Hoezo, hebben die dat dan ook wel 's?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Mag ik even melden dat dat geen Ventura deur was?
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla wil mogelijk met Transdev fuseren of het bedrijf zelfs overnemen.
En een hele hoop minder in het buitenland. Wat vindt Neelie daarvan?quote:Als dat gebeurt hebben we weer een busmaatschappij minder in Nederland
quote:
Bij begeleidende tekst denk ik toch meer aan een verklaring, niet aan één miezerig raadsel zinnetje waar je nog steeds niks wijzer van wordt.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 03:52 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Mijn directe collega was jou helaas voor, zij het zonder begeleidende tekst
[..]
Klerekutzooi.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla wil mogelijk met Transdev fuseren of het bedrijf zelfs overnemen. Als dat gebeurt hebben we weer een busmaatschappij minder in Nederland
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=49&t=11879
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:16 schreef RealZeus het volgende:
[.Citaro LE.]
.... maar dan zijn ze bij de Ambassador toch wat vergeten. Geluidsisolatie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkhof_Ambassadorquote:De Berkhof Ambassador is een Low-Entry autobus, bla bla bla ....
De bus kenmerkt zich door het lage gewicht van slechts circa 8700 kilogram en bijbehorend laag brandstofverbruik.
[.]
Geschiedenis
Het uiterlijk van de Ambassador is de afgelopen jaren niet significant gewijzigd, intern echter wel. De Ambassador wordt relatief goedkoop geproduceerd, dit heeft behalve voordelen voor de vervoersmaatschappij, ook zijn keerzijde. Vooral de oudere series (gebouwd tussen 2001-2005) hebben last van mankementen, zoals trillende en rammelende onderdelen, en hebben een slechte vering. De nieuwste versies zijn echter een stuk degelijker, deze zijn stiller en liggen veel beter op de weg. Ook hebben de nieuwste versies een andere, milieubewuste Cummins motor. Bij de oudere versies werd de ALE106 standaard met een lichtere motor geleverd dan zijn grotere broer. Tegenwoordig wordt voor beide types dezelfde motor gebruikt.
De bus raakte in opspraak toen in december 2003 een chauffeur de dood vond nadat hij door een storing bekneld raakte tussen de voorste deur, later raakte er nog een chauffeur gewond bij een vergelijkbaar incident. De betreffende deuren zijn inmiddels vervangen. Ook tijdens de storm van 18 januari 2007 was er weer wat te doen rond deze bussen, toen in Simonshaven door het lichtgewicht een Ambassador van een dijk waaide.
[.]
[bewerken] Ambassador 200
De Ambassador 200 is een 12-meter lange lichtgewicht bus geschikt voor zowel lokaal als interlokaal vervoer. Van dit type zijn er honderden gebouwd. Wordt ook Ambassador Low Entry 120 (ALE 120) genoemd (lengte van de bus 120 dm = 12 m).
De carrosserie staat op een DAF/VDL SB200 chassis, waar eerder ook de Wright Commander van Wrightbus op is gebouwd.
Het gewicht wijkt bij de oudere bussen af door gebruik van andere materialen en een andere motor. Zo had de Ambassador 200 tussen 2002 en 2005 een gewicht van 8.660 kg. Van 2005 tot 2007 kwam de bus op een totaalgewicht van 8.815 kg. Na 2007 is de Ambassador 200 weer iets lichter gemaakt, en komt uit op 8.728 kg.
Het interieur en inrichting van de bus verschilt per busmaatschappij. De passagiersstoelen zijn van relatief goedkoop materiaal. Dit zijn plastic kuipjes met een laag schuinrubber op de zitting en daaroverheen stoffen bekleding. In de bussen van de Brabantliner zijn luxere stoelen ingebouwd.
[.]
Zo, wou ie 2 minuten voor tijd al naar huis dan?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren Integro'tje 2923 met een kutdeur, dat wil zeggen dat de chauff 10 minuten moest rammen aan de voordeur, voor ie eindelijk goed dicht ging. Gevolg, +8 vertrek vanaf Kop Afsluitdijk ri Alkmaar...
Had je de sjoof niet kunnen zeggen dat hij een betere Integro moest regelen?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Gisteren Integro'tje 2923 met een kutdeur, dat wil zeggen dat de chauff 10 minuten moest rammen aan de voordeur, voor ie eindelijk goed dicht ging. Gevolg, +8 vertrek vanaf Kop Afsluitdijk ri Alkmaar...
Tegen een Alkmaarse chauffeur?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Had je de sjoof niet kunnen zeggen dat hij een betere Integro moest regelen?
vandaar ook dat vele oudere amba's inmiddels naar de fabriek terug zijn gegaan om opgelapt te worden. Daarom heeft Arriva daarom ruilbussen 3154 en 3158 tot haar beschikking nu.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:31 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkhof_Ambassador
http://www.vdlgroep.com/?(...)as+for+Enschede.aspxquote:Hybrid VDL Bus & Coach Citeas for Enschede
VDL Bus & Coach has started developing 2 hybrid Citeas: low-floor versions of the CLF (Citea Low Floor), 12 metres in length and with a completely flat floor. The development is to be started up as part of the ‘The Vehicle of the Future is About to Set Off’ innovation programme introduced by the Dutch government. This program was created in order to get innovations for quiet, clean, economical, smart and safe mobility onto the market in The Netherlands faster. The development of 2 hybrid Citeas fits into this program and makes a contribution to sustainable vehicle innovation.
Quiet, clean and economical buses in Twente
The initiators of this public transport project are Regio Twente (Twente is an area in the east of The Netherlands), with the municipality of Enschede and bus company Connexxion as partners. VDL Bus & Coach, Vossloh Kiepe, the University of Twente and consultancy and engineering firm DHV are the joint contractors.
The hybrid Citeas are for the city of Enschede. These buses are to be deployed here on a normal timetable for a period of two years. During these two years the Citeas will be tested and information will be gathered about operational characteristics and the sustainability effects that can be achieved. The delivery of both Citeas is scheduled for the middle of 2010.
Objectives
The development of this new generation of hybrid bus involves making improvements to existing techniques and using new technologies. The objectives include fuel savings of 50%, a reduction in CO2 emissions of 50% and particulate and NOx reductions of as much as 70%. This can be achieved because the Citeas are electrically driven, with the diesel engine functioning as the generator for the electrical power.
In addition to the fact that the lightweight concept of the Citea in itself gives considerable fuel savings, braking energy is recuperated and the diesel engine only starts up above a certain speed and is turned off when the bus stops. Only the electric motor is used when driving off. An additional environmentally friendly aspect of this is that far less noise is produced.
Is dat zo? Veel gaan/gingen er ook omdat er airco moe(s)t worden ingebouwd en LED films, ander interieur e.d.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vandaar ook dat vele oudere amba's inmiddels naar de fabriek terug zijn gegaan om opgelapt te worden.
Twee keer "daarom" in dezelfde zin. Dat moet je wel héél erg goed kunnen onderbouwen, lijkt me.quote:Daarom heeft Arriva daarom ruilbussen 3154 en 3158 tot haar beschikking nu.
Die van Arriva welquote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:50 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Is dat zo? Veel gaan/gingen er ook omdat er airco moe(s)t worden ingebouwd en LED films, ander interieur e.d.
Nooit van een tikfoutje gehoord?quote:[..]
Twee keer "daarom" in dezelfde zin. Dat moet je wel héél erg goed kunnen onderbouwen, lijkt me.
Niet, bedoel je.quote:
Ja hoor, maar zes tikfoutjes? En 'how about' die onderbouwing: Dikke duim?quote:[..]
Nooit van een tikfoutje gehoord?
Hopen dat ze Veolia met boetes dreigt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:17 schreef zwahiel het volgende:
Beef, Neelie onze heldin, wordt toch terug gehaald naar Nederland.
Ben eens benieuwd hoeveel lobby organisaties hierom een flesje bubbels open breken. Neelie deed tenminste nog 's iets daar in dat slaperige Brussel!
Ja, maar om hem nou lichter te maken door op isolatie te besparen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:31 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkhof_Ambassador
'God' mag weten waar je dat nou weer uit opmaakt, godenzoon Zeus.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:13 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, maar om hem nou lichter te maken door op isolatie te besparen.
Gewoon verbieden zo'n overheersende concurrentie vervalsende constructie, hoeven er ook geen boetes te worden uitgedeeld.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hopen dat ze Veolia met boetes dreigt.
Niemand die hier een probleem in ziet?quote:... the Citeas are electrically driven, with the diesel engine functioning as the generator for the electrical power.
In addition to the fact that the lightweight concept of the Citea in itself gives considerable fuel savings, braking energy is recuperated and the diesel engine only starts up above a certain speed and is turned off when the bus stops. Only the electric motor is used when driving off. An additional environmentally friendly aspect of this is that far less noise is produced.
Mijn oren maakten dat op toen ik in een Veolia-amba zat. Een huilende versnellingsbak, motorgeluid was duidelijk aanwezi. Alsof ik weer in een oude Leyland zat.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
'God' mag weten waar je dat nou weer uit opmaakt, godenzoon Zeus.
Dat ie rammelt ligt eerder aan te weinig stijfheid (of misschien ook wel teveel stijfheid) van het chassis in combinatie met de motor ophanging, de transmissie en de vering.
D'r moet wel verschrikkelijk veel isolatie in zo'n bus om dat allemaal te verdoezelen.
Vandaar dat ze 'm waarschijnlijk eerst stijver hebben gemaakt door hier en daar zwaardere materialen te gebruiken en later weer lichter door stijvere maar lichtere materialen daarvoor in de plaats te gebruiken.
Ook een andere vering en een andere motor kunnen zo z'n invloed hebben op de gewichts verdeling.
Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron begrepen, dat zowel Transdev (of eigenlijk hun grootste aandeelhouder Caisse des Dépôts) als Veolia deze fusie/overname ontkennen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
Veolivla wil mogelijk met Transdev fuseren of het bedrijf zelfs overnemen. Als dat gebeurt hebben we weer een busmaatschappij minder in Nederland
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=49&t=11879
VDL ontkent ook dat pro-city een baggerbus is :-)quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron begrepen, dat zowel Transdev (of eigenlijk hun grootste aandeelhouder Caisse des Dépôts) als Veolia deze fusie/overname ontkennen.
Maar dat maakt mij niet minder ongerust.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels uit betrouwbare bron begrepen, dat zowel Transdev (of eigenlijk hun grootste aandeelhouder Caisse des Dépôts) als Veolia deze fusie/overname ontkennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |