abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 21 januari 2000 @ 00:45:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_244093
Het zijn wel prachtuitzendingen, vind ik, op de donderdagavond. Wat heb ik weder zitten genieten van Mona, Koningin der Nichten. Ben je lekker mee. Het Louis Neefs-effect. We nodigen Mona uit in café The Backstreet Boy en dan gaan we met zijn allen net doen alsof het een moordwijf is. Erger kan niet. Maar ze vond het een eer. Dat is dan wel weer leuk voor Moon. Ik voelde, als heteroseksueel medemens, inmiddels de jeukende uitslag vanuit mijn liezen weer in ras tempo over het lichaam trekken. Oude tijden herleefden. “Opgelazerd, achterlijke zus van Sjakie Schram. Je kan niks, hoor je, niks!!!” Dat werk. Mona vertegenwoordigt precies de diepe ellende die mij heeft aangezet tot het schrijven van deze columns. De mythe van de Amsterdamse Humor Die Niemand Begrijpt. Het houdt ongeveer in dat je met een een doorrookte bokkingstem heel hard en heel onecht lacht om je eigen grappen en om niet. Amsterdammers. Veel “schat” zeggen en “poppie”. Een man er bij zoals die van Mona, met die gouden hondenriem om zijn hals en het hoofd permanent op verbaasd, dat is ook nooit weg. Prachtig huis ook. Droom van iedere kleinbehuisde Echte Amsterdammer: als ik ooit in Almere-Buiten kom te wonen dan ga ik lekker gek doen met hekjes voor mijn huis. Het had, tussen de andere huizen, een beetje de sfeer van de voorgevel van Pré-Natal. Leuk, dat roze. Je voelde ook direct een intens medelijden met de buren, die waarschijnlijk 3 maanden naar een kakofonie van gezaag, gebrul en hees gelach hebben moeten luisteren toen de hechte familie, geen enkel punt , Moontje, de voortuin kwam doen.
Mona was niet bescheiden. Had zo’n beetje dat hele programma op de rails gegooid. De eer ging nu naar Ruud, maar zij had het knuffelen wel degelijk een onmenselijk gezicht gegeven, ere wie ere toekomt. Ook de karaoke-gekte had zij in het huis gebracht, dat werd helaas nog wel eens vergeten. Ruud was een gevoelsmens, dat had ze meteen gevoeld. Wat Ruud met name had gevoeld was het gloeien en groeien van haar oneindige tepelhoven onder zijn uitgebeten wieler-oksels. Samenvattend: de hel, het item met Mona. Alsof je drie uur naar een documentaire moet kijken waarin Hennie Stamsnijder praat over de zin van het leven. Ingeleid door Gert-Jan Teunisse en in gesprek met zijn goede vriend Ed de Goey. Mona trapt in dezelfde val als veel sporters. Ze gaan meningen ventileren, woekerend met een woordenschat van 7, en dat gaat fout. Het krijgt iets heel pijnlijks, als je iemand als Mona frontaal gaat filmen en min of meer onbeperkt aan het woord laat. Het is een verbale kastijding, niet meer en niet minder. Zoude er al iemand in haar omgeving voorzichtig durven zeggen dat ze over een half jaar Boegbeeld van de Verloren Roem is?
Maar misschien wordt het wat en zie ik het te somber. Gaat het lopen als een gek, café Het Gebroken Bekken. Typisch Amsterdamse gewoonte in café Het Gespleten Schaambeen: wie het eerst de twee met bier gevulde cups van een in lood gegoten BH van Mona in één keer opdrinkt mag zo hard mogelijk met de blote handen op Mona’s benige vulva slaan. Een nieuwe Houdini is opgestaan! Tot ziens in café “Het Vergruisde Kruis”. Zal wel weer iets als Mona’s Corner worden, ben ik bang, of Mona’s Nichtjes.

Cyril, wat moeten we er van zeggen. Lijkt me de bijdehandste van het stel. Leuk dat ze haar huis met de toevoeging van wat karpers en een lampion precies die sfeer meegaf die wij zo van haar kennen. Leuk woonidee: laat om de vijf minuten iemand iets in een rieten mandje op je tafel zetten. Verder vond ik haar alles wel scherp zien. Kan haar wel verklappen waarom ze er uitgestemd is. De tarotkaarten en de magnetische instraalsessie met Ruud. Volgens mij zien Nederlanders, ondanks de wildgroei aan Parabeurzen (“demonstratie aurahielen, de Nederlandse variant van aura-healen. Komt allen, vlak naast de stand Genezen vanuit de Pezen”) dat toch liever niet. Piskijken, dat gaat nog net, want dat heeft iets Oudhollands en het geeft een zekere warmte, maar de geheime Ganoeroe Bazata genezing, het Baleto-en van de Soeloekawi, dat gaat veel mensen te ver. Vier keer afhaalchinees in het jaar, dat is voor velen wel de grens aan invloeden van buitenaf. Jammer.

Ruud! Allemachtig, wat een ontluisterend en onthullend interview. Als er één iemand voor de winst heeft gezeten, iets dat Willem tot aan de dood zal worden nagedragen, dan blijkt het Ruud wel te zijn geweest. Ja, hij was teleurgesteld. Hij had mensen beziggehouden, hij had quizjes gedaan etc. Hij was echt aan het entertainen geweest, en wat kreeg hij, stank voor dank. Godverdomme voor niks uitgesloofd. Dat ademde hij uit gisteren. Als één iemand niet zichzelf is geweest dan is het wel Ruud. Kon Willem wel op zijn bek slaan, maar op het moment zelf “gaf het niks, joh, ahhh, gebeurd is gebeurd, man, we lullen er verder niet over”. Ook de bizarre verklaring dat hij, indien vrijgezel, “zijn hengeltje zekr had uitgegooid”. Ruud ten voete uit. Staat niet eens stil bij het idee dat misschien niemand van de dames genegen was om zich door deze met donshaar overwoekerde viriele bamboespruit wreed in de lichaamsholten te laten exploiteren. Vrouwen zijn voor Ruud een al dan niet behaard kruis met daaromheen wat ledematen.
Die drang om te winnen werd nu ook wel heel duidelijk. Die is maar met één ding bezig geweest in dat huis. Niet zichzelf blijven, maar zichzelf acteren. In zo’n wereld leven we inmiddels. Het reclameobject zegt tegen de consument: “ik doe dit om er een slaatje uit te slaan”. Men hoeft niet eens meer te suggereren dat Ruud het produkt waardeert. Maakt niets meer uit. “Ja, mense, ik lach me ge, want van de hotelketen vinde ze he goed dat ik me geheel vrijblijvend drie maal per jaar zeg maar, met genodigden, winnaars van een tekenwedstrijd of zo, oneerzaam beroer in een hotelhanddoekje. En ik sleep binnen wat er binnen te slepen valt.
“Komen Voor Bibi” noem ik de actie.” Mensen die zichzelf “een volkse jongen” noemen die “de mensen nu eenmaal graag zien”, altijd voor oppassen, is mijn advies.
Bart had voornamelijk gewonnen door omstandigheden ten nadele van Ruud. Wat een egotripperij. Zou het bij Ruud al zijn opgekomen dat Bart misschien heeft gewonnen omdat mensen hem gewoon leuker, slimmer en vooral oprechter vonden? Ik denk het niet.

De rest van de week vroeg naar bed, want alle gal, al het zuur, al het venijn gaat er uitdruipen bij de hernieuwde kennismaking met Zij Die Theatraal Is, Bianca. Telt u de nachtjes maar. Het wordt een ziedende column, volgende week donderdag. Belofte maakt schuld.

Nico Dijkshoorn

  vrijdag 21 januari 2000 @ 00:59:00 #2
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_244094
* Quenda denkt dat haar tv aan vervanging toe is, want bij mij is de ketting van Mona's huidige partner toch echt zilver.
  vrijdag 21 januari 2000 @ 01:02:00 #3
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_244095
maar het is en blijft een hondeketting.

Trouwen Nico weer een toppie hoor ben jaloers ik wou dat ik het zo kon verwoorden.

Vooral over Ruud hebben we helemaal dezelfde gedachten.

  vrijdag 21 januari 2000 @ 01:03:00 #4
272 R@b
No-nonsens
pi_244096
Scherp

PS

Als ik een Ruud fan site had, hief ik hem op

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 21 januari 2000 @ 01:09:00 #5
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_244097
....en dat zo snel!!!
pi_244098
Pak ze Nico!

Trouwens,ik weet niet goed of ik het wel durf te zeggen, maar doe je ogen ff dicht en stel je voor dat Manfred Langer nog zou leven.

GENOEG!! Doe je ogen weer gauw open en neem snel een borrel!!

[Dit bericht is gewijzigd door BooBooSan (Datum 21 Januari 2000).]

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  Admin vrijdag 21 januari 2000 @ 08:05:00 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_244099
toppie , nico, als ik naar het programma kijk ben ik al benieuwd wat jij er over gaat schrijven
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_244100
<<Zou het bij Ruud al zijn opgekomen dat Bart misschien heeft gewonnen omdat mensen hem gewoon leuker, slimmer en vooral oprechter vonden? Ik denk het niet.>>
Juist Nico, de spijker op z'n kop, triest geval, die Ruud, met z'n ouwe lullencomplex, waarvan hij ook zegt dat hij het niet heeft....maar intussen stikjaloers op de echte winnaar: Leve Bart!
Emmy
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 januari 2000 @ 11:18:00 #9
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_244101
Nico, bedankt!
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 21 januari 2000 @ 11:39:00 #10
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_244102
Nico, meer kun je over het tenhemelschreiende optreden van Ruud niet schrijven, ik vind dat je het voortreffelijk verwoordt ! Alleen de titel van je Topic is op Ruud niet van toepassing, want die heeft blijkbaar geen schaamte. Ruud deed dus blijkbaar op een schijnheilige manier iets dat Willem voor zijn voeten werd gegooid. Misschien dat je volgende week een lans kunt breken voor Willem

Nico, bedankt, hij was weer top !

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 21 januari 2000 @ 15:49:00 #11
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_244103
Ben blij dat ik dat program niet gezien heb, maar deze column nog ff meegepikt heb.
fake a dream
  vrijdag 21 januari 2000 @ 16:14:00 #12
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_244104
Heel scherp Nico. Je schrijft precies wat ik tijdens de uitzending dacht. Nou ok, het Vergruisde Kruis is nooit in me opgekomen

Knap staaltje, Nico.

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  vrijdag 21 januari 2000 @ 19:42:00 #13
242 Pinball
Electric Monk
pi_244105
Als vanouds
Ik denk dat ik de uitzending met bianca toch maar ga kijken, en dat is jouw schuld!
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  vrijdag 21 januari 2000 @ 20:07:00 #14
2274 CURIO
...vreemd maar vrolijk
pi_244106
Ja Ruud was echt triest, schokkend, ontluisterend, iets TE veel zichzelf ja. Echt op het randje denk ik, als hij zo eerlijk blijft over zijn acteerprestaties in het huis, loopt zijn populariteit wel een beetje gevaar.
  vrijdag 21 januari 2000 @ 20:11:00 #15
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_244107
quote:
op 01-21-2000 om 07:42 PM schreef Pinball het volgende:
Ik denk dat ik de uitzending met bianca toch maar ga kijken, en dat is jouw schuld!


Dat gevoel had ik nu ook al

fake a dream
pi_244108
Heeeeel scherp gezien, Nico!

Verheug me al op volgende week.

Voice-over: 'Wat doen de bewoners met die 465 kartonnen dozen?'
Doordevil: 'Ik persoonlijk denk dat ze er het ego van Willem mee gaan verhuizen.'


pi_244109
Je kunt beter, Doordevil. Gemakzucht leidt tot te veel reviaanse invloeden.

Eelco

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')