abonnement Unibet Coolblue
pi_70876620
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 10:22 schreef Smots het volgende:
Het vorige topic was bedorven, mocht niet meer geopend worden, dus vandaar dit topic.

Helmet is namelijk MI een van de betere harde muziek bands, met een heel eigen geluid. De CD Betty vind ik er echt bovenuit steken; ze hebben een paar ceedee's die MI gewoon bagger zijn.

Mijn favoriete nummer van Helmet is Overrated. Niet dat ze overrated zijn, nee het nummer Overrated is gewoon het beste nummer. Oordeel zelf:

http://new.music.yahoo.com/helmet/tracks/overrated--908286

Wat ik zo mooi aan het nummer vind, is dat de kick domineert over de snare. En die snare is dan weer zo lekker apart Helmet hoog gestemd.

Qua opbouw is "I Know" onovertroffen. Op deze live opname komt 't er ook nog goed uit:



Dan heb je nog Speechless, waar ik natuurlijk sprakeloos van ben:



Zijn er nog meer Helmet fans?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 11 juli 2009 @ 15:10:10 #2
258028 3nhsCnds
zeg maar erwin :)
pi_70876781
Ik ken het nog niet... net even wat geluisterd op Last.fm... klinkt niet verkeerd... ik zal eens wat van ze opzoeken straks...
If there was nothing wrong, there'd be nothing right...
pi_70878219
Betty is ook mijn favo van ze.
pi_70913800
misschien is dit een goed topic om de vraag te stellen

Ik heb al tijden het idee dat dit een cover van een nummer van Helmet is, door The Ants, een band die wereldberoemd in Myanmar is, maar kan het niet thuisbrengen. Iemand? Is het echt van Helmet?

pi_70913900
a propos Helmet, fijne ragband, niet echt heel verrassend, dat niet, heb hier nog ergens 'Betty' liggen, met dat gele doosje

Goeie drummer, althans een 11 voor inzet, moet je wel een snoeiharde snare houden
  Trouwste user 2022 zondag 12 juli 2009 @ 21:30:26 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_70914085
De favoriete band van Kurt Cobain.

Moet wel iets voorstellen dus.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_70914407
quote:
Op zondag 12 juli 2009 21:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
a propos Helmet, fijne ragband, niet echt heel verrassend, dat niet, heb hier nog ergens 'Betty' liggen, met dat gele doosje

Goeie drummer, althans een 11 voor inzet, moet je wel een snoeiharde snare houden
Die drumt nu in Battles en Tomahawk.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zondag 12 juli 2009 @ 22:10:43 #8
46794 Berkery
Fat bastard
pi_70915467
Ik heb ze ooit op LL gezien, ik wist niet dat ik drie kwartier kon springen :

Therapy? luisterde ten tijde van Troublegum ook veel Helmet



Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  Trouwste user 2022 zondag 12 juli 2009 @ 23:21:50 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_70918313
Briljant nummer van Therapy ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_70923859
quote:
Op zondag 12 juli 2009 21:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
misschien is dit een goed topic om de vraag te stellen

Ik heb al tijden het idee dat dit een cover van een nummer van Helmet is, door The Ants, een band die wereldberoemd in Myanmar is, maar kan het niet thuisbrengen. Iemand? Is het echt van Helmet?


Nee, het liedje is niet van Helmet, maar de riff wel. Die komt uit Milquetoast:



[ Bericht 18% gewijzigd door Lyrebird op 13-07-2009 05:36:46 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_70923863
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:10 schreef Berkery het volgende:
Ik heb ze ooit op LL gezien, ik wist niet dat ik drie kwartier kon springen :

Therapy? luisterde ten tijde van Troublegum ook veel Helmet




Ik ben ook via Therapy en Silverchair into Helmet gerold. Nu ik wat ouder ben, kan ik nog best van de eerste twee genieten, maar Helmet steekt er toch bovenuit.

Oh, en eentje die ik gemist had is natuurlijk Wilma's Rainbow. Het middenstuk kun je overslaan, maar het begin is uniek en het einde is het beste einde dat een nummer ooit gehad heeft (alhoewel het einde van Unsung dat ook wel heeft).

Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_70923876
quote:
Op zondag 12 juli 2009 21:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
a propos Helmet, fijne ragband, niet echt heel verrassend, dat niet, heb hier nog ergens 'Betty' liggen, met dat gele doosje

Goeie drummer, althans een 11 voor inzet, moet je wel een snoeiharde snare houden
Stanier... briljante drummer.

Het doosje van mijn Betty CD was vroeger wit, maar door de jaren heen is dat langzamerhand vergeeld. Heeft wel wat. Overigens dekt het plaatje van Betty



de lading niet helemaal. Zo heeft mijn vader die CD ooit opgezet, omdat ie dacht dat het jaren 50 muziek was. Dat beviel toch niet helemaal...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_168796044
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2009 21:40 schreef bartrid het volgende:

[..]

Die drumt nu in Battles en Tomahawk.
Heb net Battles ontdekt. Dat is toch wel kekke muziek zeg.

Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 12 februari 2017 @ 20:33:17 #14
274198 Sikko71
v/h Dieptriest
pi_168860903
Ik ben ook een van de zeldzame NL'se fans van Helmet. Ook ik vind Betty hun beste album, baal nog steeds dat ik door ziekte het concert in Groningen 2 jaar geleden heb gemist.

Recent is er nog nieuw materiaal uitgekomen, maar helaas is Paige Hamilton steeds slechter bij stem...
  zondag 12 februari 2017 @ 20:44:51 #15
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_168861382
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 20:33 schreef Sikko71 het volgende:
Ik ben ook een van de zeldzame NL'se fans van Helmet. Ook ik vind Betty hun beste album, baal nog steeds dat ik door ziekte het concert in Groningen 2 jaar geleden heb gemist.

Recent is er nog nieuw materiaal uitgekomen, maar helaas is Paige Hamilton steeds slechter bij stem...
Ze waren vorige week nog voor optredens in Nederland. Toen wel gezien?
pi_168869335
En anders begin maart. 6 om precies te zijn.

http://www.patronaat.nl/6-3-2017/helmet-usa-%2B-local-h-usa-

Maar het laatste album vind ik best wel saai, dus ik twijfel of ik heen ga.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_168872878
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 20:33 schreef Sikko71 het volgende:
Ik ben ook een van de zeldzame NL'se fans van Helmet. Ook ik vind Betty hun beste album, baal nog steeds dat ik door ziekte het concert in Groningen 2 jaar geleden heb gemist.

Recent is er nog nieuw materiaal uitgekomen, maar helaas is Paige Hamilton steeds slechter bij stem...
Ik heb ze in 2002 (?) voor het eerst en laatst live zien spelen, en dat was in Boston. Echt de moeite waard. Die lui spelen wel zo strak.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_168872923
Ik was hierbij, 5 jaar geleden *O* Het is natuurlijk gewoon Page met een backing band maar retestrak is het wel.

Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')