abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 september 2010 @ 14:16:32 #276
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_86599925
LOL. Heb zojuist mijn working holiday visa aangevraagd (gebruik ik ter overbrugging om daar werk te zoeken voor een 457). 5 minuten later: approved :D

[ Bericht 2% gewijzigd door star_gazer op 19-09-2010 17:58:31 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_86608627
Ik heb nog steeds geen baan... Ik word er nogal moedeloos van.

Wat vrolijker nieuws:
De zomer komt eraan! *O*
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_86626753
Heb je al gezocht naar tijdelijke projecten, Xaryna?
pi_86634539
Ja, ik reageer alleen op tijdelijke projecten of tijdelijke contracten, die binnen de legale werktermijn van mijn visum vallen :)
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_86634618
Ik mis het toch wel af en toe, vooral als ik foto's kijk.. In totaal 2 jaar geweest. Maargoed. Eerst geld verdienen hier in NL, dan zie ik wel weer.
  maandag 20 september 2010 @ 15:24:03 #281
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_86638031
Hi. Zojuist een mail gekregen van het medicare kantoor. Wellicht ook nuttig voor een aantal mensen hier. Ik had gevraagd in hoeverre ik als Nederlander verzekerd ben en of ik een privéverzekering erbij moet nemen:

quote:
Thank you for your email dated 20 September 2010.

The Australian Government has signed Reciprocal Health Care Agreements (RHCA) with the government of The Netherlands, which entitles you to limited subsidised health services for immediately necessarytreatment while visiting Australia.

I have attached an information sheet for your convenience

Period of cover
If you are a resident of the United Kingdom, Sweden, Finland, Norway or the Netherlands you are covered for the duration of your approved visit to Australia.

Your entitlements

As a resident of one of these countries you are entitled to the following for any ill-health or injury requiring treatment while in Australia:

free treatment as a public in-patient or outpatient in a public hospital
subsidised medicines under the Pharmaceutical Benefits Scheme
Medicare benefits for out-of-hospital medical treatment provided by doctors through private surgeries and community health centres.

The decision to take out private health insurance is entirely up to you. You will need to contact the various Private Health Insurance companies for assistance with any enquiries in relation to private health coverage.

The Medicare Australia RHCA information can also be viewed on the following link on Medicare Australia's website.

http://www.medicareaustra(...)ants/visitors/uk.jsp


I trust this information will be of assistance. Should you require anything further please don't hesitate to contact us again.

Yours sincerely

Cheryl Gomez
Provider Operations
Medicare Australia
Het komt er dus op neer, dat je als Nederlander recht hebt op een medicare reciprocal health care card. Hiermee ben je verzekerd tegen medisch noodzakelijke kosten. Je kunt dus niet je 1,5% extra belasting terugclaimen. Je hoeft niet verplicht een privé-zorgverzekering bij te nemen, maar dat lijkt me wel verstandig voor zaken als tandarts enz.

Wat ik waarschijnlijk ga doen, is een Global Traveler pakketverzekering (ziektekosten, juridische bijstand, wettelijke aansprakelijkheid) afsluiten met een relatief hoog eigen zorgrisico (500), omdat ik voor dure zaken als ongevallen en/of ernstige ziekte toch al bij medicare terecht kan.

[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 20-09-2010 15:30:01 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 20 september 2010 @ 23:38:19 #282
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_86659700
In dat geval moet je wel in Nederland ingeschreven blijven staan volgens mij (inclusief aanhouden van je huidige ziekenfonds, of hoe het tegenwoordig mag heten).
  maandag 20 september 2010 @ 23:55:47 #283
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_86660199
quote:
Op maandag 20 september 2010 23:38 schreef SlamD het volgende:
In dat geval moet je wel in Nederland ingeschreven blijven staan volgens mij (inclusief aanhouden van je huidige ziekenfonds, of hoe het tegenwoordig mag heten).
Waarom zou ik ingeschreven moeten blijven staan? Van mijn huidige basisverzekering wil ik juist af, want die is ridicuul duur en in Australie overbodig.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 21 september 2010 @ 02:35:01 #284
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_86662825
quote:
If you are a resident of the United Kingdom, Sweden, Finland, Norway or the Netherlands you are covered for the duration of your approved visit to Australia.
Als je niet ingeschreven staat, ben je volgens mij geen resident meer... Ze hebben deze regeling juist omdat je dan niet dubbel hoeft te betalen voor medicare/basisverzekering als je hier tijdelijk bent.

[edit]
Zo lees ik het tenminste:

quote:
Enrolling in Medicare
If you will be receiving treatment you can enrol at Medicare offices throughout Australia. If you receive treatment before you enrol, Medicare benefits will be back paid for eligible visitors.
To enrol in Medicare you will need:

• your passport with a valid visa
• to provide, in some cases, identification showing you are enrolled in your country’s national health scheme.

If your application to enrol in Medicare is approved, you will receive an Australian reciprocal health care card in the mail.
[/edit]

[ Bericht 44% gewijzigd door SlamD op 21-09-2010 02:43:28 ]
pi_86663151
Als je je niet uitschrijft bij de GBA in Nederland blijf je verzekeringsplichtig in NL voor de basisverzekering. Als je daar een reisverzekering bij doet voor mogelijke hogere medische kosten dan standaard in NL dan moet dat normaalgesproken voldoen.

Officieel moet je je uitschrijven uit de gba als je langer dan 8 maanden in het buitenland verblijft. Zelf heb ik dat niet gedaan voor mijn working holiday van een jaar, en heb er nooit iets van gehoord.
pi_86665688
Als je je uitschrijft ben je niet meer resident in Nederland en geldt in principe dat hele reciprocal gedoe dus niet meer. Laat je goed voorlichten over ziektekostenverzekeringen, want je wilt hier niet ziek worden of door een ambulance opgepikt worden (Medicare dekt ambulances niet, daarvoor moet je je aanvullend verzekeren) en er dan achter komen dat je niet of niet goed verzekerd bent. Voor 457 visa staat er dit op de immi site:
quote:
From 14 September 2009, under visa Condition 8501, all new Subclass 457 visa holders are responsible for all health costs for themselves and their family. They will be required by law to maintain adequate insurance for these health costs for the length of their visa. Applicants for Subclass 457 visas will need to provide evidence that they have obtained adequate insurance before their visa can be granted.

For Subclass 457 visa holders, approved prior to 14 September 2009, the sponsor is still responsible for all medical or hospital expenses arising from treatment administered in a public hospital for the duration of the visa (other than expenses that are met by health insurance or reciprocal health care arrangements).
Ik weet niet of je met een 457 visum nog geloofwaardig kan beweren dat je resident in NL bent. Kijk eens op xpdite.net, daar weten ze er meer over.
  dinsdag 21 september 2010 @ 10:23:37 #287
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_86666253
Hmm... Goede punten hier. Ik ga me wsch. wél uitschrijven en neem een goede reisverzekering met een laag eigen risico. Is het mogelijk om je medicare levy terug te vragen o.i.d of hoef je die niet te betalen als je niet ingeschreven staat?

[ Bericht 65% gewijzigd door star_gazer op 21-09-2010 10:30:20 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_86702402
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 10:23 schreef star_gazer het volgende:
Hmm... Goede punten hier. Ik ga me wsch. wél uitschrijven en neem een goede reisverzekering met een laag eigen risico. Is het mogelijk om je medicare levy terug te vragen o.i.d of hoef je die niet te betalen als je niet ingeschreven staat?
Kijk eens op dit forum. Hier en hier bijvoorbeeld.
  woensdag 22 september 2010 @ 14:27:50 #289
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_86710727
Zojuist met CZ gebeld. Zij zeggen dat ik mezelf bij hun moet afmelden met de melding "emigratie naar Australie" en dat dan de kous qua verzekering af is. Waarschijnlijk houden ze me aan zonder dekking en premie o.i.d.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 23 september 2010 @ 23:59:23 #290
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_86773818
Trouwens, even voor de balans. No place is perfect. Wat vinden jullie de negatieve aspecten aan Australië? Zelf verwacht ik het volgende:

- Beesten
- Godsgruwelijk heet hartje zomer

Meer kan ik even niet bedenken. Mede daarom wil ik zo graag gaan :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_86775835
De wegen zijn slecht vergeleken met Nederland.
Bier is een stuk duurder.

Beesten heb je heel weinig last van, en die warmte is toch juist positief ;)
  vrijdag 24 september 2010 @ 01:25:24 #292
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_86775951
quote:
Op donderdag 23 september 2010 23:59 schreef star_gazer het volgende:
Trouwens, even voor de balans. No place is perfect. Wat vinden jullie de negatieve aspecten aan Australië? Zelf verwacht ik het volgende:

- Beesten
- Godsgruwelijk heet hartje zomer

Done. Ik wil snel weer terug! -O-
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 24 september 2010 @ 01:55:21 #293
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_86776385
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 01:18 schreef Ozzykev het volgende:
De wegen zijn slecht vergeleken met Nederland.
Bier is een stuk duurder.

Beesten heb je heel weinig last van, en die warmte is toch juist positief ;)
Warmte kan ook té zijn en volgens mij kan dat in Oz weleens voorkomen. Maargoed, het is inderdaad wel een luxeprobleem :P

Over dat bier; dat heb ik vaker gehoord. Waarom is dat zo? Ze hebben toch geen import nodig (Fosters)? Of is de accijns heel hoog?

Heb er zin in *O*
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 24 september 2010 @ 02:04:06 #294
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_86776480
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 01:55 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Warmte kan ook té zijn en volgens mij kan dat in Oz weleens voorkomen. Maargoed, het is inderdaad wel een luxeprobleem :P

Over dat bier; dat heb ik vaker gehoord. Waarom is dat zo? Ze hebben toch geen import nodig (Fosters)? Of is de accijns heel hoog?

Heb er zin in *O*
Bijna niemand drinkt meer Fosters daar (soort stereotype), aldus mijn baas. Importbier (zoals Grolsch en Heineken, enige goed verkrijgbare Nederlandse bieren) is wel duur. Lokaal bier is wat duurder, rond de 35 AUD.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 24 september 2010 @ 02:12:02 #295
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_86776545
Enkele negatieve punten:

- Verkeer
- Openbaar Vervoer
- Huizenprijzen rond grote steden
- Te sterke zon/gebrek aan ozonlaag
- Alles is ver weg, zowel binnen Australie als daarbuiten
- Weinig verschillen tussen suburbs onderling of steden onderling, veel lijkt op elkaar
- Gebrek aan vakantiedagen
- Bureaucratische rompslomp bij diverse instanties

Voor de goede orde: ik heb het erg naar mijn zin in Sydney, maar ik kreeg een beetje het idee dat je een erg stereotypisch idyllisch beeld van Australië hebt. Hetzelfde stereotype idyllische beeld dat veel Australiers hebben als ze het over Europa hebben.
  vrijdag 24 september 2010 @ 02:19:29 #296
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_86776606
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 02:12 schreef SlamD het volgende:
Enkele negatieve punten:

- Verkeer
- Openbaar Vervoer
- Huizenprijzen rond grote steden
- Te sterke zon/gebrek aan ozonlaag
- Alles is ver weg, zowel binnen Australie als daarbuiten
- Gebrek aan vakantiedagen
- Bureaucratische rompslomp bij diverse instanties

Voor de goede orde: ik heb het erg naar mijn zin in Sydney, maar ik kreeg een beetje het idee dat je een erg stereotypisch idyllisch beeld van Australië hebt. Hetzelfde stereotype idyllische beeld dat veel Australiers hebben als ze het over Europa hebben.
Ach.. Ik ben een beetje in een jodel-stemming omdat ik kort geleden heb besloten ervoor te gaan. Ik ben me er heus wel van bewust dat ik gewoon moet werken voor m'n geld en dat er ongetwijfeld dingen lastig gaan zijn. Die van het openbaar vervoer is trouwens nieuw voor me; is die city rail zo slecht?

Betreffende vakantiedagen; ik heb begrepen dat het heel normaal is om je eerste jaar geen betaalde vakantie te hebben, dus daar ben ik wel op ingesteld. Mijn reserve + verwachte inkomen zijn overigens hoog genoeg om wellicht een korte unpaid leave te onderhandelen. Hoe zit het trouwens met die 'sickies'? Ik heb gelezen dat mensen hun ziektedagen bijna inplannen als ware het vakantiedagen.

[ Bericht 3% gewijzigd door star_gazer op 24-09-2010 02:42:12 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_86778503
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 01:55 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Warmte kan ook té zijn en volgens mij kan dat in Oz weleens voorkomen. Maargoed, het is inderdaad wel een luxeprobleem :P
Warm weer is lekker, over straat moeten in je pak met 30+ is minder. En boven de 40 brengt zelfs de wind geen verkoeling meer, dan is het gewoon een hete lucht oven buiten. Maar 40+ komt niet vaak voor, in Melbourne althans. En dan is er natuurlijk dat mooie gat in de ozonlaag, lekker melanoma kweken.

quote:
Over dat bier; dat heb ik vaker gehoord. Waarom is dat zo? Ze hebben toch geen import nodig (Fosters)? Of is de accijns heel hoog?

Heb er zin in *O*
Als je de toeristische tenten vermijdt betaal je voor een flesje VB (375ml) een dollar of 4-5 en voor Boag's, Peroni, Heineken en zo 6-8. Die AUD35 is zeker voor een case van 24 bottles/cans. Op terrasjes langs de Yarra of aan het strand en in uitgaansgelegenheden zal het ongetwijfeld duurder zijn, maar dat is overal. Zelf kopen bij de bottle shop is natuurlijk stukken goedkoper.
pi_86778721
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 02:19 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ach.. Ik ben een beetje in een jodel-stemming omdat ik kort geleden heb besloten ervoor te gaan. Ik ben me er heus wel van bewust dat ik gewoon moet werken voor m'n geld en dat er ongetwijfeld dingen lastig gaan zijn. Die van het openbaar vervoer is trouwens nieuw voor me; is die city rail zo slecht?
In Melbourne klagen ze steen en been, ik vind het prima geregeld. Het is volgens mij ook een stuk goedkoper dan in Nederland. Maar ik heb dan ook twee tramlijnen en een trein op een paar minuten lopen. En ik moet regelmatig in de CBD zijn: daar zijn alle tram en trein verbindingen feitelijk op afgesteld. Als je je daarentegen in een cirkel rond de CBD tussen de suburbs moet verplaatsen ben je waarschijnlijk meer aangewezen op bussen, en die zijn wat minder goed geregeld. Buiten de stad of in suburbs waar geen trein of tram komt ben je aangewezen op een auto.

quote:
Betreffende vakantiedagen; ik heb begrepen dat het heel normaal is om je eerste jaar geen betaalde vakantie te hebben, dus daar ben ik wel op ingesteld. Mijn reserve + verwachte inkomen zijn overigens hoog genoeg om wellicht een korte unpaid leave te onderhandelen. Hoe zit het trouwens met die 'sickies'? Ik heb gelezen dat mensen hun ziektedagen bijna inplannen als ware het vakantiedagen.
De mentaliteit zal per industrie verschillen, maar dit lijkt me behoorlijk overdreven. Je moet vaak ook een doktor's verklaring afgeven voor als je meerder dagen ziek bent, en wanneer je 'toevallig' precies voor af na een vakantie ziek bent. Ik spaar ze in ieder geval op voor het geval ik ze echt een keer nodig heb.

Vakantiedagen bouw je gewoon per twee-weken/maand op en kun je gewoon opnemen. Ook in je eerste jaar. Als dat niet kan heb je gewoon een slechte baas getroffen, dit is zeker geen regel of zo.
  vrijdag 24 september 2010 @ 09:26:14 #299
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_86779035
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 08:56 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Als je de toeristische tenten vermijdt betaal je voor een flesje VB (375ml) een dollar of 4-5 en voor Boag's, Peroni, Heineken en zo 6-8. Die AUD35 is zeker voor een case van 24 bottles/cans. Op terrasjes langs de Yarra of aan het strand en in uitgaansgelegenheden zal het ongetwijfeld duurder zijn, maar dat is overal. Zelf kopen bij de bottle shop is natuurlijk stukken goedkoper.
Gaat om een carton of beer inderdaad :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_86779693
Bier is inderdaad duur, al valt het in de kroeg wel mee. Wijn is dan weer goedkoper. Een groot voordeel van Australische winkels ten opzichte van Nederland is dat je veel meer keuze hebt. Loop een willekeurige slijterij in en je hebt complete rijen schappen met alleen al champagne.

Ironisch genoeg heb ik, met al die keuze, zelden Fosters gezien. Dat drinkt geen hond hier.

Maar een kratje (in Australie is een kratje een kartonnen doos) voor 9 euro, zoals in Nederland, gaat je niet lukken helaas.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')