abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70646966
Ik plaats hem even hier en niet in werkgever omdat het om leuke ideeen gaat, en niet om zakelijk advies.

Ik wil al heel lang een webshop beginnen. Alleen ik weet niet wat te verkopen. Nouja, 1 ding ligt me echt aan het hart maar aangezien de concurrentie daar moordend is en ik de ruimte niet heb voor een vooraad van dergelijk formaat artikelen heb ik het (voorlopig) moet laten varen.

Het kriebelen blijft. Alleen wat verkopen? Het moet natuurlijk iets zijn waar ik affiniteit mee heb, maar het lijkt me voornamelijk erg leuk eens voorzichtig met ondernemen te maken te krijgen. Een webshop opzetten en onderhouden (Ik werk ook in IT. Alleen heel ander veld), klantkontacten (Hier ben ik erg sterk in vind ik zelf) marketing en proberen successvol te worden Ben ook al een hele tijd lid van Twinkle (Webwinkel magazine) en hou alles een beetje in de gaten

Dit allemaal gewoon na werktijd uiteraard. Ik heb een full-time job maar dit is leuk in mijn vrije tijd.

Maarja de markt is kwa webwinkels al aardig verzadigd. Hoe bedenk je iets waar vraag naar is, maar je niet hoeft te concureren met grotere webwinkels/gewone winkels die al mijlenver op je vooruit liggen. bv beginnen met inktcardriges gaat nooit wat worden. Veel vraag naar maar iedereen verkoopt het. Nutteloos dus om een webwinkel te beginnen met producten die al gevestigd zijn.

Wie heeft er tips of ideeen hoe dit aan te pakken?
pi_70647389
Als ik al tips of ideeën had, had ik het zelf allang gedaan.
pi_70647419
Ik denk dat je je moet richten op een nichemarkt. Dus inderdaad niet op de inktcartridges die je zelf noemt maar op mileuvriendelijke cartridges. Of cartridges met een of andere speciale inkt.
pi_70647471
Selectie van troep maken uit Deal Extreme, dat op je webshop zetten. Er lijkt mij wel vraag aan goedkope gadgets. Jammer dat het minimaal tien dagen duurt voordat je je spullen binnen hebt bij DX, maar dan moet je maar gewoon een klein beetje inkopen (met de korting als je veel besteld). Die spullen kun je hier best verkopen voor wat meer .
pi_70647489
Beetje dat Oil & Vinegar verhaal wat je wilt doen? "Gewoon" met een bijzonder product de markt op. Denk sowieso dat je B2B wil, niet B2C. Geeft ook meer voldoening. + webshop is 0 klantcontact, alleen aan de klachtenlijn. En loopt het een beetje dan kun je een B2B webshop inzetten.
hula
pi_70647627
Waarom zouden ze bij mij bestellen als ze dit ook bij deal-extreme kunnen bestellen? Als ik voor dezelfde prijs zou willen verkopen en toch enige winst willen maken zou ik wel hele fikse korting moeten krijgen.

Het niche-markt idee spreekt me veel meer aan.

Zoiets als bv die health power webwinkel. Maar dan zonder de rare marketing acties. Of trendylaarzen maar dan zonder de oplichters praktijken.

Ikzelf dacht meer aan de brance van huisdieren of hobby.
pi_70647740
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:31 schreef NikkelCobalt het volgende:
Beetje dat Oil & Vinegar verhaal wat je wilt doen? "Gewoon" met een bijzonder product de markt op. Denk sowieso dat je B2B wil, niet B2C. Geeft ook meer voldoening. + webshop is 0 klantcontact, alleen aan de klachtenlijn. En loopt het een beetje dan kun je een B2B webshop inzetten.
Ja inderdaad. Maar ik denk toch echt aan B2C. B2B wil ik nog even helemaal niet aan denken dat vind ik toch heel iets anders. Kan je ook niet echt hobby-matig meer doen.
pi_70647804
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:37 schreef Man_of_Aran het volgende:
Waarom zouden ze bij mij bestellen als ze dit ook bij deal-extreme kunnen bestellen? Als ik voor dezelfde prijs zou willen verkopen en toch enige winst willen maken zou ik wel hele fikse korting moeten krijgen.
De meeste mensen (vooral die gadgets via een webwinkel kopen), weten niets van DX . Het was maar een idee, misschien niet zo heel goed, ook niet zo veel winst. Maar risico is ook niet heel groot. Er komen vast betere ideeën!
pi_70647877
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:40 schreef Man_of_Aran het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Maar ik denk toch echt aan B2C. B2B wil ik nog even helemaal niet aan denken dat vind ik toch heel iets anders. Kan je ook niet echt hobby-matig meer doen.
Nouja, wat je ook doet, je hebt verplichting naar je klanten toe, of het nu particulieren of bedrijven zijn. Hangt er even vanaf wat je wilt verkopen. Eitherway, het blijft een risico. Voordeel van B2B vind ik dat je bedrijven af kan lopen, terwijl verkopers aan de deur bij particulieren in NL niet meer zo'n succes is tegenwoordig

(Teminste ik doel hier op wat jij noemt klantcontact, ik zie niet in hoe jij dat B2C met een webshop zou willen doen anders)

Sowieso succes met wat je ook gaat ondernemen
hula
  zaterdag 4 juli 2009 @ 18:50:36 #10
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_70648022
Als starter kun je je inderdaad het beste richten op een niche markt; kleine markt, grote marge. Ik heb geen origineel idee voor je, anders zou ik het zelf wel doen
pi_70648044
Dank je.

Wat ik bedoel met klantenkontacten zullen vooral vragen zijn van de klanten. Over het product of de afhandeling. Ongetijfeld ook klachten (terecht of onterecht) en hiermee om kunnen gaan en zo ook een goede naam op te bouwen.

Ik bedoel dan via een webshop waar je dingen kan bestellen. Niet langs de deuren lopen met je spullen (en geloof me. Vroeger nog ik nog studeerde maakte ik een leuk zakcentje met kaarten en kalenders huis aan huis te verkopen. De handelsgeest zat er toen al in
pi_70648060
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:37 schreef Man_of_Aran het volgende:

Ikzelf dacht meer aan de brance van huisdieren of hobby.
Huisdieren of Hobby.

Wat betreft Hobby:

1.Zoek ergens een lijstje met populaire hobbies.
2.Selecteer de hobbies die voor 50+ toegankelijk zijn.
3.Uit de overgebleven hobbies zoek je iets waar mensen of steeds nieuw materiaal nodig hebben (bv: Origami, waarbij er steeds nieuw papier nodig is) of waar mensen veel over hebben voor belangrijk materiaal (fiets bij de hobby fietsen of camera bij fotografie).
pi_70648121
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:50 schreef DaneV het volgende:
Als starter kun je je inderdaad het beste richten op een niche markt; kleine markt, grote marge. Ik heb geen origineel idee voor je, anders zou ik het zelf wel doen
Ik verwacht ook geen kant-en-klare oplossing. Al zijn een idee en het ook daadwerkelijk (goed) uitvoeren 2 verschillende dingen

Hoe zijn andere webshops aan hun goede idees gekomen? Die hebben toch een vraag gevonden ergens...
pi_70648276
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:55 schreef Man_of_Aran het volgende:

[..]

Ik verwacht ook geen kant-en-klare oplossing. Al zijn een idee en het ook daadwerkelijk (goed) uitvoeren 2 verschillende dingen

Hoe zijn andere webshops aan hun goede idees gekomen? Die hebben toch een vraag gevonden ergens...
Einde bericht
  zaterdag 4 juli 2009 @ 19:08:11 #15
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_70648434
Je kan natuurlijk ook een webshop openen op ebay
  zaterdag 4 juli 2009 @ 19:48:33 #16
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_70649432
Voetbalshirts, gwn importeren vanuit Spanje/Marokko en voor een spotprijs verkopen. Daar is er markt voor.

Of je kan natuurlijk een webshop openen op je Superdudes account.
Feyenoord Rotterdam
pi_70650532
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 19:08 schreef AlwaysConnected het volgende:
Je kan natuurlijk ook een webshop openen op ebay
Dat is toch iets heel anders dan echt je eigen 'onderneming' beginnen. Ik verkoop wel heel regelmatig via marktplaats en bol.com maar da's voornamelijk 2e hands spul. Ebay is nederland is zowieso niks.
pi_70651607
Even een iets andere vraag.

Nog even doorboordurend op het eerste idee. Stel dat ik beeldjes/juwelen/prullaria van een bepaald onderwerp zou willen verkopen. Ik noem het onderwerp niet maar laten we elves of trollen ofzo als voorbeeld noemen (dit is het dus niet . Dit is ook weer iets wat mij persoonlijk intereseerd.

Nu heb ik een aantal mooie amerikaanse websites die dergelijke dingen verkopen in mijn bookmarks staan.

Stel dat ik dit hier zou willen verkopen. Hoe pak ik dat dan aan. Ik zou niet weten wie hun leverancier is. Misschien zijn hun dat zelf wel. Stuur ik dan gewoon een mail met het verzoek of hun artikelen willen leveren voor mijn webshop? Hoe maak ik zo'n afspraak men hun dat ik hier een webshop op kan baseren.
Gewoon bestellen als klant lijkt me niets. Wie weet hoelang de levertijd of was hun voorraad is. Bovendien komen er ook nog verzend (en douane ) kosten bovenop. Hoe maak ik het dan nog rendabel?
pi_70651804
Lang zoeken en bellen naar de goedkoopste groothandel.

http://www.wfpeters.nl/, voor jouw onderwerp.
pi_70651922
Het zijn toch niet stiekem wel elfjes en trollen hoor

Wat ik gevonden heb zijn gewoon webshops maar dan in Amerika. Die artikelen staan hier niet tussen
pi_70652024
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 21:44 schreef sam93dor het volgende:
Lang zoeken en bellen naar de goedkoopste groothandel.

http://www.wfpeters.nl/, voor jouw onderwerp.
Whehe ze hebben wel mooie beeldjes

Oke stel dan. Even als leermoment voor mij. Ik zou deze beelden willen verkopen voor een webshop. Ho benader in zo'n persoon dan? En wat verwacht deze dan van mij. Dat ik per direct een order plaats van een bepaalde groote? Hoe weet ik of ik deze beeldjes weer zou kunnen doorverkopen of dat de markt al verzadigd is?
pi_70652056
Je belt op, mailt desnoods, of ze een order willen maken. Vraag per hoeveel er korting is (zou opzich in de order moeten staan). Ze verwachten niet dat je meteen een bestelling plaatst, maar dat hopen ze natuurlijk wel, maar wat boeit jou dat. Gewoon kopen als je wilt kopen, als je het niet wilt, niet doen.
Excuus btw voor dubbele post
pi_70652111
quote:
Jamaar ik wil helemaal geen elfjes. Ik wou gewoon mijn verhaal wat visualiseren
pi_70652222
Ja en daar help ik je bij.
Hoe moet ik deze zin eigenlijk opvatten:
''Het zijn toch niet stiekem wel elfjes en trollen hoor ''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: