Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009quote:29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
Inderdaad, zeker op een dergelijk essentiële en specialistische afdeling lijkt het me wel prettig om wat vastigheid in je personeel bestand te hebben.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:25 schreef Ared het volgende:
[..]
Goeie jongen, zo te zien is hij betrokken geweest bij een paar best goeie auto's: BAR 2004, BMW 2007, Brawn 2009
Maar of ik iemand in m'n team zou willen die gemiddeld krap anderhalf jaar bij een team blijft...
En tel daar nog bij op dat Cosworth meteen moet gaan concurreren die sinds de engine freeze alle ins-en-outs van hun krachtbron kennen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:49 schreef Ared het volgende:
De motoren van de engine freeze teams zijn ontwikkeld met wat meer geld dan Cosworth op dit moment tot de beschikking heeft, dus puur op basis van budget denk ik niet dat Cosworth een vergelijkbare motor nieuw kan ontwikkelen. Komt bij dat vorig jaar uit de verschuivende krachtsverhouding tussen Red Bull en Toro Rosso wel bleek dat de Ferrari gedurende 2008 heel wat pk's gewonnen heeft. Of misschien beter gezegd: dat de Ferrari heel wat betrouwbaarder is geworden, waardoor deze langer op maximale belasting kon rijden. (verbeteringen van betrouwbaarheid zijn toegestaan onder de engine freeze). Of dat ze grote stappen gemaakt hebben met engine management/mappings. Hoe dan ook, freeze of niet, de fabrikanten maken hun motoren wel degelijk steeds sneller.
Maar wie wil daarop wachten? En in hoeverre krijgen ze die vrijheden nog?quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:12 schreef Peterselieman het volgende:
Dat hebben ze denk ik in het eerste jaar ook wel nodig. Daarna verwacht ik wel dat de Cosworth-krachtbron kan concurreren met die van de topteams.
Zou ik ook doen, maar de nieuwe teams hebben nu eenmaal voor Cosworth gekozen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Maar wie wil daarop wachten? En in hoeverre krijgen ze die vrijheden nog?
Voor dezelfde prijs zou ik een Mercedes in m'n chassis lepelen hoor. Kijk naar Brawn, chassis en krachtbron zijn los van elkaar ontworpen, ding loopt als de brandweer.
Ah, hebben alle drie dus al een definitief contract getekend?quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zou ik ook doen, maar de nieuwe teams hebben nu eenmaal voor Cosworth gekozen.
Definitief weet ik niet, maar ze hebben bij de FIA aangegeven gebruik te willen maken van een Cosworth-motor.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ah, hebben alle drie dus al een definitief contract getekend?
Their loss...
quote:FOTA zet zich in voor meer spektakel in F1
Renault-teambaas Flavio Briatore zal namens de teams met Formule 1-baas Bernie Ecclestone om tafel gaan om te kijken hoe de show in de hoogste autosportklasse het beste kan worden verbeterd. Zo hebben de teams die deel uitmaken van de Formula One Teams Association donderdag besloten in Bologna.
"Flavio Briatore zal samen met de houder van de commerciële rechten werken aan het verbeteren van de show", zo liet FOTA-voorzitter Luca di Montezemolo na afloop van de bijeenkomst weten in een persconferentie. "We hopen verder dat we in de komende dagen een nieuwe overeenkomst kunnen sluiten met de CVC."
De acht teams die in de FOTA zitten, hebben woensdag toegezegd dat zij zeker tot en met 2012 aan de Formule 1 zullen blijven meedoen. In ruil daarvoor wordt het budgetplafond uit de regels voor 2010 geschrapt. Ook moest Max Mosley beloven zich in oktober niet herkiesbaar te stellen voor het FIA-presidentschap.
quote:Teams willen neutrale opvolger voor Mosley
Max Mosley stopt in oktober als president van de FIA. De Formula One Teams Assiocation (FOTA) heeft de wens uitgesproken dat de opvolger een onafhankelijk persoon wordt, die geen enkele band heeft met een van de huidige teams.
"De FIA is een onafhankelijke organisatie en het is volledig aan de FIA zelf om te bepalen wie de nieuwe president wordt. Als het echter aan de teams ligt, wordt het een onafhankelijk persoon, die los staat van alle bestaande teams", verklaarde Toyota-president John Howett na afloop van de FOTA-vergadering in Bologna.
Mosley kon woensdag in een interview met het Duitse Auto, Motor und Sport niet uitsluiten dat Jean Todt, voormalig teambaas van Ferrari, zich kandidaat zal stellen.
Ari Vatanen zou al benaderd zijn door de FOTA voor de rol van FIA president. Als Europees politicus is hij in ieder geval bedreven in de politiek.quote:
En we gaan weer vrolijk verder!quote:Nu al heibel tussen FIA en FOTA
Woedende Mosley eist excuses van Di Montezemolo
[25-06-2009] De overeenkomst tussen de FIA en de FOTA die gisteren met veel tromgeroffel tot stand kwam, blijkt voorlopig een verstandshuwelijk. FIA-president Max Mosley schreef vandaag een woedende brief aan FOTA-voorzitter Luca di Montezemolo.
Een aantal van Di Montezemolo’s uitlatingen zijn Mosley danig in het verkeerde keelgat geschoten. De FIA-president stuurde de Italiaan vandaag daarom een brief, die ook in het bezit is gekomen van Formule1.nl. Daarin uit Mosley felle kritiek op Di Montezemolo. Hij overweegt zelfs af te zien van zijn besluit zich na oktober niet meer herkiesbaar te stellen.
“Ik was verbijsterd om te horen dat je tegen de pers heb gezegd dat ik vanaf heden geen actieve rol meer heb binnen de FIA en dat mijn taken zullen worden waargenomen door de heer Michel Boeri”, schrijft Mosley. “Dat is klinkklare onzin, al was het maar vanwege de FIA-statuten.”
“Daarnaast heb je gezegd dat ik me gedragen heb als een dictator, wat een belediging is van de 26 World Motosport Council-leden. Zij hebben sinds 1980 alle regels en procedures van de Formule 1 samengesteld, om nog maar te zwijgen van de uit 122 landen afkomstige afgevaardigden van de FIA, die over alle regels die ik en mijn collega’s van de WMSC hebben gemaakt, hebben gestemd.”
“Als je de overeenkomst tussen de FIA en de FOTA enige kans van slagen wil geven, eis ik onmiddellijk een rectificatie van jouw uitlatingen. Je moet je woorden terugnemen en je voortaan verre houden van dergelijke beschuldigingen. Ik verwacht nog vandaag openlijke excuses tijdens je persconferentie.”
“De Formule 1 wordt bestuurd door een 25-koppig bestuur, niet door mij alleen. Na onze overeenkomst was er voor mij geen aanleiding om me na het verstrijken van mijn ambstermijn nog actief met de sport bezig te houden. Ik was al maanden van plan om me na oktober niet opnieuw verkiesbaar te stellen. Dat heb ik jou en de rest van de FOTA gisteren ook verteld.”
“Nu je de media moedwillig hebt misleidt, zie ik mij genoodzaakt mijn standpunt te heroverwegen. Tot oktober ben ik de president van de FIA. Daarna beslissen de leden, en niet jij, wie de nieuwe president wordt. “
Tijdens de persconferentie van de FOTA, vanmiddag in Bologna, is met geen woord gerept over de affaire, hoewel de brief daarvoor al verstuurd is.
MB
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |