al zal er een heleboel zwart gebeuren, met een nieuwe laptop verkopen zit je er bijv. al snel overheenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:34 schreef Juicyhil het volgende:
Is legaal, een particulier mag geloof ik tot 350 euro per maand verdienen zonder dat aan te geven bij de belasting. Alles daarboven moet inderdaad aangegeven worden bij de belasting + dat je een kvk nummer moet hebben dan.
Volgens mij worden tweede hands dingen niet als 'handel' gezienquote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:42 schreef Mindstate het volgende:
[..]
al zal er een heleboel zwart gebeuren, met een nieuwe laptop verkopen zit je er bijv. al snel overheen
Onzin, door bedrijven moeten over tweedehands artikelen ook gewoon BTW geheven worden. Je kunt als ondernemer een vrijstelling krijgen over de inkoopprijs omdat er in principe al een keer BTW over het artikel betaald is. Dus alleen btw over de winst.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:44 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Volgens mij worden tweede hands dingen niet als 'handel' gezien
Even offtopic, mag je 350 euro per maand zwart verdienen, ook als je ernaast nog wat doet?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:34 schreef Juicyhil het volgende:
Is legaal, een particulier mag geloof ik tot 350 euro per maand verdienen zonder dat aan te geven bij de belasting. Alles daarboven moet inderdaad aangegeven worden bij de belasting + dat je een kvk nummer moet hebben dan.
Het gaat in dit topic over nieuwe artikelen. Dus bv. een particulier die ergens een stuk of 10 dvd spelers op de kop tikt voor weinig geld en deze door wil verkopen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:44 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Volgens mij worden tweede hands dingen niet als 'handel' gezien
Dat verhaal over die 350 euro is onzin.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:48 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Even offtopic, mag je 350 euro per maand zwart verdienen, ook als je ernaast nog wat doet?
Dus stel ik maak (privé) een website voor 1000 euro, kan ik dat verspreid over 3 maanden uit laten betalen zodat ik er geen belasting over hoef te betalen?
Waarom zou een particulier dat niet mogen doenquote:Op woensdag 1 juli 2009 07:47 schreef mrkrul het volgende:
[..]
Het gaat in dit topic over nieuwe artikelen. Dus bv. een particulier die ergens een stuk of 10 dvd spelers op de kop tikt voor weinig geld en deze door wil verkopen.
Die BTW is origineel al eens betaald, dus de Staat loopt niets mis. Als een particulier dit soort dingen als handel verkoopt, moet hij de 'winst' netjes opgeven. Dat hij dat eventueel niet doet, maakt de verkoop van die goederen nog niet illegaal.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:22 schreef mrkrul het volgende:
Nou ik weet dus niet of dat niet mag. Maar ik neem aan dat de staat met dat soort handel een hoop belasting (bv. winst, B.T.W.) misloopt. Daarom vroeg ik me af wat daar de regels voor zijn.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die BTW is origineel al eens betaald, dus de Staat loopt niets mis. Als een particulier dit soort dingen als handel verkoopt, moet hij de 'winst' netjes opgeven. Dat hij dat eventueel niet doet, maakt de verkoop van die goederen nog niet illegaal.
Oftewel: het mag.
Een particulier/bedrijf koopt al-tijd met BTW. Het enige verschil is dat een particulier dit niet kan terugvragen en een bedrijf in principe wel.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:29 schreef mrkrul het volgende:
[..]
Maar kan de verkoper zijn spullen niet zonder B.T.W. gekocht hebben dan. Hoe werkt dat in een normale winkel. Dan moet de winkelier zijn spullen toch ook ergens inkopen?
Ik weet niet meer hoet het precies zit, maar in verleden was er een bedrag wat je mocht verdienen zonder dat je daar belasting over hoefde te betalen, ik weet echter niet of dit ook geld voor verkoop transacties.quote:Op woensdag 1 juli 2009 07:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat verhaal over die 350 euro is onzin.
Als het handel is, is er een winstoogmerk en zul je gewoon belast worden. Er is al jaren geen heffingsvrije voet meer, maar er zijn nu heffingskortingen. (bij hobby-bezigheden geldt dit niet, maar op zich is de scheidslijn hobby/handel redelijk helder)quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet niet meer hoet het precies zit, maar in verleden was er een bedrag wat je mocht verdienen zonder dat je daar belasting over hoefde te betalen, ik weet echter niet of dit ook geld voor verkoop transacties.
hoe weetje dat over dat 350 per maand?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:34 schreef Juicyhil het volgende:
Over die KvK is verder ook niet waar, dus ik zou deze post maar lekker negeren verderquote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:34 schreef Juicyhil het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |