abonnement Unibet Coolblue
pi_72417010
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:49 schreef hp22 het volgende:
Ik vind hem heerlijk, wolfgang gartner remix is favoriet! Heel wat anders dan z'n gebruikelijke electrogeweld ook.
Zal die remix dan maar es gaan beluisteren, wie weet..
quote:
Ook al vinden sommigen 'm vast cheesy . Rank 1 - Symfo vind ik ook feest!
Da's idd mooi plaatje!

btw: nog mensjes aanwezig @ Full On Ferry?
pi_72418396
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:49 schreef hp22 het volgende:
Dat zal te maken hebben met de smaak van de meesten hier, velen zijn niet (meer!) zo weg van de armin's, menno de jong's en markus schulzen ( ). Of dat aan ons ligt of aan hun zullen we in het midden laten. Ik vind trance nog steeds geweldig, het kan emoties bij me opwekken die onvergelijkbaar zijn met die van andere genres. Maar dit zijn voornamelijk 'oude' nummers. Voor mijn radioprogramma heb ik soms ook moeite fatsoenlijke nieuwe trance te vinden, een goed voorbeeld van een recente die ik wel heerlijk vind is:
Dat herken ik op zich wel. Voor mij zijn trance echt de nummers waarvan je kippevel krijgt vanwege het xtc-gevoel; alsof je 'untouchable' over de wolken vliegt zeg maar. Muziek die je raakt omdat je weet dat er een soort gevoel achter zit, niet een zoveelste krampachtige poging van iemand die FL heeft ontdekt om ongeinspireerde kaas te maken in de hoop een hit te scoren.

Een mooi klassiek voorbeeld daarvan vind ik

Op dat vlak ben ik zelf nog steeds gecharmeerd van Airbase, Markus Schossow, Shah, Mike Foyle en Above & Beyond. Cosmic Gate verrast ook positief met alles wat de laatste tijd van hun hand rolt, na hun simpele stampwerk als 'Fire Wire' etc. Zelf wordt ik ook niet warm van het vlakke doorbeukwerk wat je bijvoorbeeld veel uit de Vandit stal hoort komen, of de poppy / housy crap die armin en tiesto tegenwoordig producen. Van de 'oude' garde lijkt alleen Ferry Corsten tegenwoordig nog trouw aan de trance sound.

Maar zo lang er nog steeds producers en DJ's zijn die laten zien dat ze begrijpen wat trance inhoud, blijf ik het volgen.

Verder vind ik de ontwikkelingen van prog trance uit de hoek van Schulz' Coldharbour ook erg lekker, en de balaeric trance stroming die Shah eigenhandig nieuw leven in heeft geblazen verveelt ook bijna nooit. Dat er trance-liefhebbers zijn die dat tettertrance noemen kan ik me dan ook niet voorstellen. Heeft misschien ook met nostalgie te maken; je kunt natuurlijk niet verwachten dat elke nieuwe track het niveau van Southern Sun heeft
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  vrijdag 4 september 2009 @ 00:42:02 #253
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_72420980
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:26 schreef Malebolgia het volgende:
Cosmic Gate verrast ook positief met alles wat de laatste tijd van hun hand rolt, na hun simpele stampwerk als 'Fire Wire' etc.
Simpele stampwerk als fire wire ?! Nou, dat is dus een klassieker en die hoor ik ze nu niet echt meer maken, jij wel? Het is voor begrippen van nu misschien simpel maar jij stond vast zelf niet mainstage Trance Engery destijds?
quote:
Verder vind ik de ontwikkelingen van prog trance uit de hoek van Schulz' Coldharbour ook erg lekker.
Slaat ook nergens op want na Coldharbour 6 of 7 is er totaal niks meer uitgekomen wat het niveau haalt van de eerste delen.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  vrijdag 4 september 2009 @ 01:02:25 #254
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_72421369
quote:
Op donderdag 3 september 2009 09:39 schreef DreamAway het volgende:
De nieuwe Tiësto, diiiiiiiiikkkkk

Ik vind het helemaal geen Tiësto stijl Of mis ik nu wat (oudere) producties van Tiësto die wel op enige manier hier op lijken? Als Tiësto deze lijn doorzet komt hij opeens in een heel ander hokje terecht (hoewel ik een hekel heb aan hokjes qua muziek, maargoed door deze keer mag het ff...); zal wel ff wennen worden voor veel mensen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bravebart op 04-09-2009 01:07:55 ]
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_72421699
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:42 schreef jackson het volgende:
[..]
Simpele stampwerk als fire wire ?! Nou, dat is dus een klassieker en die hoor ik ze nu niet echt meer maken, jij wel? Het is voor begrippen van nu misschien simpel maar jij stond vast zelf niet mainstage Trance Engery destijds?
[..]
Slaat ook nergens op want na Coldharbour 6 of 7 is er totaal niks meer uitgekomen wat het niveau haalt van de eerste delen.
Goed....

Anders tel je een keer tot 10 en lees je je reactie terug vóór dat je hem post.
Heb je ik op je pik getrapt ofzo?
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:50:02 #256
134192 DreamAway
beautiful noise
pi_72425035
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:11 schreef Malebolgia het volgende:
ik noem Shah-producties dan ook zeker geen tettertrance. Dat deed DreamAway, toen ze eerder in dit topic een track (Java) van Shah en Ralph Fritsch (aka Black Pearl) tettertrance noemde. En diezelfde DreamAway noemt die bliepjestrack van Tiesto dik. In een trance-topic vond ik dat een vrij vreemde combinatie, vandaar...
Ho! Dat ik één nummer tettertrance noem, betekent nog niet dat ik de artiest heb afgeschreven. Shah voert vaak hetzelfde trucje uit, maar die werkt ook in veel gevallen wél heel goed. Bij Java vond ik het te standaard. Blijft een kwestie van smaak.
Toevallig hebben Shah en Tiësto qua stijl vrijwel niks meer met elkaar te maken. Mijn smaak beperkt zich inmiddels godzijdank niet meer tot alleen trance (is nooit echt het geval geweest, maar zo kwam het over in dit topic waarschijnlijk), dus ik kan zo'n dikke electro-knaller (want trance is het niet meer te noemen) als die van Tiësto wel waarderen. Heb hem in Ibiza live gehoord in de Privilege, en hij knalt er keihard in!

Dus! Blijft een kwestie van verschillende smaken. En naar mijn idee mag je in een trance topic best andere genres bespreken, trance is allang niet meer alleen trance.
quote:
Op donderdag 3 september 2009 21:11 schreef Malebolgia het volgende:

Ik moet wel zeggen dat ik het persoonlijk jammer vind dat er naar mijn idee in dit topic [edit: eigenlijk deze topicreeks] steeds minder goede trance-producties / producers / dj's aan elkaar getipt worden. Want ook al moet je misschien wat beter zoeken, het is zeker niet zo dat die er niet zijn. Het lijkt soms meer op een klaagzang over de belabberde kwaliteit van de huidige trance en de daaropvolgende verschuiving naar meer electro/progressive/techno-achtige zaken.

Maar wie ben ik; ws denken de vaste CTT-ers hier heel anders over...
wederom: trance is allang niet meer alleen trance. Lijkt me lastig om op dit moment als purist door het leven te moeten gaan

Maar idd, meer positiviteit!!! Mijn tipjes:

- Way Out West komt in Oktober uit met een nieuw album, 'We Love Machine', veelbelovend!
- Probeer tyDi's 'Look Closer' album eens.
- RAM - Ramsterdam (Jorn van Deynhoven remix) blijft supervet, net als BT feat. Jes - Every Other Way (Armin van Buuren remix) (staan op Universal Religion 4)
- Dash Berlin komt in Oktober ook met een album uit 'The New Daylight', daar staan ook wel wat dikke trancers op.
- Komt een nieuw album van Andain aan (Josh Gabriel!!) en hij is ook bezig een album met z'n Winter Kills project te maken.

Zo, dit klinkt als sponsored by Armada, maar daarbuiten krijg ik qua trance niet zoveel mee. Sorry.
| ...After silence, music is the closest to translate the inexpressible... |
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:59:33 #257
105311 Xantra
Cinematographer
pi_72426562
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:42 schreef jackson het volgende:

[..]

Simpele stampwerk als fire wire ?! Nou, dat is dus een klassieker en die hoor ik ze nu niet echt meer maken, jij wel? Het is voor begrippen van nu misschien simpel maar jij stond vast zelf niet mainstage Trance Engery destijds?
[..]

Slaat ook nergens op want na Coldharbour 6 of 7 is er totaal niks meer uitgekomen wat het niveau haalt van de eerste delen.
hmz ik vind Fire Wire een groot stuk crap....

Coldharbour tijd niet meer gevolgd, in het begin volgde ik alle releases, maar ik vond het steeds minder kwaliteit worden...
[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
pi_72426817
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:50 schreef DreamAway het volgende:
- Komt een nieuw album van Andain aan (Josh Gabriel!!) en hij is ook bezig een album met z'n Winter Kills project te maken.
"Andain - Beautiful things (gabriel and dresden unplugged mix)" kan ik nog steeds bij wegdromen..
  vrijdag 4 september 2009 @ 11:21:54 #259
134192 DreamAway
beautiful noise
pi_72427072
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:42 schreef jackson het volgende:
Slaat ook nergens op want na Coldharbour 6 of 7 is er totaal niks meer uitgekomen wat het niveau haalt van de eerste delen.
Mike Foyle - Bittersweet Nighshade vind ik persoonlijk toch wel één van de allerbeste Coldharbour platen!
Arnej - They Always Come Back + Arnej - Tomorrow Never Comes wil er ook wel goed in

Fijn weer zeg, zo'n ouderwetsche discussie
| ...After silence, music is the closest to translate the inexpressible... |
pi_72428092
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:50 schreef DreamAway het volgende:
Ho! Dat ik één nummer tettertrance noem, betekent nog niet dat ik de artiest heb afgeschreven. Shah voert vaak hetzelfde trucje uit, maar die werkt ook in veel gevallen wél heel goed. Bij Java vond ik het te standaard. Blijft een kwestie van smaak.
Absoluut. ik wilde ook zeker niet suggereren dat je een hele artiest afschrijft omdat een productie van hem je niet zo aan stond.
quote:
Toevallig hebben Shah en Tiësto qua stijl vrijwel niks meer met elkaar te maken. Mijn smaak beperkt zich inmiddels godzijdank niet meer tot alleen trance (is nooit echt het geval geweest, maar zo kwam het over in dit topic waarschijnlijk), dus ik kan zo'n dikke electro-knaller (want trance is het niet meer te noemen) als die van Tiësto wel waarderen. Heb hem in Ibiza live gehoord in de Privilege, en hij knalt er keihard in! Dus! Blijft een kwestie van verschillende smaken. En naar mijn idee mag je in een trance topic best andere genres bespreken, trance is allang niet meer alleen trance.
Dat laatste ben ik ook helemaal met je eens; ontwikkeling is wat een genre bestaansrecht geeft. Ik vond het alleen jammer dat de link naar trance een beetje verloren leek te gaan onder de aandacht voor de aangrenzende genres waardoor het tegenwoordig beinvloed wordt.
quote:
Maar idd, meer positiviteit!!! Mijn tipjes:
Mee eens! Bedankt voor die tips; van iemand die zo dicht bij het vuur zit zijn deze natuurlijk op een regelmatige basis welkom . Gabriel's Winter Kills klinkt idd zeer veelbelovend.

En nog om even terug te komen op die Coldharbor discussie: ik doel niet op een specificieke serie, maar meer op de producties die Schulz ofwel zelf maakt vanuit zijn Coldharbour studio (incl zijn Dakota project), ofwel die zijn 'coldharbour-seal-of-approval' dragen, zoals het werk van Arnej en andere platen die hij tijdens GDBC support.

Verder vond ik de 'die-en-die track uit de nieuwe ASOT / GDBC / TAWT / CL / MI episode' tips altijd erg prettig in dit topic; blijf je op de hoogte van nieuwe pareltjes zonder dat je per sé al die radioshows zelf moet volgen.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:19:13 #261
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_72428588
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 01:20 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Goed....

Anders tel je een keer tot 10 en lees je je reactie terug vóór dat je hem post.
Heb je ik op je pik getrapt ofzo?
Anders trek je het je even aan. Ik ben niet op mijn pik getrapt gezien:

- Mijn pik niet zo groot is, dus je moet goed mikken en dat lukt vast niet zonder tact (wat jij ook mist)
- Je wat mij betreft niet echt kijk hebt op muziek, dus wat je roept is mij prima

Het probleem ontgaat me ook een beetje omdat ik gewoon mijn mening geef en ik niet snap dat jij het anders ziet. Wat ik verwacht zijn wat tegenargumenten en niet het advies om tot 10 te tellen danwel mijn post terug te lezen. Mails naar de directeur lees ik terug en geen post op fok!
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:59 schreef Xantra het volgende:

[..]

hmz ik vind Fire Wire een groot stuk crap....

Coldharbour tijd niet meer gevolgd, in het begin volgde ik alle releases, maar ik vond het steeds minder kwaliteit worden...
Dat mag maar het knalde toen wel en kan het nog prima horen één keer per jaar als ik een oud setje luister . Wat betreft Coldharbour heb je er verstandig aan gedaan
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:21:46 #262
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_72428648
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:58 schreef Malebolgia het volgende:
En nog om even terug te komen op die Coldharbor discussie: ik doel niet op een specificieke serie, maar meer op de producties die Schulz ofwel zelf maakt vanuit zijn Coldharbour studio (incl zijn Dakota project), ofwel die zijn 'coldharbour-seal-of-approval' dragen, zoals het werk van Arnej en andere platen die hij tijdens GDBC support.
Zijn show GDJB is altijd geweldig, dat ben ik totaal met je eens. Is altijd kwaliteit met ook veel nieuwe/jonge/frisse producers. Persoonlijk verkies ik vanaf moment één GDJB boven ASOT
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_72429969
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:19 schreef jackson het volgende:
Anders trek je het je even aan. Ik ben niet op mijn pik getrapt gezien:
- Mijn pik niet zo groot is, dus je moet goed mikken en dat lukt vast niet zonder tact (wat jij ook mist)
- Je wat mij betreft niet echt kijk hebt op muziek, dus wat je roept is mij prima
je maakt het zelf vrij moeilijk om dat niet te doen als je zo fel reageert en het zo op de persoon speelt. Leek me gewoon vrij overbodige manier van je mening geven in een topic over een gedeelde liefde voor hetzelfde muziekgenre.

En geen kijk op muziek hebben; tsja op zich zou ik die opvatting nog wel begrijpen als ik hier Ian van Dahl, DJ Sammy en Barthezz [edit: ok minder goed voorbeeld] Milk Inc, Lasgo, Cascada aan zou halen als dé grote trance namen van onze tijd ... Maar wellicht dat je de onwetenden onder ons af en toe misschien wil verblijden met de 'echte' kijk op goede trance van tegenwoordig, opdat zij het uiteindelijk toch het Licht zien?

Ik zou dat in ieder geval zeer waarderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Malebolgia op 04-09-2009 14:20:52 ]
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_72430709
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:09 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Barthezz
Bwehehehe, die doet het nog altijd best aardig hoor, heb zelfs een topic aan hem gewijd

[ Bericht 4% gewijzigd door hp22 op 04-09-2009 13:59:09 ]
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:54:28 #265
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_72431241
Barthezz was ook gewoon cool .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_72431658
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:37 schreef hp22 het volgende:

[..]

Bwehehehe, die doet het nog altijd best aardig hoor, heb zelfs een topic aan hem gewijd
Ziehier een bewijs van mijn ontwetendheid betreffende aliassen (topic intro's lezen) ;-)
First Light vind ik idd ook een aardig puike productie.

Straks kom ik er nog achter dat DJ Sammy stiekem een alias is van Paul van Dyk
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:10:08 #267
105311 Xantra
Cinematographer
pi_72431684
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:09 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

En geen kijk op muziek hebben; tsja op zich zou ik die opvatting nog wel begrijpen als ik hier Ian van Dahl, DJ Sammy
Eeeeeeeeeeey ga nou niet Sammy bashen want dan kom ik je opzoeken!


[b]BRING ME THE OSCARS[/b]
Y. Mulder: 'Ja, we gaan nu Huntelaar met Van Basten vergelijken, zo goed was Van Basten niet!'
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:41:17 #268
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72432571
DJ Sammy had anders een uitstekende trancert met Boys of Summer naar mijn mening.


Echter was daar wel de Humate remix voor nodig om het enigszins setwaardig te maken.
pi_72433912
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:09 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

Ziehier een bewijs van mijn ontwetendheid betreffende aliassen (topic intro's lezen) ;-)
First Light vind ik idd ook een aardig puike productie.

Straks kom ik er nog achter dat DJ Sammy stiekem een alias is van Paul van Dyk
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:36:23 #270
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_72439429
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:09 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

je maakt het zelf vrij moeilijk om dat niet te doen als je zo fel reageert en het zo op de persoon speelt. Leek me gewoon vrij overbodige manier van je mening geven in een topic over een gedeelde liefde voor hetzelfde muziekgenre.

En geen kijk op muziek hebben; tsja op zich zou ik die opvatting nog wel begrijpen als ik hier Ian van Dahl, DJ Sammy en Barthezz [edit: ok minder goed voorbeeld] Milk Inc, Lasgo, Cascada aan zou halen als dé grote trance namen van onze tijd ... Maar wellicht dat je de onwetenden onder ons af en toe misschien wil verblijden met de 'echte' kijk op goede trance van tegenwoordig, opdat zij het uiteindelijk toch het Licht zien?

Ik zou dat in ieder geval zeer waarderen.
Kusjes en bloemen... wel water geven, anders gaan ze dood
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_72439446
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:28 schreef hp22 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
hij kijkt ook als superman die kryptonite vast houd..
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  zaterdag 5 september 2009 @ 15:26:19 #272
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72461975
quote:
Tracklist:
1. BT feat. Jes - Every Other Way (Armin van Buuren Remix)
2. Nic Chagall feat. Jonathan Mendelsohn - This Moment (Prog Mix)
3. Julian Vincent feat. Cathy Burton - Here For Me (Mark Otten Re-Dub)
4. Espen Gulbrandsen vs. DJ Julian Vincent feat. Maria Nayler - Perfect Sky
5. Cerf, Mitiska & Jaren - Beggin’ You (Armin van Buuren Remix)
6. Daniel Kandi – Venice Beach
7. Gaia – Tuvan (Gareth Emery Remix)
8. Lange & Andy Moor - Stadium Four
9. Activa vs. Chris & Matt Kidd - U.R. (Stoneface & Terminal Remix)
10. Roger Shah & Signum - Healsville Sanctuary (Roger Shah Mix) (Armin van Buuren Edit)
11. RAM - RAMsterdam (Jorn van Deynhoven Remix)
12. Ian Betts – False Gods
13. tyDi & Dennis Sheperd feat. Marcie - Somehow (Sebastian Brandt Dub Remix)
14. Dakota - Sin City (Rex Mundi Remix)
Aldus het eind september te verschijnen album Universal Religion 4: Live from Ibiza.
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:15:58 #273
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_72463188
Sander van Doorn - Bastillon, heerlijk nummertje.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_72463236
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:15:59 #275
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72467827
Heb nu Louder than Boom gehoord in Tiesto's set op Creamfields, dan is het toch wel erg lekker hoor.

En daarna doorvlammen met zijn remix van Papillion (editors)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')