abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70725838
Sommige mensen hebben mij misschien al zien posten over dat ik een Zundapp zou krijgen.
Het is dus eindelijk zover

Maar ik vroeg me eigenlijk af, hoe the hell moet ik em laten verzekeren want ik zit zo een beetje op het internot te kijken maar ik word niet zoveel wijzer (tis al laat )

Maar iemand met ervaringen met oldtimer brommers ?

Bedankt,
pi_70725862
Misschien kan je beter jezelf verzekeren

1978
pi_70726008
Wat is daar mis mee?
Het is een hobby/voorkeur wat je hebt voor auto's of brommers en hij is helemaal gereviseerd dus waarom niet.
Dus alle oldtimer liefhebbers en eigenaren moeten ook maar zichzelf verzekeren?

Hou toch op
  † In Memoriam † dinsdag 7 juli 2009 @ 02:24:59 #4
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_70727436
Vooruit dan, een Zündapp. Als het nou een Kreidler was

In het kort: het hangt helemaal van de verzekeraar af wat er mogelijk is. Bij veel verzekeraars kan je pas een oldtimer verzekeren als je er een gewoon voertuig verzekerd hebt, als 'hoofdvervoermiddel'. De bedoeling van zo'n oldtimerverzekering is dat je er niet al te vaak op rijdt tenslotte, als het je enige vervoermiddel is gaan ze ervan uit dat je 'm voor woon-werk of school gebruikt. Dat brengt me op de volgende vraag: hoe oud ben je? Zeker voor brommers geldt dat het goedkoper wordt naarmate je ouder wordt. Als je ouder bent dan je brommer loont het haast niet meer om op zoek te gaan naar een oldtimerverzekering, zal niet meer dan een paar tientjes per maand schelen en je hebt geen beperkingen als max. km/jaar meer.

Heb zelf twee Kreidlers uit '77, op standaardverzekering kosten die me 73 euro per jaar per stuk. Maar ik heb dan ook een aardige no-claim korting
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_70731885
ik ben 19 en hij zou wel voor redelijk veel dagelijks gebruik gebruikt worden.
pi_70732708
M'n vader heeft een zundapp uit '74, die oldtimer verzekering kost maar een paar tientjes.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juli 2009 @ 12:12:30 #7
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_70734348
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:53 schreef Schuifelaar het volgende:
ik ben 19 en hij zou wel voor redelijk veel dagelijks gebruik gebruikt worden.
Dan gaat het toch wel prijzig worden ben ik bang, op oldtimerverzekering gaat dan niet lukken denk ik (vaak een max. van 7500 of minder km per jaar).

Met je andere topic in gedachten kan ik je zeer aanraden de machine permanent af te voeren (standaard cilinder en carb erop), als je schade veroorzaakt kan je op jouw leeftijd er van uit gaan dat de machine aan een technisch onderzoek onderworpen wordt en dan zal vrij snel duidelijk worden dat hij veel te hard kan en in feite een motorfiets is, wat inhoudt dat je onverzekerd rondrijdt.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_70734375
Zündapp
pi_70740033
Ik heb mijn huidige scootertje bij de HEMA laten verzkeren voor 12,50 per maand ofzo, maar je kan daar geen brommers van 15 jaar ouder verzekeren.
What the fux
iemand ervaring?
  † In Memoriam † dinsdag 7 juli 2009 @ 17:44:57 #10
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_70747759
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:52 schreef Schuifelaar het volgende:
Ik heb mijn huidige scootertje bij de HEMA laten verzkeren voor 12,50 per maand ofzo, maar je kan daar geen brommers van 15 jaar ouder verzekeren.
What the fux
iemand ervaring?
Loop 'ns bij de ANWB naar binnen, als je je huidige scooter daar onderbrengt en de Zundapp heb je kans dat je je no-claim kan meenemen, de Zundapp op oldtimerverzekering kan krijgen omdat je er al een brommer hebt én korting krijgt omdat je twee voertuigen daar verzekert.

Ik zit dus bij de ANWB, niet de goedkoopste doorgaans maar erg laagdrempelig en een gedegen organisatie erachter. Hoe langer ik met de dame achter de balie praatte, hoe meer korting mogelijk bleek
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:42:23 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_70759107
Bekende naam voor wat betreft oldtimerverzekeringen: http://www.vanmaarseveenassurantien.nl/
Vampire Romance O+
pi_70765115
Ik heb ook een aantal oldtimerbrommers (Italiaans trouwens ) en heb ze ondergebracht bij Unive. Op dit moment heb ik er 2 op kenteken staan, de rest is nog in restauratie en moet nog langs de RDW voor een kenteken. Bij Unive betaal ik 60 euro per jaar voor deze 2 brommers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')