abonnement Unibet Coolblue
pi_70859302
Na er een tijd mee rondgelopen te hebben, besluit ik hier even mijn verhaal te doen:

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik voel mij zo eenzaam als wat. Heb zo goed als geen vrienden, 1 echte vriend, maar die woont aan de andere kant van het land, we zien elkaar eens in de 2 a 3 maanden.

Daarnaast ben ik geen kroegtijger, en om nu alleen te gaan stappen zie ik niet zitten. Wat ik zoal geprobeerd heb om de eenzaamheid te verdrijven:

- Een sport beoefenen (werkte niet echt, kon niet meekomen met de groep).
- Oude klasgenoten / vrienden benaderen om eens te kijken hoe zij nu door het leven gaan en proberen de vriendschap weer op te pakken (heb gemerkt dat het vaak van 1 kant moet komen, alleen de mijne).
- Daten, maar ook dat liep vaak op niets uit.

Daarnaast werk ik fulltime en kan met een aantal collega's prima door 1 deur, en zij ook met mij.

Buiten het werk merk ik gewoon dat het niet goed gaat, probeer de schijn op te houden dat het goed gaat, maar het vreet mij gewoon op.

Wie o wie heeft er tips / adviezen, is het tijd voor professionele hulp of zal het zo'n vaart niet lopen?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 19:58:04 #2
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_70859345
tvp
pi_70859873
Allereerst: hoe zit het met jouw 'zelfverzekerdheid'
Hoe ervaren mensen jou? Praat je veel over jezelf of ben je een luisteraar?
Wat zijn jouw interesses, en kun je vaak participeren in gesprekken?

Ben je tyfuslelijk, of zie je er onverzorgd uit? Of niet uiteraard.
Het belangrijkste is wat ik eerder heb genoemd, en dat moet je ook uitstralen. Dan willen mensen ook graag met je omgaan.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 20:39:15 #4
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70860619
En waar woon je? Wat is je muziek smaak? Ben je introvert of extravert
pi_70861052
Vaak is het ook wel zo dat als je ouder wordt dat het moeilijker is om nieuwe vrienden te maken. Nieuwe mensen ontmoeten gaat wel, maar echte vrienden is een stuk lastiger volgens mij. Veel mensen hebben al een druk leven en een eigen kringetje met vrienden. En van de stap elkaar spreken bij een sport/hobby naar echt als vrienden met elkaar omgaan zit vaak toch best een drempel. Maar die kun je wel proberen te overkomen door zelf het initiatief te nemen. Bijvoorbeeld door voor te stellen om met iemand eens iets leuks te doen, aansluitend bij interesses (een voetbalwedstrijd, een toffe film die uit komt etc).

Wellicht het contact met de collega's waar het mee klikt wat uitbreiden? Je zou natuurlijk best eens kunnen voorstellen om op een vrijdagmiddag te gaan borrelen naar t werk ofzo. Niet om t zuipen, maar zo ontdek je wel of je buiten je werk ook iets met elkaar hebt. Dan is de stap naar een keertje naar een film/ ze uitnodigen voor een etentje bij je thuis ook al een stuk kleiner.

Anderzijds zijn er ook genoeg mensen die verhuizen etc. en dus op zoek zijn naar nieuwe contacten. Er zijn zelfs speciale sites waar regelmatig dingen georganiseerd worden en fok meetings zijn ook een optie natuurlijk, maar dat moet je ding zijn.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_70868551
Gaat het nu over je eenzaamheid wat betreft kameraadschap?
Of gaat het om de eenzaamheid in liefde?

Je bent niet alleen.

Allemaal slaan we onze blunders, allemaal hebben we dingen die we graag doen, allemaal leven we ons leven op de manier dat we het leven, allemaal denken we op de wijze zoals we denken, allemaal handelen we op manier hoe we handelen, en, mogelijkerwijs, verlangen we allemaal naar mensen waarmee we deze gevoelens kunnen delen.

Je hoeft niet bang te zijn dat mensen je niet begrijpen.

Iedere situatie waarin jij beland, bij iedere keuze die jij maakt, bij ieder gevoel dat jij ervaart, zijn reeds duizenden, al dan niet miljoenen mensen je voorgegaan.

Als je het uitspreekt zodra je ergens mee zit, kun je er achter komen dat zelfs de mensen waarvan jij overtuigd bent dat ze hun leventje helemaal voor elkaar hebben, ook de gevoelens herkennen waar jij nu mee kampt.

Simpelweg omdat we allemaal niet zo verschillend zijn als we denken dat we zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2009 02:03:27 ]
pi_70868589
Tja..
Ik zou het écht niet weten..
Misschien als je met die ene vriend eens een keer iets gaat doen, samen durf je vaker sneller andere mensen aan te spreken en ben je niet zo onzeker van jezelf..
Misschien zo?
Baby darling doll face honey
pi_70870513
Om maar meteen even wat vragen het hoofd te bieden:

Met mijn zelfverzekerdheid is niets mis, daarnaast praat ik veel, niet alleen over mezelf maar ook over andere dingen. Soms krijg ik zelfs van collega's te horen dat ik eens een keer mijn kop moet houden. Maar af en toe neem ik ook een passieve houding aan en luister ik gewoon.

Ik vind mezelf niet lelijk (maarja wie zegt dat nu niet van zichzelf? ). En verzorg mezelf goed.

Hobby's en interesses, tja dat zijn er niet zoveel. Ben een fan van Sci-Fi series en kijk daar dan ook vaak naar. Verder game ik regelmatig op mijn consoles. Het sporten (fitness in dit geval), wil ik binnenkort weer gaan oppakken. Qua muziek ben ik wel een fan van de jaren 80, en lichte rock muziek. De rest kan mij niet echt bekoren.

Ik kom uit de omgeving van Arnhem.

Vandaar dat ik hier dus ook een balletje opgooi, om eens even alles eruit te gooien en de saaie cirkel (Werken, gamen / tv kijken en slapen, dan begint de dag weer opnieuw) te doorbreken. Het gaat zowel om kameraadschap als in de liefde.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2009 09:06:34 ]
  zaterdag 11 juli 2009 @ 10:31:18 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_70871212
Is er rondom dat Sci-Fi gedoe of 80's rock niet een scene in NL? Zo kun je meer lui ontmoeten die die interesse hebben.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:02:08 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_70871570
Je kan goed opschieten met een paar collega's waarom niet gewon eens een keertje wat doen na het werk?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_70871597
Het is gewoon een kwestie van willen, TS. En ook van durven natuurlijk.
Mensen ontmoeten kan overal, en vrienden maken kun je je hele leven. Nodig mensen gewoon eens uit om wat te gaan drinken, of om bij je te komen eten. Soms zul je daarbij een 'nee' horen, maar daar moet je niet bang voor zijn.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:08:03 #12
261619 HoneyPop
Gekke Druif
pi_70871628
Wat bij mij heeft geholpen is de contacten die je al hebt beter onderhouden en zelfs opbouwen.
Maak wat vaker tijd voor je beste vriend, spreek wat leuks af met je collega's, ga op visite bij familie etc.
Meestal komen er dan vanzelf nieuwe contacten bij, en in de tussentijd ben je dan niet alleen

veel succes ermee!
pi_70915071
Ik herken me daar wel een beetje in TS.

Wat voor mij vooral vervelend is, als je nieuwe contacten maakt, dat het eigenlijk altijd van jouw kant of moet komen, en nooit eens iemand andersom vraagt om iets te gaan ondernemen.
En dat geeft dan weer een gevoel alsof je jezelf opdringt.

Het is lastig hoor, maar je kunt een hoop contacten leggen via internet, en met een beetje geluk loopt dat over in real-life!
  zondag 12 juli 2009 @ 23:28:07 #14
206322 Seam
Pillz-E
pi_70918566
Jij heet toevallig toch geen Daniel of wel ?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_70918630
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:28 schreef Seam het volgende:
Jij heet toevallig toch geen Daniel of wel ?
Nee toch ?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_70944630
quote:
Op zondag 12 juli 2009 21:59 schreef musicfreakyme het volgende:
Ik herken me daar wel een beetje in TS.

Wat voor mij vooral vervelend is, als je nieuwe contacten maakt, dat het eigenlijk altijd van jouw kant of moet komen, en nooit eens iemand andersom vraagt om iets te gaan ondernemen.
En dat geeft dan weer een gevoel alsof je jezelf opdringt.

Het is lastig hoor, maar je kunt een hoop contacten leggen via internet, en met een beetje geluk loopt dat over in real-life!
En daar sla je de spijker precies op zijn (of haar ) kop. En waar het dan meestal op uitdraait, is dat als ze je nodig hebben voor iets, dan staan ze wel vooral, zo vervelend af en toe. Maar we gaan door met goede moed en het komt goed, duurt alleen even..

Een nee zal je soms inderdaad wel horen en dat is ook niet erg, maar soms begin je aan jezelf te twijfelen (ja, ik weet dat ik dat niet moet doen, maar soms sluipt het er toch in..). Zoals een persoon hierboven vertelde, alles wat je mee maakt in je leven, gaat in de grote "rugzak" (bah, vies woord, ja ik voel me al oud ). Heb het gevoel dat die rugzak mij meer parten speelt op het moment, dan dat ik mij dat kon voorstellen...
pi_74645463
Inmiddels 3,5 maand verder, en echt opgeschoten ben ik niet... Hier en daar wel eens een date gehad, maar dat liep op niets uit..

Wil mij er nu echt op gaan richten om dingen te ondernemen, bijv uitgaan, maar helaas niemand te vinden die met mij mee wil. En om nu alleen een kroeg in te stappen dat zie ik mezelf niet echt doen. Vrienden zijn of druk met de relatie (als in vriendin plant het hele weekend vol, bijna tot op de minuut (ja, ik weet dat dat niet gezond is, maar dat terzijde)), of wonen aan de andere kant van het land.

Al met al, wie gaat er dit weekend uit in omgeving nijmegen / arnhem? Ja dit is een verkapte oproep.
pi_74645688
Schrijf je al in het Nijmegentopic? Volgens mij zien die lui elkaar regelmatig bij het uitgaan en dergelijke.
Als je van live-bandjes houdt kun je ook eens bij graz.nl kijken, daar zitten veel Nijmegenaren.

Vrijwilligerswerk?
Cursus?
Toch maar een teamsport ipv fitness?

Hier, ik werp je zo twee mogelijke dingen met jonge mensen in de schoot:

"Wij zijn Studenten voor oekraine, een gezellige, kleinschalige en gemotiveerde groep studenten die verschillende acties organiseert om geld te verzamelen waarvan medische apparatuur voor een kinderziekenhuis in Zhytomir, Oekraine, wordt gekocht. Onze stichting bestaat uit een kerngroep van ongeveer zes leden die acties plannen en organiseren en een achterban die helpt met het uitvoeren van deze acties. Voor de kerngroep zoeken wij een betrouwbaar iemand (hoeft geen student te zijn) die vanaf eind november de functie van penningmeester kan vervullen. Gezellig vergaderen met samen eten, leuke acties zoals barbeques en plantjes verloten, betrouwbaar conctactpersoon in oekraine en nauwelijks strijkstok... Kom een keer langs bij een vergadering of kom eens kijken bij een van onze acties en zie hoe leuk wij zijn!!"

"Je bent bekend met de milieuproblemen en Greenpeace. Je wilt: - samenwerken in een kleine groep. - mensen voorlichten - maandelijks een paar uur investeren om activiteiten voor te bereiden en te vergaderen. - je handen uit je mouwen te steken voor een groenere aarde. - trainingen volgen op ons gezellige hoofdkantoor in Amsterdam. - je ideeen gebruiken om de lokale activiteiten nog beter en leuker te laten zijn en doet daar actief aan mee."

Deze komen van http://www.vrijwilligerswerkregionaal.nl/ en er staan nog talloze andere dingen tussen. Poppodia als Doornroosje en Staddijk zoeken trouwens ook altijd vrijwilligers, en de LUX ook. In Arnhem weet ik het allemaal niet zo goed maar daar is ongetwijfeld ook genoeg te vinden. Om mensen die ergens komen meehelpen zitten ze overal te springen .

[ Bericht 76% gewijzigd door ShadyLane op 12-11-2009 20:48:06 ]
pi_74648060
Je bent niet de enige die hiermee zit. Ik heb er ook erg last van. Bij mij is het angst om door anderen teleurgesteld of afgewezen te worden, dus vind ik het sowieso moeilijk om iets te doen. Terwijl er toch veel mogelijkheden zijn. Ik zit bijvoorbeeld op de sportschool; ik train altijd alleen, maar ik zou een groepsles kunnen volgen om daar contacten op te doen.

Hoe moeilijk het ook is, doen is de enige manier om het te kunnen doorbreken. Je zou contacten kunnen leggen via internet. Soms lukt dat ook. Maar beter is om direct in levende lijve contact te krijgen. Schep niet meteen teveel verwachtingen. Dat je na één avondje in de kroeg al meteen 10 nieuwe vrienden hebt. Probeer er voor dat moment iets leuks van te maken en daarna zie je wel.

Ikzelf ga daarnaast ook communicatietraining volgen. Heb al een introductie gehad en het sprak me erg aan. Je kan er op het werk wat aan hebben, maar ook zeker persoonlijk.
pi_74654197
Ik ben volgende week weer in arnhem... In het gelredome.. Das alleen niet jouw muziek en uitverkocht

Iig: vrienden maken vrienden. Begin dus onderaan de ladder... Gewoon een sport gaan doen (teamsport, geen fitness) waar je samenwerkt met elkaar. En met collega's wat oppakken. Is mij altijd prima gelukt.
Echte vrienden die ik heb heb ik overgehouden aan mijn school. Dus dat is ook een goede. Weet niet hoe oud TS is, maar als je rond de 20 bent is dat vaak al te oud. Dan heeft iedereen zijn eigen clubje al
pi_74654612
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:23 schreef mafkees01 het volgende:
maar als je rond de 20 bent is dat vaak al te oud. Dan heeft iedereen zijn eigen clubje al
Laat je niet ontmoedigen door dit soort doemscenario's, TS. Ik maak deel uit van meerdere 'clubjes' en daarin zijn m'n zussen de enigen die ik voor m'n twintigste al kende.
pi_74654806
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 00:23 schreef mafkees01 het volgende:
Ik ben volgende week weer in arnhem... In het gelredome.. Das alleen niet jouw muziek en uitverkocht

Iig: vrienden maken vrienden. Begin dus onderaan de ladder... Gewoon een sport gaan doen (teamsport, geen fitness) waar je samenwerkt met elkaar. En met collega's wat oppakken. Is mij altijd prima gelukt.
Echte vrienden die ik heb heb ik overgehouden aan mijn school. Dus dat is ook een goede. Weet niet hoe oud TS is, maar als je rond de 20 bent is dat vaak al te oud. Dan heeft iedereen zijn eigen clubje al
Met twintig nog zeker niet hoor. .
Het is wat lastiger als mensen zich al helemaal hebben genesteld d.m.v. trouwen en kinderen etc.

Maar ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar de leeftijd van TS.

En ook naar de reden waarom hij niet eens met zijn collega's wat is gaan drinken na het werk.
  vrijdag 13 november 2009 @ 06:51:06 #23
278630 Snikch
Living my life
pi_74655953
Ik hoop dat die 20 niet klopt inderdaad.
Zit met precies dezelfde problemen en ik zie het licht aan de eind van de tunnel niet echt meer. Dus hoop dat het alsnog een beetje lukt want dat is het enige waar mijn hoop op het moment op rust, dat ik toch weer een sociaal leven op kan bouwen, anders blijf ik in het verleden zitten ben ik bang.
For as he thinks within himself, so he is
pi_74656067
Heb je geen broers of zussen dan die je een keer mee kan nemen op stap?
Dat is ook altijd leuk.

Voor mijn part neem je je moeder mee, dat maakt ook niks uit.. Bovendien ken je je familie goed, dus als er verder geen flikker aan is heb je toch wat te vertellen. En misschien kom je dan gewoon wat leuke mensen tegen.

Vooral met je moeder op stap gaan doet het goed
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 13 november 2009 @ 07:28:43 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74656098
Great advice, vosss ..

TS, kijk eens in dit topic: [How to] Make Friends
Staan veel goeie tips in. Verder kan een cursus of deeltijd opleiding ook veel contacten opleveren.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')