En binnen.

.
Geen wonder, met een voorbereiding met Hoegaarden!
quote:
Ooit heb ik eens, heel lang geleden in de jaren stillekes, tezamen met Tom Vanhoudt een challenger gewonnen in het dubbelspel. En dat was in… jawel in Zagreb. Grappig is dat ik nu in t zelfde hotel als toen slaap en ik ook in dezelfde restaurants als toen ga eten. Dat brengt leuke herinneringen naar boven.
Deze week speel ik met Horia Tecau. Hij is van Roumenië en is een uitstekende dubbelspeler. Ik heb er al heel wat felbevochten matchen tegen gespeeld waaronder een 13-11 in de vijfde set op Wimbledon 2009! We hebben er deze week nog mee zitten lachen dat ik toen op een extreem cruciaal moment, op het einde van de match mijn meest lucky bal geslaan heb van de laatste 10 jaren… en de match wist te doen kantelen in ons voordeel. haha.
Maar nu dus, speel ik eens aan zijn zijde en we hebben al hele sterke matchen achter onze rug. Ik speel momenteel waarschijnlijk mijn beste (dubbel)niveau ooit. Ik voel dat mijn bewegelijkheid aan het net de laatste weken stukken verbeterd is en mijn opslag en returns zitten momenteel ook redelijk goed.
Zodoende is het niet verbazend dat we in de finale zitten. Ik kijk echt uit naar die finale match omdat we daar tegen twee ervaren dubbelspelers uit Spanje spelen : Lopez en Granolers (het eerste reekshoofd) en die twee staan altijd garant voor spectaculaire ralleys! Ze spelen geen serve-and-volley zoals alle andere, maar ze proberen hun tegenstanders er onderuit te halen/kegelen met hun typische gerenomeerde spaanse forehands… En die forehands kunnen ieder moment gelijk welke kant uit : lobs, korte crossen, long line, LOEIhard naar het lichaam of met veel spin in de voeten... Je hebt er altijd het raden naar wat ze nu weer gaan uitspoken met hun forehands. Als we gaan winnen kan ik niet zeggen, maar dat Horia en ik veel volleys en spectaculaire punten zullen spelen, dat is zeker
Ondertussen neemt Wes een lang vaderschapsverlof en is het plan om met het begin van het clay court seizoen terug samen van start te gaan. Ondertussen moet ik dus andere partners vinden, wat niet altijd makkelijk is omdat alle betere dubbelspelers hun vaste partner al hebben en de enkelspelers meestal pas in de laatste paar dagen voor het tornooi beslissen of ze wel zin hebben in een “potje” dubbel, wat niet ideaal is voor mij. Enkelspelers durven zich ook wel eens “last minute” terug te trekken uit het dubbelspel omdat ze ergens een beetje pijn voelen en zich willen sparen.
Volgende week speel ik bvb met Simon Aspellin in Rotterdam. En in Dubai met Marcel Granolers… Zo zie je maar, mijn vijanden van deze week worden mijn partners in de komende weken
Gisteren ontdekte ik dat Horia Tecau, mijn dubbelpartner fan is van Hoegaarden ! echt waar! Dus heb ik hem maar eens meegenomen naar de Belgian Beer café die ik me ook nog herinnerde van de jaren stillekes. En de café bestond nog steeds…
Ondertussen ben ik wel benieuwd ivm de komende (moeilijke!) davis cup ontmoeting tegen Spanje of de “best mogelijke” ploeg voor het vaderland al dan niet gaat opgesteld worden…
Duimen allemaal dat mijn finale mag eindigen op een overwinning
Veel groeten uit Kroatië !