abonnement Unibet Coolblue
pi_71170471
Gisteren Integro'tje 2923 met een kutdeur, dat wil zeggen dat de chauff 10 minuten moest rammen aan de voordeur, voor ie eindelijk goed dicht ging. Gevolg, +8 vertrek vanaf Kop Afsluitdijk ri Alkmaar...
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:57:36 #227
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_71170529
Mag ik even melden dat dat geen Ventura deur was?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 juli 2009 @ 10:41:15 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71172654
Veolivla wil mogelijk met Transdev fuseren of het bedrijf zelfs overnemen. Als dat gebeurt hebben we weer een busmaatschappij minder in Nederland

http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=49&t=11879
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:07:52 #229
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71183428
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Mag ik even melden dat dat geen Ventura deur was?
Hoezo, hebben die dat dan ook wel 's?
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla wil mogelijk met Transdev fuseren of het bedrijf zelfs overnemen.
quote:
Als dat gebeurt hebben we weer een busmaatschappij minder in Nederland
En een hele hoop minder in het buitenland. Wat vindt Neelie daarvan?
quote:
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 03:52 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Mijn directe collega was jou helaas voor, zij het zonder begeleidende tekst
[..]
Bij begeleidende tekst denk ik toch meer aan een verklaring, niet aan één miezerig raadsel zinnetje waar je nog steeds niks wijzer van wordt.

[ Bericht 38% gewijzigd door BeefRWijker op 21-07-2009 17:13:08 ]
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:12:31 #230
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71183583
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla wil mogelijk met Transdev fuseren of het bedrijf zelfs overnemen. Als dat gebeurt hebben we weer een busmaatschappij minder in Nederland

http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=49&t=11879
Klerekutzooi.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:31:35 #231
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71184369
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:16 schreef RealZeus het volgende:

[.Citaro LE.]

.... maar dan zijn ze bij de Ambassador toch wat vergeten. Geluidsisolatie
quote:
De Berkhof Ambassador is een Low-Entry autobus, bla bla bla ....
De bus kenmerkt zich door het lage gewicht van slechts circa 8700 kilogram en bijbehorend laag brandstofverbruik.
[.]
Geschiedenis
Het uiterlijk van de Ambassador is de afgelopen jaren niet significant gewijzigd, intern echter wel. De Ambassador wordt relatief goedkoop geproduceerd, dit heeft behalve voordelen voor de vervoersmaatschappij, ook zijn keerzijde. Vooral de oudere series (gebouwd tussen 2001-2005) hebben last van mankementen, zoals trillende en rammelende onderdelen, en hebben een slechte vering. De nieuwste versies zijn echter een stuk degelijker, deze zijn stiller en liggen veel beter op de weg. Ook hebben de nieuwste versies een andere, milieubewuste Cummins motor. Bij de oudere versies werd de ALE106 standaard met een lichtere motor geleverd dan zijn grotere broer. Tegenwoordig wordt voor beide types dezelfde motor gebruikt.

De bus raakte in opspraak toen in december 2003 een chauffeur de dood vond nadat hij door een storing bekneld raakte tussen de voorste deur, later raakte er nog een chauffeur gewond bij een vergelijkbaar incident. De betreffende deuren zijn inmiddels vervangen. Ook tijdens de storm van 18 januari 2007 was er weer wat te doen rond deze bussen, toen in Simonshaven door het lichtgewicht een Ambassador van een dijk waaide.

[.]

[bewerken] Ambassador 200

De Ambassador 200 is een 12-meter lange lichtgewicht bus geschikt voor zowel lokaal als interlokaal vervoer. Van dit type zijn er honderden gebouwd. Wordt ook Ambassador Low Entry 120 (ALE 120) genoemd (lengte van de bus 120 dm = 12 m).

De carrosserie staat op een DAF/VDL SB200 chassis, waar eerder ook de Wright Commander van Wrightbus op is gebouwd.

Het gewicht wijkt bij de oudere bussen af door gebruik van andere materialen en een andere motor. Zo had de Ambassador 200 tussen 2002 en 2005 een gewicht van 8.660 kg. Van 2005 tot 2007 kwam de bus op een totaalgewicht van 8.815 kg. Na 2007 is de Ambassador 200 weer iets lichter gemaakt, en komt uit op 8.728 kg.

Het interieur en inrichting van de bus verschilt per busmaatschappij. De passagiersstoelen zijn van relatief goedkoop materiaal. Dit zijn plastic kuipjes met een laag schuinrubber op de zitting en daaroverheen stoffen bekleding. In de bussen van de Brabantliner zijn luxere stoelen ingebouwd.


[.]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkhof_Ambassador
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:39:39 #232
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71184744
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren Integro'tje 2923 met een kutdeur, dat wil zeggen dat de chauff 10 minuten moest rammen aan de voordeur, voor ie eindelijk goed dicht ging. Gevolg, +8 vertrek vanaf Kop Afsluitdijk ri Alkmaar...
Zo, wou ie 2 minuten voor tijd al naar huis dan?

(2923 heeft begin dit jaar in die hoek in de kreukels gelegen nadat ie achterop op een amba knalde bij het inrijden van de wasstraat)
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:42:19 #233
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71184877
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren Integro'tje 2923 met een kutdeur, dat wil zeggen dat de chauff 10 minuten moest rammen aan de voordeur, voor ie eindelijk goed dicht ging. Gevolg, +8 vertrek vanaf Kop Afsluitdijk ri Alkmaar...
Had je de sjoof niet kunnen zeggen dat hij een betere Integro moest regelen?
pi_71185407
Boem is ho !

http://www.noordnieuws.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=83490

Bus en auto botsen op Zuiderdiep in Stad

GRONINGEN - Een stadsbus van Arriva en een personenauto zijn dinsdagmiddag op elkaar gebotst op het Zuiderdiep in Groningen.

Het ongeluk gebeurde ter hoogte van bioscoop Pathé. De bestuurster van de auto verzuimde voorrang te geven aan de bus. De vrouw is onderzocht door hulpverleners, maar ze hoefde niet mee naar het ziekenhuis. De buschauffeur en zijn passagiers bleven ongedeerd. Het Zuiderdiep was enige tijd afgesloten voor verkeer.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:20:59 #235
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71186397
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:42 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Had je de sjoof niet kunnen zeggen dat hij een betere Integro moest regelen?
Tegen een Alkmaarse chauffeur?

Dan weet je het antwoord al:
"Ja hoor meneer, die komt hier over een uurtje, op dit zelfde perron. Zal ik u even door de achterdeur uitlaten?"
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 juli 2009 @ 17:24:26 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71186524
quote:
vandaar ook dat vele oudere amba's inmiddels naar de fabriek terug zijn gegaan om opgelapt te worden. Daarom heeft Arriva daarom ruilbussen 3154 en 3158 tot haar beschikking nu.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:31:23 #237
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71186754
quote:
Hybrid VDL Bus & Coach Citeas for Enschede
VDL Bus & Coach has started developing 2 hybrid Citeas: low-floor versions of the CLF (Citea Low Floor), 12 metres in length and with a completely flat floor. The development is to be started up as part of the ‘The Vehicle of the Future is About to Set Off’ innovation programme introduced by the Dutch government. This program was created in order to get innovations for quiet, clean, economical, smart and safe mobility onto the market in The Netherlands faster. The development of 2 hybrid Citeas fits into this program and makes a contribution to sustainable vehicle innovation.


Quiet, clean and economical buses in Twente
The initiators of this public transport project are Regio Twente (Twente is an area in the east of The Netherlands), with the municipality of Enschede and bus company Connexxion as partners. VDL Bus & Coach, Vossloh Kiepe, the University of Twente and consultancy and engineering firm DHV are the joint contractors.
The hybrid Citeas are for the city of Enschede. These buses are to be deployed here on a normal timetable for a period of two years. During these two years the Citeas will be tested and information will be gathered about operational characteristics and the sustainability effects that can be achieved. The delivery of both Citeas is scheduled for the middle of 2010.

Objectives
The development of this new generation of hybrid bus involves making improvements to existing techniques and using new technologies. The objectives include fuel savings of 50%, a reduction in CO2 emissions of 50% and particulate and NOx reductions of as much as 70%. This can be achieved because the Citeas are electrically driven, with the diesel engine functioning as the generator for the electrical power.
In addition to the fact that the lightweight concept of the Citea in itself gives considerable fuel savings, braking energy is recuperated and the diesel engine only starts up above a certain speed and is turned off when the bus stops. Only the electric motor is used when driving off. An additional environmentally friendly aspect of this is that far less noise is produced.
http://www.vdlgroep.com/?(...)as+for+Enschede.aspx

Ik neem aan dat die mysterieuze artist impression van die gelede Citea CLF op dit bericht is gebaseerd.

Het verbaasd me overigens dat er niemand over dat hybride aspect van die impressie is begonnen.
Die zogenaamde fascinatie voor electrische bussen van onze carnaval vierder valt dus ook wel mee.

[ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 21-07-2009 20:25:28 ]
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:50:40 #238
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71187449
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vandaar ook dat vele oudere amba's inmiddels naar de fabriek terug zijn gegaan om opgelapt te worden.
Is dat zo? Veel gaan/gingen er ook omdat er airco moe(s)t worden ingebouwd en LED films, ander interieur e.d.
quote:
Daarom heeft Arriva daarom ruilbussen 3154 en 3158 tot haar beschikking nu.
Twee keer "daarom" in dezelfde zin. Dat moet je wel héél erg goed kunnen onderbouwen, lijkt me.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 juli 2009 @ 17:56:18 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71187644
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:50 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Is dat zo? Veel gaan/gingen er ook omdat er airco moe(s)t worden ingebouwd en LED films, ander interieur e.d.
Die van Arriva wel
quote:
[..]

Twee keer "daarom" in dezelfde zin. Dat moet je wel héél erg goed kunnen onderbouwen, lijkt me.
Nooit van een tikfoutje gehoord?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:17:16 #240
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_71188200
Beef, Neelie onze heldin, wordt toch terug gehaald naar Nederland.

Ben eens benieuwd hoeveel lobby organisaties hierom een flesje bubbels open breken. Neelie deed tenminste nog 's iets daar in dat slaperige Brussel!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:39:03 #241
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71188847
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die van Arriva wel
Niet, bedoel je.
quote:
[..]

Nooit van een tikfoutje gehoord?
Ja hoor, maar zes tikfoutjes? En 'how about' die onderbouwing: Dikke duim?

[ Bericht 9% gewijzigd door BeefRWijker op 21-07-2009 20:08:25 ]
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:39:49 #242
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71188870
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:17 schreef zwahiel het volgende:
Beef, Neelie onze heldin, wordt toch terug gehaald naar Nederland.

Ben eens benieuwd hoeveel lobby organisaties hierom een flesje bubbels open breken. Neelie deed tenminste nog 's iets daar in dat slaperige Brussel!
Hopen dat ze Veolia met boetes dreigt.
pi_71189870
quote:
Ja, maar om hem nou lichter te maken door op isolatie te besparen.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:47:44 #244
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71190989
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:13 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, maar om hem nou lichter te maken door op isolatie te besparen.
'God' mag weten waar je dat nou weer uit opmaakt, godenzoon Zeus.

Dat ie rammelt ligt eerder aan te weinig stijfheid (of misschien ook wel teveel stijfheid) van het chassis in combinatie met de motor ophanging, de transmissie en de vering.
D'r moet wel verschrikkelijk veel isolatie in zo'n bus om dat allemaal te verdoezelen.
Vandaar dat ze 'm waarschijnlijk eerst stijver hebben gemaakt door hier en daar zwaardere materialen te gebruiken en later weer lichter door stijvere maar lichtere materialen daarvoor in de plaats te gebruiken.
Ook een andere vering en een andere motor kunnen zo z'n invloed hebben op de gewichts verdeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 21-07-2009 20:03:39 ]
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:56:33 #245
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71191340
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:39 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hopen dat ze Veolia met boetes dreigt.
Gewoon verbieden zo'n overheersende concurrentie vervalsende constructie, hoeven er ook geen boetes te worden uitgedeeld.
Beef R. Wijker
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:12:33 #246
225098 BeefRWijker
Ziet 't zo:
pi_71191912
quote:
... the Citeas are electrically driven, with the diesel engine functioning as the generator for the electrical power.
In addition to the fact that the lightweight concept of the Citea in itself gives considerable fuel savings, braking energy is recuperated and the diesel engine only starts up above a certain speed and is turned off when the bus stops. Only the electric motor is used when driving off. An additional environmentally friendly aspect of this is that far less noise is produced.
Niemand die hier een probleem in ziet?
Beef R. Wijker
pi_71194727
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:47 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

'God' mag weten waar je dat nou weer uit opmaakt, godenzoon Zeus.

Dat ie rammelt ligt eerder aan te weinig stijfheid (of misschien ook wel teveel stijfheid) van het chassis in combinatie met de motor ophanging, de transmissie en de vering.
D'r moet wel verschrikkelijk veel isolatie in zo'n bus om dat allemaal te verdoezelen.
Vandaar dat ze 'm waarschijnlijk eerst stijver hebben gemaakt door hier en daar zwaardere materialen te gebruiken en later weer lichter door stijvere maar lichtere materialen daarvoor in de plaats te gebruiken.
Ook een andere vering en een andere motor kunnen zo z'n invloed hebben op de gewichts verdeling.
Mijn oren maakten dat op toen ik in een Veolia-amba zat. Een huilende versnellingsbak, motorgeluid was duidelijk aanwezi. Alsof ik weer in een oude Leyland zat.
  Spellchecker woensdag 22 juli 2009 @ 12:20:18 #248
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_71210297
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla wil mogelijk met Transdev fuseren of het bedrijf zelfs overnemen. Als dat gebeurt hebben we weer een busmaatschappij minder in Nederland

http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=49&t=11879
Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron begrepen, dat zowel Transdev (of eigenlijk hun grootste aandeelhouder Caisse des Dépôts) als Veolia deze fusie/overname ontkennen.
Tevens -purist.
pi_71219847
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:20 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron begrepen, dat zowel Transdev (of eigenlijk hun grootste aandeelhouder Caisse des Dépôts) als Veolia deze fusie/overname ontkennen.
VDL ontkent ook dat pro-city een baggerbus is :-)
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:38:46 #250
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71221686
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:20 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron begrepen, dat zowel Transdev (of eigenlijk hun grootste aandeelhouder Caisse des Dépôts) als Veolia deze fusie/overname ontkennen.
Maar dat maakt mij niet minder ongerust.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')