abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_243261
Wie kan me helpen met de oplossing van het volgende

'Het Boek' heet die telegraafproductie waarin Fokzine maar een keer genoemd wordt (pagina 88), de columns van Nico Dijkshoorn op pagina 86 een keer (Nrc Handelsblad noemde ze 'genadeloos en humoristisch', staat erbij) en de gevers van de vissen anoniem blijven (pagina 35: ,,Omdat het dierendag is, krijgen ze een aquarium met vissen (natuurlijk) van een paar Big Brotherfans aangeboden.'' en pagina 80: ,,Op 4 oktober, Werelddierendag, verwelkomt het Big Brotherhuis maar liefst achttien nieuwe bewoners! Hun namen zijn Rutger, Erik, Bianca, Ian, Karin, Debree, Gert-Jan, Remmert, Marc, Joshua, Edwin 1, Edwin 2, Lukas, Serge, Marieke, Dirk en Michael. Het zijn de namen van de achttien goudvissen die in het gloednieuwe aquarium van het Big Brotherhuis gaan rondzwemmen. De vissen en het aquarium zijn een cadeautje van enkele fans. Gewoon, omdat het dierendag is. De laatste vis moeten de bewoners zelf een naam geven.'')

Nu het mysterie: Op de laatste pagina staan een paar cijfers, van het soort `zoveel minuten uitzending, zoveel kabel'.

Daarbij ook 107 dagen (natuurlijk) en 10176 uren opnameband.
107 keer 24 uur= 2568
vier keer (vier streams)2568 = 10272 uur
10272-10176=96 uur
ofwel vier dagen van 24 uur. Wat is er nu niet op band vastgelegd? Een dag, op alle vier streams? Twee dagen lang slechts twee streams? Vier dagen op een stream? en welke?
Het laat me maar niet los.
Help me

pi_243262
Nog een aardig citaat, uit het interview met Tara in het boek: ,,Ik pas niet in Koffietijd, dat is mijn doelgroep niet, daar heb ik niets te zoeken.''

Sabine: ,,Het enige wat ik vervelend vond, was dat ik voor 'matras' werd uitgemaakt''
Sabine over Bart: ,,Of het ook buiten het huis wat wordt tussen ons, kan ik echt niet zeggen. Als ik hem de laatste weken op tv zag, dacht ik: ik weet het nog niet.''
Bart over Sabine: ,,Of Sabine verder in mijn leven een rol zal spelen, weet ik echt nog niet. Ik heb haar gisteravond (toen hij uit het huis kwam) maar heel even gezien.''

  woensdag 12 januari 2000 @ 12:47:00 #3
2029 Prole
dicere est facere
pi_243263
Ik weet niet anders dan dat het totaal aantal dagen 106 zijn. In dat geval klopt het gewoon.

Prole

pi_243264
Dank Prole Dank

Ik was in de war gebracht door het getal dat ze in het boek hanteren: 'Maximaal 107 dagen'

Je zou er manisch van worden

Overigens uit het interview met Willem: ,,Tijdens mijn verblijf in het huis heeft het mij het meest verbaasd dat we met een groep van negen man twintig rollen toiletpapier gebruikten. Onvoorstelbaar dat die vrouwen zoveel toiletpapier gebruiken! Ik dacht: waar blijft dat spul? Het lijkt wel of ze het opeten. Stom he? We waren de laatste week met zijn drieen, ik geloof dat we aan anderhalve rol genoeg hadden...''

  woensdag 12 januari 2000 @ 15:00:00 #5
1902 Josje
live goes up and down
pi_243265
quote:
op 01-12-2000 om 01:59 PM schreef Tetman het volgende:
Dank Prole Dank

Ik was in de war gebracht door het getal dat ze in het boek hanteren: 'Maximaal 107 dagen'

Je zou er manisch van worden

Overigens uit het interview met Willem: ,,Tijdens mijn verblijf in het huis heeft het mij het meest verbaasd dat we met een groep van negen man twintig rollen toiletpapier gebruikten. Onvoorstelbaar dat die vrouwen zoveel toiletpapier gebruiken! Ik dacht: waar blijft dat spul? Het lijkt wel of ze het opeten. Stom he? We waren de laatste week met zijn drieen, ik geloof dat we aan anderhalve rol genoeg hadden...''



Moet hij dan maar eens aan zijn ex vragen waarom vrouwen meer papier verbruiken. Of even nadenken over de vrouwelijke anatomie.

pi_243266
Goed gezegd: trouwens, vrouwen hebben weer niet zoveel handdoeken nodig....
Emmy
pi_243267
Het Beok is overigens niet erg bijzonder, zelfs de speciale telegraafbijlage voorpagina was nog beter. Hier staan bijvoorbeeld niet eens alle nominaties in (wel de eerste keer, niet de tweede keer en zo voort), de teksten ruiken nog naar de www.big-brother.nl website en een schemaatje met kijkcijfers was ze ook te veel werk.
Over Willibrord Frequin wordt nog eens verteld wat een akelige indringer hij is (hij werd ,,op de bon geslingerd'' heet het krachtdadig) en hoewel er wel wat citaten in staan, ontbreken er ook nogal eens een paar

Godverdomme! Kutkip! bijvoorbeeld is nu alleen nog maar kutkip.

Wel weer een losse opmerking over Tarataal, met een paar voorbeelden die volgens mij van fokzine komen. Maar Fokzine wordt slechts een keer genoemd, als een van de vele andere sites.

pi_243268
MET ANDERE WOORDEN: WAAR BLIJFT HET FOKZINE BOEK? AL DIE DAGSTREAMS, MET AL DIE SCREENSHOTS VAN OLIEBOL ERBIJ, ALS EEN SOORT STRIPVERHAAL?
pi_243269
Het lijkt wel of jullie oprecht verbaasd/teleurgesteld zijn in de abominabele
kwaliteit(sic) van het BB boek.

Kom op zeg, hadden jullie nou echt iets anders verwacht?

Veronica heeft slechts 10 miljoen winst gemaakt met het hele project.Dat lijkt een hoop voor de meesten van ons,maar voor een comercieel bedrijf zoals VOO is het best magertjes te noemen.

Daarom dus ff snel een boek.
Ik zou er niet te veel in bladeren overigens,waarschijnlijk ligt het hele gedrocht dan wel heel snel uit elkaar!

Trouwens hebben jullie geld te veel jongens? Want als dat zo is heb ik nog wel een gironummertje of 2-3 voor je.

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
pi_243270
Ik ben benieuwd of er iets in staat dat we nog niet weten?
Emmy
pi_243271
Nieuwigheidjes uit Het Boek:

Hummie toont haar genade in een interview:
,,Zolang je maar blijft beseffen dat het mensen zijn die in het televisieoprogramma zitten, mensen die voor ons allemaal mooie tv, indrukwekkende tv maken, dan ben je goed bezig. Maar de dag waarop wij in onze controlekamers binnenkomen, voor de monitoren gaan zitten en vervolgens op het scherm geen mensen meer zien, maar onderwerpen, objecten waar we geen enkel emotioneel gevoel voor hebben, op die dag moeten wij direct stoppen met het maken van televisie.
Juist daarom is het gevoel van compassie zo goed. Als jij dat nou maar voelt, en wij, dan gaat het goed. De manier van 'draai de verwarming eens uit en zak vervolgens een lekker onderuit in de regiestoel om te kijken hoe onze bewoners reageren op de binnenstromende kou...' is onacceptabel. Ik weet nog geod dat ik op een zaterdagavond thuis werd opgebeld door een eindredacteur: 'Hummie ik moet je toch nog even iets vragen. Ik zie dat onze bewoners het koud hebben.' Zij had op de thermostaat gekeken en zich afgevraagd: moet-ie wel zo laag staan?
'Nee natuurlijk niet kind', zei ik, 'dat ding moet op normaal staan!'. 'O gelukkig', reageerde ze. 'Ik dacht al...' Begrijp je? Dat vind ik het juiste gevoel.''

Om de algemene sfeer van mededogen en menselijkheid aan te geven haalt ze aan dat toen Mona viel, vier mensen tegelijk op de dokterstelefoon drukten.

pi_243272
De vermaledijde regels legt Hummie niet uit in het interview in Het Boek maar in zijn algemeenheid zegt ze er wel wat over.
,,Het format stond op papier, in een centimeters dik concept''.

,,De uitgangspunten waren duidelijk. De bewoners van het BB-huis moesten hun eigen leven gaan leiden. We mochten ze niet bewegen dingen tegen hun zin te gaan doen. We konden ze niet verliefd maken of vragen een bepaalde rol te spelen. De bewoners waren de baas in het Huis.
Natuurlijk waren er wel regels waar de bewoners zich aan moesten houden. BB is een televisieprogramma dat gebaseerd is op een aantal uitgangspunten. Soberheid, geen communicatie, geen informatie van buiten: dat is de basis. Wij konden wel vermoeden hoe de bewoners zouden omgaan met bijzondere omstandigheden, want we hebben maandenlang onderzocht hoe mensen in groepen functioneren.
Maar het was natuurlijk geen wetenschappelijk experiment! Dat betekende ook dat we van de regels konden afwijken.

pi_243273
Over het gesprek van de regiekamer:

Paul Romer (ik krijg de trema hier niet voor elkaar): ,,In het begin wordt alles heel strikt genomen, er wordt niet te hard gesproken in die kamer, er wordt dat niet gedaan, zus niet gedaan...
En op een gegeven moment merk je dat 't een beetje losser wordt. En dan worden er hier en daar wat vergissinkjes begaan: dan moet je dat even herstellen en dan gaat het weer fantastisch''

(Verderop in het boek
Medewerkers Big Brother schelden bewoners uit
Veronica heeft enkele medewerkers van BB flink de pan uitgeveegd. Door een foute schakeling konden de bewoners horen hoe technici ongepaste opmerkingen over hen maakten. Zo zouden ze onder meer `een stelletje eikels' zijn genoemd. De betrokkenen zijn gewaarschuwd: herhaling leidt onherroepelijk tot ontslag. De bewoners dreigen na het incident even het Huis te verlaten, maar kalmeren als Veronica haar excuus aanbiedt


(Uit een verhaal over de BB-redactie, opmerking van Sander Ligthart
,,Het is soms akelig slaapverwekkend en dan moet je wel alert blijven. In het begin van het programma is er een incident geweest waarbij de microfoon aan was blijven staan en in de dagboekkamer precies te horen was wat wij tegen elkaar zeiden. Dat zijn fouten die te maken hebben met verlies aan concentratie.''

pi_243274
Uit Het Boek:

De onoplettende bewoners

Er hingen schilderijen aan de wanden van BB-huis. Niet zomaar schilderijen, maar heel bijzondere schilderijen, waarop je bijvoorbeeld kon zien hoe je broodpoppetjes kon maken als kerstboomversiering, of hoe je van paraffine kaarsen kon maken. Er hing ook een sterrenkaart, zodat je aan de nachtelijke hemel de sterrenbeelden kon herkennen. Er hing een kaart met alles over voetzoolreflexmassage, hoe je brood bakt, hoe je zeep maakt, et cetera, werkelijk te veel om op te noemen. Er waren vreselijk ingewikkelde puzzels, met aan de achterkant de mededeling dat wie met de goede oplossing kwam, een prachtige fles wijn had gewonnen. Bij de knutselspullen van Sinterklaas zat ook paraffine om kaarsen mee te maken. De bewoners wisten er geen raad mee omdat ze de gebruiksaanwijzing hadden weggegooid. Ook verpakkingen met waardevolle aanwijzingen verdwenen ongezien in de vuilnisbak...
De meeste onoplettendheden zijn begaan gedurende de eerste veertien dagen van het verblijf. De bewoners hadden het leven in het BB-huis nog veel aangenamer kunnen maken als ze hun aandacht er wat meer bij hadden gehad.

pi_243275
Interview met Anouk uit Het Boek:


,,Het is beslist niet waar dat ik constant liep te huilen in het huis. Ik ben helemaal geen jankertje, dat is absoluut niet zo. Ik heb uitgerekend hoe vaak ik alles bij elkaar heb gehuild, want op een gegeven moment denk je zelf natuurlijk ook: goh, zit ik nu alweer te huilen? Van de 24 dagen dat ik in het Huis zat, heb ik misschien vier keer gehuild.''
Ze licht dat toe: toen haar naar d'r zus werd gevraagd (1), toen ze haar hand had verbrand (2), toen Cyrille vertrok (3) en toen het verband op haar blaren drukte (4).

pi_243276
Over de officiele internetsite, in Het Boek:

,,De officiele BB-site heeft geen forum - een discussiegroep op internet. Daarvoor moet je moderatoren hebben die gevaarlijke gekken van de site kunnen gooien. Want het zou niet in het belang van de bewoners zijn als allerlei kwade laster via zo'n Forum naar buiten komt. Een discussieplatform moet continu worden beheerd. ,,En daar hebben we eenvoudigweg niet de mankracht voor'', zegt Rinie Hooijer. Hij blijft achter deze beslissing staan, ook nu Veronica dit wel doet op de site bigbrother.veronica.nl.

Overigens begon Fokzine, een jongerenmagazine op internet, ook een Forum. Rinie Hooijer: ,,Je zag daar al snel de meest gruwelijke verhalen over de bewoners. Een officiele website hoort die niet te plaatsen.''

pi_243277
Meer over Fokzine, in Het Boek:

Ook Fokzine, dat veel BB in de site stopt, profiteerde mee van de hype. Bibliotheekmedewerker Nico Dijkshoorn, die dagelijks op internet een kritische column over het Huis publiceerde, bereikte tienduizenden lezers. De columns zijn te lezen op listen.to/nicodijkshoorn.

pi_243278
'gruwelijke verhalen' ? Wat een lachertje zeg die Hooijer, zeker iemand die 't in zijn broek plast als'ie naar een film als Scream kijkt.
Jammer dat hij niet wat specifieker is in wat hij precies een gruwelijk verhaal vond hier op het forum.
Gokje, 'Karin heeft Maurice gepijpt', dat moet inderdaad een 'gruwelijk' gezicht geweest zijn
"The mark of immature man is that he wants to die nobly for a cause.
While the mark of mature man is that he wants to live humbly for one."
(uit : The catcher in the Rye ; J.D. Salinger)


pi_243279
Over K&M meer in Het Boek, in een verhaal over de redactie:

Het gesprek komt vervolgens op de vermeende erotische scene tussen de bewoners Karin en Maurice. ,,Eerlijk gezegd geloof ik niet dat ze iets hebben gedaan dat het daglicht niet kan verdragen'', zegt beeldredacteur Sander Ligthart. ,,Maar dat is een beetje psychologie van de koude grond. Wij hebben precies dezelfde beelden gezien als de kijkers thuis: die twee lagen samen in bed, het dekbed bewoog en er werd gegiecheld. Dat kun je interpreteren zoals je wilt. Echter, gezien het feit dat K en M zich na het bewuste incident ten opzichte van elkaar precies hetzelfde bleven gedragen, denk ik dat het heel onschuldig was. Als het seks was geweest, had je dat toch aan ze moeten merken de volgende dagen.

(Hieruit is het volgende vast te stellen: voor Sander Ligthart is seks niet onschuldig en hij blijft er nog dagenlang over nazeiken.)

Uit het gesprek met Maurice:

,,Publiciteit kan gevaarlijk zijn. Als ik bijvoorbeeld lees wat er over Karin en mij is geschreven, dan denk ik: wat een naievelingen allemaal, denk ik godsnaam toch eens na! Ik maak me er verder niet zo druk om, hoor, Karin ook niet.''

Karin: ,,Je hebt gewoon iemand nodig bij wie je je ontspannen en prettig voelt.''


Daphne D.: ,,Ja, roddel en achterklap was er genoeg. Maar dan met name buiten het Huis. Ik herinner me dat toen Maurice het Huis uitkwam, hij werkelijk gechoqueerd was over de verhalen die er over hem en Karin de ronde bleken te doen.''


pi_243280
Nog even wat namen noemen: de medewerkster die een week 'voor straf' betaald thuis mocht zitten na het 'foutje' in de regiekamer is een zekere Diana Folwerda. Niet uit Het Boek, maar uit de wandelgangen.
pi_243281
Tetman bedankt voor je werk!
Heb het met interesse gelezen.
Vooral het verhaal over de schilderijen. Daar heb ik nog nooit eerder iets over gehoord.


pi_243282
Dat van die schilderijen wist ik ook niet, maar dat ze het in dat huis niet hebben gemerkt heeft ze er niet van weerhouden om toch kaarsen aan te steken en flessen wijn in de wacht te slepen: met andere woorden, die dingen kregen ze sowieso wel. Waarom zou je dan zelf nog rommelen met paraffine?
Overigens staat wel de tekst van het lied dat de bewoners zongen, maar zonder toelichting, zodat we als lezers in de waan worden gelaten dat ze het zelf hebben geschreven. Maar dat was toch niet zo?

pi_243283
Hummie's omschrijving van alle bewoners:


Anouk: Niet op haar mondje gevallen. Beetje arrogant. Leuk om te zien. Ondeugend in de goede betekenis van het woord.

Bart: Jongen van deze tijd, avontuurlijk, ondernemend, brutaal, provocerend en innemend tegelijk.

Bianca: Zij verkent haar grenzen, geen gemakkelijk persoon. Recalcitrant. Beschikt over een schat aan levenservaring. Sterk om te zien.

Cyrille: Vulkaan, veel expressie. Artistiek. Uitbundig. Een kruitvat vol leuke dingen.

Karin: Geweldige uitstraling. Moeder, charmant, humor, boeiend verhaal.

Martin: Ontwapenend, veel humor, beetje verlegen en heel ontdeugend.

Maurice: Beetje stil. Heel handig. Een dromer die naar vele horizonten kijkt. Een soap-ster met dat haar.

Mona: Een en al Amsterdamse uitbundigheid. Veel gezien, veel meegemaakt.

Ruud: Uit het zuiden. Gemoedelijk. Knuffelig. Vaderlijk. Ouder dan de rest, zonder ouwelijk te zijn. Heeft humor.

Sabine: Mooi, karakter, pittig, beetje flirterig, zelfbewust, open en lang niet dom.

Tara: Eigentijds, mooi en pittig. Iemand die niet gauw een compromis sluit.

Willem: Uit het noorden. Man van de wereld, met kwetsbare kanten. Echt een vader. Sportief.

pi_243284
Hummie zegt in Het Boek over Bart: ,,provocerend en innemend tegelijk''

Bianca zegt weer: ,,We weten allemaal dat Hummie een persoonlijke voorkeur had voor Bart. Dat was in de uitzendingen ook duidelijk te merken. Maar wat wil je? Bart is de jongste, daar zou je nog twintig jaar commercieel voordeel van kunnen hebben, terwijl Ruud bijvoorbeeld al 45 is.''

pi_243285
Nog meer uit Het Boek en dan hou ik op (voorlopig?) want zoveel staat er nou ook weer niet in (zie de recensie in de Leeuwarder Courant van 14 januari)

Martin: ,,Ik zal je vertellen waarom ik die opmerking over Bart gemaakt heb: zijn gedrag irriteerde mij. Er heeft zich een situatie in de woonkamer voorgedaan waar ik niet gelukkig mee was. Hij raakte mij aan op een manier die ik niet prettig vond. Misschien heb ik het toen verkeerd aangepakt, maar toen we 's avonds een keer zonder Bart met de jongens in de slaapkamer zaten, heb ik gezegdL 'Luister, ik zit met een probleem. Dat en dat is er voorgevallen, volgens mij heeft Bart gevoelens voor jongens. Niet dat ik daar op zich iets tegen heb, maar als het zo is wil ik het graag weten en hem gewoon vertellen dat ik er niet van gediend ben. Dat is toch mijn goed recht?' De jongens waren het met me eens. Sabine heb ik het ook verteld en op zo'n moment realiseer je je dan even niet dat de camera's alles registreren... Op een gegeven moment ben ik naar Bart gestapt en heb ik hem openlijk gevraagd of hij gevoelens voor jongens had en hem duidelijk gemaakt dat ik van zijn gedrag jegens mij niet gediend was. Bart begreep mijn opmerking en bekende dat hij vroeger veel omging met jongens uit die andere cultuur. Hij vertelde dat er in het verleden wel meer opmerkingen over zijn gedrag waren gemaakt, maar dat hij beslist niet zo is. Hij beloofde voortaan rekening met mij te houden. Sindsdien hebben we er nooit meer over gesproken en alleen maar lol gehad.''

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')