abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_243528
Een aantal quotjes uit een interview met Rolf X. Wouters dat vorige week in HP/De Tijd stond. Het artikel gaat met name over zijn carriere, toekomstplannen en Televisione di Rolfo, ik heb echter enkel wat "spraakmakende" stukjes betreffende BB uitgetikt (het gehele stuk is me een beetje te lang).


FREE AT LAST

In godsnaam waarom ik? Bijna beledigd was Rolf Wouters dat Veronica hem vroeg Big Brother te presenteren. Maar sinds vorige week zit zijn 'nieuwsdienst' erop en mag hij doen wat hij echt leuk vindt. Deze week wordt zijn eerste zelfgeproduceerde showprogramma uitgezonden.

quote:
"Ik maak grote amusementsprogramma's en die maak ik van het begin tot het eind," riep Wouters toen Veronica hem voor Big Brother wilde hebben. "Ik wil mezelf niet op de borst slaan, maar het was voor mij onder de maat. Net zoiets als een redacteur van HP/De Tijd vragen een stuk voor de Donald Duck te schrijven."
Het hoeft van Wouters dan ook niet nog eens, als er in het najaar een nieuwe Big Brother komt. "Liever niet. Het geeft geen voldoening, echt nul. Het maakt niet uit of ik daar sta of een willekeurig iemand van de straat." Aan Big Brother heeft het niet gelegen. "Een mooi psychologisch drama. En in deze tijd van ranzigheid - het succes van het programma is niet te danken aan enig bloot."

quote:
Dat is waar hij goed in is. Improviseren en orde scheppen in de chaos. "Wat ik bij Big Brother doe is eigenlijk beneden mijn stand, zonder nu arrogant te doen. Ik zeg altijd dat ik nieuwsdienst heb op donderdagavond. Ik sta daar als nieuwslezer, zo kijk ik er tegen aan, dus zo doe ik het ook. De boodschappen, het kost me geen enkele moeite."

quote:
Tussen zijn wekelijkse verplichting op donderdag vloog Wouters de laatste weken steeds naar Rome, om filmpjes op te nemen voor zijn nieuwe show. Soms was hij zelfs van vrijdagochtend vroeg tot donderdagmiddag weg en precies op tijd terug om bij de redactievergadering te zijn.
Voor zijn nieuwe programma liet Wouters zich inspireren door de Italiaanse televisie. "Fascinerende televisie is dat. TV kijken in het buitenland is bijna altijd leuk. Je weet niet waar het over gaat, maar toch is het leuk. Dit wordt TV zoals je kent van Rai Uno, maar nu snap je het.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic (Datum 14 Januari 2000).]

pi_243529
Al een aantal keren gelezen dat John de Mol niet blij was met Rolf's ongeinteresseerde 'performance'. Als dat Italiaanse showtje het optimale is dat Rolf nu kan presteren dan is het gauw met hem gebeurd in Hilversum-Aalsmeer.
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_243530
Naar aanleiding van Hunter's bijdrage:

Rolf heeft nogal last van rancune tegenover Van den Ende (die hem 2 jaar geleden ontsloeg). Niet alleen rancune maar ook een behoorlijk superioriteitsgevoel:

quote:
Bij Endemol houden ze hun hart vast voor zijn nieuwe show, weet Wouters. "Mijn medewerkers worden uitgehoord, we hebben nota bene hackers op onze computer gehad."
Het is anderhalf jaar geleden dat Wouters met slaande ruzie afscheid nam van Van den Ende. In juni vorig jaar begon Wouters zijn eigen productiemaatschappij, Red Forest. Paul Cormont en Remco Garcia nam hij mee bij Joop van den Ende vandaan. "Twee van zijn beste mensen. Ze waren blij dat ze weg konden." In de tijd dat Veronica hem de Big Brother-presentatie toeschoof, begon Wouters met de voorbereidingen van zijn eigen programma Televisione di Rolfo. "Het wordt het grootste programma van Veronica de komende tijd, met het grootste budget en de meeste allure."
Wouters is de eerste die Van den Ende naar de kroon durft te steken. "Natuurlijk zijn ze bang daar. Zij maken nu als enigen grote amusementsprogramma's. En straks niet meer." Het gaat niet goed bij Van den Ende, flapt Wouters er dan uit. En dat hij verwacht dat Aalsmeer binnen twee jaar dichtgaat. Maar dat mag beslist niet opgeschreven.

Volgens mij raakt Rolf de greep op de werkelijkheid een klein beetje kwijt de laatste tijd...

pi_243531

Hallo! Long time, no see, maar wij zijn inmiddels compleet afgekickt, cold turkey, en kunnen hier dus best weer eens rustig langskomen. Toen wij dat HP-interview lazen, leefden wij erg mee met Rolf, die het toch wel zwaar te verduren heeft gehad met BB en Joop E. etc. Vroeger, honderddertig jaar geleden, was Rolf W. namelijk echt best een leuk type. Grappig. Vonden wij. Beetje kinderachtig, maar dat kan heel grappig zijn. Vinden wij.
Enfin (om met Martin Bril te spreken). Toen zagen wij laatst een flits van dat nieuwe programma van hem. De titel willen wij eigenlijk niet noemen, daar moeten wij erg van overge... hhhhhhhhh.... WIE VERZINT ZO'N TITEL???! En nu we het er toch over hebben, dat hele programma: WIE VERZINT DAT???!!! Oh, oh, oh, het was zo vreselijk deerniswekkend en hartverscheurend en ook tragisch, want zo goed bedoeld allemaal, en zo leuk bedacht qua format of hoe noemen ze dat in Hilversum, en er was zo ontzettend veel creatieve energie ingestoken, dat straalde er vanaf, echt waar, er zat een heel TEAM van fantastische mensen achter, echte mensen-mensen, dat zijn mensen die van andere mensen HOUDEN, in alle oprechtheid, en je wist: ze hebben hun ziel en zaligheid in dit hoogstandje gestoken, ze hebben er (citaat van de werkvloer) "Keihard aan getrokken met z'n allen", en meer van dat soort dingen, maar:

oh, oh, oh.

Wij zagen iets met een Italiaanse tolk in een leren onderbroek (of zoiets), en Rolf liep te stralen en te glimmen, die hele cocaïneverslaving was in één klap overwonnen, net als het chronische slaapgebrek, de inktzwarte wallen en de burn-out. Rolf was in topvorm! Het was echt ZIJN show, ZIJN "kindje" (citaat van de werkvloer), maar dat was dan wel een verdomd lelijk en sociaal gehandicapt kindje, om eerlijk te zijn.
De show was niet eens van het bedroevende niveau waar wij graag naar kijken (Linda de Mol's trouwshow, bijvoorbeeld), het deed gewoon PIJN. Aan onze ogen. Aan ons hoofd. Aan onze tenen. Aan alles. Dit is wat je noemt de déconfiture van Rolf W. Het is afgelopen. Terug naar de reclame. Terug naar af.

Een schizofreen is nooit alleen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')