Verhoogd dak? Dan was het inderdaad een LE.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:05 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Een snelle zoekactie op internet levert alleen twee Citaro LE's op.
Op busfoto staan er een paar meer en ook die zijn allemaal Low Entry
Die zijn niet bepaald standaard in NL en verre van gewoon met hun hoge vloer en verhoogd dak achterin.
Standaard Citaro's hebben een doorlopend langzaam hellend gangpad en een daarbij passend hellende vloer.
Dat heeft waarschijnlijk zo enige konsekwenties voor de plaatsing van de motor en de geluidsisolatie.
Daarbij komt dat de isolatie van een streekbus uitvoering waarschijnlijk ook beter is dan die van een stadsbus uitvoering. Dat is in ieder geval wel het geval bij de 8800 (stad) en de 3800 (streek) MANnekes zo.
[..]
Dat moet je dan maar even met Ofyl opnemen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Nee mensen die ene topic een bus noemen zijn lekker
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Fapperquote:hup, fappen op bussen jij!
Ik ken hier iemand en ik durf rustig te stellen dat die op bussen fapt. Met name op Citaro's van het GVB in Amsterdamquote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:45 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat moet je dan maar even met Ofyl opnemen.
Een draadje in een nieuwsgroep of forum is ook een voertuig, een voor gedachten en nieuws uitwisseling.
Zo raar is dat dus niet. Rukken op bussen dus wel. Dan ben je echt wel ver heen.
[..]
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Fapper
Dacht 't niet.
Die zat toevallig ook op eenzelfde busforum als ik.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:54 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik ken hier iemand en ik durf rustig te stellen dat die op bussen fapt. Met name op Citaro's van het GVB in Amsterdam
Op de site spreekt men wel van andere lengte varianten,quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:23 schreef zwahiel het volgende:
Gaat VDL nu eindelijk eens een gelede in productie opnemen?
Springen ze in het gat?
Zou fijn zijn, al hoop ik wel dat die dan wel wat minder rammelt dan zo'n Amba...
Goed idee. Ik heb de bouwtekeningen ook opgeslagen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:05 schreef Alexxxxx het volgende:
In de vorige Lastauto Omnibus (Duits tijdschrift) staat wat over die 3assige Citea, kan ik eventueel wel even opzoeken als er interesse voor is?
Er is trouwens al wel een gelede VDL in produktie, maar dat is de belgische VDL Jonckheer transit.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:23 schreef zwahiel het volgende:
Gaat VDL nu eindelijk eens een gelede in productie opnemen?
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:57 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Op de site spreekt men wel van andere lengte varianten,
http://www.vdlgroep.com/?(...)n+de+Citea+CLE+.aspx
Er staat wel heel vaak CLE in dat stukkie hé, vindt je ook niet?quote:maar daar zie ik toch nog niet een lengte van een gelede tussen staan.
quote:Al hoewel ze wel spreken over een 3-asser. Even verder gezocht, dat is gewoon een lange variant, zie:
http://www.vdlbuscoach.com/index.php?getfile=289&pageid=464&getfile=289&pid=3264
VDL, Berkhof, what's in a name.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:23 schreef zwahiel het volgende:
Gaat VDL nu eindelijk eens een gelede in productie opnemen?
quote:Springen ze in het gat?
Zou fijn zijn, al hoop ik wel dat die dan wel wat minder rammelt dan zo'n Amba...
Ik vond die van Pot Ketel eigenlijk wel mooi.quote:@Beef, niet iedereen is er van gediend afgeblaft te worden door jou snijdende comments.
Ach, die van geen bullshit verkopen wil er bij jou ook maar niet in, dus waar hebben we 't over.quote:Als je dat nu nóg niet doorhebt...
In Kopenhagen rijden zowel twee- als drieassers van het type Transit, maar het is duidelijk dat alleen TEC en VVM De Lijn grote aantallen kopen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:54 schreef zwahiel het volgende:
Wat ik zo begreep is die transit alleen in België te verkrijgen en met 't oog op lichtgewichtbussen lijkt een RVS bus zoals de Transit nou niet helemaal een productpakker
Mijn directe collega was jou helaas voor, zij het zonder begeleidende tekstquote:Op zaterdag 18 juli 2009 03:31 schreef busfoto.nl het volgende:
Ben schiijnt een gelede aan het bouwen/plannen te zijn, er is al een officiele artist-impression:
[ afbeelding ]
Bron: M. van de Geugten
quote:
quote:Marssum: poging zware mishandeling buschauffeur, verdachte aangehouden
De politie heeft een aangifte opgenomen van een 34-jarige buschauffeur in verband met een poging zware mishandeling. De chauffeur die tijdens zijn dienst op Ljouwerterdyk reed, werd plotseling bijna geraakt door groot stuk steen die door de ruit van de bus werd gegooid. Deze mistte op een haar na het hoofd van de chauffeur. De buschauffeur kon een duidelijk signalement door geven. Agenten die een onderzoek instelden troffen de verdachte aan waarna deze werd aangehouden. De verdachte, een 18-jarige inwoner van Marssum, werd overgebracht naar het politiebureau waar hij voor verhoor werd ingesloten.
Bestuurder borrelbus bekogeld met steen
LC | Gepubliceerd op 19 juli 2009, 14:09
MARSSUM -
Een 34-jarige chauffeur van de borrelbus tussen Berlikum en Leeuwarden is in de nacht van zaterdag op zondag tegen een uur of vijf ternauwernood aan de dood ontsnapt. Een steen die op de Ljouwerterdyk door de ruit van de bus werd gegooid miste hem op een haar na.
Met een signalement van de stenengooier op zak hield een politiepatrouille nog dezelfde nacht een achttienjarige Marssumer aan. Hij heeft een proces verbaal gekregen voor een poging tot zware mishandeling van de buschauffeur.
Oh nee wacht, er stond Jumbocruiser.quote:Op maandag 20 juli 2009 01:02 schreef Alexxxxx het volgende:
de jumboliner was toch een ongelede vierassige dubbeldekker?
Die achterlijke randdebielen ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |