abonnement Unibet Coolblue
pi_70358974
Hallo,

Ik heb al een aantal jaar een heel fijn abbonement van Telfort ADSL.
Nu heb ik sinds kort hele fijne ( ) bulgaarse onderburen die ook graag internet via ADSL willen hebben. ze zijn zo slim geweest om ook een telfort pakket aan te schaffen en deze aan te sluiten op hetzelfde israpunt als dat ik zit. (zelfs nadat ik heb verteld aan ze dat ze beter internet via de kabel konden nemen omdat ik al op de adsl lijn zit )
Nu heb ik dus sinds gisteren geen internet meer omdat ze dat hele israpunt hebben opengehaald zodat ze hun modem konden aansluiten.
Ik heb ze gisteravond in het engels aangesproken dat dit dus niet de bedoeling is omdat ik gebruik maak van dat israpunt en dar er niet voor niets een aansluting zat die naar boven liep .

Goed, puntje bij paaltje, zij mij smeken of ik het kon maken omdat ze internet nodig hebben voor hun zieke oma-tje in een of ander derdewereld land. bla-bla-bla... en dat in het bulgaars-engels..

Ik heb het israpunt nu weer gemaakt zodat ik weer gewoon internet heb, maar zij hebben nog geen internet.

Nu is mijn vraag, aangezien ze een jaarabbonement hebben genomen en ik bang ben dat als ik het zelf niet (weer) fix ze dan helemaal gaan klieren met dat punt, Kan je twee ADSL verbindingen hebben op 1 israpunt?
Zo ja, moet ik dit dan splitten met een speciale splitter?
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_70359051
zeg je eigen verbinding op, sluit die van hun aan, en gebruik die gewoon mee
pi_70359548
@ telfort helpdeskmedewerker,

bedankt

(kleine wereld dit )
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:34:44 #4
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_70359555
Ze kunnen in theorie over het 2-de aderpaar een eigen adsl lijn krijgen.
quote:
Er lopen meestal vier draden naar het IS/RA-punt: rood (A-draad), blauw (B-draad), oranje en wit. Vroeger was het nodig dat al deze draden gebruikt werden, maar tegenwoordig worden alleen nog de rode en blauwe ader gebruikt. De oranje en witte draad kunnen worden aangesloten indien de klant een tweede telefoonlijn aanvraagt. Als er zich problemen voordoen met de telefoonaders, dan worden er wel eens andere combinaties gebruikt (bijvoorbeeld oranje en wit voor de eerste telefoonaansluiting in plaats van rood en blauw).
Maar ik geef geen garantie, want met telfort op 1 isra punt 2 abonnementen willen is imho vragen om administratieve problemen.
pi_70359676
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:20 schreef Byte_Me het volgende:
zeg je eigen verbinding op, sluit die van hun aan, en gebruik die gewoon mee
zat ik idd ook al aan te denken, ware het niet dat ik gretig gebruik maak van een NAS op mijn eigen netwerk en dit zo wil houden
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_70359732
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:34 schreef Noway666 het volgende:
Ze kunnen in theorie over het 2-de aderpaar een eigen adsl lijn krijgen.
[..]

Maar ik geef geen garantie, want met telfort op 1 isra punt 2 abonnementen willen is imho vragen om administratieve problemen.

ik hoorde dat net ook al idd. Ik ga de beide modems aansluiten op de aderparen die er lopen en dan even bellem met telfort of ze de MAC adressen even willen uitlezen.
Wel een gedoe omdat er veelvuldig verbouwd is beneden en ze dus het israpunt niet echt als "heilig" hebben gezien

oh en volgens mij valt het wel mee met de administratieve problemen omdat men gewoon kon zien wie er een abbonement hebben.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:43:26 #7
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_70359851
Lijkt mij dat dat helemaal niet kan 2 abo's op 1 isra. Knap stom ook dat ze dat in hun administratie wel toe laten bij Telfort. Lijkt me toch een vrij ongewenste situatie..

In wat voor een situatie woon je eigenlijk dat je een Isra deelt met je onderburen? Hebben ze geen eigen Isra punt maar zitten ze bij de verkeerde Isra te klooien ofzo? Kan natuurlijk ook?
pi_70360067
Jewel kan wel, de meeste huizen in nederland hebben 2 aderparen lopen op 1 israpunt.
Daar kunnen dus 2 adsl lijnen aangesloten worden.

En van Telfort is het niet dom, als het niet mogelijk is zal kpn namelijk de 2de adsl aanvraag afwijzen.

Murkie mag je dus negeren, die heeft geen verstand van isra en adsl.
pi_70360111
Voor zover ik weet heeft ieder huis zijn eigen isra.
Zijn het illegale bulgaren in je kelder?

Verkapte tvp omdat ik wel benieuwd ben hoe TS een isra deelte met benedenburen en of je 2x adsl op 1 isra kan hebben?
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
pi_70360200
Veel huizen worden intern verbouwt in 2 woningen, daarbij laat de huiseigenaar natuurlijk geen 2de telefoonlijn aanleggen, want dat kost flink geld.

Studentenhuizen, huizen in de binnenstad van grote steden hebben daar vaak last van.
pi_70360277
WTF is een israpunt
pi_70360366
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:55 schreef TubewayDigital het volgende:
WTF is een israpunt
Je hoofd telefoon aansluiting.
It's you my love, you who are the stranger
pi_70360446
http://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA

het is ook eigenlijk is/ra
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:01:28 #14
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_70360487
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:49 schreef Darkomen het volgende:
Jewel kan wel, de meeste huizen in nederland hebben 2 aderparen lopen op 1 israpunt.
Daar kunnen dus 2 adsl lijnen aangesloten worden.

En van Telfort is het niet dom, als het niet mogelijk is zal kpn namelijk de 2de adsl aanvraag afwijzen.

Murkie mag je dus negeren, die heeft geen verstand van isra en adsl.
MuRKie is ooit ADSL monteur geweest dus weet nog wel beetje hoe het werkt. Als ik in een huis een 2de ADSL aansluiting moest aansluiten moest er altijd van te voren een 2de ISRA aangelegd worden. Van Telfort is het wel dom om op het zelfde adres onder een andere naam een abo af te sluiten. Gegarandeerd dat dit problemen gaat opleveren met facturatie en bende.. Dus je kan bijdehand gaan doen hierzo..
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:53 schreef Darkomen het volgende:
Veel huizen worden intern verbouwt in 2 woningen, daarbij laat de huiseigenaar natuurlijk geen 2de telefoonlijn aanleggen, want dat kost flink geld.

Studentenhuizen, huizen in de binnenstad van grote steden hebben daar vaak last van.
Is het niet zo dat elk huis beschikking moet hebben over een eigen telefoonlijn..? Studentenhuizen vergelijken met normale huizen is appels met peren vergelijken. In studentenhuizen wordt normaal gesproken 1 telefoonlijn en 1 ADSL verbinding gedeeld onder de bewoners..

Darkomen mag je dus negeren, die heeft geen verstand van vergelijkingen en helder nadenken.

TS, in wat voor een woonsituatie zit jij? Een huis dat je deelt? Een eigen adres? Flat? Appartementen?
pi_70360779
*negeer mij maar, murki is een adsl monteur!
pi_70361049
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:01 schreef MuRKie het volgende:

[..]

MuRKie is ooit ADSL monteur geweest dus weet nog wel beetje hoe het werkt. Als ik in een huis een 2de ADSL aansluiting moest aansluiten moest er altijd van te voren een 2de ISRA aangelegd worden. Van Telfort is het wel dom om op het zelfde adres onder een andere naam een abo af te sluiten. Gegarandeerd dat dit problemen gaat opleveren met facturatie en bende.. Dus je kan bijdehand gaan doen hierzo..
[..]

Is het niet zo dat elk huis beschikking moet hebben over een eigen telefoonlijn..? Studentenhuizen vergelijken met normale huizen is appels met peren vergelijken. In studentenhuizen wordt normaal gesproken 1 telefoonlijn en 1 ADSL verbinding gedeeld onder de bewoners..

Darkomen mag je dus negeren, die heeft geen verstand van vergelijkingen en helder nadenken.

TS, in wat voor een woonsituatie zit jij? Een huis dat je deelt? Een eigen adres? Flat? Appartementen?
Jullie hebben een mooie discussie, maar ik ben net verzekerd door Telfort dat het gewoon werkt.
Dat is hetzelfde als dat zowel de mensen beneden als ik een upc digitaal abbonement heb. dat wordt ook gewoon mooi gesplitst met verschillende facturen.
Ik woon in een woonhuis dat ooit vroeger is opgedeeld in meerdere bewoonbare gedeeltes. Beneden en boven. De benedenmensen hebben een afsluitbaar woongebied, en boven ook. echter is er natuurlijk 1 isra punt voor het hele huis. Dit punt kan dus wel gewoon gedeeld wordt omdat telfort 2 signalen levert op het israpunt. een signaal op rood/blauw en een signaal op oranje/wit.
Wat ik nu ga doen is met morgen aansluiten op de kabels zoals aangegeven is, en dan telfort bellen met de vraag of ze de modems willen uitlezen en zorgen dat de MAC adressen kloppen per naam.

opgelost dus!

en nu ga ik verder genieten van jullie discussie

iedereen bedankt voor het meedenken!
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_70361263
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:18 schreef Djarum het volgende:

Jullie hebben een mooie discussie, maar ik ben net verzekerd door Telfort dat het gewoon werkt.
Dat is hetzelfde als dat zowel de mensen beneden als ik een upc digitaal abbonement heb. dat wordt ook gewoon mooi gesplitst met verschillende facturen.
Ik woon in een woonhuis dat ooit vroeger is opgedeeld in meerdere bewoonbare gedeeltes. Beneden en boven. De benedenmensen hebben een afsluitbaar woongebied, en boven ook. echter is er natuurlijk 1 isra punt voor het hele huis. Dit punt kan dus wel gewoon gedeeld wordt omdat telfort 2 signalen levert op het israpunt. een signaal op rood/blauw en een signaal op oranje/wit.
Wat ik nu ga doen is met morgen aansluiten op de kabels zoals aangegeven is, en dan telfort bellen met de vraag of ze de modems willen uitlezen en zorgen dat de MAC adressen kloppen per naam.

opgelost dus!

en nu ga ik verder genieten van jullie discussie

iedereen bedankt voor het meedenken!
de goede manier van handelen.

Maar helaas moet ik je teleur stellen, ik ga niet in discussie, ik ben geen adsl monteur geweest.
pi_70361429
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:24 schreef Darkomen het volgende:

[..]

de goede manier van handelen.

Maar helaas moet ik je teleur stellen, ik ga niet in discussie, ik ben geen adsl monteur geweest.
he jammer

Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:38:32 #19
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_70361745
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:24 schreef Darkomen het volgende:

[..]

de goede manier van handelen.

Maar helaas moet ik je teleur stellen, ik ga niet in discussie, ik ben geen adsl monteur geweest.


Hier ook geen adsl monteur maar gelukkig heb ik wel een opleiding gehad.
pi_70362312
Good for you
pi_70365026
Een KPN-kabel voor een woning heeft twee aderparen.
Een normale ISRA zoals die bij nieuwbouw wordt geplaatst kan twee aansluitingen hebben.

De ISRA is niet echt het probleem, maar meer hoeveel aderparen er bij je ingelast zijn.
Ik kan dat hier (op mijn werk) wel checken, maar ik heb zometeen weekend.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_70365491
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 17:14 schreef mighty_myte het volgende:
Een KPN-kabel voor een woning heeft twee aderparen.
Een normale ISRA zoals die bij nieuwbouw wordt geplaatst kan twee aansluitingen hebben.

De ISRA is niet echt het probleem, maar meer hoeveel aderparen er bij je ingelast zijn.
Ik kan dat hier (op mijn werk) wel checken, maar ik heb zometeen weekend.
Waar werk jij ?
It's you my love, you who are the stranger
pi_70396671
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 17:31 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Waar werk jij ?
AIVD?

@ Mighty_myte
Bedankt voor het aanbod! maar gelukkig is het al helemaal probleemloos gefixed! Ik heb ook nog contact gehad met telfort en die helpdesk verifieerde de juiste MAC adressen van de modems bij de juiste namen

Allemaal bedankt voor het meedenken
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_70397070
Mooi zo

Hopelijk leest Murkie ook mee, weet hij ook gelijk dat je geen 2 israpunten nodig hebt
pi_70399176
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 17:31 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Waar werk jij ?
dat is zo geheim dat ik het zelf niet eens weet.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')