abonnement Unibet Coolblue
pi_70827602
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:49 schreef NoBody122 het volgende:
Ook Utrecht is niet meer Frysker-vrij..
Je bent pas de derde die het opmerkt. Die bus uit 't vorige topic stond nl naast een gele VoorU.
En zoals eerder opgemerkt, er staan er 4 opgelegd in Nieuwegein.
quote:
Zag hier op het eind van de ochtend de 3712, met Frysker-opdruk, door Lage Weide rijden, richting centrum
quote:
Later in De Bilt ook nog een Cxx 11xx, Alliance volgens mij, als lesbus gespot.


Lesbus bij E&R Opleidingen

[ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 09-07-2009 21:19:01 ]
Beef R. Wijker
pi_70828570
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:14 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Herstel: lijn 360 is RegioNet.
Als het nou met maar één lijntje iets niet is dan is 't wel een 'net'.

Connexxion is zelf ook zo ongelooflijk ingenomen met die naam dat ze elk voorkomen ervan op hun website zorgvuldig hebben verwijderd.

Edit:

"BOR (BereikbaarheidsOffensief Randstad) Regionet is een regionaal netwerk van bus, trein en metro rondom Amsterdam. Het is ontwikkeld door de provincie Noord-Holland en ProRail, NS, Stadsregio Amsterdam, gemeente Amsterdam en de provincie Flevoland."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Regionet

Ook de ZuidTangent gaat behoren tot Regionet.
Vandaar dat de Lijn 360 bussen waarschijnlijk in de huidige ZuidTangent kleurstelling zijn gespoten.
Sommige Regioliners gaan er ook toebehoren maar dan zullen er eerst een aantal verkeerskundige
aanpassingen moeten worden gedaan.

[ Bericht 40% gewijzigd door BeefRWijker op 10-07-2009 00:39:55 ]
Beef R. Wijker
pi_70830406
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:37 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Als het nou met maar één lijntje iets niet is dan is 't wel een 'net'.

Connexxion is zelf ook zo ongelooflijk ingenomen met die naam dat ze elk voorkomen ervan op hun website zorgvuldig hebben verwijderd.
Ik denk dat Fryslan met al die amba's en fryskers binnenkort een grote L op de bussen krijgen in plaats van een R.
L-egoland-net !
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:29:16 #79
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70830550
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Utrecht was het al niet, want ik heb er laatst al eentje op de A27 gespot ter hoogte van De Uithof

En laat ze daar maar heen verkassen. Zijn wij ze kwijt
Ik denk niet dat de Utrechters daar blij om zullen worden.
  Spellchecker donderdag 9 juli 2009 @ 22:35:59 #80
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70830841
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:29 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de Utrechters daar blij om zullen worden.
Maakt dat wat uit dan?
Tevens -purist.
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:37:37 #81
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70830918
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:35 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit dan?
Het enige nut voor die Fryskers zie ik weggelegd op de lijnen 45 (Houten-Schalkwijk-Houten) en 49 (Stadsdienst Houten).

Meer niet.
  Spellchecker donderdag 9 juli 2009 @ 22:48:02 #82
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70831341
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:37 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het enige nut voor die Fryskers zie ik weggelegd op de lijnen 45 (Houten-Schalkwijk-Houten) en 49 (Stadsdienst Houten).

Meer niet.
Maakt niet uit waar ze ze van plan zijn in te gaan zetten; als wij er maar vanaf zijn

Om er inhoudelijk op in te gaan; kan me ook voorstellen dat ze op rustige avondritten Fryskers in willen zetten op verschillende lijnen.. Zal ook vast in de provincie Utrecht niet bij elke rit op een dag volle bak zijn

Overigens zou ik het erg grappig vinden als er op een dag zomaar een Frysker in GVU-kleurstelling opduikt
Tevens -purist.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 juli 2009 @ 22:55:04 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70831658
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70834527
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:01 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Zat die ook daadwerkelijk op een lijn?

Die die ik aan het eind van de ochtend spotte niet, want niks op de filmkast en de chauffeur had geen Cxx-outfit aan volgens mij
Misschien was ie op weg naar Nieuwegein


En voor Regionet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Regionet

[ Bericht 8% gewijzigd door BeefRWijker op 10-07-2009 00:42:25 (Regionet link toegevoegd) ]
Beef R. Wijker
pi_70851792


De Stentor
quote:
Eerste Whisper in gebruik genomen
donderdag 09 juli 2009
De Whisper is een uitvinding van de Apeldoornse ingenieur. Arjan Heinen. foto Jarno Bleumink

APELDOORN - De eerste Whisper is vanochtend in Apeldoorn in gebruik genomen. De Whisper is een uitvinding van de Apeldoornse ingenieur Arjan Heinen. De bussen verbruiken de helft minder brandstof dan een 'normale' bus, stoten de helft minder uitlaatgassen uit en maken veel minder lawaai dan 'normale' stadsbussen.

De Whisper wordt daarom ook wel fluisterbus genoemd. Hans van der Ven, directeur van stichting de Whisper, zij dat er in Apeldoorn geschiedenis wordt geschreven: het is de eerste gemeente waar die bus rijdt. De komende week rijdt de passagiersbus proef in Apeldoorn. Als de laatste kinderziektes zijn verholpen, gaat de bus meerijden in de Apeldoornse dienstregeling. Uiteindelijk zullen er vijf fluisterbussen in Apeldoorn rondrijden.
Toch wel merkwaardig dat ze met een onbekende bus gaan starten.

Het zou gaan om deze (afgedankte, bijna 9 jaar oude Volvo 7000) bus:


ex-Sieswerda, ex-Veolia 841

[ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 10-07-2009 16:52:10 (meer details) ]
Beef R. Wijker
  Spellchecker vrijdag 10 juli 2009 @ 16:13:37 #86
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_70852286
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]

De Stentor
[..]

Toch wel merkwaardig dat ze met een onbekende bus gaan starten.

Het zou gaan om deze (afgedankte, bijna 9 jaar oude) bus:
[ afbeelding ]

ex Veolia 841
Apart geval, voorkant doet me, zo van de zijkant, enigszins denken aan die van een Citaro, maar de filmkast loopt dan weer schuin naar voren
Tevens -purist.
pi_70854295
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:13 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Apart geval, voorkant doet me, zo van de zijkant, enigszins denken aan die van een Citaro, maar de filmkast loopt dan weer schuin naar voren
Het lijkt gewoon op wat 't is: een volvo 7000 bus met een accu bak er boven op.

Waarom die dan aan de voorkant naar voren neigt is me enigszins een raadsel. Misschien om die bus een nog meer retro look te geven maar met die gore blauwe kleur er op ben je naar mijn altijd bescheiden mening geheel kansloos.

Zou ook nog een luchthapper kunnen zijn voor de chauffeurs airco.



[ Bericht 10% gewijzigd door BeefRWijker op 10-07-2009 17:35:07 ]
Beef R. Wijker
pi_70855314
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:54 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En dan nog een vraag: waar bemoeit die faalhaas van een Charlie Aptroot zich mee?

De VVD'er die altijd marktwerking oppert loopt nu te janken omdat een aanbesteding toevallig verkeerd uitpakte?
Ja, inderdaad. Qbuzz zou de concessie moeten terug gevebn want het zou oneerlijk zijn omdat de NS aandeelhouder is.

Hoe lang bestaat Qbuzz nou? Een jaar of twee? Dan zijn ze wel traag in Den Haag.

Volgens mij is het gewoon een politicus met aandachtstekort en die daarom in de komkommertijd zijn bek open trekt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 juli 2009 @ 17:47:19 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70855433
Vanmiddag eens in Leeuwarden in Amba 1851 gezeten. Dan merk je pas echt hoe die nieuwe Ramba's beter zijn dan de oude. Was alleen we zo dat aan de voorzijde van de bus geen bestemming of lijnnummer stond, maar dat maakt ons toch niets uit. Zolang het maar rijdt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70856113
quote:
NIJMEGEN - BRENG wordt per medio december de nieuwe naam voor het busbedrijf dat opereert in de regio Arnhem-Nijmegen. In BRENG werken Novio, Connexxion en Hermes samen. De bussen zijn herkenbaar aan een eigen huisstijl en kleuren. Volgens de eerste ontwerpen, die nog geheim worden gehouden, worden de bussen rose.

http://www.gelderlander.n(...)l/article5230572.ece

Het lijkt wel een frambozenlolly van de NS
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_70856338
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag eens in Leeuwarden in Amba 1851 gezeten. Dan merk je pas echt hoe die nieuwe Ramba's beter zijn dan de oude.
Yep. Al moet ik zeggen dat ik die 18-honderdjes hier (in NH-N) de laatste tijd steeds minder spot.
Dacht eerder even dat ze misschien naar Den Helder of Hoorn waren verhuisd maar afgelopen maandag stonden er ook twee 51-honderdjes op Den Oever. Wat me zaterdag in Alkmaar wel opviel was dat binnen enkele minuten tijd een 81-honderdje en een 86-honderdje de buffer op schoven. Afgelopen maandag stonden er drie Amba's zonder airco bij de garage, ook die zijn dus vreemd. Het vaste bestand in NH-N is dus nu ook aan het verwateren.
Beef R. Wijker
pi_70859462
Ook de nieuwe bussen van Qbuzz voor Groningen en Drenthe worden geleased
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 18:09 schreef Cerbie het volgende:

[..]

http://www.gelderlander.n(...)l/article5230572.ece

Het lijkt wel een frambozenlolly van de NS
Maar deze wordt 't dus waarschijnlijk niet.
Wel grappig trouwens dat in Breng Connexxion, Connexxion en Connexxion gaan samen werken.
Dat zal niet meevallen.

[ Bericht 64% gewijzigd door BeefRWijker op 10-07-2009 20:21:53 ]
Beef R. Wijker
pi_70861084
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 20:01 schreef BeefRWijker het volgende:

Maar deze wordt 't dus waarschijnlijk niet.
Wel grappig trouwens dat in Breng Connexxion, Connexxion en Connexxion gaan samen werken.
Dat zal niet meevallen.
Ja, zo wordt het een beetje de Sowjet Republiek "Breng" waarin allemaal eenheidsworsten in de leiding zitten met de stalen neuzen dezelfde kant op.

Wie weet trouwens waar en wanneer de volgende concessie beslissing zal komen ?
pi_70861474
TV-Noord website: ( http://www.noordnieuws.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=83224 )

Rechtszaak Arriva dient op 21 augustus

GRONINGEN - De rechtszaak, die Arriva heeft aangespannen tegen de provincies Groningen en Drenthe, dient op 21 augustus.

Arriva heeft bij de aanbesteding van het busvervoer in Groningen en Drenthe verloren van Qbuzz. Arriva denkt dat Qbuzz ongeoorloofde staatssteun krijgt van de NS.

De uitspraak van de rechter volgt enkele weken na de rechtszaak.

**********
Ik hoop dat die uitspraak een beetje tijdig komt, want december komt dan ook al weer dichterbij.
pi_70861544
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:11 schreef marcel.nl het volgende:
TV-Noord website:

Rechtszaak Arriva dient op 21 augustus

GRONINGEN - De rechtszaak, die Arriva heeft aangespannen tegen de provincies Groningen en Drenthe, dient op 21 augustus.

Arriva heeft bij de aanbesteding van het busvervoer in Groningen en Drenthe verloren van Qbuzz. Arriva denkt dat Qbuzz ongeoorloofde staatssteun krijgt van de NS.

De uitspraak van de rechter volgt enkele weken na de rechtszaak.

**********
Ik hoop dat die uitspraak een beetje tijdig komt, want december komt dan ook al weer dichterbij.
Ik word dat gejank met die aanbestedingen wel een beetje zat. Constant die rechtszaken omdat ze verloren hebben of omdat er bepaalde bussen niet gekocht worden. Het lijkt wel een kleuterklas.

Ik heb al een half jaar geleden een sollicitatiegesprek gehad voor buschauffeur en door dat gesteggel met die concessie is het daar tot nu toe bij gebleven.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:21:28 #96
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70861710
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:11 schreef marcel.nl het volgende:
TV-Noord website: ( http://www.noordnieuws.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=83224 )

Rechtszaak Arriva dient op 21 augustus

GRONINGEN - De rechtszaak, die Arriva heeft aangespannen tegen de provincies Groningen en Drenthe, dient op 21 augustus.

Arriva heeft bij de aanbesteding van het busvervoer in Groningen en Drenthe verloren van Qbuzz. Arriva denkt dat Qbuzz ongeoorloofde staatssteun krijgt van de NS.

De uitspraak van de rechter volgt enkele weken na de rechtszaak.

**********
Ik hoop dat die uitspraak een beetje tijdig komt, want december komt dan ook al weer dichterbij.
Laat die gierige Britten die rechtszaak verliezen.

Verder moet de overheid de OV-autoriteiten verplichten bussen aan te schaffen, hebben we geen gedonder meer met die belachelijk vroege afschrijving van busmaterieel.

Dit is echt Comedy Capers.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:30:09 #97
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_70871959
quote:
Offerte VDL was duurder

door Leon Struijk. vrijdag 10 juli 2009 | 02:40

In het ED van 7 juli deed Wim van der Leegte zijn beklag over QBuzz. Het is onbegrijpelijk dat juist hij als topman van de Nederlandse VDL Groep onjuistheden over Qbuzz verspreidt en daarmee een ander puur Nederlands bedrijf in diskrediet probeert te brengen.


Allereerst is Qbuzz de enige Nederlandse speler op de markt voor busvervoer, opgericht in 2008 door twee Nederlandse ondernemers. NS heeft via haar dochter NS Internationaal een minderheidsbelang van 49% in Qbuzz genomen, omdat zij het belangrijk vindt om de klant van deur tot deur van dienst te zijn. Zo investeert de NS ook in bijvoorbeeld OV-fiets en Zonetaxi. Qbuzz opereert op de Nederlandse regionale vervoersmarkt, die momenteel wordt gedomineerd door grote buitenlandse ondernemingen met een miljardenomzet die deels in bezit zijn van de Franse staat (Connexxion) en deels beursgenoteerd (Arriva en Veolia).

Als tweede de procedures rond het verkrijgen van een regionale concessie. Bij de gunning daarvan wordt door de regionale overheid geëist dat de inschrijver financiële resultaten kan laten zien die drie jaar teruggaan. Zonder deze gegevens kan een bedrijf niet eens meedoen in de race om een concessie. Omdat Qbuzz pas in 2008 is opgericht, kan het bedrijf die financiële resultaten niet tonen. De wet biedt juist om nieuwe toetreders op de markt tegemoet te komen een alternatief: indien een nieuw bedrijf wil meedoen aan een openbare aanbesteding kan dat indien een derde partij een verklaring ondertekent. Qbuzz heeft NS Internationaal gevraagd deze verklaring te tekenen waardoor de regionale overheid kan terugvallen op NS Internationaal voor het geval Qbuzz niet aan haar verplichtingen zou voldoen. Dat is overigens niet anders dan dat het Britse Arriva de verplichtingen van Arriva Nederland moet overnemen of dat het Franse staatsbedrijf Transdev de verplichtingen van Connexxion moet nakomen.

Als laatste de order voor nieuwe bussen. Qbuzz spreekt, net zoals alle vervoerders, met diverse leveranciers voor de afname van bussen. Voor Groningen Drenthe is gekozen voor samenwerking met Mercedes, omdat Mercedes het beste aanbod heeft gedaan. De aanbieding van VDL bleek aanmerkelijk duurder dan die van concurrenten en VDL bleek niet bereid ook het onderhoud aan de bussen te verzorgen. Daarnaast eiste VDL extra garanties, die Qbuzz aan geen enkele leverancier biedt. De banken die VDL daarvoor heeft geraadpleegd waren precies op de hoogte van de zekerheden die Qbuzz wel verstrekt. Op die voorwaarden hebben Nederlandse banken ook de overige door Qbuzz gewonnen concessies gefinancierd.

Natuurlijk begrijpen wij dat VDL teleurgesteld is dat het de order voor Groningen niet heeft gekregen en dat het plaatsen van orders in het buitenland gepaard gaat met emoties. De VVD en het CDA hebben hierover zelfs moties in de Tweede Kamer ingediend. Het is overheden echter bij wet niet toegestaan om te eisen dat alleen Nederlandse voertuigen worden ingezet. Net zo min als overheden mogen eisen dat alleen Nederlandse partijen mogen inschrijven op aanbestedingen van de Nederlandse overheid.

De manier waarop de markt vandaag is georganiseerd heeft geleid tot een aanzienlijke verbetering van de klanttevredenheid in het openbaar vervoer. Qbuzz draagt daar als puur Nederlandse onderneming nu al z'n steentje aan bij met vervoer in de regio Rotterdam en in Friesland waar het aantal klachten over de dienstverlening met 50 procent is gedaald, het aantal uitgevallen ritten op een historisch laagtepunt zit en waar onze chauffeurs weer met plezier naar hun werk gaan. Dat doen we vanaf december ook graag voor onze nieuwe klanten en medewerkers in de provincies Groningen en Drenthe.

-

De auteur is oprichter en aandeelhouder van Qbuzz.
pi_70882146
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:30 schreef Gnittoo het volgende:

[..]


Ik las het vanmorgen ook al in de krant.

Qbuzz - VDL 1 - 0
  zaterdag 11 juli 2009 @ 18:52:43 #99
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70882387
VDL ziet zijn dominantie in de Benelux afnemen en zoekt maar een slachtoffer uit om op af te reageren.

Feit is wel dat andere fabrikanten veel verder zijn opgeschoten wat betreft alternatieve technieken, VDL levert strikt alleen dieselbussen.
pi_70883032
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:
VDL ziet zijn dominantie in de Benelux afnemen en zoekt maar een slachtoffer uit om op af te reageren.

Feit is wel dat andere fabrikanten veel verder zijn opgeschoten wat betreft alternatieve technieken, VDL levert strikt alleen dieselbussen.
En VDL levert geen gelede bussen en een Amba is lawaaiger dan een Citaro en volgens mijn pa rijden de Berkhofjes ook niet echt lekker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')