abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_71100567
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:21 schreef Pettigrew81 het volgende:

Ik ben hier ook in gestapt, ik heb er maar 1 uitgekozen. Ik wil eerst even kijken hoe dit gaat. Maar dit is een goed initiatief die ik graag ondersteun
Welkom bij 't Team .

En pas op, een waarschuwing: het is wel een tikkie verslavend. Voor je het weet heb je meer geld uitgeleend dat je oorspronkelijk van plan was .
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:52:37 #127
104963 ETA
European Travel Author
pi_71101182
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:24 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Welkom bij 't Team .

En pas op, een waarschuwing: het is wel een tikkie verslavend. Voor je het weet heb je meer geld uitgeleend dat je oorspronkelijk van plan was .
vertel mij wat......
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 19:57:45 #128
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_71101295
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:24 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Welkom bij 't Team .

En pas op, een waarschuwing: het is wel een tikkie verslavend. Voor je het weet heb je meer geld uitgeleend dat je oorspronkelijk van plan was .
Ik zal die tip onthouden
It's a bird! It's a plane! Wait, it's just that flying fuck I don't give.
[i]Heavy metal and mullets, it's how we were raised.
Maiden and Priest were the gods that we praised.[/i]
Just broke my personal record for most consecutive days lived.
pi_71101389
Ok ik ben lid geworden van Kiva en van Fok team
Nu alleen nog even wachten totdat ik mn salaris heb, want aan die 3,95 die nog op mn rekening staat hebben ze niet zo veel ...)
Kan zelf eigenlijk wel een end-of-the-month-micro-krediet gebruiken.
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen waait het hier nooit
pi_71101426
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 19:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ben een groot voorstander van microkredieten, en zie dit als de enige vorm van ontwikkelingshulp die echt kans heeft, simpelweg omdat mensen nu ZELF iets opbouwen, i.p.v. te zitten wachten op de volgend hulp-golf.
Maar dit brengt me op het volgende punt: als 3.000 dollar genoeg is om 100+ mensen te helpen, waarom gaat de 4+ miljard euro (6 miljard dollar) ontwikkelingshulp die Nederland jaarlijks GEEFT, niet naar microkredieten? Dan kunnen we 200 miljoen mensen per jaar helpen, en betalen ze het nog terug ook! Lijkt me beter dan de huidige bodemloze put...
En juist die bodemloze put is voor mij reden genoeg om nooit geld aan welk goede doel dan ook te geven. Met al die collectebussen en 'doneer nu' campagnes op TV e.d. heb ik niets, en ik geef er dan ook zeer zelden iets aan.

Microkredieten daarentegen vind ik prachtig. Niet alleen komt je geld gewoon volledig terecht bij de mensen zelf (ténzij je besluit zelf iets aan Kiva te doneren, maar dat hoeft niet) in plaats van op één grote hoop en/of in de portemonnees van hypocriete zakkenvullers, je krijgt ook nog eens je geld terug en zelf word je er dus geen cent armer van.

Of nou ja, strikt genomen zul je er natuurlijk wel een paar centen armer van worden, aangezien je geen rente over je geld krijgt, maar dat weegt niet op tegen het feit dat die mensen er echt goed mee geholpen kunnen worden.
pi_71101580
Ach bedacht me net dat ik gewoon via paypal geld erop kan zetten.
Staat nu 50 dollar op. Ik weet alleen niet of ik nu wel bij de fok groep zit.
Hoe kan ik dat zien?
Lama ik zie het al, staat bij My teams aan de linker kant.

Zo eens even kijken wie ik allemaal blij kan maken.
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen waait het hier nooit
pi_71101611
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:13 schreef extremeweather-eu het volgende:

Ach bedacht me net dat ik gewoon via paypal geld erop kan zetten.
Staat nu 50 dollar op. Ik weet alleen niet of ik nu wel bij de fok groep zit.
Hoe kan ik dat zien?
Als je klikt op My Portfolio dan staat links in 't menu een kopje 'My Teams' .

Op 't moment dat je een lening verstrekt, kun je kiezen of je 'm aan 't team wil hangen of niet.
pi_71101691
Thanks DennisMoore.

Aan één kant is het wel een beetje gemeen, want je gaat nu toch mensen beoordelen. Zo van kijk die heeft al een bedrijf en dus al wat inkomsten, daar krijg ik het geld vast wel van terug. Terwijl een arme boer ergens in Afrika van het geld misschien nieuwe grondstoffen /zaden moet kopen voor zijn land. En als zijn oogst mislukt kun je natuurlijk ook fluiten naar je geld.
Deze mensen hebben het harder nodig dan iemand die eigenlijk al min of meer rond kan komen.
Maar goed, ik kan het geld missen en als ik het nooit meer terug zie... soi, dan heb ik in iedergeval mensen kunnen helpen.
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen waait het hier nooit
pi_71101743
Nouja, in de praktijk komen volgens mij alle Lenders wel aan hun geld hoor, maar inderdaad, bij de een duurt het wat langer, en de andere heeft binnen 5 minuten het geld bij elkaar .

Wat risico-spreiding betreft kun je ook geld uitlenen aan een groep Lenders, die staan dan voor elkaar garant. Als één lid van zo'n groep het niet terugbetaalt, springt de rest bij.
pi_71101939
Ik zag in het begin, vlak nadat ik me geregistreerd had, dat ik kleine bedragen kon uitlenen aan verschillende personen... Kan dat alleen nu niet meer terug vinden.
Nu kan ik alleen nog minimaal 25 dollar uitlenen/doneren.
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen waait het hier nooit
pi_71102041
Oh? Da's nieuw voor mij. Ik ken alleen het minimum bedrag van 25 dollar.
Je kunt wel kleine percentages doneren aan de organisatie Kiva dacht ik.

Nog een tip trouwens: je kunt bij het zoeken naar een Lender ook sorteren op terugbetaaltermijn. Sommigen betalen binnen 5 maanden terug, anderen binnen 15 maanden bijvoorbeeld.
pi_71102098
Zo, 50 dollar voor het fok team erbij.
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen waait het hier nooit
pi_71102139
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:35 schreef DennisMoore het volgende:
Oh? Da's nieuw voor mij. Ik ken alleen het minimum bedrag van 25 dollar.
Je kunt wel kleine percentages doneren aan de organisatie Kiva dacht ik.

Nog een tip trouwens: je kunt bij het zoeken naar een Lender ook sorteren op terugbetaaltermijn. Sommigen betalen binnen 5 maanden terug, anderen binnen 15 maanden bijvoorbeeld.
te laat! Wat ik bedoelde kwam toevallig voorbij na dat ik betaald had. Het zijn nog een ander soort initiatieven van Kiva zelf. Waarbij je dus ook 5 of 7,5 dollar kan geven, maar dat zijn meer giften die je dus niet terug krijgt.
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen waait het hier nooit
pi_71102146
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:35 schreef DennisMoore het volgende:
Nog een tip trouwens: je kunt bij het zoeken naar een Lender ook sorteren op terugbetaaltermijn. Sommigen betalen binnen 5 maanden terug, anderen binnen 15 maanden bijvoorbeeld.
Doe ik ook altijd ja.

Ik kies sowieso mensen met een korte terugbetaaltermijn... Lullig misschien voor de anderen, maar ja, als ik toch keuzes moet maken, kies ik natuurlijk degene bij wie ik het 't snelst terugkrijg. Des te meer mensen kunnen er van het zelfde geld geholpen worden.
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:38 schreef extremeweather-eu het volgende:
Zo, 50 dollar voor het fok team erbij.

pi_71102189
Ik heb mn geld uitgeleend aan een slager en een varkenhoudster Leuke combo.
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen waait het hier nooit
pi_71102198
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:44 schreef extremeweather-eu het volgende:

Een slager en een varkenhoudster Leuke combo.
LOL .

Een hele bedrijfsketen! Nu nog een restaurant en een maisboer .
  zaterdag 18 juli 2009 @ 20:46:36 #142
154952 spoor4
Spoort niet
pi_71102239
Kent iemand https://www.myc4.com ?
pi_71102306
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:19 schreef extremeweather-eu het volgende:
Thanks DennisMoore.

Aan één kant is het wel een beetje gemeen, want je gaat nu toch mensen beoordelen. Zo van kijk die heeft al een bedrijf en dus al wat inkomsten, daar krijg ik het geld vast wel van terug. Terwijl een arme boer ergens in Afrika van het geld misschien nieuwe grondstoffen /zaden moet kopen voor zijn land. En als zijn oogst mislukt kun je natuurlijk ook fluiten naar je geld.
Deze mensen hebben het harder nodig dan iemand die eigenlijk al min of meer rond kan komen.
Maar goed, ik kan het geld missen en als ik het nooit meer terug zie... soi, dan heb ik in iedergeval mensen kunnen helpen.
Ik zag ook boeren die zaden willen kopen voor eigen productie (eigen voedsel).. Dan mis ik het stukje hoe ze denken weer inkomsten te krijgen...
dag
pi_71102336
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:46 schreef spoor4 het volgende:

Kent iemand https://www.myc4.com ?
Vaag. Op http://www.kivafriends.org/index.php?topic=1771.msg24070 lees ik bijvoorbeeld wat over de vergelijking met Kiva.

Een user verwoordt het zo:
quote:
In the book "Banker To The Poor" by Muhamad Yunis, he talks about loaning to people that don't have collateral. Many of the businesses through kiva have been turned down by different lending institutions for whatever reasons. Some of the reasons could be: lack of collateral, being part of the wrong "ethnic" group, being a woman, being old, being poor, etc..... It doesn't mean that the loan won't be paid back. Often the only alternative for these people is to go to their local "loan sharks" who charge a horrific interest rate. I can only imagine that the "loan sharks" can be quite threatening if their money isn't repaid. If I loose some of my money in the process, so be it. I hope that kiva never pays interest to the lenders. It would add an additional burden to the people who need it most. If I want a return on my money, I can think of better options that would make me feel less guilty. I guess that everyone should find the organization that best fills their needs. For me it's Kiva!
'k Weet niet of het 100% klopt, maar het lijkt me dat de kosten en de eisen voor een Lender lager kunnen zijn als een West-Europeaan geen winst verwacht .
pi_71102372
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:49 schreef Peter het volgende:

Ik zag ook boeren die zaden willen kopen voor eigen productie (eigen voedsel).. Dan mis ik het stukje hoe ze denken weer inkomsten te krijgen...
Onder het kopje 'Personal Use' zie je wel meer 'persoonlijke leningen' die niet echt als investering in een bedrijfje zijn bedoeld, maar voor bijvoorbeeld een huis ofzo. Deze mensen hebben blijkbaar wel een inkomen waarmee ze de lening kunnen terugbetalen, en zien het als 'investering in hun leven' ofzo?
pi_71102550
Update: 3.375 dollar .
pi_71102565
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:01 schreef DennisMoore het volgende:
Update: 3.375 dollar .


Gaat hard nu.
pi_71102704
'k Zag nu pas dat we in de Forum-index helemaal bovenaan staan bij Aangekondigde Topics !
pi_71102945
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:08 schreef DennisMoore het volgende:
'k Zag nu pas dat we in de Forum-index helemaal bovenaan staan bij Aangekondigde Topics !
Ah, inderdaad ja.

Ik had dit bericht van NanKing eigenlijk wel gelezen, maar 't was nog niet echt tot me doorgedrongen ofzo.
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 17:58 schreef NanKing het volgende:

[..]

En FOK!kers steken 3000 dollar in microkredieten! Hij verschijnt zo ook op de index.
pi_71103043
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:02 schreef Omniej het volgende:



Gaat hard nu.
Ik loop alweer 100 euro achter .
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')