abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_243494
http://www.showwereld.nl/bb/index.html

quote:

DOCHTERS ZIJN HET BELANGRIJKST

Willem wil vergeten worden

--- In tegenstelling tot Bart en Ruud, krijgt Willem Boomsma maar weinig lucratieve klusjes aangeboden. De voormalige kok in het Big Brother-huis is nog niet eens gevraagd om zijn recepten in boekvorm uit te brengen! De rustige Fries wil ook het liefst zo snel mogelijk vergeten worden...

Willem vertelde vorige week dat hij niet het huis in is gegaan om beroemd te worden. "Ik was net gescheiden van mijn vrouw, Tessa en wilde maar een ding: het verdriet van mijn stukgelopen huwelijk verwerken. En dat is me gelukt", liet Willem weten. "Ik mag dan niet gewonnen hebben, maar voor mij is de grootste overwinning dat ik mijn grootste pijn en verdriet kwijt ben. In het huis heb ik de rust gevonden, waar ik zo lang op zoek naar was. Vooral Bart en Ruud hebben me dat geleerd."

Vooralsnog zullen we Willem alleen enkele malen terugzien als kok in "Koffietijd", het roemruchte ochtendprogramma van Hans en Mireille. Vrijdag maakt hij daar een lekkere broodmaaltijd. De ex-BB'er wil gewoon blijven lesgeven op de hotelvakschool en ook zijn baan in het restaurant wil hij niet opgeven. Verder wil hij natuurlijk veel tijd gaan besteden aan zijn dochtertjes Lindy en Rosanne, want met hen heeft hij veel in te halen. "Ik leef nu voor mijn kinderen. En over een paar maanden weet niemand waarschijnlijk meer wie Willem is."

Met zijn roddelgedrag en het vermeende verraden van maatje Ruud maakte Willem zich niet erg geliefd bij het Nederlandse publiek, terwijl hij daarvoor toch een van de populairsten in het huis was. De kok werd geraakt door scheldpartijen vanachter de BB-schutting. "Als ik van tevoren had geweten dat Nederland er zo op zou reageren, had ik nooit meegedaan..." (RL)


I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_243495
Hallo Hunter,

weet jij ook of Willem de eerste/enige is die zo expliciet zegt dat hij nooit aan BB had meegedaan als hij alles van te voren had geweten ?

Sorry ik zie het al!

[Dit bericht is gewijzigd door BooBooSan (Datum 14 Januari 2000).]

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
pi_243496
Hunter,

Bedankt voor dit stukje.

Ik had al enige tijd het vermoeden dat de reachties op Willem hem zwaar moesten vallen. Hij was nooit genomineerd en dacht dus dat hij zeer gewaardeerd werd. De scheldpartij buiten het hek (matennaaier)heeft hem waarschijnlijk voor het eerst doen inzien dat het anders lag, maar de schok zal er niet minder om zijn.

Overigens, het verweer van Willem dat Bart goed ligt bij The young one vind ik kinderachtig, ik ben als 37-jarige ook een Bart-fan omdat hij niet zo kleurloos was.

  vrijdag 14 januari 2000 @ 00:13:00 #4
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_243497
Ik vind vooral de laatste zin: "Als ik van tevoren had geweten dat Nederland er zo op zou reageren, had ik nooit meegedaan…” erg opvallend.

Vooral omdat hij niet zegt dat hij zich dan anders zou hebben gedragen. Volgens mij wijst dit erop dat hij zijn “geroddel” niet zo negatief bedoelde als er door de uitzendingen van werd gemaakt
Het lijkt erop dat hij erg teleurgesteld is dat de kijkers dit niet hebben begrepen.

Terug uit het enge bos
pi_243498
Het lijkt me dat Willem die uitspraak vooral doet uit teleurstelling. Ruud en Bart krijgen leuke aanbiedingen en hij wordt door heel Nederland gezien als roddelkont. Ik zou daar ook niet aan moeten denken.
  vrijdag 14 januari 2000 @ 00:22:00 #6
1464 ART
FOK!member
pi_243499
Als ik dit lees, vrees ik een beetje voor de depressie die Willem over een paar maanden als een mokerslag zal treffen. Hij was de laatste weken erg bezig met die hoofdprijs, ging zich door de niet-nominaties en de VOO-psycholoog ('jij bent een leider') steeds zekerder voelen, maar landde keihard in de werkelijkheid toen de verwensingen over de schutting vlogen. Van de pijn van zijn mislukte huwelijk is hij af (zegt hij), maar ik vrees dat hij er een nieuw probleem bij heeft. Het zal al zijn nuchterheid vergen daar weer overheen te komen.
Het is het Gesprek waar het om draait
pi_243500
Willem kennende zal hij het rationaliseren met opmerkingen als 'ze kennen de echte Willem niet' en 'het was iedere dag maar een half uurtje'.

Wat mij opvalt is dat geen van de ex-bewoners uitspraken doet over het feit dat ze zo'n 20 uur per dag op internet te volgen waren.

pi_243501
quote:
op 01-14-2000 om 12:13 AM schreef Bor het volgende:
Ik vind vooral de laatste zin: "Als ik van tevoren had geweten dat Nederland er zo op zou reageren, had ik nooit meegedaan…” erg opvallend.

Vooral omdat hij niet zegt dat hij zich dan anders zou hebben gedragen. Volgens mij wijst dit erop dat hij zijn “geroddel” niet zo negatief bedoelde als er door de uitzendingen van werd gemaakt
Het lijkt erop dat hij erg teleurgesteld is dat de kijkers dit niet hebben begrepen.


Ja Bor,

daarom wordt ik ook steeds nieuwsgieriger wat de ex-bewoners 'straks' zullen zeggen waneer ze weer vrijuit hun mening kunnen geven zonder dat ze door VOO daarvoor op de vingers kunnen worden getikt!

Het tv programma is inmiddels ruim 2 weken voorbij, en nog weet niemand precies hoe het met de spelregels zit.Laat staan dat iemand iets over die contracten weet die ze hebben getekent.

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  vrijdag 14 januari 2000 @ 00:36:00 #9
1234 HiZ
Istanbullu
pi_243502
Hoi Art,

Uit ervaring weet ik dat het enige positieve van een depressie is dat het je niet als een moker raakt. Het is een heel geleidelijk proces waar je zelf eigenlijk helemaal niet zozeer zicht op hebt.

HiZ


quote:
op 01-14-2000 om 12:22 AM schreef ART het volgende:
Als ik dit lees, vrees ik een beetje voor de depressie die Willem over een paar maanden als een mokerslag zal treffen. Hij was de laatste weken erg bezig met die hoofdprijs, ging zich door de niet-nominaties en de VOO-psycholoog ('jij bent een leider') steeds zekerder voelen, maar landde keihard in de werkelijkheid toen de verwensingen over de schutting vlogen. Van de pijn van zijn mislukte huwelijk is hij af (zegt hij), maar ik vrees dat hij er een nieuw probleem bij heeft. Het zal al zijn nuchterheid vergen daar weer overheen te komen.



pi_243503
Wat we wel weten, zijn de reacties van sommige bewoners in het begin van BB, over wat zij toen noemden 'de wurgcontracten'. Het was een van de eerste nieuws-items die hier op FOK!zine newsroom verschenen zijn.

Met name uit Martins' interview met Danny vlak na M.'s vertrek bleek, hoezeer Martins mond nog gesnoeid werd door VOO.

Voor bronnen, zie: FOK!nieuws

  vrijdag 14 januari 2000 @ 01:02:00 #11
1464 ART
FOK!member
pi_243504
quote:
op 01-14-2000 om 12:36 AM schreef HiZ het volgende:
Hoi Art,

Uit ervaring weet ik dat het enige positieve van een depressie is dat het je niet als een moker raakt. Het is een heel geleidelijk proces waar je zelf eigenlijk helemaal niet zozeer zicht op hebt.

HiZ



HiZ, dan hoop ik voor Willem dat hij goede hulp in de buurt heeft, die herkent wat er aan de hand is. Het zou kunnen dat mensen na een tijdje gaan zeggen 'Die Big Brother kennen we nu wel'. Jij hebt hier duidelijk meer ervaring mee. Denk je dat de laatste weken in het BB-huis en alle voor Willem niet zo prettige ontwikkelingen die daarmee gepaard gingen, hem bezig zullen blijven houden, als een plaat die blijft hangen?

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_243505
Art,

We zien het misschien te somber. Ik las elders op dit forum dat Willem weer werkt in een restaurant en op de hotelvakschool. Bovendien schijnt hij in zijn eigen gebied, Leek en omstreken wel gewaardeerd te worden.

Als hij daar nu blijft en geen televisie kijkt komt het misschien nog goed

Groet, Darkthorn

  vrijdag 14 januari 2000 @ 07:32:00 #13
1835 Jangalene
From the Twilight zone
pi_243506
Willem heeft inderdaad in Leek e.o. wat kleinere 'klusjes'. Vanmidag (vrijdag 14-01) gaat hij een van de favoriete recepten van de BB-bewoners koken in een plaatselijke supermarkt. Vanavond (14-01) is hij speler van het sterrenteam op de gala-avond van het Leekster voetbalgala.
Door weinig te zeggen vertel je vaak meer dan door veel te zeggen.
pi_243507
Opvallend is, dat de titel van dit Topic precies aangeeft, wat het antwoord is op een kreet, die aan het begin van dit Forum overal klonk, nl.: "ze hebben er toch zelf voor gekozen.. ?"

De waarheid blijkt dus anders te liggen (voor sommigen dan)...

pi_243508
quote:
op 01-14-2000 om 12:20 AM schreef Darkthorn het volgende:
Het lijkt me dat Willem die uitspraak vooral doet uit teleurstelling. Ruud en Bart krijgen leuke aanbiedingen en hij wordt door heel Nederland gezien als roddelkont. Ik zou daar ook niet aan moeten denken.

Ik weet niet of het uit teleurstelling is, mateen vanaf het moment dat ze uit huis zijn heeft Willem gezegd dat er voor hem niet al te veel belangstelling zou zijn, en dat hij daar zelf ook niet al te veel behoefte aan had. Hij dacht wel dat Bart vanwege zijn koppie (en het winnen) veel aandacht zou krijgen en Ruud vanwege zijn persoonlijkheid, ook al toen ze in het huis waren. Iig zag hij zichzelf niet als zo'n sterke persoonlijkheid, maar meer als de kok.


quote:

Van Darkthorn - 14 Januari 2000 @ 00:29. (108)

Willem kennende zal hij het rationaliseren met opmerkingen als 'ze kennen de echte Willem niet' en 'het was iedere dag maar een half uurtje'.


En jij denkt dat je Willem al kent op grond van de tv uitzendingen? Daarnaast hoor ik bijna elke ex-bewoner zeggen dat ze de 'echte' personen niet echt herkennen in de uitzendingen, Willem is daarin niet de enige. Gisteren interview met MArtin over de gewraakte 'Bart is homo' opmerking. Hij vind nog steeds dat hij die opmerking terecht plaatste al hoewel hij ook beseft dat dat hem uit het huis zette. Maar hij vond de reacties van buitenstaanders hierop overtrokken, zij zaten niet in die situatie maar zouden volgens hem in zijn situatie waarschijnlijk wel hetzelfde gereageerd hebben.
et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

  vrijdag 14 januari 2000 @ 10:45:00 #16
1464 ART
FOK!member
pi_243509
quote:
op 01-14-2000 om 01:08 AM schreef Darkthorn het volgende:
Art,

We zien het misschien te somber.

Groet, Darkthorn


Ik hoop het van harte, maar als Willem in het openbaar al iets van zijn gevoelens laat doorsijpelen, hoe voelt hij zich dan in de beslotenheid (eenzaamheid?) van zijn eigen huis?

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_243510
quote:
op 01-14-2000 om 08:37 AM schreef Goeroe Pavlov het volgende:
(knip)En jij denkt dat je Willem al kent op grond van de tv uitzendingen?

Goeroe Pavlov,

Ik bedoelde niet letterlijk dat ik denk Willem te kennen, maar op basis van wat ik van Willem gezien heb (heel veel op internet) denk ik dat hij dat zal doen.

Overigens vind ik het een heel normale manier om je teleurstelling te 'verbijten' door te zeggen dat je iets eigenlijk toch al niet wilde. Een soort indekken vooraf. Zoals Maurice zei toen hij eruit moest: 'dat wisten we', maar diep van binnen, (DENK IK) verbaasd en teleurgesteld was.

  vrijdag 14 januari 2000 @ 15:17:00 #18
1505 Lecy Luto
Bijna raak...........
pi_243511
.. dan had hij waarschijnlijk niet op Ruud gestemt, maar heus wel meegedaan. Au.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')