abonnement Unibet Coolblue
pi_70745078
Een man wordt aantrekkelijker bevonden als zijn haren kort, zijn nagels geknipt en baard geschoren zijn. En toch hechten Belgische vrouwen meer belang aan persoonlijke hygiëne dan mannen. Vrouwen wassen bijvoorbeeld eerder hun handen na een toiletbezoek en nemen vaker een douche. Eén en ander blijkt uit een internationaal onderzoek van Tork, verdeler van hygiëne-artikelen.



Geen taboe
Hoe denken mensen in verschillende delen van de wereld over hun dagelijkse hygiëne? Welke gewoontes en gebruiken hebben we als het op persoonlijke hygiëne aankomt? Tussen mannen en vrouwen zijn er alvast grote verschillen. Niet alleen praten dames makkelijker over lichaamsverzorging en hygiënezaken, ze verzorgen zich ook beter.

Toiletbezoek
Slechts 70% mannen wast hun handen na een toiletbezoek. Dit percentage ligt bij vrouwen merkelijk hoger (84,4%). Ook wassen vrouwen hun handen vaker dan mannen. Meer van 54.4% van de vrouwelijke respondenten doet dit meer dan zes maal per dag, vergeleken met 46% van de mannen. Over het algemeen nemen dames ook vaker een douche.



Toch mogen de resultaten met een korrel zout genomen worden. Een vergelijkend Amerikaans onderzoek toont aan dat er een groot verschil is tussen wat mensen zeggen te doen en daadwerkelijk doen. Zo geeft 91% van de mensen aan dat zij altijd hun handen wassen na een toiletbezoek, terwijl uiteindelijk slechts 80% dit doet. Een groot deel van de respondenten, meer dan 85%, vindt het moeilijk om met hun partner over hygiëneproblemen te praten. Slechts 9% bespreekt deze kwesties met vreemden, daar waar mannen dit voor zichzelf houden.

Geen toiletpapier
Wat het openbaar toilet betreft, zijn we eensgezind. Meer dan de helft van de mannen en liefst 70% van de vrouwen voelt zich ongemakkelijk op een openbaar toilet. Dat kan voor problemen zorgen, zo kunnen veel vrouwen niet werken of naar school wanneer zij menstrueren door een gebrek aan sanitaire voorzieningen.

De grootste frustratie op een openbaar toilet is het gebrek aan toiletpapier. Ook de stank is vervelend. 59.5% van de mensen is bang om besmet te worden met bacteriën door op de WC-bril van een openbaar toilet te gaan zitten.

Ideale man
Goede hygiëne en een verzorgd voorkomen is nochtans zeer belangrijk.

De ideale man heeft, volgens het onderzoek,
1. Kort haar 89%
2.Geknipte nagels 86%
3. Geschoren baard 82%
4. Gebruikt geen crème 67%
5. Draagt geen sieraden 55%
6. Gebruikt geen parfum 51%

De ideale vrouw
1. Scheert haar benen 84%
2. Draagt sieraden 70%
3. Gebruikt parfum 70%
4. Heeft lang haar 69%
5. Draagt het haar los 55%
6. Draagt geen make-up 55%
7. Gebruikt huidcrème 51%
(lvl)

Bron
http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-hygienischer.dhtml
pi_70745342
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:42 schreef devuser_250 het volgende:

6. Gebruikt geen parfum 51%


Hoezo mag dat niet?
pi_70745366
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:42 schreef devuser_250 het volgende:


De ideale man heeft, volgens het onderzoek,
5. Draagt geen sieraden 55%

shit ik heb 1 ring ik ben geen ideale man volgens het onderzoek
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:50:59 #4
137556 L.no
Midlife crisis
pi_70745390
Ik vind het geweldig als mannen parfum dragen.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_70745570
Parfum is voor mensen die denken dat ze stinken.

en soms aan het trappenhuis te ruiken, denkt mijn buurvrouw volgens mij dat ze aan het rotten is
pi_70745609
Ik gebruik creme en draag iedere dag "eau de toilette". Vinden vrouwen mij nu onaantrekkelijk?

Verder verschilt het enorm per persoon natuurlijk. Ik denk dat ik minstens gemiddeld hygienisch ben
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:59:23 #7
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_70745771
kut, ik heb lang haar, geen geknipte nagels en een baard van ene paar dagen
Ik ben bang dat ik verdoemt ben
ff wachten nog
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:02:00 #8
137556 L.no
Midlife crisis
pi_70745887
Geen make-up gebruiken.... geen plamuur, oke, maar totaal geen make-up? Ook niet voor het uitgaan?
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_70745907
De ideale vrouw scheert haar benen helemaal niet, omdat er geen haar op groeit. Ja, ze bestaan.
pi_70745980
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:59 schreef Game_Error het volgende:
kut, ik heb lang haar, geen geknipte nagels en een baard van ene paar dagen
Ik ben bang dat ik verdoemt ben
Of je trekt met sieraden behangen, ongeschoren stinkende plamuurmutsen met kort haar aan.
pi_70746319
Grappig, dat 'draagt GEEN make-up'. Terwijl vrouwen juist wordt aangepraat (mogelijk door andere vrouwen) dat we niet eens zonder make-up de deur uit zouden mogen. Zelf vind ik me zonder make-up er nogal bleek en vermoeid uitzien; snap niet helemaal waarom mannen geen make-up willen. Of willen ze zo'n perfecte vrouw die zooooo ontzéttend mooi van zichzelf is dat ze geen make-up nodig heeft?

Ja, veel succes dan. Vind je het gek dat de meerderheid van de leden op datingsites een man is...

Ik heb het liefst een man met halflang haar (kan je ten minste je handen lekker doorheen halen), zo kort mogelijke nagels (hint: scherpe randjes aan langere nagels doen op bepaalde plekken PIJN), geschoren baard liefst wel; creme boeit me niet, sieraden kunnen best mooi staan en een lekker luchtje op een man zolang het niet overdreven is, is juist prettig.
En dat vind ik er dus van.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:16:31 #12
258028 3nhsCnds
zeg maar erwin :)
pi_70746521
quote:
De ideale man heeft, volgens het onderzoek,
1. Kort haar 89%
2.Geknipte nagels 86%
3. Geschoren baard 82%
4. Gebruikt geen crème 67%
5. Draagt geen sieraden 55%
6. Gebruikt geen parfum 51%
ah, daarom moeten ze me niet...
1. helemaal geen haar, 2. afgebeten nagels, 3. een forse baard, 5. ik draag wel sieraden (2 ringen, 2 kettingen, armband), 6. mwah, geen parfum, wel deodorant en eau-de-toilette..
quote:
De ideale vrouw
1. Scheert haar benen 84%
2. Draagt sieraden 70%
3. Gebruikt parfum 70%
4. Heeft lang haar 69%
5. Draagt het haar los 55%
6. Draagt geen make-up 55%
7. Gebruikt huidcrème 51%
Ben het met punt 5 en 6 niet eens...
If there was nothing wrong, there'd be nothing right...
pi_70746692
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:11 schreef AquaMaryn het volgende:
Grappig, dat 'draagt GEEN make-up'. Terwijl vrouwen juist wordt aangepraat (mogelijk door andere vrouwen) dat we niet eens zonder make-up de deur uit zouden mogen. Zelf vind ik me zonder make-up er nogal bleek en vermoeid uitzien; snap niet helemaal waarom mannen geen make-up willen. Of willen ze zo'n perfecte vrouw die zooooo ontzéttend mooi van zichzelf is dat ze geen make-up nodig heeft?

Ja, veel succes dan. Vind je het gek dat de meerderheid van de leden op datingsites een man is...

Ik heb het liefst een man met halflang haar (kan je ten minste je handen lekker doorheen halen), zo kort mogelijke nagels (hint: scherpe randjes aan langere nagels doen op bepaalde plekken PIJN), geschoren baard liefst wel; creme boeit me niet, sieraden kunnen best mooi staan en een lekker luchtje op een man zolang het niet overdreven is, is juist prettig.
Het is inmiddels wel zo ver dat iedereen dat nastreeft ja, een zo mooi mogelijke vrouw...

Maar ik heb liever een vrouw zonder make-up zodat ze zo min mogelijk van zichzelf verbergt. Ik vind gezichten door make-up al snel minder sprekend en meer conform de norm (rhyme )
Ik doe niet meer aan een signature
pi_70747939
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:11 schreef AquaMaryn het volgende:
Grappig, dat 'draagt GEEN make-up'. Terwijl vrouwen juist wordt aangepraat (mogelijk door andere vrouwen) dat we niet eens zonder make-up de deur uit zouden mogen. Zelf vind ik me zonder make-up er nogal bleek en vermoeid uitzien; snap niet helemaal waarom mannen geen make-up willen. Of willen ze zo'n perfecte vrouw die zooooo ontzéttend mooi van zichzelf is dat ze geen make-up nodig heeft?
Make-up met mate. Het is een aanvulling op je schoonheid, niet een vervanging van.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_70747970
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:49 schreef Anchor het volgende:

[..]

Hoezo mag dat niet?
Omdat parfum voor vrouwen is.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:51:15 #16
258028 3nhsCnds
zeg maar erwin :)
pi_70748000
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:50 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Omdat parfum voor vrouwen is.
If there was nothing wrong, there'd be nothing right...
pi_70748099
De ideale man gebruikt geen parfum?
Sum es est, sumus estis sunt
pi_70750050
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:50 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Omdat parfum voor vrouwen is.
Maar is dat niet gewoon dat gezeik dat "parfum" en "eau de toilette" niet hetzelfde zouden zijn? Ik bedoel, het is toch raar om niks op te doen sochtends? Ik doe het zelfs als ik de hele dag thuis ben.
pi_70750163
Die lijstjes hebben geen fuck met hygiëne te maken dus wat ze precies in het artikel doen... En eh, hoe objectief is zo'n onderzoek als het door Tork... Nou ja he "Wij van WC-Eend..."
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:55:17 #20
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70750212
quote:
Dat kan voor problemen zorgen, zo kunnen veel vrouwen niet werken of naar school wanneer zij menstrueren door een gebrek aan sanitaire voorzieningen.
wtf, we wonen niet in afrika hoor
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_70750286
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:55 schreef Mirjam het volgende:

[..]

wtf, we wonen niet in afrika hoor
Hoeft ook niet, in Frankrijk hebben ze ook geen fatsoenlijke sanitaire voorzieningen
pi_70750323
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:51 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Maar is dat niet gewoon dat gezeik dat "parfum" en "eau de toilette" niet hetzelfde zouden zijn? Ik bedoel, het is toch raar om niks op te doen sochtends? Ik doe het zelfs als ik de hele dag thuis ben.
Het fungeert eigenlijk als after shave.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:58:10 #23
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70750353
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:56 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, in Frankrijk hebben ze ook geen fatsoenlijke sanitaire voorzieningen
oh, ik zie nu dat het een internationaal onderzoek is.
maar dan nog, kom op, ze hebben op iedere werkplek en school toch gewoon een toilet?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')