abonnement Unibet Coolblue
pi_70890740
Yo,

Bij verschillende topics zie je een aantal posts over eBooks. Maarrrr zijn er al mensen die ooit een echt eBook hebben gelezen of overwegen een eBook te lezen? Zo ja, wat vond je ervan? En koop je een eBook omdat het goedkoper is dan een hard-copy boek?

Vragen vragen...
pi_70890886
Ik heb wel eens ooit een e-book gelezen, het werkt natuurlijk allemaal prima.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar een echt boek, lekker lezen in bed, in de luie stoel, whatever, bovendien is uren staren naar een beeldscherm met lettertjes ook niet prettig, maar dat kan persoonlijk zijn.
pi_70891010
Voor school wel eens vaker wat ebooks gedownload.

Het scheelt dan wel als je je monitor kunt draaien zodat je hele pagina's kunt lezen in 1 keer.

Eigenlijk alleen omdat een gratis e-book goedkoper is dan een boek van 70 euro kopen wat je 1 keer doorbladert.
pi_70891102
hm.. lijkt mij wel fijn om zo'n eReader te hebben. Maar ik vind ze nog net iets te duur. Vooral in de vakantie zou het wel voordeel hebben, je kan vele boeken meenemen en maar weinig te tillen Uiteindelijk is het voordeel dat het op termijn goedkoper is natuurlijk ook erg fijn.
pi_70901127
en waar kopen jullie je ebooks?
pi_70913432
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:53 schreef Frando het volgende:
en waar kopen jullie je ebooks?
Als ik aan de ebooks zou gaan wil ik eerst zo'n ereader hebben. En dan zou ik die boeken natuurlijk niet kopen maar gewoon gratis downloaden, dat is juist een groot deel van het voordeel.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:43:43 #7
262650 kitao
prikplaatje
pi_71050628
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:02 schreef Frando het volgende:
Yo,

Bij verschillende topics zie je een aantal posts over eBooks. Maarrrr zijn er al mensen die ooit een echt eBook hebben gelezen of overwegen een eBook te lezen? Zo ja, wat vond je ervan? En koop je een eBook omdat het goedkoper is dan een hard-copy boek?

Vragen vragen...
Ja, omdat het goedkoper is en omdat je daarmee buiten de lijnen kunt kijken naar onbekendere schrijvers.
Het laatste e-boek wat ik las begon leuk maar had een einde om te huilen, verspilde tijd eigenlijk.
Of het lag aan mijn gebrekkig engels, dat kan ook.
Veel e-boeken zijn overigens gratis, ik lees nu een ander goed e-boek, echt mijn stijl , voor nop en ik hoef de deur niet uit.
En als het einde weer tegenvalt, dan heb ik in ieder geval mijn geld niet verspild, slechts mijn tijd.
megalomaniac
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:59:33 #8
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_71070149
Voor mij duidelijk NOT.

Ik kan niet van een scherm aflezen.

Verder zijn ze ook veel te duur in verhouding tot fysieke boeken. Ik bedoel ze maken nauwelijks kosten (en dus hogere marges) en je krijgt maar enkele tientallen procenten korting?
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 20 juli 2009 @ 10:13:48 #9
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_71141922
Ah, heb ik ook eens een topic over geopend.

Het is een uitkomst bij studieboeken die gigantisch duur zijn. Maar het leest natuurlijk niet prettig. Ik prefereer papier.
Primum non nocere
pi_71142750
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:59 schreef JimmyJames het volgende:
Verder zijn ze ook veel te duur in verhouding tot fysieke boeken. Ik bedoel ze maken nauwelijks kosten (en dus hogere marges) en je krijgt maar enkele tientallen procenten korting?
De meeste kosten zitten hem natuurlijk in het schrijven van het boek, dus zo raar is dat niet. Dan vind ik tientallen procenten best nog veel.
pi_71142861
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:59 schreef JimmyJames het volgende:
Voor mij duidelijk NOT.

Ik kan niet van een scherm aflezen.
Probeer een dedicated e-reader, ik vind die electronische inkt veel rustiger lezen dan een scherm.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  maandag 20 juli 2009 @ 10:56:21 #12
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71142909
Speciale ebooklezers hebben inderdaad een scherm dat daglicht reflecteert (net als papier) en dat niet zelf licht uitzendt (zoals een beeldscherm) en ook niet continu het scherm ververst.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71142971
Ehm wel eens geprobeerd op mijn psp, gaat wel redelijk maar ik denk wel dat ik zo'n speciale ebooklezer ga kopen (ooit, nu vind ik ze iets te duur )
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 juli 2009 @ 11:01:24 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_71143016
Zodra de e-readers betaalbaar worden en je er gewoon doorheen kan bladeren met je vinger
pi_71143191
Ik heb een aantal ebooks gelezen op mijn iPhone. Gaat prima. Een halve bibliotheek in je broekzak en altijd iets te lezen (handig als je vast staat in de file, je 's nachts te moe bent om een zwaar boek omhoog te houden, etc). Er gaat echter niets boven de geur van papier, het gewicht van een boek en het geluid van pagina's die omgeslagen worden.

Lezen op een PC/ laptop doe ik niet. Daar worden mijn ogen niet blij van.
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_71143371
Technische documentatie en naslagwerken e.d. probeer ik zoveel mogelijk electronisch te krijgen. Alleen al omdat ik die info dan overal ter beschikking heb.

'Gewone' boeken heb ik een aantal gelezen op m'n PDA, toen ik nog veel met het OV reisde, en op vakantie. Het beperkte gewicht en volume weegt dan wel op tegen het mindere 'leesgevoel'.

Voor thuis op de bank heeft een papieren boek toch echt nog mijn voorkeur.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_71828296
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:43 schreef kitao het volgende:

[..]

Ja, omdat het goedkoper is en omdat je daarmee buiten de lijnen kunt kijken naar onbekendere schrijvers.
Het laatste e-boek wat ik las begon leuk maar had een einde om te huilen, verspilde tijd eigenlijk.
Of het lag aan mijn gebrekkig engels, dat kan ook.
Veel e-boeken zijn overigens gratis, ik lees nu een ander goed e-boek, echt mijn stijl , voor nop en ik hoef de deur niet uit.
En als het einde weer tegenvalt, dan heb ik in ieder geval mijn geld niet verspild, slechts mijn tijd.
Wat voor (merk) ebook heb je?

De Kindle is zeker nog niet verkrijgbaar in Nederland?

Wil er nl. eentje aanschaffen want ik ben die vieze, gore biebboeken zo zat en boeken kopen die je maar 1x leest en daarna alleen maar ruimte innemen vind ik ook onzin.

[ Bericht 9% gewijzigd door Imperfect-Angel op 12-08-2009 20:21:40 ]
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:06:02 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_71830100
De Kindle heb je niet zo heul veul aan in Nederland in vergelijking met andere readers, het is een lelijk ding met een toetsenbord dat je alleen gebruikt om boeken via amazon te kopen via het gratis netwerk dat alleen in de VS werkt.

Kan je beter de nieuwe touchscreen reader van Sony bekijken die Bol.com binnenkort gaat verkopen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_71830616
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:06 schreef Dagonet het volgende:
De Kindle heb je niet zo heul veul aan in Nederland in vergelijking met andere readers, het is een lelijk ding met een toetsenbord dat je alleen gebruikt om boeken via amazon te kopen via het gratis netwerk dat alleen in de VS werkt.
Een vriend van me heeft een Sony PRS500 en een Kindle. Hij prefereert de Kindle, ondanks dat die beperkter is qua formats. Het toetsenbord kun je overigens ook gebruiken om te zoeken. Persoonlijk vind ik hem ook een stuk lelijker dan de Sony, en hij ziet er heel 'plasticky' uit, maar hij voelt wel degelijk aan als je hem vasthebt.
quote:
Kan je beter de nieuwe touchscreen reader van Sony bekijken die Bol.com binnenkort gaat verkopen.
Heb je een linkje? En doel je op de PRS700? Ik weet namelijk niet anders dan dat die vooralsnog alleen in de VS te krijgen is, en heeeeel misschien naar de UK zou komen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:30:22 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_71830992
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:31:25 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_71831030
Waarom prefereert hij de Kindle, voor het zoeken (dat is iets wat ik persoonlijk niet zo snel zou gebruiken, het zou mij toch gaan om fictie)
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_71831306
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:06 schreef Dagonet het volgende:
De Kindle heb je niet zo heul veul aan in Nederland in vergelijking met andere readers, het is een lelijk ding met een toetsenbord dat je alleen gebruikt om boeken via amazon te kopen via het gratis netwerk dat alleen in de VS werkt.

Kan je beter de nieuwe touchscreen reader van Sony bekijken die Bol.com binnenkort gaat verkopen.
Ben benieuwd! Wil er echt eentje hebben. Heb net zitten speuren naar info over de verkrijgbaarheid van de Kindle in Europa en het is een en al gezeik! Dat ding bestaat al een tijd en nog weten ze de Europese markt niet tegemoet te komen.
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:49:07 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_71831774
Amazon is in Engeland in overleg met een mobiele provider zodat ze daar ook het instant overal boeken kopen kunnen aanbieden, als ze dat land voor land moeten doen...
Hopelijk gaan ze niet zoals apple voor exclusiviteitscontracten eigenlijk, ik zo veel liever aparte opties bij m'n standaard telefoonabo willen voor zoiets.

Al vraag ik me ook af in hoeverre het nuttig is om overal een boek te kunnen kopen, het lijkt me dat dat best tot thuis kan wachten (of waar je ook maar toegang tot een draadloos netwerk hebt).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_71831942
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:49 schreef Dagonet het volgende:
Hopelijk gaan ze niet zoals apple voor exclusiviteitscontracten eigenlijk
De Kindle maakt gebruik van een gesloten formaat, dus dat zou exclusief genoeg moeten zijn. En voorkomen dat ik er ooit een haal.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:58:34 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_71832200
Ik vind het uiterlijk al afschrikwekkend genoeg eigenlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_71832807
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:31 schreef Dagonet het volgende:
Waarom prefereert hij de Kindle, voor het zoeken (dat is iets wat ik persoonlijk niet zo snel zou gebruiken, het zou mij toch gaan om fictie)
Hij vindt hem prettiger lezen, en de Kindle is een stuk sneller met pagina-wisselingen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_71832857
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:52 schreef Litpho het volgende:

[..]

De Kindle maakt gebruik van een gesloten formaat, dus dat zou exclusief genoeg moeten zijn. En voorkomen dat ik er ooit een haal.
Kindle maakt gewoon gebruik van het .mobi en .prc formaat, dus wat je hier stelt is echt kul.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_71833045
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:18 schreef Metatron het volgende:

[..]

Kindle maakt gewoon gebruik van het .mobi en .prc formaat, dus wat je hier stelt is echt kul.
En het eigen AZW-formaat (Kindle 1). Maar je hebt gelijk, mijn fout.

Dat vervolgens het leeuwendeel van wat ik zou willen lezen als PDF in mijn bezit is maakt de Kindle nog steeds niet mijn reader of choice natuurlijk .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_71833307
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:23 schreef Litpho het volgende:

[..]

En het eigen AZW-formaat (Kindle 1). Maar je hebt gelijk, mijn fout.

Dat vervolgens het leeuwendeel van wat ik zou willen lezen als PDF in mijn bezit is maakt de Kindle nog steeds niet mijn reader of choice natuurlijk .
PDF is bijna altijd kut op dergelijke readers. Meestal vanwege het format van PDF, wat zich erg slecht laat scalen, en gecombineert met de relatief lage resolutie van de readers. Sommige PDF's staan re-flowing toe, maar wanneer je een tabel op foto/plaatje tegenkomt wordt het een zooitje. Je kunt ook scalen op de reader, maar vaak is het scalen van een A4 PDF naar de breedte van het scherm van een reader net te veel van het goede en is het resultaat gewoonweg crap.

Sommige readers hebben de optie om het zaakje 90 graden te kantelen en de pdf in 2 delen te laten zien (bovenkant pagine, onderkant pagina, gescaled naar wat dan de breedte van het scherm is geworden.) Dat is iets beter te doen, maar het houdt niet over.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_71854988
Nog meer nieuws:

http://www.nu.nl/plugged/(...)ne-e-reader-aan.html

Deze gaat rond de 140 euro kosten.

De Sony ereader gaat ook rond de 140 euro kosten.



[ Bericht 14% gewijzigd door Imperfect-Angel op 13-08-2009 20:18:24 ]
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_71861533
Download je dan de files via de computer? Zijn het boeken in alle talen of alleen Engels? Zou voor mij ergens wel een uitkomst zijn: de boeken puilen aan alle kanten uit mijn kasten...
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 06:37:29 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_71866931
Ze zijn er in alle talen en het loopt idd via je pc.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_71882645
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:32 schreef Blinky het volgende:
Download je dan de files via de computer? Zijn het boeken in alle talen of alleen Engels? Zou voor mij ergens wel een uitkomst zijn: de boeken puilen aan alle kanten uit mijn kasten...
Ja daarom ben ik dus ook geinteresseerd. Want ik ben de ENIGE die in het Duits en Engels leest en daarna liggen die boeken maar weg te rotten en ruimte in te nemen. Kan niet wachten tot ik er eentje kan kopen!
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_71882977
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 18:38 schreef Imperfect-Angel het volgende:
Nog meer nieuws:

http://www.nu.nl/plugged/(...)ne-e-reader-aan.html

Deze gaat rond de 140 euro kosten.

De Sony ereader gaat ook rond de 140 euro kosten.


Ik heb de astak net gekocht, wordt eind deze maand verstuurd. Ben benieuwd.
pi_71883636
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb de astak net gekocht, wordt eind deze maand verstuurd. Ben benieuwd.
Waarom heb je voor de Astak gekozen?
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_71885744
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:46 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

Waarom heb je voor de Astak gekozen?
Prijs in combinatie met de functionaliteit. Ook het formaat en gewicht zijn prima. 140 Euro is een bedrag dat ik wel voor een eReader over heb, dat heb ik er ook snel weer uit door het niet meer hoeven aanschaffen van boeken.
pi_71885863
Ik geef de voorkeur aan papier maar het werkt wel
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_71888880
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Prijs in combinatie met de functionaliteit. Ook het formaat en gewicht zijn prima. 140 Euro is een bedrag dat ik wel voor een eReader over heb, dat heb ik er ook snel weer uit door het niet meer hoeven aanschaffen van boeken.
Dus je gaat echt alleen voor het gratis aanbod en de illegale stuff?

Heb je de Astak (stomme naam zeg) trouwens met een creditcard gekocht of kun je hem ook met Paypal kopen? Ik zie alleen maar een bestelformulier voor VS en Canada.

Bij de Astak is het geheugen uitbreidbaar en bij die van Sony niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Imperfect-Angel op 14-08-2009 23:17:59 ]
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:24:33 #39
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_71890035
De Sony PRS300 niet, de rest kan je gewoon extra geheugen inproppen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:24:58 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_71890047
Waar haal je trouwens vandaan dat die nieuwe versies 140 euro gaan kosten?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_71890426
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:24 schreef Dagonet het volgende:
Waar haal je trouwens vandaan dat die nieuwe versies 140 euro gaan kosten?
Hier: http://webwereld.nl/nieuw(...)edkope-e-reader.html

Er komen 2 varianten. Een 6 inch touchscreen model met uitbreidbaar geheugen. En een lowbudget model met knopjes die geen uitbreidbaar geheugen heeft. Die gaat zo'n 140 euro kosten. Zeker weten doen we niet tot bol.com info loslaat.

Ook hier kun je info opdoen: http://www.ereaders.nl/

6 inch schijnt ook lekkerder te lezen dan 5 inch.
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:41:53 #42
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_71890679
Je mag er niet zomaar van uitgaan dat ze de 199 dollar omrekenen naar 140 euro hoor.

In de VS is het nu eenmaal goedkoper.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_71890925
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:41 schreef Dagonet het volgende:
Je mag er niet zomaar van uitgaan dat ze de 199 dollar omrekenen naar 140 euro hoor.

In de VS is het nu eenmaal goedkoper.
Ik zeg toch ook dat het niet zeker is!

[ Bericht 18% gewijzigd door Imperfect-Angel op 15-08-2009 12:31:26 ]
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_71891875
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:41 schreef Dagonet het volgende:
Je mag er niet zomaar van uitgaan dat ze de 199 dollar omrekenen naar 140 euro hoor.

In de VS is het nu eenmaal goedkoper.
Inclusief verzendkosten ($ 40) kom ik op totaal 172 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2009 00:16:17 ]
pi_71891986
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:49 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

Dus je gaat echt alleen voor het gratis aanbod en de illegale stuff?

Heb je de Astak (stomme naam zeg) trouwens met een creditcard gekocht of kun je hem ook met Paypal kopen? Ik zie alleen maar een bestelformulier voor VS en Canada.

Bij de Astak is het geheugen uitbreidbaar en bij die van Sony niet.

Nou ja, het zijn vaak boeken die moeilijk te krijgen zijn, vrij specialistisch. Maar ik zou net zo goed nieuwe boeken kopen in een digitaal formaat. Feit is echter dat ik nog zo'n 250 ongelezen boeken heb

Hier kun je hem trouwens buiten de VS en Canada bestellen, betalen via PayPal :

http://www.astak.com/ezreader/step1.asp
pi_71898329
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 00:15 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou ja, het zijn vaak boeken die moeilijk te krijgen zijn, vrij specialistisch. Maar ik zou net zo goed nieuwe boeken kopen in een digitaal formaat. Feit is echter dat ik nog zo'n 250 ongelezen boeken heb

Hier kun je hem trouwens buiten de VS en Canada bestellen, betalen via PayPal :

http://www.astak.com/ezreader/step1.asp
Bedankt voor de link! Ga hem denk ik ook aanschaffen. Wacht nog ff tot de lancering van Bol.com 26 aug., kijken wat hun aanbod zal zijn en dan maak ik een keuze. Ik ga niet dezelfde prijs betalen voor die van Sony waarvan het geheugen beperkt is. Welke kleur heb je gekozen?

250 ongelezen boeken! Woon je in een bibliotheek?

Deze zien er ook leuk uit: http://www.coolreaders.com/

[ Bericht 6% gewijzigd door Imperfect-Angel op 15-08-2009 15:46:48 ]
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_71902935
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:34 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

Bedankt voor de link! Ga hem denk ik ook aanschaffen. Wacht nog ff tot de lancering van Bol.com 26 aug., kijken wat hun aanbod zal zijn en dan maak ik een keuze. Ik ga niet dezelfde prijs betalen voor die van Sony waarvan het geheugen beperkt is. Welke kleur heb je gekozen?
Gewoon een saaie zwarte
quote:
250 ongelezen boeken! Woon je in een bibliotheek?


Ongelezen eBooks he
pi_71926056
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Gewoon een saaie zwarte
[..]

Ongelezen eBooks he
Ah oke, nou dan kun je de Astak wel gebruiken! Laat maar weten wat je ervan vindt, als hem ontvangen hebt. Ik koop denk ik de rooie. Dan heb ik een paarse iPod, een roze telefoon en een rode ebook.
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:01:54 #49
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71977304
Mijn Cybook Gen 3 heeft een ongelukje gehad waardoor het display vernaggelt was. Ik heb nu een Irex 1000S en ik ben er heel gelukkig mee.
De 1000S is een beetje overkill voor gewoon boeken lezen. Maar dit is de enige versie met een 10" scherm waardoor ik pdf bestanden goed kan weergeven.

Probleem met de eBooks is... ik wil ook graag een fysieke versie voor in de kast, en een versie op mijn reader voor als ik op reis ben. Wat ik nu doe is de boeken kopen via amazon / bol en de illegale ebook versies downloaden.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_72175835
En jahoor, Bol.com is zover: http://www.bol.com/nl/m/boeken/digitaal-lezen/index.html

Heb overigens de Astak aangeschaft. Ben benieuwd!
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_72183552
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:01 schreef Imperfect-Angel het volgende:
En jahoor, Bol.com is zover: http://www.bol.com/nl/m/boeken/digitaal-lezen/index.html

Heb overigens de Astak aangeschaft. Ben benieuwd!
Ik heb meteen de Sony PRS600 besteld. Hopelijk gaat de levering een beetje vlotjes .
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72188419
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 21:28 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ik heb meteen de Sony PRS600 besteld. Hopelijk gaat de levering een beetje vlotjes .
Bij de beschikbaarheid staat 2 sept.
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_72191225
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:56 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

Bij de beschikbaarheid staat 2 sept.
Ja, dat had ik ook gezien hoor . Maar het wil nog al eens verschillen of dat betekent dat je hem 2 sep in huis hebt, dat-ie 2 sep afgestuurd wordt, of dat de eerste op 2 september in Shanghai van de productielijn rolt.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72207432
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 05:40 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook gezien hoor . Maar het wil nog al eens verschillen of dat betekent dat je hem 2 sep in huis hebt, dat-ie 2 sep afgestuurd wordt, of dat de eerste op 2 september in Shanghai van de productielijn rolt.
Ja dat is zo. Gelukkig kun je bij Bol.com de status van je bestelling in de gaten houden!
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:12:27 #55
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_72333526
Geef mij maar een echte boek! Het is mij te lastig bladeren in zo'n e-book; als ik op pagina 328 iets lees over één of andere personage die aan het begin van 't boek ook z'n opwachting heeft gemaakt, dan wil ik even snel terug kunnen bladeren om dat stukje nog even te lezen, en een enkele keer wil ik ook weleens een prachtig geschreven stuk nog een keertje herlezen. Dat is mij te lastig met zo'n e-book....

Oh, en staat natuurlijk leuk in de woonkamer zo'n boekenkast vol met boeken!
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:57:47 #56
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_72334736
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:12 schreef BreakSpear het volgende:
Geef mij maar een echte boek! Het is mij te lastig bladeren in zo'n e-book; als ik op pagina 328 iets lees over één of andere personage die aan het begin van 't boek ook z'n opwachting heeft gemaakt, dan wil ik even snel terug kunnen bladeren om dat stukje nog even te lezen, en een enkele keer wil ik ook weleens een prachtig geschreven stuk nog een keertje herlezen. Dat is mij te lastig met zo'n e-book....

Oh, en staat natuurlijk leuk in de woonkamer zo'n boekenkast vol met boeken!
eBook is juist practisch voor dat soort zaken. Ik kan de search functie gebruiken , dus ik hoef niet te bladeren of me te herinnerern waar het precies in het boek was. Verder kun je woorden selecteren en meteen linken naar een woordenboek. Verder hebben de meeste eBooks een index, even klikken en je zit meteen op de goede pagina. Tot slot, als je veel reist zoals ik scheelt het in de stapel boeken die je moet meeslepen.
En persoonlijk vind ik het comfortabler lezen dan zo'n dikke paperback die je iedere keer moet bij draaien om alles goed te lezen.

Het neemt niet weg dat ik toch graag het boek in de kast wil hebben staan.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_72380091
Dear customer,

If you ordered a black or white 5” EZ Reader Pocket PRO, then we are busy shipping out your order at this very moment. After your order is shipped, you will receive an email notification as soon as possible. We are very busy fulfilling everyone’s orders, and we will ship out all orders for black and white units by the end of this week. Orders are being shipped out on a first-come, first-served basis, so please wait 3 more days, and if you still do not receive an email confirmation that your order was shipped, then contact us again at that time. Thank you for your patience, because that helps us to send out more orders on a daily basis.

Thank you,

The Ebook Reader Team


Onderweg!
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_72391763
Ik heb m'n PRS600 gisteren binnen gekregen. Heb er al wat mee zitten spelen, en de belangrijkste conclusie is dat de Sony library software gewoon ronduit ruk is .

Verder werkt e.e.a. goed. PDF's worden goed gerenderd, en wannere je naar grotere lettertypes gaat wordt er gereflowed, zodat je niet 'op en neer' hoeft te schuiven. De reflow verslikt zich nog wel eens in alinea-breaks e.d., maar behalve wat extra witruimte levert dat niet echt problemen op.

Qua pagina-wisselingen is hij redelijk vlot, al is wel heel duidelijk te merken wanneer er een plaatje op de volgende pagina staat, want dan duurt het vaak even voordat de switch komt.

Als je notities wilt maken is het bij de eerste keer echt even wachten tot die krabbeltje sop het scherm verschijnen. Loopt het eenmaal, dan gaat het verder redelijk vlotjes.

Ik heb ook Calibre geinstalleerd, maar in ieder geval op mijn 64 bit Vista machine thuis ziet die maar af en toe de PRS600, en dan nog alleen het interne geheugen en niet de flash-kaart. Boeken naar de reader zetten gaat bijna altijd mis.

Minpuntjes: Boeken onderbrengen in collecties kan alleen met de Sony software op je PC, en die collectie moet je dan vervolgens synchroniseren. Het zou handig zijn als je dit ook gewoon op de reader zelf zou kunnen doen. Verder spiegelt het scherm nogal bij bepaald licht. M'n eerste indruk is dat een diffuus omgevingslicht het beste werkt. Heb je spots staan, dan ga je jezelf, of muren, schilderijen en gordijnen in het scherm terug zien. Al denk ik wel dat het een flink stuk gewenning is, en de 'last' die je er van hebt vanzelf wel afneemt.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72391789
Zo'n eBook (en alle naamvarianten) zijn zeker HOT! Ik wil alleen geen early-adopter zijn. Ik wacht wel een half jaar totdat ze een stuk goedkoper zijn!
pi_72391956
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:14 schreef JMurc het volgende:
Zo'n eBook (en alle naamvarianten) zijn zeker HOT! Ik wil alleen geen early-adopter zijn. Ik wacht wel een half jaar totdat ze een stuk goedkoper zijn!
Zo'n 'early adopter' kun je al niet meer zijn, want die readers zijn al jaren verkrijgbaar. Al moest je voor de betaalbare versies wel in UK of USA gaan shoppen. Nu begint het aanbod ook in Nederland goed aan te trekken.

Ik verwacht overigens niet dat die dingen heel snel veel goedkoper zullen worden. De al lang op de markt zijnde modellen (Sony PRS500 en PRS700, Amazon Kindle in de VS, de Iliad in NL) zijn in al die jaren ook niet of nauwelijks gezakt.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  donderdag 3 september 2009 @ 10:39:41 #61
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_72392367
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:13 schreef Metatron het volgende:

Minpuntjes: Boeken onderbrengen in collecties kan alleen met de Sony software op je PC, en die collectie moet je dan vervolgens synchroniseren. Het zou handig zijn als je dit ook gewoon op de reader zelf zou kunnen doen. Verder spiegelt het scherm nogal bij bepaald licht. M'n eerste indruk is dat een diffuus omgevingslicht het beste werkt. Heb je spots staan, dan ga je jezelf, of muren, schilderijen en gordijnen in het scherm terug zien. Al denk ik wel dat het een flink stuk gewenning is, en de 'last' die je er van hebt vanzelf wel afneemt.
Juist vanwege de synchronisatie heb ik indertijd voor een CyBook gekozen en nu een Iliad. Ik kan gewoon boeken via explorer naar de reader kopieren. Of ik kies ervoor om het met de mobipocket software te doen.
En voor het lezen wil je inderdaad geen spots op je scherm, maar het voordeel is dat het scherm geen inkijkhoek heeft dus je kunt hem gemakkelijk draaien.

Ik heb net mijn eerste boek uit op de Iliad, dat 10" scherm is echt fijn om naar te kijken. Alleen de opstart tijd van dat ding is laaaang.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_72392509
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:39 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Juist vanwege de synchronisatie heb ik indertijd voor een CyBook gekozen en nu een Iliad. Ik kan gewoon boeken via explorer naar de reader kopieren.
Oh, maar dat kan ook gewoon hoor. Alleen is nou juist het principe van de 'collections' zo handig. Dan kun je de zooi een beetje groeperen om zoeken wat makkelijker te maken. (Alle *BSD boeken in één collectie, alles van Iain Banks bij elkaar bijvoorbeeld)
quote:
Of ik kies ervoor om het met de mobipocket software te doen.
En voor het lezen wil je inderdaad geen spots op je scherm, maar het voordeel is dat het scherm geen inkijkhoek heeft dus je kunt hem gemakkelijk draaien.

Ik heb net mijn eerste boek uit op de Iliad, dat 10" scherm is echt fijn om naar te kijken. Alleen de opstart tijd van dat ding is laaaang.
De Iliad heeft me ook lang aangesproken, maar ik vind z'n formaat te groot om echt handig te zijn (voornamelijk m.b.t. het meenemen) en de prijs simpelweg een factor 2 te hoog.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  donderdag 3 september 2009 @ 10:49:54 #63
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_72392646
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:44 schreef Metatron het volgende:

[..]

Oh, maar dat kan ook gewoon hoor. Alleen is nou juist het principe van de 'collections' zo handig. Dan kun je de zooi een beetje groeperen om zoeken wat makkelijker te maken. (Alle *BSD boeken in één collectie, alles van Iain Banks bij elkaar bijvoorbeeld)
[..]

De Iliad heeft me ook lang aangesproken, maar ik vind z'n formaat te groot om echt handig te zijn (voornamelijk m.b.t. het meenemen) en de prijs simpelweg een factor 2 te hoog.
Och ik sorteer alles in directories, de Iliad geeft ze mooi weer. De CyBook ging hier niet zo fijn mee om. En als ik kijk naar het formaat... tsja hij is groter en zwaarder dan mijn oude CyBook, deze Iliad zit echt op het randje van acceptabel om mee te nemen. Maar aan de andere kant vind ik de schermgrootte wel weer erg fijn.

Een tip: Wees voorzichtig met het scherm, neem er een goede hoes bij! Mijn CyBook is gesneuveld in de koffer door twee flessen rum en een externe hdd
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_72423184
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:49 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Och ik sorteer alles in directories, de Iliad geeft ze mooi weer.
Dat doet de Sony dus niet, helaas. Die werkt met die 'collections', en die kun je weer alleen inregelen via die PC-software. Dat is m.i. erg jammer, en echt een gemiste kans.

Ik heb gisteren een hele zwik PDFs naar ePUB geconverteerd, en dat scheelt wel aanzienlijk in snelheid moet ik zeggen. Bij PDF zijn de paginawisselingen behoorlijk traag, bij ePUB gaat dat een heel stuk sneller.
quote:
De CyBook ging hier niet zo fijn mee om. En als ik kijk naar het formaat... tsja hij is groter en zwaarder dan mijn oude CyBook, deze Iliad zit echt op het randje van acceptabel om mee te nemen. Maar aan de andere kant vind ik de schermgrootte wel weer erg fijn.

Een tip: Wees voorzichtig met het scherm, neem er een goede hoes bij! Mijn CyBook is gesneuveld in de koffer door twee flessen rum en een externe hdd
Er zit een soft-cover bij, maar ik had al besloten om een harde cover te gaan halen. Met m'n PDA was het altijd al uitkijken, mara dit scherm is een stuk groter (en dus kwetsbaarder)
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72484909
Ik ben er weer mensen, was even op vakantie . Heb inmiddels de Sony 600 aangeschaft, mooi apparaatje maar nu nog wachten op wat goedkopere ebooks.
pi_72486223
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:57 schreef Frando het volgende:
Ik ben er weer mensen, was even op vakantie . Heb inmiddels de Sony 600 aangeschaft, mooi apparaatje maar nu nog wachten op wat goedkopere ebooks.
Ja de nieuwe nederlandstalige boeken zijn erg duur.
Engelstalig is wel weer wat goedkoper.

Op welke sites kijk jij allemaal voor ebooks?

Mijn ereader bevindt zich trouwens ergens in Nederland volgens de track & trace van USPS. Schiet op met dat ding!
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_72487276
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:40 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

Ja de nieuwe nederlandstalige boeken zijn erg duur.
Engelstalig is wel weer wat goedkoper.

Op welke sites kijk jij allemaal voor ebooks?

Mijn ereader bevindt zich trouwens ergens in Nederland volgens de track & trace van USPS. Schiet op met dat ding!
Mijn Engelse ebooks koop ik bij fictionwise, omdat die gewoon niet te krijgen zijn bij Nederlandse winkels.

Voor Nederlandse ebook ben ik begonnen bij Bol.com met kijken en daar zag ik niet zo heel veel verschil tussen het papieren boek en ebook qua prijs. Zodoende ben ik een beetje gaan googlen, toen kwam ik bij Selexyz terecht en daar zijn bepaalde ebooks ietsjes goedkoper.

Maar in de tussentijd even verder gaan googlen en nu koop ik mijn ebooks bij studon.nl , ik heb daar nu zo een jaar abbo voor een tientje per jaar en dan krijg je altijd korting op ebooks, vind ik wel lekker .
pi_72489931
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:20 schreef Frando het volgende:

[..]

Mijn Engelse ebooks koop ik bij fictionwise, omdat die gewoon niet te krijgen zijn bij Nederlandse winkels.

Voor Nederlandse ebook ben ik begonnen bij Bol.com met kijken en daar zag ik niet zo heel veel verschil tussen het papieren boek en ebook qua prijs. Zodoende ben ik een beetje gaan googlen, toen kwam ik bij Selexyz terecht en daar zijn bepaalde ebooks ietsjes goedkoper.

Maar in de tussentijd even verder gaan googlen en nu koop ik mijn ebooks bij studon.nl , ik heb daar nu zo een jaar abbo voor een tientje per jaar en dan krijg je altijd korting op ebooks, vind ik wel lekker .
Ja die sites ken ik ook allemaal. En ook nog Ebook.nl.
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_72490985
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:01 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

Ja die sites ken ik ook allemaal. En ook nog Ebook.nl.
Ja, maar ebook.nl heeft een klein assortiment wat epub ebooks betreft.
pi_72535058
Waar koop jij je ebooks?
pi_72557719
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:17 schreef Frando het volgende:
Waar koop jij je ebooks?
Ik heb alleen nog 2 gratis boeken op mijn pc staan. Ben een enthousiast groentje na jarenlang lezen van vieze biebboeken!

Mijn ereader ligt ergens bij de douane? Volgens de track & trace van USPS is hij gearriveerd in Nederland en daarna bleef het stil. Moet waarschijnlijk inklaringskosten dokken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Imperfect-Angel op 08-09-2009 19:04:48 ]
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_72638964
Ongegeneerde kick

Ik moet zeggen dat mijn PRS600 nog steeds uitstekend bevalt. De Sony software is wel definitief naar de vuilnisbak verwezen, en ik doe alles met Calibre. Nog wel een paar nukken, zoals het eigenwijs terugzetten van meta-informatie door de Sony, maar door de bank genomen werkt het prima.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72647585
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:51 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

Ik heb alleen nog 2 gratis boeken op mijn pc staan. Ben een enthousiast groentje na jarenlang lezen van vieze biebboeken!

Mijn ereader ligt ergens bij de douane? Volgens de track & trace van USPS is hij gearriveerd in Nederland en daarna bleef het stil. Moet waarschijnlijk inklaringskosten dokken.
Die van mij ligt ook te wachten sinds de 8e... Into foreign customs.
pi_72647975
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Die van mij ligt ook te wachten sinds de 8e... Into foreign customs.
Welke heb je besteld, en waar?
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72648360
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:48 schreef Metatron het volgende:

[..]

Welke heb je besteld, en waar?
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb de astak net gekocht, wordt eind deze maand verstuurd. Ben benieuwd.
pi_72653005
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Die van mij ligt ook te wachten sinds de 8e... Into foreign customs.
Ja die van mij sinds 4 september! Heb gisteren gebeld en hij wordt binnen 5 dagen geleverd zeggen ze.
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_72681472
Hehe mijn ereader zit in het sorteerproces van de TNT. Kan hem nu track & tracen en ik denk dat ik hem maandag of dinsdag wel heb!
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_72686638
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:08 schreef Imperfect-Angel het volgende:
Hehe mijn ereader zit in het sorteerproces van de TNT. Kan hem nu track & tracen en ik denk dat ik hem maandag of dinsdag wel heb!
Apart dat ik hem eerder besteld heb en die van jou eerder bezorgd gaat worden
quote:
Detailed Results:

Bullet Into Foreign Customs, September 08, 2009, 9:22 am, NETHERLANDS
Bullet Arrived Abroad, September 08, 2009, 9:22 am, NETHERLANDS
Bullet International Dispatch, September 03, 2009, 7:15 am, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Bullet Arrival
Bullet Acceptance, September 01, 2009, 4:15 pm, SAN JOSE, CA 95134
pi_72690799
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Apart dat ik hem eerder besteld heb en die van jou eerder bezorgd gaat worden
[..]




Mijnes was al bij foreign customs op 4 sept. Die van jou is 4 dagen later. Heb trouwens een witte gekocht ipv rood wat ik 1st wilde.

[ Bericht 8% gewijzigd door Imperfect-Angel op 13-09-2009 02:59:29 ]
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_72702136
Ga je meteen een hele bulk aan boekjes aanschaffen? :p
pi_72851305
quote:
Op zondag 13 september 2009 16:58 schreef Frando het volgende:
Ga je meteen een hele bulk aan boekjes aanschaffen? :p
Ha nee ik begin voorzichtig.
Heb nu al wel 3 gratis boekjes. O.a. die nieuwe van Dan Brown!
Maar nog geen ereader. Klote TNT!
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_72899751
hmm dat duurt wel heel lang
pi_72906569
Vandaag mijn ereader!
Gisteren kwam de koerier langs maar had geen geld in huis. Moest 43 euro zoveel betalen.
Maar goed ik heb hem en hij ligt nu op te laden.
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
  zaterdag 19 september 2009 @ 22:49:24 #84
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_72919275
Not.

- Er is niks mooier dan een boek in je hand
- Er is niks mooier dan een boek in een kast
- Een boek ruikt vele malen lekkerder
- Een kast vol met boeken is mooi
- Van het scherm lezen word je moe van
- Een boek is vele malen flexibeler lezen dan via je computer
pi_72932607
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 22:49 schreef Doezelhaar het volgende:
Not.

- Er is niks mooier dan een boek in je hand
- Er is niks mooier dan een boek in een kast
- Een boek ruikt vele malen lekkerder
- Een kast vol met boeken is mooi
- Van het scherm lezen word je moe van
- Een boek is vele malen flexibeler lezen dan via je computer

2 dingetjes die niet kloppen als je via een ereader leest.
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
  maandag 21 september 2009 @ 15:57:10 #86
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72969431
Ik zit er ook aan te denken.. het idee van altijd een handelbaar formaat te hebben klinkt mij erg aanlokkelijk in de oren.
En ik zet altijd ezelsoren in de boeken, nu gewoon een digitaal ezelsoor, niks stuk. Ik las dat je ook zaken kunt aanstrepen, makkelijk terug bladeren naar een stuk wat je nogmaals wilt lezen dus.
Ik vind alleen de prijs (naast de aanschafprijs) voor een ebook vrij duur nog in vergelijking van een echt boek die je tenslotte toonbaar in de kast hebt staan.

Als ik een aanbieding tegen kom van een leuke ereader ga ik dat iig zeker overwegen, misschien een half jaartje wachten.
The truth was in here.
pi_72973317
quote:
Op maandag 21 september 2009 15:57 schreef Bastard het volgende:
Ik zit er ook aan te denken.. het idee van altijd een handelbaar formaat te hebben klinkt mij erg aanlokkelijk in de oren.
En ik zet altijd ezelsoren in de boeken, nu gewoon een digitaal ezelsoor, niks stuk. Ik las dat je ook zaken kunt aanstrepen, makkelijk terug bladeren naar een stuk wat je nogmaals wilt lezen dus.
Ik vind alleen de prijs (naast de aanschafprijs) voor een ebook vrij duur nog in vergelijking van een echt boek die je tenslotte toonbaar in de kast hebt staan.
De prijs is mijn 2e bezwaar tegen het kopen van e-books, het nog steeds veel voorkomende DRM geneuzel mijn allergrootste. Het komt een beetje neer alsof de uitgever gaat bepalen in welk huis op welke stoel je moet gaan zitten om een bepaald boek te kunnen lezen. En is je reader stuk? Jammer, koop de boeken ook maar nieuw.

Ik boycot dan ook uit principe de DRM rommel.

Gelukkig zijn er wel uitgevers die het wel begrepen hebben. Packt Publishing bijvoorbeeld. Daar krijg je gewoon een gepersonaliseerde pdf. Wel terug te voeren naar jou als koper, maar zonder DRM, en dus zonder problemen overal op en mee te lezen, en te kopieren zonder beperkingen.

En verder zijn ebook versies van boeken die ik gewoon op papier heb gekocht ook niet zo moeilijk te vinden. Aangezien ik de schrijver en uitgever toch al betaald heb middels die papieren versie, heb ik er ook geen 'morele bezwaren' tegen om dat DRM probleem dan maar op deze manier op te lossen.
quote:
Als ik een aanbieding tegen kom van een leuke ereader ga ik dat iig zeker overwegen, misschien een half jaartje wachten.
Als je aantekeningen wilt maken is de keuze sowieso redelijk beperkt. Persoonlijk verwacht ik niet dat de prijs van de readers erg snel flink zullen zakken. Ze zijn immers al een aardige tijd op de markt, met een vrijwel constante prijs.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 21 september 2009 @ 17:59:26 #88
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72973661
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:48 schreef Metatron het volgende:

[..]

De prijs is mijn 2e bezwaar tegen het kopen van e-books, het nog steeds veel voorkomende DRM geneuzel mijn allergrootste. Het komt een beetje neer alsof de uitgever gaat bepalen in welk huis op welke stoel je moet gaan zitten om een bepaald boek te kunnen lezen. En is je reader stuk? Jammer, koop de boeken ook maar nieuw.

Ik boycot dan ook uit principe de DRM rommel.

Gelukkig zijn er wel uitgevers die het wel begrepen hebben. Packt Publishing bijvoorbeeld. Daar krijg je gewoon een gepersonaliseerde pdf. Wel terug te voeren naar jou als koper, maar zonder DRM, en dus zonder problemen overal op en mee te lezen, en te kopieren zonder beperkingen.

En verder zijn ebook versies van boeken die ik gewoon op papier heb gekocht ook niet zo moeilijk te vinden. Aangezien ik de schrijver en uitgever toch al betaald heb middels die papieren versie, heb ik er ook geen 'morele bezwaren' tegen om dat DRM probleem dan maar op deze manier op te lossen.
[..]

Als je aantekeningen wilt maken is de keuze sowieso redelijk beperkt. Persoonlijk verwacht ik niet dat de prijs van de readers erg snel flink zullen zakken. Ze zijn immers al een aardige tijd op de markt, met een vrijwel constante prijs.
Wat is DRM?
Het lijkt mij dat je een backup van je boek op de harde schijf van je pc kan zetten, reader stuk boek er weer op?
En aantekeningen maken doe ik niet zo vaak wel meer dat ik een stukje op een pagina highlight en daar later nog veelvuldig terug op wil lezen. Dus iets met meerdere boekenleggers, liefst met de mogelijkheid van aanstrepen.

De hype is eigenlijk net pas op gang gekomen door sites als bol.com denk ik, ik vermoed dat er daarom nog wel meer aanbiedingen gaan komen. Reader incluis aantal boeken naar keuze enzo.
The truth was in here.
pi_72974019
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:59 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat is DRM?
Het lijkt mij dat je een backup van je boek op de harde schijf van je pc kan zetten, reader stuk boek er weer op?
Digital Rights Management.

In het kort: Je moet je reader dan registreren, en een gekocht boek wordt gekoppeld aan het ID van die reader. En dan ben je afhankelijk van de goedheid van de uigever om je boek op een andere reader te gebruiken, mocht je een keer (al dan niet noodgedwongen) een nieuwe aanschaffen. En als DAT dan al mag, kost het je nog steeds een berg werk, in plaats van simpelweg de files op een nieuwe reader zetten.

Daarnaast heb je dan ook nog vaak bij pdf gebruikte opties om copy/paste of zelfs printen onmogelijk te maken.
quote:
En aantekeningen maken doe ik niet zo vaak wel meer dat ik een stukje op een pagina highlight en daar later nog veelvuldig terug op wil lezen. Dus iets met meerdere boekenleggers, liefst met de mogelijkheid van aanstrepen.

De hype is eigenlijk net pas op gang gekomen door sites als bol.com denk ik, ik vermoed dat er daarom nog wel meer aanbiedingen gaan komen. Reader incluis aantal boeken naar keuze enzo.
Misschien wel, maar er is al zo veel gratis te verkrijgen (in diverse gradaties van legaliteit) dat daarop wachten m.i. een beetje overbodig is.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 21 september 2009 @ 18:14:59 #90
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_72974113
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:48 schreef Metatron het volgende:

[..]

De prijs is mijn 2e bezwaar tegen het kopen van e-books, het nog steeds veel voorkomende DRM geneuzel mijn allergrootste. Het komt een beetje neer alsof de uitgever gaat bepalen in welk huis op welke stoel je moet gaan zitten om een bepaald boek te kunnen lezen. En is je reader stuk? Jammer, koop de boeken ook maar nieuw.

Ik boycot dan ook uit principe de DRM rommel.

Als je aantekeningen wilt maken is de keuze sowieso redelijk beperkt. Persoonlijk verwacht ik niet dat de prijs van de readers erg snel flink zullen zakken. Ze zijn immers al een aardige tijd op de markt, met een vrijwel constante prijs.
Oplossing: Koop een openformat reader (CyBook, IRex). Verder zijn de boeken uit de mobipocket store idd met drm beveiligd maar te installeren op 4 verschillende devices.
En ik kan prima aantekeningen maken op mijn Irex
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  maandag 21 september 2009 @ 18:23:30 #91
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72974365
Ok, dus DRM is duidelijk nu, en ik begrijp dat er readers zijn zonder DRM.. dat is wel iets waar ik rekening mee wil gaan houden.
Bijv. als ik iets een goed boek vind wil ik hem wel eens uitlenen, nu zie voor me dat ik een boek kan copieren en door kan geven aan een vriend om te lezen. En vica versa.
The truth was in here.
pi_72974431
klinkt interessant, zo'n e-reader. ga er eens meer over opzoeken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72974502
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:14 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Oplossing: Koop een openformat reader (CyBook, IRex).
Het heeft niks met de reader te maken, maar met de boeken. Als je DRM boeken kopt, zul je een reader moeten hebben die dat formaat + DRM ondersteunt. Vrijwel alle readers ondersteunen de open formaten als epub.
quote:
Verder zijn de boeken uit de mobipocket store idd met drm beveiligd maar te installeren op 4 verschillende devices.
Maar nog steeds een volkomen nutteloze en vervelende beperking. Als ik voor een boek betaald heb, wil ik het kunnen lezen waar ik wil. En dat komt vaak neer op de computer waar ik op dat moment achter zit. Wat in totaal een aanzienlijk aantal meer zijn dan 4.

Wederom: Packt heeft dat dus wel begrepen.
quote:
En ik kan prima aantekeningen maken op mijn Irex
Dat is inderdaad één van de weinige waar dat mee kan.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72974883
Als je nog een paar jaar wacht krijg je veel meer waar voor je geld.

betere resolutie, groter scherm, betere accu, misschien zelfs kleurenscherm, en sneller bladeren.
  maandag 21 september 2009 @ 18:41:19 #95
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72974900
The truth was in here.
  Donald Duck held maandag 21 september 2009 @ 18:43:35 #96
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72974975
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:40 schreef Synthesist het volgende:
Als je nog een paar jaar wacht krijg je veel meer waar voor je geld.

betere resolutie, groter scherm, betere accu, misschien zelfs kleurenscherm, en sneller bladeren.
Dat is met alle technologie zo, er komen constant verbeterde producten. Maar wanneer die dan eindelijk er zijn, staat er alweer iets nieuws in de planning. Zo kun je eeuwig blijven wachten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 21 september 2009 @ 18:44:16 #97
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72974995
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:40 schreef Synthesist het volgende:
Als je nog een paar jaar wacht krijg je veel meer waar voor je geld.

betere resolutie, groter scherm, betere accu, misschien zelfs kleurenscherm, en sneller bladeren.
Ja.. maar zo kun je nu niet meer denken. Wacht je tegen die tijd weer wat langer en je hebt weer sneller, groter, makkelijker en platter. Je moet naar een product kijken en denken.. dat is wat voor mij of niet.
Als ik 500 boeken op mn reader lees ik ze niet eens allemaal in mn leven uit denk ik
The truth was in here.
  maandag 21 september 2009 @ 18:47:02 #98
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72975099
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:27 schreef Metatron het volgende:

[..]

Het heeft niks met de reader te maken, maar met de boeken. Als je DRM boeken kopt, zul je een reader moeten hebben die dat formaat + DRM ondersteunt. Vrijwel alle readers ondersteunen de open formaten als epub.
[..]

Maar nog steeds een volkomen nutteloze en vervelende beperking. Als ik voor een boek betaald heb, wil ik het kunnen lezen waar ik wil. En dat komt vaak neer op de computer waar ik op dat moment achter zit. Wat in totaal een aanzienlijk aantal meer zijn dan 4.

Wederom: Packt heeft dat dus wel begrepen.
[..]

Dat is inderdaad één van de weinige waar dat mee kan.
En Packt is dan een soort uitgeverij die DRM vrij verkoopt begrijp ik dat goed?
The truth was in here.
pi_72976218
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:47 schreef Bastard het volgende:

[..]

En Packt is dan een soort uitgeverij die DRM vrij verkoopt begrijp ik dat goed?
Klopt. Alleen geen uitgever van 'literatuur' maar technische boeken. Je krijgt een gepersonaliseerde pdf van het boek. Het is dus wel naar je terug te herleiden, maar voor je eigen gebruik gewoon vrijelijk te kopieren en te gebruiken op zoveel apparaten als je wilt.
(Packt Publishing)
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72976270
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat is met alle technologie zo, er komen constant verbeterde producten. Maar wanneer die dan eindelijk er zijn, staat er alweer iets nieuws in de planning. Zo kun je eeuwig blijven wachten.
Ik wil net zo snel door de pagina's kunnen bladeren als in acrobat. Ik wil kunnen zoeken op keywords.

het kunnen omcirkelen van een woordje is een feature om de inferioriteit van het apparaat te verdoezelen
pi_72976747
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:19 schreef Synthesist het volgende:

[..]

Ik wil net zo snel door de pagina's kunnen bladeren als in acrobat. Ik wil kunnen zoeken op keywords.
Het gaat net zo snel als met acrobat op een 8086

Even serieus: De limiterende factor op dit moment is het e-paper zelf. Hoe pagina's moeten worden opgebouwd (wipe & set) maakt het traag. Daarnaast zit er veel verschil in het format van het boek. Een PDF heeft doorgaans vector-based fonts, waardoor alles op een pagina elke keer weer berekend moet worden. Daarnaast is de default scaling van afbeeldingen binnen een pdf gematched naar het pagina-formaat. Dat betekent dat als je een A4 (of letter) formaat document gaat weergeven op een 5 of 6 inch scherm, er weer een extra scaling moet worden gedaan. Dat alles kost snelheid. Een (meer) fixed-type font zorgt voor een snellere rendering, net zoals een pre-formattering op het pagina-formaat van een e-reader.
quote:
het kunnen omcirkelen van een woordje is een feature om de inferioriteit van het apparaat te verdoezelen
Hoezo? Dat volg ik niet. Ik kan uitgebreid zoeken met mijn Sony, en daarnaast kan ik eigen notities maken bij boeken. Iets wat ik zeker bij technische boeken heel handig vind. Ik zie het als een extra feature, niet als een lapmiddel.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72978145
dan moeten ze maar een preview maken van een ebook. feit is wel dat het nu nog baggertraag is, dat het een limitatie is van de techniek maakt niet uit, deze apparaten zijn nu nog overrated. en dan bol.com die wilt cashen met hun dure ebooks

we zouden juist naar een model moeten van veel goedkopere boeken. kost nog steeds 80% van de papieren versie. Dik cashen voor de uitgevers!

het idee dat scholieren over 10 jaar volledig naar ebooks kunnen gaan zou mooi zijn, ik zie mezelf nog met die gigantische tas in de brugklas
pi_72991776
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:06 schreef Synthesist het volgende:
dan moeten ze maar een preview maken van een ebook. feit is wel dat het nu nog baggertraag is,
Nee, het is niet 'baggertraag', dat is onzin. Het is trager dan een pdf bekijken op je 2.5Ghz Quad-Core met een TFT scherm ja. Maar dat is natuurlijk niet zo gek. Een VW Golf (hoe prima dat als vervoermiddel ook voldoet) rijdt nou ook eenmaal niet zo hard als een Ferrari.
quote:
dat het een limitatie is van de techniek maakt niet uit, deze apparaten zijn nu nog overrated.
Ook daar ben ik het niet mee eens. Ze zijn hooguit niet voor iedereen even geschikt, maar 'overrated' zou ik ze niet willen noemen.
quote:
en dan bol.com die wilt cashen met hun dure ebooks
Je legt de schuld bij de verkeerde partij. Bol bepaalt maar ten dele de verkoopprijs, namelijk hun marge op de inkoop + overige kosten. De grootte component is de inkoopsprijs voor Bol, en die wordt bepaald door de uitgever.
quote:

we zouden juist naar een model moeten van veel goedkopere boeken. kost nog steeds 80% van de papieren versie. Dik cashen voor de uitgevers!
Te kort door de bocht. Ja, de prijs zou naar beneden kunnen. Echter praat je ook bij digitale distributie wel degelijk over kosten. Sowieso is opslag en bandbreedte in tegenstelling tot wat veel mensen denken absoluut niet gratis, zeker niet als je e.e.a. een beetje professioneel wil aanpakken. Daarnaast zit je met opstartkosten. Zolang de volumes bij digitale boeken laag blijven, zal dat terugverdiend moeten worden door die lage volumes, wat dus een hogere prijs per boek oplevert.

Wanneer de volumes aantrekken zullen die kosten per verkocht boek ook vanzelf dalen, waarbij de consument-prijs vanzelf volgt.
quote:
het idee dat scholieren over 10 jaar volledig naar ebooks kunnen gaan zou mooi zijn, ik zie mezelf nog met die gigantische tas in de brugklas
En? Adaptatie van nieuwe technieken kost tijd. Dat is altijd al zo geweest, en zal ook altijd zo blijven.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:30:18 #104
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72992056
http://www.selexyzebooks.nl/

Vlgs mij ook wel een goede pagina voor Ebooks en Ereaders, staan wel intressante kandidaten voor mij tussen.. ik moet dus letten op Epub formaat begreep ik, ik zag http://www.selexyzebooks.nl/product/8717825261012//bebook/ die bijvoorbeeld als handig dingetje, incluis aantal boeken, en mapje voor een aardige prijs.
The truth was in here.
pi_73000438
ik heb zowel de Sony PRS500 als de PRS505.
pi_73030135
Ik zag op een ander forum dit overzicht:

Bol.com (alleen daar zijn de Sony 300 & 600 te krijgen + Alleen Epub)

Studon.nl (Epub & Mobipocket + aanbiedingen + met abonnement (¤ 10,- per jaar) krijg je kortingen)

selexyz.nl (Epub + Mobipocket + Geen browse mogelijkheden + lijkt soms wel goedkoper dan bol.com. Kan natuurlijk niet alle ebooks gaan vergelijken)

vanstockum.nl (Epub + Mobipocket + Zelfde eigenschappen als Selexyz maar dan wel met browse mogelijkheden)
  woensdag 23 september 2009 @ 10:16:23 #107
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73031090
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:14 schreef Metatron het volgende:

Te kort door de bocht. Ja, de prijs zou naar beneden kunnen. Echter praat je ook bij digitale distributie wel degelijk over kosten. Sowieso is opslag en bandbreedte in tegenstelling tot wat veel mensen denken absoluut niet gratis, zeker niet als je e.e.a. een beetje professioneel wil aanpakken. Daarnaast zit je met opstartkosten. Zolang de volumes bij digitale boeken laag blijven, zal dat terugverdiend moeten worden door die lage volumes, wat dus een hogere prijs per boek oplevert.
Nou de kosten zouden wel een stuk lager kunnen, de boeken liggen niet meer op pallets in een magazijn, er is geen duur magazijn systeem nodig etc.
Wat ik het mooiste zou vinden is dat als je een fysiek boek koopt dat je de ebook erbij krijgt (of voor een geringe vergoeding)
De ereader is nu enorm handig omdat ik veel reis en niet met al die boeken wil rondkloten, maar ik prefereer meestal toch een echt boek.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 23 september 2009 @ 10:28:21 #108
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_73031414
Ik ben ook zeer geïnteresseerd geraakt in een e-reader. Maar: Welke? Waneer?, Nu of met een half jaar, Welk formaat?

Vragen vragen vragen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een touchscreen mits dat niet ten koste gaat van het lees genot. Heeft iemand hier de Sony met touchscreen?
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  woensdag 23 september 2009 @ 10:34:21 #109
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73031593
Hmm ben toch niet zo'n voorstander van touchscreen, het kan alleen maar je scherm vervuilen. That is, als je alleen maar boeken leest, waarom zou je dan een touchscreen nodig hebben?

Ben er in ieder geval wel achter dat je een ereader moet hebben (niks moet) die zowel Epub als wel mobipocket bestanden ondersteund.

Vraagje aan de kenners, de Lbook en Bebook zijn eigenlijk dezelfde apparaten maar uit verschillende landen?
The truth was in here.
  woensdag 23 september 2009 @ 10:34:39 #110
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73031601
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:28 schreef J.A.N.A. het volgende:
Ik ben ook zeer geïnteresseerd geraakt in een e-reader. Maar: Welke? Waneer?, Nu of met een half jaar, Welk formaat?

Vragen vragen vragen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een touchscreen mits dat niet ten koste gaat van het lees genot. Heeft iemand hier de Sony met touchscreen?
Ik heb de IRex 1000s met touchscreen, leuke feature, ik gebruik het alleen nooit. De reader heeft een 10" scherm en zit echt net op het randje van wat comfortable leest. 6" of 8" is beter.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 september 2009 @ 10:46:59 #111
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73031978
hier toch ook wel geinteresseerd, maar vind ze vrij prijzig. lees ik nu ook dat de eboeken die je koopt ongeveer evenveel zijn als gewone boeken?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 23 september 2009 @ 10:49:58 #112
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73032050
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:46 schreef Ynske het volgende:
hier toch ook wel geinteresseerd, maar vind ze vrij prijzig. lees ik nu ook dat de eboeken die je koopt ongeveer evenveel zijn als gewone boeken?
Yep dat klopt. En dat is precies de reden waarom ik nog geen eBooks aanschaf. Ik heb iets van 30.000 ebooks op een hdd staan en alles wat ik lees en goed vind bestel ik via amazon wel op ouderwets papier.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 23 september 2009 @ 11:47:33 #113
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_73033738
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:34 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik heb de IRex 1000s met touchscreen, leuke feature, ik gebruik het alleen nooit. De reader heeft een 10" scherm en zit echt net op het randje van wat comfortable leest. 6" of 8" is beter.
Touchscreen ben ik gewend van de Stanza op de iPhone. Het bladeren daarmee gaat echt perfect. Qua scherm zal het waarschijnlijk 6" of 8" worden 5" is net weer te klein.

Ik moet toch maar eens de verschillende apparaten in de hand houden, hebben de grote boekenwinkels een mogelijkheid daartoe?
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_73033839
quote:
Op woensdag 23 september 2009 11:47 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Touchscreen ben ik gewend van de Stanza op de iPhone. Het bladeren daarmee gaat echt perfect. Qua scherm zal het waarschijnlijk 6" of 8" worden 5" is net weer te klein.

Ik moet toch maar eens de verschillende apparaten in de hand houden, hebben de grote boekenwinkels een mogelijkheid daartoe?
selexyz, dixons en volgens mij zelfs mediamarkt hebben exemplaren van eink-readers
  zondag 3 januari 2010 @ 19:15:55 #115
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_76369244
Schopje!

Ik heb zelf de BeBook mini en vind het een erg prettig apparaat.

Heeft iemand hier ervaring met het lenen van ebooks?
Als ik dit lees: http://www.adobe.com/nl/p(...)elp/#borrowing_books moet dit vrij eenvoudig kunnen. Ik heb zelf geen bibliotheeklidmaatschap omdat ik in Duitsland woon, anders zou ik het natuurlijk gewoon even daar vragen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_76377610
Binnenkort komt er trouwens een nieuwe e-reader van iRex uit. Ziet er best mooi uit:



Jammer dat de prijzen van ebooks hier in Nederland zo hoog zijn. Hoe geavanceerd die e-readers ook worden, ze zullen nooit zo mooi worden als een echt boek. Dus voor die paar euro extra neem ik liever een echt boek. Wat dan wel weer handig is, zijn de rechtenvrij boeken die je gratis op het internet kan downloaden.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 11:19:52 #117
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_76430787
Ik wacht nog even met de aanschaf, zeker na dat ik dit gezien heb:

http://vimeo.com/8217311
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:01:19 #118
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_76459197
Ik lees al een tijdje e-books met Stanza op mijn iPhone. Ik heb me aangesloten bij een leeskring, die onderling nederlandstalige titels uitwisselt. Bedoeling is dat je ongeveer evenveel inbrengt als dat je afneemt. Inbrengen doe je dus door door jou gekochte titels te delen. Verder ga ik me er hier daarover niet over uitlaten denk ik. Maar mijn PM staat aan. Als je het geen probleem vindt om engelstalige titels te lezen dan kom je via de 'geijkte kanalen' (ook hier hoef ik niet verder op in te gaan denk ik) ook heel ver. Kwestie van slim zoeken. Tip, probeer erachter te komen welke extensie jouw reader leest. Op die manier heb ik al een goede collectie titels opgebouwd. De Stanza-software voor Windows is wel een tip. Daarmee kun je ebooks in verschillende formaten bekijken (vooraf doorscannen kan handig zijn) en omzetten naar heel veel verschillende andere formaten.
pi_76459574
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:55 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Binnenkort komt er trouwens een nieuwe e-reader van iRex uit. Ziet er best mooi uit:



Jammer dat de prijzen van ebooks hier in Nederland zo hoog zijn. Hoe geavanceerd die e-readers ook worden, ze zullen nooit zo mooi worden als een echt boek. Dus voor die paar euro extra neem ik liever een echt boek. Wat dan wel weer handig is, zijn de rechtenvrij boeken die je gratis op het internet kan downloaden.
Ik heb zelf onderzoek gedaan naar eReaders en eBooks en de hoge prijs van eReaders is op het moment nog een van de belangrijkste remmende factoren in de acceptatie.

Persoonlijk denk ik dat digitaal lezen in de toekomst sterk zal groeien, maar dat een dedicated eReader slechts een tussenoplossing is.
pi_76459981
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:07 schreef Citizen.Erased het volgende:

Persoonlijk denk ik dat digitaal lezen in de toekomst sterk zal groeien, maar dat een dedicated eReader slechts een tussenoplossing is.
Misschien, maar ik betwijfel of het een tussenoplossing is. Ten eerste is lezen vanaf een eInk display een stuk comfortabeler dan lezen vanaf een backlit LCD. Alleen is e-Ink niet geschikt voor gebruik als 'gewoon' scherm, vanwege de traagheid. Het is te betwijfelen of die snelheid naar een vergelijkbaar niveau kan komen als LCD of OLED, simpelweg vanwege de principes waarop het werkt.

Daarnaast is een dedicated eReader een stuk compacter en lichter te houden dan een notebook of tablet. En voor mij speelt het formaat en gewicht wel degelijk een rol. Een reader moet (net als een boek) fatsoenlijk in een jaszak passen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_76460432
Je hebt gelijk. Ik verwacht dat verschillende technieken zich in de komende jaren nog gaan ontwikkelen waardoor er meer (verschillende) mogelijkheden gaan komen.

Zo zijn er verschillende mogelijke gebruikersgroepen te onderscheiden op het gebied van digitaal lezen, met verschillende behoeftes. Voor bijvoorbeeld studenten bestaat er meer een behoefte om aantekeningen te maken, terwijl dat voor mensen die gewoon een boek willen lezen dat niet van belang is.

Uiteindelijk gaat het er ook niet om op welk apparaat je de content leest. De techniek moet ondergeschikt zijn en iedereen is dan vrij om een apparaat kiezen dat past bij de specifieke behoefte van de lezer.
pi_76497789
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
Je hebt gelijk. Ik verwacht dat verschillende technieken zich in de komende jaren nog gaan ontwikkelen waardoor er meer (verschillende) mogelijkheden gaan komen.
Absoluut. Je ziet de scheidingslijn tussen netbooks en notebooks al vervagen. Aan de andere kant zal er zeker een 'mengvorm' komen tussen de dedicated e-reader en een kleine tablet. Zo'n kleine tablet (neem als voorbeeld de Asus T91) zou je bijvoorbeeld met een dubbel scherm kunnen uitrusten. Een TFT of Oled voor de tablet functie, en een e-ink display aan de andere kant voor de e-reader functie.
quote:
Zo zijn er verschillende mogelijke gebruikersgroepen te onderscheiden op het gebied van digitaal lezen, met verschillende behoeftes. Voor bijvoorbeeld studenten bestaat er meer een behoefte om aantekeningen te maken, terwijl dat voor mensen die gewoon een boek willen lezen dat niet van belang is.

Uiteindelijk gaat het er ook niet om op welk apparaat je de content leest. De techniek moet ondergeschikt zijn en iedereen is dan vrij om een apparaat kiezen dat past bij de specifieke behoefte van de lezer.
Klopt, en iets tot 'beste' reader uitroepen is net zo zinloos als iets uitroepen tot 'beste' PC. Ook dat is immers altijd een keuze die bepaald wordt door wat je er mee wilt doen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_76763169
Mijn mening: eBook komt op mij over als de zoveelste hype die men je door de strot probeert te duwen terwijl men eraan voorbij gaat dat de mens over het algemeen gewend is om dingen vast te pakken en aan te voelen. Dus men is te gewend om een papierenkrant aan te raken en te voelen terwijl zo een apparaat lmischien in eerste instantie wel handiger lijkt maar toch dat " aanvoelen " en "ruiken"( in dit geval van papier) mist. Maar goed, dat is mijn mening erover.
75 topics = FIN
pi_76831552
Ik wil nooit meer zonder mijn bebook. Moet er wel bijvertellen dat ik hem gratis heb gekregen. Gelijk andere firmware erop en gaan met die banaan.

Heb inmiddels van de 110 boeken die ik gekocht heb en nog niet gelezen het merendeel (illegaal) gedownload. En ik zit nog niet eens op 200 mb. Wat kan er veel op zo'n ding, bizar!

Het leest veelal prettiger dan de pockets die ik lees, vooral de letters groter maken is fijn.

Eigenlijk mis ik in mijn bebook wel een goede bookmarkoptie. Ik kan wel bookmarks maken, maar alleen van een hele pagina en de sony die ik hiervoor had (als test helaas) kon wel stukjes van een zin bookmarken. Ohja, ik mis ook het woordenboek, dat kan kennelijk niet in de bebook. Maar verder puik apparaatje.
pi_76839342
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:58 schreef FP128 het volgende:
Mijn mening: eBook komt op mij over als de zoveelste hype die men je door de strot probeert te duwen
Niet elke verandering of nieuwe technologie is een 'hype'. Veel mensen zagen het nut van een GSM ook niet, want die telefoon thuis doet het toch prima? Nu loopt bijna iedereen met een GSM rond.
quote:
terwijl men eraan voorbij gaat dat de mens over het algemeen gewend is om dingen vast te pakken en aan te voelen. Dus men is te gewend om een papierenkrant aan te raken en te voelen terwijl zo een apparaat lmischien in eerste instantie wel handiger lijkt maar toch dat " aanvoelen " en "ruiken"( in dit geval van papier) mist. Maar goed, dat is mijn mening erover.
Tegelijk weet ook iedereen hoe ontzettend onhandig een normaal formaat krant is als je hem niet aan een grote tafel kan lezen. M.i. kan juist voor een krant een elctronische publicatie een hele mooie boost geven. Denk aan het gedurende de dag 'live' updaten van nieuws, in plaats van een krant die op het moment dat-ie in de bus valt al grotendeels verouderd is.

Voor boeken is voornamelijk het makkelijk kunnen zoeken en ruimtebesparing voordelen voor de consument. Moest ik voorheen een keuze maken van een paar boeken om mee te nemen op vakantie, nu kwak ik er zo een paar honderd op m'n reader, en kan ik later wel beslissen wat ik wil lezen. Aan de producent-kant is de uitsparing van druk- en distributiekosten een belangrijk aspect wat op termijn ook zal leiden tot lagere prijzen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:34:03 #126
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76861354
Plus dat het zelfpublicatie een stuk vergemakkelijkt, een uitgever zal zich dan ook moeten gaan onderscheiden in hun toegevoegde waarde voor de auteurs.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:23:48 #127
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_76863527
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:50 schreef willempjewever het volgende:
Ik wil nooit meer zonder mijn bebook. Moet er wel bijvertellen dat ik hem gratis heb gekregen. Gelijk andere firmware erop en gaan met die banaan.

Heb inmiddels van de 110 boeken die ik gekocht heb en nog niet gelezen het merendeel (illegaal) gedownload. En ik zit nog niet eens op 200 mb. Wat kan er veel op zo'n ding, bizar!

Het leest veelal prettiger dan de pockets die ik lees, vooral de letters groter maken is fijn.

Eigenlijk mis ik in mijn bebook wel een goede bookmarkoptie. Ik kan wel bookmarks maken, maar alleen van een hele pagina en de sony die ik hiervoor had (als test helaas) kon wel stukjes van een zin bookmarken. Ohja, ik mis ook het woordenboek, dat kan kennelijk niet in de bebook. Maar verder puik apparaatje.
Waarom heb je er andere firmware op gezet? (En welke Bebook heb je?)
... ♥ ik mis je ♥
pi_76863651
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:34 schreef Dagonet het volgende:
Plus dat het zelfpublicatie een stuk vergemakkelijkt, een uitgever zal zich dan ook moeten gaan onderscheiden in hun toegevoegde waarde voor de auteurs.
Precies het publiceren wordt veel gemakkelijker en bovenal goedkoper. Daar gaat het geld ook niet meer mee verdient worden in de toekomst. Zelfs boeken kunnen interactief worden op termijn, heb ooit al zoiets gezien waar je bepaalde keuzes kon maken in het boek en zo op een andere manier naar het einde kwam.
pi_76865834
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:23 schreef phluphy het volgende:
Waarom heb je er andere firmware op gezet? (En welke Bebook heb je?)
Ik heb de Bebook one (nouja, eigenlijk de Hamlin V3, maar dat is dezelfde, maar was goedkoper).

De bebook one (en Hamlin V3) kan je voorzien van de firmware van openinkpot. De is vele malen beter dan de originele firmware en kan ook meer (zoals veel vaker inzoomen). Als je het boek rechtop leest is deze firmware het beste. Lees je liever het boek plat, dan vind ik het verwerken van de tekst net wat sneller gaan met de originele firmware. Maar je gaat vast niet meer terug naar de originele firmware als je overstapt, ik niet in iedergeval.

Heb je een bebook one, dan kan jij het ook gebruiken (een bebook mini wordt nog niet ondersteund. Je kan het als volgt doen:

1. Download de meest recente openinkpot versie van http://openinkpot.org/ (voor de 512MB versie van de Hanlin V3 heb je de V3ext versie nodig. De meest recentie is hier te vinden: http://openinkpot.org/pub(...)3ext-install-0.2.zip

2. Maak een kopie van de boeken die je op de Hanlin hebt staan, na installatie is het interne geheugen namelijk gewist!

3. Pak het zip bestand uit en zet de file op een SD kaartje. Dit SD kaartje stop je in de Hanlin V3 (het apparaat moet uitstaan). Zet het apparaat nu aan en houd de volume up toets ingedrukt totdat je een piepje hoort. Volg nu de instructies op het scherm.

4. Na het rebooten gaat de Hanlin V3 het interne geheugen formateren. Dit kost ongeveer 10 minuten. Doe in de tussentijd niks met de Hanlin.

5. Na het opgeven van de datum en tijd kan je aan de slag met de Hanlin. Koppel hem aan de pc en Windows zal aangeven dat het een onbekend apparaat is. Hiervoor heb je de Linux.inf file nodig die hier te vinden is: http://openinkpot.org/raw(...)UsersGuide/linux.inf

6. Nu moet je een static IP adres koppelen aan de Hanlin V3. Ga naar het configuratiescherm en kies daar Netwerk connecties. Zorg dat de Hanlin gekoppeld is aan de pc en je ziet hem staan in het lijstje. Ga naar de eigenschappen en in de internet protocol sectie moet je dit ip adres opgeven: 192.168.111.2 en subnet: 255.255.255.0

7. Nu moet je het programma WinSCP downloaden, de laatste versie is hier te vinden: http://winscp.net/download/winscp425setup.exe

8. Start het programma, voer bij hostname 192.168.111.1 in, bij username root en bij password zxc en bij protocol kies je voor SCP. Log nu in, je krijgt 2 foutmeldingen die je kan wegklikken met OK (is bij iedereen zo) en dan zit je erin.

9. Nu kan je bestanden op de schrijf van de Hanlin zetten. Doe dit in de map /mnt/storage (je kan hier gewoon mapjes inzetten bijvoorbeeld).

[ Bericht 4% gewijzigd door willempjewever op 15-01-2010 20:34:31 ]
  vrijdag 15 januari 2010 @ 20:46:24 #130
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_76866716
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:25 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik heb de Bebook one (nouja, eigenlijk de Hamlin V3, maar dat is dezelfde, maar was goedkoper).

-knip -
Dank voor je uitleg. Ik had hier echt nog nooit van gehoord. Ik heb overigens zelf de Bebook mini, en tot nu toe ben ik eigenlijk over alle elementen erg tevreden. Al moet ik me de handigheidjes nog wel een beetje eigen maken.
... ♥ ik mis je ♥
pi_76866893
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:46 schreef phluphy het volgende:
Dank voor je uitleg. Ik had hier echt nog nooit van gehoord. Ik heb overigens zelf de Bebook mini, en tot nu toe ben ik eigenlijk over alle elementen erg tevreden. Al moet ik me de handigheidjes nog wel een beetje eigen maken.
Het is een beetje hetzelfde als een nieuwe versie van windows installeren. Je kan met het nieuwe besturingssysteem nog steeds op fok komen, maar het ziet er wat anders uit en werkt in sommige gevallen beter (en soms kan je er niet aan wennen).

Ik ben gek op het zelf programmeren/aankloten met dit soort spullen, de normalere gebruiker zal er wel van schrikken

Vanavond maar eens verder lezen in plaats van er allerlei dingetjes op te zetten en menu'tjes aan te passen. Ik heb hem immers om te lezen
pi_78561308
Zouden in de toekomst alle boeken ook als ebook worden uitgegeven ? Of alleen de nieuwe boeken ?

Ik heb overigens een Bebook gekocht , eerst had ik een Sony Touch Edition maar ik irriteerde me mateloos aan de spiegeling van het scherm dat ik hem meteen heb omgeruild.

De Sony was supergebruiksvriendelijk maar het scherm was een groot nadeel helaas. De Bebook leest een stuk rustiger voor mijn ogen.
pi_78561393
Handig voor het reizen en eventueel studie- of werkmateriaal, maar vrij overbodig om de boekenkast al weg te gooien, gezien het lezen van een scherm het nooit zal redden tegen de 'charme' van een echt boek.
pi_78568610
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:11 schreef boyv het volgende:
gezien het lezen van een scherm het nooit zal redden tegen de 'charme' van een echt boek.
Dat is niet waar. Email heeft ook het schrijven van brieven overgenomen, smsjes hebben de korte telefoongesprekken overgenomen, ebooks gaan het papieren boek op den duur ook overnemen. Als straks hele generaties digitale schoolboeken krijgen zal men niet meer snel op een papieren boek overstappen (althans niet die generatie).
pi_78747171
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:09 schreef zeemonster het volgende:
Zouden in de toekomst alle boeken ook als ebook worden uitgegeven ? Of alleen de nieuwe boeken ?

Ik heb overigens een Bebook gekocht , eerst had ik een Sony Touch Edition maar ik irriteerde me mateloos aan de spiegeling van het scherm dat ik hem meteen heb omgeruild.

De Sony was supergebruiksvriendelijk maar het scherm was een groot nadeel helaas. De Bebook leest een stuk rustiger voor mijn ogen.

Ik heb een Kindle en die bevalt heel erg goed
pi_78747281
Ik vind het nogal irritant om grote lappen tekst van het scherm te moeten lezen.
pi_78748165
Heb je het al eens geprobeerd? Want ik was erg anti ebook, maar het toen een keer geprobeerd. En het bevalt prima.

Ik heb altijd heel veel boeken bij me, ik ben iemand die in meerdere boeken tegelijk bezig is dus dit is super handig.
pi_78755233
Ik ben ook helemaal om . Ik heb de Bebook one inmiddels omgeruild voor een Bebook Neo .

Eerst had ik de Sony touch edition , perfect apparaat en zeer gebruiksvriendelijk . Alleen heel jammer van het ontzettende reflecterende scherm.
Dat is meteen het grootste nadeel want het scherm is gewoon een computerschermpje.
Het doet totaal niet aan als een E-ink scherm (welk een goede vervanger voor een echt boek moet zijn), waarvoor je dus de ereader hebt aangeschaft.

Toen heb ik de Bebook One gehaald (6 inch) en deze bleek een defect te vertonen .
De teksten vervaagden van donkergrijs naar lichtgrijs en letters vielen half weg alsof het slechtgedrukt was.
Elke keer als je hem aan je laptop wilde koppelen herkende hij het apparaat niet of wilde hij fouten controleren en herstellen .
Een traag toestel met eveneens een trage usbpoort (1 ipv 2.0 ) . Design deed ook goedkoop aan. Wel werd hij compleet geleverd met een goede beschermhoes.
Ik kan hier alleen geen goed oordeel over geven omdat hij dus "kapot" bleek te zijn.

Tot slot de Bebook Neo ook wel de Onyx Boox .
Tot nu toe erg mooi en gebruiksvriendelijk . Heeft net als de Sony Touch een touchscreen maar door het Wacom touchscreen geen reflectie.
Nadeel is dan wel dat je het touchscreen alleen met de bijgeleverde stylus kunt bedienen en niet met je vingers. Dat is niet zo erg vervelend vind ik zelf.
Hij wisselt snel van pagina's in tegenstelling tot de Bebook One en de Sony Touch. Navigeren door de menu's gaat ook heel makkelijk en de text is heel scherp en goed te lezen .
Ik als bril/lenzen dragende , kan zelfs het kleinste lettertype lezen al is dat toch net te klein en is medium qua grootte wel voldoende.

Alleen nu dus een goede cover halen
  donderdag 4 maart 2010 @ 23:41:32 #139
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_78755278
Net terug van vakantie, die mede dankzij mijn Bebook (en willempjewever) erg geslaagd was.
Genoeg boeken bij me, gewoon in mijn handtas. En als het licht slecht was, maakte ik de letters groter en kon ik prima lezen.

Ik ben helemaal "om". (En was ooit ook heel kritisch).
... ♥ ik mis je ♥
pi_78755971
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:58 schreef bibi het volgende:

[..]

Ik heb een Kindle en die bevalt heel erg goed
In de winkel waar ik ben geweest benoemden ze de Kindle (kopie is de Iriver) als een zeer goed apparaat .
pi_78763858
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 23:59 schreef zeemonster het volgende:

[..]

In de winkel waar ik ben geweest benoemden ze de Kindle (kopie is de Iriver) als een zeer goed apparaat .
Als je in het Nederlands wilt lezen is de kindle niet de meest handige keuze... maar wel een mooi apparaat. Heb vorig jaar de grootste versie in mijn handen gehad op een congres (een paar weken voordat ze hem in de verkoop gooiden) en die is helemaal

Maar ook wel groot voor je tas...
pi_78765112
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:10 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Als je in het Nederlands wilt lezen is de kindle niet de meest handige keuze... maar wel een mooi apparaat. Heb vorig jaar de grootste versie in mijn handen gehad op een congres (een paar weken voordat ze hem in de verkoop gooiden) en die is helemaal

Maar ook wel groot voor je tas...
Ik heb de kindle en ik kan er prima nederlands mee lezen, waarom zou dat volgens jou niet handig zijn?


@Zeemonster

Goeie en vooral mooie keuze voor je ebookreader.
pi_78765638
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:43 schreef bibi het volgende:
Ik heb de kindle en ik kan er prima nederlands mee lezen, waarom zou dat volgens jou niet handig zijn?
legale ebooks kan hij toch niet aan? Ik dacht alleen dat kindle formaat?
pi_79094088
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:57 schreef willempjewever het volgende:

[..]

legale ebooks kan hij toch niet aan? Ik dacht alleen dat kindle formaat?
Je haalt 'legaal' en 'suffe kopieer-beveiligingen' door elkaar. Er zijn zat legale e-books die geen DRM hebben. En voor zover ik weet kan de Kindle verder ook gewoon de gangbare epub, txt en pdf formaten aan.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_79107741
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:07 schreef Luvjah het volgende:
Ik heb wel eens ooit een e-book gelezen, het werkt natuurlijk allemaal prima.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar een echt boek, lekker lezen in bed, in de luie stoel, whatever, bovendien is uren staren naar een beeldscherm met lettertjes ook niet prettig, maar dat kan persoonlijk zijn.
Dit dus. Ik heb zo'n e-book nooit uitgeprobeerd maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het fijn is om op een computerscherm te lezen. Bovendien wil ik als ik ga lezen juist weg zijn van m'n pc.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 21:30:54 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79109031
Recentelijk weer lang in het vliegtuig gezeten en 3 Stiegs op mijn ipod gezet. Das natuurlijk niet ideaal, maar 3 boeken bij je hebben in binnenzakformaat is wel erg makkelijk!
pi_79109054
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:51 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb zo'n e-book nooit uitgeprobeerd maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het fijn is om op een computerscherm te lezen. Bovendien wil ik als ik ga lezen juist weg zijn van m'n pc.
Het is dus niet te vergelijken met je laptopscherm .
  Licht Ontvlambaar zaterdag 13 maart 2010 @ 21:36:14 #148
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79109207
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:51 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb zo'n e-book nooit uitgeprobeerd maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het fijn is om op een computerscherm te lezen. Bovendien wil ik als ik ga lezen juist weg zijn van m'n pc.
Toch eens gaan proberen dan het is geen computerscherm waar je vanaf leest.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 22:32:36 #149
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79111268
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Recentelijk weer lang in het vliegtuig gezeten en 3 Stiegs op mijn ipod gezet. Das natuurlijk niet ideaal, maar 3 boeken bij je hebben in binnenzakformaat is wel erg makkelijk!
Ik heb standaard een boek of 500 op m'n foon staan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 23:09:06 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79112775
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik heb standaard een boek of 500 op m'n foon staan.
Zo... mag ik je aanraken?
pi_79112855
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo... mag ik je aanraken?
lol . Ik lees er echt geen vijfhonderd ben ik bang..

Ik heb nu tien boeken en heb er twee gelezen . Althans in de tweede ben ik nog bezig.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 17:00:58 #152
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79377012
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo... mag ik je aanraken?
Zo bedoelde ik het niet, ik hou alleen van keuze. Helemaal op vakantie.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_79385356
Als leesverslaafde zit ik ook al maanden te twijfelen over de aanschaf van een eReader.
De prijs is echter nog steeds erg pittig.

Ik lees veel (fictie en non-fictie), heb standaard een boek of 8 op mijn nachtkastje liggen. 90% van wat ik lees is Engelstalig, de overige 10% Nederlandstalig.

Ik lees hier graag even mee, vooral voor de gebruikerservaringen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79387060
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 20:41 schreef Pandora73 het volgende:
Als leesverslaafde zit ik ook al maanden te twijfelen over de aanschaf van een eReader.
De prijs is echter nog steeds erg pittig.

Ik lees veel (fictie en non-fictie), heb standaard een boek of 8 op mijn nachtkastje liggen. 90% van wat ik lees is Engelstalig, de overige 10% Nederlandstalig.

Ik lees hier graag even mee, vooral voor de gebruikerservaringen.
Voor engelstalig is er een hoop keus voor de ereader. Ik ben nog steeds dolblij met de Bebook Neo
pi_79401107
Hmm raar, als ik bij Amazon in de Kindle-store kijk zijn de e-books steevast enkele dollars duurder dan de paperbacks... Op die manier schiet het nog niet op natuurlijk...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79401156
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:44 schreef Pandora73 het volgende:
Hmm raar, als ik bij Amazon in de Kindle-store kijk zijn de e-books steevast enkele dollars duurder dan de paperbacks... Op die manier schiet het nog niet op natuurlijk...
heb je selexyz.nl , ebook.nl , bol.com al vergeleken?
pi_79401332
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:46 schreef zeemonster het volgende:

[..]

heb je selexyz.nl , ebook.nl , bol.com al vergeleken?
Nog niet. Ik ben me nog aan het oriënteren. En dat is al ingewikkeld genoeg: ik raak al de weg kwijt bij alle formaten die er zijn :S
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 maart 2010 @ 13:01:53 #158
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_79401705
Ik ben meer een tijdschriftenman . En voor bladen als de economist lijkt het mij wel handig. Alleen ik wil wel een ereader in kleur .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_79402138
Overigens: iemand al eens de nook van Barnes&Noble geprobeerd? Op ereaders.nl zie ik die in ieder geval niet staan...
Never mind... Niet te verkrijgen buiten de US voorlopig. Jammer maar helaas...

[ Bericht 28% gewijzigd door Pandora73 op 21-03-2010 13:21:06 ]
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79402501
Ereaders in kleur komen dit jaar of volgend jaar op de markt, ze zijn er wel al mee bezig .

Ik blijf erbij dat voor mij de Bebook Neo (ook wel de Onyx Boox' een van de betere apparaten is op het gebied van Ereaders . Het enige minpuntje is een cover ±), maar die is in de eerste week van april verkrijgbaar zeggen ze.
  zondag 21 maart 2010 @ 13:39:25 #161
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79403018
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:25 schreef zeemonster het volgende:
Ereaders in kleur komen dit jaar of volgend jaar op de markt, ze zijn er wel al mee bezig .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_79403158
quote:
Op zondag 21 maart 2010 13:39 schreef Dagonet het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Gek er is er namelijk wel al 1 te koop in het buiitenland... na ja , jij zal vast wel gelijk hebben want eer dat het hier ook komt ...

Linkje :http://www.ereaders.nl/article.php?article_id=98387&unsubscribe=1

[ Bericht 19% gewijzigd door zeemonster op 21-03-2010 13:48:47 ]
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:38:43 #163
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79777466
Ik lees dat de Bebook Neo eigenlijk wel de beste is, zijn er nog directe concurrenten voor hem? Wifi is voor mij geen must, of er moet een optie aanwezig zijn om favorieten links te kunnen bewaren. En MP3 tijdens lezen hou ik niet van.
Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je er wel gewoon buiten mee kan lezen, geen reflecterend scherm.
The truth was in here.
pi_79779115
Ik heb een keer een boek geprobeerd te lezen op de iPhone maar dat was echt kut. Ik blijf nog even bij gewone boeken
pi_79779208
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:40 schreef picodealion het volgende:
Ik heb een keer een boek geprobeerd te lezen op de iPhone maar dat was echt kut. Ik blijf nog even bij gewone boeken
pi_79779533
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:42 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

iPad is wel wat anders inderdaad, maar daar heb ik niet zo even het geld voor liggen
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:14:55 #167
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79780350
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 10:40 schreef picodealion het volgende:
Ik heb een keer een boek geprobeerd te lezen op de iPhone maar dat was echt kut. Ik blijf nog even bij gewone boeken
Lekker vergelijken op een 1 inch scherm
The truth was in here.
pi_79780372
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:14 schreef Bastard het volgende:

[..]

Lekker vergelijken op een 1 inch scherm
Is een eReader zoveel groter dan? Hmm, heb ik een verkeerd beeld van dan
  woensdag 31 maart 2010 @ 11:25:52 #169
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79780771
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 11:15 schreef picodealion het volgende:

[..]

Is een eReader zoveel groter dan? Hmm, heb ik een verkeerd beeld van dan
6 inch is het meest gangbaar vlgs mij
The truth was in here.
pi_79784982
Ik ben zeer tevreden over mijn ereader, maar die ibook blijft ook mooi. Toch jammer dat hij zo duur is.
pi_79794700
Het grote voordeel van e-book readers boven apps op bijvoorbeeld een iPad of mobiele telefoon, vind ik dat je ogen veel minder moe worden omdat het scherm niet verlicht is.
Als ik een boek van papier lees, of ik lees het op een scherm, lees ik veel langer/prettiger en zonder problemen van het papier. En omdat de leeservaring bij een e-book reader vergelijkbaar is met die op papier, wil ik toch heel graag zo'n reader.
En ja, dan wil ik dus heeeeel graag een nook, maar ja, dat duurt nog wel even voor ik die bij elkaar gespaard heb en een manier heb om hem vanuit Amerika hier te krijgen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79805357
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:55 schreef Pandora73 het volgende:
Het grote voordeel van e-book readers boven apps op bijvoorbeeld een iPad of mobiele telefoon, vind ik dat je ogen veel minder moe worden omdat het scherm niet verlicht is.
Volgens mij valt dat sinds de komst van tft schermen wel mee, ik heb het idee dat een ipad ook prima leest, maar het is natuurlijk even reviews afwachten van mensen die er echt een boek op gelezen hebben.

Ik heb er het geld toch niet voor (over) momenteel. Maar mijn vrouw wil ook een ereader kopen en als de ipad dan toch bevalt kan ik die er altijd bijnemen terzijnertijd.

En met een ereader merk je absoluut geen verschil met lezen van papier, het is zelfs fijner omdat je de letters wat groter kan maken. Ik ben alleen altijd bang dat hij kapot gaat, dan ben ik in 1 keer mijn boekenkast helemaal kwijt (heb natuurlijk wel een copy, maar zonder reader begin je daarmee niet veel).
pi_79807494
TFTschermen zijn toch de gewone computer- en laptopschermen? Daar krijg ik heel snel zere ogen van als ik daar uren van zou moeten lezen (zoals je bij een boek doet).
Ook als ik op mijn telefoon (HTC Hero) een e-book lees krijg ik daar op een gegeven moment toch sneller vermoeide ogen van.
Het verschil zit hem voor zover ik heb begrepen in het feit dat je constant in iets zit te kijken dat van achteren verlicht wordt, en dus licht jouw ogen instuurt, dat feller is dan het licht in je omgeving. Bij het lezen van een boek (of vanaf een e-book reader) maak je gebruik van het in je omgeving aanwezige licht, dat gereflecteerd wordt naar jouw ogen. Je kijkt dus niet "in" de lichtbron zeg maar, waar je vervolgens uit al dat licht de lettertjes moet zien te vinden.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79810964
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:59 schreef Pandora73 het volgende:
TFTschermen zijn toch de gewone computer- en laptopschermen? Daar krijg ik heel snel zere ogen van als ik daar uren van zou moeten lezen (zoals je bij een boek doet).
Ook als ik op mijn telefoon (HTC Hero) een e-book lees krijg ik daar op een gegeven moment toch sneller vermoeide ogen van.
Het verschil zit hem voor zover ik heb begrepen in het feit dat je constant in iets zit te kijken dat van achteren verlicht wordt, en dus licht jouw ogen instuurt, dat feller is dan het licht in je omgeving. Bij het lezen van een boek (of vanaf een e-book reader) maak je gebruik van het in je omgeving aanwezige licht, dat gereflecteerd wordt naar jouw ogen. Je kijkt dus niet "in" de lichtbron zeg maar, waar je vervolgens uit al dat licht de lettertjes moet zien te vinden.

zelfs in tft-schermen heb je een groot verschil tussen ouderwetse backlit en led-backlit.Je moet er recht voor zitten om het beste beeld te krijgen. LED is veel evenwijdiger.
de iPad doet daar nog een graadje bovenop doordat het een IPS-scherm is en een sensor welke de lichtsterkte aanpast aan de omgevingslicht. Evt. kan je zelf ook nog regelen.
pi_79811862
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:03 schreef athlonkmf het volgende:
zelfs in tft-schermen heb je een groot verschil tussen ouderwetse backlit en led-backlit.Je moet er recht voor zitten om het beste beeld te krijgen. LED is veel evenwijdiger.
de iPad doet daar nog een graadje bovenop doordat het een IPS-scherm is en een sensor welke de lichtsterkte aanpast aan de omgevingslicht. Evt. kan je zelf ook nog regelen.
Ow oke, dat verschil wist ik dus niet. Dank voor de toelichting.

Dat de lichtsterkte regelbaar is is inderdaad wel handig, mijn telefoon doet dat inderdaad ook. Maar zelfs dan zit ik nog steeds in iets verlichts te turen, en je kan het licht ook niet heel zacht zetten want dan zie je de letters ook niet meer. En dat is toch wel handig als je wilt lezen

Maar goed, zolang de nook er niet is hier in Europa hou ik het toch maar even bij papier voorlopig. Scheelt ook weer een bak geld natuurlijk!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 1 april 2010 @ 07:32:34 #176
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79817930
Het belangrijkste zit hem niet in het licht maar in de verversing van het scherm.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_79817953
Ik heb een Sony Pocket E-reader en ben er erg blij mee Ben een tijd gestopt met lezen omdat ik het zat was zo'n enorm boek in de handtas te sleuren (dat vaak nog beschadigd raakte ook tijdens het meeslepen). Nu heb ik een halve bibliotheek bij me in een veel handzamer formaat en het scherm is prima leesbaar. Met een converteer programma als Calibre zet je zo'n beetje elk formaat om naar iets wat leesbaar is op de e-reader. Ik vind het echt een geweldige uitvinding
  donderdag 1 april 2010 @ 07:53:34 #178
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79818084
Kun je de boeken van je ereader ook weer terug plaatsen op je pc (backup) ?
The truth was in here.
pi_79824680
quote:
Op donderdag 1 april 2010 07:53 schreef Bastard het volgende:
Kun je de boeken van je ereader ook weer terug plaatsen op je pc (backup) ?
Welke ereader heb je het over. Behalve kindle worden de boeken van andere readers via de pc op de reader gezet, dus een kopie heb je sowieso.
  donderdag 1 april 2010 @ 12:06:08 #180
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79824923
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:59 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Welke ereader heb je het over. Behalve kindle worden de boeken van andere readers via de pc op de reader gezet, dus een kopie heb je sowieso.
Precies, dat dacht ik ook.. maar omdat iemand zegt.. als mn reader crasht ben ik mn boekenkast kwijt... klopt dan dus niet.
The truth was in here.
pi_79827741
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:06 schreef Bastard het volgende:

[..]

Precies, dat dacht ik ook.. maar omdat iemand zegt.. als mn reader crasht ben ik mn boekenkast kwijt... klopt dan dus niet.
Nee, sowieso niet. Want de boeken zijn nog eens gekoppeld aan jouw account. Dus al zal je huis afbranden samen met je ereader en computer. Dan nog kan je alles opnieuw downloaden.
(probeer dat maar met ouderwetse boeken)
  donderdag 1 april 2010 @ 13:27:42 #182
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79828106
Laat ik een domme vraag stellen.. Mijn account?
Ik wil eerdaags een E-reader aanschaffen, maar zit daar een account bij? Is dat speciaal gekoppeld aan amazon.com ofzo of hoe moet ik dat zien dan?
The truth was in here.
pi_79833985
quote:
Op donderdag 1 april 2010 13:27 schreef Bastard het volgende:
Laat ik een domme vraag stellen.. Mijn account?
Ik wil eerdaags een E-reader aanschaffen, maar zit daar een account bij? Is dat speciaal gekoppeld aan amazon.com ofzo of hoe moet ik dat zien dan?

Ehm... hoe het met bol.com (en de rest zit weet ik niet), maar als je van sony of amazon boeken koopt, dan log je in en koop een boek in je account welke wordt overgepompt. Deze is dan ook echt aan je account gekoppeld en kan je opnieuw downloaden later voor noppes.
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:57:06 #184
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79860386
Ik heb zojuist bijna 600 boeken gedownload.. nu nog een reader
The truth was in here.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:00:17 #185
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79860459
Ik zag dat Dixons wat aanbiedingen heeft.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_79862007
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:57 schreef Bastard het volgende:
Ik heb zojuist bijna 600 boeken gedownload.. nu nog een reader
Ik zeg nog steeds : Bebook Neo
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:07:32 #187
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79862360
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:54 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Ik zeg nog steeds : Bebook Neo
Ja of die Sony - 600, (touchscreen) dat zijn de 2 modellen die intressant zijn voor mij. Moet denk ik even wachten op vakantiegeld.
The truth was in here.
pi_79862597
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:07 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja of die Sony - 600, (touchscreen) dat zijn de 2 modellen die intressant zijn voor mij. Moet denk ik even wachten op vakantiegeld.
Ik heb dus de Sony 600 als eerste gekocht , die is bijna hetzelfde qua mogelijkheden als de Neo , alleen kun je de Sony met je vingers bedienen en de stylus en de Neo alleen met de stylus vanwege het wacom scherm. Toen heb ik hem dus teruggebracht , je koopt hem om te lezen en als dat niet lekker gaat vind ik dat zonde voor 300 euro

Let wel dat de Sony 600 reflecteerd , in direct lampenlicht of zonlicht kun je dus amper lezen (in de winkel valt dat niet op) . Dat is echt een downer aangezien het voor de rest een super toestel is.. De Sony 600 komt dus echt meer in de buurt van een computerscherm..

De Neo heeft dat niet , reflecteerd echt bijna niet gewoon en heeft daarnaast ook nog Wifi , erg leuk om de krant op te halen via het net of eventjes op Fok bij te lezen al gaat dat wel heel erg ten koste van je batterijduur . Heeft dus ook een touchscreen (met de stylus) maar is ook simpel met de button bedienbaar.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:21:15 #189
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79862747
Ohh.. ik dacht dat je de sony 300 had eerst. Ja ik wil er natuurlijk wel gewoon straks ook buiten mee kunnen lezen in de tuin.. ok dan blijft de Bebook Neo over. Hollands product, goed voor de economie
The truth was in here.
pi_79862981
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:21 schreef Bastard het volgende:
Ohh.. ik dacht dat je de sony 300 had eerst. Ja ik wil er natuurlijk wel gewoon straks ook buiten mee kunnen lezen in de tuin.. ok dan blijft de Bebook Neo over. Hollands product, goed voor de economie
De 300 heeft inderdaad geen reflecterend scherm maar ook geen touchscreen en 5 inch groot . Zes inch is toch precies goed , gewoon de maat van een pocketboek .

Geloof me maar dat je geen miskoop met de Neo doet . Er zit alleen geen cover bij maar ik heb er 1 besteld bij www.ebookreaderdiscounter.com (zit gewoon in Nederland , je hebt de cover binnen drie dagen in huis) .
De Onyx Boox is trouwens precies hetzelfde alleen geen Nederlands toestel .
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:45:29 #191
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79863540
Ik kreeg ook de tip om even te kijken bij whekamp voor de difrnce, goede specs, helft van de prijs

http://www.wehkamp.nl/com(...)EBR_ERA_732998/?PI=0
The truth was in here.
  vrijdag 2 april 2010 @ 18:53:34 #192
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79877831
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:45 schreef Bastard het volgende:
Ik kreeg ook de tip om even te kijken bij whekamp voor de difrnce, goede specs, helft van de prijs

http://www.wehkamp.nl/com(...)EBR_ERA_732998/?PI=0
Die is zojuist besteld .. ken je dat, maak je je vrouw lekker voor het idee van een Ereader (of andere aanschaf die je noodzakelijk vind) in huis?

Koopt ze er zelf eerder 1 dan mij
The truth was in here.
pi_79980750
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:57 schreef Bastard het volgende:
Ik heb zojuist bijna 600 boeken gedownload.. nu nog een reader
Er zijn inmiddels ook wel files met 1350 NL boeken te vinden

Als je Engels leest kan je trouwens (is mijn ervaring) beter losse files zoeken en downloaden ipv hele zipbestanden vol met boeken. Zijn vaak slecht gesorteerd of niet volledig.
  dinsdag 6 april 2010 @ 08:13:05 #194
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79993370
Zelf de Cybook Opus Ereader aangeschaft, lijkt me een heerlijk apparaat, niet teveel flauweklul zoals touchscreen en mp3, maar wel de mogelijkheid om de omslag van het boek te kunnen zien, lekker.
The truth was in here.
pi_80015125
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 08:13 schreef Bastard het volgende:
Zelf de Cybook Opus Ereader aangeschaft, lijkt me een heerlijk apparaat, niet teveel flauweklul zoals touchscreen en mp3, maar wel de mogelijkheid om de omslag van het boek te kunnen zien, lekker.
De beBook Neo heeft zowel touchscreen.MP3 als de mogelijkheid om de cover te zien
  dinsdag 6 april 2010 @ 20:02:44 #196
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80016779
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:18 schreef Ravvie het volgende:

[..]

De beBook Neo heeft zowel touchscreen.MP3 als de mogelijkheid om de cover te zien
Touchscreen en MP3 hoef ik echt niet .. en om de cover te zien zou ik dus 60 euro meer kwijt kunnen zijn aan de neo. Ok het heeft internet, dat is leuk. Je kan er op tekenen.. gebruik ik ook niet.
Nee, ik ben hier vlgs mij wel blij mee. Vandaag mn boek uitgelezen die ik uit wilde hebben en nu 24 digitale boeken klaar staan die ik wil gaan lezen
The truth was in here.
pi_80017507
Tja eigenlijk wil ik gewoon een reader zonder al te veel toeters en bellen, met een 6" scherm minimaal. MP3 enzo hoeft niet, en een touchscreen schijnt ten koste van de scherpte te gaan. WiFi enzo heb ik ook niet echt nodig, ik sync toch via mijn laptop.
Ik wacht het nog wel even af. Voorlopig toch nog wel genoeg papieren boeken liggen. Eerst maar een nieuwe laptop, en hopelijk is er over een half jaar of zoiets wel een mooie reader te krijgen voor niet al te veel geld.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_80019107
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 20:21 schreef Pandora73 het volgende:
Tja eigenlijk wil ik gewoon een reader zonder al te veel toeters en bellen, met een 6" scherm minimaal. MP3 enzo hoeft niet, en een touchscreen schijnt ten koste van de scherpte te gaan. WiFi enzo heb ik ook niet echt nodig, ik sync toch via mijn laptop.
Ik wacht het nog wel even af. Voorlopig toch nog wel genoeg papieren boeken liggen. Eerst maar een nieuwe laptop, en hopelijk is er over een half jaar of zoiets wel een mooie reader te krijgen voor niet al te veel geld.
Dan zou ik voor de bebook one gaan of een cybook opus. Redelijk kaal maar betaalbare typetjes. rond de 170-200 euro.
pi_80021800
Iemand enig idee welke dit is?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 7 april 2010 @ 08:05:33 #200
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80031104
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:53 schreef Pandora73 het volgende:
Iemand enig idee welke dit is?
ja een diffrence (vast verkeerd geschreven), bij de wehkamp 30 euro goedkoper. Zie paar posts terug van mij, mijn vrouw heeft er vorige week 1 gekocht.
Prima apparaat, makkelijk te bedienen, standaard 2 gig ruimte, 3x zoom, ook mp3, 6 inch
Enige punt waarom ik hem niet kocht is dat ik graag de kaft wil zien.. heb nu bijna 800 boeken liggen maar op titel kan ik niet alles lezen
The truth was in here.
  woensdag 7 april 2010 @ 08:07:18 #201
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80031128
Via radio 538 hoorde ik van het volgende gratis ebook, past hier wel een linkje voor denk ik.
The truth was in here.
pi_80042570
Ah, bedankt!
Op zich wel erg interessant voor die prijs van Wehkamp.
Alleen lees ik op ereader.nl dat deze geen Adobe Digital Editions slikt, dus met andere woorden dat je er geen beschermde boeken op kan lezen. Hebben jullie die ervaring ook? Of valt dat wel mee?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 7 april 2010 @ 14:21:46 #203
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80042856
Ik las het ook net http://www.ereaders.nl/difrnce_e-book_eb-6000
Dat is wel jammer.. erg jammer.
The truth was in here.
pi_80142646
Iemand enig idee of er in Engeland andere/betere readers te koop zijn, liefst voor een goede prijs ook nog? (Ja, veeleisend, ik weet het...)
Over een week of 5 ga ik een paar dagen naar Londen. Als er daar iets aardigs te koop is wat hier niet te koop is, of veel goedkoper, wacht ik daar wel op, anders begin ik nu toch wel erg irritant ongeduldig te worden...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_80143677
Wat wil je beter hebben eraan? Ze zullen in Engeland omgerekend wel iets goedkoper zijn , maar ga hem maar eens wegbrengen onder garantie als er iets mee is.. dan ben je hem wel even kwijt, denk ik.

Hier nog steeds een tevreden Neo gebruiker
pi_80145276
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:14 schreef Pandora73 het volgende:
Ah, bedankt!
Op zich wel erg interessant voor die prijs van Wehkamp.
Alleen lees ik op ereader.nl dat deze geen Adobe Digital Editions slikt, dus met andere woorden dat je er geen beschermde boeken op kan lezen. Hebben jullie die ervaring ook? Of valt dat wel mee?
boeken van bol.com kan je heel eenvoudig van de beveiling ontdoen, gewoon legaal met je eigen key die je krijgt bij aankoop.

Maar beschermde boeken lezen? Eigenlijk is alles wel onbeveiligd te downloaden is mijn ervaring, zeker in mijn genres (sf en fantasy).

In Engeland zijn ze wat goedkoper, maar de pound heeft lager gestaan vorig jaar en toen was het een beter idee. En een ebook dat kapot gaat komt volgens mij niet vaak voor.
pi_80194245
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:21 schreef willempjewever het volgende:
Maar beschermde boeken lezen? Eigenlijk is alles wel onbeveiligd te downloaden is mijn ervaring, zeker in mijn genres (sf en fantasy).
Fantasy is ook wel mijn genre! Pratchett, McCaffrey, Rice, maar ook de oudere werken van Stephen King staan allemaal in mijn kast... Zijn die in het Engels onbeveiligd te vinden? (Ik raak door de bomen het bos kwijt momenteel, en mijn McAfee Site Advisor komt heel vaak met meldingen dat de sites die Google vindt niet zo tof zijn. Ik ben eerlijk gezegd ook wel bang om met die Zip-files die je soms ziet, virussen enzo binnen te halen.)


Qua reader: Onder het motto "Wellicht is het ook wel slimmer om als ik nu iets koop gewoon een paar jaar vooruit te kunnen, want 200 euro om iets uit te proberen en waar ik misschien over een half jaar me aan ga ergeren omdat het scherm toch te klein is" heb ik nu ook de iRex DR800S in het vizier...
* Pandora73 weet nog niet echt wat ze wil...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 11 april 2010 @ 20:24:39 #208
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_80199410
Ik zou gewoon afwachten, je gaf zelf toch al aan dat je 'm voorlopig nog niet wil kopen?
Eerst laptop kopen, lekker doorsparen, en dan weer opnieuw gaan kijken. Er zullen zich altijd wel ergens mooie aanbieidingen voordoen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_80217928
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:19 schreef Pandora73 het volgende:
Fantasy is ook wel mijn genre! Pratchett, McCaffrey, Rice, maar ook de oudere werken van Stephen King staan allemaal in mijn kast... Zijn die in het Engels onbeveiligd te vinden? (Ik raak door de bomen het bos kwijt momenteel, en mijn McAfee Site Advisor komt heel vaak met meldingen dat de sites die Google vindt niet zo tof zijn. Ik ben eerlijk gezegd ook wel bang om met die Zip-files die je soms ziet, virussen enzo binnen te halen.)
Heb hier de complete werken van Pratchett, Rice en King liggen (al is king wel 4 Gig groot!). Je zal met newsgroupen of torrentjes aan de slag moeten gaan.

Verder zou ik even wachten als ik het zo tussen de regels doorlees. Wellicht is een ipad achtig apparaat wat meer voor je. Komen genoeg varianten op en die zijn er wel in de loop van dit jaar.
pi_80226079
@Phluphy: haha ja dat klopt dat ik dat heb aangegeven. Maar ach, niets zo veranderlijk als een vrouw he... En die laptop komt er ook wel, zeker nu ik mijn huidige laptop voor een leuk bedragje aan iemand kan doorgeven. Scheelt weer in de centjes!

@willempjewever: ah, dus daar is wel aan te komen zonder al te veel problemen? Dat is wel een geruststelling. En King 4 Gig? Sjemig da's wel heel veel... Ik weet dat die man behoorlijk productief is, maar dan nog...
Een iPad wil ik sowieso niet (ben principieel tegen Apple ondanks het enorme geek-gehalte ervan) maar ook bij daarmee vergelijkbare apparaten lijkt het mij dat dat toch een stuk minder prettig leest, met name door de verlichting van achteren. Ik heb inderdaad ook over bijvoorbeeld een minilaptopje nagedacht, maar ik vind dat toch niet fijn om echt een paar uur van te lezen.
Wat mij betreft moet een e-Reader toch echt wel voorzien zijn van e-Ink.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 12 april 2010 @ 14:36:58 #211
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80226209
Ik ben in ieder geval zeer content met mn Cybook Opus..
Toch inderdaad een 5 inch scherm geworden, en geen 6 wat inhoudt dat je eigenlijk voor 1 bladzijde in een normaal boek 2x klikt, 1 openen voor de bovenkant en 1 voor de onderkant.
Scherm ververst zeer snel dus er zit geen oponthoud in, vind dat heerlijk lezen zo.
Ben bezig met mn tweede boek deze week te lezen er op
The truth was in here.
pi_80226926
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:33 schreef Pandora73 het volgende:
maar ook bij daarmee vergelijkbare apparaten lijkt het mij dat dat toch een stuk minder prettig leest, met name door de verlichting van achteren. Ik
Volgens mij valt dat wel mee, maar ik heb nog geen reviews hierover gelezen.

Ik ga vandaag ook beginnen met een 2e boek op mijn e-reader (terwijl ik hem al 5 maanden heb, maar wat druk gehad). Heb inmiddels wel 400 boeken verzameld die ik wil lezen, volgens mij wordt het vanavond lastig kiezen wat te lezen
  maandag 12 april 2010 @ 14:55:37 #213
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80227031
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:53 schreef willempjewever het volgende:

[..]
Heb inmiddels wel 400 boeken verzameld die ik wil lezen, volgens mij wordt het vanavond lastig kiezen wat te lezen
Ja ik ken dat ja, maar ik lees nu wel wat ik anders nooit zou hebben gekocht of gelezen zou hebben!
The truth was in here.
pi_80228326
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:55 schreef Bastard het volgende:
Ja ik ken dat ja, maar ik lees nu wel wat ik anders nooit zou hebben gekocht of gelezen zou hebben!
Het verzamelen vond ik een tijd leuker dan het lezen, maar nu is de ereader vol en moet ik wel gaan lezen. Al een maand geen ebook gedownload, ik ga de goede kant op

Ik krijg over 2 weken nog 1 papieren boek en dat is het laastse papierenboek dat ik ga lezen. Verder heb ik nu geen enkel papieren boek meer in huis, een ruimte dat ik erbij gekregen heb!

Alleen als mijn ereader kapot gaat........ ai ai ai
  maandag 12 april 2010 @ 15:38:11 #215
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80228686
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:29 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Het verzamelen vond ik een tijd leuker dan het lezen, maar nu is de ereader vol en moet ik wel gaan lezen. Al een maand geen ebook gedownload, ik ga de goede kant op

Ik krijg over 2 weken nog 1 papieren boek en dat is het laastse papierenboek dat ik ga lezen. Verder heb ik nu geen enkel papieren boek meer in huis, een ruimte dat ik erbij gekregen heb!

Alleen als mijn ereader kapot gaat........ ai ai ai
Kheb alle Ebooken ook op een aparte externe backup schijf staan, dus ik zit veilig hoop ik.
Alleen bij brand niet vergeten die schijf mee te nemen, ook alle foto's staan daar op!!
Maar inderdaad, we hebben in huis een grote boekenkast, die stond vol, meer dan de helft van de boeken weggedaan en dan een simpele ereader of 2 (ook 1 voor de vrouw) liggen er nu voor in de plaats
Alleen esotherische boeken zie ik nog te weinig digitaal.
The truth was in here.
pi_80240628
ik heb net ook maar even een copy gemaakt en op dvd gebrand. Leg ik morgen op het werk neer, is toch meer dan een half jaar zoeken en downloaden (meer zoeken dan downloaden). Zit erg veel werk in, je wilt ze toch in mapjes met de naam van de auteur en dan de naam van de serie en dan de naam van de boeken en ik heb per auteur de hele wikipedia pagina naar epub omgezet en erbij gedaan zodat ik daar ook meer over kan lezen en ga zo maar door.

Ik las trouwens net dit:
quote:
Na illegale muziek, games en films, zie je op internet nu ook steeds meer illegale kopieën van elektronische boeken. E-boeken worden steeds populairder, zeker nu de iPad van Apple er is. En dus krijg je ook veel meer illegale exemplaren.

Dat heeft Stichting Brein gemerkt, dus die zijn meteen op jacht gegaan: "We zoeken naar advertenties die digitale boeken aanbieden en dan kijken we of dat legale digitale boeken zijn of niet. En dan zien je toch dat zo'n honderd aanbieders hun advertentie verwijderd hebben."

Vorige week is Brein ermee begonnen, toen vonden ze in vier dagen in totaal ongeveer 175 aanbieders. Als aanbieders van illegale boeken terug blijven komen, kan er een strafrechtelijke vervolging komen. De maximumstraf is een hoge boete: 75.000 euro. Als je ze beroepsmatig verkoopt, kan daar vier jaar gevangenisstraf op staan. "Maar het is uitzondelijk dat dat opgelegd wordt."

Een illegaal elektronisch boek koop je voor een euro, terwijl een echte toch al gauw vijftien euro kost.
Brein, ik neem het in iedergeval niet serieus. Lijkt me ook eerder een promotieactie dan dat ze daadwerkelijk wat gaan doen. Want hoeveel mensen lezen nu op een e-reader? Erg erg erg weinig in vergelijking met bijv. mensen die mp's op een mps speler luisteren en die illegale markt is lucratiever om aan te pakken door Brein aangezien daar meer gebruikers van zijn en zodoende meer over gesproken wordt en daar draait Brein toch feitelijk op, bestaansrecht creëren.
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:38 schreef Bastard het volgende:
Alleen esotherische boeken zie ik nog te weinig digitaal.
In het Engels zijn ze wel voorhanden, worden meestal gebundeld gepost en op www.newzbin.com (waar je nu tijdelijk geen invite voor nodig hebt aangezien ze in een rechtszaak zitten) worden ze wel gespot.
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:06:35 #217
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80253329
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:46 schreef willempjewever het volgende:


Brein, ik neem het in iedergeval niet serieus. Lijkt me ook eerder een promotieactie dan dat ze daadwerkelijk wat gaan doen. Want hoeveel mensen lezen nu op een e-reader? Erg erg erg weinig in vergelijking met bijv. mensen die mp's op een mps speler luisteren en die illegale markt is lucratiever om aan te pakken door Brein aangezien daar meer gebruikers van zijn en zodoende meer over gesproken wordt en daar draait Brein toch feitelijk op, bestaansrecht creëren.
[..]
Nou de waarschuwing was in ieder geval voldoende om mijn wekelijkse aanlevering stop te zetten
The horror nu moet ik ook zelf gaan zoeken!
The truth was in here.
pi_80253884
even inlezen op nieuwsgroepen op www.binaries4all.nl , vervolgens aanmelden op ftd en abonnementje nemen op eweka of andere nieuwsgroepeprovider en downloaden maar en dat downloaden is volkomen legaal in Nederland (boeken althans).

Nadeel is dan wel dat je er nog meer virtuele boekenkasten bij krijgt.
  dinsdag 13 april 2010 @ 09:41:59 #219
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80254159
Ik ben helemaal niet thuis in nieuwsgroepen Ik google het wel, of ik koop natuurlijk een boek als ik hem echt wil hebben, kan ik ook natuurlijk
The truth was in here.
pi_80260756
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:41 schreef Bastard het volgende:
Ik ben helemaal niet thuis in nieuwsgroepen Ik google het wel, of ik koop natuurlijk een boek als ik hem echt wil hebben, kan ik ook natuurlijk
doe niet zo gek

ik koop ook wel boeken, over een paar dagen krijg ik eindelijk het slotdeel van een serie die ik lees, heb hem al anderhalf jaar geleden gekocht als pre order.

Mijn favoriete online boekwinkel verkoopt nu ook ebooks, maar weer dat zelfde gezeik met de prijs. Allereerst de link:

http://www.bookdepository.co.uk/category/3390/viewmode/featured

Nu kan ik daar saturn's children als ebook voor 7,57 euro kopen in epub formaat. Prima, alleen heb ik voor 7,52 euro het boek op papier thuis (die prijs is inclusief verzendkosten voor pakketpost van Engeland naar Nederland). Ik vraag me soms af of ik nu gek ben of niet.....
  dinsdag 13 april 2010 @ 13:49:45 #221
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80262301
Ik snap de prijs ook niet.. daar moet een stuk af kunnen.

Maak het de helft goedkoper om het succesvol te maken.
The truth was in here.
pi_80316994
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:02 schreef Frando het volgende:
Yo,

Bij verschillende topics zie je een aantal posts over eBooks.
Maarrrr zijn er al mensen die ooit een echt eBook hebben gelezen
of overwegen een eBook te lezen? Zo ja, wat vond je ervan? En
koop je een eBook omdat het goedkoper is dan een hard-copy boek?

Vragen vragen...

Nee, nooit gelezen of gebruikt, want ik blijf het aloude echte boek gewoon trouw.
Echter over een poosje krijg ik zo een iPad binnen en dan lees ik dus deels digitaal.
75 topics = FIN
pi_80321884
quote:
Op woensdag 14 april 2010 19:51 schreef FP128 het volgende:
Echter over een poosje krijg ik zo een iPad binnen en dan lees ik dus deels digitaal.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Maar de iPad is uitgesteld voor Europa (althans volgens teletekst). Maar als je eenmaal digitaal gaat lezen wil je eigenlijk geen normaal boek meer, ik althans niet.
pi_80328639
Ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen met de iPad! Vooral ook met langer lezen, net zoals je in een boek doet.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 15 april 2010 @ 08:55:28 #225
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_80332561
Op e-books in de UK zit BTW, op fysieke boeken niet, vandaar waarschijnlijk het prijsverschil.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_80334358
quote:
Op woensdag 14 april 2010 23:57 schreef Pandora73 het volgende:
Ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen met de iPad! Vooral ook met langer lezen, net zoals je in een boek doet.
Schermen zonder e-ink lijken mij persoonlijk niet geschikt om al ebook te dienen. Ik vind een boek lezen van een Glossy computer scherm ook geen doen.
pi_80354985
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:20 schreef Pandora73 het volgende:
Iemand enig idee of er in Engeland andere/betere readers te koop zijn, liefst voor een goede prijs ook nog? (Ja, veeleisend, ik weet het...)
Over een week of 5 ga ik een paar dagen naar Londen. Als er daar iets aardigs te koop is wat hier niet te koop is, of veel goedkoper, wacht ik daar wel op, anders begin ik nu toch wel erg irritant ongeduldig te worden...
hp slate binnenkort?
pi_80355663
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:28 schreef boyv het volgende:

[..]

hp slate binnenkort?
Heeft die een e-ink- of een gewoon scherm?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_80360303
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:44 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Heeft die een e-ink- of een gewoon scherm?
gewoon scherm, maar naar mijn idee is dat best te gebruken voor het lezen van boeken. Iedereen denkt nog aan de oude crt schermen en daarop moest je inderdaad geen boek lezen, maar een scherm van de slate of ipad zal vast wel bevallen. Ik zou zeggen, wacht even wat recensies af en als het niks is om te lezen, dan hoor/lees je dat snelgenoeg.

maar die slate ligt toch niet over 5 weken al in de winkel?
pi_80361682
Nee dat denk ik ook niet... Ik heb het over 5 weken gehad omdat ik dan in Londen zit en de pond nu redelijk laag staat en de readers daar iets goedkoper lijken
Maar voorlopig zie ik inderdaad nog nergens ervaringen van echte lezers met een iPad. Wel jammer, want misschien werkt het dus wel... En dan is het misschien nog wel een optie.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_80362497
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:24 schreef willempjewever het volgende:

[..]

gewoon scherm, maar naar mijn idee is dat best te gebruken voor het lezen van boeken. Iedereen denkt nog aan de oude crt schermen en daarop moest je inderdaad geen boek lezen, maar een scherm van de slate of ipad zal vast wel bevallen. Ik zou zeggen, wacht even wat recensies af en als het niks is om te lezen, dan hoor/lees je dat snelgenoeg.

maar die slate ligt toch niet over 5 weken al in de winkel?
Juni dacht ik, zou de exacte datum zo 1-2-3 niet weten.

edit: in the VS that is

Maar als je echt een tablet zoekt om op te lezen zijn er nu al veel meer (voordeligere) modellen op de markt.

http://www.ereaders.nl/vergelijken
pi_80362845
Ik zou overigens nimmer een iPad halen zolang Apple dat ding niet eens wat uitgebreider en toegankelijker maakt voor aanpassing. Als je puur voor het logo / merk gaat kan je net zo goed een Apple-sticker op een steen plakken.
pi_80362879
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:45 schreef Pandora73 het volgende:
Nee dat denk ik ook niet... Ik heb het over 5 weken gehad omdat ik dan in Londen zit en de pond nu redelijk laag staat en de readers daar iets goedkoper lijken
Maar voorlopig zie ik inderdaad nog nergens ervaringen van echte lezers met een iPad. Wel jammer, want misschien werkt het dus wel... En dan is het misschien nog wel een optie.
http://www.chron.com/disp/story.mpl/hotstories/6956033.html
pi_80362925
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:57 schreef boyv het volgende:
Maar als je echt een tablet zoekt om op te lezen zijn er nu al veel meer (voordeligere) modellen op de markt.

http://www.ereaders.nl/vergelijken
Euh, daar staan toch geen tablets tussen? Of mis ik iets?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zaterdag 24 april 2010 @ 12:52:03 #235
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_80665135
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 09:30 schreef willempjewever het volgende:
even inlezen op nieuwsgroepen op www.binaries4all.nl , vervolgens aanmelden op ftd en abonnementje nemen op eweka of andere nieuwsgroepeprovider en downloaden maar en dat downloaden is volkomen legaal in Nederland (boeken althans).
Late reactie, maar toch: downloaden van e-books is heel vaak hardstikke illegaal.
Lees dit maar eens: thuiskopiëren van ebooks
It's not a lie, if you believe
pi_80675109
Tvp, ik heb twee weken geleden samen met mijn broer en zus een e-reader gekocht voor mijn moeder. Haar bevalt het prima, voor haar is het fijn dat ze de letters kan vergroten waardoor zij zonder leesbril kan lezen, dit is erg fijn voor haar.

Ik vind alleen het een beetje onzin dat ik, naast een bol.com account ook een adobe account moet hebben om boeken te kunnen lezen.
pi_80675386
Ach die adobe account is maar een kwestie van eenmalig registreren, daarna heb je hem niet meer nodig. Tegelijk is die bruikbaar voor al je boeken, dus niet alleen van bol. Als je boeken bij een andere winkel koopt, heb je daar ook een account nodig.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zaterdag 24 april 2010 @ 20:15:31 #238
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_80675511
Best interessant dit, wil wel 's een goede e-Reader uitproberen maar meestal heb ik toch wel last om het van een scherm af te lezen.
AFC AJAX
pi_80675705
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 20:15 schreef msnk het volgende:
Best interessant dit, wil wel 's een goede e-Reader uitproberen maar meestal heb ik toch wel last om het van een scherm af te lezen.
Als je een echte e-reader koopt (dus niet bijvoorbeeld een iPad waar je ook e-books op kunt lezen) dan zou je daar geen last van moeten hebben. Een e-reader heeft namelijk van zichzelf geen verlichting. Je "kijkt dus niet in een schemerlamp".
Bij een e-reader heb je ongeveer hetzelfde als wanneer je van papier leest. Je hebt dus wel altijd licht nodig om te kunnen lezen.
Het voordeel van een e-reader ten opzichte van lezen vanaf een iPad of laptop is dat je het ook gewoon buiten in de zon goed kunt lezen. Ik zat vanmorgen even met de laptop op het balkon omdat ik iets op wilde zoeken maar zag gewoon helemaal niks... Terwijl ik wel gewoon mijn e-reader kon lezen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_80675977
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:02 schreef boyv het volgende:
Ik zou overigens nimmer een iPad halen zolang Apple dat ding niet eens wat uitgebreider en toegankelijker maakt voor aanpassing. Als je puur voor het logo / merk gaat kan je net zo goed een Apple-sticker op een steen plakken.
Ja, want met een iPad kan je natuurlijk helemaal niks.
pi_80676073
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 20:31 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ja, want met een iPad kan je natuurlijk helemaal niks. [ afbeelding ]
Nou ja een groot deel van internet is niet te bekijken zoals de webmaster het bedoeld heeft (geen Flash) en je kan er geen DVD's instoppen... Ik vind dat wel fikse manco's hoor.
Maar natuurlijk is het niet te vergelijken met een e-reader, dat is een totaal ander iets. Net zoiets als een sprinter vergelijken met een tienkamper... Ja er wordt door beiden hard gelopen, maar de een is specialist in hardlopen en de ander is veel breder. De tienkamper zal in een sprint hoogstwaarschijnlijk niet winnen, maar de sprinter zal nooit de tienkamp winnen natuurlijk.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_80769691
Even een waarschuwing:

Een ebookreader kan kennelijk heel snel kapot. Had hem in mijn tas mee om op het werk wat testen met adobe indesign te maken en tijdens het vervoer in een rugzak (in de auto) is het scherm gebroken.

Heel vervelend, gelukkig gisteren nog een backup gemaakt van mijn boekenkast die erop staat. Geen idee of dit onder de garantie valt, via het werk kan ik een nieuwe krijgen om verder te gaan met het testen, maar als je hem prive hebt is dit een zeer groot probleem, je bent dan in 1 keer alles kwijt. En dan ook echt alles. Ik kan geen boek meer inzien namelijk.
pi_80770370
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 20:22 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Als je een echte e-reader koopt (dus niet bijvoorbeeld een iPad waar je ook e-books op kunt lezen) dan zou je daar geen last van moeten hebben. Een e-reader heeft namelijk van zichzelf geen verlichting. Je "kijkt dus niet in een schemerlamp".
Bij een e-reader heb je ongeveer hetzelfde als wanneer je van papier leest. Je hebt dus wel altijd licht nodig om te kunnen lezen.
Het voordeel van een e-reader ten opzichte van lezen vanaf een iPad of laptop is dat je het ook gewoon buiten in de zon goed kunt lezen. Ik zat vanmorgen even met de laptop op het balkon omdat ik iets op wilde zoeken maar zag gewoon helemaal niks... Terwijl ik wel gewoon mijn e-reader kon lezen.
En een ipad is goed te lezen in het duister. En het heeft een veel betere contrast dan een eink-reader. Ik heb al mijn ebooks van mijn sony readers over gezet naar m'n ipad en niet meer de sony readers verkocht.

Want ik lees 99,9% van de tijd binnen, waar de backlit IPS-scherm van de ipad prima z'n werk doet. En zelfs in de zon, met de brightness opgeschroefd, is de ipad nog te lezen. Nou lees ik sowieso niet buiten in de zon, want zelfs de scherm van e-inkreader zal schitteren.
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 20:35 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Nou ja een groot deel van internet is niet te bekijken zoals de webmaster het bedoeld heeft (geen Flash) en je kan er geen DVD's instoppen... Ik vind dat wel fikse manco's hoor.
Hoeveel flash waard is, valt te bezien, want ik kom nooit op sites waar flash van belang is.
DVDs gebruik ik al jaren niet meer, nu ik al mijn materiaal digitaal heb, en dus ook zo over kan pompen naar de ipad. Thuis wordt alles gestreamed naar een mediaplayer.
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 15:53 schreef willempjewever het volgende:
Even een waarschuwing:

Een ebookreader kan kennelijk heel snel kapot. Had hem in mijn tas mee om op het werk wat testen met adobe indesign te maken en tijdens het vervoer in een rugzak (in de auto) is het scherm gebroken.
Dat klopt. Het scherm heeft namelijk een heel dun glaslaagje. Heel irritant. Wat velen ook niet weten, is dat het eink-scherm kan "verouderen". Na verloop van tijd (heel duidelijk merkbaar na 3 jaar) zal het contrast steeds minder worden. Zwart wordt grijzer, en "wit" wordt grijzer. Als je goed kijkt, zie je dat de inktdruppels gewoon blijven steken in hun grijze waarde.
pi_80780946
Mijn Nintendo DS doorstaat echt alles en die lijkt me breekbaarder dan een e-reader, maar niet dus... vandaag weer eens ouderwets boeken uit de bieb gehaald... zucht, je mist dat ding wel als je hem nie meer hebt (ook al is het tijdelijk).
pi_80817835
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 16:08 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

En een ipad is goed te lezen in het duister. En het heeft een veel betere contrast dan een eink-reader. Ik heb al mijn ebooks van mijn sony readers over gezet naar m'n ipad en niet meer de sony readers verkocht.
Een e-ink reader is ook heel goed te lezen in het duister. Alleen heb je er - net zoals bij een echt boek - een lampje bij nodig. Tja. Zoals gezegd, bij een echt boek heb je dat ook. Voor mij geen issue dus.
Wat bedoel je trouwens met "en niet meer de sony readers verkocht"?
quote:
Want ik lees 99,9% van de tijd binnen, waar de backlit IPS-scherm van de ipad prima z'n werk doet. En zelfs in de zon, met de brightness opgeschroefd, is de ipad nog te lezen. Nou lees ik sowieso niet buiten in de zon, want zelfs de scherm van e-inkreader zal schitteren.
Tja ik lees binnen en buiten, en ik heb afgelopen dagen heerlijk met mijn reader in de zon gezeten, en geen enkele last van schittering gehad. Dat heb je met een mat scherm.
quote:
Hoeveel flash waard is, valt te bezien, want ik kom nooit op sites waar flash van belang is.
DVDs gebruik ik al jaren niet meer, nu ik al mijn materiaal digitaal heb, en dus ook zo over kan pompen naar de ipad. Thuis wordt alles gestreamed naar een mediaplayer.
Ach ik koop nog regelmatig series op DVD en vind het dan wel prettig die te kunnen bekijken, ook als ik mijn tv niet bij de hand heb.
quote:
Dat klopt. Het scherm heeft namelijk een heel dun glaslaagje. Heel irritant. Wat velen ook niet weten, is dat het eink-scherm kan "verouderen". Na verloop van tijd (heel duidelijk merkbaar na 3 jaar) zal het contrast steeds minder worden. Zwart wordt grijzer, en "wit" wordt grijzer. Als je goed kijkt, zie je dat de inktdruppels gewoon blijven steken in hun grijze waarde.
Drie jaar is in de huidige gadget-wegwerpmaatschappij natuurlijk best lang... (Hoewel ik er persoonlijk wel langer mee hoop te hoeven doen!)

Overigens is inmiddels ook onderzocht (ben de bron even kwijt) dat lezen vanaf een (computer-/laptop-/telefoon-/i-whatever-)scherm 25% langzamer gaat dan vanaf papier. Dat komt ook wel overeen met mijn eigen ervaring. Ben wel benieuwd aan welke kant van de vergelijking de e-inkreaders uitkomen. Wederom uitgaande van mijn persoonlijk ervaring zou dat toch bijna net zo snel als papier moeten zijn.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 april 2010 @ 20:35:13 #246
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_80818038
Sinds een week of twee trotse bezitter van een roze Sony Pocket Reader, ben inmiddels halverwege mijn tweede boek. Zou 'm niet meer willen missen, afgelopen week veel in ziekenhuis en bij huisarts gezeten en dan is het echt heerlijk om even te lezen.En voor volgende week ga ik 'm goed volgooien, ga een weekje naar Zeeland.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_80839244
Ik krijg dinsdag weer een nieuwe bebook one. Kan ik mijn boek uitlezen...

verwijderen jullie boeken als ze uit zijn?
pi_81838565
eBook or not? Nederland loopt achter. Was verleden jaar in de VS en zag ze overal, vooral de Kindle is erg populair. Als je een lezer bent en een beetje kan rekenen is zo'n eBook reader zo terugverdiend. Wat zeg ik, gaat geld verdienen.

Heb daarom dit weekeind de knoop doorgehakt en een Kindle 2 besteld. Heb veel eReaders vergeleken en uitgeprobeerd en vond de Kindle de meest complete oplossing. Erg mooi en snel 6" scherm met 16 grijswaarden, super dun en nu met de internationale Amazon Whispernet functie voor een gratis 3G wireless verbinding naar de Amazon store in 100 landen. Ideaal, geen computer of abonnement voor nodig. En de Kindle is geen gesloten systeem meer met Calibre, alle formats inclusief EPUB, dus ook nederlandse boeken zijn totaal geen probleem meer. Levering via Amazon is 2-4 werkdagen, ben zeer benieuwd!

Dubbelklikken voor een high res foto:


  maandag 24 mei 2010 @ 19:08:26 #249
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_81839760
Dat het scherm zo makkelijk kapot gaat klinkt niet echt verleidelijk nee.

Verschilt dat erg tussen de verschillende brands, of is dat gewoon een standaard probleem?

Missen jullie (eigenaars van zo'n reader) het ouderwetse bladeren en het gevoel van papier in je handen erg/een beetje/totaal niet?
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:37 schreef lukaon het volgende:
Levering via Amazon is 2-4 werkdagen, ben zeer benieuwd!
Laat je bevindingen vooral horen zodra je hem in je bezit hebt
AFC AJAX
  maandag 24 mei 2010 @ 21:12:48 #250
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_81845739
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:37 schreef lukaon het volgende:
eBook or not? Nederland loopt achter. Was verleden jaar in de VS en zag ze overal, vooral de Kindle is erg populair. Als je een lezer bent en een beetje kan rekenen is zo'n eBook reader zo terugverdiend. Wat zeg ik, gaat geld verdienen.

Heb daarom dit weekeind de knoop doorgehakt en een Kindle 2 besteld. Heb veel eReaders vergeleken en uitgeprobeerd en vond de Kindle de meest complete oplossing. Erg mooi en snel 6" scherm met 16 grijswaarden, super dun en nu met de internationale Amazon Whispernet functie voor een gratis 3G wireless verbinding naar de Amazon store in 100 landen. Ideaal, geen computer of abonnement voor nodig. En de Kindle is geen gesloten systeem meer met Calibre, alle formats inclusief EPUB, dus ook nederlandse boeken zijn totaal geen probleem meer. Levering via Amazon is 2-4 werkdagen, ben zeer benieuwd!

Dubbelklikken voor een high res foto:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Vraagje: waar is dat toetsenbord eigk voor. Ga jij die gebruiken denk je?
  maandag 24 mei 2010 @ 21:22:52 #251
428 bibi
Oldbie
pi_81846296
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:37 schreef lukaon het volgende:
eBook or not? Nederland loopt achter. Was verleden jaar in de VS en zag ze overal, vooral de Kindle is erg populair. Als je een lezer bent en een beetje kan rekenen is zo'n eBook reader zo terugverdiend. Wat zeg ik, gaat geld verdienen.

Heb daarom dit weekeind de knoop doorgehakt en een Kindle 2 besteld. Heb veel eReaders vergeleken en uitgeprobeerd en vond de Kindle de meest complete oplossing. Erg mooi en snel 6" scherm met 16 grijswaarden, super dun en nu met de internationale Amazon Whispernet functie voor een gratis 3G wireless verbinding naar de Amazon store in 100 landen. Ideaal, geen computer of abonnement voor nodig. En de Kindle is geen gesloten systeem meer met Calibre, alle formats inclusief EPUB, dus ook nederlandse boeken zijn totaal geen probleem meer. Levering via Amazon is 2-4 werkdagen, ben zeer benieuwd!

Dubbelklikken voor een high res foto:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Ik heb de Kindle 2 Erg prettig in gebruik, en goed leesbaar
  woensdag 28 juli 2010 @ 10:19:02 #252
85962 ioko
I Appear Missing
pi_84579723
Sta ook op het punt om een ebook te kopen. Hoe is het afgelopen met de levering van de Kindle 2?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_84580147
Ik twijfel ook erg. Zeker nu de iPad in Nederland verkrijgbaar is. Zijn er al Fokkers met ervaring in het lezen van boeken op dat ding?

Ik zoek er eigenlijk een die goed mee te nemen is (reis elke dag met de trein), en waar ik ook muziek op kan luisteren, zodat ik mijn iPod voortaan thuis kan laten, scheelt weer één apparaat. En dan zou ik er ook nog graag de krant op lezen, maar hoe dat werkt, weet ik al helemaal niet. Zijn er al Nederlandse kranten die je kan downloaden op een ebook, en dan onderweg kunt lezen?
pi_84582581
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:33 schreef Bleie het volgende:
Ik twijfel ook erg. Zeker nu de iPad in Nederland verkrijgbaar is. Zijn er al Fokkers met ervaring in het lezen van boeken op dat ding?

Ik zoek er eigenlijk een die goed mee te nemen is (reis elke dag met de trein), en waar ik ook muziek op kan luisteren, zodat ik mijn iPod voortaan thuis kan laten, scheelt weer één apparaat. En dan zou ik er ook nog graag de krant op lezen, maar hoe dat werkt, weet ik al helemaal niet. Zijn er al Nederlandse kranten die je kan downloaden op een ebook, en dan onderweg kunt lezen?
ja, ja en ja :)

iPad #8 Apple iPad OSX > HP slate met Windows
pi_84594928
Ik ben me een beetje aan het orienteren, heb me al wat ingelezen op www.ereaders.nl en denk er sterk over om er één aan te schaffen. De winkels die op de site worden genoemd zijn echter allemaal webshops en ik zou toch wel graag wat readers zien voor ik er één koop. Hebben jullie nog tips van fysieke winkels waar ze een redelijk aanbod e-readers hebben? Zojuist al de Mediamarkt proberen te bereiken om ernaar te vragen, maar na 10 min in de wacht heb ik dat maar opgegeven... |:(
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_84595607
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:08 schreef Taartje het volgende:
Ik ben me een beetje aan het orienteren, heb me al wat ingelezen op www.ereaders.nl en denk er sterk over om er één aan te schaffen. De winkels die op de site worden genoemd zijn echter allemaal webshops en ik zou toch wel graag wat readers zien voor ik er één koop. Hebben jullie nog tips van fysieke winkels waar ze een redelijk aanbod e-readers hebben? Zojuist al de Mediamarkt proberen te bereiken om ernaar te vragen, maar na 10 min in de wacht heb ik dat maar opgegeven... |:(
Mediamarkt den haag heeft in ieder geval een hoekje met ereaders. En je kan ook even kijken naar ipads.
Dixons heeft ook wel een model of twee.
pi_84595719
Ipad valt voor mij af, maar dat Mediamarkt Den Haag de readers heeft geeft weer hoop. Misschien dat ik vanavond dan toch maar even ga kijken. Bedankt! :)
A balanced diet is a cookie in each hand
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:51:33 #258
8372 Bastard
Persona non grata
pi_84596262
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:32 schreef Taartje het volgende:
Ipad valt voor mij af, maar dat Mediamarkt Den Haag de readers heeft geeft weer hoop. Misschien dat ik vanavond dan toch maar even ga kijken. Bedankt! :)
MM Alphen heeft er ook een paar.. maar weer niet de readers waarin ik geintresseerd in was, ze hebben er echt een beetje B merken.
The truth was in here.
pi_84599969
Hmm, jammer Bastard. Heb je misschien nog een tip voor een winkel waar ze wel A-merken hebben?

Heb nu een Sony PRS-300 te leen, eerste keer dat ik daadwerkelijk een e-reader gebruik. En ik moet zeggen: ik ben nu al helemaal verkocht! Niet meer sjouwen met boeken tijdens vakanties of wekelijkse lange treinreizen, nooit meer halverwege voorgenoemde reizen al m'n boek uit hebben. Ik vind het wel wat! O+
A balanced diet is a cookie in each hand
  donderdag 29 juli 2010 @ 08:53:40 #260
8372 Bastard
Persona non grata
pi_84616324
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:45 schreef Taartje het volgende:
Hmm, jammer Bastard. Heb je misschien nog een tip voor een winkel waar ze wel A-merken hebben?

Heb nu een Sony PRS-300 te leen, eerste keer dat ik daadwerkelijk een e-reader gebruik. En ik moet zeggen: ik ben nu al helemaal verkocht! Niet meer sjouwen met boeken tijdens vakanties of wekelijkse lange treinreizen, nooit meer halverwege voorgenoemde reizen al m'n boek uit hebben. Ik vind het wel wat! O+
Nee ik zou het zo niet weten, die Sony heb ik vlgs mij wel eens bij de Dixons gezien..
Ik ben zelf gaan kijken wat ik belangrijk vond en heb toen de cybook opus besteld bij de wehkamp zodat ik hem de volgende dag zou hebben :P
Ik lees nu veel meer omdat het zo makkelijk is, loop er gewoon mee door het huis het is allemaal met 1 knop te bedienen.
The truth was in here.
  Licht Ontvlambaar donderdag 29 juli 2010 @ 09:27:44 #261
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_84616943
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 19:45 schreef Taartje het volgende:
Hmm, jammer Bastard. Heb je misschien nog een tip voor een winkel waar ze wel A-merken hebben?

Heb nu een Sony PRS-300 te leen, eerste keer dat ik daadwerkelijk een e-reader gebruik. En ik moet zeggen: ik ben nu al helemaal verkocht! Niet meer sjouwen met boeken tijdens vakanties of wekelijkse lange treinreizen, nooit meer halverwege voorgenoemde reizen al m'n boek uit hebben. Ik vind het wel wat! O+
Sony PRS-300 ligt voor 169 euro bij MM, de betere boekhandels (selexys) hebben vaak ook een aantal readers staan.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_84629095
Na een rondje centrum van Eindhoven gaat het hoogstwaarschijnlijk een Sony PRS-300 worden. De rest vond ik óf te groot, óf had touchscreen, óf zag eruit alsof het speelgoed was. :') Gelukkig had ik er al één te leen, dat maakt het wachten op m'n eigen draaglijker :D
A balanced diet is a cookie in each hand
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:55:58 #263
3140 PhalanX
Technarchy
pi_84633069
ze zijn nog zo duuuuuuur.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 30 juli 2010 @ 01:24:31 #264
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_84652376
Amazon heeft een 3e generatie Kindle aangekondigd. 140 dollar voor een wifi versie, wat inclusief verzending en importkosten neerkomt op 150 euro. Worden eind augustus verscheept.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:39:32 #266
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_84658057
zijn er hier al mensen die al een e-reader hebben?
leest dat nou lekker?
ik lees namelijk meestal in bed, liggend op mijn zij, lijkt me zo lastig lezen, of juist niet?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_84658594
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:39 schreef Mirjam het volgende:
zijn er hier al mensen die al een e-reader hebben?
leest dat nou lekker?
ik lees namelijk meestal in bed, liggend op mijn zij, lijkt me zo lastig lezen, of juist niet?
Ik heb er 3. 2 eink readers van Sony en 1 iPad (Ik lees nu alleen op de iPad)

Leest prima. Ik lees zoals je een tijdschrift ook zal lezen. Dus in bed op je zij gaat net zo goed met een ereader.
(net zoals het lezen op de bank, wc, keukentafel, balkon, bed, stoel, etc)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:02:32 #268
8372 Bastard
Persona non grata
pi_84658754
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:39 schreef Mirjam het volgende:
zijn er hier al mensen die al een e-reader hebben?
leest dat nou lekker?
ik lees namelijk meestal in bed, liggend op mijn zij, lijkt me zo lastig lezen, of juist niet?
Leest prima, mijn cybook heeft zo'n G-sensor, draait scherm mee zal ik maar zeggen als je de reader draait, kan je vlgs mij uit zetten.
Het leest zelfs beter dan een boek, die vaak wat zwaar is aan je armen, nu moest ik aan de reader wennen omdat hij zo licht is, hij viel me nog eens uit mn hand in bed :')
Scherm leest net als een boek, dus als het schemerig word doe je een lamp aan om te kunnen blijven lezen, komt totaal geen licht achter het scherm vandaan he.
The truth was in here.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 16:26:36 #269
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84671329
bij de action heb je momenteel led lampjes voor 89 cent die verdomd goed werken. Moeten wel 3 AAA batterijen in, maar dan heb je ook wat.

Werkt perfect met een ereader, beter dan de lampjes die ze hiervoor hadden voor 1,50 euro. Dan moest ik er 2 op de ereader plaatsen , nu is dat niet meer nodig.
I intend to be formidably armed
pi_84700847
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:19 schreef ioko het volgende:
Sta ook op het punt om een ebook te kopen. Hoe is het afgelopen met de levering van de Kindle 2?
De levering van de Kindle 2 verliep op rolletjes. In het weekeind besteld en dinsdagmorgen stond UPS al voor de deur met de Kindle, vers uit de USA. Complimenten dus ook aan UPS. Erg mooi verpakt en bijzonder mooi afgewerkt.

De Kindle 2 bevalt perfect, inmiddels al zo'n 10 boeken gelezen. Gaat dagelijks mee met de trein, vooral het compacte is erg prettig, ik steek de Kindle met leren case zo in een ruime jaszak. Gewenning viel mij mee, al na een aantal pagina's merkte ik niet meer dat ik elektronisch las, zat helemaal in het verhaal. Dat was voor mij het beste resultaat dat dit goed werkt. Ook een boek kopen via 3G zonder computer gaat foutloos en razendsnel.

Grappig is dat ik veel wordt aangesproken in de trein met enthousiaste reacties. Ook in mijn omgeving zijn er al de nodige mensen die na het zien ook voor een Kindle zijn gegaan. Ik vond dit met stip de beste ereader, prettige interface, luxe design en erg mooi afgewerkte leren case en directe koppeling met Amazon die niet duur is met boeken. En samen met Calibre ook perfect voor nederlandstalige boeken en epubs.

En nu met de nieuwe Kindle 3 en nog lagere prijzen zullen ze helemaal als hot cakes gaan.
Ik ben er heel erg blij mee!
  zaterdag 31 juli 2010 @ 13:40:11 #271
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_84700947
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:37 schreef lukaon het volgende:

[..]

De levering van de Kindle 2 verliep op rolletjes. In het weekeind besteld en dinsdagmorgen stond UPS al voor de deur met de Kindle, vers uit de USA. Complimenten dus ook aan UPS. Erg mooi verpakt en bijzonder mooi afgewerkt.

De Kindle 2 bevalt perfect, inmiddels al zo'n 10 boeken gelezen. Gaat dagelijks mee met de trein, vooral het compacte is erg prettig, ik steek de Kindle met leren case zo in een ruime jaszak. Gewenning viel mij mee, al na een aantal pagina's merkte ik niet meer dat ik elektronisch las, zat helemaal in het verhaal. Dat was voor mij het beste resultaat dat dit goed werkt. Ook een boek kopen via 3G zonder computer gaat foutloos en razendsnel.

Grappig is dat ik veel wordt aangesproken in de trein met enthousiaste reacties. Ook in mijn omgeving zijn er al de nodige mensen die na het zien ook voor een Kindle zijn gegaan. Ik vond dit met stip de beste ereader, prettige interface, luxe design en erg mooi afgewerkte leren case en directe koppeling met Amazon die niet duur is met boeken. En samen met Calibre ook perfect voor nederlandstalige boeken en epubs.

En nu met de nieuwe Kindle 3 en nog lagere prijzen zullen ze helemaal als hot cakes gaan.
Ik ben er heel erg blij mee!
Leuk om te lezen! Ik denk dat ik nu ga voor het nieuwste model, die met wifi ,zonder 3G. kost 139 dollar. Aangezien ik eind september in New York ben, wil ik hem daar kopen. Dan kost het me met de huidige koers dus een euro of 105 :D Daar kan ik het niet voor laten.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 14:41:16 #272
8372 Bastard
Persona non grata
pi_84702649
Kindle 2 lijkt me een goed apparaat maar ik wil mij niet binden aan Amazon voor mijn boeken, ik wil ook nederlandstalige boeken van bol.com er bijvoorbeeld op lezen, en dat kan er niet op door gebrek aan ondersteuning voor Epub met adobe DRM
The truth was in here.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 15:46:07 #273
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84704320
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 14:41 schreef Bastard het volgende:
Kindle 2 lijkt me een goed apparaat maar ik wil mij niet binden aan Amazon voor mijn boeken, ik wil ook nederlandstalige boeken van bol.com er bijvoorbeeld op lezen, en dat kan er niet op door gebrek aan ondersteuning voor Epub met adobe DRM
kindle 2 kan je beter niet kopen, ga voor de 3 versie die binnenkort komt.

Verder is drm er heel eenvoudig af te halen (zie google) en kan je hem prima lezen op een kindle vervolgens.

quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 13:40 schreef Aventura het volgende:
Dan kost het me met de huidige koers dus een euro of 105 :D Daar kan ik het niet voor laten.
Zo denderend is de wisselkoers niet meer helaas, als je het vergelijkt met een jaar geleden (ook de koers naar ponden is flink verslechterd helaas).
I intend to be formidably armed
pi_84707621
Of ik zal een ebook heb gelezen? Jazeker, te veel om op te noemen, ik heb vele gigabytes aan ebooks op mijn pc en laptop staan.. Zo'n ereader heb ik niet dus lees alles op de PC of laptop. Het bevalt mij in ieder geval prima. Alhoewel ik niet zonder echte boeken zou kunnen. Soms moet je gewoon even afstand nemen van de computer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85207058
kan iemand me inpraten wat betreft ebooks?
hoe werkt dat?
zijn er gratis boeken ook te verkrijgen, of enkel tegen betaling?
en hoe zit dat dan met die troep die op nieuwsgroepen wordt angeboden, moet je je mooie apparaatje dan gaan kraken ofzo? :{
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_85210180
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:17 schreef Mirjam het volgende:
kan iemand me inpraten wat betreft ebooks?
hoe werkt dat?
zijn er gratis boeken ook te verkrijgen, of enkel tegen betaling?
en hoe zit dat dan met die troep die op nieuwsgroepen wordt angeboden, moet je je mooie apparaatje dan gaan kraken ofzo? :{
Wil je misschien eens een irl deomstratie van een kindle? ;)

Ik heb echt megaveel boeken, dus als je er eenmaal 1 hebt dan kan ik je er van heel veel voorzien.

Btw krijg ik nog een pm van je over die postzegels?
  donderdag 12 augustus 2010 @ 23:26:01 #277
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85210702
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:17 schreef Mirjam het volgende:

zijn er gratis boeken ook te verkrijgen, of enkel tegen betaling?
Nou ja, het werkt hetzelfde als met films en muziek. Je kan het doen zoals het hoort en kopen of als je een profiteur bent die te lam is om te betalen voor luxe artikelen dan kan je downloaden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_85210787
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:14 schreef bibi het volgende:

[..]

Wil je misschien eens een irl deomstratie van een kindle? ;)

Ik heb echt megaveel boeken, dus als je er eenmaal 1 hebt dan kan ik je er van heel veel voorzien.

Btw krijg ik nog een pm van je over die postzegels?
nee, die krijg je niet :P

en hmm, misschien wil ik 'm wel eens live zien ja! *O*
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:26 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nou ja, het werkt hetzelfde als met films en muziek. Je kan het doen zoals het hoort en kopen of als je een profiteur bent die te lam is om te betalen voor luxe artikelen dan kan je downloaden.
hey, ik heb er 0 verstand van, dus je kunt me alles wijsmaken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 12 augustus 2010 @ 23:44:16 #279
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85211480
Dan koop je je boeken. Dan zorg je dat de schrijver er ook nog wat meer kan schrijven.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_85213014
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:26 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nou ja, het werkt hetzelfde als met films en muziek. Je kan het doen zoals het hoort en kopen of als je een profiteur bent die te lam is om te betalen voor luxe artikelen dan kan je downloaden.
Er zijn anders ook genoeg boeken te krijgen die gratis zijn omdat de rechten verlopen zijn. Dus....
pi_85213054
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 23:28 schreef Mirjam het volgende:

[..]

nee, die krijg je niet :P

en hmm, misschien wil ik 'm wel eens live zien ja! *O*
[..]

hey, ik heb er 0 verstand van, dus je kunt me alles wijsmaken
Ik wil die pm ~O>

Ik ben echt iedereen in mijn omgeving aan de ebookreader aan het krijgen }) Het is 1 van mijn beste aankopen van dit jaar *O*
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:25:22 #282
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_85213149
En eventueel kan je ook heel Project Gutenberg leegtrekken om allerlei dingen te lezen waarvan het auteursrecht is verlopen. Gratis én legaal.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 06:26:22 #283
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85218152
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:17 schreef Mirjam het volgende:
kan iemand me inpraten wat betreft ebooks?
hoe werkt dat?
zijn er gratis boeken ook te verkrijgen, of enkel tegen betaling?
en hoe zit dat dan met die troep die op nieuwsgroepen wordt angeboden, moet je je mooie apparaatje dan gaan kraken ofzo? :{
Nee die zijn al gekraakt en kun je meteen op je reader zetten en lezen :)
Dat werkt heerlijk, terwijl je meer werk hebt aan legale boeken, die hebben DRM ofzo, heb je een stukje software nodig op de pc die hem dan een code geeft die alleeen voor jou bestemd is zodat jij hem kan lezen op de reader. Kan je hem vervolgens dus niet uitlenen... tenzij je hem kraakt.
The truth was in here.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:12:49 #284
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85222396
Gewoon meepakken zonder te betalen is het handigste (eigenljk het zelfde als met het downloaden van muziek of films, je hebt het veel sneller dan als je het legaal zou kopen en kost minder moeite). Een boek heb je in pakweg 1 seconden gedownload via torrent / usenet. Aanbod van Nederlandse boeken is momenteel pakweg 2500 stuks en ik schat het Engelse aanbod tegen de 10 miljoen boeken.

In het Nederlands kan je eigenlijk alleen boeken van 2007 en later vinden en in het Engels heb je volledige zoekvrijheid, een beetje zoals napster vroeger voor mp3s werkte zeg maar.

In het Nederlands zijn er wel veel thrillers en weinig andere genres helaas. Maar dat zal op den duur wel veranderen.

Verder lees ik nog wel wat boeken uit de bibliotheek, vooral Duits vertaald werk is lastig op internet te vinden en ik kan het natuurlijk in het Duits lezen (de Duitsers lopen zeer zeer ver voor op ons op eboek gebied), maar mijn Duits is niet meer zo goed.
I intend to be formidably armed
pi_85224398
zo'n kindle he, wat kost dat nou? want ik zie 't zo 1 2 3 niet op google, die zijn toch wel gewoon hier in NL te verkrijgen :?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:11:49 #286
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85224709
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:03 schreef Mirjam het volgende:
zo'n kindle he, wat kost dat nou? want ik zie 't zo 1 2 3 niet op google, die zijn toch wel gewoon hier in NL te verkrijgen :?
http://www.ereaders.nl/kindle3?category_id=13

Maar die kan vlgs mij niet die zooi lezen die je eventueel illegaal download
The truth was in here.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:23:13 #287
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85225132
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 00:21 schreef bibi het volgende:

[..]

Er zijn anders ook genoeg boeken te krijgen die gratis zijn omdat de rechten verlopen zijn. Dus....
Ja, dat weet ik. Maar op een gegeven moment heb je dingen als Moby Dick wel uit en zit je boeken van Gutenberg te downloaden over de flora en fauna op de Fillipijnen in 37 delen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_85225513
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:11 schreef Bastard het volgende:

[..]

http://www.ereaders.nl/kindle3?category_id=13

Maar die kan vlgs mij niet die zooi lezen die je eventueel illegaal download
Dat kan hij wel :) En de kindle 3 is nu uit, en die is echt heel mooi geprijsd. Daar krijg je in nederland geen vergelijkbare voor.
pi_85225747
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:33 schreef bibi het volgende:

[..]

Dat kan hij wel :) En de kindle 3 is nu uit, en die is echt heel mooi geprijsd. Daar krijg je in nederland geen vergelijkbare voor.
de kindle is dus niet te verkijgen in NL begrijp ik?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:44:14 #290
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85226124
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:33 schreef bibi het volgende:

[..]

Dat kan hij wel :) En de kindle 3 is nu uit, en die is echt heel mooi geprijsd. Daar krijg je in nederland geen vergelijkbare voor.
Bestandsformaten AZW, TXT, PDF, Audible, Audible Enhanced, MP3, MOBI, PRC, HTML, DOC, JPEG, GIF, PNG, BMP

Meeste NL boeken zijn in EPUB
The truth was in here.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:45:40 #291
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_85226233
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:44 schreef Bastard het volgende:

[..]

Bestandsformaten AZW, TXT, PDF, Audible, Audible Enhanced, MP3, MOBI, PRC, HTML, DOC, JPEG, GIF, PNG, BMP

Meeste NL boeken zijn in EPUB
Met Calibre is elk formaat in 1 seconde omgezet naar epub.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:18:19 #292
85962 ioko
I Appear Missing
pi_85229102
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:38 schreef Mirjam het volgende:

[..]

de kindle is dus niet te verkijgen in NL begrijp ik?
Amazone heeft geen fysieke winkels, ook niet in de VS. Alles gaat via internet. Dus ja, ze zijn te verkrijgen in Nederland, maar je kunt ze niet in een fysieke winkel kopen of bekijken.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:49:50 #293
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85251895
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:45 schreef Aventura het volgende:
Met Calibre is elk formaat in 1 seconde omgezet naar epub.
Je bent wel erg optimistisch :P , moet je voor de gein eens een grote pdf gaan converteren ;)

quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:11 schreef Bastard het volgende:
Maar die kan vlgs mij niet die zooi lezen die je eventueel illegaal download
Dat kan elke ereader, is ook wel logisch omdat een ereader ook bedoelt is om biijvoorbeeld je eigen documenten te lezen.

Wisten jullie trouwens al dat je van wikipedia boeken kan maken? Ik doe dat voor auteurs / boekenseries die ik lees. Op wikipedia heb je een knopje dat heet print/export. Als je daarop klikt heb je vervolgens een knopje create book. Verder spreekt het wel voor zich, je kan zo half wikipedia in boekvorm maken. Vervolgens exporteren als pdf bestand (zonder voorblad, dat voegt niet veel toe) en dat gooi je op de ereader en lezen maar en dat werkt zoooo goed! Echt heel heel fijn.

[ Bericht 29% gewijzigd door kahlanamnell op 13-08-2010 19:54:56 ]
I intend to be formidably armed
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:50:49 #294
593 sjak
Juffie Bloem
pi_85271896
Ik heb de Ebook mini gekocht dit jaar. En ben er meer dan blij mee. Wat een heerlijke manier van boeken lezen. Geen last meer van zere handen omdat het boek eigenlijk te zwaar is. Altijd genoeg boeken bij me.
Een klein nadeel vind ik dat je niet de achterkant van een boek kan lezen (als je moet uitzoeken welke je gaat lezen) en niet heel snel kan zien hoeveel bladzijden je nog moet lezen (kan wel, dan moet je even menu aanklikken maar als je een boek in je handen houdt is het toch anders).

Ik heb mijn zwarte Bebook in mei gekocht en je ziet wel behoorlijke gebruikerssporen rond de meest gebruikte toetsen (laagje zwart laat los). Maar dat stoort mij niet.

Ik koop mijn boeken meestal via Libris of Bol. Ik vind het niet vervelend om te moeten betalen, meestal betaal je toch een paar euro's minder. Ik zit er wel over te denken om eens te kijken hoe het bij de bibliotheek werkt.
Lekker douchen!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:14:34 #295
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85272609
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 08:50 schreef sjak het volgende:
Ik heb de Ebook mini gekocht dit jaar. En ben er meer dan blij mee. Wat een heerlijke manier van boeken lezen. Geen last meer van zere handen omdat het boek eigenlijk te zwaar is. Altijd genoeg boeken bij me.
Een klein nadeel vind ik dat je niet de achterkant van een boek kan lezen (als je moet uitzoeken welke je gaat lezen) en niet heel snel kan zien hoeveel bladzijden je nog moet lezen (kan wel, dan moet je even menu aanklikken maar als je een boek in je handen houdt is het toch anders).
Met calibre kan je eenvoudig de achterkant erin zetten, vervolgens sneltoets aankoppelen en je hebt die functionaliteit.

Je kan eenvoudig zien hoeveel pagina's ee boek heeft, hoe laat het is etc. op de bebook. Echter niet met de mini versie, wel met de grotere modellen zoals de one. Hiervoor moet je wel alternatieve firmware (open eink) erop zetten en je bebook one naar een linux bestandssysteem omzetten en als je een windows pc hebt moet je via ftp je boeken erop zetten. Maar dan heb je ook wat, de bebook is dan gelijk een stuk beter en je kan er zelfs games op spelen.

De meeste openbare bibliotheken bieden maar zeer geringe of geen ondersteuning op dit moment voor eboeks. In mijn werk voor de overheid is dat wel anders geregeld, wij bieden al duizenden boeken in eboekformaat aan en gratis en zonder drm. Een openbare bibliotheek kan dat echter niet ivm afspraken met uitgeverijen.
I intend to be formidably armed
pi_85349458
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:45 schreef Aventura het volgende:

[..]

Met Calibre is elk formaat in 1 seconde omgezet naar epub.
Klopt, maar dan wel van .lit en .mobi naar epub. PDF als source werkt officieel wel, maar dat levert in de meeste gevallen echt een totale puinzooi op. Regels die als paragrafen geinterpreteerd worden bijvoorbeeld. En dat komt de leesbaarheid niet echt ten goede.

Direct een pdf op de ereader is ook niet alles. (Heb zelf de PRS 600) Traag met bladeren, en als je de lettergrootte wat groter zet dan default zijn ook alle plaatjes verdwenen en wordt de layout van multi-kolom pdf's een bende.

Wat pdf ondersteuning hebben de ereaders nog wel een aardige weg te gaan.

Tegenwoordig vermijd ik pdfs op de ereader, en pak ik m'n iPad er wel voor. Dat werkt gewoon vele malen beter. Qua lezen dan, want op de iPad is de software die je voor e-books hebt weer crapware van de bovenste plank. iBooks is leuk en geil, maar onwerkbaar als je er veel boeken in zet. Stanza verzint zelf categorien uit pdf tags, en negeert soms, maar niet altijd, de tags van Calibre. En denkt zelf te moeten gaan sorteren, ipv de Calibre 'sort order' aan te houden.

Het komt vast allemaal wel, maar voorlopig blijft het behelpen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:13:28 #297
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85350587
hoe zit het met het lezen van strips op de ipad? (.cbr bestanden), daarvoor is toch een goede tool nu beschkbaar?

Iets met cloudreader? Geen idee of je strips leest, maar kan het altijd vragen :) , die cloudreader leest volgens mij ook pdf.
I intend to be formidably armed
pi_85350774
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:13 schreef kahlanamnell het volgende:
hoe zit het met het lezen van strips op de ipad? (.cbr bestanden), daarvoor is toch een goede tool nu beschkbaar?

Iets met cloudreader? Geen idee of je strips leest, maar kan het altijd vragen :)
Ik lees wel comics, maar nog niet geprobeerd als .cbr bestanden. Marvel heeft z'n eigen reader op de iPad, maar daar hoor ik erg wisselende verhalen over. De reader an sich schijnt wel okay te zijn, maar je hebt met die reader geen toegang tot de 'normale' digital subscription van Marvel, alleen een beperkte subset, waar je weer apart voor moet betalen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:25:10 #299
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85351096
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:18 schreef Metatron het volgende:
Ik lees wel comics, maar nog niet geprobeerd als .cbr bestanden. Marvel heeft z'n eigen reader op de iPad, maar daar hoor ik erg wisselende verhalen over. De reader an sich schijnt wel okay te zijn, maar je hebt met die reader geen toegang tot de 'normale' digital subscription van Marvel, alleen een beperkte subset, waar je weer apart voor moet betalen.
ik heb de vraag ook even in het ipad topic gesteld, daar noemen ze een programma dat ik niet ken. Maar ik moet niet betalen ervoor, ik heb al gigabytes vol aan strips en lees niet zo heel veel van marvel zelf, ken die service ook niet, ga ik zo even opzoeken. Als er nog wat van de hulk inzit *O*
I intend to be formidably armed
pi_85352467
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:45 schreef Aventura het volgende:

[..]

Met Calibre is elk formaat in 1 seconde omgezet naar epub.
Toevallig dit weekend een aantal PDF-boeken omgezet. Op m'n quadcore pc met 4GB ram deed calibre toch een minuut of 10 over om de pdf te ontrafelen :P
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:13:52 #301
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85353083
.cbr bestanden kan je desnoods ook hernoemen naar .rar en dan gewoon uitpakken. Het zijn eigenlijk gewoon zipfiles.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')