abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_71419074
Ja, okay. Financiën en infrastructuur zijn een probleem voor Argentinië. Maar het is toch het nieuwe land aan de top, een stuk meer dan Italië. Hoewel de Italianen organisatorisch een betere keus zijn.

Maar een WK in Japan is een goede zaak. Hoop dat ze ook enkele wedstrijden in Korea en China houden, als poging om de sport daar te populariseren.
pi_71458882
http://edition.cnn.com/video/# CNN spreekt van een 'shocker' dat Japan het WK kreeg.

Zo verrassend is dat toch niet? Rugby is een sport in de lift en dan is het logisch dat ze eens een groot toernooi buiten de klassieke rugbyanden houden. Japan is dan een commercieel aantrekkelijke en logistiek sterke optie.
pi_71510287
Ik had het een grotere schocker gevonden als Italie was verkozen!

Stond trouwens een mooie column over op planetrugby.com, bij deze een klein stukje:

"Just imagine what hosting a World Cup could have done for Italy's rugby future. The rejection of the Italian bid means the next generation of Azzurri hopefuls will dribble on with their soccer balls without giving rugby a second glance."

Hier de hele column.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_71510335
Njah, calcio is natuurlijk sowieso de hoofdsport in Italia.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:49:38 #56
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_71519994
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En jij sterkte in de Tri-Nations, de bokken (en jij, met je temperamentje) zullen het nodig hebben

Stel je voor, dat de wereldkampioen ook eens wat laat zien in de Tri-Nations...
Anders nog iets?
pi_71531581
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:49 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Anders nog iets?
Heb na de vorige wedstrijd al gezegd dat de ZA het zeer goed had gedaan. Maarja, daar let je dan weer niet op volgens mij.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_71531649
28-19, 31-19. Met zulke marges van Nieuw-Zeeland winnen komt niet vaak voor.

Toch hoop ik dat ze op niet al te lange termijn Argentinië aan het toernooi toevoegen.

Waar is Os du Randt trouwens gebleven? Gestopt?
pi_71532897
Os du Randt is na het WK gestopt, ja. Was ook 'al' 37 ofzo, toen.
pi_71533049
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:41 schreef ColdFeet het volgende:
Os du Randt is na het WK gestopt, ja. Was ook 'al' 37 ofzo, toen.
Ow ja.
pi_71533621
All Blacks hebben in de laatste zes wedstrijd drie keer verloren (Frankrijk en 2x Zuid Afrika) en drie keer gewonnen, en zelfs die overwinningen (op Australie, Italie en Frankrijk) waren niet indrukwekkend.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_71533654
Vormdip, of hebben ze echt aan kwaliteit ingeboet?
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:27:51 #63
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_71535336
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 12:20 schreef Leatherface het volgende:
Vormdip, of hebben ze echt aan kwaliteit ingeboet?
Ik denk vormdip.
Ze hebben wel enorm veel moeite met line-outs en scrums. Ook hun handling is niet wat het zou moeten zijn.

Ik denk wel dat ze binnen vrij korte tijd weer hun oude niveau te pakken hebben. Ze hebben gewoonweg hele goede spelers. Het loopt alleen niet zo goed.

Ik ben wel blij dat we ze nu twee keer hebben verslagen. Respect tussen SA en NZ is enorm groot maar het zijn wel aartsrivalen. Beetje als Nederland -Duitsland bij het voetbal. Deze twee overwinningen worden in ZA dan ook bejubeld.
pi_71676805
Ben benieuwd of Australie deze zaterdag kan winnen van Zuid Afrika. Zo niet, dan is de spanning helaas uit het toernooi.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_71677245
De Wallabies kunnen soms verrassend uit de hoek komen als men het niet helemaal verwacht. Dat bewezen ze in het verleden meermaals. Maar Zuid-Afrika lijkt me momenteel toch wel wat sterker.
pi_71677304
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:48 schreef Leatherface het volgende:
De Wallabies kunnen soms verrassend uit de hoek komen als men het niet helemaal verwacht. Dat bewezen ze in het verleden meermaals. Maar Zuid-Afrika lijkt me momenteel toch wel wat sterker.
Dat denk ik ook, maar we zullen het zien
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_71677998
Zaterdag begint het toch 17:00? Zoals altijd met Tri-Nations kom ik drie verschillende tijden tegen (en ja ik weet hoe timezones werken )
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:13:32 #68
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_71678083
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 11:36 schreef Nielsch het volgende:
Ben benieuwd of Australie deze zaterdag kan winnen van Zuid Afrika. Zo niet, dan is de spanning helaas uit het toernooi.

[ afbeelding ]
Hmm, de spanning is er, als ZA wint, niet echt uit.
ZA heeft dan nog 3 uitwedstrijden voor de boeg en dat is natuurlijk een stuk lastiger dan de drie thuiswedstrijden.

Uiteraard hoop ik op een overwinning van ZA.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:15:53 #69
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_71678160
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:10 schreef knnth het volgende:
Zaterdag begint het toch 17:00? Zoals altijd met Tri-Nations kom ik drie verschillende tijden tegen (en ja ik weet hoe timezones werken )
Yep, 17:00
Wedstrijden in Australië om 12:05
Wedstrijden in Nieuw Zeeland om 9:35
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:43:01 #70
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_71712864
Wat een wedstrijd
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:49:46 #72
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_71715829
Heerlijke overwinning.
Het is nog niet voorbij maar het moet wel gek lopen wil Zuid Afrika niet winnen dit jaar.
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:39:52 #73
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_71771114
Ik begrijp het niet meer zo goed:
Bakkies Botha kreeg een twee week schorsing voor zijn overtreding in de 2e test tegen de Lions. Zijn beroep werd zonder meer van tafel geveegd.
Hierbij het filmpje: (op 0:06 komt hij hard in in de ruck maar het is niet iets wat niet wekelijks in grote wedstrijden voorkomt).

Afgelopen zaterdag maakte Matt Giteau een harde overtreding in een Tri-Nations wedstrijd. Hij hoeft niet eens voor te komen bij de tuchtcommissie. Is niet nodig, werd gezegd.
Hierbij het volledige filmpje:

(op 5:42 is goed in de herhaling te zien wat er gebeurd. Klik hier voor een directe link).


Nou vraag ik mij werkelijk af waarom er zo inconsequent bestraft wordt.
Dit is geen Schalk Burger discussie. Hij heeft terecht een straf gehad. Een straf die wellicht wel wat hoger mocht zijn. Daar heb ik het nu dus niet over.
pi_71851992
De sevens variant wordt olympisch.
pi_71851993
quote:
The International Rugby Board (IRB) is delighted that the International Olympic Committee (IOC) Executive Board has recommended Rugby Sevens as one of two sports for inclusion in the Olympic Games.

http://www.irb.com/rugbya(...)s+ioc+recommendation
pi_71852004
Lekker tegelijkertijd posten
pi_71852109
Wat zijn eigenlijk de toplanden in de sevens?

NZ, Fiji, Australië?

Lijkt me trouwens dat de grote Europese landen en Zuid-Afrika ook werk maken van sevens, nu het olympisch wordt.
pi_71852358
RSA heeft afgelopen seizoen de world series gewonnen en werden tweede in het vorige seizoen, vierde in het seizoen ervoor, derde in het seizoen daarvoor
pi_71858956
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:39 schreef Leatherface het volgende:
Wat zijn eigenlijk de toplanden in de sevens?

NZ, Fiji, Australië?

Lijkt me trouwens dat de grote Europese landen en Zuid-Afrika ook werk maken van sevens, nu het olympisch wordt.
Ja, maar ook wel Argentinie, Zuid Afrika, Engeland en Wales. Tijdens het WK Sevens 2009 is Wales wereldkampioen geworden

Maarja, op de Olympische Spelen zul je Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland niet afzonderlijk zien, maar als een team (Groot-Britannie).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_71879887
Kenia is trouwens ook best goed in sevens
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:51:29 #81
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_72258488
Ook mooi dat Zuid-Afrika eens tries is gaan drukken ipv alleen maar te kicken!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_72258544
Er gaan op internet berichten rond dat Stade Francais en Ulster hun 4de poulewedstrijd van de Heineken Cup op zaterdag 19 december gaan afwerken in het Koning Boudewijn Stadion te Brussel. Op de websites van de H-Cup, SF en Ulster is er echter nog niets over te vinden. Wel iets om in de gaten te houden.

Nu we het toch over Stade Francais hebben, ik ga binnenkort hun 3de shirt van dit seizoen bestellen, want ik vind het echt kick-ass (al zullen de meningen daarover wellicht verdeeld zijn):

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_72258609
De voorzitter van NEC Harlequins is afgetreden. Dat zat er natuurlijk aan te komen na het bloedincident.

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_72276402
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:09 schreef Nielsch het volgende:
Er gaan op internet berichten rond dat Stade Francais en Ulster hun 4de poulewedstrijd van de Heineken Cup op zaterdag 19 december gaan afwerken in het Koning Boudewijn Stadion te Brussel. Op de websites van de H-Cup, SF en Ulster is er echter nog niets over te vinden. Wel iets om in de gaten te houden.

Nu we het toch over Stade Francais hebben, ik ga binnenkort hun 3de shirt van dit seizoen bestellen, want ik vind het echt kick-ass (al zullen de meningen daarover wellicht verdeeld zijn):

[ afbeelding ]
Thanks voor de tip om op te letten!
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:44:40 #86
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_72278581
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:09 schreef Nielsch het volgende:
Er gaan op internet berichten rond dat Stade Francais en Ulster hun 4de poulewedstrijd van de Heineken Cup op zaterdag 19 december gaan afwerken in het Koning Boudewijn Stadion te Brussel. Op de websites van de H-Cup, SF en Ulster is er echter nog niets over te vinden. Wel iets om in de gaten te houden.

Nu we het toch over Stade Francais hebben, ik ga binnenkort hun 3de shirt van dit seizoen bestellen, want ik vind het echt kick-ass (al zullen de meningen daarover wellicht verdeeld zijn):

[ afbeelding ]
Hmm ja, meningen verschillen inderdaad
Niet mijn ding maar toch wel een apart shirt en ik kan me voorstellen dat mensen dat mooi vinden. Hoeveel kost zoiets nou?
pi_72346650
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:44 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Hmm ja, meningen verschillen inderdaad
Niet mijn ding maar toch wel een apart shirt en ik kan me voorstellen dat mensen dat mooi vinden. Hoeveel kost zoiets nou?
teveel: 78 euro ofzo.....

wellicht als verjaardagscadeau dus
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 5 september 2009 @ 13:52:45 #88
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_72459712
2e verliespartij van dit jaar en nu wel terecht. Ik wil wel zeggen dat ZA altijd beschuldigd wordt van een kicking game maar Australië deed niets anders in de laatste 25 minuten. Het blijkt toch wel erg effectief te zijn
All Blacks hebben dus nog steeds een kans op te winnen. Ze moeten dan wel bonuspunten pakken.....

Australië heeft een hele jonge team. Als ze een beetje doorgroeien (en dat valt wel te verwachten) dan tip ik ze wel voor WK2011 en 2015.
pi_72460180
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:52 schreef Oldbie het volgende:

All Blacks hebben dus nog steeds een kans op te winnen. Ze moeten dan wel bonuspunten pakken.....

En ze moeten er voor zorgen dat ZA geen bonuspunt tegen ze pakt... Jammer dat NZ - ZA niet de laatste wedstrijd van de competitie is, dat zou mooi zijn voor de spanning.

Ik had meer verwacht van Australie tijdens deze Tri-Nations, maar wat je zegt: ze hebben een jong team en kunnen in 2011 / 2015 wel weer eens hoge ogen gaan gooien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:23:19 #90
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_72647329
9:35 uur Nederlandse tijd? Dan tune ik in op livestream!
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:33:15 #92
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_72647437
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:29 schreef Leatherface het volgende:
9:35 uur Nederlandse tijd? Dan tune ik in op livestream!
pi_72649008
Lekker in de pub, pint erbij.
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:26:05 #94
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_72649299
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:17 schreef knnth het volgende:
Lekker in de pub, pint erbij.
Hmmm, zo stond ik vorig jaar in Londen wel een wedstrijd in een pub te kijken.
Wedstrijd begon om 10:35. Rond 10:00 was ik er: tijd voor een stevig engels ontbijt. Lekker ouwehoeren met de mensen daar en na de wedstrijd liep ik zwalkend naar buiten.
Was wel super gezellig en ook al woon ik ruim 20 jaar in Nederland, hoorde ik regelmatig: "You're Saffa?". Toch vreemd dat het noch steeds aan mijn accent te horen is. Ik spreek vloeiend en accentloos nederlands maar mijn engels is blijkbaar nog steeds met een ZA accent.
pi_72650187
SA-accent Engels is zo grappig, vooral omdat het relatief onbekend is. Al vaker gehoord "wat praat <rugbyspeler> raar Engels" ... tsja, terwijl het zijn moedertaal is

Heb vorig jaar ook al een paar keer tijdens Tri-Nations gehad dat ik halfzat boodschappen liep te doen om half twaalf 's ochtends
pi_72655925
Heb morgen vrijgezellen, dus kan de wedstrijd helaas niet zien. Geen voorkeur voor ZA of NZ, dus ik hoop voor degenen die wel gaan kijken op een mooie en spannende pot met de winnaar van hun keuze!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_72656320
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:53 schreef knnth het volgende:
... tsja, terwijl het zijn moedertaal is


Is dat zo? Hebben die meeste Afrikaners Engels als eerste taal?
pi_72656456
Even een gaaf filmpje dat ik net tegenkwam op YouTube. NZ Maori haka vs. Aboriginal Warcry... Erg gaaf met al die speren....

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_72658916
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:47 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Is dat zo? Hebben die meeste Afrikaners Engels als eerste taal?
Hmm, om precies te zijn niet. Als moedertaal is het eigenlijk een heel kleine taal (Afrikaans, Zulu, Xhosa zijn in ieder geval groter, vast ook nog wel wat anderen). Het is wel een zeer goed ingeburgerde tweede taal omdat het vaak de voertaal is op tv en in de politiek. Het zit er in ieder geval flink beter in dan een tweede taal bij andere volkeren (enige vergelijkingen die ik kan bedenken zijn Nederlands op de Antillen, Spaans op Aruba of Hindi in India: het is daar een tweede taal, maar door velen praktisch op moedertaalniveau gesproken)

Maargoed, ik kan er naast zitten, ik heb er nooit gewoond, ben alleen gefascineerd door het enorme aantal talen dat een land kan hebben

/offtopic
pi_72659208
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:26 schreef Oldbie het volgende:

[..]

tijd voor een stevig engels ontbijt.
Het verbaast me vaak dat die Britten dat erdoor krijgen op de ochtend. Maar zo ook met Ieren en Aussies.
  vrijdag 11 september 2009 @ 22:40:56 #101
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_72660377
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:47 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Is dat zo? Hebben die meeste Afrikaners Engels als eerste taal?
Er is geen echte eerste taal meer in Zuid Afrika....er zijn 11 eerste talen:



Meer info over talen in ZA

In mijn tijd was Afrikaans eerste taal maar op school kreeg je vanaf de eerste klas wel les in de andere taal. Ik zat op een afrikaanse school maar toen ik vijf was kreeg ik dus al engelse les. Ook heb ik een jaar Noord Sotho (Sesotho sa leboa) op school gehad maar dat stelde eigenlijk niks voor. Geen idee trouwens waarom ik dat kreeg omdat ik nog in de tijd van apartheid daar woonde. Achteraf dus heel vreemd dat ik les kreeg in een "zwarte" taal.


De Springbokke spreken Afrikaans in het veld. Als je een beetje oplet kan je Matfield bij lineouts Afrikaanse instructies horen roepen.
pi_72666422
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 22:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het verbaast me vaak dat die Britten dat erdoor krijgen op de ochtend. Maar zo ook met Ieren en Aussies.
Prima te doen hoor! Neem het altijd als ik in een Iers / Engels hotel zit!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')