oshiro | donderdag 9 juli 2009 @ 15:37 |
Kijk, zo moet het dus! | |
Isdatzo | donderdag 9 juli 2009 @ 15:48 |
Brommers . | |
Isdatzo | donderdag 9 juli 2009 @ 15:48 |
Oh, kut. Ik postte in pub . | |
oshiro | donderdag 9 juli 2009 @ 15:51 |
quote:Nee, dat zeg je fout. Scooters . Zo, da's beter. | |
Isdatzo | donderdag 9 juli 2009 @ 15:59 |
quote:Brommers ook hoor . | |
oshiro | donderdag 9 juli 2009 @ 16:09 |
quote:We hebben het over brommers heh, dus leuke dingen. Zundapps en zo. Dat jij nou van dat standaard viercilinder-volk bent daar kan ik ook niks aan doen | |
timmmmm | donderdag 9 juli 2009 @ 16:10 |
quote:Yamaha's zijn ook brommers | |
Isdatzo | donderdag 9 juli 2009 @ 16:10 |
quote:Zundapp is wel oké, maar wallaroo en al die andere halfgare kutbrommers: . Heb ook nog een duc 848 in de schuur staan . | |
Isdatzo | donderdag 9 juli 2009 @ 16:11 |
quote:Vies kutjong, sta me bij ja . | |
timmmmm | donderdag 9 juli 2009 @ 16:11 |
quote:Hij bedoelde inderdaad brommers, scooters, snorfietsen, scootmobiels en alles ertussen in. | |
oshiro | donderdag 9 juli 2009 @ 16:13 |
quote:Ja alles met teveel plastic hoef ik ook niet. Een 848 is goedgekeurd, maar meer dan 3 cilinders hoef je bij mij niet mee aan te kloppen. Ja, of het moeten er 6 zijn | |
timmmmm | donderdag 9 juli 2009 @ 16:15 |
quote:Scooters zijn eigelijk nog best wel nuttig. Al die 15/16jarige kutsjappies die zichzelf minstens het ziekenhuis inrijden omdat ze te beroerd zijn een helm te dragen. Maar scooters en brommers zijn natuurlijk allebei voor kindjes die een ducati niet aankunnen. | |
Isdatzo | donderdag 9 juli 2009 @ 16:17 |
quote:Heb hiervoor ook een 660cc één-cil gehad, telt dat ook ? | |
giscard | donderdag 9 juli 2009 @ 16:18 |
Het zijn scooters | |
fs180 | donderdag 9 juli 2009 @ 16:19 |
quote:Ga eens snel je kleingeld verzamelen! | |
Isdatzo | donderdag 9 juli 2009 @ 16:19 |
quote:. | |
oshiro | donderdag 9 juli 2009 @ 16:19 |
quote:Whehe, waarom? M'n pa gaat altijd op de zundapp naar z'n werk ipv z'n honda dominator of z'n moto guzzi cali II. Zundapp is praktisch net zo snel over dat stuk, en rijdt 1:30. Veel goedkoper en je mag nog over het fietspad hobbelen ook! quote:Alleen als het een XT of een XL was. | |
timmmmm | donderdag 9 juli 2009 @ 16:21 |
quote:Wat die blauwe zegt, een zundapp gaat nog wel. Maar de meeste brommers zijn echt bagger. | |
Isdatzo | donderdag 9 juli 2009 @ 16:21 |
quote:Oh wacht ik snap hem al . Geluid van de koppeling. Ja, hij is best leuk.. die grap . | |
Isdatzo | donderdag 9 juli 2009 @ 16:22 |
quote:Was het niet. Telt het nu wel ? | |
oshiro | donderdag 9 juli 2009 @ 16:27 |
quote:Het is dat er een leuk geluid uit komt | |
Isdatzo | donderdag 9 juli 2009 @ 16:32 |
quote:Open demper, telt dat ? Alhoewel..nadat ik 'm uit de greppel getrokken had was die demper niet zo 'open' meer . Vind nu uit m'n R6 ook wel een leuk geluidje komen hoor . | |
oshiro | donderdag 9 juli 2009 @ 16:34 |
quote:Oeps Meh ik vind een R6 een vrij standaard stofzuiger om eerlijk te zijn. Een V-twin is veel aangenamer voor de oortjes En die cross-plane-krukas van de R1 is ook wel heel aangenaam vind ik | |
timmmmm | donderdag 9 juli 2009 @ 16:36 |
Mensen die klaarkomen op het geluid van een brommer/motor | |
Isdatzo | donderdag 9 juli 2009 @ 16:38 |
quote:Met standaard grasmaaier-uitlaat wel ja. quote:Is alleen bij 't '09-model, en door 't gebruik van die crossplane krukas is hij wat tammer geworden. Wat meer verspreid vermogen in 't middengebied ipv. de 'boost' die het eerst was in hogere rpm. | |
GuitarJJ | donderdag 9 juli 2009 @ 16:39 |
Er bleek een sproeier met maat 105 in te zitten. Daarom reed hij blijkbaar niet goed:P Heb die van mijn oude carb (maat 76) erin gedaan en hij ging met 1 trap aan. Moet alleen gas bijgeven als ik hem aan wil trappen. Hij heeft meer toeren en rijd beter, maar nog steeds niet perfect. Valt ook uit als ik het gas loslaat. Dus.. kleinere sproeier erin? | |
Isdatzo | donderdag 9 juli 2009 @ 16:39 |
quote:Daarom doe ik tegenwoordig ook oordopjes in als ik ga rijden . Anders wordt 't zo'n troep iedere keer. | |
timmmmm | donderdag 9 juli 2009 @ 16:40 |
quote: | |
oshiro | donderdag 9 juli 2009 @ 16:44 |
quote:Met een blerpijp ook. Herrie is niet alles. quote:Ja en rondetijden zijn er in bijna elk geval mee gedaald. Die boost is ontzettend nadelig, werkt highsiders in de hand. Zelfde reden als waarom 4-takten nu in motocross en wegrace domineren (behalve de 125 dan), vermogensopbouw is veel gedoseerder. quote:Ga eens in de zandbak spelen jij! quote:Haal je bougie er eens uit? Is ie wit, zwart, of koffiebruin? En gas bijgeven moet altijd als ie warm is. Bij koude motor choke. Als ie uitvalt als je het gas loslaat moet je je stationairschroef een beetje indraaien. Loopt ie stationair wat harder | |
EchteGooischeSchooier | donderdag 9 juli 2009 @ 16:45 |
Ff een vraagje weet iemand of een Runner subframe in een zip frame past? | |
Isdatzo | donderdag 9 juli 2009 @ 16:50 |
quote:Vast wel, maar voor 't rijplezier is zo'n boost wel . En highsiders doen ze zelf.. minder lomp met het handje doen, opgelost slotje . | |
giscard | donderdag 9 juli 2009 @ 16:55 |
Een japanner, zum kotsen. | |
oshiro | donderdag 9 juli 2009 @ 16:56 |
quote:Ik weet niet hoor, maar die dingen zijn nogal gemeen. Vooral tweetaktjes. Als ik m'n gas op 1 positie laat, stijgt het toerental van m'n yz250 van stationair door tot het maximum toerental. Het gaat gewoon steeds harder. Van m'n KX450F (viertakt) blijft het toerental gewoon hetzelfde bij een bepaalde gasstand. Viertakten zijn beter te doseren. Elke mogelijkheid om het gas beter te doseren is een goede. En als jij van die boost houdt, ga dan lekker dragracen met die surinamers op de maasvlakte Heb sowieso weinig met racers. Enkel op het circuit heb je er veel aan. Op straat is zo'n ding niks waard, dan kun je veel beter iets anders onder je kont hebben waar je niet gebroken van de zitpositie of doof van het windgeruis (omdat je niet gebroken van de motor af wilde komen en je hoofd boven het kuipruitje hield) van de motor afstapt | |
Geqxon | donderdag 9 juli 2009 @ 16:59 |
NSR 500 bitch. | |
oshiro | donderdag 9 juli 2009 @ 17:01 |
quote:Highsider-o-matic | |
GuitarJJ | donderdag 9 juli 2009 @ 17:04 |
quote:Bougie is wat zwart. Teveel benzine dan tog? Dan dus ook een kleinere sproeier. | |
oshiro | donderdag 9 juli 2009 @ 17:08 |
quote:De isolator bedoel ik heh | |
GuitarJJ | donderdag 9 juli 2009 @ 17:11 |
Ja heb hem er wel uitgehaald :p | |
Geqxon | donderdag 9 juli 2009 @ 17:11 |
quote:Mijn favo 2-stroke filmpje: | |
Antony1989 | donderdag 9 juli 2009 @ 18:05 |
tvp Mn nieuwe topsnelheid met de GPS, 105 km/h | |
remmertjuh | donderdag 9 juli 2009 @ 18:13 |
quote:Op wat voor brommert ? | |
remmertjuh | donderdag 9 juli 2009 @ 18:17 |
Trouwens, Ik wil ook een handkoppeling op mijn brommert | |
Antony1989 | donderdag 9 juli 2009 @ 18:18 |
quote: Airsal 76cc licht getuned door een maat van mij, iets grotere spoelpoorten en uitlaat poort. 19mm carb, zonder luchtfilter ( heerlijk geluid , en nee ik heb het al een bijna 8 maanden zo, en nog geen problemen met zand e.d. ) Yasuni Cross HM ( heerlijk geluid ) TandWielverhouding 14 - 52 Rest origineel. Kwam er trouwens gisteren achter dat de choke er de hele tijd opstond , dus ik choke eraf, luchtschroef beetje terug gedraait, en trekt opeens wheelies | |
remmertjuh | donderdag 9 juli 2009 @ 18:21 |
quote:Wel dikke trekvertanding dan, want sommige halen met die cilinder ook wel 125, en 105 moet ook haalbaar zijn met std cilinder | |
fs180 | donderdag 9 juli 2009 @ 22:02 |
quote:Je bent wat kleingeld verloren in je ducati, het rinkelde.. | |
fs180 | donderdag 9 juli 2009 @ 22:05 |
quote:Hoor je ook niet vaak he | |
fs180 | donderdag 9 juli 2009 @ 22:05 |
quote: | |
Isdatzo | donderdag 9 juli 2009 @ 22:06 |
quote:Die niet, wel veel andere . | |
Geqxon | donderdag 9 juli 2009 @ 22:07 |
Volgende week even het eerste motorlesje inplannen. | |
fs180 | donderdag 9 juli 2009 @ 22:09 |
quote: Laats in de auto, raampje open mooi weer veel zomerrijders weer op straat.. Hoor ik achter me toch een gerinkel de kinkel Kon niet zien wat het was, maar ik moest meteen aan ducs denken | |
Geqxon | donderdag 9 juli 2009 @ 22:13 |
quote:Als het financieel lukt: K1200RS en anders... K1100RS. en als ik hard faal K100RS. | |
no1uknow | vrijdag 10 juli 2009 @ 12:10 |
tvp | |
Isdatzo | vrijdag 10 juli 2009 @ 12:12 |
quote:Heb je al grijze haren ? | |
Antony1989 | vrijdag 10 juli 2009 @ 12:18 |
quote:Dat is precies wat ik ook dacht | |
Geqxon | vrijdag 10 juli 2009 @ 13:00 |
quote:Meh. Dit zijn leuke dingen hoor. Nog net geen ouwe lullen toermotoren, en aardig sportief. De 1200 heeft 130pk en 117nm op 266 kilogram drooggewicht, genoeg om lekker hard door te rijden. En natuurlijk cardan want een ketting is kut als je veel gaat rijden. | |
Isdatzo | vrijdag 10 juli 2009 @ 13:06 |
quote:Ja, alleen jammer van die 266 kg . Mwah, ik rijd toch wel veel met m'n R6, om de +/- 500km de ketting smeren en er is niks aan de hand. Kost je een paar minuten. Bij woon/werk-verkeer waarbij je ook door de regen en 's winters rijdt kan ik me voorstellen dat een cardan meerwaarde heeft. Maar ketting werkt voor mij ook prima. | |
Geqxon | vrijdag 10 juli 2009 @ 13:14 |
quote:Ik wil er als het kan dagelijks mee naar school (70 per dag / 4 maal weeks, vervolgopleiding 200 per dag / 2 maal weeks), dan is een heeft een cardan meerwaarde, en boeit het vermogensverlies mij weinig. Plus dat de motor niet goor wordt van het rondvliegende kettingvet. 266kg is op zich te doen, ik heb op zwaardere motoren gezeten met veel minder power. Verder is je ketting smeren na een leuk zonnig toerritje anders dan je ketting smeren terwijl je net uit de regen komt en je een dag lang gezwoegd hebt. | |
Antony1989 | vrijdag 10 juli 2009 @ 13:39 |
quote:Ik vind het ketting smeren gewoon iets wat op een motor hoort. | |
Isdatzo | vrijdag 10 juli 2009 @ 13:44 |
quote:Dan moet je er ook niet lomp veel op doen hè.. mijn achterbrug is nog brandschoon. En zo niet, ff doekje met wat lampenolie en kaar. quote:Ik ook en vond 't niks . quote:Je moet 'm sowieso niet nat smeren . Maar euh, als je 100km van je studie af woont is het dan niet iets om daar een kamer te zoeken oid ? | |
Geqxon | vrijdag 10 juli 2009 @ 13:47 |
quote:Daar heb je het al, moet je wachten tot hij weer droog is... Ik heb mijn brommer voor woon-werk gehad (fulltime), en het smeren van de ketting vond ik gewoon kut. Na 9 uur gewerkt te hebben, een uur in de stromende regen te hebben gereden was dat het laatste waar ik zin in had. Meestal deed ik het dan op de ochtend die er op volgde, maar dat is niet optimaal. Ja, ketting is en blijft optimaal, maar het onderhoud dat je er aan hebt is gewoon ouderwets en kut. Of zijn er mensen die het leuk vinden een choke en benzinekraantje te hebben? Kamer zoeken voor 2 dagen in de week is een beetje dom. Een motor voor 20k kilometer per jaar is goedkoper. | |
oshiro | vrijdag 10 juli 2009 @ 15:03 |
Hoppa, gewoon voor belt-drive gaan als je geen zin hebt in ketting smeren Of voor een moto Guzzi! | |
oshiro | vrijdag 10 juli 2009 @ 15:04 |
Binnenkort ga ik met een boel mensen beginnen aan een project om een Zundapp om te bouwen naar belt-drive trouwens | |
Antony1989 | vrijdag 10 juli 2009 @ 15:11 |
Of je koopt een Can-am met belt-drive Akra uitlaat systeempje erop, en je hebt een godsgruwelijk geile motor. Rijd hier ook eentje rond, bijna alles custom, non de knetter, dat ding is snel, maakt een geil geluid, en ziet goed uit. Je moet er wel van houden natuurlijk | |
remmertjuh | vrijdag 10 juli 2009 @ 18:24 |
Zeg het is hier Fok!MC niet, dit is het brommertopic | |
fs180 | vrijdag 10 juli 2009 @ 21:21 |
Enigste bmw die vuige porno is is de gs natuurlijk! Zodra ik een grijze haar kan vinden komt er een in de schuur! | |
Isdatzo | vrijdag 10 juli 2009 @ 21:25 |
quote:Rij regelmatig met een gast op een BMW R1150S, da's opzich ook wel een puick ding . | |
fs180 | vrijdag 10 juli 2009 @ 21:29 |
Nee. GS! | |
Isdatzo | vrijdag 10 juli 2009 @ 21:31 |
Oké, wat u zegt opa! | |
Geqxon | vrijdag 10 juli 2009 @ 23:59 |
Porno | |
fs180 | zaterdag 11 juli 2009 @ 00:41 |
Nadeel van al die bmw's is dat ze zo zwaar zijn | |
giscard | zaterdag 11 juli 2009 @ 01:21 |
R1200GS. | |
Geqxon | zaterdag 11 juli 2009 @ 13:40 |
quote:Dat is tenminste voor echte mannen, mietjes rijden op een lichtgewicht Japanner. 217kg drooggewicht fuck yeah. Alhoewel een B-King zwaarder is... | |
x3ro | zaterdag 11 juli 2009 @ 17:01 |
quote:Fox liep ook 360 graden de teller rond. Heb er nooit mee op een roller gestaan. Met mn Zenith die 60/65 liep(snor) ook nooit problemen gehad. Dus ik waag het er wel op. Voordeel van die dingen is dat ze niet zoveel onderhoud nodig hebben in vergelijk met een hoogtoerige 70. | |
Isdatzo | zaterdag 11 juli 2009 @ 17:03 |
quote:Gru-we-lijk lelijk.. | |
Geqxon | zaterdag 11 juli 2009 @ 17:07 |
quote:Ach nee joh, op de roller met 100kph met een snorfiets is geen enkel probleem. quote:Je kent mijn mening inmiddels wel, alles mooier dan de zoveelste 600-1000cc jappenracer. | |
Geqxon | zaterdag 11 juli 2009 @ 17:27 |
Verder is BMW tof omdat ze zo'n beetje het enige merk zijn die cardan serieus nemen. Ketting is leuk om meer performance te krijgen, maar de nadelen zijn imho te groot voor wat je er voor terug krijgt. Kijk maar naar auto's als Lamborghini, Ferrari, Mercedes SLR. Die hebben allemaal een airco, radio, airbags. De auto kan een stukje sneller zonder deze opties, maar dat is het niet waard. En dat is hetzelfde met cardan . | |
Isdatzo | zaterdag 11 juli 2009 @ 17:41 |
quote:Wtf ben je nou die cardan-shit aan het verheerlijken man . Alsof een ketting zo ongelofelijk onhandig is . Iedere 500km een keertje inspuiten, kloar. Kost je nog geen 5 minuten. | |
fs180 | zaterdag 11 juli 2009 @ 17:50 |
quote:160 kilo twee pitter | |
fs180 | zaterdag 11 juli 2009 @ 17:51 |
quote:Cardan is gewoon beter bij voor woonwerk/pekel fiets | |
Isdatzo | zaterdag 11 juli 2009 @ 17:52 |
quote:Ja. Maar je kan ook overdrijven. | |
fs180 | zaterdag 11 juli 2009 @ 17:53 |
Uiteraard, maar de telegraaf is daar ook goed in he Geq? | |
Geqxon | zaterdag 11 juli 2009 @ 17:54 |
quote:Je moet het bij een gemiddelde autorijder eens zeggen, dat hij om de 500 kilometer onder de motorkap iets moet doen dat 5 minuten kost en waar je mogelijk vieze vingers van krijgt. Puur en alleen zodat hij iets meer vermogen op de weg kan krijgen. Dat zal niemand er voor over hebben. Motoronderhoud is iets van de vorige eeuw. Bij cardan hoef je enkel olie te peilen en je banden op spanning te houden, net als bij een auto. | |
Isdatzo | zaterdag 11 juli 2009 @ 18:01 |
quote:En als het nou ook nog eens goedkoper is? Overigens krijg ík van het smeren van de ketting geen vieze poten, weet niet hoe jij het doet, maar ik denk dat je dan iets fout doet. quote:Ik hoor het al, Geqxon is een motorrijder in hart en nieren. Met zulke motorrijders is die apk voor motoren nog niet eens zo'n heel slecht idee . | |
oshiro | zaterdag 11 juli 2009 @ 18:03 |
quote:Wat de boer niet kent dat vreet ie niet Ding doet me denken aan nog zo'n tof ding: En ja, 3 cilinders heh! | |
Isdatzo | zaterdag 11 juli 2009 @ 18:09 |
quote:Vreemde conclusie. Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat ik het lelijk vind omdat het lelijk is? quote:Da's al stukken minder lelijk. | |
oshiro | zaterdag 11 juli 2009 @ 18:14 |
quote:Waarom vind ik het dan waanzinnig gaaf? Smaken verschillen, goddank! Als ik mocht kiezen tussen jouw R6 en die BMW, dan zou ik het wel weten quote:Waarom dan? Het lijkt best op elkaar. | |
Geqxon | zaterdag 11 juli 2009 @ 18:18 |
quote:Nu ja, eerst al het vuil van de ketting af, ontvetten, het huidige vet van de ketting af halen, de ketting goed schoonmaken, en daarna nieuw vet erop. Ja, ik krijg daar soms wel eens vieze handen van. En onderhoud is simpel: Als je als motorrijder minder onderhoud hoeft te plegen, is de motor beter. | |
Antony1989 | zaterdag 11 juli 2009 @ 18:26 |
En nog ben ik niet overtuigd van cardan. Ketting ziet imo ook veel beter uit. | |
fs180 | zaterdag 11 juli 2009 @ 18:29 |
quote:Of moet je meer rijden | |
Geqxon | zaterdag 11 juli 2009 @ 18:30 |
Cardan ziet er sexy uit. Lekker hoor. | |
Isdatzo | zaterdag 11 juli 2009 @ 18:54 |
quote:Ja ho ff, jij zegt dat ik het lelijk vind omdat het onbekend is. Dan zeg ik dat dat een vreemde conclusie is, en nu ga je mijn antwoord omdraaien en op jezelf projecteren. quote:Ik ook ja. quote:De hoekige vormen van die bmw zijn rather lukraak gekozen en sluiten totaal niet op elkaar aan. Bij de Benelli past het veel beter bij elkaar. Dat, en dat die bmw een ongelofelijk lang hok lijkt op deze manier. Zal hij ongetwijfeld ook zijn, maar dat is lelijk. Kijk dan hoe ver dat voor wiel van 't blok af zit. En 't achterwiel ook een beetje. En die koplamp, damn.. de persoon die dat bedacht heeft mogen ze meteen tegen de muur zetten . | |
oshiro | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:06 |
quote:Nee Jij zegt toch dat het lelijk IS? Als dat zo zou zijn zou ik het ook wel lelijk vinden, maar dat is niet zo, dus blijkbaar IS het niet lelijk. Jij vindt het lelijk quote:Dat voorwiel heeft een telelever-ophanging: supergaaf. Die koplamp is stoer, zelfde principe als op een GS. BMW is oerdegelijk en dat stralen ze uit ook. Ik hou daar wel van, net als dat ze dingen altijd net weer anders aanpakken dan andere merken. Ik noem een cardan, en bijvoorbeeld telelever. Je kunt lullen wat je wil, maar een BMW motorfiets is een homp kwaliteit en dat stralen ze uit ook. En als je een beetje van techniek houdt vind je de manier waarop die motoren tot stand komen gewoon mooi. Overal is over nagedacht, en als het op een andere manier beter kan dan besparen ze echt geen moeite om het dan ook daadwerkelijk op die manier te doen. Check dat tweecilinderblok van de GS800 dan. Twee zuigers die synchroon bewegen in plaats van tegengesteld, met een paar balansassen erbij. Superslim! | |
oshiro | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:08 |
Hier doe ik het trouwens wel voor: en | |
oshiro | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:13 |
quote:Meh. Ik vind niks mooi aan een ketting. Het zit er omdat het moet, maar meer ook niet. Met een cardan kunnen allemaal leuke dingetjes gedaan worden. Hoeft er nooit hetzelfde uit te zien. Ketting is echt veel onderhoudsgevoeliger. Cardan hoef je alleen een keer in het jaar olie van te verversen | |
oshiro | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:15 |
quote:Ik ontvet m'n ketting niet hoor. Ik borstel hem helemaal schoon met een staalborstel, en doe er dan met een kwast nieuw vet op. Als ik geen kettingvet heb gebruik ik white grease of PTFE-spray. Na afspuiten met hogedrukreiniger is m'n ketting sowieso vaak kurkdroog trouwens. | |
Isdatzo | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:18 |
quote:Oh, nu ga je mierenneuken dat ik niet zei dat ík het lelijk vond. Het leek me logisch dat een post over smaak altijd vanuit eigen perspectief geplaatst wordt maar whatever. quote:Ik heb het niet over de techniek, ik heb het over de vormgeving. En die vind ik lelijk. Of ze nou gebruik maken van cardan of ketting, van 'telelever' of conventionele voorvork, etc. Dat stond hier helemaal los van. Overigens loopt bmw helemaal niet meer voor op betrouwbaarheid en degelijkheid hoor, die tijd is voorbij. | |
Geqxon | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:18 |
quote:Staalborstel en hogedrukreiniger durf ik niet, vinnik iets te rigoureus. | |
Isdatzo | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:21 |
quote:Afspuiten met een hogedrukreiniger moet je niet doen. Vinden de rubbertjes in de ketting niet zo leuk en je spuit 't water er dermate hard in dat het op plekjes komt in de ketting waar het moeilijk droogt. Ketting schoonmaken gewoon met een doek en lampenolie doen. Of als hij écht heel smerig is eerst afspuiten met de tuinslang en daarna lampenolie etc. | |
oshiro | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:31 |
quote:Probeer een crossmotor maar eens op een andere manier schoon te maken quote:Ik rij niet met een o-ring-ketting. Enneh... succes met je doek Ja dit is een foto van mijn motor ja, niet van iemand anders van het internet getrokken | |
fs180 | zaterdag 11 juli 2009 @ 19:57 |
Daar tussen de spaken kan nog wel tussen.. | |
x3ro | zaterdag 11 juli 2009 @ 22:16 |
quote:Zeg ik niet. De setup waar ik op brom mee reed was ook 100+ km/h, 120+ decibel, speling op balhoofd etc. Ik heb gewoon nooit op een roller gestaan en neem t risico wel dat ik er weer geen tegen kom Rede dat ik voor meer cc's ga is de betrouwbaarheid van het blok. | |
Antony1989 | zondag 12 juli 2009 @ 03:17 |
quote:meer cc's en betrouwbaarheid is niet in verhouding bij brommers, met 50cc standaard gaat het minder snel kapot/onderhoud dan met een willekeurige 70cc. je moet vaker je zuiger vervangen, goed onderhouden, kijken of hij wel genoeg olie krijgt e.d. | |
fs180 | zondag 12 juli 2009 @ 03:18 |
Onzin. | |
x3ro | zondag 12 juli 2009 @ 13:24 |
quote:Daar ben ik me bewust van, maar een onbegrensde 50cc heeft veeeeeel te weinig trekkracht. En als ik al n 70 wil rijden wat me bevalt(DR is puin) kom ik uit op n S6 racing of een gilardoni, waarmee ik me dus blauw betaal aan onderhoud en andere kosten. Ik heb het wel gezien met de getunede 70 W-poorter op mn fox. Liggen hier op mn kamer 3 "defecte" zuigers Zon 125 is dus wel veel betrouwbaarder aangezien die zo gebouwd zijn en ook veel minder toeren draaien. Ik bedoel dus dat zon 125er veeeeeeeeel betrouwbaarder is dan een snelle 50/70. (50 std is puin en een snelle 50 heeft de trekkracht van een pakje boter, dus ga ik sowieso niet voor) [ Bericht 7% gewijzigd door x3ro op 12-07-2009 13:30:27 ] | |
oshiro | zondag 12 juli 2009 @ 18:34 |
quote:Als je zo nodig trekkracht wil, ga dan ook niet op een snor rijden, aap. | |
x3ro | zondag 12 juli 2009 @ 19:44 |
quote:Is lkkr met dit weer en ik ben geen johhny die overal vol gas door rijd En omdat het een 125er is ben ik toch de zak zowel snor als brom wanneer ik gepakt word. Aangezien ik ook bijna klaar ben met mijn rijbewijs gaat ie er over een tijd sowieso uit voor een yz125 voor de lol. Ik gebruik dan toch voornamelijk auto/fiets | |
oshiro | zondag 12 juli 2009 @ 20:31 |
quote:Toch. Dat rollerbank gebeuren, daar maak ik me niet druk om. Maar als jij met 65 zonder helm op je waffel gaat kunnen ze je van de straat schrapen, en jouw zorgverzekering gaat dat echt niet vergoeden. En een YZ125? Prima ding, wel goed onderhouden. Yamaha is bloedsnel maar niet erg degelijk. Kawa is wat rustiger, maar de boel gaat wel langer mee. Spreek uit ervaring Oja, die stickers op de tank bij een yz125, van welk jaar ook, zijn een drama. Heeft kawa ook beter aangepakt . | |
Isdatzo | zondag 12 juli 2009 @ 21:40 |
quote:Echt wel. | |
Len93 | maandag 13 juli 2009 @ 00:45 |
Mijn brommert: | |
x3ro | maandag 13 juli 2009 @ 09:51 |
quote:Jah mijn keus ging naar de YZ125 aangezien ik dr veel zelf aan kan doen en dat ding, voor een 125er, extreem fel was Ik snap t verschil nou niet echt tussen 65 rijden op mn zenith of 65 op een 125er zip. T is te hard en het gaat pijn doen Hoe groot is t verschil in onderhoud dan tussen zon YZ en een Kawa? | |
Shadow_Smile | maandag 13 juli 2009 @ 14:40 |
Hier nog een paar oude foto's van Vroegaaaaa'r er voor,.... er na,.... Yahama dt-50 De Honda camino !!! met zelf gemaakte uitlaat van 2 meter ! | |
fs180 | maandag 13 juli 2009 @ 15:29 |
quote:Ik denk dat een cr meer wat voor jou is, lekker fel | |
x3ro | maandag 13 juli 2009 @ 20:02 |
quote:Ga ik daar tegen die tijd maar eens naar kijken. 4 takt was, hoe fijn het ook rijd en hoe goed het ook klinkt, geen optie aangezien ik qua onderhoud er zelf niks aan kan doen Wat ik overigens wel nog steeds geniaal vind is dat ik op bepaalde heuvels in de ardennen sneller beneden ben op mn downhill fiets dan dat mogelijk zou zijn met een crosser Hier fototje voor geinteresseerden(Qua gewicht komt ie wel in de buurt van een 125er , alleen het achterwiel 4+ kg ): http://is.pinkbike.com/photo/2895/pbpic2895788.jpg | |
oshiro | maandag 13 juli 2009 @ 20:28 |
quote:Het zit hem in de kleine dingen. Zuigers, remmen, tandwielen etc gaan allemaal even lang mee. Maar bijvoorbeeld die stickers van een Yamaha (ook de nieuwste) worden onwijs snel lelijk en bladderen af bij de tank. Hendelhouders van Kawa zijn van staal en bij Yamaha van alu, die van Yamaha slijten ontzettend hard met wat zand (zeker de snelspanner van de koppelingshendel). Versnellingspookje van Yamaha's is altijd al een drama geweest, die slijten heel hard op de splines. Dat soort dingen. Je let er op het eerste gezicht niet erg op maar na een tijdje erger je je er helemaal kapot aan. quote:CR's zie je nauwelijks meer. CRF's zijn wel vaak aanwezig, Honda viertaktjes zijn goed. Maar de tweetaktjes zijn bijna helemaal uitgestorven, daar zie je nog wel Yamaha's, Kawa's, af en toe een Suzuki en redelijk wat KTM's van. | |
fs180 | maandag 13 juli 2009 @ 21:38 |
Ik hoop serieus dat hij geen cr gaat halen hoor gaat mooi fout dan! x3ro; Yeti? | |
oshiro | maandag 13 juli 2009 @ 22:30 |
quote:Voor een n00b zit er toch niks verschil in hoor, als ie zich op een CR dood rijdt doet ie dat ook gewoon op een YZ, KX of een RM | |
fs180 | maandag 13 juli 2009 @ 22:32 |
Het zal op een cr alleen iets eerder gaan | |
oshiro | maandag 13 juli 2009 @ 23:29 |
quote:Scheelt geen donder. Denk dat een yamaha nog wat sneller is zelfs als je een prof erop laat rijden. | |
fs180 | dinsdag 14 juli 2009 @ 00:41 |
Ik bedoelde niet sneller qua rondetijd, maar zelfmoord gehalte | |
x3ro | dinsdag 14 juli 2009 @ 08:15 |
quote:Jij hebt het id dat ik nog nooit op een motor gezeten heb? Nou, niet dus. Ik heb onderhand op wel wat zwaarders dan zo een lievig 125er 1 cilindertje gereden | |
oshiro | dinsdag 14 juli 2009 @ 11:51 |
quote:Overschat jezelf nou niet, ik heb mezelf hard genoeg in puin gereden met een 125 cc'tje, daar heb ik nu nog steeds last van. Dat is nu 5 jaar geleden. | |
x3ro | dinsdag 14 juli 2009 @ 14:30 |
quote:Daar ben ik me van bewust, wil alleen aangeven dat ik niet alleen maar op een schakelbrommer heb gereden Met fiets kun je zelfs hard onderuit gaan, rijd niet voor niets DH met een fullface. Dus laat staan met zoiets.. | |
GuitarJJ | dinsdag 14 juli 2009 @ 14:36 |
Net wat sproeiers gekregen met de post. Heb 74 geprobeerd en brommer loopt. Maar stationaairschroef moet helemaal ingedraaid worden anders valt die uit. Rijdt verder goed maar nog steeds wel veel rook. Nog kleinere sproeier dus? Heb nog 72, 70, 68 en 66. | |
oshiro | dinsdag 14 juli 2009 @ 15:22 |
quote:Probeer en leer quote:Een downhill-helm is wel een graadje minder dan een volwaardige MX-helm imho M'n pa is 1,5 jaar geleden onderuit gereden met een km of 50 per uur en is daarbij flink zwaar gewond geraakt. Hij reed met een Arai (~600 euro) en die is gescheurd, hij was echt goed beschermd. En dat op een motor met maar 25 pk ofzo. Serieus, je kunt beter bescheiden zijn op de motor/brommert dan dat je jezelf gaat overschatten, dat is wat ik wil zeggen. | |
GuitarJJ | dinsdag 14 juli 2009 @ 17:22 |
quote:Nu 70 erin en hij reed steeds wel goed maar als de moter wat warm is loopt hij niet goed stationair. Valt dan snel uit. Stationair loopt de dus telkens niet goed :S | |
x3ro | dinsdag 14 juli 2009 @ 18:18 |
quote:Voor DH gebruik ik een TLD voor gemotoriseerde 2 wielers heb ik andere geschikte hoofddeksels Hoef niet de rest van mn leven als n kasplant erbij te zitten omdat de zuinige Hollander in me naar boven kwam | |
oshiro | dinsdag 14 juli 2009 @ 18:39 |
quote:Heb je een stationairsproeier? Je kunt proberen die ook over te zetten | |
GuitarJJ | dinsdag 14 juli 2009 @ 21:15 |
quote:Ah bedankt voor de tip! Naast de hoofdsproeier zit idd een kleinere sproeier nog. Zal dat morgen wel eens proberen | |
oshiro | dinsdag 14 juli 2009 @ 22:50 |
quote:Zal wel schelen denk ik | |
fs180 | woensdag 15 juli 2009 @ 12:55 |
quote:Maar vallen is geen vallen, elke val is anders, zo is het vallen met de fiets ook totaal anders dan met een motor. Plus dat je fiets zo licht is dat je daar veel meer controle over hebt.. | |
x3ro | woensdag 15 juli 2009 @ 15:16 |
quote:Om dit even ten einde te brengen: Ik weet het, en ik raad je aan(mocht je eens willen proberen), op sommige plekken met zon 25kilo bakbeest voor de DHj, niet te komen zonder bodyprotector etc puur omwille van de snelheid (en terrein)waarmee je de berg af gaat, langzaam is iig anders... En ik ben ook al met een crosser gewhiped | |
Geqxon | woensdag 15 juli 2009 @ 18:42 |
O men. Ik weet nog wel dat ik als 14-15 jarige met zo'n ding: op een geasfalteerde weg in de Ardennen naar beneden ben gescheurd. Destijds had ik niets om het mee te vergelijken, maar nu ik auto / motor / brommer-ervaring heb weet ik dat ik minstens 40 kilometer per uur heb gereden op zo'n ding. Zonder bescherming. | |
yosander | woensdag 15 juli 2009 @ 19:02 |
quote:Dat is voor mij het gevaarlijkste vervoersmiddel waar ik ooit mee heb gereden . Brrr, geen fijne ervaringen mee . | |
Isdatzo | woensdag 15 juli 2009 @ 19:07 |
quote:ik vond 107km/h op m'n fietsteller ook behoorlijk moet ik zeggen . | |
Geqxon | woensdag 15 juli 2009 @ 19:29 |
quote:Toen ik hard moest remmen (met de achterrem) werd het aluminium van de rem snikheet en had ik een complete hap uit het achterwiel geschuurd door het remmen. Helaas ook onderuit gegaan, maar toen was ik al goed afgeremd. quote:Op een fiets. Met goed remmen. En rubber banden. En waarschijnlijk ook iets van bescherming. Toch iets anders. | |
fs180 | woensdag 15 juli 2009 @ 22:16 |
quote:Liever dirtjump of street En dat doe ik zonder bescherming ja.. | |
Geqxon | woensdag 15 juli 2009 @ 22:41 |
quote:Ik gebruik mijn mountainbike met name als kleerhanger. | |
fs180 | woensdag 15 juli 2009 @ 22:50 |
Dat doet mijn moeder wel voor me.. | |
Geqxon | woensdag 15 juli 2009 @ 22:52 |
Verder is het een fulltime stofvanger. Kopen? 2008 model met 90 kilometer op de teller. | |
fs180 | woensdag 15 juli 2009 @ 22:55 |
Jammer! Gebruiken! | |
Geqxon | woensdag 15 juli 2009 @ 22:56 |
quote:Dude ik weeg enorm veel en ben na 30 kilometer fietsen kapot. Ding heeft focking ballonbanden. | |
fs180 | woensdag 15 juli 2009 @ 23:03 |
Goed voor je. | |
Geqxon | woensdag 15 juli 2009 @ 23:46 |
Mja en geen tijd he. In de zomervakantie slaap ik meestal een uur of 14 per dag, de andere 10 uur gebruik ik voor achter de computer en TV. | |
remmertjuh | donderdag 16 juli 2009 @ 10:12 |
quote:Niet eens op je dax rijden ? | |
Geqxon | donderdag 16 juli 2009 @ 14:43 |
quote:Als het mooi weer is. En de kans op regen 0% is. | |
remmertjuh | donderdag 16 juli 2009 @ 16:59 |
quote:Ben je bang om op je smoel te gaan, of is het niet je dagelijks vervoer ? | |
fs180 | donderdag 16 juli 2009 @ 17:16 |
Wie gaat er nou met slecht weer rijden | |
remmertjuh | donderdag 16 juli 2009 @ 17:55 |
quote:Ligt eraan, voor de fun natuurlijk niet, maar als ik ergens naartoe moet wel. | |
Isdatzo | donderdag 16 juli 2009 @ 18:46 |
quote:Idd, 't moet wel leuk blijven . | |
Geqxon | donderdag 16 juli 2009 @ 19:01 |
Op het moment is het puur voor de lol beetje rijden. Wat ik vroeger met woon-werk in een week deed doe ik nu in een maand. Vandaag heb ik hem na maanden weer eens onder het stof vandaan gehaald, zag er nog bijzonder goed uit. Ketting gesmeerd, benzine erin, olie gepeild, banden gepompt. +/- 65 kilometer gereden, omdat de tandwielverhouding veel te kort is (boven de 50km/h teveel toeren). Zo maar even aanpassen, voor een aantal tandjes erbij. Dat ik gewoon relaxed met weinig toeren 70 rijden. Ik merk wel dat je met de bakken koppel die 4-takt me geeft ik veel te hard rij. Bochten die ik normaal rustig met 35 deed doe ik nu met 50+. Rotondes pak ik met minimaal 50, omdat hij onderin zo lekker oppakt. | |
Geqxon | donderdag 16 juli 2009 @ 19:10 |
Gelijk ook even een fototje gemaakt. Binnenkort nieuwe stickers. | |
remmertjuh | donderdag 16 juli 2009 @ 19:14 |
Wat is dat voor spiegeltje ? | |
Geqxon | donderdag 16 juli 2009 @ 19:17 |
quote: C50 spiegeltje. Erg netjes, stukken mooier dan die "tjoening" spiegels van Takegawa en zults. Kost iets van 15 euro. | |
Geqxon | donderdag 16 juli 2009 @ 22:26 |
Tandwiel zit erop. Massive chainrub, morgen een achtertandwiel-spacer halen. | |
Geqxon | vrijdag 17 juli 2009 @ 22:47 |
Gaat lekker zo. Toersnelheid +/- 60 kilometer per uur, ik denk een top van 80 als ik hem doortrek. En lekker vlot optrekken. | |
remmertjuh | vrijdag 17 juli 2009 @ 22:58 |
quote:Wat voor tandwielverhouding ? | |
Geqxon | vrijdag 17 juli 2009 @ 23:09 |
quote:16-42. Expres een groot achtertandwiel, ik doe er alles aan om onder de radar te vliegen. Stealth mode! | |
remmertjuh | zaterdag 18 juli 2009 @ 00:05 |
quote:Lekker onder het toerental blijven waar je lawaai begint te maken | |
Geqxon | zaterdag 18 juli 2009 @ 00:37 |
quote:Jaja, en ik heb ook nergens op mijn hele dax merken staan. Uitlaat is kaal, blok is kaal. Zelfs de veren die ik er nog op wil zijn niet van fabrieks-af te onderscheiden. | |
Geqxon | zaterdag 18 juli 2009 @ 01:40 |
Voor de grap net even deze gekocht. Kijken of het überhaupt past, of het een beetje rijdt en of het leuk staat. | |
no1uknow | zaterdag 18 juli 2009 @ 02:19 |
hihi | |
GuitarJJ | maandag 20 juli 2009 @ 20:16 |
Potver. Ben radeloos nu Situatie met de brommer nu: Gaat in 1 trap aan en loop stationair. Heb er net 10 km mee gereden en hij rijdt goed, weinig rook etc. Maar na een tijdje rijden (en de moter dus al warm was) was er een stoplicht. Remmen en jah hij valt uit :/ Rijdt dus goed maar als de moter warm is wil die niet stationair lopen. Moet heletijd iets gas bijgeven om hem te laten lopen. Iemand nog een tip? Heb die kleine sproeier naast de hoofdsproeier ook vervangen door de gene uit mijn oude carb (zelfde merk en formaat, keihin) maar het helpt niet! | |
no1uknow | maandag 20 juli 2009 @ 20:18 |
Aan mij geven. | |
GuitarJJ | maandag 20 juli 2009 @ 20:20 |
Je mag hem over 2 maandjes kopen | |
no1uknow | maandag 20 juli 2009 @ 20:21 |
Wat rij je eigenlijk. | |
GuitarJJ | maandag 20 juli 2009 @ 20:22 |
Honda nsr50 ^^ | |
no1uknow | maandag 20 juli 2009 @ 20:26 |
150 euro ken je krijgen | |
GuitarJJ | maandag 20 juli 2009 @ 20:28 |
Voor 150 mag je er een foto van maken ;') | |
oshiro | maandag 20 juli 2009 @ 20:36 |
quote:Stationairschroef afstellen bij warme motor. Als je motor koud is loopt ie hoger stationair ivm de automagische choke. | |
GuitarJJ | maandag 20 juli 2009 @ 22:05 |
quote:Automatische choke? Heb nog zo'n ouderwets uittrekding edit: kan hem trouwens niet meer verder indraaien | |
Geqxon | maandag 20 juli 2009 @ 22:22 |
Of je laat er een monteur naar kijken, die lost het in een paar minuten op. | |
GuitarJJ | dinsdag 21 juli 2009 @ 15:17 |
quote:Jah true. Maar de vorige keer dat ik hem voor een kleine controle naar een monteur bracht was ik 200 euro kwijt | |
oshiro | dinsdag 21 juli 2009 @ 15:20 |
quote:Ah ok Dan zou je btw best eens de verkeerde schroef kunnen hebben, op mijn carb zitten er twee (maar da's wel een ingewikkeld ding met Powerjet en Throttle Position Sensor, iets van 38 mm ) Membraan al gecheckt? | |
fs180 | dinsdag 21 juli 2009 @ 16:06 |
quote:Bougie eruit en kijken welke kleur die is, volgas loopt ie wel perfect of niet? Anders je gasnaald verstellen, ringetje 1 of 2 omhoog (dus naald naar beneden eigenlijk) | |
oshiro | dinsdag 21 juli 2009 @ 20:04 |
quote:Dat heeft geen invloed op je stationairtoerental. Gasnaald heeft invloed van ca. 1/4 tot max toerental. | |
fs180 | dinsdag 21 juli 2009 @ 23:57 |
Ervaring leerde mij anders. | |
oshiro | woensdag 22 juli 2009 @ 02:21 |
quote:Dan heb jij een vreemde carburateur Zoek maar eens op hoe zo'n ding werkt. Als jij halverwege inzakkend toerental/vermogen hebt moet je naald omlaag, als ie halverwege overslaat naald omhoog. Bij volgas grotere of kleinere sproeier. | |
fs180 | woensdag 22 juli 2009 @ 12:24 |
Misschien dat ie na 30 jaar niet zo lekker meer werkte ja. | |
Gitaarmat | woensdag 22 juli 2009 @ 22:53 |
Ik werk in een restaurant dat ongeveer 5km van m'n huis afligt. 's Avonds als ik om 01.00u klaar ben heb ik geen zin om nog naar huis te fietsen. Ik zoek een goedkoop brommertje ala pizzabrommertje. Waar moet ik naar kijken? | |
Geqxon | woensdag 22 juli 2009 @ 22:58 |
quote:De eerste beste Chineese snorscooter die je kunt vinden. Opstappen, knopje drukken, gaan. Geen helm, minder last van regen dan normale brommers, goedkoop, geen ketting, goedkoop in onderhoud. | |
fs180 | donderdag 23 juli 2009 @ 02:19 |
Zorg dat er niet aan gesleuteld is en je hoeft je geen zorgen te maken over kilometerstanden . | |
Gitaarmat | donderdag 23 juli 2009 @ 10:29 |
Hoe hard rijden die dingen dan? Ik hoef echt niet harder dan 45. | |
Geqxon | donderdag 23 juli 2009 @ 11:44 |
quote:Snorfiets? Zo'n 30 standaard, 55 onbegrensd. | |
Gitaarmat | donderdag 23 juli 2009 @ 14:13 |
Is een tomos een snorfiets? Ik heb echt geen verstand van brommers etc. | |
fs180 | donderdag 23 juli 2009 @ 14:15 |
Is een Opel een diesel of benzine? | |
oshiro | donderdag 23 juli 2009 @ 22:03 |
quote: | |
Geqxon | donderdag 23 juli 2009 @ 22:27 |
quote:En binnen. Past, staat leuk, rijdt voor geen kloot. Veel te zacht, alhoewel dat met drempels leuk is, in de bochten niet zo. | |
fs180 | donderdag 23 juli 2009 @ 23:01 |
Hoe harder hoe beter! | |
Geqxon | donderdag 23 juli 2009 @ 23:09 |
quote:Gewoon keihard vastlassen. | |
Geqxon | donderdag 23 juli 2009 @ 23:39 |
Ik ga er denk ik maar gewoon motordempers op zetten. Van die dingen die er op berekend zijn 300+ kilo te dragen. | |
oshiro | vrijdag 24 juli 2009 @ 00:02 |
quote:Doorzagen die handel en er een dikke staaf in proppen | |
oshiro | vrijdag 24 juli 2009 @ 00:02 |
quote:M'n broertje heeft zo'n luchtdemper op z'n scootert zitten. Ook erg geinige dingen. | |
Geqxon | vrijdag 24 juli 2009 @ 00:07 |
quote:Inderdaad leuk. Jammer dat het zo'n 300-400 euro kost. | |
fs180 | vrijdag 24 juli 2009 @ 01:42 |
En dat zo'n klein brommertje meteen twee keer zoveel weegt. | |
Geqxon | maandag 3 augustus 2009 @ 03:58 |
Is het erg dat ik mijn 35kw motor na een uurtje rijden al traag vind? | |
oshiro | maandag 3 augustus 2009 @ 13:36 |
quote:Deze was 80 euro geloof ik hoor quote:Weegt misschien een halve kilo meer dan een gewone demper. Die onderste dus. | |
fathank | vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:07 |
Mensen met ervaring met het vervangen van een gaskabel van een citta? Die van mij is naar de donder en heb zojuist alweer de eerste nieuwe gesloopt . Ik ben niet gemaakt om aan dat kleine spul te sleutelen met die dikke vingers van me . | |
fs180 | vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:15 |
Breng hem dan weg prutser. | |
fathank | vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:28 |
quote:De dichtsbijziende fietsen/brommerhandelaar begint er niet meer aan (aan citta's in het algemeen..) . En had geen zin om verder te lopen. | |
fs180 | vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:29 |
vraag het de locale brommerjeugd. | |
fathank | vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:32 |
Gaat goed komen. Voor een 10tje wiet doen ze het vast wel . | |
Maurice0 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:31 |
Mijn aanwinst: Kon het niet laten om een citta erbij te kopen weer. Ciao mix blok, elec onsteking, 50cc, 13/13, leovinci uitlaat. Top: 53 op GPS Opel astra is ook van mij | |
Geqxon | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:40 |
Zoveel moeite voor 53? | |
Maurice0 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:36 |
quote:Zo kocht ik hem. Plannen zijn om mijn oude citta na te bouwen. Deze is ook met de kwast geverfd Oude citta had speedengine, 13/13, 80cc pinasco, polini top one uitlaat | |
Diabox | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:16 |
quote:Neem 'n polini man, geen pinasco. En 'n Ninja Usine uitlaat is ook heftig, doet 't goed op 80cc, heb ik zelf ook. | |
Gitaarmat | vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:44 |
Ik wil dus een brommertje kopen ala Gilera Citta of èèn Citta. Moet ik hier een certificaat voor hebben? | |
Issje | vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:51 |
quote:Ja en wel nu anders kost het je ¤300 succes | |
Issje | vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:52 |
quote:Meestal wel | |
AngelSidee | vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:04 |
even een vraagje, 3 september ga ik al alles goed gaat mijn certificaat halen, vanaf dan kan ik ook rijden. Als ik ga rijden moet ik de kenteken en de eigendomspapieren bij me hebben, volstaat een kopietje hiervan ook? of krijg je dan gekloot met de politie? | |
remmertjuh | vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:18 |
quote:Volgens mij moet je de originele bij je hebben | |
fs180 | vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:31 |
alleen originele papieren. | |
AngelSidee | vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:51 |
oh oke, dank jullie wel, het lijkt me alleen zo vervelend om ( ik heb een fox, zonder buddy) die de hele tijd bij je te houden . | |
fathank | vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:58 |
Ik heb ze werkelijk waar nooit bij me. En vergeet niet het overschrijvingsbewijs thuis te laten want als je je papieren verliest en je overschrijvingsbewijs zit er bij dan heeft iemand voor 9 euro een nieuwe brommer.. | |
player-boy | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:17 |
welke begrenzingen zitten er allemaal in een derbi senda/aprillia sx? kep uitlaat bergenzing eruit ander tandwiel van voren en luchtinlaat prop eruit en grotere sproeier wat kan nog meer(A) | |
Geqxon | vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:47 |
Ik ben wel blij met 4-takt zeg. Nog geen 300 euro en je hebt een gloednieuw 150cc motorblok dat de stenen uit de straat trekt. | |
remmertjuh | vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:56 |
quote:Zo goedkoop zelfs, meeste motorblokken waren dacht ik 400 euro ofzo :p | |
Geqxon | zaterdag 22 augustus 2009 @ 02:04 |
Nou, dat soort blokken gaan dan vaak ook maar een kilometer of 5000 mee. Langer dan een opgefokte 2-takt, dat dan weer wel. | |
remmertjuh | maandag 24 augustus 2009 @ 23:20 |
quote:Ja een metrakit 70cc voor am6 kun je binnen de korste keren wegkeilen omdat ze vastgenaait zijn | |
remmertjuh | woensdag 2 september 2009 @ 22:44 |
Damn er is iets mis met de verlichting, als ik hem op de stand zet om alleen het achterlicht aan te zetten gaat het fucking voorlicht branden, WTF | |
fathank | donderdag 3 september 2009 @ 09:30 |
dat wordt zoeken met je multimeter. | |
remmertjuh | donderdag 3 september 2009 @ 13:23 |
Jup, laat ik nou net geen multimeter hebben | |
fs180 | donderdag 3 september 2009 @ 13:28 |
alsof het zonder niet gaat | |
Bastetta | dinsdag 8 september 2009 @ 13:59 |
Nou, ik zal mijn brommer ook maar gelijk even laten zien. Hij ziet er nu iets anders uit, het motorblok is namelijk gereviseerd en heeft een nieuwe verflaag. Batavus Mk2: 50 Km/u bij bult af mét wind mee! | |
oshiro | dinsdag 8 september 2009 @ 14:00 |
quote:Gaaf ding | |
fs180 | dinsdag 8 september 2009 @ 15:38 |
Een groter blok zou wel VEEL mooier staan! | |
oshiro | dinsdag 8 september 2009 @ 15:48 |
quote:Lekker boeiend ook weer, dit is echt | |
fs180 | dinsdag 8 september 2009 @ 16:00 |
Mwah.. fs1/oude honda hebben een smallere tank en koplamp en de dap/kreid hebben een grotere cillinder zitten. Een mooier waaierkop zou mooier zijn imo. Maar dat ben ik dan weer . | |
fs180 | dinsdag 8 september 2009 @ 16:00 |
Owja, iemand oldtimer maxi kopen? | |
oshiro | dinsdag 8 september 2009 @ 16:05 |
quote:Het is dan ook geen fs1, honda, dap of kreidler | |
fs180 | dinsdag 8 september 2009 @ 16:56 |
Nee maar toch | |
remmertjuh | dinsdag 8 september 2009 @ 17:10 |
quote:Hoe duur en met wat voor setup eronder ?, ow, en hoe ziet ie eruit (foto) | |
Geqxon | dinsdag 8 september 2009 @ 18:07 |
quote:Je gaat toch niet zo'n proleten 2-takt prul kopen? | |
no1uknow | dinsdag 8 september 2009 @ 19:05 |
quote:hoeduur? | |
remmertjuh | dinsdag 8 september 2009 @ 19:38 |
quote:neuj ik niet, maatje van me wel misschien wel | |
remmertjuh | dinsdag 8 september 2009 @ 19:50 |
Ik moet eerst iets verkopen voordat ik iets nieuws mag kopen, dus het zit er sowieso niet in | |
fs180 | dinsdag 8 september 2009 @ 20:00 |
Wat de gek ervoor geeft Nee serieus, ik was paar maanden terug de papieren verloren, staat dus echt lang stil, nooit meer na gekeken ook. Ik vond ze gister opeens terug dus ik kan hem verkopen. Als het goed is zit er 65 eurokit onder (heet nu airsal) geen originele poorten dus loopt wat lekkerder Originele 28mm uitlaat, dus lekker stil en meer koppel. Carb is dacht ik een 12mm.. of een 15, maar denk 12. Aanloopblok met andere koppeling, zowel schoenen als veren vervangen, geen gebeun aan dat soort spul! hij is donkerrood met wat mat zwarte onderdelen, heb nog 2 blokken, veren, uitlaten, wielen en ander klein spul liggen wat vast wel met de koper mee naar huis wilt Natuurlijk is ie niet perfect: ding staat lang stil en de remmen moeten even schoon worden gemaak.. | |
fs180 | dinsdag 8 september 2009 @ 20:01 |
quote:mijn oude groene is geen proleten spul maarja, dat hok staat eerst nog 5 jaar stil voordat ik eraan ga beginnen | |
zwartemarktplaats | dinsdag 8 september 2009 @ 20:58 |
Pssst..... scootertje kopen? [TK] Aprilia sr 50 r | |
Saninl | dinsdag 8 september 2009 @ 21:19 |
quote:Wat wil je ervoor hebben | |
no1uknow | woensdag 9 september 2009 @ 09:21 |
100 euro FS. | |
fs180 | woensdag 9 september 2009 @ 12:06 |
200 als je binnen week op komt halen | |
no1uknow | woensdag 9 september 2009 @ 13:15 |
Neuh, dan haal ik 'm volgende week wel op, voor 100 euro. | |
fs180 | woensdag 9 september 2009 @ 13:42 |
Dat verdien ik al aan het blok | |
no1uknow | woensdag 9 september 2009 @ 14:36 |
150 dan. | |
no1uknow | woensdag 9 september 2009 @ 14:36 |
Betaal ik de blowtjes als we een keer gaan roken met z'n 2en. | |
fs180 | woensdag 9 september 2009 @ 14:40 |
no1uknow | woensdag 9 september 2009 @ 14:57 |
Wie zwijgt stemt toe. | |
fs180 | woensdag 9 september 2009 @ 15:30 |
Heb je eindelijk geld dan? | |
no1uknow | woensdag 9 september 2009 @ 16:04 |
Nee. | |
no1uknow | woensdag 9 september 2009 @ 16:04 |
Sparen is voor homo's. | |
no1uknow | woensdag 9 september 2009 @ 16:10 |
ING Buddy zegt: Ogenblikje, je saldo wordt nu opgehaald. ING Buddy zegt: Je hebt EUR 77,11 op reknr: **** En ik moet nog 2 weken wachten op salaris+stufi | |
no1uknow | woensdag 9 september 2009 @ 16:12 |
Ik houd wel de economie op gang. | |
remmertjuh | woensdag 9 september 2009 @ 16:32 |
En je houdt dit topic in Myat | |
no1uknow | woensdag 9 september 2009 @ 16:33 |
Doet tenminste iemand het. | |
Saninl | woensdag 9 september 2009 @ 16:51 |
quote:Waar woon je? | |
fs180 | woensdag 9 september 2009 @ 17:28 |
Staat in zoetermeer. | |
Geqxon | woensdag 9 september 2009 @ 18:19 |
Fs, kan ik ook deze keer met mijn kontje betalen? :$ | |
fs180 | woensdag 9 september 2009 @ 19:02 |
Alleen op je knieen deze keer | |
Saninl | woensdag 9 september 2009 @ 20:09 |
quote:Das echt te ver weg... Lukt verzekerd verzenden denk je? | |
fs180 | woensdag 9 september 2009 @ 21:40 |
Ik weet wel dat iemand serieus een bromfiets heeft verstuurd, heeft hij toen een bedrijf voor gevonden die dat deed | |
Saninl | woensdag 9 september 2009 @ 21:44 |
quote: | |
no1uknow | woensdag 9 september 2009 @ 23:37 |
quote:Daar istie weer | |
Geqxon | woensdag 9 september 2009 @ 23:43 |
quote:Dat jij nou voor meisjes betaald. | |
Thymen. | vrijdag 11 september 2009 @ 19:26 |
Mijn nieuwe brommer: | |
Gitaarmat | vrijdag 11 september 2009 @ 19:29 |
quote:Is dat zo'n TZR? | |
Thymen. | vrijdag 11 september 2009 @ 19:42 |
het is een TZR wannabe namelijk een Rieju rs2 Pro | |
wankius_maximus | vrijdag 11 september 2009 @ 20:58 |
Er staat nu een gestolen brommer in de buurt van mijn huis (kenteken eraf, omgeduwd, etc) en ik vroeg me af, als ik die brommer aangeef, en de eigenaar wilt/komt hem niet ophalen bij de politie mag ik deze dan houden , of kopen van de politie zelf? | |
fs180 | vrijdag 11 september 2009 @ 21:02 |
Afgeven bij de politie, wanneer deze hem niet binnen de bepaalde tijd terug kan brengen naar de eigenaar mag jij hem houden. Maar dan heb je het over een tijd van minimaal een jaar. En het kost 5 minuten om de eigenaar te achterhalen. Even belletje naar de politie dus, hopelijk heeft de eigenaar er nog wat aan. | |
fs180 | vrijdag 11 september 2009 @ 21:07 |
Owja, No1, heb je interesse in de brommert? | |
wankius_maximus | vrijdag 11 september 2009 @ 21:08 |
quote:heb m inmiddels binnen gezet, ik bel morgn de politie, en dan een jaartje w8 | |
yosander | vrijdag 11 september 2009 @ 21:48 |
quote:Niks geen wannabe ! Rieju RS2 ! | |
no1uknow | vrijdag 11 september 2009 @ 23:02 |
quote:Voor 100 euro ja | |
fs180 | zaterdag 12 september 2009 @ 11:50 |
krijg je niet veel stufi? | |
remmertjuh | woensdag 16 september 2009 @ 17:26 |
Volgens mij gebruikt mijn brommer een beetje olie, en is het peil nu een beetje te laag. De rook kwam zonet uit mijn carter zetten | |
fs180 | woensdag 16 september 2009 @ 18:56 |
rook uit je carter | |
x3ro | woensdag 16 september 2009 @ 19:00 |
quote:Leuke brommert voor een hebo pata negra, >21mm carb en anders pretspul quote:Niks aan de hand lijkt me | |
remmertjuh | woensdag 16 september 2009 @ 19:16 |
Bwehehe, misschien tijd voor een nieuwe zuiger en cilinder | |
remmertjuh | woensdag 16 september 2009 @ 19:16 |
Kan er trouwens auto motorolie in de brommert ? | |
x3ro | woensdag 16 september 2009 @ 19:25 |
quote:Moet 2 takt olie in dus nee. Ik reed altijd met vol synthetische 2 takt dinges van de brommerboer. | |
Geqxon | woensdag 16 september 2009 @ 19:43 |
quote:2 takt olie gebruik ik enkel voor mijn luchtfilter. | |
fs180 | woensdag 16 september 2009 @ 19:44 |
Er moet toch olie in zijn blok suffert! Je rijd toch geen 4takt? Anders heeft het niets met je cillinder te maken. Maar je kan er autoolie in gooien, bij mijn brommert kon dat gewoon maar bij andere weer niet. | |
Geqxon | woensdag 16 september 2009 @ 20:28 |
quote:Heb je het tegen mij? Rem en ik hebben allebei 4-takt brommertjes, lullo | |
fs180 | woensdag 16 september 2009 @ 20:48 |
Tegen rem ja, misschien zuigerring versleten of zelfs gebroken ;x | |
remmertjuh | woensdag 16 september 2009 @ 22:39 |
Kanker hij doet nu helemaal niks meer, moest ik die 6 kilometer naar mn vriendin fietsen !, maar de rook kwam uit mijn blok he, niet uit mijn cilinder.. Dat wordt morgen dus mooi 20 km naar school fietsen. | |
remmertjuh | woensdag 16 september 2009 @ 22:39 |
He gex, heb jij nog een 50 blok liggen | |
no1uknow | woensdag 16 september 2009 @ 23:32 |
quote:Ziekmelden en dan hele dag hebben om te beunen? Veel betere oplossing, vaak gebruikt | |
remmertjuh | woensdag 16 september 2009 @ 23:35 |
En dan, dan heb ik nog steeds geen vervangende onderdelen | |
fs180 | donderdag 17 september 2009 @ 00:43 |
quote:Versleten zuiger, de gassen komen langs de zuiger in je carter, en daarna via de ontluchting naar buiten. Ps. Cillinder zou ook een gat kunnen zijn.. | |
fs180 | donderdag 17 september 2009 @ 00:44 |
quote:Die koop je meteen. | |
no1uknow | donderdag 17 september 2009 @ 08:44 |
quote:Want je hebt toch een hele dag vrij. | |
remmertjuh | donderdag 17 september 2009 @ 09:19 |
Zit nu op school, moet een praktijk opdracht doen, maar ik ga vanmiddag de cilinder dr maar eens aftrekken | |
remmertjuh | donderdag 17 september 2009 @ 09:25 |
Zuiger is pas 9500 kilometer oud | |
Geqxon | donderdag 17 september 2009 @ 11:15 |
quote:Das voor een Chinees best veel. | |
remmertjuh | donderdag 17 september 2009 @ 11:18 |
quote:Tijd voor een nieuwe | |
x3ro | donderdag 17 september 2009 @ 14:11 |
quote:Ik was met mn w-poorter dan toch wel al n aantal zuigers verder Het begint ook overigens echt te kriebelen om gedurende de winter weer een fox frame te kopen om op te bouwen(70LC, hpi etc) | |
fs180 | donderdag 17 september 2009 @ 16:42 |
quote:maar dat is vast een italiaan, en daar wil je neit op gezien worden, als je mazzel hebt.. Het kan ook een spanjaard zijn | |
remmertjuh | donderdag 17 september 2009 @ 18:09 |
Peugeot is frans hoor | |
remmertjuh | donderdag 17 september 2009 @ 18:17 |
quote:Yasuni C31 omgelast van een blerox, 28mm carb | |
fs180 | donderdag 17 september 2009 @ 19:44 |
quote:Boeit me niet, allemaal rommel. | |
no1uknow | donderdag 17 september 2009 @ 20:13 |
hihi | |
no1uknow | donderdag 17 september 2009 @ 20:14 |
hoho |