abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 juli 2009 @ 07:51:34 #76
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70570057
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 07:44 schreef JumpingJacky het volgende:
WIe postte pasgeleden hier dat er een onterechte hetze werd gevoerd tegen de DSB?

Er is/was blijkbaar toch wel iets aan de hand:
http://www.telegraaf.nl/d(...)tes_op__.html?p=24,1
Ik verwacht dergelijke acties tegen alle aanbieders van leningen en hypotheken die iets ruimer lenen dan de 4,5 maal inkomen. Beetje de verantwoordelijkheid afschuiven, die mensen hebben natuurlijk ooit zelf gekozen voor een hogere hypotheeksom en willen dat nu ergens verhalen....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70570170
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 07:51 schreef sanger het volgende:
hypotheken die iets ruimer lenen dan de 4,5 maal inkomen. Be
Sinds wanneer is dat dé norm
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_70570173
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 07:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik verwacht dergelijke acties tegen alle aanbieders van leningen en hypotheken die iets ruimer lenen dan de 4,5 maal inkomen. Beetje de verantwoordelijkheid afschuiven, die mensen hebben natuurlijk ooit zelf gekozen voor een hogere hypotheeksom en willen dat nu ergens verhalen....
Dat is sowieso wel de trend in Nederland de laatste tijd.....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 2 juli 2009 @ 08:05:41 #79
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70570182
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat dé norm
Dat is de norm die volgens mij door de media gehanteerd wordt. Of zit ik er naast?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 2 juli 2009 @ 08:07:48 #80
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70570204
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:04 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat is sowieso wel de trend in Nederland de laatste tijd.....
Amerikaanse invloeden

Hoorde van de week (of 2 weken geleden ofzo) op de radio dat analisten verwachten dat de Amerikaanse invloed op de NL samenleving over 20 jaar een stuk vermindert zal zijn. Daarvoor in de plaats zouder er meer Chineze invloeden zijn, als gevolg van de opkomende economie daar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70570207
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:05 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is de norm die volgens mij door de media gehanteerd wordt. Of zit ik er naast?
Die 4,5x-norm bestaat eigenlijk helemaal niet. Die norm loopt globaal van 3,1 tot 5,6x het inkomen, afhankelijk van de hoogte van dat inkomen (sowieso een achterlijke norm, waar de AFM ( ) én de stichting achter de NHG niet op wil reageren, als er kritische en onderbouwde vragen over worden gesteld )
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 2 juli 2009 @ 08:11:15 #82
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70570246
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Die 4,5x-norm bestaat eigenlijk helemaal niet. Die norm loopt globaal van 3,1 tot 5,6x het inkomen, afhankelijk van de hoogte van dat inkomen (sowieso een achterlijke norm, waar de AFM ( ) én de stichting achter de NHG niet op wil reageren, als er kritische en onderbouwde vragen over worden gesteld )
Ah, dus er wordt altijd uitgegaan van een (min of meer) gemiddelde maar in werkelijkheid is er dus een variabele norm. Eigenlijk is dat inkomensdiscriminatie

Vraagje tussendoor, jij hebt in de hypotheken gezeten. Hoeveel wil de consument nu eigenlijk gemiddeld lenen tov het inkomen? Valt dat binnen die "norm" of wil iedereen hoger?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70570285
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Ah, dus er wordt altijd uitgegaan van een (min of meer) gemiddelde maar in werkelijkheid is er dus een variabele norm. Eigenlijk is dat inkomensdiscriminatie
Iemand die een ton verdient, kan relatief natuurlijk meer besteden aan woonlasten dan iemand die modaal verdient
quote:
Vraagje tussendoor, jij hebt in de hypotheken gezeten. Hoeveel wil de consument nu eigenlijk gemiddeld lenen tov het inkomen? Valt dat binnen die "norm" of wil iedereen hoger?
De meeste mensen zitten daarboven. Puur omdat een x-aantal keer het inkomen nogal weinig zegt over de lasten. Daarnaast zeggen aflosvormen natuurlijk ook een hoop over de lasten. Mijn principiële bezwaar tegen die normen is dat het niet uitmaakt of je nu een gezin van 6 kinderen hebt én dat het niet uitmaakt of je de helft aflossingsvrij doet en de rest minimaal afdekt of een volledige spaarhypotheek.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 2 juli 2009 @ 08:29:00 #84
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70570473
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Iemand die een ton verdient, kan relatief natuurlijk meer besteden aan woonlasten dan iemand die modaal verdient
Ik snap hem Maar daarom vind ik het eigenlijk wel nog een vorm van discriminatie
quote:
De meeste mensen zitten daarboven. Puur omdat een x-aantal keer het inkomen nogal weinig zegt over de lasten. Daarnaast zeggen aflosvormen natuurlijk ook een hoop over de lasten. Mijn principiële bezwaar tegen die normen is dat het niet uitmaakt of je nu een gezin van 6 kinderen hebt én dat het niet uitmaakt of je de helft aflossingsvrij doet en de rest minimaal afdekt of een volledige spaarhypotheek.
Er zou dus eigenlijk een staffel moeten zijn waarin uiteengezet wordt hoe een gezinssamenstelling is en hoeveel er door datzelfde gezin aan woonlasten mag worden besteed, als percentage van het gezinsinkomen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70570679
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:29 schreef sanger het volgende:


Er zou dus eigenlijk een staffel moeten zijn waarin uiteengezet wordt hoe een gezinssamenstelling is en hoeveel er door datzelfde gezin aan woonlasten mag worden besteed, als percentage van het gezinsinkomen.
Zolang het NIBUD zich er niet mee bemoeit (wat ze nu wél heeft gedaan...), vind ik alles best. Er zou moeten worden gekeken naar daadwerkelijk woonlasten en dát relateren aan het inkomen.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_70570752
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 07:44 schreef JumpingJacky het volgende:
WIe postte pasgeleden hier dat er een onterechte hetze werd gevoerd tegen de DSB?

Er is/was blijkbaar toch wel iets aan de hand:
http://www.telegraaf.nl/d(...)tes_op__.html?p=24,1
Och, dat moet je even in het juiste perspectief zien. 120.000 is voor jou waarschijnlijk echt enorm veel geld, maar voor een bedrijf van die grootte stelt het niet zoveel voor. In 2007 hadden ze een (commercieel) resultaat van 55 miljoen, give or take een paar tienduizenden euro's. Een boete van 120k is nog geen kwart procent van dat..
pi_70570821
De AFM moet z'n bestaansrecht aantonen
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator donderdag 2 juli 2009 @ 09:23:16 #88
45833 crew  Fogel
pi_70571479
Wat is AFM?

En goede morgen allemaal! Minder dan anderhalve dag te gaan en dan heb ik vakantie
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_70571558
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:23 schreef Fogel het volgende:
Wat is AFM?
De Autoriteit Financiële Markten. Een door de overheid ingesteld clubje dat zich bezighoudt met het toezicht op de financiële markten in Nederland.

Een beetje een hobbyclubje voor oud-politici, zeg maar.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator donderdag 2 juli 2009 @ 09:38:15 #90
45833 crew  Fogel
pi_70571838
Ah OK, en voor dat toezicht houden krijgen ze vast 200k¤ per jaar -zonder er echt voor te werken-, naast hun waarschijnlijk toch al zeer royale pensioen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_70571899
Die 200k is zelfs nog een beetje laag (i.i.g. toen Arthur Docters-Van Leeuwen er nog zat.

En eens in de zoveel tijd zijn ze weer wat opvallender in het nieuws (tijdje terug over de tophypotheken) om zo hun bestaansrecht te garanderen
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator donderdag 2 juli 2009 @ 09:42:38 #92
45833 crew  Fogel
pi_70571949
Later als ik groot ben wil ik ook bij zo'n club
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_70575250
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:23 schreef Fogel het volgende:
Wat is AFM?

En goede morgen allemaal! Minder dan anderhalve dag te gaan en dan heb ik vakantie
heb jij OOK nog vakantie?
  Moderator donderdag 2 juli 2009 @ 12:24:13 #94
45833 crew  Fogel
pi_70576355
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:45 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

heb jij OOK nog vakantie?
Zelfs dat . 5 weken op jaarbasis waarvan ik er 3 opneem deze zomer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 3 juli 2009 @ 07:16:57 #95
45833 crew  Fogel
pi_70601070
3 uur werken vandaag, waarvan 2 vergaderen en dan 3 weken vrij
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:14:52 #96
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70602450
Goedemorgen

Vandaag weer heerlijk 3 uur in de auto spenderen richting Stadskanaal
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator vrijdag 3 juli 2009 @ 09:22:35 #97
45833 crew  Fogel
pi_70602653
Goedemorgen!

Ik ga minimaal 4 uur in de auto zitten voor een stuk wat hemelsbreed slechts 60km is... ligt alleen wat water in de weg om hemelsbreed te kunnen rijden, en over land is er natuurlijk een bergpassage en veel kleine slingerwegen. In totaal is het zo'n 220-230km rijden + 20 minuten op een veerboot.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_70602724
Ik ga een houten vloer bestellen voor m'n nieuwe huisje. Het is in Tiel, dus ik zal even zwaaien naar Flipje
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:27:15 #99
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70602777
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:22 schreef Fogel het volgende:
Goedemorgen!

Ik ga minimaal 4 uur in de auto zitten voor een stuk wat hemelsbreed slechts 60km is... ligt alleen wat water in de weg om hemelsbreed te kunnen rijden, en over land is er natuurlijk een bergpassage en veel kleine slingerwegen. In totaal is het zo'n 220-230km rijden + 20 minuten op een veerboot.
Hoewel je een uur langer moet zou ik graag ruilen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:27:30 #100
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70602790
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:24 schreef DonJames het volgende:
Ik ga een houten vloer bestellen voor m'n nieuwe huisje. Het is in Tiel, dus ik zal even zwaaien naar Flipje
Succes
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')