abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_70675477
Hier begon het mee:
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:06 schreef styliste het volgende:
eindelijk is het dan zo ver! De vergunning is er , de offerte van de aannemer ook en er moet nog wat onderhandeld worden over prijzen, kosten en geld maar het gaat binnenkort toch echt gebeuren! Ik en mijn gaan ons eerste huisje verbouwen!

Hoe zit het in elkaar?

We hebben in 2006 een huis gekocht uit 1929 waarvan er vrijwel geen authentieke elementen meer over zijn dus we willen de sfeer er weer een beetje inbrengen.

Het is nu een beetje een vreemd huis. De meeste huizen uit die tijd hier hebben beneden een badkamer en waren vroeger echt zo'n pijpelaatje. Bij ons huis is de oorspronkelijke gang al omgebouwd naar een halletje met meterkast en is de trap verplaatst naar de woonkamer (jaja een open trap in de woonkamer is erg fijn voor de stookkosten). We hebben een open keuken met daar achter de wasmachine en daarachter weer de badkamer. (zie ook de plattegrond hieronder)

De vorige bewoners zijn vrolijk begonnen aan een verbouwing van alle verdiepingen maar hebben het meeste geld opgegeten en hebben het dus niet af gemaakt. gelukkig hebben we het dan alleen over de binnenkant van het huis en liggen er geen gevels open. De badkamer is vrij luxe maar ligt dus op de begane grond.

Boven zijn ze ook al flink bezig geweest. De zolder ziet er mooi uit (op de troep na die we tegen kwamen toen we een muurtje openmaakten) daar doen we voorlopig niks aan behalve de ruimte in het trapgat wat groter maken.

De 1e verdieping is een ander verhaal. We hebben nu 1 slaapkamer met inloopkast maar dat is allemaal redelijk aan de kleine kant. Ook hebben we een enorme hal waar we niks mee doen en dubbele suitedeuren (zoals in een hotel) met op ongeveer een meter afstand....... de spouwmuur!

Daar gaan we uitbouwen. Er komt een hele nieuwe slaapkamer, de badkamer gaat naar boven, er komt een extra toilet en beneden wordt de keuken groter, krijgen we openslaande tuindeuren, een apart toilet en helemaal aan de voorkant van de woning komen glas-in-lood schuifdeuren.

Foto's van het huis zoals het nu is volgen nog maar wel alvast twee plattegrondjes:

Beneden:

en boven:



helaas is de nieuwe slaapkamer niet zo groot als wij wilden. De gemeente had onze woning te klein in het nieuwe bestemmingsplan gezet waardoor we niet zo heel ver meer mochten uitbouwen en natuurlijk kwamen we daar pas achter toen het al te laat was
Hoe staat het er nu voor?
De offerte van de aannemer is helemaal naar onze zin aangepast (nou ja, we hadden hem het liefst nog goedkoper gehad maar ja, je ken nie alles hebbuh he?), het moment waarop we gaan slopen staat ook gepland (het weekend van 9 augustus gaan de keuken en badkamer er uit) en de aannemer begint 25 augustus weer met opbouwen.

Wat komt er allemaal in en wat gaat er uit?
deze badkamer gaat er uit:




dit komt er in:

het bad:


de douche:


de badkraan:


de wasbakken:

(we zijn nu bezig om ze op te knappen)

de kranen voor de wasbakken:


op de tegels voor de badkamer kom ik nog terug.

De huidige keuken:




is nog niet verkocht maar dat komt vast goed..

de nieuwe wordt er 1 van IKEA, heet Lidingo en er komt een maatwerk blad op.
opstelling (om en nabij):

boven de twee kastjes die op het 'eiland' gedeelte staan komt een hele grote schouw te hangen met daarin de afzuigkap.

even denken, wat hebben we nog meer..
kraantjes voor de fonteintjes:


radiator voor in de badkamer:


radiator voor in de keuken:


mozaiek voor in de keuken:


de deurklinken:


glas in lood deuren die we aan de voorkant van de woning gaan plaatsen:


het door mij ontworpen bed waar nu een testversie van wordt gemaakt


(op de foto's issie dus nog niet klaar!)

en we sloten het vorige topic (dat vind je hier: stylistes eerste huisje volledig op zijn kop af met een behangdiscussie (nou ja, dat was het eigenlijk niet maar ik vind het wel een leuk woord) over de geweldige nieuwe behangetjes van Eijffinger en dat ik van plan ben om deze:

in het halletje aan de voorkant van het huis te plakken maar dat ik 'm eerst in reallife wil zien..

Zo, dat was het volgens mij wel zo'n beetje (toch?)

[ Bericht 0% gewijzigd door styliste op 06-07-2009 07:31:11 ]
pi_70675529
Gaaf dat laatste behang!
pi_70681491
leuk altijd weer zo'n foto samenvatting.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_70682047
Strakke samenvatting, was daar nou dat hele vorige topic voor nodig !

grapje, kei gaaf
  zondag 5 juli 2009 @ 23:23:24 #5
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_70685689
tvp
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_70689564
ik voilg het topic nu al een tijdje Styliste maar ben je het nu niet beu om alleen maar er over te ouwehoeren... wil je niet eens de armpjes uit d emouwen steken en beginnen? of wacht je nog op iets speciaals? Ik kon me vaag iets herinneren over een aannemer die de ruwbouw deed???
pi_70689641
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:52 schreef KlusMolletje het volgende:
Strakke samenvatting, was daar nou dat hele vorige topic voor nodig !

grapje, kei gaaf
haha! ja dat vroeg ik me nou ook af
quote:
Op maandag 6 juli 2009 06:58 schreef tinny het volgende:
ik voilg het topic nu al een tijdje Styliste maar ben je het nu niet beu om alleen maar er over te ouwehoeren... wil je niet eens de armpjes uit d emouwen steken en beginnen? of wacht je nog op iets speciaals? Ik kon me vaag iets herinneren over een aannemer die de ruwbouw deed???
Voor mij was het niet alleen maar ouwehoeren hoor, ik heb flink wat dingen uit moeten zoeken en er is heel wat tijd gaan zitten in het afstruinen van marktplaats. Al het voorwerk is nu zo'n beetje gedaan dus nu kunnen we gaan beginnen. We gaan nu beginnen met het inpakken van onze spullen want dat moet allemaal naar de opslag. Vanaf eind juli hebben we vakantie dus dan kunnen we flink gaan aanpakken. En zoals ik in de OP ook al schreef gaan we in het weekend van 9 augustus beginnen met slopen, de aannemer komt 12 augustus ongeveer om te stutten en de wanden in te zagen, die halen wij er dan uit samen met het dak en de balkenlaag en de 25e komt de aannemer om de ruwbouw te doen.

Ik heb er wel zin in (vooral dat het straks klaar is...)
pi_70689714
Het valt mij idd op dat iedereen hier veel van MP pikt,
hebben jullie geen bouwdepot?
Ik nl. wel, dus straks wil ik de "verhuisbare" accessoires,
die dus niet onder het bouwdepot vallen,
wel proberen via MP te scoren..
pi_70690878
Op naar augustus (hoezo eigenbelang )
Wij hebben idd geen bouwdepot Klusmolletje, vandaar MP.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_70697899
Augustus it is!!!
Wij hebben wel een bouwdepot. Maar dat is echt maar een depotje. Als we iets veel goedkoper kunnen krijgen betalen we het maar uit eigen zak als dat betekend dat we daardoor iets anders niet hoeven te laten..
pi_70700215
Augustus is toch ook bouwvak?

Waar heb je dat bad vandaan? Ik zie ze alleen maar rond de 1200 euro staan...
pi_70701988
www.retrobad.nl althans daar had ik de goedkopere gezien.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_70702518
Top! Ik heb echt al een hoop dingen genoteerd door jullie
  dinsdag 7 juli 2009 @ 06:54:30 #15
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_70727965
Onze nieuwe keuken lijkt een beetje op de laatste foto van je huidige keuken...
Wij krijgen ook zo'n dik "houten" blad en hoogglans witte kastjes

Dit was natuurlijk gewoon een post om te zeggen dat ik weer mee kijk in deel 2..
pi_70728147
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:25 schreef Xs2Shanna het volgende:
Top! Ik heb echt al een hoop dingen genoteerd door jullie
Hmm ergens begint nu het idee te komen dat we daar geld voor moeten gaan vragen...goedkope verbouwingsite.nl?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_70728384
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 07:42 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hmm ergens begint nu het idee te komen dat we daar geld voor moeten gaan vragen...goedkope verbouwingsite.nl?
Hmmm I like your thoughts...
pi_70728547
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:39:00 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70742200
quote:
Op zondag 5 juli 2009 18:54 schreef styliste het volgende:

[ afbeelding ]
Heb je nu je keuken op het laminaat geplaatst?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70742500
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:39 schreef error_404 het volgende:

[..]

Heb je nu je keuken op het laminaat geplaatst?
nee, er liggen tegels onder het laminaat. De keuken staat op die tegels en het laminaat ligt zeg maar tegen de keuken aan (tot aan de pootjes van de kastjes) het eiland staat wel op het laminaat.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:52:58 #23
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70745478
Waarom heb je ervoor gekozen om het eiland op laminaat te zetten eigenlijk en niet op de bouwkundige ondervloer?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70745672
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:52 schreef error_404 het volgende:
Waarom heb je ervoor gekozen om het eiland op laminaat te zetten eigenlijk en niet op de bouwkundige ondervloer?
omdat het eiland later is toegevoegd. Wij gebruiken het eiland eigenlijk alleen als kastruimte en om aan te zitten, dus zo heel spannend is het nou ook weer niet.
De nieuwe keuken komt gewoon zoals nu het vaste deel van de keuken op de tegels te staan (of beton als we besluiten dat de tegels er uit moeten) en dan weer het laminaat er tegen aan.

en bouwkundige ondervloer..... het is een huis uit 1929 dus ik vrees dat er al niet zo heel veel bouwkundige ondervloer meer in zit na al die jaren
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')