abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_243578
Wat deed je als eerste toen je weer thuiskwam?

B:Ik ben nog niet eens thuis geweest! Ik ben eerst met mijn ouders en broers naar Zwitserland gegaan om oud & nieuw te vieren en even op adem te komen. Dat laatste lukte trouwens helemaal niet, want het dorp zat vol met Nederlanders.

Je bent nu een BN'er. Had je dat verwacht?

B:Helemaal niet! In het huis konden we ons niet voorstellen dat mensen zin hadden om te kijken naar een stel voetballende, kaartende, rondhangende mensen. Ik heb gehoord dat het vaak heel saai was, dus waar al die heisa nou vandaan komt...

Trek je al die aandacht wel?

B:Het is nu even doorbijten met al die interviews, maar ik denk dat de hype vrij snel af zal zakken. Ik woon in Roelofarendsveen, daar laten ze zich niet snel gek maken. Als ik drie keer het dorp op en neer heb gelopen, is het nieuwtje er al weer af. Dan zeggen ze: Hé, Bart is weer thuis. Kunnen we weer eens een biertje met hem drinken.

Wist je dat duizenden meisjes verliefd op je waren?

B:Ik schrok wel even toen ik het huis uit kwam en al die gillende meiden bij het hek zag staan. Het streelt me wel, maar ik zie mezelf echt niet als de ideale man of zo.

En er is natuurlijk maar één dame van wie jij warm wordt: Sabine. Hebben jullie al een eh... goed gesprek gehad?

B:Heel even, maar we hebben het nog niet gehad over hoe het nu verder moet tussen ons. Ik heb begrepen dat Sabine het voorlopig heel rustig aan wil doen, en daar ben ik het wel mee eens. Zeker zolang we zo in de aandacht staan. Ik ben een beetje bang dat de pers alles gaat volgen wat we doen. Dat schijnt de prijs van roem te zijn...

Schrok je niet toen je haar Playboy-foto's zag?

B:Eerst wel. Toen dacht ik meteen: Hier met die foto's! Ze is van mij!
Maar het zijn geweldige foto's, zo mooi. Sabine is een waanzinnig mooie meid.

Als jullie lagen te vozen, dacht je dan niet: Dit ziet mijn moeder ook?

B:Neu. Ik heb steeds in mijn achterhoofd gehouden dat alles oké is zolang mijn ouders maar trots op me kunnen zijn. Ik heb aan mijn moeder gevraagd of er tijdens het programma dingen zijn gebeurd waar ze moeite mee had en ze zei van niet. Mijn ouders zijn heel relaxed.

Voelde je je niet schuldig tegenover Ruud en Willem dat jij er met die 250.000 piek vandoor ging?

B:Nee, maar ik vind het wel jammer voor Ruud. Met hem kon ik zó goed opschieten. Hij is net als ik, maar dan twintig jaar ouder. Ruud ligt me heel na aan het hart.... Maar Willem had ik het ook gegund, hoor.

Nog aanbiedingen gehad?

B:Ik kan gaan doen wat ik wil, en ik kan een hoop geld verdienen. The sky is the limit, zal ik maar zeggen. Maar ik wil eerst alles voor mezelf op een rijtje zetten voor ik ergens op inga. In elk geval ga ik niet in GTST spelen. Dat vond ik zo'n raar aanbod! Ik vind het best om op tv te komen als ik gewoon mezelf mag zijn, maar een rol spelen is niks voor mij. Ik ga de komende tijd eens goed nadenken over wat ik nou echt wil. Een oude leraar van me heb ik aangenomen als manager en die gaat me overal bij helpen.

Heb je al bedacht wat je tijdens je eerste afspraakje met Sabine gaat doen?

B:We gaan in elk geval de afleveringen bekijken waar we samen in zitten. Het moet uniek zijn om zulke scènes van jezelf op tape terug te zien, haha!

pi_243579
Waar werd dit interview genomen ? Leuk zeg !
  zaterdag 15 januari 2000 @ 02:01:00 #3
2421 Sephiroth
Any closer is too close
pi_243580
Ik ben ook wel heel benieuwd waar je dit gave intervieuw vandaan hebt!?
"We have assembled inside this ancient & insane theatre....
....to propagate our lust for life & flee the swarming wisdom of the streets". (JM)


pi_243581
Bart was overigens vanmiddag in Leeuwarden bij de man die zijn website onderhoudt. En is nu weer naar een discotheek ergens in Brabant om er met Ruud Het Boek te signeren. Staat er tenminste nog wat in. Morgen is hij 'thuis' en signeert hij daar.
  zaterdag 15 januari 2000 @ 02:47:00 #5
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_243582
quote:
op 01-15-2000 om 02:31 AM schreef Tetman het volgende:
Bart was overigens vanmiddag in Leeuwarden bij de man die zijn website onderhoudt. En is nu weer naar een discotheek ergens in Brabant om er met Ruud Het Boek te signeren. Staat er tenminste nog wat in. Morgen is hij 'thuis' en signeert hij daar.

Hoe weet je dat allemaal, volg je Bart letterlijk op de voet of zo?

pi_243583
Dit interview komt uit de Break Out. Niet zo'n leuk blad, maar af en toe staat er toch wel een leuk interview in!
  zaterdag 15 januari 2000 @ 19:46:00 #7
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_243584
voor oliebol
Leeuwarder Courant 15 januari 2000


Leeuwarder coacht ondernemer Big Bart

"kijk, kijk, daar is Bart"> De kinderen in de buitenschoolse opvang De Petteflet in de Valkstraat te Leeuwarden wijzen en stoten elkaar aan.
Zij hebben hem ogenblikkelijk herkend. Meteen is het een en al onrust. Het zal je ook maar gebeuren: de razendpopulaire Bart Sping in 't Veld, winnaar van het veelbekeken televisieprogramma Big Brother, staat op vrijdagmiddag zomaar voor je neus. Nog geen 5 minuten later is hij alweer weg.

Bart was gistermiddag op bezoek bij Gabriël Augustijn, de ondernemer-adviseur die in de Friese hoofdstad woont aan de Mr.P.J.Troelstraweg. Samen haalden zij Noah en Kaylee , zoon en dochter van Augustijn, op.

Het duo was eerder in de middag teruggekeerd van een korte trip naar de legerplaats Seedorf in Duitsland, waar Bart als beroepsmilitair gelegerd was en waar Augustijn hem in September 1998 managmentsvaardigheden doceerde. Sindsdien hebben beiden regelmatig contact met elkaar gehouden.

Bart maakte gisteren in Seedorf foto's , die binnenkort worden gepubliceerd op zijn pas geopende internetpagina ( http://www.big-bart.nl) Gisteravond was hij al weer vertrokken uit Leeuwarden.

Augustijn bracht Bart naar Bunnik, waar een 2e chauffeur klaar stond om hem bij een discotheek in het Brabantse Gemert af te zetten. Hier deelde hij samen met Big Brother-huisgenoot Ruud twee uur lang handtekeningen uit.
Vandaag signeert hij boeken in zijn Zuid-hollandse woonplaats Roelofarendsveen.

De Leeuwarder zakenman zal Bart helpen bij het opzetten van zijn eigen onderneming. De naam van het inmiddels officieel opgerichte bedrijf: Big-Bart

De papieren lagen al klaar toen hij direct na aflop van het tv -programma voor een korte vakantie naar Zwitserland vertrok.
Augustijn;"Hij hoefde op Schiphol alleen maar even zijn handtekening te zetten". De jeugdige ondernemer zal zich toeleggen op het bedenken, organiseren en begeleiden van avontuurlijke evenementen in binnen-en buitenland.

Bart gaat hierbij geen enkele uitdaging uit de weg: niet alleen trips naar ski gebieden of de Ardennen, maar ook een woestijnrally is zeer wel mogelijk.
Augustijn:"We zijn al met diverse voorstellen benaderd.Bart kan zoiets ook aan. Hij is sportief, heeft camera-ervaring en kan voor een groep staan om iets uit te leggen.

Het is Barts moeder geweest, die kort voor de afloop van het televisieprogramma de Leeuwarder heeft benaderd om haar zoon verder te begeleiden."Die mensen hadden geen idee hoe ze met die enorme publiciteit en drukte zouden moeten omgaan.Ze werden helemaal gek van de media aandacht. Zo herinnerden ze zich onze goede contacten uit Bart's legertijd. Bart was me destijds meteen al opgevallen. Hij was een van de succesvolste cursisten. Een intelligente jongen met een ondernemende blik in de ogen.

  zaterdag 15 januari 2000 @ 22:44:00 #8
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_243585
quote:
op 01-15-2000 om 07:46 PM schreef Quenda het volgende:


De Leeuwarder zakenman zal Bart helpen bij het opzetten van zijn eigen onderneming. De naam van het inmiddels officieel opgerichte bedrijf: Big-Bart

De papieren lagen al klaar toen hij direct na aflop van het tv -programma voor een korte vakantie naar Zwitserland vertrok.
Augustijn;"Hij hoefde op Schiphol alleen maar even zijn handtekening te zetten". De jeugdige ondernemer zal zich toeleggen op het bedenken, organiseren en begeleiden van avontuurlijke evenementen in binnen-en buitenland.

Bart gaat hierbij gen enkele uitdaging uit de weg: niet alleen trips naar ski gebieden of de Ardennen, maar ook een woestijnrally is zeer wel mogelijk.
Augustijn:"We zijn al met diverse voorstellen benaderd.Bart kan zoiets oo aan. Hij is sportief, heeft camera-ervaring en kan voor een groep staan om iets uit te leggen.

Het is Barts moeder geweest, die kort voor de afloop van het televisieprogrammade Leeuwarder heeft benadert om haar zoon verder te begeleiden."Die mensen hadden geen idee hoe ze met die enorme publiciteit en drukte zouden moeten omgaan.Ze werden helemaal gek van de media aandacht. Zo herinnerden ze zich onze goede contacten uit Bart's legertijd. Bart was me destijds meteen al opgevallen. Hij was een van de succesvolste cursisten. Een intelligente jongen met een ondernemende blik in de ogen.




DIt lijkt me allemaal enorm indruisen tegen de aard van Bart zoals we hem hebben leren kennen in de BB-tijd.
Een volkomen voorgekookt plan waar hij alleen nog maar zijn handtekening onder hoeft te zetten, een door z'n moeder ingeschakelde zaakwaarnemer, een kant en klare Big-Bart site, volgens mij klopt er hier gewoon iets niet!
pi_243586
quote:
op 01-15-2000 om 10:44 PM schreef Dodo het volgende:

DIt lijkt me allemaal enorm indruisen tegen de aard van Bart zoals we hem hebben leren kennen in de BB-tijd.
Een volkomen voorgekookt plan waar hij alleen nog maar zijn handtekening onder hoeft te zetten, een door z'n moeder ingeschakelde zaakwaarnemer, een kant en klare Big-Bart site, volgens mij klopt er hier gewoon iets niet!


Het enige wat klopt, is dat dhr. Augustijn hiervoor een commissie-loontje zal krijgen, wat wsch. percents-gewijs met de gegenereerde inkomsten verbonden zal zijn, beschreven in van die piepkleine lettertjes onderaan die papieren die zo snel moesten worden getekend toen op Schiphol toen de roes van...enz. enz...

  zondag 16 januari 2000 @ 03:46:00 #10
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_243587
quote:
op 01-16-2000 om 02:56 AM schreef Moor het volgende:
Het enige wat klopt, is dat dhr. Augustijn hiervoor een commissie-loontje zal krijgen, wat wsch. percents-gewijs met de gegenereerde inkomsten verbonden zal zijn, beschreven in van die piepkleine lettertjes onderaan die papieren die zo snel moesten worden getekend toen op Schiphol toen de roes van...enz. enz...

Maar, misschien schat ik Bart nog steeds (moreel, haha) te hoog in, dat lijkt me nog steeds niet helemaal in de lijn van Bart.
Trouwens, Moor, van jou had ik eerlijk gezegd
niet zo'n cynische reactie verwacht, als ik het goed begrijp is nu de heer Augustijn het slachtoffer van VOO?

pi_243588
quote:
op 01-16-2000 om 03:46 AM schreef Dodo het volgende:
Maar, misschien schat ik Bart nog steeds (moreel, haha) te hoog in, dat lijkt me nog steeds niet helemaal in de lijn van Bart.
Trouwens, Moor, van jou had ik eerlijk gezegd
niet zo'n cynische reactie verwacht, als ik het goed begrijp is nu de heer Augustijn het slachtoffer van VOO?

Beste Dodo,
ik weet niet zeker of je me begrijpt. Wat ik bedoelde was: er liggen overal nu 'haaien' op de loer, die van elke ex-BB-bewoner zullen proberen zelf wat 'wijzer te worden'. Dat het niet in Bart's lijn ligt, hieraan mee te werken (dus: een commercieel bewuste Ster te zijn) ben ik geheel met je eens. Ik bedoelde dan ook: Bart is hier puur door zijn situatie een makkelijke prooi voor dit soort 'sharks'.
Of ze nou VOO heten of Augustijn.

  zondag 16 januari 2000 @ 11:08:00 #12
2165 Sanseveria
Op de uitkijk
pi_243589
quote:
op 01-15-2000 om 10:44 PM schreef Dodo het volgende:
DIt lijkt me allemaal enorm indruisen tegen de aard van Bart zoals we hem hebben leren kennen in de BB-tijd.
Een volkomen voorgekookt plan waar hij alleen nog maar zijn handtekening onder hoeft te zetten, een door z'n moeder ingeschakelde zaakwaarnemer, een kant en klare Big-Bart site, volgens mij klopt er hier gewoon iets niet!

Allereerst; dank Ossie voor het interview!
Ik vind het raar dat Bart zo verbaasd is over alle aandacht die BB gekregen heeft. Heb dat al eens eerder gezegd: volgens mij alleen maar stoerdoenerij en ook weer een beetje trappen tegen dat wat alle anderen leuk vinden. Voor BB van start ging was het toch wel duidelijk dat het een controversieel programma zou worden. Moet hij toch ook geweten hebben.... misschien heeft hij dit soort zakelijke dingen wel van te voren geregeld Dodo... of in ieder geval besproken met z'n ouders? Mij verbaast het niet in elk geval!

San

  zondag 16 januari 2000 @ 13:31:00 #13
1464 ART
FOK!member
pi_243590
Bart mag dan wel zijn beroep hebben gemaakt van dwarsliggen, maar ik denk dat hij ook slim genoeg is om een goed aanbod te herkennen als hem dat wordt voorgehouden. Overal tegenin gaan is leuk, maar als het op het zakelijke vlak aankomt, zal hij denk ik behoorlijk opletten.
Op zich vind ik het niet vreemd dat zijn ouders vantevoren over een strategie voor Bart hebben nagedacht. Ze wisten hoe immens populair hij was (Bart zelf ook gezien zijn opmerkingen in het huis, al wil hij ons nu anders doen geloven). Blijkbaar hadden zij ook contacten met de oude leraar van Bart (of kenden zij hem in ieder geval). Misschien heeft Bart thuis lovend over zijn lessen gesproken. Het lijkt me typisch iets voor Bart om geïnteresseerd te zijn in marketing-strategieën. De naïeviteit die hij op dit moment uitstraalt, kan ook best een strategie zijn. Playing hard to get... Niet te gretig zijn en daardoor des te interessanter voor de meer serieuze belangstellenden die Bart zeker zal willen trekken.
En Moor, natuurlijk zijn alle zaakwaarnemers haaien, dat zit verankerd aan hun functie, zoals alle journalisten leugenaars zijn, alle politici draaikonten en alle soldaten stoer...


Het is het Gesprek waar het om draait
  zondag 16 januari 2000 @ 15:30:00 #14
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_243591
quote:
op 01-16-2000 om 05:35 AM schreef Moor het volgende:
Beste Dodo,
ik weet niet zeker of je me begrijpt. Wat ik bedoelde was: er liggen overal nu 'haaien' op de loer, die van elke ex-BB-bewoner zullen proberen zelf wat 'wijzer te worden'. Dat het niet in Bart's lijn ligt, hieraan mee te werken (dus: een commercieel bewuste Ster te zijn) ben ik geheel met je eens. Ik bedoelde dan ook: Bart is hier puur door zijn situatie een makkelijke prooi voor dit soort 'sharks'.
Of ze nou VOO heten of Augustijn.

Ik heb inderdaad je woorden verkeerd geinterpreteerd wat betreft Augustijn.
Maar ik kan me Bart nog steeds niet als een makkelijke prooi voorstellen, voor wie dan ook. Begin wel wat te voelen voor het door Sansevieria geopperde idee dat Bart dit van tevoren al uitgedacht heeft of met z'n ouders besproken heeft. Vooral met de uitspraak van Bart in gedachten aan het begin van BB dat hij zou gaan winnen!

[Dit bericht is gewijzigd door Dodo (Datum 16 Januari 2000).]

pi_243592
Vond ik z'n gedrag in BB ook vaak om van in de gordijnen te vliegen, om Bart's(of z'n familie's) opzet om er zo veel mogelijk cash aan over te houden, kan ik me in het geheel niet druk maken.
Liever dat de ex-bewoners aan dit gedoe een flinke duit over houden dan VOO.

Laat zich niet moeilijk raden natuurlijk uit welke hoek de opvolgers voor BB2 gaan komen.
Het zou nog wel 'ns heel moeilijk kunnen worden voor "The Young One" om een nieuwe bewoner te vinden die niet met wilde dromen over gouden televisie bergen in-checked.

Trouwens is een van julie zo slim geweest om de naam Big-Bart tijdig ergens te deponeren ?
Ook niet zeker he? Stom!Stom!Stom!

Zing daarom zachtjes voor jezelf de volgende regeltjes ff fijn mee:

Ik ben een eikel...
O,ja...ja,ja...
Een eerste klas eikel!
Ja,ja...Ja,ja...
etc. etc.

(Werk ze morgen jongens en meisjes!)

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  maandag 17 januari 2000 @ 23:00:00 #16
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_243593
quote:
op 01-16-2000 om 09:02 PM schreef BooBooSan het volgende:
Vond ik z'n gedrag in BB ook vaak om van in de gordijnen te vliegen, om Bart's(of z'n familie's) opzet om er zo veel mogelijk cash aan over te houden, kan ik me in het geheel niet druk maken.
Liever dat de ex-bewoners aan dit gedoe een flinke duit over houden dan VOO.

Je wens is meteen vervuld gezien het feit dat de toch niet bijster boeiende Maurice het afgelopen weekend een discotheek in de buurt van Leiden heeft geopend en daar een uurtje is gebleven voor het lieve sommetje van f. 7000,-. Kassa!

pi_243594
quote:
op 01-17-2000 om 11:00 PM schreef Dodo het volgende:
Je wens is meteen vervuld gezien het feit dat de toch niet bijster boeiende Maurice het afgelopen weekend een discotheek in de buurt van Leiden heeft geopend en daar een uurtje is gebleven voor het lieve sommetje van f. 7000,-. Kassa!

Bravo!!Goed gedaan Maurice !!!

Enne Dodo, jij bent goed op de hoogte merk ik...weet jij toevallig of de naam Big-Maurice al geclaimd is ?


Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  maandag 17 januari 2000 @ 23:39:00 #18
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_243595
quote:
op 01-17-2000 om 11:22 PM schreef BooBooSan het volgende:
Bravo!!Goed gedaan Maurice !!!

Enne Dodo, jij bent goed op de hoogte merk ik...weet jij toevallig of de naam Big-Maurice al geclaimd is ?



Nee, maar de naam Big Dodo wel !
pi_243596
quote:
op 01-17-2000 om 11:39 PM schreef Dodo het volgende:
[QUOTE]op 01-17-2000 om 11:22 PM schreef BooBooSan het volgende:
Bravo!!Goed gedaan Maurice !!!

Enne Dodo, jij bent goed op de hoogte merk ik...weet jij toevallig of de naam Big-Maurice al geclaimd is ?



Nee, maar de naam Big Dodo wel ![/quote]

Bravo !! Goed gedaan Dodo !!!

Zeg, als je nog een manager nodig hebt...

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
pi_243597
Goh, heb ik toch nog wat leuke discussies aangewakkerd met deze topic
pi_243598
In de veronicagids stond ook een artikel. Iets te groot om over te typen en ik kan hem ook niet scannen, dus als iemand anders dat wel kan, GRAAG!!!
Hier alvast een voorproefje wat er ook bij stond:

PERSONAL FILE
Naam: Bart Spring in 't Veld
Geboortedatum: 18 september 1976
Sterrenbeeld: Maagd
Opleiding: HAVO, 1 jaar Highschool in Amerika, opleiding in het leger tot sluipschutter
Levenswandel: "Tijdje aan de lopende band gewerkt, werd bij rozenkwekers ontslagen omdat ik kleurenblind ben. Ik heb ook een tijdje bij een bakker gewerkt. Is geen straf om vijf uur 's ochtends werken met de geur van versgebakken brood om je heen. Ik ben ook twee jaar door m'n moeder gepest omdat ik heftruckchauffeur was in het leger."
Blikt terug op BB: "Was op z'n tijd moeilijk, maar de moeite waard. Ik heb veel interessante dingen meegemaakt, ook al was het bij tijd en wijle erg saai omdat we niks te doen hadden."
Bart en Sabine: "Het vraagstuk van 2000! We hebben elkaar nog niet echt gezien, dus dat gaan we eerst maar doen. Haha, volgens de bladen is ze al zwanger van me!"


Er staat trouwens een heel schattig plaatje bij. Bart in blote bast die erg moet lachen

pi_243599
Er staat ook nog een stukje in over Sabine bij de categorie Best Babes

Wie? Sabine. (die uit Oisterwijk, ja)
(en ik maar denken dat ze uit Tilburg komt,red)
Wat? De blondste ex-bewoonster van het BB-huis. Vervolgens: het BB-journaal in RTL-live, een column in het Vblad, naakt in de Playboy. She must me doing something right.
In één woord? 'De matras van Brabant', schreef men. Dat zijn vier woorden.
(niet goed op de hoogte, het was alleen Tilburg, red)
Hoe staat ze vooral op het netvlies? Tongzoenend met Bart. Dat deed ze wel heel kundig en sensueel.
Wat gaan we nog met haar beleven?Ze gaat ongetwijfeld iets presenteren op de buis, vermoedelijk bij TMF. Anders verzinnen ze ergens wel een spelprogramma waarbij ze veel in beeld kan komen.
Eén nacht met Sabine. Wat zou ze het liefst willen doen?Vraag dat maar aan Bart.
Mogen vrijgezellen nog hoop koesteren? Waar was je toen de inschrijving voor het BB-huis werd geopend? Nu loop je 106 dagen vrijwillige opsluiting en 250.000 gulden achter. Volgende keer beter opletten als je door Oisterwijk (Tilburg? red) loopt!

Nou, beetje cynisch is dit wel gedaan hoor!
Wat al zo is, is dat bij iedere zogenaamde 'Babe', telkens hetzelfde staat nl wie, wat, hoe staat ze op netvlies, wat gaan we nog met haar beleven, één nacht met bla bla en mogen vrijgezellen nog hoop koesteren. Alleen bij Sabine staat er nog tussen: In één woord. Alleen maar om er maar effe bij te kunnen vermelden dat Sabine ook wel een matras genoemd word.
Ook al zo weird is dat ze Tilburg niet 1 keer noemen terwijl Sabine er toch echt woont.
* Ossie ook, maar dat terzijde.

Ach ja, veronica hè, zullen we maar zeggen.

  donderdag 20 januari 2000 @ 03:45:00 #23
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_243600
Even ter informatie:

een keurige manager/zaakwaarnemer qua publiciteit van bekende Nederlanders (degene die interviews/aanvragen voor wat dan ook regelt) krijgt 10 PROCENT van elke contractueel afgesproken deal, of het nu 7000 voor een opening betreft of 750 gulden voor deelname aan TROS Triviant...

pi_243601
* Ossie haalt hem weer naar boven want ze hoopt dat iemand het artikel met Bart in de Vgids scant..

* Ossie wil dat niet voor haarzelf, maar voor degene die de Vgids niet hebben..

* Ossie vindt het artikel namelijk wel de moeite waard.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')