abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 25 juni 2009 @ 16:02:27 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_70362583



Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 |

Openingsposts van de Grands Prix van het huidige '09 seizoen:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
[PDF]2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
[PDF]2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema

  • Er staan voorlopig geen testsessies gepland.

    Wie staan er in 2009 aan de start

    Mclaren
    1. Lewis Hamilton - WDC 2008
    2. Heikki Kovalainen

    Ferrari - WCC 2008
    3. Felipe Massa
    4. Kimi Raikkönen

    BMW Sauber
    5. Robert Kubica
    6. Nick Heidfeld

    Renault
    7. Fernando Alonso
    8. Nelson Piquet jr.

    Toyota
    9. Jarno Trulli
    10. Timo Glock

    Scuderia Toro Rosso
    11. Sébastien Bourdais
    12. Sébastien Buemi

    Red Bull Racing
    14. Mark Webber
    15. Sebastian Vettel

    Williams
    16. Nico Rosberg
    17. Kazuki Nakajima

    Force India
    20. Giancarlo Fisichella
    21. Adrian Sutil

    Brawn GP
    22. Rubens Barrichello
    23. Jenson Button

    Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic

    De kalender voor 2009 met 17 races
    quote:
    29/3 Australia
    5/4 Malaysia
    19/4 China
    26/4 Bahrain
    10/5 Spain
    24/5 Monaco
    7/6 Turkey
    21/6 Great Britain
    12/7 Germany
    26/7 Hungary
    23/8 Europe (Valencia)
    30/8 Belgium
    13/9 Italy
    27/9 Singapore
    4/10 Japan
    18/10 Brazil
    1/11 Abu Dhabi
    Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009

    Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

  • Artikelen over KERS

    Artikel 1
    Artikel 2
    (Is in het Duits)

  • Artikel(en) over aerodynamische wijzingen

    Artikel 1

    BBC

    Tv-gids voor BBC One.
    Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

    *wijzigingen onder voorbehoud

    FOK!sport F1-site

    [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 25-06-2009 16:32:05 ]
  •   donderdag 25 juni 2009 @ 16:03:18 #2
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70362613
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 15:25 schreef Ared het volgende:

    [..]

    Goeie jongen, zo te zien is hij betrokken geweest bij een paar best goeie auto's: BAR 2004, BMW 2007, Brawn 2009

    Maar of ik iemand in m'n team zou willen die gemiddeld krap anderhalf jaar bij een team blijft...
    Inderdaad, zeker op een dergelijk essentiële en specialistische afdeling lijkt het me wel prettig om wat vastigheid in je personeel bestand te hebben.
    Maarja.. net als in het voetbal zul je in de formule 1 ook teamhoeren hebben.
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 15:49 schreef Ared het volgende:
    De motoren van de engine freeze teams zijn ontwikkeld met wat meer geld dan Cosworth op dit moment tot de beschikking heeft, dus puur op basis van budget denk ik niet dat Cosworth een vergelijkbare motor nieuw kan ontwikkelen. Komt bij dat vorig jaar uit de verschuivende krachtsverhouding tussen Red Bull en Toro Rosso wel bleek dat de Ferrari gedurende 2008 heel wat pk's gewonnen heeft. Of misschien beter gezegd: dat de Ferrari heel wat betrouwbaarder is geworden, waardoor deze langer op maximale belasting kon rijden. (verbeteringen van betrouwbaarheid zijn toegestaan onder de engine freeze). Of dat ze grote stappen gemaakt hebben met engine management/mappings. Hoe dan ook, freeze of niet, de fabrikanten maken hun motoren wel degelijk steeds sneller.
    En tel daar nog bij op dat Cosworth meteen moet gaan concurreren die sinds de engine freeze alle ins-en-outs van hun krachtbron kennen.

    Is de Cosworth motor dan echt zoveel goedkoper? Want wanneer ik Manor, USF1 of Campos zou zijn, zou mijn voorkeur toch echt uitgaan naar een Ferrari/Toyota/Renault/Mercedes/BMW krachtbron.
    pi_70362721
    Volgens mij hebben de fabrikanten ondertussen voor praktisch hetzelfde bedrag motoren in de aanbieding, in ruil voor het afschaffen van een verplichte motor voor iedereen.

    Ik denk dat Mosley de nieuwe teams beloofd heeft dat de Cosworth minstens net zo snel als de farbikantenmotoren zou zijn, desnoods door ze meer vrijheid in de regels te gunnen.
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 16:12:48 #4
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_70362926
    Dat hebben ze denk ik in het eerste jaar ook wel nodig. Daarna verwacht ik wel dat de Cosworth-krachtbron kan concurreren met die van de topteams.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 25 juni 2009 @ 16:34:55 #5
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70363795
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 16:12 schreef Peterselieman het volgende:
    Dat hebben ze denk ik in het eerste jaar ook wel nodig. Daarna verwacht ik wel dat de Cosworth-krachtbron kan concurreren met die van de topteams.
    Maar wie wil daarop wachten? En in hoeverre krijgen ze die vrijheden nog?
    Voor dezelfde prijs zou ik een Mercedes in m'n chassis lepelen hoor. Kijk naar Brawn, chassis en krachtbron zijn los van elkaar ontworpen, ding loopt als de brandweer.
      donderdag 25 juni 2009 @ 16:35:04 #6
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_70363800
    50 .
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 16:36:51 #7
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_70363870
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 16:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Maar wie wil daarop wachten? En in hoeverre krijgen ze die vrijheden nog?
    Voor dezelfde prijs zou ik een Mercedes in m'n chassis lepelen hoor. Kijk naar Brawn, chassis en krachtbron zijn los van elkaar ontworpen, ding loopt als de brandweer.
    Zou ik ook doen, maar de nieuwe teams hebben nu eenmaal voor Cosworth gekozen.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 25 juni 2009 @ 16:38:15 #8
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70363923
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 16:36 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Zou ik ook doen, maar de nieuwe teams hebben nu eenmaal voor Cosworth gekozen.
    Ah, hebben alle drie dus al een definitief contract getekend?
    Their loss...
    pi_70363947
    Ben toch wel benieuwd wat nu het budget is, neem aan dat de nieuwe teams ondersteunt worden door de overige teams. In ieder geval goed nieuws, even weer rust en bezig zijn met het huidige seizoen. Hoop dat Vettel nog wat dichterbij kan komen aan Button. Dan hebben we een spannende tweede helft van het seizoen.
    -
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 16:39:27 #10
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_70363963
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    Ah, hebben alle drie dus al een definitief contract getekend?
    Their loss...
    Definitief weet ik niet, maar ze hebben bij de FIA aangegeven gebruik te willen maken van een Cosworth-motor.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_70364026
    tvp
      donderdag 25 juni 2009 @ 16:43:52 #12
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_70364116
    Teeeeveeeepeeee
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 25 juni 2009 @ 16:44:19 #13
    131800 Tarado
    capô de fusca
    pi_70364134
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 16:43 schreef sanger het volgende:
    Teeeeveeeepeeee
    pi_70364293
    tvp
      donderdag 25 juni 2009 @ 16:50:26 #15
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70364346
    Kom op jongens, 4 tvp's achter elkaar?
    pi_70365762
    quote:
    FOTA zet zich in voor meer spektakel in F1

    Renault-teambaas Flavio Briatore zal namens de teams met Formule 1-baas Bernie Ecclestone om tafel gaan om te kijken hoe de show in de hoogste autosportklasse het beste kan worden verbeterd. Zo hebben de teams die deel uitmaken van de Formula One Teams Association donderdag besloten in Bologna.

    "Flavio Briatore zal samen met de houder van de commerciële rechten werken aan het verbeteren van de show", zo liet FOTA-voorzitter Luca di Montezemolo na afloop van de bijeenkomst weten in een persconferentie. "We hopen verder dat we in de komende dagen een nieuwe overeenkomst kunnen sluiten met de CVC."

    De acht teams die in de FOTA zitten, hebben woensdag toegezegd dat zij zeker tot en met 2012 aan de Formule 1 zullen blijven meedoen. In ruil daarvoor wordt het budgetplafond uit de regels voor 2010 geschrapt. Ook moest Max Mosley beloven zich in oktober niet herkiesbaar te stellen voor het FIA-presidentschap.
    quote:
    Teams willen neutrale opvolger voor Mosley

    Max Mosley stopt in oktober als president van de FIA. De Formula One Teams Assiocation (FOTA) heeft de wens uitgesproken dat de opvolger een onafhankelijk persoon wordt, die geen enkele band heeft met een van de huidige teams.

    "De FIA is een onafhankelijke organisatie en het is volledig aan de FIA zelf om te bepalen wie de nieuwe president wordt. Als het echter aan de teams ligt, wordt het een onafhankelijk persoon, die los staat van alle bestaande teams", verklaarde Toyota-president John Howett na afloop van de FOTA-vergadering in Bologna.

    Mosley kon woensdag in een interview met het Duitse Auto, Motor und Sport niet uitsluiten dat Jean Todt, voormalig teambaas van Ferrari, zich kandidaat zal stellen.
    pi_70368707
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 17:42 schreef Trystar het volgende:

    [..]


    [..]


    Ari Vatanen zou al benaderd zijn door de FOTA voor de rol van FIA president. Als Europees politicus is hij in ieder geval bedreven in de politiek.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      donderdag 25 juni 2009 @ 20:47:00 #18
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_70370998
    Een jubileum topic
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      donderdag 25 juni 2009 @ 21:45:47 #19
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_70373009
    Ik zit stiekem te hopen dat de 'nieuwe' FIA straks wel serieus kijkt naar de race-kalender van de FOTA.
    Montreal en Indianapolis moéten gewoon terug op de kalender, met het liefst nog één Noord-Amerikaanse Grand Prix erbij.

    Waarom er nog altijd vastgehouden wordt aan de Hungaroring is mij een raadsel, uit historische overwegingen hoeft ie van mij niet te blijven.
    En dat stratencircuit in Valencia wil ik nog wel een kans geven, maar dat was vorig jaar wel een drama zeg.
    pi_70376793
    quote:
    Nu al heibel tussen FIA en FOTA
    Woedende Mosley eist excuses van Di Montezemolo

    [25-06-2009] De overeenkomst tussen de FIA en de FOTA die gisteren met veel tromgeroffel tot stand kwam, blijkt voorlopig een verstandshuwelijk. FIA-president Max Mosley schreef vandaag een woedende brief aan FOTA-voorzitter Luca di Montezemolo.


    Een aantal van Di Montezemolo’s uitlatingen zijn Mosley danig in het verkeerde keelgat geschoten. De FIA-president stuurde de Italiaan vandaag daarom een brief, die ook in het bezit is gekomen van Formule1.nl. Daarin uit Mosley felle kritiek op Di Montezemolo. Hij overweegt zelfs af te zien van zijn besluit zich na oktober niet meer herkiesbaar te stellen.

    “Ik was verbijsterd om te horen dat je tegen de pers heb gezegd dat ik vanaf heden geen actieve rol meer heb binnen de FIA en dat mijn taken zullen worden waargenomen door de heer Michel Boeri”, schrijft Mosley. “Dat is klinkklare onzin, al was het maar vanwege de FIA-statuten.”

    “Daarnaast heb je gezegd dat ik me gedragen heb als een dictator, wat een belediging is van de 26 World Motosport Council-leden. Zij hebben sinds 1980 alle regels en procedures van de Formule 1 samengesteld, om nog maar te zwijgen van de uit 122 landen afkomstige afgevaardigden van de FIA, die over alle regels die ik en mijn collega’s van de WMSC hebben gemaakt, hebben gestemd.”

    “Als je de overeenkomst tussen de FIA en de FOTA enige kans van slagen wil geven, eis ik onmiddellijk een rectificatie van jouw uitlatingen. Je moet je woorden terugnemen en je voortaan verre houden van dergelijke beschuldigingen. Ik verwacht nog vandaag openlijke excuses tijdens je persconferentie.”

    “De Formule 1 wordt bestuurd door een 25-koppig bestuur, niet door mij alleen. Na onze overeenkomst was er voor mij geen aanleiding om me na het verstrijken van mijn ambstermijn nog actief met de sport bezig te houden. Ik was al maanden van plan om me na oktober niet opnieuw verkiesbaar te stellen. Dat heb ik jou en de rest van de FOTA gisteren ook verteld.”

    “Nu je de media moedwillig hebt misleidt, zie ik mij genoodzaakt mijn standpunt te heroverwegen. Tot oktober ben ik de president van de FIA. Daarna beslissen de leden, en niet jij, wie de nieuwe president wordt. “

    Tijdens de persconferentie van de FOTA, vanmiddag in Bologna, is met geen woord gerept over de affaire, hoewel de brief daarvoor al verstuurd is.

    MB
    En we gaan weer vrolijk verder!
    “Being second is to be the first of the ones who lose.”
    pi_70380756
    Goedzo Mosley, blaas de boel maar op!
    Is not this the true romantic feeling - not to desire to escape life, but to prevent life from escaping you?
    pi_70383119
    Zoooo voorspelbaar.

    Maakt niet uit wat er gebeurd, Max gaat voor oktober 2010 en dan ziet 'ie wel verder.

    Bernie zal binnenkort "right on cue" Max wel weer gematigd de hemel in prijzen.
    Calm down, please!
    pi_70383226
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 23:15 schreef Waffle het volgende:

    [..]

    En we gaan weer vrolijk verder!
    er komt geen eind aan al het gezeik
    pi_70383632
    Michael Jackson, Farrah Fawcett, Hilde Rens ... maar Mosley? Neuuuhhhhh!
    Calm down, please!
    pi_70385197
    quote:
    Ik was al maanden van plan om me na oktober niet opnieuw verkiesbaar te stellen.
    quote:
    “Nu je de media moedwillig hebt misleidt, zie ik mij genoodzaakt mijn standpunt te heroverwegen."
    chantage heet zoiets toch , wat een figuur is het toch ook
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')