abonnement Unibet Coolblue
pi_71049187
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:57 schreef FastFox91 het volgende:
Plannen jullie van te voren een route, of denken jullie gewoon 'ik ga daar ongeveer fietsen'? Houden jullie rekening met de wind, dus eerst wind tegen bijvoorbeeld?
Meestal heb ik wat vaste rondjes die ik fiets, of ik combineer ze. En ik probeer altijd wel rekening te houden met de wind ja, maar 9 van de 10 keer klopt het niet en zit ik de tweede helft altijd tegen de wind in stuk te gaan. Vandaag ging het wel goed en had ik het middenstuk met lange rechte wegen wind mee.

En met de club leer ik veel nieuwe routes kennen. Die probeer ik altijd te onthouden, maar als ik dan alleen rij, rij ik altijd wel ergens verkeerd...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71049400
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:51 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]

Het bruggetje is inderdaad onoverzichtelijke situatie vanaf beide kanten, gelukkig moet je daar toch al remmen voor de haakse bocht. De andere kruisingen zijn, voorzover ik me ze herinner, overzichtelijk (behalve degene vlakbij Odijk als je vanuit Langbroek komt) dus kan je lekker doorfietsen. Ik heb vandaag dan ook alleen maar bij het bruggetje wat moeten inhouden.

Is de dijk tussen Wijk en Amerongen niet een redelijk smalle weg?
Overzichtelijkheid alleen is helaas niet genoeg, als er verkeer aankomt moet je alsnog stoppen De dijk is wel te doen vind ik, is niet echt smal en er liggen fietsstroken. In bochten word je wel eens afgesneden maar stoppen hoef je iig niet. Tussen Doorn en Leersum kun je ook het rondje Ruiterberg-Hoogstraat doen zonder al te veel oponthoud. Zo heb ik er nog wel een paar (ik denk ook wel eens over dit soort dingen na )
pi_71049584
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:57 schreef FastFox91 het volgende:
Plannen jullie van te voren een route, of denken jullie gewoon 'ik ga daar ongeveer fietsen'? Houden jullie rekening met de wind, dus eerst wind tegen bijvoorbeeld?
Ligt er aan. Als ik denk, ik wil een klimmetje of 2 pakken dan kijk ik eerst op bikely voor een leuke route, aangezien ik de Utrechtse Heuvelrug niet heel goed ken, en niet kilometers wil dwalen voordat ik een helling vind. Als ik gewoon plat wil rijden dan kies ik bij wijze van spreken bij iedere kruising welke kant ik op ga.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71049745
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:00 schreef marcodej het volgende:

[..]

Meestal heb ik wat vaste rondjes die ik fiets, of ik combineer ze. En ik probeer altijd wel rekening te houden met de wind ja, maar 9 van de 10 keer klopt het niet en zit ik de tweede helft altijd tegen de wind in stuk te gaan. Vandaag ging het wel goed en had ik het middenstuk met lange rechte wegen wind mee.

En met de club leer ik veel nieuwe routes kennen. Die probeer ik altijd te onthouden, maar als ik dan alleen rij, rij ik altijd wel ergens verkeerd...
Ik fiets nog niet zo lang, dus ik ben nu nog vooral op de bordjes aan het kijken en nieuwe gebieden te ontdekken. Als ik met wind tegen begin, dan heb ik meestal na 30 km al een 'grens' (nieuw waterweg) waar ik niet overheen wil. Maar misschien ben ik ook wel van plan om dit keer vol wind mee te beginnen en dan lekker wind tegen trainen in de terugweg. Lange wegen wind mee zijn echt cool, heb van de week nieuw snelheidsrecord gehaald 60.1km.

Na hoeveel maanden begon je om bij een club te fietsen? Normaliter voetbal ik, maar als het voetbalseizoen is afgelopen is wielrennen een leuk alternatief. Maar ik weet nog niet of dit valt te combineren.
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:10 schreef jakkop het volgende:

[..]

Ligt er aan. Als ik denk, ik wil een klimmetje of 2 pakken dan kijk ik eerst op bikely voor een leuke route, aangezien ik de Utrechtse Heuvelrug niet heel goed ken, en niet kilometers wil dwalen voordat ik een helling vind. Als ik gewoon plat wil rijden dan kies ik bij wijze van spreken bij iedere kruising welke kant ik op ga.
Kijken wat voor routes Bikely geeft in mijn omgeving. Bedankt voor de site.
Dwalen is niet leuk, en niet goed voor het gemiddelde.
pi_71050079
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:14 schreef FastFox91 het volgende:

Na hoeveel maanden begon je om bij een club te fietsen? Normaliter voetbal ik, maar als het voetbalseizoen is afgelopen is wielrennen een leuk alternatief. Maar ik weet nog niet of dit valt te combineren.

Na mn hele leven niets noemenswaardig aan sport gedaan te hebben (heb 1 jaar gevoetbald en doe ook nog een beetje aan recreatief zaalvoetbal), ben ik vorig jaar juli begonnen met fietsen. Moest dus echt vanaf 0 beginnen kwa conditie. Heb de eerste maanden altijd alleen gereden. 's Winters heb ik niets gedaan, waardoor het beetje conditie wat ik opgedaan had meteen weer verdween. Begin maart het fietsen weer opgepakt en in april werd de lokale wielerclub opgericht. Ben daar direct lid van geworden en sindsdien probeer ik echt structureel twee a drie keer in de week te fietsen. En dan zie je echt vooruitgang.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71050673
Ok, bedankt voor de antwoorden.
Iemand anders nog die voetbalt en daarbij wielrennen is gaan doen, die wat ervaringen erover kan vertellen?
Ik ben trouwens 17, en voetbal al sinds m'n 6de, heb een aardige conditie. Ik speel niet superhoog ofzo, maar ook niet laag qua niveau (in vergelijking met 't formaat van mijn (kleine) vereniging.)
pi_71052360
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:45 schreef FastFox91 het volgende:
Ok, bedankt voor de antwoorden.
Iemand anders nog die voetbalt en daarbij wielrennen is gaan doen, die wat ervaringen erover kan vertellen?
Ik ben trouwens 17, en voetbal al sinds m'n 6de, heb een aardige conditie. Ik speel niet superhoog ofzo, maar ook niet laag qua niveau (in vergelijking met 't formaat van mijn (kleine) vereniging.)
Ik ben altijd een soort semi wielrenner geweest naast het voetbal. Ik fietste altijd al omdat ik het gewoon ontzettend leuk vond. En nog altijd geniet ik van elk ritje, zelfs al sterf ik vijf keer in een rit. Ik ben eigenlijk noodgedwongen echt fanatiek gaan fietsen. Ik mag niet meer voetballen van mijn dokter. Mijn knie is al te vaak onder behandeling gegaan en inmiddels heb ik ook al een operatie erop zitten.

Op zich valt er niet veel over te vertellen. Wat ik wel gemerkt heb is dat je conditie anders is op de fiets. Voetbal is een compleet andere sport dan wielrennen. Voetbal bestaat uit korte inspanningen en kun je je rustmoment vinden als de bal ergens anders is. Bij wielrennen bestaat het rustmoment door even je tempo te verminderen of in het wiel van iemand te gaan zitten. Hoe dan ook, je bent alsnog in beweging, anders gebeurt er niks. Op zich voel je na een tijdje bij je voetbalwedstrijden dat je niet helemaal kapot zit na een zware wedstrijd.

Over de wind, dat plan ik meestal wel uit. Alhoewel het altijd lijkt alsof ie op kop staat. Soms ga ik expres tegen de wind inrijden, zwaar trappen en een onregelmatige weg opzoeken, bij voorkeur een dijk. Dan maak ik er een soort bergritje van. Joop heeft het zo geleerd, en die raad volg ik getrouw op. Maar ik heb daarnaast echt een gore bloedhekel aan wind. Ik moet in mijn vel zitten om het lekker te vinden, maar ik mijd het zoveel mogelijk.

Daarbij heb ik ook gewoon mijn eigen rondjes, zoals bijna iedereen in dit topic geloof ik. Van die rondjes die ik met mijn ogen dicht nog kan rijden. Daarbij kijk ik ook nooit naar de wind eigenlijk, ik rijd gewoon en dan zie ik wel hoe de wind staat.

[ Bericht 5% gewijzigd door Littlecreep op 17-07-2009 01:31:21 ]
pi_71052580
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:57 schreef FastFox91 het volgende:
Plannen jullie van te voren een route, of denken jullie gewoon 'ik ga daar ongeveer fietsen'? Houden jullie rekening met de wind, dus eerst wind tegen bijvoorbeeld?
Voor mij verschilt dat echt.
Soms wil ik mezelf eerst moe maken tegen de wind in om dat lekker terug te cruisen, maar soms heb ik gewoon zin in een bepaald rondje
  vrijdag 17 juli 2009 @ 08:53:22 #209
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71055994
Ik ben verslingerd aan de paadjes naast het water bij de Vecht en Vinkeveen ed, maar die zijn vaak zo smal dat je er niet hard kan rijden, dus ik combineer dat vaak met stukken provinciale weg omdat het fietspad daar meestal breed genoeg is om door te trappen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:35:28 #210
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71056982
Als je echt hard wilt rijden en ook nog mooi, doe een rondje Flevoland dijk. Ga bij Nijkerk de dijk op en ga richting Zeewolde, daarna Harderwijk, Richting Kampen, daarna Ketelbrug, Lelystad, Almere en dan weer richting Nijkerk. Grote lange stukken rechtdoor waar je goed door kunt halen. Ok, het is wel eventjes zo'n 160km maar met gemak rijd je 30 gemiddeld.

Of pak de dijk van Lelystad naar Enkhuizen, 35km een rechte lijn. Met wind mee haal je snelheden van rond de 50. Erg leuk om te doen.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:41:47 #211
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71057142
Als ik het weer zo zie, is het mischien beter dit weekend om de mountainbike te pakken en door het bos te gaan raggen, blijf je tenminste enigzins droog
Modder, zeggen ze , is tenslotte goed voor de huid...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71057333
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik het weer zo zie, is het mischien beter dit weekend om de mountainbike te pakken en door het bos te gaan raggen, blijf je tenminste enigzins droog
Modder, zeggen ze , is tenslotte goed voor de huid...
En vies worden is leuk!

Ik had gepland om vandaag 80km naar m'n ouders te fietsen, maar ik rij toch maar mee met een maatje van me, wat een tyfusweer
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:04:35 #213
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71057750
omdat ik een heul goodkoop ATB'tje heb, komt er ook een spannend element bij....1 van de tandwielen van de deraileur is van plastic...als je te hatd trapt, zou het breken?

Het is dit ding geloof ik, niet direct rommel, maar niet echt kwaliteit denk ik :
http://www.matrabike.nl/fietsen/Mountainbike/Sprinter_Stef.asp#
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71057864
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
omdat ik een heul goodkoop ATB'tje heb, komt er ook een spannend element bij....1 van de tandwielen van de deraileur is van plastic...als je te hatd trapt, zou het breken?

Het is dit ding geloof ik, niet direct rommel, maar niet echt kwaliteit denk ik :
http://www.matrabike.nl/fietsen/Mountainbike/Sprinter_Stef.asp#
Alles kan kapot toch? Hoeveel vermogen trap je?
Ik heb ook een heul goedkoop ding, gekregen van een kennis. Voor een paar tientjes opgeknapt. De goedkoopste cassette en ketting erop gejast en raggen maar!
pi_71062024
Het is hier gek genoeg tot nu toe droog gebleven, de lucht is zelfs grotendeels blauw. Dus ik heb nog hoop dat ik vanavond weer kan trainen.

Edit: het regent nu.

[ Bericht 21% gewijzigd door marcodej op 17-07-2009 12:34:51 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71063784
Ik zit er aan te denken om een soort van 'rollerbank' te gaan kopen, zodat ik in de winter binnen kan blijven trainen als het erg slecht weer is.
Heeft iemand hier ervaring mee en is het aan te raden met een wielrenfiets? Of kan je beter spinning doen op de sportschool?
pi_71064892
@Littlecreep
Wel jammer dat je niet meer kan voetballen, maar wielrennen is een mooie sport die je kan uitoefenen zelfs als je geblesseerd bent.

Dat het verschillenden 'soorten' condities geloof ik wel, maar het is niet zo dat ik vanaf 0 begin. Maar beide condities trainen kan geen kwaad en alleen positief uitvallen.

Ik heb ook liever dat ik eerste vol wind tegen ga, en vervolgens wind van de zijkant, of schuin achter, dan hele tijd wind van de zijkant / schuin van voren. Maar ik ben nog een beetje bang om eerste wind mee te kiezen en dat ik vervolgens niet meer thuis kom of stil val in de terug weg.

Hoelang zijn die 'eigen' rondjes ongeveer? En ga je dan de tijd ook elke rondje de tijd bijhouden om progressie te checken? Bij hardlopen heb ik namelijk wel zo'n rondje. Maar bij wielrennen nog niet echt.
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 01:10 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Voor mij verschilt dat echt.
Soms wil ik mezelf eerst moe maken tegen de wind in om dat lekker terug te cruisen, maar soms heb ik gewoon zin in een bepaald rondje
Afwisseling is idd ook wel leuk.
pi_71066254
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:33 schreef FastFox91 het volgende:
@Littlecreep
Wel jammer dat je niet meer kan voetballen, maar wielrennen is een mooie sport die je kan uitoefenen zelfs als je geblesseerd bent.
Och, ik mag best gewoon een balletje trappen hoor, alleen geen wedstrijden van 90 minuten spelen. Daarbij wilde ik toch al stoppen. Kreeg ruzie met het bestuur

Over die rondjes, meestal zijn die van mij rond de 50 kilometer. Mijn routes kruisen elkaar bijna altijd minstens één keer en als ik me goed voel maak ik een extra rondje. Naar snelheid kijk ik niet echt. Ik probeer mijn snelheid op lange rechte stukken zo rond de 32 te houden en dat is het eigenlijk. Ik woon in het Groene Hart en dan is het vaak gewoon onmogelijk een goed tempo door te zetten. Dagjesmensen die in de weg zitten, de stedelijke gebieden en in die stedelijke gebieden de eindeloze stroom aan verkeerslichten.

Ik wil gewoon kilometers maken eigenlijk, om snelheid draait het me niet echt.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:12:45 #219
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71066423
Hier doordeweeks eigenlijk std Den Haag - Hoek van Holland. totaal net geen 37, maarmooi om ff snel te doen door de duinen.. .
pi_71067029
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:07 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Och, ik mag best gewoon een balletje trappen hoor, alleen geen wedstrijden van 90 minuten spelen. Daarbij wilde ik toch al stoppen. Kreeg ruzie met het bestuur

Over die rondjes, meestal zijn die van mij rond de 50 kilometer. Mijn routes kruisen elkaar bijna altijd minstens één keer en als ik me goed voel maak ik een extra rondje. Naar snelheid kijk ik niet echt. Ik probeer mijn snelheid op lange rechte stukken zo rond de 32 te houden en dat is het eigenlijk. Ik woon in het Groene Hart en dan is het vaak gewoon onmogelijk een goed tempo door te zetten. Dagjesmensen die in de weg zitten, de stedelijke gebieden en in die stedelijke gebieden de eindeloze stroom aan verkeerslichten.

Ik wil gewoon kilometers maken eigenlijk, om snelheid draait het me niet echt.
Zit je nu wel op een wielrenclub?

Ik zelf let wel iets meer om de snelheid, en wil nou ook meer dan 50km gaan fietsen. Die obstakels zijn wel herkenbaar. Maar groene hart lijkt mij wel een mooie omgeving om te fietsen.
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:12 schreef ursel het volgende:
Hier doordeweeks eigenlijk std Den Haag - Hoek van Holland. totaal net geen 37, maarmooi om ff snel te doen door de duinen.. .
Dinsdag ook langs de duinen vol wind tegen gefietst. Vervolgens door gegaan naar Maasdijk, Schipluiden, Het Woudt en Wateringen. Hoe maak jij Dh -> HvH af? Gewoon terug fietsen?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:34:54 #221
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71067182
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:30 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Zit je nu wel op een wielrenclub?

Ik zelf let wel iets meer om de snelheid, en wil nou ook meer dan 50km gaan fietsen. Die obstakels zijn wel herkenbaar. Maar groene hart lijkt mij wel een mooie omgeving om te fietsen.
[..]

Dinsdag ook langs de duinen vol wind tegen gefietst. Vervolgens door gegaan naar Maasdijk, Schipluiden, Het Woudt en Wateringen. Hoe maak jij Dh -> HvH af? Gewoon terug fietsen?
Eeuuhm.. ja..
ff 2 tellen op bankie zitten bij HvH, lekker bootjes kijken en dan weer terug..

Het voordeel dat je eerst met wind mee heb mag ik terug dus tegenwind doen dan. (of andersom uiteraard )
pi_71068749
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 12:18 schreef marcodej het volgende:
Het is hier gek genoeg tot nu toe droog gebleven, de lucht is zelfs grotendeels blauw. Dus ik heb nog hoop dat ik vanavond weer kan trainen.

Edit: het regent nu.
Hier heeft het sinds het eind van de ochtend niet meer geregend en nu schijnt de zon zelfs al een tijdje!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71068822
Het heeft uieindelijk ook maar 5 minuten gedruppeld. Voor de rest is het prima weer.

Toch maar met de club mee vanavond als het zo blijft.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:28:04 #224
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_71069011
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:06 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik zit er aan te denken om een soort van 'rollerbank' te gaan kopen, zodat ik in de winter binnen kan blijven trainen als het erg slecht weer is.
Heeft iemand hier ervaring mee en is het aan te raden met een wielrenfiets? Of kan je beter spinning doen op de sportschool?
Ik heb er ervaring mee... . Heb zo'n ding thuis staan en het bevalt op zich prima. Heb er één van Tacx: http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?template=pro_templ1.html&levprodid=6119-0029-N0610

Mijn zwager heeft er ook één maar dan de iets goedkopere, deze is niet in te stellen qua intensiteit maar voelt wel degelijker. Moet zeggen dat ik er niet heel erg tevreden over ben maar het gefunctioneerd . Heb geen ervaring met spinnen in de sportschool verder.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_71069582
Net bij Decathlon geweest en voor ¤17,45 een lange broek met bretels gekocht, echt heel goedkoop(50% korting).
Kwaliteit is top, http://www.decathlon.nl/NL/tights-graphic-bandjes-49683509/.
Ook nog een nieuwe giro(mira) helm gekocht voor ¤35, handschoenen, bril en een reserve broekje.

Ben wel blij dat de Decathlon op 15mins op afstand zit .
Bij de FM had ik zo minimaal ¤60 voor die broek uitgegeven .

[ Bericht 67% gewijzigd door Kadooosh op 17-07-2009 20:18:58 ]
pi_71069601
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:19 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Hier heeft het sinds het eind van de ochtend niet meer geregend en nu schijnt de zon zelfs al een tijdje!
Ik was 5 minuten voor een enorme wolkbreuk binnen!
Zo erg dat 't bij m'n huisgenootje inregende en we kortsluiting kregen

Ik had wel graag nog even flink in de regen willen fietsen, maar het scheelt wel weer een poetsbeurt!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:46:21 #227
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71069637
hum...voor die prijs....toch eens langs mischien, moet ik wel de reiskosten terugverdienen eens gaan rekenen
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71070245
Een vriendinnetje van me woont daar om de hoek, ik moet toch een een ander eens combineren.
Een setje binnenbanden voor 3 euro... Voor dat geld ga ik niet meer plakken!
pi_71071842
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:34 schreef ursel het volgende:

[..]

Eeuuhm.. ja..
ff 2 tellen op bankie zitten bij HvH, lekker bootjes kijken en dan weer terug..

Het voordeel dat je eerst met wind mee heb mag ik terug dus tegenwind doen dan. (of andersom uiteraard )
Wind tegen is wel afzien, maar de terugweg vlieg je wel ja. Vraag me eigenlijk af wat de tijd is om heen te fietsen en tijd terug.
pi_71073222
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 14:30 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Zit je nu wel op een wielrenclub?

Ik zelf let wel iets meer om de snelheid, en wil nou ook meer dan 50km gaan fietsen. Die obstakels zijn wel herkenbaar. Maar groene hart lijkt mij wel een mooie omgeving om te fietsen.
Nee, ik ga volgend jaar denk ik wel bij een club rijden. Ik ben het alleen of in koppel (met mijn pa) rijden wel beetje zat. Beetje gezelligheid is nooit weg

Groene Hart is zeker een mooie omgeving om te fietsen, alleen ben ik er niet echt voor gemaakt Ik heb betere klimmersbenen heb ik in de afgelopen jaren gemerkt
pi_71074744
Ik ga over een kwartiertje toch nog maar eventjes fietsen, aangezien het dit weekend zulk slecht weer gaat worden... even een uurtje rustig trappen en van de omgeving genieten
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71074793
ik ga zo ook eventjes t stukje fiets , heb mn vader zo ver gekregen om met de scooter voor me uit te rijden !
pi_71075413
Vandaag m'n fiets opgehaald. Meteen een stukje gaan toeren.
Wat een fijn apparaat zeg

Hier wat foto's:
  vrijdag 17 juli 2009 @ 19:16:54 #234
56724 Wombcat
rent wiel
pi_71075476
Ik vertrek morgen naar de Alpen
Schijnt daar goed warm te worden
Ik zit in Flumet, da's op de route van de Tour-etappe van Bourg St. Maurice naar Le Grand Bornard, de bedoeling is de tour op de top van de Saissies langs te zien trekken.
Aan het einde van de week weer een cyclo rijden: La Madeleine (dat wordt 'pas' de vierde keer dat ik die rijd )
in a crowd you lose humanity
pi_71075489
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 19:14 schreef toma het volgende:
Vandaag m'n fiets opgehaald. Meteen een stukje gaan toeren.
Wat een fijn apparaat zeg

Hier wat foto's:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
ziet er nice uit!, wat heeft ie gekost?
pi_71075611
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 19:17 schreef fetss het volgende:

[..]

ziet er nice uit!, wat heeft ie gekost?
Alles bij elkaar ongeveer 1350 euro. Dat is dan incl. korting
hier staan de technische specificaties:
http://www.specialized.com/nl/nl/bc/SBCBkModel.jsp?spid=40949&eid=115
pi_71077964
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:06 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik zit er aan te denken om een soort van 'rollerbank' te gaan kopen, zodat ik in de winter binnen kan blijven trainen als het erg slecht weer is.
Heeft iemand hier ervaring mee en is het aan te raden met een wielrenfiets? Of kan je beter spinning doen op de sportschool?
Ik ga de Tacx Flow aanschaffen om in de winter door te trainen. Heb er dus nog geen ervaring mee. Wel met een echte rollerbank (ook van tacx) en deze zijn m.i. alleen geschikt om warm te draaien omdat je er alleen op kan fietsen (niets instellen, helling / weerstand)

Spinnen in de sportschool kan natuurlijk ook, maar dan zit ik niet op m'n eigen fiets wat toch net wat beter is - zeker voor de specifieke krachttraining die ik wil gaan doen. Al is spinnen misschien wel makkelijker vol te houden dan thuis op een tacx zitten.
Hmm, Nutella.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 20:52:19 #238
56724 Wombcat
rent wiel
pi_71078041
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 20:48 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]

Ik ga de Tacx Flow aanschaffen om in de winter door te trainen. Heb er dus nog geen ervaring mee. Wel met een echte rollerbank (ook van tacx) en deze zijn m.i. alleen geschikt om warm te draaien omdat je er alleen op kan fietsen (niets instellen, helling / weerstand)

Spinning heb ik geen ervaring mee, Tacx wel. Da's nogal saai. Voordeel is wel dat je tegelijkertijd veldrijden (of iets anders) kan kijken.
Als het echt slecht weer is buiten, is het dus wel een alternatief.
in a crowd you lose humanity
pi_71078213
Spinning heb ik genoeg ervaring mee, dat is wel maar voor een uur, hoewel ik eigenlijk ook betwijfel of je (qua saaiheid) veel langer op zo'n tacx zou gaan zitten.


Wat is het heerlijk zeg buiten, net even een kleine anderhalf uur gefietst, lekker rustig aan gedaan, hartslag onder de 140 gehouden. Ik ga denk ik maar een vast rondje zoeken voor dit soort trainingen, dan kan ik ook zien of ik het sneller kan rijden, terwijl mijn hartslag nog steeds laag blijft over een tijdje...
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71078232
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 19:14 schreef toma het volgende:
Vandaag m'n fiets opgehaald. Meteen een stukje gaan toeren.
Wat een fijn apparaat zeg

Hier wat foto's:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
mooie fiets hoor!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71078239
Ik heb bij mijn herstel na mijn operatie ook een tijdje op de Tacx gereden, maar het gaat toch wel heel erg vervelen op een gegeven moment.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:04:39 #242
56724 Wombcat
rent wiel
pi_71078352
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 20:59 schreef cyclechick het volgende:
Spinning heb ik genoeg ervaring mee, dat is wel maar voor een uur, hoewel ik eigenlijk ook betwijfel of je (qua saaiheid) veel langer op zo'n tacx zou gaan zitten.

Ik heb wel een paar keer 2 uur gehaald. Mijn record staat op 2:20. Meestal houd 't met 40 minuten tot een uur wel op.
in a crowd you lose humanity
pi_71078420
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:46 schreef fetss het volgende:
ik ga zo ook eventjes t stukje fiets , heb mn vader zo ver gekregen om met de scooter voor me uit te rijden !
Haha, chill!
M'n broertje heeft nu zo'n Holleeder scootertje die ik helaas niet bijhoud. Z'n vorige brommertje hield ik redelijk makkelijk bij, was best wel gezellig soms om even met hem te toeren.
pi_71078478
Mooie fiets trouwens toma!
Specialized maakt altijd erg mooie frames vind ik. Wat voor afmontage zit erop?

Ik zit ook te denken aan een tacx, maar ik ben bang dat je op zo'n ding wat minder los kan gaan dan op een spinningfiets.
pi_71078662
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:07 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Haha, chill!
M'n broertje heeft nu zo'n Holleeder scootertje die ik helaas niet bijhoud. Z'n vorige brommertje hield ik redelijk makkelijk bij, was best wel gezellig soms om even met hem te toeren.
het was niet echt een succes, ademde de hele tijd die vieze uitlaatgassen in
pi_71079909
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb wel een paar keer 2 uur gehaald. Mijn record staat op 2:20. Meestal houd 't met 40 minuten tot een uur wel op.
Uiteraard heb ik uitzicht op mijn televisie

Ik ga de tacx ook vooral voor krachttraining en souplesse gebruiken in mijn voorbereidingsperiode, ik hoop vooral stappen te maken mbt kracht. (Tja, triathlon = tijdrijden) Heb ook een hele reeks trainingsschema's liggen die niet langer dan 60/70min duren voor op de tacx.
Hmm, Nutella.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:04:54 #247
56724 Wombcat
rent wiel
pi_71079959
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:03 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik uitzicht op mijn televisie

Ik ga de tacx ook vooral voor krachttraining en souplesse gebruiken in mijn voorbereidingsperiode, ik hoop vooral stappen te maken mbt kracht. (Tja, triathlon = tijdrijden) Heb ook een hele reeks trainingsschema's liggen die niet langer dan 60/70min duren voor op de tacx.
Dat heb ik ook.

En dat doe ik ook (maar dan niet voor triathlon).
in a crowd you lose humanity
pi_71080109
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat heb ik ook.

En dat doe ik ook (maar dan niet voor triathlon).
Dat snap ik Wat voor tacx heb je?
Hmm, Nutella.
pi_71080623
Zit ook aan een Tacx te denken om de winterperiode te overbruggen.

Maar is het niet zo dat je dan een ander achterwiel/band erop moet leggen omdat het loopvlak anders vlak wordt?


Vanavond ook weer 50km met de club gereden. Voor de wind molentjes gedraaid in een steady tempo, terug stond er een beste bak wind. Ook een gedeelte molentjes gedraait, maar het laatste stuk namen de sterkere mannen de rest op sleeptouw...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:32:55 #250
56724 Wombcat
rent wiel
pi_71080699
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:10 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]

Dat snap ik Wat voor tacx heb je?
Een goedkope, met magnetische weerstand met 7 standen. Heb 'm al een jaar of 10.
Heb er wel eens over gedacht om zo'n virtual reality ding te kopen, maar hik een beetje tegen de prijs aan.
in a crowd you lose humanity
pi_71080711
100km fietsen doet pijn.
Maar ben wel trots op mijzelf.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:54:45 #252
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71081339
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:33 schreef FastFox91 het volgende:
100km fietsen doet pijn.
Maar ben wel trots op mijzelf.

Ik ga deze of volgende week ook proberen om die afstand te halen
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71081422
Twee weken geleden 90 km gereden... achteraf baalde ik dat we niet 10km extra hebben gereden
100km is toch een 'speciale' grens
pi_71083079
Morgen als het weer een beetje mee zit rondje markermeer doen 150km .
pi_71087960
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 21:09 schreef Tommeke het volgende:
Mooie fiets trouwens toma!
Specialized maakt altijd erg mooie frames vind ik. Wat voor afmontage zit erop?
Die frames vind ik inderdaad ook erg mooi.
Ik weet niet precies wat er allemaal opzit maar volgens mij is ie 105 afgemonteerd.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 10:42:42 #256
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71089202
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 22:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een goedkope, met magnetische weerstand met 7 standen. Heb 'm al een jaar of 10.
Heb er wel eens over gedacht om zo'n virtual reality ding te kopen, maar hik een beetje tegen de prijs aan.
Whehe.. die dingen zijn wel leip ja..
Maar duur idd..
pi_71089917
Net mijn grijze stuurlint schoongemaakt met wasbenzine en hij ziet er weer als nieuw uit .
Stom dat ik daar nooit aan heb gedacht, ik weet dat wasbenzine voor de rest niet goed is maar voor een stuurlint lijkt mij het niet zo'n probleem .

Vanaf nu mijn(nieuwe) handschoenen schoon houden dus.

Mag je eigenlijk je frame schoonmaken met wasbenzine?

[ Bericht 6% gewijzigd door Kadooosh op 18-07-2009 11:34:38 ]
pi_71090080
ik ontvet de ketting en de cassette ook met wasbenzine, even laten drogen en dan de ketting weer insmeren.
Het frame maak ik meestal schoon met een dikke spons met wat dreft. Droog maken met een doek en daarna insmeren met Turtlewax.
pi_71090397
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 07:31 schreef toma het volgende:

[..]

Die frames vind ik inderdaad ook erg mooi.
Ik weet niet precies wat er allemaal opzit maar volgens mij is ie 105 afgemonteerd.
105 is altijd goed
Je herkent ze meteen inderdaad.
pi_71090864
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:38 schreef dutch_cyclist het volgende:
ik ontvet de ketting en de cassette ook met wasbenzine, even laten drogen en dan de ketting weer insmeren.
Het frame maak ik meestal schoon met een dikke spons met wat dreft. Droog maken met een doek en daarna insmeren met Turtlewax.
Schijnt niet goed te zijn http://racefiets.startpag(...)benzine#msg-3990150.
Ik heb mijn ketting en cassette eergisteren schoongemaakt met ontvetter van de decathlon.. ziet er weer zogoed als nieuw uit .
  zaterdag 18 juli 2009 @ 12:23:07 #261
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_71090967
Komende drie weken lekker vakantie, dus met droog weer ga ik proberen lekker veel kilometers te maken op dit apparaat

Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_71091920
Als ik een tweede hands fiets koop met double, is het dan mogelijk om hier een triple op te zetten? Of is het iets lastiger dan ik denk?
pi_71092977
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:12 schreef tjoptjop het volgende:
Als ik een tweede hands fiets koop met double, is het dan mogelijk om hier een triple op te zetten? Of is het iets lastiger dan ik denk?
Je moet er een nieuwe shifter, crank en achterderailleur opzetten. Is opzich heel makkelijk te doen, maar niet gratis
pi_71094008
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:18 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Schijnt niet goed te zijn http://racefiets.startpag(...)benzine#msg-3990150.
Ik heb mijn ketting en cassette eergisteren schoongemaakt met ontvetter van de decathlon.. ziet er weer zogoed als nieuw uit .
Mijn fietsenmaker (zelf amateurwielrenner) zegt dat je de tandwielen best met een tandenborstel met wasbenzine kunt schoonmaken. De ketting met een in wasbenzine gedrenkte doek schoonmaken (ketting er doorheen 'trappen'), maar tussen de schakels moet je niet schoonmaken. Dan ontvet je de ketting inderdaad.
pi_71094093
Iemand nog een paar fietsschoenen nodig?

http://link.marktplaats.nl/266016480
pi_71097631
je kunt je ketting ed ook schoonmaken met een beetje diesel. Dit is namelijk zowel ontvettend als smerend tegelijk. (vroeger werd het zelfs uitgekookt, maar das nie perse nodig).

en ja, voor een hele winter met de fiets op de tacx, ben je wel een band kwijt die helemaal plat word. Je rijd alleen maar op een recht vlak en dus plat het je band af. Maarja, een bandje kost ook de hele wereld niet. Hoeft geen hele dure te zijn, want lekrijden doe je op een tacx niet
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:27:52 #267
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_71106169
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 19:14 schreef toma het volgende:
Vandaag m'n fiets opgehaald. Meteen een stukje gaan toeren.
Wat een fijn apparaat zeg

Hier wat foto's:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Zo'n "aflopend" frame vind ik persoonlijk niet zo mooi. Verder wel een aardige fiets
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_71119291
Ben ik trouwens de enige hier die wielrennen suoer leuk vind, maar de Tour kijken geen zak aan vind? (Geld ook voor de Vuelta etc trouwens)
Ik wil gewoon zelf fietsen, niet kijken naar anderen die fietsen...
pi_71120258
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:06 schreef BraveDribbel het volgende:
Ben ik trouwens de enige hier die wielrennen suoer leuk vind, maar de Tour kijken geen zak aan vind? (Geld ook voor de Vuelta etc trouwens)
Ik wil gewoon zelf fietsen, niet kijken naar anderen die fietsen...
Nee, zowel zelf fietsen als het volgen van het fietsen vind ik erg leuk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71121458
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:06 schreef BraveDribbel het volgende:
Ben ik trouwens de enige hier die wielrennen suoer leuk vind, maar de Tour kijken geen zak aan vind? (Geld ook voor de Vuelta etc trouwens)
Ik wil gewoon zelf fietsen, niet kijken naar anderen die fietsen...
Ik ken er wel een paar die het niet zoveel boeit maar het fietsen zelf wel leuk vinden.
Ik snap daar niets van, wielrennen kijken is geweldig
pi_71125033
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:06 schreef BraveDribbel het volgende:
Ben ik trouwens de enige hier die wielrennen suoer leuk vind, maar de Tour kijken geen zak aan vind? (Geld ook voor de Vuelta etc trouwens)
Ik wil gewoon zelf fietsen, niet kijken naar anderen die fietsen...
Ik kan er uren naar kijken, los van het 'sport kijken' vind ik het ook gewoon mooi om te zien hoe ze fietsen, bochten aansnijden, op hun fiets zitten etc. Daar kan ik nog een hoop van leren En ik krijg dan altijd zelf zin om te gaan fietsen, en als ik het zwaar heb denk ik altijd " oh maar die tourrenners doen zoooveeel meer en hebben het nog veel zwaarder"
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_71125047
Voor vandaag:

Contador
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zondag 19 juli 2009 @ 18:23:55 #273
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71126086
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:54 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik kan er uren naar kijken, los van het 'sport kijken' vind ik het ook gewoon mooi om te zien hoe ze fietsen, bochten aansnijden, op hun fiets zitten etc. Daar kan ik nog een hoop van leren En ik krijg dan altijd zelf zin om te gaan fietsen, en als ik het zwaar heb denk ik altijd " oh maar die tourrenners doen zoooveeel meer en hebben het nog veel zwaarder"
En met Tour de fifi leer je ook nog eens wat van Frankrijk..
pi_71127331
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 17:26 schreef the_critic het volgende:
je kunt je ketting ed ook schoonmaken met een beetje diesel. Dit is namelijk zowel ontvettend als smerend tegelijk. (vroeger werd het zelfs uitgekookt, maar das nie perse nodig).

en ja, voor een hele winter met de fiets op de tacx, ben je wel een band kwijt die helemaal plat word. Je rijd alleen maar op een recht vlak en dus plat het je band af. Maarja, een bandje kost ook de hele wereld niet. Hoeft geen hele dure te zijn, want lekrijden doe je op een tacx niet
Diesel is inderdaad perfect voor het schoonmaken van ketting en cassette. Wasbenzine zou ik niet aan beginnen want het is lastig om de smerende werking weer te waarborgen. Daarbij tast het ook alle niet metalen delen aan.
  zondag 19 juli 2009 @ 19:34:27 #275
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71128342
Er op gewaagd en een uurtje of twee wezen fietsen...1 keer een hagelbui, vijf minuten schuilen onder een boom en kon weer verder. Maar m'n deraileur maakt een vreselijk geluid, ratelen, knarsen.. lijkt wel of de ketting nooit helemaal goed komt te liggen...moet even naar de fietsendokter geloof ik.
Toen ik op een viaduct even staand zo hard mogelik naar boven ging, trapte hij zelfs door! Vraag me f of de schakelkabels mischien vuil kunnen zijn of zo?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71128738
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Er op gewaagd en een uurtje of twee wezen fietsen...1 keer een hagelbui, vijf minuten schuilen onder een boom en kon weer verder. Maar m'n deraileur maakt een vreselijk geluid, ratelen, knarsen.. lijkt wel of de ketting nooit helemaal goed komt te liggen...moet even naar de fietsendokter geloof ik.
Toen ik op een viaduct even staand zo hard mogelik naar boven ging, trapte hij zelfs door! Vraag me f of de schakelkabels mischien vuil kunnen zijn of zo?
klinkt niet goed. Misschien moet je derailleur opnieuw afgesteld worden.
  zondag 19 juli 2009 @ 19:48:31 #277
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71128878
Hij was opnieuw afgesteld na de JJC omdat m'n ketting er toen telkens afvloog...maar elke rit die ik nu maak lijkt het erger te worden. Mischien was die afstelbeurt wel niet zo geweldig. Het is een sora group, ik weet dat het geen top is, dus ik wil volgend jaar of 105 op dezelfde fiets laten leggen...of een andere fiets. Nieuwe fiets is natuurlijk de duurste optie, dus eens zien wat het budget wordt komend voorjaar.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71129783
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:54 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik kan er uren naar kijken, los van het 'sport kijken' vind ik het ook gewoon mooi om te zien hoe ze fietsen, bochten aansnijden, op hun fiets zitten etc. Daar kan ik nog een hoop van leren En ik krijg dan altijd zelf zin om te gaan fietsen,
Hier kan ik me op zich wel iets in vinden. Ik kijk ook wel hoe ze fietsen, maar wat je zelf zegt, als ik hun zie fietsen wil ik zelf ook gaan fietsen, dus dan zet ik dus ook meestal de tv uit en stap ik zelf op de fiets, is veel leuker!
  zondag 19 juli 2009 @ 22:17:52 #279
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_71133332
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hij was opnieuw afgesteld na de JJC omdat m'n ketting er toen telkens afvloog...maar elke rit die ik nu maak lijkt het erger te worden. Mischien was die afstelbeurt wel niet zo geweldig. Het is een sora group, ik weet dat het geen top is, dus ik wil volgend jaar of 105 op dezelfde fiets laten leggen...of een andere fiets. Nieuwe fiets is natuurlijk de duurste optie, dus eens zien wat het budget wordt komend voorjaar.
Ketting/derailleur alleen afstellen als alles schoon is. Hoe kan je ketting achter eraf vliegen? Je bedoelt dat hij telkens van kransje verwisseld?

Vandaag 1 uur en 50 minuten wezen fietsen. Wat een wind! En met dit weer is het stomste wat je kunt doen in de polder en flevoland gaan fietsen. Nou is het lekker om je verstand op nul te zetten tijdens het fietsen dus ben toch in de polder verzeild geraakt.

AMersfoort, Nijkerk, en dan naar de Stichtsebrug en zo weer naar Amersfoort. 58km, gemiddelde van 31,7 en dat met die wind. Had hem vol tegen in de polder, en geen beschutting. 33 tegen de wind in, doet best wel pijn. Maar de stukjes met wind mee reed ik 46. 1 regenbuitje over mij heen gehad. Blijf mijzelf verbazen, maar wat kan fietsen in de regen toch lekker zijn!

Heb trouwens weer enorm veel respect voor Contador en Armstrong gekregen. TIkkie meer voor Armstrong, bewijst dat hij toch nog meekan met de top. Wat ging dat hard omhoog vandaag.
Superhero to the rescue!
  zondag 19 juli 2009 @ 22:41:44 #280
161207 jakkop
rennen!
pi_71134148
Voor de 2e keer de Amerongse Berg gedaan, en dit keer een verzet zwaarder, en dat in de regen, met veel wind.

Enne, veel te wijze gasten op cittaatjes die er NIET tegen kunnen dat jij harder gaat is zeer grappig 2 x gehad vandaag.
Eins, zwei, hoeplakai.
  zondag 19 juli 2009 @ 22:42:15 #281
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71134172
Niels, ik gooi morgen toch de fiets in de auto hoor..
Weer is nog wisselvallig, maar goed ik zie wel wat ut wordt..
  zondag 19 juli 2009 @ 23:51:30 #282
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_71136737
Wat is het mooiste gebied binnen 5 uur rijden van Deventer waar je kunt klimmen?
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
pi_71137269
Omgeving Nijmegen. Ik neem aan dat je 5 uur fietsen bedoelde trouwens?
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 20 juli 2009 @ 00:14:09 #284
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71137288
de vuelta vakantie is geboekt, ik zal erbij staan op de koninginnenetappe naar granada woei!

maar ik zoek even wat training advies:

ik heb erg nog maar erg weinig kilometers staan dit jaar, maar voel me toch redelijk goed in vorm. met wat voor training kan ik de komende 2 maanden dan nog zo veel mogelijk kracht winnen? ik heb tijd zat om te trainen en ik wil in spanje zo hard mogelijk die bergen weer op!

edit: mijn stats: 1m80, 64 kilo
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_71137325
Wat zijn mooie routes in de omgeving van Tilburg?
pi_71137540
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:14 schreef el_salvador het volgende:
edit: mijn stats: 1m80, 64 kilo
Wow! Ik dacht dat ik aan de dunne kant was, met mijn 1m78 bij 67 kilo.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71137567
ik zie dat ik een dikkertje ben vergeleken met jullie.
1m85, 76kg
  maandag 20 juli 2009 @ 00:57:36 #288
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_71138132
ja ik ben een klimmer, aan de andere kant, ik heb ook niet veel keus
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  maandag 20 juli 2009 @ 05:02:29 #289
58560 Oksel
Gezellig.
pi_71139829
Dit is trouwens het uitzicht van uit het appartement wat we voor 5 maanden huren.. Zit nu lekker in de zon op mijn terras.. vanochtend mijn achterwiel naar de FM gebracht, vanavond tennis, woensdagochtend fiets ik met een groepje mee. Zal wel koud zijn, 's ochtends is het hier rond de 10 graden. Overdag 25, nog geen wolkje gezien de week dat ik hier ben.





pi_71140308
quote:
Op zondag 19 juli 2009 22:42 schreef ursel het volgende:
Niels, ik gooi morgen toch de fiets in de auto hoor..
Weer is nog wisselvallig, maar goed ik zie wel wat ut wordt..
Ik zou Nijmegen/Lent vermijden deze week ivm de Vierdaagse feesten
  maandag 20 juli 2009 @ 08:17:06 #291
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71140346
quote:
Op maandag 20 juli 2009 08:10 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

Ik zou Nijmegen/Lent vermijden deze week ivm de Vierdaagse feesten
aahhh, ok. Duidelijk..
Dan neem ik die pukkel bij Amerongen wel..

Moet ik trouwens ook nog een andere afspraak verzetten. Zou nog wat ophalen in Nijmegen. Gelukkig verteld die dat dan niet ff..
  maandag 20 juli 2009 @ 09:26:33 #292
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_71141113
Ketting etc schoon maken met warm water en een borsteltje voor het zand en stof, en dan verder? Speciale ontvetter?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_71141143
quote:
Op maandag 20 juli 2009 08:17 schreef ursel het volgende:

[..]

aahhh, ok. Duidelijk..
Dan neem ik die pukkel bij Amerongen wel..

Moet ik trouwens ook nog een andere afspraak verzetten. Zou nog wat ophalen in Nijmegen. Gelukkig verteld die dat dan niet ff..
je kan het proberen, maar de kans op een grote en lange file is zeker aanwezig. Anders vanmiddag de files in de gaten houden via het internet.
  maandag 20 juli 2009 @ 09:34:13 #294
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71141235
quote:
Op maandag 20 juli 2009 09:28 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

je kan het proberen, maar de kans op een grote en lange file is zeker aanwezig. Anders vanmiddag de files in de gaten houden via het internet.
Ze beginnen morgen pas..
Maar goed, ze zullen wel vandaag arriveren.
pi_71141290
quote:
Op maandag 20 juli 2009 09:34 schreef ursel het volgende:

[..]

Ze beginnen morgen pas..
Maar goed, ze zullen wel vandaag arriveren.
http://www.vierdaagsefeesten.nl/ Kijk maar bij het programma
pi_71141305
quote:
Op maandag 20 juli 2009 09:34 schreef ursel het volgende:

[..]

Ze beginnen morgen pas..
Maar goed, ze zullen wel vandaag arriveren.
En de zomerfeesten zijn al sinds vrijdag.
quote:
Op maandag 20 juli 2009 05:02 schreef Oksel het volgende:
Dit is trouwens het uitzicht van uit het appartement wat we voor 5 maanden huren.. Zit nu lekker in de zon op mijn terras.. vanochtend mijn achterwiel naar de FM gebracht, vanavond tennis, woensdagochtend fiets ik met een groepje mee. Zal wel koud zijn, 's ochtends is het hier rond de 10 graden. Overdag 25, nog geen wolkje gezien de week dat ik hier ben.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik heb er anders al 2 gezien
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71141974
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:25 schreef jakkop het volgende:

[..]

Wow! Ik dacht dat ik aan de dunne kant was, met mijn 1m78 bij 67 kilo.
Ik ben niet dun en meet 1m81 bij 68kg
Hmm, Nutella.
pi_71143386
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:54 schreef cyclechick het volgende:
Voor vandaag:

Contador
Ontzettend knap wat hij heeft laten zien zeg
Toch heb ik liever Andy of Frank Schleck die wint
pi_71143531
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hij was opnieuw afgesteld na de JJC omdat m'n ketting er toen telkens afvloog...maar elke rit die ik nu maak lijkt het erger te worden. Mischien was die afstelbeurt wel niet zo geweldig. Het is een sora group, ik weet dat het geen top is, dus ik wil volgend jaar of 105 op dezelfde fiets laten leggen...of een andere fiets. Nieuwe fiets is natuurlijk de duurste optie, dus eens zien wat het budget wordt komend voorjaar.
Ik had dat op een gegeven moment ook met mijn Sora derailleur.
Via marktplaats heb ik een Ultegra met KCNC wieltjes gekocht, ik merkte het verschil meteen.
Het loopt veel soepeler en mooier!
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:27 schreef toma het volgende:
ik zie dat ik een dikkertje ben vergeleken met jullie.
1m85, 76kg
Ik ben 1m86 met 77 kg.
Meer het type Cancellara
pi_71143902
Volgende week ga ik naar de Weissensee en neem uiteraard m'n fietsje mee. Als het goed gaat ga ik misschien een poging wagen om de Grossglockner te beklimmen. Maar dat zal wel zwaar zijn aangezien ik nog niet heel lang wielren. Mountainbiken doe ik daarentegen wel wat langer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')