abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_243519
http://www.showwereld.nl/bb/index.html


quote:

10.01.2000


Nederland loopt nog niet warm voor De Bus
--- Nu het hoofdstuk Big Brother voorlopig afgesloten is, hoopt SBS6 Nederland warm te kunnen maken met een Big Brother op wielen. Met man en macht wordt gewerkt aan De Bus, die vanaf 13 februari kriskras door Nederland gaat rijden. Maar Nederland wordt er voorlopig nog niet warm of koud van...

Afgelopen vrijdag beleefde De Bus zijn TV-premiere in het programma "The making of De Bus". In de eerste aflevering van deze docusoap was te zien dat er bij die "making" heel wat komt kijken. De Bus is van oorsprong een achttien meter lange, twee etages hoge vakantiebus, van een grote touroperator. Vooraleer men met de inrichting kon beginnen, moesten eerst eens al die stoeltjes worden verwijderd... "Het is volgens mij nog nooit eerder voorgekomen dat een TV-programma van zo'n grote omvang in zo'n korte tijd in elkaar wordt gezet", liet een zichtbaar vermoeide medewerker weten. Naast de dagelijkse TV-uitzending, van 19.15 tot 20.00 uur, zullen de verwikkelingen in De Bus, net als bij Big Brother, 24 uur per dag via Internet te volgen zijn.

Fons van Westerloo, directeur van SBS6, liet zich goed geluimd en met hooggespannen verwachting uit over het nieuwe project. De bebrilde TV-bobo moest afgelopen maanden met leder ogen aanzien hoe Veronica een van de grootste TV-successen aller tijden scoorde. The Young One wist aartsconcurrent SBS6 te passeren in kijkcijfers: na RTL4 werd Veronica de best bekenen commerciele zender van Nederland, terwijl die positie voorheen lange tijd door SBS6 werd bevolkt.

Of de brutale zender met De Bus daadwerkelijk zijn slag terug kan slaan, blijft afwachten. De eerste aflevering van "The making of De Bus" genoot slechts 325.000 belangstellenden, wat in dat timeslot, van zeven tot half acht 's avonds, niet beter was voor een schamele 8 procent marktaandeel. Maar goed, over het slagen van Big Brother was men destijds ook niet al te optimistisch... (RL)



quote:

Ook Net5 komt met Big Brother-opvolger!

--- Terwijl SBS6 druk doende is om De Bus aan het rijden te krijgen, is ook zusje Net5 bezig om een Big Brother-opvolger ter wereld te brengen. Het "kwaliteitsstation" komt binnenkort met "De Flat", een combinatie van BB en MTV's "The Real World"...

Bij SBS heeft men de BB-smaak kennelijk goed te pakken. Vanaf 13 februari kan men op 6 elke dag de verrichtingen volgen van de passagiers die in een 18 meter lange dubbeldekker door het ganse land gaan touren, zonder dat zij De Bus mogen verlaten. Het programma wordt gepresenteerd door ex-TMf-veejay Sylvana Simons, die momenteel het ludieke spelletje "Sexquiz on the Beach" voor SBS6 presenteert.

Maar ook Net5, het zusterkanaal, wil graag een graantje meepikken van Veronica's Big Brother-succes. De zender probeerde dat eerst door het MTV-programma "The Real World" uit te zenden, een Amerikaanse voorloper van BB, die al sinds begin jaren negentig loopt. Kijkcijfersucces bleef echter uit en daarom wil Net5 nu een Nederlandse versie van "The Real World" gaan brengen. Een groepje mensen van uiteenlopend pluimage bewoont een etage in Amsterdam, alwaar men 24 uur per dag in de gaten wordt gehouden door cameralenzen. De bewoners mogen hun pand echter ook verlaten en worden door camera-teams buiten de deur gevolgd, zoals ook in MTV's "The Real World" het geval was.

Zoals we eerder meldden, is ook MTV al begonnen met een variant op Big Brother. In de kelders van The New York Times sloot de zender zes jongeren op die daar onder spartaanse omstandigheden een week lang moesten overleven. (RL/JS)


http://home.wanadoo.nl/goodyman/home.htm


quote:

Artikel in de Telegraaf dd. 12 januari 2000:

Twintig duizend kandidaten meldden zich aan.

Duitse Big Brother wordt harder!

In maart start RTL2 in Duitsland met haar eigen versie van het succesprogramma Big Brother. Uiteraard wordt het Duitse programma ook geproduceerd door Endemol.

Al 20.000 kandidaten hebben zich aangemeld om in het Big Brotherhuis, dat op het ogenblik in aanbouw is op een akker bij Keulen, 100 dagen te gaan doorbrengen. Deze week is men in Duitsland gestart met het testen van 500 mannen en vrouwen. die eventueel in aanmerking komen om aan het programma mee te werken.

RTL2 wil dat zich tijdens de 100 dagen van de uitzendingen meer conflictsituaties voordoen dan bij het Nederlandse programma, dat men te harmonieus vond.

Dat lag vooral, vindt men, aan de keuze van de kandidaten die het door hun persoonlijkheid in het algemeen goed met elkaar konden vinden.

Voor die Duitse versie zoekt men daarom naar personen die niet op één lijn zitten en voor fellere contrasten kunnen zorgen. Het programma moet harder en zoals Bild am Sonntag schrijft, 'nog gemener' worden, wat m,en er ook mee mag bedoelen. Begrijpelijk is wel dat men meer verschillende types wil hebben. Zoals een echte machoman tegenover een softie en een keurige beambte tegenover een wilde chaoot. Op deze wijze wil men het programma pittiger maken.

Natuurlijk is er, net zoals dat in Nederland het geval was voor het programma van start ging, nu ook al veel kritiek op de opzet van het programma.

Onetisch.

Mediaexperts zeggen dat dergelijke experimenten met mensen, zoals in Big Brother, in de wetenschapswereld als ethisch onverantwoord worden aangemerkt. De Duitse mediawetenschapper Joe Groebel zegt: "In dit soort programma's ontstaan situaties die niet meer door psychologen te 'sturen' zijn. Er ontstaan omstandigheden die geen mens meer in de hand kan houden. Het gevaar ontstaat dat er psychologische gladiatorgevechten plaats hebben." Maar hoe dan ook. Big Brother lijkt op weg om net als in Nederland, een der grootste kijkcijfersuccessen van Duitsland te worden.



http://www.bigbro.cx/

quote:


Net bekomen van het nieuwjaarsfeest zijn dit weekeinde 36 mensen gedropt op het verlaten eiland Taransay in de Atlantische Oceaan. De bedoeling is dat zij het jaar 2000 in de meest primitieve omstandigheden, ‚n onder het toeziend oog van een televisiecamera, doorbrengen. De groep, 28 volwassenen en 8 kinderen, is uitgezocht als een dwarsdoorsnede van de Britse bevolking. Onder de deelnemers zijn een slager, een ex-gedetineerde, een arts en een leraar. Twee medewerkers van de BBC blijven op het eiland, om de voorbereidingen te treffen voor de tweewekelijkse komst van een filmteam. Het eiland Taransay, aan de westkant van de Hebriden, is extreem onherbergzaam. Het is onbebost en Atlantische stormen hebben er vrij spel. De laatste bewoners vertrokken twintig jaar geleden. Twee gezinnen zullen in een verlaten boerderij worden gehuisvest, de anderen krijgen een hut van turf. Eens in de zoveel tijd kunnen ze per rubberboot een uitstapje maken naar een naburig bewoond eiland. [bron: MediaCorner]


quote:

Televisieproducent Endemol Entertainment gaat in opdracht van het Portugese commerciele televisiestation TVI vanaf eind dit jaar een Portugese versie van het programma 'Big Brother' produceren. De Portugese versie van 'Big Brother' gaat ongeveer 80 uur televisiezendtijd omvatten. Het programma zal 120 dagen achtereen te zien zijn. De frequentie is gelijk aan die van het Nederlandse project: dagelijks op prime time een verslag van 25 minuten, een wekelijks live discussieprogramma van een uur en een wekelijkse terugblik van eveneens een uur. Voor de productie van 'Big Brother' in Portugal wordt een speciaal 'huis' gebouwd in de buurt van Lissa
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_243520
pi_243521
* JayBee vindt het genoeg geweest.

Niet jouw geweldig informatieve bijdragen, Hunter, maar betreft het uitzien naar en het volgen van een BB-opvolger. Ik heb het er best moeilijk mee gehad dat ik BB zo graag op de voet wilde volgen - inclusief de streams (maar dan voornamelijk de getypte FOK!verslagen). Ook op zo'n avond als deze met 'Hoe is het nu met Bart Martin en Sabine' zit ik weer (wat ik zelf ook verbazend vind) te genieten voor de buis. Ik kijk wel uit om met te veel belangstelling een aflevering van de Bus of wat voor kloon dan ook te gaan zitten kijken. Ik heb echt belangrijkere dingen te doen. Ik had ook belangrijkere dingen te doen dan BB, en vandaar mijn standpunt.

Groetjes uit Delft (en bedankt voor de info, Hunter) - JayBee

[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 14 Januari 2000).]

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


pi_243522
Kan jij niet met een laptop in die bus gaan zitten?

p.s. Ik vind dit je leukste plaatje tot nu toe

"Don't drink water, fish fuck in it"
pi_243523
Hunter ... je weet welk plaatje mijn favoriet is

Hoewel dit plaatje ook zeer charmant is
* JayBee zou voor Hunter in -de Bus- stemmen.

Hoewel de bus niet meer dan een slap aftreksel is.

[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 15 Januari 2000).]

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


pi_243524
http://www.showwereld.nl/bb/index.html

quote:

EN NU ECHT BACK TO BASIC!

Big Brother 2 komt eraan!

--- De plannen waren er al, maar nu is het definitief. Big Brother 2 komt eraan! Veronica heeft officieel toegezegd in september van dit jaar met de tweede reeks van dit uiterst populaire programma te komen.

Het concept van het programma zal wel enigszins worden aangepast. De makers vonden dat het eerste Big Brother te veel afweek van hun oorspronkelijke idee om "back to basic" te gaan. In deel twee zullen de deelnemers dan ook strenger worden aangepakt. Zo zullen de bewoners geen extraatjes meer krijgen, als ze daar geen royale prestatie tegenover zetten. In de afgelopen Big Brother kregen de bewoners regelmatig "cadeautjes" als een flesje wijn, een kratje bier, pizza's etcetera, zonder daarvoor een extra inspanning te hoeven verrichten.

BB-producent John de Mol heeft al eerder te kennen gegeven dat de bewoners volgens zijn mening veel te veel van de redactie gedaan kregen. Kandidaten die graag een paar weken 'opgesloten' willen worden in een huis met een aantal onbekenden, en een strenge aanpak niet schuwen, kunnen zich nu reeds bij Veronica aanmelden.

Het ziet er overigens naar uit dat Big Brother 2 niet meer gepresenteerd zal worden door Rolf Wouters. Met zijn koele en afwezige prestatie plus de vele dedaine uitspraken die hij over BB deed, heeft hij John de Mol het bloed onder de nagels vandaan gehaald... (RL)


quote:
ONGEZOUTEN KRITIEK
Twijfels rond nieuwe show Rolf Wouters
--- Dolblij was Rolf Wouters toen hij eindelijk "verlost" was van Big Brother en zich volop kon gaan storten op zijn nieuwe, Italiaanse avontuur: "Televisione di Rolfo". Maar het Nederlandse publiek lijkt nog niet erg gecharmeerd van deze spaghettishow...

Rolf Wouters heeft het niet erg makkelijk: TV-koningen John de Mol en Joop van den Ende lijken zich tegen hem te keren: John hekelde publiekelijk Rolfs teleurstellende presentatie van Big Brother en met Joop leeft eigenwijze Rolf al jaren op gespannen voet, zeker nu de presentator onafhankelijk wil zijn en zijn eigen productiemaatschappijtje heeft. Dat bedrijf maakt ook Rolfs nieuwste show "Televisione di Rolfo", waarvoor hij ten dage van Big Brother veelvuldig "reclame maakte". Niettemin blijkt de kijker deze show lang niet zo interessant te vinden als Big Brother.

Terwijl Rolf zich in het verleden profileerde als een begenadigd en uiterst creatief programmamaker (denk aan "Now or Never", "Wedden Dat" en "Who's talking"), slaat hij met "Televisione di Rolfo" volgens velen de plank mis. Rolf zegt dat hij zich voor zijn nieuwe show liet inspireren door de Italiaanse televisie (de zondagmiddagshows op Rai Uno), omdat hij die fascinerend vindt. Maar de kijker blijkt het niet zo fascinerend te vinden. Nota bene Veronica hield op zijn website een poll waarbij de bezoekers hun mening konden geven over het programma. Op de vraag wat men nou van Rolfs nieuwe programma vindt, antwoordde 42 procent: "waardeloos, er zit werkelijk niets in". 38 procent had het programma niet eens gezien en slechts 20 procent was wel te spreken over Rolfs nieuwe "project".

Ook de kijkcijfers vallen wat tegen, zeker in vergelijking met BB. Niet meer dan 600.000 belangstellenden keken naar de eerste afleveringen. Woensdag waren het er 735.000, maar dat had waarschijnlijk te maken met het aantreden van vrouwenidool Fabio, dat in de kranten met veel bombarie werd aangekondigd.

In "Big Brother - Het boek" vertelt Rolf: "Ik heb geaarzeld of ik Big Brother wel zou presenteren, want ik maak graag mijn eoigen programma's en die behoren tot een heel ander genre dan Big Brother. Ik moet oppassen dat ik mijn imago als amusementsmaker niet binnen drie maanden volledig de grond inboor." Dat imago lijkt nu dan toch geschaad. En niet zozeer door Big Brother... (JS/RL)



I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  zaterdag 22 januari 2000 @ 11:07:00 #7
242 Pinball
Electric Monk
pi_243525
En wij ons maar druk maken over de gevolgen van BB voor de bewoners
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_243526
quote:
op 01-22-2000 om 11:07 AM schreef Pinball het volgende:
En wij ons maar druk maken over de gevolgen van BB voor de bewoners


Een Rolf moet blijven topic dan maar ?

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  zaterdag 22 januari 2000 @ 16:26:00 #9
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_243527
Ik denk eerder aan een "Nooit meer Ruud Topic"
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')