volgende:
Before the Music Dies
Over hoe de muziekindustrie steeds meer is veranderd in een eenheidsworstproducerende winstmachine. Bekende artiesten als Eric Clapton en Erykah Badu komen aan het woord over hoe ondergeschikt talent tegenwoordig is en hoe het nu verder moet met kansen voor beginnende muzikanten. De filmmakers laten ook nog zien hoe je met behulp van autotune en een songwriter van een willekeurig fotomodel een popster kunt maken.

hele droevige documentaire dit
pi_72817293
^^

Ben wel benieuwd naar die docu! Zal de doos met tissues vast in gaan slaan dan...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_72817449
-

[ Bericht 54% gewijzigd door Chain_Reaction op 16-09-2009 20:26:23 ]
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72817550
t vertelt niet echt iets nieuws ofzo, maar er wordt o.a. gezegd dat iemand als Stevie Wonder vandaag de dag niet aan de bak zou komen. en ben bang dat ze nog gelijk hebben ook.
had m online gezien ergens...
pi_72845957
MysteryQuest, Episode: Hitler's Escape
quote:
Near the final days of World War II when the Russians were surrounding Berlin, Hitler and his wife went down to their underground bunker and killed themselves. At least that is what his guards have said. They said they heard the shot and opened the door to find Hitler lying bloody and dead on the couch, and his wife next to him, poisoned to death.

They said they then took the body of Hitler outside and burned it then buried it. Apparently, Hitler did not want his lifeless body on display like Mussolini’s corpse had been.

MysteryQuest takes up the challenge of finding clues of Hitler’s death. There has been speculation that he escaped and might have gone to South America. Other people have said they had seen him around other parts of Germany. Whatever the stories, there is no evidence of a dead body belonging to Adolph Hitler.

Hitler Used a Body Double
Hitler used a double, especially after the close attempt on his life in the Valkyrie incident. What the Russians found when they arrived in Berlin, was the dead body of a man looking like Hitler, but in all accounts was his double. This man was apparently two inches shorter than Adolph Hitler.

Extracting DNA from Blood and Skull Fragments
In the Russian archived they have a couch with blood stains and a piece of a skull with a bullet hole in it. MysteryQuest sent an American archeologist to Russia to get evidence from these items and bring it back to the United States to see if there was any DNA that could be found in the blood or the burned skull.

In the meantime, in Germany they were reconstructing the bunker via computers, trying to figure out if the eye-witness accounts were plausible. The underground bunkers had engines running and those engines might have been loud enough to drown out a gun shot. What they discovered was an actual engine that was there at the time and still running, so they were lucky and were able to hear exactly how loud the noise was at the time Hitler apparently committed suicide.

What the investigators from MysteryQuest uncovered for this show is fascinating. Using modern science they were able to piece together some of the puzzle surrounding Adolph Hitler. It is a surprising and interesting story.
http://www.ninjavideo.net/video/40989
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72847385
Ik zit nu google me te kijken, erg leuk
Er gaat niets boven Groningen
pi_72848408
Net Religulous gezien, vond het maar tegenvallen. Maher laat de geïnterviewden niet uitpraten, of als ze met een goed punt komen maakt Maher ze achteraf belachelijk wanneer ze zichzelf niet kunnen verdedigen, waardoor het eigenlijk één lange monoloog van Maher is.

Ik deel zijn standpunten over godsdienst wel, maar vond de film niet bijzonder sterk.

Buiten dat, tvp want goed topic
pi_72849312
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:52 schreef Symer het volgende:
Net Religulous gezien, vond het maar tegenvallen. Maher laat de geïnterviewden niet uitpraten, of als ze met een goed punt komen maakt Maher ze achteraf belachelijk wanneer ze zichzelf niet kunnen verdedigen, waardoor het eigenlijk één lange monoloog van Maher is.

Ik deel zijn standpunten over godsdienst wel, maar vond de film niet bijzonder sterk.

Buiten dat, tvp want goed topic
De intentie van Religulous is ook niet om tijdens de film een heel serieus debat te laten zien.. Dat zien we al aan de naam + cover. Het is allemaal met een knipoog en Maher neemt het zelf ook niet allemaal zo serieus (hij is niet voor niets ook een stand-up comedian).

De boodschap dat er zich onder de gelovigen veel simpele zielen bevinden komt duidelijk naar voren, maar is natuurlijk niets nieuws onder de zon.

Verder wel een vermakelijke docu.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72850430
De WWII docu's van Clarkson vind ik ook altijd erg boeiend. Daarnaast prachtig filmwerk in de stijl van Top Gear.


"The Greatest Raid of All Time"

Wiki entry http://en.wikipedia.org/wiki/St_Nazaire_Raid
A small force of British commandos and navy personnel ram a ship into a German dry dock and detonate it to destroy the dock gates. They run around and blow stuff up. Then they find their rides home have been destroyed. They attempt to fight their way out of the docks into the town to escape and only about 10 percent of the commandos make it home.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_72856375
Dat hele idee van naamgenoten uitnodigen uit Google Me is trouwens al eens eerder uitgevoerd door Alan Berliner in zijn documentaire The Sweetest Sound uit 2001. Moet hem zelf ook nog steeds zien, maar die schijnt ook erg goed te zijn.
pi_72862900
Ik zat net een stukje van deze docu te kijken:

Er gaat niets boven Groningen
pi_72881009
Welliswaar geen docu, maar toch erg interessant: http://www.dossierx.nl/content/view/178/55/

Daarom mijn vraag, als iemand een docu weet die over dit onderwerp gaat, wil die die dan plaatsen?
Er gaat niets boven Groningen
pi_72881128
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:39 schreef sander-3 het volgende:
Welliswaar geen docu, maar toch erg interessant: http://www.dossierx.nl/content/view/178/55/

Daarom mijn vraag, als iemand een docu weet die over dit onderwerp gaat, wil die die dan plaatsen?
Ik weet niet of het precies is wat je zoekt, maar je zou eens kunnen kijken naar de serie "Cities of the Underworld"

Om te beginnen over de bunkers etc. onder Berlijn:

Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72881843
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:43 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ik weet niet of het precies is wat je zoekt, maar je zou eens kunnen kijken naar de serie "Cities of the Underworld"

Om te beginnen over de bunkers etc. onder Berlijn:

Die zijn goed inderdaad Ik heb een hoop afleveringen gezien. Ik hoop dat ze er ook een over Parijs hebben, want daar zit ook een hoop onder de grond geloof ik.

Die video is te lang om up te loaden, dus helaas.

[ Bericht 6% gewijzigd door sander-3 op 18-09-2009 18:58:53 ]
Er gaat niets boven Groningen
pi_72882660
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Lebawski het volgende:
Ik las een tijd geleden over een docu met als onderwerp het 'verborgen metrostelsel van Moskou', genaamd D6 of Metro-2. Dat is nog niet zo heel bijzonder, en daar heb ik een docu met betrekking tot Urban Exploration over gevonden/gezien, maar die was niet zo heel boeiend. De docu die ik zoek gaat over een 'verborgen stad' onder de grond van Moskou. In deze verlaten metrostelsels leven junks, criminelen, verminkte/verbannen mensen en gebeuren de afrekeningen van de Russische maffia. Hier zouden een aantal documentairemakers naar toe zijn gegaan, en geconfronteerd worden met het gevaar, waardoor ze het ternauwernood hebben overleefd.

Iemand hier bekend mee ?
Sander-3, weet jij misschien ook wat meer over dit onderwerp toevallig ?
Op woensdag 16 december 2009 17:38 schreef Barca het volgende:
Ik hou niet van voetbal. Ajax is mijn favoriete Nederlandse club, maar ik lig nooit wakker van hun resultaten en doen of laten.
pi_72882851
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:41 schreef Lebawski het volgende:

[..]

Sander-3, weet jij misschien ook wat meer over dit onderwerp toevallig ?
Nee, sorry. Toen jij dat vroeg heb ik er wel een tijd naar zitten zoeken, maar ik heb niks kunnen vinden.
Er gaat niets boven Groningen
pi_72919986
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:40 schreef Lebawski het volgende:
Ik las een tijd geleden over een docu met als onderwerp het 'verborgen metrostelsel van Moskou', genaamd D6 of Metro-2. Dat is nog niet zo heel bijzonder, en daar heb ik een docu met betrekking tot Urban Exploration over gevonden/gezien, maar die was niet zo heel boeiend. De docu die ik zoek gaat over een 'verborgen stad' onder de grond van Moskou. In deze verlaten metrostelsels leven junks, criminelen, verminkte/verbannen mensen en gebeuren de afrekeningen van de Russische maffia. Hier zouden een aantal documentairemakers naar toe zijn gegaan, en geconfronteerd worden met het gevaar, waardoor ze het ternauwernood hebben overleefd.

Iemand hier bekend mee ?
Even wezen googlen: Children Underground ?
pi_72989095
quote:
Op zondag 13 september 2009 23:52 schreef Chain_Reaction het volgende:
Misschien niet voor iedereen, maar deze docu. is ook interessant en goed:

Human, All Too Human : Nietzsche

http://video.google.com/videoplay?docid=-184240591461103528#
[..]


Heb deze zojuist gekeken. Zeer interessante docu inderdaad! Ik was al bekend met delen van zijn werk. Zijn belangrijkste denkbeelden en theorieën worden in deze documentaire verklaard door met name de persoon Nietzsche (en zijn leven) te analyseren. Daarnaast wordt het geheel ook in de bredere culturele context van die tijd geplaatst... Nice!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_72989106
Welke documentaire was over die 3 jochies, die ze om de 7 jaar filmde?
pi_72989504
BBC's Earth: The Power of the Planet.

Geweldig.
pi_72989568
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:51 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Heb deze zojuist gekeken. Zeer interessante docu inderdaad! Ik was al bekend met delen van zijn werk. Zijn belangrijkste denkbeelden en theorieën worden in deze documentaire verklaard door met name de persoon Nietzsche (en zijn leven) te analyseren. Daarnaast wordt het geheel ook in de bredere culturele context van die tijd geplaatst... Nice!
Mee eens. Ik bezit (bijna) al zijn werken en het zijn 1 van de weinige boeken waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit zal verkopen. Toevallig ben ik dit weekend begonnen met "Oneigentijdse beschouwingen" te herlezen.

Het is mooi om ook eens de mens achter deze meesterwerken te zien. Dat hij vroeger min of meer onder een kerkje woonde etc. Doodzonde dat hij op zo'n jonge leeftijd al krankzinnig werd.

Misschien zou je ook eens naar de andere 2 delen van Human all too human kunnen kijken:

- Martin Heidegger, http://video.google.com/videoplay?docid=-858369328131624007#
- Sartre, http://video.google.com/v(...)=5997040150951355473

Met name de docu. over Heidegger is erg boeiend en verrassend (ook over zijn lidmaatschap van de NSDAP en contacten met Hitler enz.)

Van mij hadden ze er ook 1 mogen maken over Arthur Schopenhauer. Een hele eigenaardige man ook en (in mijn ogen) nog genialer dan Nietzsche.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  dinsdag 22 september 2009 @ 07:55:42 #160
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72990754
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:52 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Welke documentaire was over die 3 jochies, die ze om de 7 jaar filmde?
Ik denk dat je de Up series bedoelt. Alleen werden er dan 14 kinderen gevolgd.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72992089
Er gaat niets boven Groningen
pi_73087185
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 01:41 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Mee eens. Ik bezit (bijna) al zijn werken en het zijn 1 van de weinige boeken waarvan ik zeker weet dat ik ze nooit zal verkopen. Toevallig ben ik dit weekend begonnen met "Oneigentijdse beschouwingen" te herlezen.

Het is mooi om ook eens de mens achter deze meesterwerken te zien. Dat hij vroeger min of meer onder een kerkje woonde etc. Doodzonde dat hij op zo'n jonge leeftijd al krankzinnig werd.

Misschien zou je ook eens naar de andere 2 delen van Human all too human kunnen kijken:

- Martin Heidegger, http://video.google.com/videoplay?docid=-858369328131624007#
- Sartre, http://video.google.com/v(...)=5997040150951355473

Met name de docu. over Heidegger is erg boeiend en verrassend (ook over zijn lidmaatschap van de NSDAP en contacten met Hitler enz.)

Van mij hadden ze er ook 1 mogen maken over Arthur Schopenhauer. Een hele eigenaardige man ook en (in mijn ogen) nog genialer dan Nietzsche.
Interessant! Zijn dat de enige 3 in die reeks? (Nietzsche, Heidegger en Sartre). Moet zeggen dat ik niet zo heel erg bekend ben met Heidegger. Hooguit enkele artikelen van gelezen. Maar ben zeker wel benieuwd naar die van Sartre! Moet zeggen dat ik Kant wel mis dan in deze reeks. De man zelf is misschien niet zo heel interessant (hij had naar verluid niet bepaald een spectaculair leven). Maar qua filosoferen spant hij de kroon wat betreft de laatste 300 jaar. Hij is met zijn 3 'Kritiken' - en dan met name met het boek 'Kritik der Reinen Vernunft' - de grondlegger van het hele moderne denken. Daar zou ik weleens een analyse over willen horen en zien in de vorm van een dergelijke docu als die van Nietzsche.
pi_73088772
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:06 schreef Gaslamp_Killer het volgende:

[..]

Interessant! Zijn dat de enige 3 in die reeks? (Nietzsche, Heidegger en Sartre). Moet zeggen dat ik niet zo heel erg bekend ben met Heidegger. Hooguit enkele artikelen van gelezen. Maar ben zeker wel benieuwd naar die van Sartre! Moet zeggen dat ik Kant wel mis dan in deze reeks. De man zelf is misschien niet zo heel interessant (hij had naar verluid niet bepaald een spectaculair leven). Maar qua filosoferen spant hij de kroon wat betreft de laatste 300 jaar. Hij is met zijn 3 'Kritiken' - en dan met name met het boek 'Kritik der Reinen Vernunft' - de grondlegger van het hele moderne denken. Daar zou ik weleens een analyse over willen horen en zien in de vorm van een dergelijke docu als die van Nietzsche.
Yep, dit zijn de enige 3 die gemaakt zijn in de Human all too human-reeks.

Ik denk dat de BBC er bewust voor heeft gekozen Kant niet op te nemen in deze reeks, omdat zijn leven echt lachwekkend saai was:
quote:
Kant stond in zijn woonplaats bekend als uiterst punctueel. Hij volgde een strikt dagschema en verliet zijn woonplaats zelden. Volgens een door Heine verzonnen en mild spottend bedoeld verhaal zouden de huisvrouwen van Königsberg hun klok gelijk zetten wanneer Kant op zijn vaste dagelijkse wandeling (na het middageten om 15.30 uur) hen passeerde.

+

Voor zover bekend heeft Kant nooit een relatie gehad en overleed hij als maagd.
Dat verder zijn filosofie van onschatbare waarde is op het Moderne Denken is evident.

Als je toch video wil waarin ze zijn filosofie bespreken, dan zou je eens kunnen kijken naar:
quote:
Contemporary philosopher Geoffrey Warnock discusses the philosophy of anti-empiricist Immanuel Kant, and his view that activities and powers within the mind are the key to knowledge, and that all knowledge is appearance. Knowledge for Kant, is a complex affair, in which knowing is acquired not just through the senses, but through pure concepts of understanding indigenous to the mind. Countering Hume, Kant insists it is the mind, not the senses, which unifies and organizes sensory flow into meaning full definitions of things.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73096500
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 07:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik denk dat je de Up series bedoelt. Alleen werden er dan 14 kinderen gevolgd.
Nee

3 elitaire jongetjes uit engeland
pi_73446302
-Home-

Echt een hele mooie documentaire, in ieder geval in de zin van de beelden die je te zien krijgt van ons thuis, de aarde. De harde waarheid die echter naar voren komt is alarmerend. De aarde wordt door onze toedoen kapotgemaakt.

De hele docu duurt anderhalf uur en is door de makers op youtube gezet:



De docu krijgt een 8.5 op imdb.
http://www.imdb.com/title/tt1014762/

Ik word er een beetje depressief van moet ik zeggen. Bijna 7 miljard mensen die de aarde kapotmaken zonder daarbij stil te staan. En we blijven maar consumeren en kinderen maken.

Aan de andere kant is het zien van de docu weer heel goed, mocht je je zorgen maken over de huidige economische situatie in de wereld en de spaanse griep. Laat maar komen die twee zou ik zeggen

Heeft in ieder geval een deel van onze kinderen nog kans op een toekomst
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73446312
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 03:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
-Home-

Echt een hele mooie documentaire, in ieder geval in de zin van de beelden die je te zien krijgt van ons thuis, de aarde. De harde waarheid die echter naar voren komt is alarmerend. De aarde wordt door onze toedoen kapotgemaakt.

De hele docu duurt anderhalf uur en is door de makers op youtube gezet:



De docu krijgt een 8.5 op imdb.
http://www.imdb.com/title/tt1014762/

Ik word er een beetje depressief van moet ik zeggen. Bijna 7 miljard mensen die de aarde kapotmaken zonder daarbij stil te staan. En we blijven maar consumeren en kinderen maken.

Aan de andere kant is het zien van de docu weer heel goed, mocht je je zorgen maken over de huidige economische situatie in de wereld en de spaanse griep. Laat maar komen die twee zou ik zeggen

Heeft in ieder geval een deel van onze kinderen nog kans op een toekomst
Ik heb een Deja Vu, of heb je deze post gisteren rond dit tijdstip ook al ergens gezet? Anyway, ik ga nu Home kijken.
standaarddrinker
pi_73446316
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 04:09 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ik heb een Deja Vu, of heb je deze post gisteren rond dit tijdstip ook al ergens gezet? Anyway, ik ga nu Home kijken.
Ja klopt

Maar mijn topic werd aan een topic gelinkt dat bijna niet wordt bekeken. Dit topic trekt iets meer mensen en ik vind de boodschap nogal belangrijk.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73446331
Oké.
Tot nu toe (kwartiertje) een rustgevende docu met al die prachtige natuurbeelden.
standaarddrinker
pi_73573932
Ik heb beide topics snel bekeken en volgens mij is de volgende documentaire niet gepost tot nu toe.

Het gaat over de gevangenis La Modelo in Colombia.

Ik heb 'm een paar jaar geleden op de Nederlandse tv gezien, heeft veel indruk op me gemaakt. Jammergenoeg was deze docu nergens online te vinden. Nu heb ik 'm dan jaren later gevonden.

quote:
A look inside ‘La Modelo’
“A look inside the La Modelo prison in Bogota, Colombia. Called a “model” prison by Colombia officials the prison in reality is controlled more by the prisoners than the guards. With 5000 prisoners for 2400 spots, and not more than 150 security guards assigned to the prison. The prison is awash in violence, and drugs. Last year, 162 prisoners were killed there. The prison is controlled by three criminal groups: members of the guerrilla movement, paramilitary forces, and cocaine traffickers. They have broken the prison up into three different territories and each group has it’s own security forces, defending it’s own territory.”

Klik voor de ducumentaire
pi_73576707
Ik vond Journeys with George een erg leuke documentaire. Gaat over de verkiezingscampagne van George W. Bush. Op een gegeven moment betrapte ik me zelf erop een lichtelijke sympathie voor Bush te krijgen
pi_73577106
Ik ben al een aantal jaar op zoek naar Long Gone

http://www.moviemeter.nl/film/32100

Het is echter bijna onmogelijk om er aan te komen.
Heeft iemand tips en/of een kopie ervan ?
pi_73577906
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:14 schreef Conflict het volgende:
Ik heb beide topics snel bekeken en volgens mij is de volgende documentaire niet gepost tot nu toe.

Het gaat over de gevangenis La Modelo in Colombia.

Ik heb 'm een paar jaar geleden op de Nederlandse tv gezien, heeft veel indruk op me gemaakt. Jammergenoeg was deze docu nergens online te vinden. Nu heb ik 'm dan jaren later gevonden.

[ afbeelding ]
[..]


Klik voor de ducumentaire

Zeker een aanrader. Absoluut geen 10 in een dozijn National Geographic docu.
pi_73577961
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 05:00 schreef WammesWaggel het volgende:
BBC.This.World.Gypsy.Child.Thieves

Staat op de torrent sites, het is moeilijk om dat volk niet te haten na deze documantaire gezien te hebben
Vanavond ook te zien op Belgie 2/Canvas om 20.10 uur en later op de nacht in de herhaling.


Zie ook:
http://www.canvas.be/canvasactua/category/panorama/
pi_73620060
MysteryQuest, Episode: The Lost City of Atlantis
quote:
The lost city of Atlantis was said to be home to an advanced civilization that thrived almost 12,000 years ago. Some believe that those who lived in Atlantis may have been capable of space travel. But legend says the city disappeared suddenly and violently, swallowed by the ocean in a single day. For centuries, explorers and archaeologists have been trying to locate the submerged ruins of this legendary city. MysteryQuest's expedition team will reveal new sonar evidence of underwater structures discovered in the Atlantic Ocean. The team dives on these sites to retrieve samples and will use the latest technology and carbon dating analysis to explore whether they could be clues to uncovering the location of the lost city.
http://www.ninjavideo.net/video/44369
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73654822
Nienke Eijsink:

FAN

quote:
In het leven van de Hengelose tiener Nienke Eijsink draait alles om de Australische doktersserie The Flying Doctors, die midden jaren tachtig met veel succes over de hele wereld wordt uitgezonden. Haar idool is Chris Randall, een rol van actrice Liz Burch, die zich als vrouwelijke arts moet bewijzen in het door mannen gedomineerd dorpsleven in de outback van Australië. Nienke plakt haar tienerkamer vol met foto's en posters van haar idool, laat haar haar precies zo knippen als dr. Chris, en schrijft haar talloze brieven. Op een dag neemt ze het besluit om in Australië op zoek te gaan naar de actrice.

Al vanaf haar vroegste jeugd voelt Nienke verwantschap met dokter Chris. Terwijl leeftijdsgenootjes dwepen met Patrick Swayze of The New Kids on the Block, gaat Nienke's hart sneller kloppen bij het zien van deze sterke, onafhankelijke vrouw, die tegelijkertijd ook aantrekkelijk en kwetsbaar is. Het opwindende televisieleven in de Australische outback staat in schril contrast met het leven in de Hollandse Achterhoek. Nienke wenst zich een moeder als Chris Randall, ze droomt van intieme avonden in de stamkroeg in de serie. Haar tieneradoratie slaat om in verliefdheid en ontwikkelt zich tot volledige vereenzelviging; ze wil worden als doctor Randall. In haar fantasiewereld ontdekt ze voor het eerst haar ontluikende lesbische gevoelens.

In 2002 wil Nienke de actrice Liz Burch in het echt ontmoeten. Ze reist naar Australië, waar een lange zoektocht begint naar de vrouw die haar leven heeft bepaald. Op een ochtend staat ze trillend op haar stoep. Hoe zal de actrice reageren? Zal Nienke haar kunnen overtuigen van het belang van haar bezoek?

FAN is een vrolijk, scherp en fascinerend egoportret vol zelfspot. De filmmaakster geeft een intieme kijk in haar bestaan en deinst niet terug voor zeer persoonlijke ontboezemingen. Daarmee maakt ze zichzelf kwetsbaar en tegelijk heel sterk. Hierdoor is ze misschien uiteindelijk tóch Chris Randall geworden.
Bron



Echt een prachtige ducumentaire

Was gisteren op tv. Terug te zien op uitzending gemist: NCRV Document: FAN
pi_73696242


NOVA - Darwin's Darkest Hour
quote:
This two-hour scripted drama tells the remarkable story behind the unveiling of the most influential scientific theory of all time, Charles Darwin's theory of evolution by natural selection. The program is a special presentation from NOVA and National Geographic Television, written by acclaimed British screenwriter John Goldsmith and directed by John Bradshaw.

Darwin, portrayed by Henry Ian Cusick (Lost), spent years refining his ideas and penning what he called his "big book." Yet, daunted by looming conflict with the orthodox religious values of his day, he resisted publishing—until a letter from naturalist Alfred Wallace forced his hand. In 1858, Darwin learned that Wallace was ready to publish ideas very similar to his own. In a sickened panic, Darwin grasped his dilemma: To delay publishing any longer would be to condemn his greatest work to obscurity—the brilliant argument he had pieced together with clues from his voyage on the Beagle, his adventures in the Andes, the bizarre fossils of Patagonia, the finches and giant tortoises of the Galapagos, as well as the British countryside. But to come forward with his ideas risked the fury of the Church and perhaps a rift with his own devoted wife, Emma, portrayed by Frances O'Connor (Mansfield Park, The Importance of Being Earnest), who was a devout Christian.

"Darwin's Darkest Hour" is a moving drama about the genesis of a groundbreaking theory seen through the inspiration and personal sufferings of its originator.
- http://www.pbs.org/wgbh/nova/darwin/
- http://www.ninjavideo.net/video/44577
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73696352
tvp
pi_73710480
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:14 schreef Conflict het volgende:
Ik heb beide topics snel bekeken en volgens mij is de volgende documentaire niet gepost tot nu toe.

Het gaat over de gevangenis La Modelo in Colombia.

Ik heb 'm een paar jaar geleden op de Nederlandse tv gezien, heeft veel indruk op me gemaakt. Jammergenoeg was deze docu nergens online te vinden. Nu heb ik 'm dan jaren later gevonden.

[ afbeelding ]
[..]


Klik voor de ducumentaire
Jezus man... wat een puinzooi is die gevangenis zeg. Gevangenen die wapens hebben, maar de bewakers niet.
Er gaat niets boven Groningen
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:08:13 #179
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_73744352
The Outside Agency
pi_73750929
quote:
Zeitgeist. Nooit van gehoord.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73751198
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Zeitgeist. Nooit van gehoord.
Idd. Dat lijkt mij ook wel wat.. Fijn dat er een topic als deze is! Zo leert men nogeens wat nieuws.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73751311
Niet terug gelezen dus weet niet of die er al in staat. Maar iemand die This is it gaat kijken? Das toch ook een docu? Of telt dat niet als docu?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:39:22 #183
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_73751566
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Zeitgeist. Nooit van gehoord.
kijken die hap
The Outside Agency
pi_73751727
quote:
Die had ik in een andere topic ook aangeraden. Superdocu.
pi_73752024
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73752198
Bedankt voor die Darwin's Darkest Hour link! Die ga ik in de klas kijken, leuk voor m'n V6 Natuur/Techniek klas. (Ik geef Engels btw.)
pi_73752616
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Bedankt voor die Darwin's Darkest Hour link! Die ga ik in de klas kijken, leuk voor m'n V6 Natuur/Techniek klas. (Ik geef Engels btw.)
No problem.

Het is denk ik wel aardig geschikt voor scholieren (zitten ook bepaalde levenslessen in verweven). Hij duurt wel bijna 2 uur, dus ik hoop voor je dat ze in de pauze door willen kijken of je zou hem in 2 keer moeten kijken.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  maandag 26 oktober 2009 @ 15:01:17 #188
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74078558
Nu zenden ze op geschiedenis24 die gedramatiseerde VPRO docu uit 1998 uit over hoe de media om ging(of moest gaan) met de greet hofmans affaire, opzich zeer goed gedaan

http://geschiedenis.vpro.nl/dossiers/24685440/

[ Bericht 2% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 26-10-2009 23:44:03 ]
pi_74078689
BBC Horizon: The Secret You
quote:
With the help of a hammer-wielding scientist, Jennifer Aniston and a general anaesthetic, Professor Marcus du Sautoy goes in search of answers to one of science's greatest mysteries: how do we know who we are? While the thoughts that make us feel as though we know ourselves are easy to experience, they are notoriously difficult to explain. So, in order to find out where they come from, Marcus subjects himself to a series of probing experiments.

He learns at what age our self-awareness emerges and whether other species share this trait. Next, he has his mind scrambled by a cutting-edge experiment in anaesthesia. Having survived that ordeal, Marcus is given an out-of-body experience in a bid to locate his true self. And in Hollywood, he learns how celebrities are helping scientists understand the microscopic activities of our brain. Finally, he takes part in a mind-reading experiment that both helps explain and radically alters his understanding of who he is.
- http://www.bbc.co.uk/programmes/b00nhv56
- http://www.ninjavideo.net/video/45718
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74086874
weet iemand een goeie docu over mieren?
vond dit namelijk erg interessant:
pi_74087003
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:05 schreef jimjim1983 het volgende:
weet iemand een goeie docu over mieren?
vond dit namelijk erg interessant:

Ant civilizations
quote:
Sociological documentary that studies the comparison of ant societies to human . Prognosis: Ants have a better rich to poor divide.
http://www.veoh.com/brows(...)tch/e168998H46D6TfW#
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 01:00:02 #192
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74173987
*Schop*

TVP

en:

Hoi

en:

UFO-docu's a.u.b.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_74183188
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:09 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ant civilizations
[..]

http://www.veoh.com/brows(...)tch/e168998H46D6TfW#
thanks! leuke docu, alleen dat gelul over god is wat minder
pi_74208289
Game Over: Kasparov and the Machine
De ultieme wedstrijd tussen mens en machine: Gary Kasparov versus schaakcomputer Deep Blue. Kasparov verloor nadat hij vanaf de tweede wedstrijd steeds gefrustreerder raakte door enkele 'menselijke' zetten die de computer zou hebben gedaan en beschuldigt het team van IBM ervan vals te hebben gespeeld met hulp van een menselijke grootmeester in de zwaarbeveiligde computerkamer. Was het hele evenement slechts een promotiestunt voor IBM of kan Kasparov misschien niet zo goed met z'n verlies omgaan? Ook interessant voor niet-schaakliefhebbers en samenzweringszoekers.

Off the Charts: The Song-Poem Story
De song-poem is een relatief onbekende vorm van folk art in Amerika. Mensen sturen hun (meestal niet al te beste) teksten en gedichten naar een speciale studio, waar het binnen een uurtje wordt omgezet tot lied en door sessiemuzikanten wordt opgenomen. Zo is er een hele hitloze alternatieve muziekindustrie ontstaan van mensen die stiekem toch beroemd hopen te worden, verzamelaars en rare mensen die schrijven over aliens en kung-fu fietsen. Wel aardig om eens te zien hoe het in z'n werk gaat




Nog wat andere interessante documentaires die Errol Morris (The Thin Blue Line, The Fog of War) heeft gemaakt:

Mr. Death: The Rise and Fall of Fred A. Leuchter, Jr.
Fred Leuchter is zo'n beetje in het vak van executiemachine-expert gerold en helpt verschillende Amerikaanse staten met het ontwerpen en bouwen van nieuwe apparatuur om gevangenen op een humanere manier te executeren (wat op zichzelf al een interessant verhaal is). Zijn leven verandert drastisch wanneer hij door een Canadese rechtbank als gaskamerdeskundige wordt opgeroepen bij een proces tegen een holocausontkenner die beweert dat er nooit nazigaskamers zijn geweest. Leuchter besluit hierop om naar Auschwitz te gaan om illegaal stukjes uit muren te bikken en zo wetenschappelijk bewijs te leveren. Door een combinatie van verkeerde onderzoeksmethoden en eigen domheid komt hij echter tot de conclusie dat de nazi's wel een andere executiemethode gebruikt moeten hebben, aangezien er niet genoeg gasresten in zijn stukjes gaskamermuur zitten. Het rapport dat hij hierover indient bij de rechtbank zorgt ervoor dat zijn hele leven wordt geruïneerd en hij alleen nog maar welkom is bij lezingen van allerlei rare revisionistengroepen. Bizar levensverhaal.
Hier te zien op Google Video


A Brief History of Time
Over het leven en werk van Stephen Hawking.


Fast, Cheap & Out of Control
Een leeuwentemmer, een robotbouwer, een maker van decoratieve heggen en een expert op het gebied van de naakte molrat. Op het eerste gezicht hebben deze mensen niks met elkaar te maken, maar naar mate ze meer vertellen over hun beroep/obsessie komen er vanzelf grotere thema's naar voren waardoor alles wordt verbonden.

Gates of Heaven
Het begint met een man die uit afschuw over de fabriek waar dode dieren tot veevoer worden verwerkt een dierenbegraafplaats begint als alternatief, maar erg succesvol is hij niet. Hierna wordt een familie gevolgd die het een stuk zakelijker aanpakt en daarmee juist wel succes heeft. De eigenaar is een echte zakenman die precies weet wat rijke klanten voor hun dode huisdier willen en zijn twee zoons zijn bij hem in de leer om de zaak te kunnen overnemen (de ene praat alleen in cliché zelfmotivatietaal en de andere maakt liever de hele dag muziek). Enkele klanten komen ook nog aan het woord over hun huisdier.
Deze vond ik zelf eigenlijk wat minder, iets te veel gezwets over die familie zelf in plaats van over de begraafplaats, maar dat past toch ook wel weer in de hele portrettenstijl van Morris.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:27:11 #195
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74208386
Heb je ook dingen over Area 51?
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_74208477
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:24 schreef Nepthys het volgende:

A Brief History of Time etc.

A Brief History of Time is idd een geweldige docu. over 1 van de grootste geesten die ooit heeft geleefd.

[ Bericht 86% gewijzigd door Chain_Reaction op 29-10-2009 23:34:43 ]
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74208601
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:27 schreef Q.E.D. het volgende:
Heb je ook dingen over Area 51?

UFO - Area 51

Conspiracy - Area 51
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 oktober 2009 @ 23:58:36 #198
862 Arcee
Look closer
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:59:27 #199
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_74209731
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 23:32 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

UFO - Area 51

Conspiracy - Area 51
ty
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_74210322
Hij is misschien al genoemd, maar http://topdocumentaryfilms.com/ is ook een supersite! Staat allemaal netjes op catagorie gesorteerd ook.
Koel en donker bewaren
pi_74210410
Meer een lezing dan een docu., maar desalniettemin zeer interessant en ook wel vermakelijk:

Lawrence Krauss - A Universe From Nothing
quote:
Lawrence Krauss gives a talk on our current picture of the universe, how it will end, and how it could have come from nothing.

Krauss is the author of many bestselling books on Physics and Cosmology, including “The Physics of Star Trek.”

If you’ve ever wanted to answer that annoying question, “how could the Universe have formed from nothing”, then watch this video.

Lawrence Krauss is funny, informative, and if you watch the entire video (it’s over an hour long, so you might need to pause it a few times), he will blow your mind. Lawrence seems like a pretty cool guy.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74265194
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:18 schreef rene90 het volgende:
Population Zero is de naam van een erg interessante documentaire. Daarin gaat het erom wat er met de wereld zou gebeuren als de hele mensheid uitsterft. Hoe snel alles gaat met de dieren / gebouwen, de sattelieten die uit de lucht gaan vallen.
tvp voor deze
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_74270487
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 00:19 schreef Guanabana het volgende:
Hij is misschien al genoemd, maar http://topdocumentaryfilms.com/ is ook een supersite! Staat allemaal netjes op catagorie gesorteerd ook.
Merci !
pi_74273085
Geen idee of het wat is, maar het lijkt me wel een interessant verhaal (en jullie misschien ook):
The Belgrade Phantom
quote:
Belgrade, Yugoslavia, 1979. While Yugoslav president Tito is in Cuba settling international matters, a mysterious Phantom occupies the attention and hearts of Belgrade. Every night, he exhibits spectacular driving maneuvers using a stolen white Porsche car through the city streets. Through the radio the Phantom publicly challenges the police to try and catch him. More than 10.000 people are in the streets supporting their hero. The police are forced into a game where he sets the rules. The Phantom becomes a political threat. What started as a game turned into a political scandal and remained a myth that would never be forgot.
Woensdag 4 november om 23:35 op Nederland 2
pi_74497985
The Elegantt Universe

Deze 3-delige docu van een van de meest vooraanstaande natuurkundigen van dit moment, Brian Greene (vernoemd naar zijn gelijknamige boek) mag hier trouwens ook niet ontbreken!
quote:
One of the most ambitious and exciting scientific theories ever posed—one that may be the long-sought "Theory of Everything"—gets a masterful and lavishly animated explanation that will excite scientists and non-scientists alike. Beginning with simple and clear explanations of major concepts of physics, including gravity, electromagnetism, and relativity, The Elegant Universe illuminates one of the most revolutionary theories in physics today.

Known as string theory or superstring theory, this startling idea proposes that the fundamental ingredients of nature are inconceivably tiny strands of energy, whose different modes of vibration underlie everything that happens in the universe. The theory attempts to unite the laws of the large—general relativity—and the laws of the small—quantum mechanics—breaking a conceptual logjam that has frustrated scientists for nearly a century.

If string theory proves correct, the universe we see obscures a reality that is far richer and more complex than anyone ever imagined—a universe with numerous hidden dimensions, a universe in which the fabric of space can rip and tear, a universe that may be but one of many parallel universes.

Join host Brian Greene, professor of physics and mathematics at Columbia University and the best-selling author of The Elegant Universe, for this exciting and in-depth exploration of this groundbreaking new theory.
Hier zijn alle drie de delen te vinden: http://video.google.com/videosearch?q=elegant+universe&emb=0#
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_74498911
Hier trouwens een korte lezing van hem:



Zeer interessant! Niet in de laatste plaats omdat het een zeer goede verteller is...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 november 2009 @ 02:32:55 #207
862 Arcee
Look closer
pi_74498978
quote:
Op zondag 8 november 2009 00:50 schreef DubzOne het volgende:
The Elegantt Universe

Deze 3-delige docu van een van de meest vooraanstaande natuurkundigen van dit moment, Brian Greene (vernoemd naar zijn gelijknamige boek) mag hier trouwens ook niet ontbreken!
[..]

Hier zijn alle drie de delen te vinden: http://video.google.com/videosearch?q=elegant+universe&emb=0#
"Currently not available"
  zondag 8 november 2009 @ 08:19:27 #209
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_74500146
Zo even het topic doorgelezen en een lijstje gemaakt. Kom de komende tijd wel door als ik me verveel in ieder geval.

Heb zelf even geen toevoegingen. Al kan ik de eerder genoemde Helvetica, 'Why alcohol is worse than XTC', en Soulwax: 'Part of the weekend never dies' allemaal zeer aanraden!
pi_74735404
Zojuist Are We Real? gekeken:
quote:
All life on Earth is nothing more than an elaborate facade created by super-intelligent beings. Humans now exist in a computerized version of the world – a simulation that keeps us happy, while our powers are drained by our creators for use as fuel in their campaign for dominance in the ‘real’ world. This is the premise of the cult sci-fi thriller The Matrix.
‘The simulation hypothesis, that we are currently living in a computer simulation, should be understood literally, it’s not just in a metaphorical sense whereby one could view the universe as a simulation, but literally we would be living in a simulation created by some advanced civilization in a computer they built in their universe. And everything we see and our brains themselves would just be parts of this simulation.’ Oxford University philosopher Dr Nick Bostrom echoes the thoughts of sci-fi writers and scientists alike. The simulation hypothesis is not sci-fi, it’s serious academic thought.

In Are We Real? Martin Rees navigates the extraordinary territory between science fact and science fiction. He reveals the logical steps that have led cosmologists and philosophers to the shocking conclusion that The Matrix scenario cannot be safely relegated to our storybooks. Whether it’s true or not, and it might be, here is a story that is altogether more serious and more deeply disturbing than any sci-fi fantasy could ever be.
Wel een goede docu waarin een aardig uitgewerkte hypothese (zie bovenstaand verhaal) verteld en uitgelegd wordt...

Hier te zien: http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=3337
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_76214286
Ik heb vannacht/vanmorgen op Holland Doc de docu :"De paarden jongen" (the horse boy) gezien.

Het gaat over een autistische jongen van vier jaar en de manier waarop zijn ouders daarmee struggelen.
Nadat zijn vader doorhad dat paarden de jongen positief deden opleven, is hij met zijn vrouw en zoon naar Mongolie gegaan om daar met bus en paarden verschillende sjamanen op te zoeken.

Ik viel al zappend in deze docu, en ik had nooit verwacht dat dit verhaal me iets zou doen.
Ik zou hem zelf niet gaan kijken als iemand anders deze post had gepost
Maar ik was behoorlijk geraakt door het verhaal en de hele mooie beelden van Mongolie.

Zeker een aanrader

http://www.horseboymovie.com/

http://www.hollanddoc.nl/gids/
pi_76214450
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:18 schreef rene90 het volgende:
Population Zero is de naam van een erg interessante documentaire. Daarin gaat het erom wat er met de wereld zou gebeuren als de hele mensheid uitsterft. Hoe snel alles gaat met de dieren / gebouwen, de sattelieten die uit de lucht gaan vallen.
Life After People gaat hier ook over, ook interessant

Oké tvp-tje
  woensdag 30 december 2009 @ 11:47:47 #213
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_76214710
"De paarden jongen"
Die kwam ik laatst (Ned 2 - 23 december 22:40 - 00:15) ook 'al zappend' tegen.
quote:
Maar ik was behoorlijk geraakt door het verhaal en de hele mooie beelden van Mongolie.

Zeker een aanrader
Eensch
Wat je vindt, ...
pi_76254023
Op uitzending gemist kun je Carmen meets Borat bekijken.
Over het dorpje in Roemenië dat voor de film Borat is gebruikt als setting voor het dorpje in Kazachstan.
Als ze dan merken dat ze compleet voor gek zijn gezet, komen er advocaten die de bewoners ervan overtuigen dat ze een rechtszaak aan moeten spannen tegen 'Borat'.

http://player.omroep.nl/?aflID=10464753
quote:
Met zijn geweldige film 'Borat: Cultural Learnings for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan' maakte Sacha Baron Cohen niet alleen vijanden in Kazakstan en de U.S. of A., ook in het dorpje Glod in Roemenië moet hij zijn gezicht niet meer laten zien. Vanavond kunt u zien waarom in 'Carmen meets Borat', een puike documentaire van de Nederlandse Mercedes Stalenhoef.

Canvas | woensdag 23.05 u.

Mercedes Stalenhoef «Op vakantie in Roemenië hield ik halt in Glod, en ik raakte er geïntrigeerd door Carmen, een meisje dat er in een café werkte. Toen ze begrepen had dat we alletwee Spaans spraken - ik ben voor de helft Spaans, zij had de taal geleerd door intensief naar Spaanse soaps te kijken - nam ze me meteen in vertrouwen. Ze vertelde me dat ze ervan droomde uit Roemenië weg te gaan. De gigantische kloof tussen haar luizige leventje en haar grote droom frappeerde me - ik besloot meteen om een documentaire aan haar te wijden.»

- Maar toen kwam Borat - het Kazakse dorpje uit de film is in werkelijkheid het Roemeense Glod.

Stalenhoef «Op het moment van de opnames was ik niet ter plaatse. En aanvankelijk leek die film niet zo heel veel te veranderen. Tot hij wereldwijd in de zalen kwam, en het dorp overspoeld werd door journalisten. De bewoners waren flink in de zeik gezet, zo bleek. Er was hun voorgespiegeld dat er een documentaire over Glod gemaakt werd, niet dat ze acteerden in een komedie. Enkele advocaten zijn daar toen opgesprongen: ze hielden de dorpelingen voor dat ze tot dertig miljoen dollar konden cashen als ze een rechtszaak zouden aanspannen tegen filmproducent Fox. Dat deed dromen, natuurlijk - bijvoorbeeld ook de opa van Carmen. Ik besloot om een tweede deel toe te voegen aan mijn docu: de afwikkeling van die hele zaak.

»De makers van 'Borat' hebben zich niet erg respectvol getoond tegenover de inwoners van het dorp. Ze hadden toch ook gewoon acteurs uit Kazakstan kunnen engageren in plaats van een onwetend Roemeens dorp belachelijk te maken? Die kleine gemeenschap werd van de ene dag op de andere uit de anonimiteit getild, en te kijk gezet voor de hele wereld.»

- Kon u er nog even ongestoord filmen als tevoren?

Stalenhoef «Eigenlijk niet. Plots was geld een hot topic geworden. De inwoners wilden betaald worden voor hun optreden - sommigen vroegen zelfs geld om even door het beeld te lopen. Dat was moeilijk, want in mijn budget waren helemaal geen vergoedingen voor de geportretteerden voorzien. Nu goed, uiteindelijk was die herrie snel voorbij: zó erg waren de dorpelingen nu ook weer niet veranderd. En: ze vertrouwden mij.

»Na de opnames heb ik het dorp trouwens een schenking van 5.000 euro gedaan.»

- Hebben de inwoners van Glod uiteindelijk hun slag thuisgehaald?

Stalenhoef «Er is nooit een rechtszaak gekomen. Die advocaten hadden, geïnspireerd door andere zaken die al aangespannen waren tegen de film, geld geroken. Maar uiteindelijk bleek het te veel moeite voor een te klein resultaat, en werd de hele onderneming afgeblazen. En zo bleef in Glod dus alles bij het oude - ze zijn daar alleen een traumaatje rijker.»

- Heeft Sacha Baron Cohen de documentaire gezien?

Stalenhoef «Dat moet wel: hij zat in de commissie die moest beslissen of 'Carmen meets Borat' in aanmerking kwam voor een Oscar. En raad eens: we hebben het niet gehaald.»
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_76399382
gisteren The Cove gezien, over het slachten van dolfijntjes ergens in japan. erg spectaculair, leuk om naar te kijken.
  maandag 4 januari 2010 @ 15:11:26 #216
154880 Bolter
Awesomeness
pi_76399685
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:02 schreef jimjim1983 het volgende:
gisteren The Cove gezien, over het slachten van dolfijntjes ergens in japan. erg spectaculair, leuk om naar te kijken.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  maandag 4 januari 2010 @ 15:16:15 #217
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_76399840
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:02 schreef jimjim1983 het volgende:
gisteren The Cove gezien, over het slachten van dolfijntjes ergens in japan. erg spectaculair, leuk om naar te kijken.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_76400747
die docu dus, niet het slachten van dolfijntjes.
pi_76402021
Is Afghan Star al genoemd? Het is een al iet wat oudere documentaire, zo'n 3 jaar geleden gemaakt denk ik. Hij is gratis te zien op de website van International Docu Festival Amsterdam. Over de eerste editie van het Afghaanse Idols.
[14.gif]
pi_76426485
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:01 schreef Biancavia het volgende:
Op uitzending gemist kun je Carmen meets Borat bekijken.
Over het dorpje in Roemenië dat voor de film Borat is gebruikt als setting voor het dorpje in Kazachstan.
Als ze dan merken dat ze compleet voor gek zijn gezet, komen er advocaten die de bewoners ervan overtuigen dat ze een rechtszaak aan moeten spannen tegen 'Borat'.

http://player.omroep.nl/?aflID=10464753
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wilde net posten wat jij in je spoiler zette

Wat een smerige vent is dat idd zeg En t ligt er ook nog eens zo dik bovenop wat hij aan het doen is
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_76426493
tvp voor de docu's
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_76430915
New world order documentaire, wake up call (16 delig):



Een van de betere die ik ben tegengekomen in dit genre.
Wie is daar?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:00:58 #223
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_76459168
Ik heb net Carmen vs. Borat gezien. Wat een treurig verhaal zeg . Die scene bij die filmmaatschappij in London is eigenlijk wel het zieligst. En als ze dan terugkomen in het dorp, denken de mensen ook echt dat ze zakken met geld hebben .

Ik zie op de site van Holland Doc dat 'Een bitterzoete verleiding' ook nog online staat. Dat gaat over de wereld die schuilgaat achter het verrassingsei. Echt geweldige documentaire. En bizar hoe die verzamelaars leven
http://player.omroep.nl/?aflID=6751438
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_76460530
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:23 schreef -ladybird- het volgende:
New world order documentaire, wake up call (16 delig):



Een van de betere die ik ben tegengekomen in dit genre.
Interessant ja.. een waanbeeld van een aantal paranoïde idioten.

Edit: ik heb net het laatste stukje gezien. Best interessant inderdaad. Vooral over het WTC, daar zaten wel vreemde dingen bij. En dat bohemian grove vond ik echt vaag

[ Bericht 5% gewijzigd door sander-3 op 06-01-2010 12:11:49 ]
Er gaat niets boven Groningen
pi_76466515
weet iemand een goeie documentaire over noord-korea?
pi_76478848
Ik zit nu deze te kijken:

http://video.google.nl/videoplay?docid=1770071652812805345#

9-11 IN PLANE SITE
Er gaat niets boven Groningen
pi_76488664
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:23 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Interessant ja.. een waanbeeld van een aantal paranoïde idioten.

Edit: ik heb net het laatste stukje gezien. Best interessant inderdaad. Vooral over het WTC, daar zaten wel vreemde dingen bij. En dat bohemian grove vond ik echt vaag
Ja het is echt een goeie documentaire, het gaat over veel verschillende aspecten van de new world order, die bohemian grove is echt waar, zoek maar eens op alex jones op you tube, dan vind je zijn hele film over de infiltratie in de bohemian grove.
Sommige punten zijn best extreem in deze docu, vnml het gedeelte over ufo's en demonen maar er zitten hele interessante stukken tussen.
Dus wie zeitgeist goed vond moet deze docu wellicht ook eens bekijken!
Wie is daar?
pi_76494197
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:00 schreef Terreros85 het volgende:
Ik heb net Carmen vs. Borat gezien. Wat een treurig verhaal zeg . Die scene bij die filmmaatschappij in London is eigenlijk wel het zieligst. En als ze dan terugkomen in het dorp, denken de mensen ook echt dat ze zakken met geld hebben .

Ik zie op de site van Holland Doc dat 'Een bitterzoete verleiding' ook nog online staat. Dat gaat over de wereld die schuilgaat achter het verrassingsei. Echt geweldige documentaire. En bizar hoe die verzamelaars leven
http://player.omroep.nl/?aflID=6751438

Leuk die over het surprise ei! Wat een geld gaat daarin om zeg!!
Wie is daar?
pi_76501093
Vanavond 22:50
NL2
Holland Doc: Bloody mondays & strawberry pies
Documentaire
over de creatieve kracht van verveling
http://www.tvgids.nl/prog(...)%26_strawberry_pies/

Klinkt interessant zojuist was Louis Theroux op NL3, das eigenlijk ook een documentaire show.
pi_76502294
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:50 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Vind Religulous niet te vergelijken met Jesus Camp... Hoewel het onderwerp in hoofdlijnen misschien wel overeenkomt legt Bill Mayer met humor de vinger op de zere plek.
Ik vind het allemaal maar goedkoop scoren. Wellicht effectief in de VS maar hier in het "verlichte" Westen wel een beetje overbodig en op bepaalde momenten zelfs kortzichtig.
pi_76522195
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 17:00 schreef -ladybird- het volgende:

[..]

Ja het is echt een goeie documentaire, het gaat over veel verschillende aspecten van de new world order, die bohemian grove is echt waar, zoek maar eens op alex jones op you tube, dan vind je zijn hele film over de infiltratie in de bohemian grove.
Sommige punten zijn best extreem in deze docu, vnml het gedeelte over ufo's en demonen maar er zitten hele interessante stukken tussen.
Dus wie zeitgeist goed vond moet deze docu wellicht ook eens bekijken!
Ik heb die docu van Alex Jones ook gezien.

Echt raar hoor
Er gaat niets boven Groningen
pi_76531935
Carmen Meets Borat moet ik ook maar eens checken.
(kleine tvp voor de interessante docu's die hier voorbij komen )
pi_76532495
Een aantal weken geleden zag ik op een van de publieke omroepen de documentaire "Long Stay". Deze documentaire ging over een TBS kliniek in Zeeland. Zeer interessant. Een documentaire die eigenlijk elke Nederlander eens zou moeten zien.

Vooral bijzonder om te zien hoe men er leeft en hoe men denkt over hun eigen daden.

(slechte tekst dit, maar echt serieus de moeite waard om eens te kijken _
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_76536375
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 18:59 schreef henkde_j het volgende:
Een aantal weken geleden zag ik op een van de publieke omroepen de documentaire "Long Stay". Deze documentaire ging over een TBS kliniek in Zeeland. Zeer interessant. Een documentaire die eigenlijk elke Nederlander eens zou moeten zien.

Vooral bijzonder om te zien hoe men er leeft en hoe men denkt over hun eigen daden.

(slechte tekst dit, maar echt serieus de moeite waard om eens te kijken _
Deze dus: http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=10439407&md5=cbcc7bcc693d6e77b527560d559807bb ?
Er gaat niets boven Groningen
pi_77735161
Nu ff naar "de verhuizing" kijken via hollanddoc.nl
quote:
Titel: De verhuizing, 15 jaar later. Toos, Wil en Romeo lijden aan schizofrenie en depressiviteit en worden als ongeneeslijk ziek beschouwd. Zij stonden centraal in de documentaire De verhuizing, die regisseur Jan Louter in 1992 van hen maakte. De drie stonden toen op het punt om vanuit de beslotenheid van een inrichting te verhuizen naar een 'gewoon' leven in het stadje Hellevoetsluis. Hier kregen ze een eigen kamer en leerden ze onder begeleiding hun eigen huishouding te regelen. In De verhuizing, 15 jaar later zoekt de regisseur Toos, Wil en Romeo opnieuw op. Beelden uit de eerste documentaire, geïntegreerd in de nieuwe film, bieden reliëf aan de verhalen van Toos, Wil en Romeo anno nu. De realiteit van nu spiegelt zich aan de hoop en verwachtingen van toen. De scheidslijnen tussen heden en verleden, humor en tragiek, waan en werkelijkheid blijken ook nu flinterdun. De verhuizing, 15 jaar later is van een opmerkelijke lichtheid die de dagelijkse pogingen van de patiënten om een volwaardig leven te leiden respecteert. De zelfredzaamheid van het ene en de diepe tragiek van het andere personage maken duidelijk, hoe je als mens enerzijds bent overgeleverd aan je lot, terwijl je anderzijds soms weer grip op een stukje van je leven kunt krijgen. Kleine dialogen onthullen welke afwegingen de patiënten daarbij maken en hoe ze elkaar tot steun zijn. Het vervolg op De Verhuizing is geen evaluatie van de modernisering van de verblijfspsychiatrie die begin jaren negentig werd ingezet. Jan Louter maakte opnieuw een intieme schets van de kwetsbaarheid van de geesteszieke mens. Script: Jan Louter. Regie: Jan Louter.
Hopelijk is het wat, vast wel
pi_77737364
tvp
pi_77753010
Handig topic
pi_77754485
Leuk topic.

Was deze al gepost?
quote:
BBC - The Secret Life of Chaos



Chaos theory has a bad name, conjuring up images of unpredictable weather, economic crashes and science gone wrong. But there is a fascinating and hidden side to Chaos, one that scientists are only now beginning to understand.

It turns out that chaos theory answers a question that mankind has asked for millennia - how did we get here?

In this documentary, Professor Jim Al-Khalili sets out to uncover one of the great mysteries of science - how does a universe that starts off as dust end up with intelligent life? How does order emerge from disorder?

It's a mindbending, counterintuitive and for many people a deeply troubling idea. But Professor Al-Khalili reveals the science behind much of beauty and structure in the natural world and discovers that far from it being magic or an act of God, it is in fact an intrinsic part of the laws of physics. Amazingly, it turns out that the mathematics of chaos can explain how and why the universe creates exquisite order and pattern.

And the best thing is that one doesn't need to be a scientist to understand it. The natural world is full of awe-inspiring examples of the way nature transforms simplicity into complexity. From trees to clouds to humans - after watching this film you'll never be able to look at the world in the same way again.

Bron: BBC
De docu is hier te bekijken:

  maandag 8 februari 2010 @ 01:30:58 #239
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77756274
quote:
Op maandag 8 februari 2010 00:09 schreef TheMagnificent het volgende:
Leuk topic.

Was deze al gepost?
[..]

De docu is hier te bekijken:


Ziet er cool uit! Tnx.

De BBC heeft sowieso kwalitatief erg goede docu's.

Deze is ook wel aardig:
quote:
Arthur C. Clarke presents this unusual documentary on the mathematical discovery of the Mandelbrot Set (M-Set) in the visually spectacular world of fractal geometry. This show relates the science of the M-Set to nature in a way that seems to identify the hand of God in the design of the universe itself. Dr. Mandelbrot in 1980 discovered the infinitely complex geometrical shape called the Mandelbrot Set using a very simple equation with computers and graphics.
  maandag 8 februari 2010 @ 02:34:41 #240
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_77757248
Why we fight.
quote:
Why We Fight describes the rise and maintenance of the United States military-industrial complex and its fifty-year involvement with the wars led by the United States to date, especially its 2003 Invasion of Iraq. The documentary asserts that in every decade since World War II, the American public was told a lie, so that the Government (incumbent Administration) could take them to war and fuel the military-industrial economy maintaining American political dominance in the world. Interviewed about this matter, are politician John McCain, political scientist and former-CIA analyst Chalmers Johnson, politician Richard Perle, neoconservative commentator William Kristol, writer Gore Vidal, and public policy expert Joseph Cirincione.

Why We Fight documents the consequences of said foreign policy with the stories of a Vietnam War veteran whose son was killed in the September 11, 2001 attacks, and who then asked the military to write the name of his dead son on any bomb to be dropped in Iraq; and that of a twenty-three-year-old New Yorker who enlists in the United States Army because he is poor and in debt, his decision impelled by his mother's death; and a military explosives scientist who arrived to the U.S. as a refugee girl from Vietnam in 1975.
http://video.google.nl/videoplay?docid=9219858826421983682#
pi_77861679
MY NEIGHBOR, MY KILLER
Canvas 23.45
Woensdag 10 februari 2010

Documentaire van Anne Aghion over de rol van de zogenaamde Gacaca’s – traditionele volkstribunalen – in het proces van rechtspraak en verzoening na de genocide in Rwanda.

In 1994 werden honderdduizenden Rwandese Hutu’s opgezweept om de Tutsi-minderheid in hun land uit te roeien. Van de drukke hoofdstad Kigali tot het kleinste dorpje trokken lokale milities de straat op om Hutu’s te vermoorden. Het ging daarbij vaak om buren, vrienden en zelfs familieleden die met machetes of andere geïmproviseerde wapens werden afgeslacht.
In haar zoektocht naar gerechtigheid riep de Rwandese regering in 2001 de Gacaca-tribunalen in het leven: een soort rechtbanken waarbij burgers in openbare hoorzittingen in openlucht recht spraken over de plaatselijke beschuldigden. De bedoeling van de Gacaca’s was een proces in gang te zetten van nationale verwerking en verzoening. Als onderdeel daarvan werden veroordeelde daders naar huis gestuurd. Ze moesten hun getraumatiseerde slachtoffers om vergiffenis vragen en hun leven naast elkaar opnieuw opnemen.

Bijna tien jaar lang filmde cineaste Anne Aghion de gebeurtenissen in een klein gehucht. Ze bracht de impact van de Gacaca’s in kaart, zowel voor de daders als voor de slachtoffers. De documentaire volgt hun emotionele zoektocht naar coëxistentie en verzoening, doorheen hun angst en woede, beschuldigingen en verontschuldigingen, de wazige waarheid en de onmetelijke triestheid van de genocide, maar ook de hoop op een nieuw leven en nieuw geluk
pi_77861797
Welcome to north korea
quote:
The winner of the 2001 International Emmy award for Best Documentary, Welcome to North Korea is a grotesquely surreal look at the all-too-real conditions in modern-day North Korea. Dutch filmmaker Peter Tetteroo and his associate Raymond Feddema spent a week in and around the North Korean capital of Pyongyang -
interessant om te zien, ook al zie je eigenlijk vrij weinig
pi_77861961
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77881526
weet iemand nog leuke documentaires over diepe oceanen? heb blue planet al helemaal gezien
pi_77882151
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:40 schreef jimjim1983 het volgende:
weet iemand nog leuke documentaires over diepe oceanen? heb blue planet al helemaal gezien
Heb je de aflevering Ocean Deep van Planet Earth al gezien?
pi_77883403
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:56 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Heb je de aflevering Ocean Deep van Planet Earth al gezien?
natuurlijk! die kan ik bijna dromen.
pi_77883765
“Faces of America”

Faces of America: Our American Stories explores the dynamic and shifting relationship America had with her new immigrants in the 20th century. World war tore apart families and sundered the fabric of many lives, but America beckoned and millions came. Yet, America was an ambivalent host.

http://www.pbs.org/wnet/f(...)merican-stories/190/
pi_77976436
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:50 schreef Xlarge het volgende:
Ik ben al een aantal jaar op zoek naar Long Gone

http://www.moviemeter.nl/film/32100

Het is echter bijna onmogelijk om er aan te komen.
Heeft iemand tips en/of een kopie ervan ?
Een vervolg, na een aantal jaar zoeken, eindelijk gevonden toen ik de titel in binsearch ingaf
Het is een goede zondag, zodadelijk even douchen en dan lekker kijken.



[ Bericht 3% gewijzigd door Xlarge op 14-02-2010 09:55:39 ]
pi_77984367
quote:
Op zondag 14 februari 2010 09:24 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Een vervolg, na een aantal jaar zoeken, eindelijk gevonden toen ik de titel in binsearch ingaf
Het is een goede zondag, zodadelijk even douchen en dan lekker kijken.

[ afbeelding ]
Die ga ik ook maar eens kijken!
Nice
  zondag 14 februari 2010 @ 16:06:01 #251
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_77986110
Goed topic!
.
pi_78014438
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:59 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Die ga ik ook maar eens kijken!
Nice
Hier nog 1. Bedankt voor de tip
pi_78061035
Dinsdag 16 februari 23.00 uur Canvas

Diamond dust


Tachtig procent van de ruwe diamanten en veertig procent van de geslepen diamanten ter wereld worden in Antwerpen verhandeld. De van oudsher Joodse diamanthandel gaat langzaam in Indiase handen over. In Antwerpen heeft de diamanthandel altijd geleund op onderling vertrouwen, persoonlijke contacten en familiebanden. Met de komst van de Indiërs is deze orde evenwel verstoord. Aida Grovestins kon het vertrouwen winnen in een besloten wereld, en maakte een mooi beeld van wat misschien de teloorgang van de Antwerpse diamantindustrie is.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:25:05 #254
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78061474
Supermassive Black Holes
quote:
In June 2000, astronomers made an extraordinary discovery. One that promises to solve one of the biggest problems in cosmology – how and why galaxies are created. Incredibly, the answer involves the most weird, destructive and terrifying objects in the Universe – supermassive black holes. Scientists are beginning to believe that these forces of pure destruction actually help trigger the birth of galaxies and therefore are at the heart of the creation of stars, planets and all life.

Exactly how our galaxy was created has mystified astronomers and physicists for years. Although there have been many theories, there’s little evidence to explain how the gas in the early Universe condensed to form the galaxy we see today. Now scientists realise they’ve been missing a vital ingredient – a supermassive black hole. The immense gravity of a giant black hole might trigger the gas to collapse in the first place. By churning up the gas around it, a giant black hole would trigger the birth of stars, planets and life itself. Despite being the most destructive thing in the Universe, scientists now think our supermassive black hole could be crucial in creating the galaxy as we know it.

The supermassive black hole in our own galaxy may be the reason we exist, but recent work suggests it may also be our end. At present Earth is so far away from the black hole that it can’t affect us, but physicist John Dubinski thinks all that could change. In January 2000 he graphically simulated the final fate of our galaxy. In 3 billion years we will collide with the next door galaxy, Andromeda. The resulting apocalypse will force the Earth and our Solar System out of orbit. Dubinski has calculated a worrying 50:50 chance that we’ll be sent hurtling in towards the black hole at the centre of this maelstrom. This would be fatal for the Earth.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-3834632996973653146&ei=q7h6S5CUOJnC-Qb62dDZBw&q=supermassive+black+holes&hl=nl#
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:28:27 #255
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78061628
Oeh veel Docu's die ik nog wil zien.

Laatst docu/film gezien van The Wave, fascinerend

To explain to his students the atmosphere in the 1930's Nazi-Germany, history teacher Burt Ross initiates a daring experiment. He declares himself leader of a new movement, called 'The Wave'. Inspired, he proclaims ideas about Power, Discipline and Superiority. His students are strikingly willing to follow him. Soon the entire school is under the spell of 'The Wave'. Anyone who refuses to be a part of the Movement, faces threats or worse. Ross himself gets carried away by his own experiment. Or has it turned into something more than an experiment? A climax is unavoidable, resulting in a hard lesson for both Ross and his students.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:33:40 #256
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78061855
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:28 schreef _evenstar_ het volgende:
Oeh veel Docu's die ik nog wil zien.

Laatst docu/film gezien van The Wave, fascinerend

To explain to his students the atmosphere in the 1930's Nazi-Germany, history teacher Burt Ross initiates a daring experiment. He declares himself leader of a new movement, called 'The Wave'. Inspired, he proclaims ideas about Power, Discipline and Superiority. His students are strikingly willing to follow him. Soon the entire school is under the spell of 'The Wave'. Anyone who refuses to be a part of the Movement, faces threats or worse. Ross himself gets carried away by his own experiment. Or has it turned into something more than an experiment? A climax is unavoidable, resulting in a hard lesson for both Ross and his students.
Tnx, ik ga 'The Wave' vanavond maareens kijken. Hij staat trouwens online:

http://video.google.nl/videoplay?docid=6295516544338309782&ei=lLp6S5_rA8Ot-AaS38XYCA&q=the+wave%2Bexperiment&hl=nl&view=3#
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:36:18 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78061971
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:33 schreef Morgenrood het volgende:

[..]

Tnx, ik ga 'The Wave' vanavond maareens kijken. Hij staat trouwens online:

http://video.google.nl/videoplay?docid=6295516544338309782&ei=lLp6S5_rA8Ot-AaS38XYCA&q=the+wave%2Bexperiment&hl=nl&view=3#
Het heeft me echt even bezig gehouden.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_78095600
er staat nog een andere link bij, die is iets betere kwaliteit.
pi_78098949
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:28 schreef _evenstar_ het volgende:
Oeh veel Docu's die ik nog wil zien.

Laatst docu/film gezien van The Wave, fascinerend

To explain to his students the atmosphere in the 1930's Nazi-Germany, history teacher Burt Ross initiates a daring experiment. He declares himself leader of a new movement, called 'The Wave'. Inspired, he proclaims ideas about Power, Discipline and Superiority. His students are strikingly willing to follow him. Soon the entire school is under the spell of 'The Wave'. Anyone who refuses to be a part of the Movement, faces threats or worse. Ross himself gets carried away by his own experiment. Or has it turned into something more than an experiment? A climax is unavoidable, resulting in a hard lesson for both Ross and his students.
Das Experiment kan ik je ook aanraden als je van dit genre houd. Goede film!
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:20:27 #260
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78101213
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:24 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Das Experiment kan ik je ook aanraden als je van dit genre houd. Goede film!
Ken ik al ook erg goed
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_78109785
quote:
Nice! Binnenkort eens even checken!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:16:55 #262
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78110618
edit
pi_78206193
Geen filmpje van 46 sec, maar een aardig stuk langer dus alleen voor liefhebbers. Maar voor die liefhebbers beslist de moeite waard. Swansea Love Story is het verhaal in 6 delen over het toegenomen heroïnegebruik en de daarbij horende handel, prostitutie, kindmoeders en noem maar op in Swansea, de stad van Dylan Thomas en Catherine Zeta-Jones.

http://www.vbs.tv/watch/r(...)love-story-1-of-6--2
http://www.vbs.tv/watch/r(...)love-story-2-of-6--2
http://www.vbs.tv/watch/r(...)love-story-3-of-6--2
http://www.vbs.tv/watch/r(...)love-story-4-of-6--2
http://www.vbs.tv/watch/r(...)love-story-5-of-6--2
http://www.vbs.tv/watch/r(...)love-story-6-of-6--2

Het is de moeite Vond hem interessant en leuk

[ Bericht 8% gewijzigd door kikoooooo op 19-02-2010 23:24:55 ]
pi_78222491
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:54 schreef kikoooooo het volgende:
Geen filmpje van 46 sec, maar een aardig stuk langer dus alleen voor liefhebbers. Maar voor die liefhebbers beslist de moeite waard. Swansea Love Story is het verhaal in 6 delen over het toegenomen heroïnegebruik en de daarbij horende handel, prostitutie, kindmoeders en noem maar op in Swansea, de stad van Dylan Thomas en Catherine Zeta-Jones.

http://www.vbs.tv/watch/r(...)love-story-1-of-6--2
http://www.vbs.tv/watch/r(...)love-story-2-of-6--2
http://www.vbs.tv/watch/r(...)love-story-3-of-6--2
http://www.vbs.tv/watch/r(...)love-story-4-of-6--2
http://www.vbs.tv/watch/r(...)love-story-5-of-6--2
http://www.vbs.tv/watch/r(...)love-story-6-of-6--2

Het is de moeite Vond hem interessant en leuk
ik had hem al gezien, maar idd erg goed, zeker de moeite waard
pi_78248312
The wave op de middelbare school gezien, erg indrukwekkend vond ik dat toen. Net naar Swansea Love Story gekeken...pff wat een troosteloze bende daar in die stad. Maar op een of andere manier creëer je een soort sympathie voor die junks/gebruikers.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_78272033
The Boy Who Lived Before

Ever since he could talk, Cameron has been telling stories of his life on Barra, a remote island in the Outer Hebrides, some 220 miles from his current home in Glasgow. He describes in detail his childhood on the island: the white house he lived in, the black-and-white dog he walked on the beach. He talks about his mother, seven siblings and his father, Shane Robertson, who died when he was run over by a car.
Nothing strange about all that. Except the fact that Cameron is only five years old now; his memories seem to be of a former life. Cameron’s stories have become increasingly more detailed since he first started telling them, and the shock of him insisting “I’m a Barra boy, I’m a Barra boy” has worn off a little. But his emotional attachment to his ‘Barra mum’ concerns his mother, and there’s clearly something going on in the poor kid’s head when he says, “My real barra dad doesn’t look left and right.” Intrigued by her enigmatic son, Cameron’s mother Norma has decided to investigate his claims.


Hele toffe documentaire, zeker een aanrader!:
pt1:
Huh?
pi_78284338
Laatst de Vice guide to Liberia gekeken. Documentaire over de burgeroorlog in Liberia waarin onder andere een aantal 'generaals' worden geinterviewd. Behoorlijk heftig, maar wel erg interessant.

http://www.vbs.tv/nl/watc(...)de-to-liberia-1-of-8

Een tijd terug had ik ook Death in Gaza gezien, ook erg sterk.
quote:
Directed by British TV cameraman James Miller, Death in Gaza was supposed to be an HBO documentary about children living in the Arab-Israeli war zone. However, Miller was shot and killed by an Israeli soldier during production. Producer Saira Shah compiles the footage and completes the film. Includes interviews with three Palestinian children living in Rafah, a war-torn city on the Gaza strip. Ahmed, Mohammed, and Najla have had their neighborhoods and families torn apart by war, while their school fosters hateful propaganda. Paramilitary organizations offer tempting opportunities for martyrdom. Death in Gaza was shown at the Berlin Film Festival in 2004
  maandag 22 februari 2010 @ 03:32:51 #268
290658 Morgenrood
Die Geburt der Tragödie
pi_78292149


ZEMBLA: ‘Gif in de Cockpit’
quote:
Het wordt het grootste schandaal en het best bewaarde geheim van de luchtvaart genoemd: de giftige stoffen die bemanning en passagiers in vliegtuigen via de airco kunnen inademen. In Australië heeft het al tot parlementair onderzoek geleid en ook in het Engelse parlement zijn er vragen over gesteld. Maar in Nederland wordt het tot nu toe doodgezwegen en ontkend.

Ondertussen melden zich wereldwijd steeds meer zieke piloten die niet meer kunnen vliegen, waaronder piloten van de KLM. Hoe veilig is het in de lucht? Die vraag stelt ZEMBLA in de aflevering ‘Gif in de Cockpit’, die wordt uitgezonden op zondag 21 februari a.s. om 21.45 uur bij de VARA/NPS op Nederland 2.

De 36-jarige Belg A. Adriaensen vertelt in ZEMBLA dat hij een half jaar geleden stopte met zijn werk als piloot, toen hij dagen achter elkaar geen normaal gesprek meer kon voeren. Zijn geheugen liet hem zo in de steek dat hij de draad van het verhaal voortdurend kwijt raakte. Nog steeds is het slecht gesteld met zijn gezondheid. ‘Ik ben constant zwaar vermoeid en ik heb last van oncontroleerbare trillingen.’ De ex-piloot verloor zijn vliegbrevet omdat hij lijdt aan wat het ‘Aero Toxic Syndrom’ is gaan heten. Een ziekte, die is veroorzaakt door aantasting van het centrale zenuwstelsel door de toxische stof TCP. Veel piloten die lijden aan het syndroom weten dat niet van zichzelf, en stoppen daarom ook niet met vliegen.

De vergiftiging ontstaat door olielekkage in de motor, zeggen deskundigen. Daardoor kan het giftige oliebestanddeel TCP in het aircosysteem terechtkomen. Soms gebeurt het ongemerkt en betreft het kleine hoeveelheden. Soms is er sprake van een ‘fume event’, een wolk van stank en rook die de cockpit en/of de cabine vult. Sommige toestellen zijn er berucht om. Zo zijn er veel meldingen op vluchten in de Boeing 757 en de BAe 146. In Nederland zijn vliegtuigmaatschappijen verplicht om fume events en olielekkage te melden aan de Inspectie van Verkeer en Waterstaat. Maar in de praktijk blijkt dit niet altijd te gebeuren.

In Engeland zit in het Breakspear Hospital in Hemel Hempstead de neurofysioloog dokter Peter Julu, die tot nu toe al 22 zieke piloten heeft onderzocht. Bij alle onderzochte patiënten ziet hij hetzelfde patroon van afwijkingen. Hij zegt: ‘Ze vertonen allemaal dezelfde verstoringen van het autonome zenuwstelsel, dat bijvoorbeeld de hartslag aanstuurt. Als ze een joystick vasthouden, slaat hun hart al gauw slagen over of gaat het sneller kloppen.’
http://cgi.omroep.nl/lega(...)1107/bb.20100221.asf

http://zembla.vara.nl/ (21-2-2010)

//

Schrijnend om te zien hoe bepaalde luchtvaartmaatschappijen (en vliegtuigfabrikanten) de gezond- en veiligheid van personeel en passagiers zo op het spel zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Morgenrood op 22-02-2010 03:41:52 ]
pi_78292324
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:28 schreef _evenstar_ het volgende:
Oeh veel Docu's die ik nog wil zien.

Laatst docu/film gezien van The Wave, fascinerend

To explain to his students the atmosphere in the 1930's Nazi-Germany, history teacher Burt Ross initiates a daring experiment. He declares himself leader of a new movement, called 'The Wave'. Inspired, he proclaims ideas about Power, Discipline and Superiority. His students are strikingly willing to follow him. Soon the entire school is under the spell of 'The Wave'. Anyone who refuses to be a part of the Movement, faces threats or worse. Ross himself gets carried away by his own experiment. Or has it turned into something more than an experiment? A climax is unavoidable, resulting in a hard lesson for both Ross and his students.
Wist niet dat dit een docu was?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 22 februari 2010 @ 08:55:22 #270
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78293242
quote:
Op maandag 22 februari 2010 04:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wist niet dat dit een docu was?
Excuus, ik denk dat het meer een film is idd, maar wel eentje die hier tussenhoorde imho
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_78293953
Saving Africa's Witch Children - indrukwekkend en aangrijpend. Over kinderen in Nigeria die voor heksen aangezien worden, en daarom door hun eigen familie gemarteld, afgestoten en/of vermoord worden. Sommige kinderen zijn nog niet eens 2 jaar oud.

http://vimeo.com/8666989
pi_78629248
Net Zeitgeist gekeken n.a.v dit topic.

tevens tvp
pi_78641152
Jammer dat hollanddoc.nl zo`n slechte website is, onoverzichtelijk.
Geen rss feed voor nieuwe documentaires, de pagina met nieuwe documentaires klopt niet, er staan dingen van 2004 bij tussen die 10 dingen die zogezegd nieuw toegevoegd zijn.
Of het is er 1 per genre en dit was een onpupulair genre, waarschijnlijk niet
Wel een nieuwsbrief ik vraag me af of die wel goed functioneerd, maar je moet al zo`n gigantische hoeveelheid persoonsgegevens invullen dat ik me daar niet aan heb gewaagd.

Dus we moeten het maar doen met elkaars linkjes
  zondag 7 maart 2010 @ 18:10:15 #274
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_78854002
dikke TVP.. heb het algelopen weekend flink wat docu's gekeken die werden aangedragen.

Beste docu tot nu toe gezien: Cocaine Cowboys
Slechtste (in de zin van.. i didn't giva a shit): Jesus Camp

Heb er echter nog veel te gaan
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_78864718
TVP
Net gekeken op http://www.moviesfoundonline.com/: The trouble with atheism, erg goeie documentaire
  maandag 8 maart 2010 @ 19:54:09 #276
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_78903913
Mag Billy Mitchell dood a.u.b.?

of ben ik de enige die er zo over denkt????

The Cove heeft trouwens dit jaar de Academy Award voor docu's gewonnen

[ Bericht 52% gewijzigd door Tazmaniac op 08-03-2010 22:25:23 ]
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_78917031
The Crazy Rulers of the World
Driedelige tv documentaire waarin een journalist op zoek gaat naar de vreemde paranormale en New Age ideeën die het Amerikaanse leger en de CIA ooit hebben geïmplementeerd en de manier waarop deze nog steeds van invloed zijn tijdens de War on Terror. De film The Men Who Stare at Goats is gebaseerd op dit onderzoek en het bijbehorende boek.

Aflevering 1: The Men Who Stare at Goats
Over de geschiedenis van het First Earth Battalion, een legerunit die aan de slag ging met oosterse spiritualiteit en psychologische oorlogsvoeringstechnieken. Ze probeerden o.a. geiten dood te staren en door muren heen te lopen.


Aflevering 2: Funny Torture
De idealen van het First Earth Battalion inspireerden tot het gebruik van niet-dodelijke wapens, zoals geluid. De resultaten hiervan zijn te zien in Abu Ghraib and Guantanamo Bay, waar gevangenen werden gemarteld met Sesamstraatmuziek.


Aflevering 3: Psychic Foot-Soldiers
Over mediums in dienst van het leger, een verband met de Heaven's Gate massazelfmoord en het MK Ultra project.


  dinsdag 9 maart 2010 @ 10:43:38 #278
58560 Oksel
Gezellig.
pi_78922473
TVP. Binnenkort mijn Popcorn Hour weer vullen met leuke docu's.
pi_78925696
Je moet er van houden, maar dat doen de meeste denk ik wel.
Documentaire Vechtershart!

Hier worden 2 kickboxers gevolgd in hun dagelijkse leven, 1 van deze kickboxers is de dan nog redelijk onbekende Badr Hari (18 jaar).
Erg mooi om te zien hoe hij toen al bezig was met zijn droom uit te laten komen.

http://www.megaupload.com/nl/?d=C0R34VXK
pi_78939801
quote:
Op zondag 21 februari 2010 18:49 schreef Fnx2 het volgende:
The Boy Who Lived Before

Ever since he could talk, Cameron has been telling stories of his life on Barra, a remote island in the Outer Hebrides, some 220 miles from his current home in Glasgow. He describes in detail his childhood on the island: the white house he lived in, the black-and-white dog he walked on the beach. He talks about his mother, seven siblings and his father, Shane Robertson, who died when he was run over by a car.
Nothing strange about all that. Except the fact that Cameron is only five years old now; his memories seem to be of a former life. Cameron’s stories have become increasingly more detailed since he first started telling them, and the shock of him insisting “I’m a Barra boy, I’m a Barra boy” has worn off a little. But his emotional attachment to his ‘Barra mum’ concerns his mother, and there’s clearly something going on in the poor kid’s head when he says, “My real barra dad doesn’t look left and right.” Intrigued by her enigmatic son, Cameron’s mother Norma has decided to investigate his claims.


Hele toffe documentaire, zeker een aanrader!:
pt1:

Klinkt interessant, keertje ff checken.
pi_78951896
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:54 schreef Tazmaniac het volgende:
Mag Billy Mitchell dood a.u.b.?

of ben ik de enige die er zo over denkt????
ghehe hij is echt de ultieme badguy
  zondag 14 maart 2010 @ 15:36:46 #282
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_79128796
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_79168125
Is "Shut up and Sing" al genoemd? Mooie en grappige docu over de rare americanen en Bush. Met Dixie Chicks in de hoofdrol... ook goed als je niet van country houdt.
pi_79252229
Vanavond in VPRO's Import (23:55 - 00:50, Ned 2): Allein in vier Wänden
quote:
VPRO's Import: Alleen tussen vier muren Ned 2
Documentaire

Het leven binnen de muren van een Russische jeugdgevangenis. Tolya, Lyosha, Vitka, Zherya zijn jongens in de leeftijd van tien tot veertien jaar, die in de jeugdgevangenis zitten, ergens op het platteland van Rusland. De meesten komen uit een thuissituatie met mishandeling en alcoholmisbruik. Sommigen zijn veroordeeld voor kleine diefstallen, zoals het stelen van kleding of eten. Anderen zitten voor moord of verkrachting. De vrijheid van de jongeren in de jeugdgevangenis is wel beperkt, maar hun leven achter tralies is een stuk beter dan dat hun leven buiten de muren tot nu toe is geweest. Ze hebben geen zorgen meer en ze zijn tijdelijk verlost van het dagelijks gevecht om te overleven. Ze hebben eten, een bed, kleren, gaan naar school en ze sporten. Het strenge gestructureerde gevangenisleven doet veel jongens zelfs goed.
Paar jaar geleden op het IFFR al eens gezien. Niet prettig om te zien, wel interessant.
pi_79254557
Net 'Thin' gezien over anorexia patienten.. Het leek me een goede docu, maar ik vond hem toch nogal saai.

The Bridge vond ik goed... wat een "vrienden" heeft die Gene zeg :-(

En ook The Stanford Prison Experiment gezien... interessant, ben benieuwd hoe het nu met die mensen gaat. Vooral die ene 'sadistische' bewaker die achteraf niet echt beseft scheen te hebben wat hij gedaan had, en vond dat mensen hem maar hadden moeten stoppen.
  zondag 21 maart 2010 @ 15:01:01 #286
165511 Sporti
Fietsmuts
pi_79405723
Het leven binnen de muren van een Russische jeugdgevangenis .

Tolya, Lyosha, Vitka, Zherya en anderen jongens in de leeftijd van 10 tot 14 jaar zitten in een jeugdgevangenis ergens op het platteland van Rusland. De meeste jongens komen uit een thuissituatie met mishandeling en alcoholmisbruik. Ze zijn veroordeeld voor kleine diefstallen zoals het stelen van kleding of eten. Sommigen zijn veroordeeld wegens moord of verkrachting. De vrijheid van de jongeren in de jeugdgevangenis is wel beperkt, maar hun leven achter tralies is een stuk beter dan dat hun leven buiten de muren ooit was. Ze hebben geen zorgen meer aan hun kop, nu ze tijdelijk verlost zijn van het dagelijks gevecht om te overleven. Het strenge gestructureerde gevangenisleven doet veel jongens zelfs goed. Ze hebben eten, een bed, kleren, gaan naar school en sporten. Het is voor deze jonge jongens meer dan ze gewend zijn. Filmmaakster Alexandra Westmeier heeft de sfeer in de gevangenis en de kwetsbaarheid van de jeugdige delinquenten op subtiele wijze weten weer te geven waardoor de film nergens sentimenteel wordt.

Regie : Alexandra Westmeier
Linger On Filmproductions, MDR, WDR, Arte
Duitsland 2007 55’

De film is ook vanaf donderdag 18 maart t/m woensdag 24 maart te zien op het digitale themakanaal Holland Doc 24 (www.hollanddoc.nl) De uitzendingen op dit kanaal worden via digitale televisie en internet uitgezonden.
pi_79406306
Baraka (1992) schijnt ook een goede te zijn. Moet ik zeker een keer checken.

  zondag 21 maart 2010 @ 17:28:42 #288
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_79410875
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:18 schreef TheMagnificent het volgende:
Baraka (1992) schijnt ook een goede te zijn. Moet ik zeker een keer checken.


Zeker een goede. Wel op Blu-ray kijken, aangezien die in 65mm opgenomen is. Voegt erg veel toe aan de kijkervaring.
En als je die goed vindt, moet je ook eens de films van Godfrey Reggio (Anima Mundi, en de 'Qatsi' trilogie) checken.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  maandag 22 maart 2010 @ 16:53:35 #289
165511 Sporti
Fietsmuts
pi_79453374
Documentaire: Woman For Sale 22/03/2010
Documentaire (2005) van Israëlisch journalist en filmmaker Nili Tal over het half miljoen Russische vrouwen dat de voorbije jaren naar het Westen, en dan vooral naar Israël is geëmigreerd om daar te gaan werken als prostituee.

Geconfronteerd met extreme armoede in hun eigen land na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie zien vele jonge vrouwen deze rauwe industrie als enige optie om zichzelf of hun gezin te onderhouden. Het gaat meestal om gewone jonge vrouwen, soms moeders, die niet altijd weten wat hen te wachten staat. De documentaire gaat dieper in op wat hen drijft. Sommigen doen het uit een drang naar zelfbeschikking, anderen voor het avontuur en de kick, maar de belangrijkste drijfveer voor haast elk van hen, is het geld dat ze ermee verdienen, of dat hen is voorgespiegeld door mensenhandelaars of pooiers. De realiteit is meestal niet zo fraai. De vrouwen worden vaak uitgebuit en mishandeld, of belanden achter de tralies. Regisseur Nili Tal vraagt zich af waarom de overheid er niet in slaagt het welzijn van deze vrouwen te verzekeren.

Woman For Sale, vanavond om 23.40 op Canvas.
pi_80187020
Deze maakte me erg vrolijk..

ZINKENDE MANNEN: Humoristisch portret van Dylan Williams een groep Zweedse mannen van rond de veertig. Ze zitten in de tredmolen van werk, familie en vragen zich af hoe ze op dit punt in hun leven terecht zijn gekomen en wat hebben ze tot nu toe bereikt. Ze zijn iets te dik, in niet al te beste conditie en besluiten om hun midlifecrisis te overwinnen door een mannen synchroon-zwemteam te vormen. Iets wat begint als een wekelijks uurtje zwemmen en zeuren over het leven, verandert als ze besluiten deel te nemen aan de Wereldkampioenschappen in Milaan. Zal dit ze dan eindelijk de overwinning brengen waar ze naar op zoek zijn?

Holland Doc, staat op uitzending gemist.
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=10829804&md5=107a348db858eb68253d4774ee696f8f

En deze was ook leuk als je van programma's als Master Chef houdt:

Volgens de geselecteerde deelnemers is de competitie zwaarder dan bij de Olympische Spelen. De uiteindelijke erkenning is voor elke chef-kok zowel een droom als een obsessie.
D.A. Pennebaker en Chris Hegedus filmden een aantal ‘meesterbakkers in wording’ vanaf de voorbereidingen, gedurende de competitie en ook bij de, voor sommigen pijnlijke, uitslag. We volgen het verzinnen, voorbereiden, rollen, snijden, mengen en maken van ‘beeldhouwwerken’ van fijne chocolade en suiker, gebakjes, bonbons en andere lekkernijen. De jury is uiterst nauwgezet en meedogenloos. Alleen de beste van de beste wordt bekroond met de door president Sarkozy uitgereikte prijs.

Kings of Pastry is een recept voor hoogspanning, drama en teleurstelling in de keuken van de beste patisseriechefs ter wereld.

Staat helaas niet meer op de website.
pi_80322887
Ik zoek een docu die de 2e wereldoorlog vanaf de Duitse kant bekijkt.
Al die docu's over de bevrijding en hoe goed de engelse/amerikanen wel niet waren heb ik nu wel gezien.

Zijn er dus goede docu's die over de Duitsers gaan?

Der Untergang, The Rise of Evil en Valkyrie heb ik al gezien.
  woensdag 14 april 2010 @ 22:08:25 #292
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_80323358
quote:
Op woensdag 14 april 2010 21:59 schreef lelouch het volgende:
Ik zoek een docu die de 2e wereldoorlog vanaf de Duitse kant bekijkt.
Al die docu's over de bevrijding en hoe goed de engelse/amerikanen wel niet waren heb ik nu wel gezien.

Zijn er dus goede docu's die over de Duitsers gaan?

Der Untergang, The Rise of Evil en Valkyrie heb ik al gezien.
de uitzending van andere tijden over de kijk van duitse soldaten op hun diensttijd in nederland is best de moeite waard, alhoewel ik niet denk dat je dat bedoelt.

http://geschiedenis.vpro.(...)leveringen/22243771/
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 april 2010 @ 22:55:42 #293
862 Arcee
Look closer
pi_80325853
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:15 schreef problematiQue het volgende:
Deliver us from evil - Een pedofiele priester en zijn nu volwassen slachtoffers vertellen hun verhaal.
Na de reclame op Nederland 2 te zien.
pi_80570593
http://www.nederland2.nl/(...)videocracy/151210416

Vanavond 23:50 op Nederland 2

Deense, Finse, Britse, Zweedse (DK, FIN, GB, S) Documentaire uit 2009 van Erik Gandini. Dwarsdoorsnede van de videocratie in het hedendaagse Italië, waar Berlusconi als mediamagnaat en als minister-president zowel de media als de politiek volledig naar zijn hand heeft gezet en een perfect systeem van entertainment en politiek heeft gecreëerd om zijn populistische boodschap bij het grote publiek te krijgen. De sterrencultus in Italië is groot. Alle Italiaanse meisjes lijken er van te dromen veline te worden op de Italiaanse commerciële televisie. In schaarse lingerie gekleed, dansen de velines met sexy draai- en zwaaibewegingen om de televisiegastheer heen en hun aanwezigheid garandeert hoge kijkcijfers. Enkele voormalige velines voorzag Berlusconi van een politieke functie. De regisseur volgt drie representanten van deze populaire cultuur van brood, spelen en macht. De meest onschuldige is een zevenentwintigjarige automonteur, die bij zijn moeder woont en droomt van een televisiecarrière. Hij beoefent fanatiek karate en wil de nieuwe Jean-Claude van Damme worden, maar dan wel een die ook zingt. Minder onschuldig is de succesvolle televisieagent, Lele Mora. Hij is rijk geworden van het scouten van talent en is vertrouweling van Berlusconi. Hij bewondert Mussolini en ziet in Berlusconi veel van de kwaliteiten van de fascistische leider terug. De derde figuur die we volgen is Fabrizio Corona, ooit assistent van Lele Mora. Hij probeert een paparazzi-imperium op te bouwen, maar beland in degevangenis als hij zijn hand overspeelt. Corona groeit uit tot een Italiaans mediafenomeen en hij droomt er van zo groot te worden als Berlusconi.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 april 2010 @ 01:32:04 #295
862 Arcee
Look closer
pi_80620259
Google Baby

Was vanavond te zien bij VPRO's Import. Zal wellicht herhaald worden of anders op Uitzendinggemist.

Interessant.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 16:48:46 #296
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_81012862
Iemand een interessante docu over Argentinie of Zuid Amerika?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81058536
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand een interessante docu over Argentinie of Zuid Amerika?
Een van de mooiste docu's vind ik Onibus 174


Op 12 juni 2000 gijzelde een jonge man in Rio de Janeiro een stadsbus vol passagiers. Wat begon als een incident werd een meer dan 4 uur durende tragedie met dodelijke afloop. De gebeurtenissen werden door tientallen camera's vastgelegd en live via de televisie uitgezonden. Met dat beeldmateriaal is deze documentaire gemaakt.
pi_81058742
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 19:38 schreef vudengro het volgende:

[..]

Een van de mooiste docu's vind ik Onibus 174
[ afbeelding ]

Op 12 juni 2000 gijzelde een jonge man in Rio de Janeiro een stadsbus vol passagiers. Wat begon als een incident werd een meer dan 4 uur durende tragedie met dodelijke afloop. De gebeurtenissen werden door tientallen camera's vastgelegd en live via de televisie uitgezonden. Met dat beeldmateriaal is deze documentaire gemaakt.
Je hebt alleen een poster van die docu?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_81070242
quote:
Vond hem idd ook erg goed
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_81098726
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 12:26 schreef SimtekF1 het volgende:
Je moet er van houden, maar dat doen de meeste denk ik wel.
Documentaire Vechtershart!

Hier worden 2 kickboxers gevolgd in hun dagelijkse leven, 1 van deze kickboxers is de dan nog redelijk onbekende Badr Hari (18 jaar).
Erg mooi om te zien hoe hij toen al bezig was met zijn droom uit te laten komen.

http://www.megaupload.com/nl/?d=C0R34VXK
"Over 5 jaar vecht ik in Tokio" zegt hari in de docu, wel repect voor mensen die hun droom door keihard werken uit laten komen.
Heb trouwens laatst de docu "tyson" gezien. Ook een aanrader! Ohja en "Facing Ali" is ook een aanrader als je van boksen houdt, hierin worden tegenstanders van Ali geinterviewd over hun ontmoeting met The Greatest....
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 mei 2010 @ 12:15:46 #301
862 Arcee
Look closer
pi_81290401
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:52 schreef AAA2009 het volgende:
Richard Dawkins - Root of Evil
http://video.google.com/videoplay?docid=-4321574955310561251
Die komt vanavond en volgende week in 2 delen op tv.

Nederland 2, 23:25 uur.

Vol. Next: Goede Docu's?! #3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')