abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_70671403
Voor mijn nieuwe werk heb ik een horloge nodig, ik zit te denken aan een horloge van tussen de 100 en 300 euro. Het moet niet een te grote of te aandachtrekkende horloge zijn, niet digitaal, maar wel met stijl door bijv. eenvoud, misschien zoiets: http://www.hugoboss-store.nl/HB%20239%20/%20SKU%201512363/200004890,nl_NL,pd.html?color=0&size=0000

maar mijn vraag: wat zijn nou eigenlijk echte (hippe?) horlogemerken? Ik heb het idee dat hugo boss etc. niet een 'echt' horlogemerk is, maar wat is onder de horlogemerken nou een goed merk?

Allicht zit ik er compleet naast, werkelijk geen verstand van horloges..
pi_70671427
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:56 schreef squatt3r het volgende:
Voor mijn nieuwe werk heb ik een horloge nodig, ik zit te denken aan een horloge van tussen de 100 en 300 euro. Het moet niet een te grote of te aandachtrekkende horloge zijn, niet digitaal, maar wel met stijl door bijv. eenvoud, misschien zoiets: http://www.hugoboss-store.nl/HB%20239%20/%20SKU%201512363/200004890,nl_NL,pd.html?color=0&size=0000

maar mijn vraag: wat zijn nou eigenlijk echte (hippe?) horlogemerken? Ik heb het idee dat hugo boss etc. niet een 'echt' horlogemerk is, maar wat is onder de horlogemerken nou een goed merk?

Allicht zit ik er compleet naast, werkelijk geen verstand van horloges..
Breitling. Moet je wel 'n beetje doorsparen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zondag 5 juli 2009 @ 16:58:15 #3
137831 RPD
'Forget about it'
pi_70671487
seiko of citizen
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
pi_70671531
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:56 schreef Quir het volgende:

[..]

Breitling. Moet je wel 'n beetje doorsparen.
mwaha goede tip, alleen die gaan pas vanaf 1500 ofzo toch.. ik geloof dat mijn prijsklasse wel erg laag is.. maar ik vind hoger ook weer wel wat te veel van het goede.. of eigenlijk, ik heb het gewoon niet. geld is verspild aan veel te dure bril :S
pi_70671539
Dus dat horloge van HugoBoss wat je heul mooi vond, dat koop je niet omdat het geen écht horloge merk is?

Maar Breitling bijvoorbeeld
pi_70671620
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:58 schreef RPD het volgende:
seiko of citizen
thx, dat zijn 'betere' merken toch voor horloges dan hugo boss enzo?, deze vind ik wel chill: http://www.citizenwatch.com/CUK/English/detail.asp?Country=CUK&Language=English&ModelNumber=AR1060-09A
pi_70671643
Tissot
Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something.
  zondag 5 juli 2009 @ 17:03:29 #8
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_70671660
Casio... gewoon bij de kijkshop.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  zondag 5 juli 2009 @ 17:03:58 #9
137831 RPD
'Forget about it'
pi_70671678
ja citizen en seiko zijn gerenomeerde merken, en hebben horloges in alle prijsklasses,

heb zelf deze http://www.ezegarek.com/Seiko2/SNA205P1-04.jpg

al 4 jaar plezier van.
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
pi_70671693
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:59 schreef wapwip het volgende:
Dus dat horloge van HugoBoss wat je heul mooi vond, dat koop je niet omdat het geen écht horloge merk is?

Maar Breitling bijvoorbeeld
ehe slaat inderdaad nergens op, alleen ik vind het wat tokkie achtig om dan met dat merk rond te lopen, terwijl eigenlijk in horloges andere merken beter zijn.. net als dat ik geen televisie van hugo boss zou willen
pi_70671735
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:59 schreef wapwip het volgende:
Dus dat horloge van HugoBoss wat je heul mooi vond, dat koop je niet omdat het geen écht horloge merk is?

idd erg kansloos
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_70671771
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:03 schreef RPD het volgende:
ja citizen en seiko zijn gerenomeerde merken, en hebben horloges in alle prijsklasses,

heb zelf deze http://www.ezegarek.com/Seiko2/SNA205P1-04.jpg

al 4 jaar plezier van.

chill, ziet er mooi uit. seiko heeft ook wel mooie vind ik. maar deze vind ik ook wel kick: http://www.watchesbuynet.(...)locle-automatic.html
  zondag 5 juli 2009 @ 17:06:37 #13
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_70671785
Seiko, Casio, Rolex, Pontiac, en het genoemde Breitling.
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_70671797
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:05 schreef liefie_ het volgende:

[..]

idd erg kansloos
dank voor die waardering en normering, jouw waardering waardeer ik vanzelfsprekend op 0, n-u-l.
pi_70671818
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:04 schreef squatt3r het volgende:

[..]

ehe slaat inderdaad nergens op, alleen ik vind het wat tokkie achtig om dan met dat merk rond te lopen, terwijl eigenlijk in horloges andere merken beter zijn.. net als dat ik geen televisie van hugo boss zou willen
DAt slaat echt nergens op om zoveel rednen dat ik ze niet eens allemaal uit ga typen
Maar omdat ik gok dat je ze zelf niet kunt verzinnen (anders was je niet zo dom om met deze beredenering te komen) hier een paar voorbeelden:
1. Tokkies hebben geen horloges, ze kunnen toch geen klok kijken
2. De mensheid is niet bezig met jou horloge
3. Een mooi horloge is een mooi horloge
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_70671834
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:06 schreef squatt3r het volgende:

[..]

dank voor die waardering en normering, jouw waardering waardeer ik vanzelfsprekend op 0, n-u-l.

overgens heb ik nergens gezegd dat ik de hugo boss variant heeul mooi vond. was enkel een voorbeeld.
pi_70671936
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:07 schreef liefie_ het volgende:

[..]

DAt slaat echt nergens op om zoveel rednen dat ik ze niet eens allemaal uit ga typen
Maar omdat ik gok dat je ze zelf niet kunt verzinnen (anders was je niet zo dom om met deze beredenering te komen) hier een paar voorbeelden:
1. Tokkies hebben geen horloges, ze kunnen toch geen klok kijken
2. De mensheid is niet bezig met jou horloge
3. Een mooi horloge is een mooi horloge
"dat slaat echt nergens op om zoveel redenen dat ik ze niet eens allemaal uit ga typen" ehm ja, geweldig argument.

En blijf jij maar lekker gokken, gokken is voor domme mensen, past goed bij je.

Om jouw apriorien maar eens te ontkrachten:

-1. of tokkies wel of geen competenties hebben hindert ze niet in hun handelen, dat blijkt maar weer uit jouw posting.

2."de mensheid" bestaat helemaal niet, rare a priorie

3. Dat is een aparte en naieve veronderstelling, of iets "is" is maar de vraag, en met name esthetiek is niet zo kort door de bocht als jij suggereert.


Verder interesseert jouw tokkie mening me natuurlijk totaal niks, dus graag weer on topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2009 17:11:49 ]
  Moderator zondag 5 juli 2009 @ 17:10:58 #18
18653 crew  D.
pi_70671938
Voor wat voor werk heb je een horloge nodig?
pi_70671960
Als het je toch niet kan schelen wat mensen denken koop gewoon dat horloge dat je mooi vind
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  zondag 5 juli 2009 @ 17:11:44 #20
137831 RPD
'Forget about it'
pi_70671972
een mooi horloge is geen goed horloge per se... ik heb een horloge uit china met mao zedon die staat te zwaaien (arm beweegt) is een tof ding maar wel rotzooi

en als je een exact uurwerk wil hebben kan je beter investeren in een goed horloge merk dan in een horloge van een mode merk.. wat overigens niet wil zeggen dat een hugo boss horloge zooi is, want daar kan ik niks over zeggen..
'Who the fuck am I? Who am I? I'm a, a spoke on a wheel. And so was he, and so are you.
"His Excellency, President for Life"
pi_70672077
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:11 schreef liefie_ het volgende:
Als het je toch niet kan schelen wat mensen denken koop gewoon dat horloge dat je mooi vind
dat heb ik wederom nergens gezegd, het kan me alleen niet schelen dat jouw vriend een hugo boss horloge heeft en ik hem tokkie heb genoemd
pi_70672115
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:11 schreef RPD het volgende:
een mooi horloge is geen goed horloge per se... ik heb een horloge uit china met mao zedon die staat te zwaaien (arm beweegt) is een tof ding maar wel rotzooi
dat is waar, ik heb er gewoon geen verstand van en was benieuwd naar tips
pi_70672146
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:10 schreef D. het volgende:
Voor wat voor werk heb je een horloge nodig?
docent & onderzoeker, met name als docent is het wel prettig als ik in ieder geval ergens de tijd bij mij heb en niet steeds op mijn telefoon hoef te kijken...
  Moderator zondag 5 juli 2009 @ 17:16:22 #24
18653 crew  D.
pi_70672216
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:15 schreef squatt3r het volgende:

[..]

docent & onderzoeker, met name als docent is het wel prettig als ik in ieder geval ergens de tijd bij mij heb en niet steeds op mijn telefoon hoef te kijken...
Geen idee wat je gaat doceren, maar in gewone klaslokalen hangt toch een klok?
pi_70672280
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:10 schreef D. het volgende:
Voor wat voor werk heb je een horloge nodig?
Horloge-maker Want anders valt er weinig te maken natuurlijk HAHAHAHAHAHA, nee? oh
pi_70672284
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:11 schreef liefie_ het volgende:
Als het je toch niet kan schelen wat mensen denken koop gewoon dat horloge dat je mooi vind
nog een paar tips zodat je het tokkie-zijn wat kan verhullen:

bezittelijk betekent in het geval van "jouw horloge" (om maar eens een voorbeeld te noemen) dat het jouW is en niet jou,

qua werkwoordvormen is het niet ongebruikelijk dat het bij je ikvorm + t is, bijvoobeeld: "dat je mooi vindT"

geen dank voor deze tips.
pi_70672333
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:16 schreef D. het volgende:

[..]

Geen idee wat je gaat doceren, maar in gewone klaslokalen hangt toch een klok?
ethiek, collegezalen hebben meestal wel 'n klok, maar ik wil mijn tijdinzicht niet laten afhangen van het feit of die klok wel (correct) loopt of niet...
pi_70672334
Omg wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb, ik moet er niet aan denken dat ze ooit onderwezen gaan worden door iemand zoals jij

En nu maak ik er geen woorden meer aan vuil
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_70672367
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:18 schreef liefie_ het volgende:
Omg wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb, ik moet er niet aan denken dat ze ooit onderwezen gaan worden door iemand zoals jij

En nu maak ik er geen woorden meer aan vuil
geen zorgen, ik ga doceren op een universiteit, heb niet de indruk dat jouw kinderen het zover zullen schoppen.

tot zover het geschop, maar jij begon met je gezeur.
pi_70672629
Dit hangt om mijn pols:

Festina 6503
"Wat is er voor kwaad in, een man te zien die bezit neemt van een vrouw! Is het de bedoeling, dat de dieren meer vrijheid zullen genieten dan wij mensen?" - Pietro Aretino (⨂1492, Arezzo - † 1556, Venetië)
pi_70672875
Cartier en anders niet
  zondag 5 juli 2009 @ 17:31:37 #32
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_70672917
junghans
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  Moderator zondag 5 juli 2009 @ 17:36:15 #33
18653 crew  D.
pi_70673118
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:18 schreef squatt3r het volgende:

[..]

ethiek, collegezalen hebben meestal wel 'n klok, maar ik wil mijn tijdinzicht niet laten afhangen van het feit of die klok wel (correct) loopt of niet...
Ok, succes met zoeken

Ik heb Citizen en Seiko gehad, beide niets op aan te merken.
Nu heb ik een horloge van een nep-merk (al draag ik 'm zelden), maar ook daar heb ik geen klachten over
pi_70673161
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:36 schreef D. het volgende:

[..]

Ok, succes met zoeken

Ik heb Citizen en Seiko gehad, beide niets op aan te merken.
Nu heb ik een horloge van een nep-merk (al draag ik 'm zelden), maar ook daar heb ik geen klachten over
thx, van citizen en seiko zie ik al meerdere modellen die mij aanspreken, dus gaat goedkomen, dank voor jullie tips
pi_70673210
Koop gewoon wat je mooi vind.
pi_70673272
Wat ik handig vind:

Kan je er mee douchen en zwemmen?
Zo ja: zorg dat 'ie geen leren bandje heeft, anders heeft het nog geen nut.

Wat ook fijn is, is als je het verstelknopje niet alleen hoeft in te drukken maar ook moet vastdraaien. Is waterdichter.

Daarnaast zijn die horloges zonder batterij, maar met een opwindgewichtje, natuurlijk helemaal gaaf.
"Wat is er voor kwaad in, een man te zien die bezit neemt van een vrouw! Is het de bedoeling, dat de dieren meer vrijheid zullen genieten dan wij mensen?" - Pietro Aretino (⨂1492, Arezzo - † 1556, Venetië)
pi_70673330
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:40 schreef Unauthorised het volgende:
Wat ik handig vind:

Kan je er mee douchen en zwemmen?
Zo ja: zorg dat 'ie geen leren bandje heeft, anders heeft het nog geen nut.

Wat ook fijn is, is als je het verstelknopje niet alleen hoeft in te drukken maar ook moet vastdraaien. Is waterdichter.

Daarnaast zijn die horloges zonder batterij, maar met een opwindgewichtje, natuurlijk helemaal gaaf.
kijk, dit soort voor de hand liggende dingen had ik nog niet eens bedacht, zo zat ik nog te denken aan een leren bandje. Maar zo'n opwindgewichtje lijkt me wel wat die van jou ziet er mooi uit, maar oogt wel wat groot, hoewel dat irl allicht wel meevalt. enfin, morgen maar eens naar de stad..
pi_70673388
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:19 schreef squatt3r het volgende:

[..]

geen zorgen, ik ga doceren op een universiteit, heb niet de indruk dat jouw kinderen het zover zullen schoppen.

tot zover het geschop, maar jij begon met je gezeur.
Volksuniversiteit?
pi_70673442
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:44 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Volksuniversiteit?
maatje van Liefie_? zucht nee UvT, maar we hebben het hier over horloges..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2009 17:48:40 ]
pi_70673482
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:42 schreef squatt3r het volgende:

[..]

kijk, dit soort voor de hand liggende dingen had ik nog niet eens bedacht, zo zat ik nog te denken aan een leren bandje. Maar zo'n opwindgewichtje lijkt me wel wat die van jou ziet er mooi uit, maar oogt wel wat groot, hoewel dat irl allicht wel meevalt. enfin, morgen maar eens naar de stad..
Gewicht moet je aan wennen in het begin, maar deze is absoluut kleiner dan zo'n duikboothorloge. Ik vind het altijd wel fijn als het wat weegt.

Garantie moet je ook op letten, maar vaak geeft een fatsoenlijk merk dit automatisch mee.

Die van mij was geloof ik ¤150,- als ik me niet vergis. Zit alleen wel een dikke kras in van toen ik in een dronken bui een muurtje meepakte op het fietsje
"Wat is er voor kwaad in, een man te zien die bezit neemt van een vrouw! Is het de bedoeling, dat de dieren meer vrijheid zullen genieten dan wij mensen?" - Pietro Aretino (⨂1492, Arezzo - † 1556, Venetië)
pi_70675215
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:46 schreef squatt3r het volgende:

[..]

maatje van Liefie_? zucht nee UvT, maar we hebben het hier over horloges..
Geen idee wie Liefie is, maar werk al jaren bij een wetenschappelijk instituut en heb deze vraag nog nooit gehoord. En als je bij een TU werkt zal je vast wel iets moois en technisch uit kunnen zoeken zonder hulp te vragen op FOK! Of werk je daar als concierge?
pi_70675458
quote:
Op zondag 5 juli 2009 18:45 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Geen idee wie Liefie is, maar werk al jaren bij een wetenschappelijk instituut en heb deze vraag nog nooit gehoord. En als je bij een TU werkt zal je vast wel iets moois en technisch uit kunnen zoeken zonder hulp te vragen op FOK! Of werk je daar als concierge?
Lees jij ook wel eens posts in een topic voor je begint te typen?

Verder: TS, een horloge is bij uitstek iets waar persoonlijke smaak een rol speelt. Als je geen concretere vragen stelt of ons iets meer over je smaak zegt ben ik bang dat je hier na 500 posts helaas nog geen antwoord hebt waar je iets mee kunt.

Ik zou zeggen, doorsparen voor een Nomos - maar zoals gezegd, het is erg persoonlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door charon op 05-07-2009 19:07:34 ]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_70675489
quote:
Op zondag 5 juli 2009 18:45 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Geen idee wie Liefie is, maar werk al jaren bij een wetenschappelijk instituut en heb deze vraag nog nooit gehoord. En als je bij een TU werkt zal je vast wel iets moois en technisch uit kunnen zoeken zonder hulp te vragen op FOK! Of werk je daar als concierge?
Ooit wel eens een congierge ethiek zien doceren?
"Wat is er voor kwaad in, een man te zien die bezit neemt van een vrouw! Is het de bedoeling, dat de dieren meer vrijheid zullen genieten dan wij mensen?" - Pietro Aretino (⨂1492, Arezzo - † 1556, Venetië)
pi_70675501
casio.
Never into somethin'
  zondag 5 juli 2009 @ 18:56:13 #45
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_70675522
In de prijs range van 300-500: Tissot.
pi_70676467
Betaalbaar, sober en classy:
Junghans
Jacob Jensen
Mondaine

Nog betaalbaarder en eigenlijk nog mooier en soberder:
Obaku
pi_70676682
quote:
Op zondag 5 juli 2009 18:55 schreef Unauthorised het volgende:

[..]

Ooit wel eens een congierge ethiek zien doceren?
Ethiek doceren op een TU en niet weten wat een 'echt' horlogemerk is.
pi_70677510
quote:
Op zondag 5 juli 2009 19:24 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Ethiek doceren op een TU en niet weten wat een 'echt' horlogemerk is.
Niet weten wat een TU is...
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_70678001
quote:
Op zondag 5 juli 2009 18:56 schreef stamppot het volgende:
In de prijs range van 300-500: Tissot.
Ik ben ook nog steeds erg tevreden met mijn Tissot die ik indertiid voor 150 Euro heb aangeschaft.
A mind with a heart of it's own
pi_70678099
quote:
Op zondag 5 juli 2009 19:43 schreef charon het volgende:

[..]

Niet weten wat een TU is...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')