abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 14:53:57 #1
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_70876470
Ik kwam er net achter dat mijn voorste kentekenplaat niet meer op mijn auto zit. Het kan niet anders zijn dan dat ie afgelopen nacht gejat is, want gisteren zat de plaat er nog op. Ik keek meteen naar de achterkant, en die zit er nog gewoon...

Ik moet morgen (zondag) weer naar Capelle a/d IJssel rijden (vanuit Hulst, dus algauw zo'n 2 uur onderweg). Ik kan maandag pas aangifte doen. Ik heb al wat rondgezocht op internet over hoe dit in z'n werk gaat, en vroeg me af of ik tot maandag met een zelfgemaakte kentekenplaat zou kunnen rijden? Ik weet dat het niet mag, maar het valt allicht te proberen, toch?

Ik weet dat ik dan een boete ga krijgen, maar ik moet terug naar daar voor mijn werk. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_70876539
eenvoudige diefstallen en verloren voorwerpen kun je ook via internet aangifte van doen. heb je dat in ieder geval op papier als je staande gehouden wordt.

hoef je alleen nog maar nieuwe platen te bestellen wat je misschien vandaag nog kunt doen?

Van welke feiten kan ik aangifte doen?
Wanneer het feit waarvan u aangifte wilt doen, voor komt in de onderstaande lijst, dan kunt internetaangifte doen. Wanneer het feit echter niet in de lijst voorkomt, nodigen wij u graag uit voor het doen van aangifte op een politiebureau bij u in de buurt. Voor meer informatie over aangiftes kunt u contact opnemen met het telefoonnummer: 0900-8844 (lokaal tarief).

Hieronder staan de delicten waarvan u via deze site aangifte kunt doen:

Diefstal of Inbraak (en pogingen daartoe)

* diefstal of inbraak vanaf/uit een personenauto (inclusief poging),
* diefstal of inbraak vanaf/uit een ander voertuig (inclusief poging) (vrachtauto, bestelauto, autobus, motorfiets, landbouwtrekker, hijskraan, invalidenvoertuig),
* overige eenvoudige diefstal (inclusief poging) (tuinmeubilair, portemonnee, mediaspeler, vuilcontainer, kleding, fiets, ander voorwerp),
* zakkenrollerij/tassenrollerij (=diefstal) (inclusief poging),
* diefstal of inbraak in/uit een (kelder)box/garage/schuur/tuinhuisje (inclusief poging),
* diefstal of inbraak in/uit een bedrijf/kantoor (inclusief poging),
* diefstal of inbraak in/uit een sportcomplex (inclusief poging),
* diefstal of inbraak in/uit een school (inclusief poging),
* diefstal of inbraak in/uit een hotel of pension (inclusief poging),
* diefstal of inbraak in/uit andere gebouwen (inclusief poging).

http://www.politie.nl/Aangifte/
pi_70876548
Vrij apart dat ze maar van één kant het kenteken jatten dan. Misschien toch kwijt geraakt. Kan je niet voor zoiets online aangifte doen?
Beter een zelfgemaakte dan helemaal niks.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 15:01:04 #4
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_70876617
Dan ga ik zometeen even naar het politiebureau hier.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_70876655
Dan kan je dus aangifte doen? Het is niet je auto die gejat is, en een kenteken is ook niet een identificatiebewijs.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_70876739
Je kan beter zonder kentekenplaat gaan rondrijden dan met een zelfgemaakte.

Als je zonder plaat gepakt wordt kan je nog zeggen "oh, shit, dat wist ik niet, er afgevallen zeker" en misschien zien ze het trough de fingers.

Als je met een zelfgemaakte plaat gaat rondrijden geef je al aan dat je weet dat je fout zit.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 15:10:09 #7
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70876780
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:57 schreef rene90 het volgende:
Vrij apart dat ze maar van één kant het kenteken jatten dan. Misschien toch kwijt geraakt. Kan je niet voor zoiets online aangifte doen?
Beter een zelfgemaakte dan helemaal niks.
Dronken mensen enzo.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_70876811
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:07 schreef MaGNeT het volgende:
Je kan beter zonder kentekenplaat gaan rondrijden dan met een zelfgemaakte.

Als je zonder plaat gepakt wordt kan je nog zeggen "oh, shit, dat wist ik niet, er afgevallen zeker" en misschien zien ze het trough de fingers.

Als je met een zelfgemaakte plaat gaat rondrijden geef je al aan dat je weet dat je fout zit.
of met een zelfgemaakte laat je zien: Ik ben hem kwijt/hij is gejat maar ik wil niet onherkenbaar rondrijden, dus heb ik er maar zelf zolang 1 gemaakt tot mijn nieuwe plaat terug is...

maar dat is weer zo'n eindeloze discussie
Gewoon, omdat het kan.
pi_70876852
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:11 schreef -AnneX- het volgende:

[..]

of met een zelfgemaakte laat je zien: Ik ben hem kwijt/hij is gejat maar ik wil niet onherkenbaar rondrijden, dus heb ik er maar zelf zolang 1 gemaakt tot mijn nieuwe plaat terug is...

maar dat is weer zo'n eindeloze discussie
Zinloze discussie Je mag namelijk niet rondrijden met een zelfgemaakte kentekenplaat.
Zonder plaat mag ook niet maar dan kan je tenminste nog zeggen dat je het niet had gemerkt
  zaterdag 11 juli 2009 @ 15:15:00 #10
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70876875
Mja... de keuze is óf liegen, óf je beste intenties tonen waarbij je aangeeft gehinderd te zijn door sluitingstijden van winkels (om nieuwe platen te halen). En dan nog ben je afhankelijk van de stemming van de snor.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 15:17:25 #11
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_70876910
Ik bel nu iig even naar de politie, en vraag wat ik eraan kan doen.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 15:32:56 #12
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_70877210
Nou, ik heb alles doorgegeven, en de politie laten weten dat ik morgen weer terug naar Capelle a/d IJssel moet. Ik heb toestemming gekregen om zelf een stuk karton te gebruiken tot ik mijn nieuwe kentekenplaten heb
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_70877216
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Nou, ik heb alles doorgegeven, en de politie laten weten dat ik morgen weer terug naar Capelle a/d IJssel moet. Ik heb toestemming gekregen om zelf een stuk karton te gebruiken tot ik mijn nieuwe kentekenplaten heb
nou, dat is goed nieuws toch

had je btw een bromsnor of een brommoustache aan de lijn?
Gewoon, omdat het kan.
  † In Memoriam † zaterdag 11 juli 2009 @ 15:43:51 #14
21636 Feestkabouter
pi_70877428
sowieso nu direct melden ja, als zij met jouw kenteken brandstof gaan jatten (in auto van hetzelfde type) dan ben jij de Sjaak.
als je het gemeld hebt sta je al flink beter.
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 16:14:54 #15
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_70878262
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:33 schreef -AnneX- het volgende:

[..]

nou, dat is goed nieuws toch

had je btw een bromsnor of een brommoustache aan de lijn?
Ik had een vrouwtje aan de lijn
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')