abonnement Unibet Coolblue
pi_70787933
Sinds een maand ofzo sta ik thuis zo'n beetje dagelijks op met rugpijn. Nu ben ik 2 weken op vakantie geweest waarbij ik in wat hogere klasse hotels geslapen heb (Hilton, Westin) en had ik daar totaal geen last van rugpijn. Vandaar dat ik dus besloten heb om een goed bed te gaan kopen. Gisteren ben ik dus naar de meubelboulevard geweest en heb ik wat informatie ingewonnen. Helaas weet ik nu helemaal niet meer wat ik moet kiezen en waar ik op moet letten. Ik heb op het moment een kussen van Tempur wat goed bevalt waardoor ik naar dit merk neig, maar in die hotels hebben ze allemaal boxsprings staan die het meest op modellen van Hastens of Auping lijken. Probleem is dat de winkels voornamelijk maar 1 merk verkopen en dat echt goed proberen niet mogelijk is, met 2 minuten liggen weet ik niet of ik daar 10 jaar goed op ga slapen.

Mijn vraag is dan ook of iemand wat eigen ervaringen heeft (of misschien zelfs in de branche werkt) ten aanzien van boxspring vs. traagschuimmatrassen en waar ik zoal op moet letten bij aanschaf.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:03:40 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_70788405
ik heb een boxspring met traagschuim.
Scheelt hoop rugpijn ja
pi_70789019
wij hebben sinds een paar weken een boxspring met traagschuim, ik moet bijna zeggen "ideaal"
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:23:02 #4
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_70789065
Bij mij sloop de rugpijn er ook in met de jaren, ik heb nu een boxspring. Wat voor bed/bodem heb je nu eigenlijk ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:32:08 #5
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_70789387
Een boxspring is de onderkant van een boxspringcombinatie, het matras wat je erop legt zal meer uitmaken.
Dit kan een pocketveer, traagschuim, latex of een combinatie daarvan zijn.

( zelf slaap ik op een boxspring met daarop een pocketveermatras met een laagje sensus(traag)schuim en word elke ochtend uitgerust en zonder rugpijn wakker)
pi_70789796
Ik heb na een hernia operatie een Auping.
Voor zover ik het begrijp, gaat het erom dat je een passend matras hebt. Dat heeft oa met gewicht te maken.
Net zoals op de reclame van tempur, moet je rug ondersteund worden.
Volgens mijn bescheiden mening is het soort matras minder belangrijk dan het advies dat je krijgt.
Mijn tips: Neem iemand mee die kan kijken of je ruggegraat recht is, als je op je zij ligt.
Bij een beddenspeciaalzaak hebben ze verschillende merken. Probeer ze uit.

Ook ik word elke morgen wakker zonder problemen. Ik wens je hetzelfde toe!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_70791547
Wij hebben sinds kort een boxspring van Jensen, micro-pocketveren met daarop een latex topper. Electrisch verstelbaar, heerlijk ! Kost wat, heb je ook wat. En je rug gaat wat langer mee

Ik vond traagschuim zo warm liggen....

We hebben nog getwijfeld over dit bed van het Nederlandse Phi-Ton. Heel bijzondere 3D vezelstructuur in het matras en kussen. Anti allergisch, je kunt het zo onder de douche houden. Het bed zelf heeft een Red Dot Design Award in de wacht gesleept.



Uiteindelijk heeft dit bed het af moeten leggen tegen het ligcomfort van de Jensen.



Misschien heb je iets aan deze link bij het orienteren ?

edit: laat dat Phi-Ton bed maar zitten link

[ Bericht 9% gewijzigd door boshuisen op 08-07-2009 20:35:34 (Eerst Googlen, dan posten ...) ]
Hier had uw advertentie kunnen staan
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:12:19 #8
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_70792949
Phi-Ton is failliet ja, Jensen is een behoorlijk goed merk, aan Auping kun je je ook geen buil vallen.

Hästens zou ik zeker niet meer kopen, binnen die club rommelt het aardig en het zou zomaar kunnen dat er eind 2009 nog maar drie Hästens dealers in NL over zijn zo slecht gaat het op het moment.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:19:19 #9
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_70793164
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:12 schreef Mastroianni het volgende:
Phi-Ton is failliet ja, Jensen is een behoorlijk goed merk, aan Auping kun je je ook geen buil vallen.

Hästens zou ik zeker niet meer kopen, binnen die club rommelt het aardig en het zou zomaar kunnen dat er eind 2009 nog maar drie Hästens dealers in NL over zijn zo slecht gaat het op het moment.
ff offtopic : John nog gezien de laatste tijd ?? Hij was jarig maandag
pi_70795157
Traagschuim kent voor- en tegenstanders. Ik ken mensen die het geweldig vinden, maar zelf vind ik het niks: te warm, zoals iemand hierboven ook al zegt, en je beweegt best weinig tijdens je slaap (omdat je 'vast' ligt) en daar rust ik minder goed van uit.
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:57:47 #11
129586 klara12
fly with the wind
pi_70797042
Naar een beddenspeciaalzaak gaan. Proef liggen. Langer dan 2 minuten en op je eigen gevoel afgaan.

Ik heb een auping binnenveringmatras. De goedkoopste. Geen spijt van gehad, geniet er nog elke nacht van. Terwijl winkelmevrouw vond dat ik een duurdere moest kopen. Die vond ik gewoon niet lekker liggen. En die goedkopere wel. Erbij heb ik de verstelbare bedspiraal gekocht, en losse pootjes. Dus zonder ombouw.
pi_70797218
Veel slechter dan mijn matras zal het vast niet worden. Jammergenoeg heb ik geen geld voor een fatsoenlijk matras

Heb overigens verder nergens last van ofzo, dus het kan nog wel even zo door
pi_70823566
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:48 schreef LordLynx het volgende:


Mijn vraag is dan ook of iemand wat eigen ervaringen heeft (of misschien zelfs in de branche werkt) ten aanzien van boxspring vs. traagschuimmatrassen en waar ik zoal op moet letten bij aanschaf.
Je hebt het over 2 dingen hier.

Boxspring is een ding waar je een matras oplegt. (andere opties zijn bv lattenbodem/spiraalbodem)

Traagschuimmatrassen heb je ook in verschillende varianten. Zelfs met vering erbij. Ikzelf ben er niet zo kapot van. Je zakt er in weg en probeer maar eens te draaien of een sit-up te doen in de winkel. Je kan niet meer bewegen in die kuil. Laat staan dat die zooi uitdroogt en verkruimt na niet al te lange tijd.

Ik kan je maar 1 advies geven: als je een nieuw bed gaat kopen doe dat 's ochtends. Lekker uitgerust. Doe je het later op de dag, bv na een tijdje winkelen/werk ligt alles lekker.

Oh, ff over Hastens (mastriodinges) wij denken dat ze binnen 2 jaar failliet zijn.

Ikzelf werk bij Auping fyi.
pi_70823699
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:24 schreef Guus Muisarm het volgende:

Oh, ff over Hastens (mastriodinges) wij denken dat ze binnen 2 jaar failliet zijn.

Ikzelf werk bij Auping fyi.
Waarop zijn die gedachtes gebaseerd?
pi_70823732
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:02 schreef erikkll het volgende:

Heb overigens verder nergens last van ofzo, dus het kan nog wel even zo door
Ik zeg niet DAT het verkeerd gaat, maar het KAN wel. Je ligt elke dag een behoorlijk lange tijd op dat ding en als het een verkeerde positie is heb je kans dat je een probleem gaat krijgen.

Mensen die 5 dagen per week 8 uur op een stoel zitten op kantoor in een verkeerde houding krijgen vaak al klachten. Hebben ze ook nog eens pauzes ertussen. Jij ligt 7 dagen per week gemiddeld 8 uur op dat ding zonder pauzes.

Ja, met een slecht matras met kuilvorming en jij met je bierbuik en als buikslaper lig je perfect recht. Maar vaak gaat het mis. Ik zou toch eens nadenken of een goed matras niet wat geld waard is.
pi_70823860
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:28 schreef erikkll het volgende:

Waarop zijn die gedachtes gebaseerd?
Ze maken dingen met 25 jaar garantie. Ze stapelen paardehaar en wol op een stuk hout en krijgen een dikke kuilvorming. Dat wol/dood paard slinkt. Ze moeten bijna alles vervangen uiteindelijk. Van onze chauffeurs hoor ik dat hun magazijnen vol staan met boxpallets met moters. Ze gebruiken heel goedkope poolse KUT moters die het begeven in GROTE aantallen.

En natuurlijk de info die we via onze directie verkrijgen over wat de competitie doet en hoe ze het doen
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:25:20 #17
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_70830381
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:19 schreef Tha_Flash het volgende:

[..]

ff offtopic : John nog gezien de laatste tijd ?? Hij was jarig maandag
Nope, ik zie John ook niet zo vaak. Hooguit op dealerdagen of als er eens een keertje een actie besproken wordt. De laatste keer dat ik bij jullie in de zaak was is nov. geweest denk ik.
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:24 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Oh, ff over Hastens (mastriodinges) wij denken dat ze binnen 2 jaar failliet zijn.

Ikzelf werk bij Auping fyi.
Hästens Nederland gaat inderdaad niet goed, maar ik denk niet dat Hästens zweden failliet gaat hoor. Als 't tegen die tijd zo slecht gaat zullen ze wel overgenomen worden door een grote organisatie zoals Hilding Anders.

Bij welke afdeling werk je bij Auping?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:04:37 #18
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_70849829
ik vind traagschuim echt heerlijk. Sinds we het thuis op het bed hebben liggen kan ik bijna nergens anders meer zo lekker slapen als thuis
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_70861164
Ik vind het ook een voordeel dat mijn matras zo stevig is dat ik er oefeningen voor m'n rug op kan doen.
En als je toch een nieuwe ombouw kiest: neem gelijk senioren hoogte! Het is veel makkelijker opstaan en ook het bed opmaken is makkelijker.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_70866696
Waarom vraag je bij die hotels niet na wat voor bedden ze daar hebben?

Andersom zijn er diverse beddenmerken waarbij je een nachtje kunt proefslapen op hun bedden in een hotel. De kosten krijg je terug als je het bed koopt.
pi_70884815
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:19 schreef k_man het volgende:
Waarom vraag je bij die hotels niet na wat voor bedden ze daar hebben?

Andersom zijn er diverse beddenmerken waarbij je een nachtje kunt proefslapen op hun bedden in een hotel. De kosten krijg je terug als je het bed koopt.
Ik vind 1 nacht proefslapen ook geen garantie. Onderweg op vakantie heb ik 1 nacht heerlijk geslapen op een plaat MDF met wat gaten erin en een schuimmatrasje....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 21:30:21 #22
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_70886675
Een nachtje proefslapen is ook onzin. Vaak merk je pas na een maand of twee drie of je écht een goed bed hebt. 't grappige is alleen dat mensen het raar vinden dat ze niet twee maanden een bed mogen proberen thuis
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_70889079
www.matrasfactory.nl

Loop bij meerdere winkels naar binnen, laat je adviseren, maar koop hier je matrassen
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:06:41 #24
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_70889275
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 22:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
www.matrasfactory.nl

Loop bij meerdere winkels naar binnen, laat je adviseren, maar koop hier je matrassen
aandelen ???
pi_70889608
Wij hebben draagschuim matrassen. Met een d ja
Slaapt heerlijk.
Wij verblijven regelmatig in goede hotels, maar we slapen nergens zo goed als op onze eigen matrassen.
Draagschuim is van Norma.
http://www.norma.nl/norma/matrassen/draagschuim.php
Matrassen zijn wel aan de prijs trouwens, maar voor een goed matras betaal je gewoon. Je ligt er ten slotte 10 jaar op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')