abonnement Unibet Coolblue
pi_70418670
Hallo,
Ik gebruik al voor 6 maanden Salicylzuur/resorcinol creme FNA. Ik merk dat de rode vlekjes van de acne minder worden en ook de littekenstjes die door de acne veroorzaakt zijn die zijn minder zichtbaar en minder diep. Mijn vraag is of jullie dit ook wel eens hebben gebruikt en wat jullie ervaring over deze creme is.
Ik moet het namelijk nog 6 maanden gebruiken en vraag me af of mijn littekens er nog minder zichtbaar van worden. Wat is jullie ervaring hierover?

Alvast bedankt!
hoi
  zaterdag 27 juni 2009 @ 11:27:01 #2
231495 Famouss
Constantinopel
pi_70419406
Nee, deze gebruik ik zelf niet.
wel een gel dat er mischien op lijkt: Differin.
pi_70420222
Ja ik heb ook wel eens van differin gehoord. Blijkt dat dat ook goed werkt.
Maar maar vraag ging dus over salicylzuur/resorcinol creme FNA.
Maar je hebt ook een creme met alleen salicylzuur of met alleen resorcinol.
Beide zorgen ze dat de porien wijder worden en het dus minder snel verstopt gaat zitten en heeft het een anti-bacteriele werking. Het zorgt er ook voor dat de huidlaag zich sneller vernieuwt vandaar ook dat littekens zoals putjes en de rode vlekken sneller minder zichtbaar worden.
Maar wat ik dus vroeg was of er mensen zijn die dus een lange tijd een van deze cremes hebben gebruikt.
Zoals 6 maanden of een jaar en wat hun ervaring is met deze creme.
hoi
pi_70457133
Hallo,
Vanaf mijn 16 gebruik ik al de diana 35 omdat ik erg last had van puistjes op mijn rug en T-zone.
Tot 6 maanden geleden ben ik gestopt. Ik had vaak hoofdpijn en had het idee dat mijn libido laag was, ik had minder zin in sex. Ik baalde hier enorm van en voelde me onzeker. Tot 6 maanden geleden ben ik gestopt met de pil in de hoop dat ik me beter zou voelen en dat mijn puistjes weg bleven. Helaas kwamen de puistjes terug..Ik dacht dat het vanzelf wel weg zou gaan maar tot nu toe duurt dat wachten wel erg lang.
Ik voelde me daarintegen wel lekkerder in mijn vel en had het gevoel dat mijn libido beter was en ik was vrolijker. Ik heb nu vooral puistjes in mijn hals en op mijn kin. Ze zeggen dat als je daar puistjes hebt dat het iets te maken heeft met stress of hormonen..
Ik ben nu maar weer gestart met het slikken van de Diana 35, ik voel me namelijk erg onaantrekkelijk!! Hopelijk gaat het snel weg.
Waar ik wel mijn twijfels over heb is dat de diana 35 je talg toevoer vermindert, ik hoop nou niet dat ik hierdoor meer rimpels krijg!! Ik heb al een droge huid, en heb ook het idee dat mijn haar dunner is geworden van de diana 35.
Wie weet hier meer over?? graag ontvang ik een reactie.

Liefs Lizzy
pi_70459337
Het zijn beide zwak werkende keratolytica (ze maken de hoornlaag van de huid dunner) en kunnen bijdragen tegen acne, ik vind ze persoonlijk te zwak voor mezelf. Heb je nog steeds actieve acne (valt niet op te maken uit de tekst)? 6 maanden tot een jaar is héél lang om dit aan te zien, van wie moet je dit zo lang uitproberen, van je huisarts?

Lizzy83: ik ben absoluut geen pil-kenner (man ), maar heb je wel eens gekeken of Yasmin niets voor je is?
pi_70469543
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:03 schreef vdHoek het volgende:
Het zijn beide zwak werkende keratolytica (ze maken de hoornlaag van de huid dunner) en kunnen bijdragen tegen acne, ik vind ze persoonlijk te zwak voor mezelf. Heb je nog steeds actieve acne (valt niet op te maken uit de tekst)? 6 maanden tot een jaar is héél lang om dit aan te zien, van wie moet je dit zo lang uitproberen, van je huisarts?

Lizzy83: ik ben absoluut geen pil-kenner (man ), maar heb je wel eens gekeken of Yasmin niets voor je is?
Nee ik heb geen actieve acne. Want ben ook aan de roaccutane. Maar heb dus een verhouding van 5 gram salicylzuur en 3 gram resorcinol van de 100 gram creme. Ik moet dit nemen van de dermatoloog omdat het de acne afremt en ze zegt dat de littekens dan eerder weggaan. Maar ik heb nu bijna geen acne misschien 1 pukkeltje in 2 maanden ofzo dat is echt relax. Maar mijn vraag ging dus over de littekens en of iemand ervaring had met langdurig gebruik van deze creme of 1 van de bestandsdelen van deze creme.?
hoi
pi_70470654
Ik ben dan geen dermatoloog, maar ik heb nog nooit gehoord van het gebruik van salicylzuur en resorcinol voor postinflammatoire hyperpigmentatie, op salicylzuur-peels na. Ik denk dat je weinig mensen tegen zal komen die je specifieke vraagstelling kunnen beantwoorden: roa-gebruikers gebruiken in het algemeen geen extra middelen op hun huid omdat de huid erg droog wordt tijdens de kuur. Mensen die verder wel salicylzuur gebruiken, gebruiken dit vooral voor actieve acne en vaak in percentages tot 2% (in tegenstelling tot jouw 5%). Het is erg moeilijk om te zien of preparaten van salicylzuur (non-peels dus) een effect hebben voor postinflammatoire hyperpigmentatie op een termijn van 6 maanden tot een jaar: je moet rekening houden dat in deze periode de huid van zichzelf al hersteld kan zijn, zonder extra gebruik van preparaten en zelfs in de periode waarin je roa gebruikt.

Ik snap de gedachtegang van je derm ook niet helemaal: maak de kuur af en behandel daarna pas de hyperpigmentatie en irriteer de huid verder niet tijdens de kuur.
pi_70487931
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:27 schreef vdHoek het volgende:
Ik ben dan geen dermatoloog, maar ik heb nog nooit gehoord van het gebruik van salicylzuur en resorcinol voor postinflammatoire hyperpigmentatie, op salicylzuur-peels na. Ik denk dat je weinig mensen tegen zal komen die je specifieke vraagstelling kunnen beantwoorden: roa-gebruikers gebruiken in het algemeen geen extra middelen op hun huid omdat de huid erg droog wordt tijdens de kuur. Mensen die verder wel salicylzuur gebruiken, gebruiken dit vooral voor actieve acne en vaak in percentages tot 2% (in tegenstelling tot jouw 5%). Het is erg moeilijk om te zien of preparaten van salicylzuur (non-peels dus) een effect hebben voor postinflammatoire hyperpigmentatie op een termijn van 6 maanden tot een jaar: je moet rekening houden dat in deze periode de huid van zichzelf al hersteld kan zijn, zonder extra gebruik van preparaten en zelfs in de periode waarin je roa gebruikt.

Ik snap de gedachtegang van je derm ook niet helemaal: maak de kuur af en behandel daarna pas de hyperpigmentatie en irriteer de huid verder niet tijdens de kuur.
Het gaat ook niet alleen om de hyperpigmentatie maar ook om de putjes enzo. Salicylzuur word echt vaak gebruikt voor dit soort littekens. Het is namelijk goed voor je huid omdat het je huid vaker vernieuwt. Het word ook gebruikt voor oudere mensen die er jonger uit willen zien. Je hebt gelijk dat de huid droger word door roaccutane maar salicylzuur helpt door ook tegen omdat het de huid vaker vernieuwt. En ik heb maar een laag percentage want je kan ook 10% nemen maar ik heb 5% genomen. Mijn huid is helemaal niet overgevoelig..een klein beetje voor de zon maar dat valt reuze mee. Maar ik denk ook dat je gelijk hebt dat er niet zoveel mensen op mijn specifieke vraagstelling antwoord zullen kunnen geven maar toch proberen en kijken of de ene net op dit forum komt en reageerd.
hoi
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')