abonnement Unibet Coolblue
pi_84343730
Hoi!

Ik ga straks 3 maanden in onderhuur wonen in Wageningen. Daarna moet ik elders huisvesting zoeken.
Dus, hoe zit het met het kameraanbod in Wageningen per 1 November?
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_84345012
Lastig te zeggen. Heb je je ingeschreven bij Idealis? Hoe langer je inschrijftijd, hoe meer kans je maakt. Gewoon de vrijkomende kamers goed in de gaten houden, niet te kieskeurig zijn (je kan met voorrang doorstromen naar eenzelfde type kamer) en reageren op het aanbod. De ervaring leert dat het zeker nog tot december druk kan zijn op de woningmarkt.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 22:51:10 #228
123170 alors
zlata1234
pi_84570238
Hallo,

Weet iemand hier toevallig hoe de GPA (Grade Point Average) van de Wageningen Universiteit werkt? Er wordt namelijk minimaal een 7 gevraagd als toelatingseis voor veel masters. Is dit afgerond of niet? En zijn ze hier heel streng in?

bvd!
know'm sayin?
×
word? word.
pi_84571590
Ik had een 6.8 gemiddeld en ben inmiddels toegelaten op een msc.
Gewoon invullen die lijst en de gevraagde documenten opsturen en afwachten. (Had je al weken geleden kunnen doen..)
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
  dinsdag 27 juli 2010 @ 23:27:33 #230
123170 alors
zlata1234
pi_84571825
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 23:20 schreef kippiej het volgende:
Ik had een 6.8 gemiddeld en ben inmiddels toegelaten op een msc.
Gewoon invullen die lijst en de gevraagde documenten opsturen en afwachten. (Had je al weken geleden kunnen doen..)
Okay thnx, ik sta nu denk ik ook een 6,8 of 6,9. Heb in het eerste jaar veel zesjes gehaald.
Maar goed ik zit aankomend jaar pas in de derde dus hoef pas het jaar daarna een master te volgen, ik wilde alleen even weten wat mijn opties zijn
know'm sayin?
×
word? word.
pi_84577396
Volgens mij bedoelt men met een 7 gemiddeld een onafgeronde 7. Ik ken echter genoeg gevallen met een onafgeronde 6.8 of 6.9 die toch het voordeel van de twijfel gegeven werd omdat ze bijv voor hun bachelor-afstudeerproject een goed punt gehaald hadden. Ik denk dat dat dus geen probleem wordt. Engels moet ook voldoende (7+) zijn, overigens. Al een idee welke MSc je zou willen volgen?
  woensdag 28 juli 2010 @ 10:57:27 #232
123170 alors
zlata1234
pi_84580946
Ok dat is hoopgevend. Bovendien heb ik dit hele jaar nog om hoge cijfers te halen.
Ik weet het nog niet precies, zag dingen als Climate Studies, Soil Science misschien Environmental Sciences...
Lijkt me wel pittig, alles in het Engels, ik ben er wel goed in, maar ben 10 keer beter en sneller in Nederlands dus dat frustreert me snel :D
know'm sayin?
×
word? word.
pi_84583508
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:57 schreef alors het volgende:
Ok dat is hoopgevend. Bovendien heb ik dit hele jaar nog om hoge cijfers te halen.
Ik weet het nog niet precies, zag dingen als Climate Studies, Soil Science misschien Environmental Sciences...
Lijkt me wel pittig, alles in het Engels, ik ben er wel goed in, maar ben 10 keer beter en sneller in Nederlands dus dat frustreert me snel :D
Welke bachelor doe je nu? Het is het makkelijkste wanneer je in ieder geval iets kiest wat redelijk tot goed aansluit op je bachelor.

Wageningen is vrij internationaal en je zal merken dat je de taal snel oppikt naarmate je meer colleges hebt gehad. Veel communicatie verloopt automatisch in het Engels waardoor je je de taal vrij snel eigen maakt. Het hoeft ook niet in een klap perfect te zijn. Het is voor veel mensen erg wennen en het zal je logischerwijs inderdaad meer tijd gaan kosten om je literatuur door te nemen, maar het heeft uiteindelijk grote voordelen om Engelstalig onderwijs gevolgd te hebben.
pi_84593461
Om de sportrechten te activeren moet ik mijn studentennummer invullen. Is dat het registratie nummer dat op het betalingsformulier voor college- en examengeld staat? Of moet ik wachten tot ik het bewijs van inschrijving heb voor mijn studentennummer?
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:38:27 #235
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_84593750
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 16:31 schreef MrMazzeltov het volgende:
Om de sportrechten te activeren moet ik mijn studentennummer invullen. Is dat het registratie nummer dat op het betalingsformulier voor college- en examengeld staat? Of moet ik wachten tot ik het bewijs van inschrijving heb voor mijn studentennummer?
Studentnummer begint met je geboortedatum maar dan achterstevoren. dus: jj-mm-dd en dan nog wat cijfertjes...
pi_84831286
Ha mensen in Wageningen, zijn er ook mensen die foursquare doen en zin hebben om vriendjes op foursquare te worden?

Denk dat foursquare dan wat leuker wordt, met meerdere Wageningse vriendjes
pi_84831406
quote:
Word je daarvoor opgeroepen? en geldt dat nou standaard voor alle studenten? (dacht namelijk dat er een leeftijdsgrens was)
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:16:49 #239
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_84831509
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:12 schreef Reflectionne het volgende:
Ha mensen in Wageningen, zijn er ook mensen die foursquare doen en zin hebben om vriendjes op foursquare te worden?

Denk dat foursquare dan wat leuker wordt, met meerdere Wageningse vriendjes
Wat is foursquare?
pi_84841456
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:16 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Wat is foursquare?
Foursquare is een site waar je via gps (mobiele telefoon met internet is handig) incheckt op bepaalde plaatsen (de c1000, het forum, station ede wageningen, de vlaamse reus etc) als jij dan degene bent die er het vaakst incheckt word je burgemeester van die plek. je kunt ook tips over plekken invoeren en lezen (bv daar heb je lekkere koffie) Verder kan je ook vrienden worden met mensen en zien waar die voor het laatst ingechekt hebben.

Eerst vond ik het te persoonlijk maar het trok me toch, je kunt namelijk zelf beslissen of je incheckt of niet.. ik vind het vooral met kroegen enzo wel grappig en het is natuurlijk leuker als er meer Wageningers meedoen. want in Wageningen is het nog nier zo populair (sowieso is het volgens mij nog komende in Nederland)

www.foursquare.com mocht je geinteresseerd zijn :)
pi_84842717
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:14 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Word je daarvoor opgeroepen? en geldt dat nou standaard voor alle studenten? (dacht namelijk dat er een leeftijdsgrens was)
Voor zover ik nu heb meegekregen, is het enkel relevant voor studenten die slechts één of geen BMR-vaccin gehad hebben. Dat zijn grofweg genomen alle studenten van voor 1987. Vanaf dat jaar is het BMR-vaccin standaard opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma. Of je één of twee prikken BMR gehad hebt, staat geregistreerd in dat programma en soms ook in je persoonlijke vaccinatieboekje (waarschijnlijk weten je ouders het wel). Wie er werkelijk opgeroepen wordt, is een beetje afhankelijk waar lokaal de grenzen getrokken worden. De GGD is nu (volgens mij in samenwerking met de universiteit) aan het bekijken welke studenten in aanmerking komen voor het vaccin. Zij worden dan waarschijnlijk opgeroepen.

quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 07:16 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Foursquare is een site waar je via gps (mobiele telefoon met internet is handig) incheckt op bepaalde plaatsen (de c1000, het forum, station ede wageningen, de vlaamse reus etc) als jij dan degene bent die er het vaakst incheckt word je burgemeester van die plek. je kunt ook tips over plekken invoeren en lezen (bv daar heb je lekkere koffie) Verder kan je ook vrienden worden met mensen en zien waar die voor het laatst ingechekt hebben.

Eerst vond ik het te persoonlijk maar het trok me toch, je kunt namelijk zelf beslissen of je incheckt of niet.. ik vind het vooral met kroegen enzo wel grappig en het is natuurlijk leuker als er meer Wageningers meedoen. want in Wageningen is het nog nier zo populair (sowieso is het volgens mij nog komende in Nederland)

www.foursquare.com mocht je geinteresseerd zijn :)
Grappig initiatief, maar mijn telefoon is niet zo hi-end dat ik mee kan doen. :') Heb je daarnaast nu ook twitter nodig? En kun je trouwens ook burgemeester van je eigen studentencomplex worden?
pi_84859154
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:27 schreef Sodium het volgende:

[..]

Voor zover ik nu heb meegekregen, is het enkel relevant voor studenten die slechts één of geen BMR-vaccin gehad hebben. Dat zijn grofweg genomen alle studenten van voor 1987. Vanaf dat jaar is het BMR-vaccin standaard opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma. Of je één of twee prikken BMR gehad hebt, staat geregistreerd in dat programma en soms ook in je persoonlijke vaccinatieboekje (waarschijnlijk weten je ouders het wel). Wie er werkelijk opgeroepen wordt, is een beetje afhankelijk waar lokaal de grenzen getrokken worden. De GGD is nu (volgens mij in samenwerking met de universiteit) aan het bekijken welke studenten in aanmerking komen voor het vaccin. Zij worden dan waarschijnlijk opgeroepen.
[..]

Grappig initiatief, maar mijn telefoon is niet zo hi-end dat ik mee kan doen. :') Heb je daarnaast nu ook twitter nodig? En kun je trouwens ook burgemeester van je eigen studentencomplex worden?
Geen spuit dus.. te jong..

Jammer dat je telefoon niet luxe genoeg is.. Omdat je wel geinteresseerd bent.onthoud het maar voor het geval je een nieuwe telefoon koopt ;) Je kunt ook burgemeester van je complex worden ik vind hele adres (in dit geval afdeling etc te persoonlijk) maar dat ik in m'n flat ben vind ik geen probleem. Ik check me bij thuiskomst dus altijd in, ben op weg om burgemeester te worden :)
pi_84859666
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:01 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Geen spuit dus.. te jong..
You lucky one!

quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:01 schreef Reflectionne het volgende:Jammer dat je telefoon niet luxe genoeg is.. Omdat je wel geinteresseerd bent.onthoud het maar voor het geval je een nieuwe telefoon koopt ;) Je kunt ook burgemeester van je complex worden ik vind hele adres (in dit geval afdeling etc te persoonlijk) maar dat ik in m'n flat ben vind ik geen probleem. Ik check me bij thuiskomst dus altijd in, ben op weg om burgemeester te worden :)
:D haha, grappig. Mijn telefoon gaat vermoedelijk nog wel eventjes mee. We zijn erg op elkaar gesteld. Wat ik mij wel bedacht: als er heel weinig mensen in Wageningen zijn die daaraan deelnemen, ben je toch heel snel burgemeester van zo'n beetje half Wageningen? En kun je die eer ook weer kwijtraken, eigenlijk?
pi_84873117
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:18 schreef Sodium het volgende:

[..]

You lucky one!
[..]

:D haha, grappig. Mijn telefoon gaat vermoedelijk nog wel eventjes mee. We zijn erg op elkaar gesteld. Wat ik mij wel bedacht: als er heel weinig mensen in Wageningen zijn die daaraan deelnemen, ben je toch heel snel burgemeester van zo'n beetje half Wageningen? En kun je die eer ook weer kwijtraken, eigenlijk?
klopt heel snel, daarom is het leuker als er meer Wageningers meedoen ;)

je raakt je burgemeesterschap kwijt als iemand vaker dan jij incheckt..
  woensdag 4 augustus 2010 @ 23:02:18 #245
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_84875501
Hmm over de vaccinatie... Ik ben geboren voor 1987. Ik woon in Wageningen en ben student, maar dan wel in Nijmegen. Ik zie wel of ik een oproep krijg.

Over foursquare... Ik heb een hele hippe telefoon maar geen internet abo erbij. Heb dus nog niet helemaal de interesse om me aan te melden. Misschien als ik ooit wel een mobiel internet abo heb.
pi_84876453
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 07:16 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Foursquare is een site waar je via gps (mobiele telefoon met internet is handig) incheckt op bepaalde plaatsen (de c1000, het forum, station ede wageningen, de vlaamse reus etc) als jij dan degene bent die er het vaakst incheckt word je burgemeester van die plek. je kunt ook tips over plekken invoeren en lezen (bv daar heb je lekkere koffie) Verder kan je ook vrienden worden met mensen en zien waar die voor het laatst ingechekt hebben.

Eerst vond ik het te persoonlijk maar het trok me toch, je kunt namelijk zelf beslissen of je incheckt of niet.. ik vind het vooral met kroegen enzo wel grappig en het is natuurlijk leuker als er meer Wageningers meedoen. want in Wageningen is het nog nier zo populair (sowieso is het volgens mij nog komende in Nederland)

www.foursquare.com mocht je geinteresseerd zijn :)
Dat klinkt een beetje als naar de kroeg gaan. Dan ga je naar een plaats, bijvoorbeeld de Vlaamsche Reus, waar je vrienden wordt met mensen en kunt vragen waard ie het laatst geweest zijn.
Dat is wat persoonlijk, maar je kunt natuurlijk zelf beslissen of je een praatje aanknoopt of niet.

Ik zie de winst niet: vanuit je kamer inloggen en met virtuele mensen chatten tegenover persoonlijk naar de kroeg gaan en met echte mensen contact leggen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_84902015
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 23:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat klinkt een beetje als naar de kroeg gaan. Dan ga je naar een plaats, bijvoorbeeld de Vlaamsche Reus, waar je vrienden wordt met mensen en kunt vragen waard ie het laatst geweest zijn.
Dat is wat persoonlijk, maar je kunt natuurlijk zelf beslissen of je een praatje aanknoopt of niet.

Ik zie de winst niet: vanuit je kamer inloggen en met virtuele mensen chatten tegenover persoonlijk naar de kroeg gaan en met echte mensen contact leggen.
En als je beide doet ;). Dan moet je met elkaar gaan strijden wie er de burgemeester is van de Vlaamsche Reus ;).
  donderdag 5 augustus 2010 @ 20:55:02 #248
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_84908668
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 18:13 schreef jappas het volgende:

[..]

En als je beide doet ;). Dan moet je met elkaar gaan strijden wie er de burgemeester is van de Vlaamsche Reus ;).
maar.... maar... Dat is sowieso die toffe man met zijn nog toffere snor, die mij altijd van heerlijk bier voorziet. :P
pi_84912221
Aankomend student *meldt*

Sta ingeschreven voor de Msc Bioinformatics. (al een poosje trouwens). Duurt alleen wel lang voordat ik iets hoor. Sowieso vind ik de informatie verstrekking maar slecht. Het is inmiddels alweer 5 Augustus paar weekjes nog en dan zou ik in een collegebank moeten zitten.
Terwijl ik nog niks weet over:

- Literatuurlijst
- Lokatie / aanvang colleges etc

Enige waar ik iets over heb gehoord is de algemene introductie dagen. Waar ik niet eens zeker van weet of ik daar wel zin in heb. Ik voel mij als "rijpe" student van 26 daar wat oud voor :@ :') Vandaar dat ik twijfel :P
Profiel opgeheven.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:09:27 #250
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_84912723
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:01 schreef Bierie het volgende:
Aankomend student *meldt*

Sta ingeschreven voor de Msc Bioinformatics. (al een poosje trouwens). Duurt alleen wel lang voordat ik iets hoor. Sowieso vind ik de informatie verstrekking maar slecht. Het is inmiddels alweer 5 Augustus paar weekjes nog en dan zou ik in een collegebank moeten zitten.
Terwijl ik nog niks weet over:

- Literatuurlijst
- Lokatie / aanvang colleges etc

Enige waar ik iets over heb gehoord is de algemene introductie dagen. Waar ik niet eens zeker van weet of ik daar wel zin in heb. Ik voel mij als "rijpe" student van 26 daar wat oud voor :@ :') Vandaar dat ik twijfel :P
Welkom!

Tijdens de AID wordt je ingedeeld met andere master studenten, deze mensen zijn vaak ook al wat ouder. Ik zou dus gewoon gezellig meedoen, wanneer je een onderdeel van het programma niet tof vind, dan sla je die gewoon over. Meestal is het gewoon een heel relaxte sfeer.

Daarbij is er tijdens de AID ruimte in het programma voor een studiedag (hoe het precies zit met de masters weet ik niet) maar daar krijg je alle info die je nodig hebt mbt de colleges etc.
pi_84915895
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:09 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Welkom!

Tijdens de AID wordt je ingedeeld met andere master studenten, deze mensen zijn vaak ook al wat ouder. Ik zou dus gewoon gezellig meedoen, wanneer je een onderdeel van het programma niet tof vind, dan sla je die gewoon over. Meestal is het gewoon een heel relaxte sfeer.

Daarbij is er tijdens de AID ruimte in het programma voor een studiedag (hoe het precies zit met de masters weet ik niet) maar daar krijg je alle info die je nodig hebt mbt de colleges etc.
Okee dat met die leeftijden stelt mij wel een beetje gerust op zich ;)

Enige wat weer tegenvalt is dat de studiedag waar jij naar refereert samenvalt met een hele belangrijke afspraak die ik al had staan welke ik wellicht niet kan afzeggen :(

Goed begin weer zucht ;(
Profiel opgeheven.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 23:12:09 #252
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_84916333
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 23:05 schreef Bierie het volgende:

[..]

Okee dat met die leeftijden stelt mij wel een beetje gerust op zich ;)

Enige wat weer tegenvalt is dat de studiedag waar jij naar refereert samenvalt met een hele belangrijke afspraak die ik al had staan welke ik wellicht niet kan afzeggen :(

Goed begin weer zucht ;(
Die info moet uiteindelijk voor iedereen toegankelijk zijn, ook als je niet bij de AID kan of wilt zijn. Dus er is vast wel ergens een mailadres te vinden...
pi_84916939
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 23:12 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Die info moet uiteindelijk voor iedereen toegankelijk zijn, ook als je niet bij de AID kan of wilt zijn. Dus er is vast wel ergens een mailadres te vinden...
Jep heb al iets gevonden over een studie adviseur Peter Schaap (bekende naam toevallig?)

Het is niet zozeer willen, maar meer de logistiek erachter. Ben zelf niet van voornemens om in Wageningen te gaan wonen (enkel studeren). Dat is overdags prima (zowel ov als auto). Maar als ik die AID doe (heel programma) dan is het gewoon wat lastiger. (niet onmogelijk hoor). ;)

Tot zover de AID. Maar die studiedag valt wel echt vervelend, waarom nou op de 30e waarom! :')
Profiel opgeheven.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 23:39:24 #254
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_84917879
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 23:21 schreef Bierie het volgende:

[..]

Jep heb al iets gevonden over een studie adviseur Peter Schaap (bekende naam toevallig?)

Het is niet zozeer willen, maar meer de logistiek erachter. Ben zelf niet van voornemens om in Wageningen te gaan wonen (enkel studeren). Dat is overdags prima (zowel ov als auto). Maar als ik die AID doe (heel programma) dan is het gewoon wat lastiger. (niet onmogelijk hoor). ;)

Tot zover de AID. Maar die studiedag valt wel echt vervelend, waarom nou op de 30e waarom! :')
Niet druk maken om die studiedag, heb je totaal nergens voor nodig.

Waar ga je dan wonen? Lijkt me niks, in Wageningen studeren en er niet wonen...je mist er erg veel aan. Maar dat is mijn mening uiteraard :)
pi_84918378
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 23:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Niet druk maken om die studiedag, heb je totaal nergens voor nodig.

Waar ga je dan wonen? Lijkt me niks, in Wageningen studeren en er niet wonen...je mist er erg veel aan. Maar dat is mijn mening uiteraard :)
Ik woon al in Hellevoetsluis :P (net onder Rotterdam). Ben dan ook geen doorsnee student. Eerst aantal jaren (15 tot 22) fulltime gewerkt vervolgens toelatingsexamen gedaan met 22 voor HBO Bachelor en nu dus toegelaten met 26 (! :'( ) tot Master.

Ik heb dus gewoon een eengezins koopwoning die ik eigenlijk niet van de hand wil doen en een gezin daar wonen. Het studeren doe ik omdat ik het leuk vind en het vooral ook kan bekostigen (dure hobby dat wel :') )

Resultaat: Ik rijd pak 'm beet iedere dag 2 uur heen en terug (deed ik een deel van mijn Bsc in Leiden ook ;) )

[ Bericht 0% gewijzigd door Bierie op 05-08-2010 23:56:18 (typo) ]
Profiel opgeheven.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 23:58:18 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_84918853
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 23:49 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ik woon al in Hellevoetsluis :P (net onder Rotterdam). Ben dan ook geen doorsnee student. Eerst aantal jaren (15 tot 22) fulltime gewerkt vervolgens toelatingsexamen gedaan met 22 voor HBO Bachelor en nu dus toegelaten met 26 (! :'( ) tot Master.

Ik heb dus gewoon een eengezins koopwoning die ik eigenlijk niet van de hand wil doen en een gezin daar wonen. Het studeren doe ik omdat ik het leuk vind en het vooral ook kan bekostigen (dure hobby dat wel :') )

Resultaat: Ik rijd pak 'm beet iedere dag 2 uur heen en terug (deed ik een deel van mijn Bsc in Leiden ook ;) )
Oh oke dat verandert de zaak wel ja :P Dan zul je dus ook wel niet uit zijn op veel studentenfeestjes enzo. Al zijn ze wel leuk hoor! :P Ik ben op mijn bijna 26e afgestudeerd overigens, je zult echt niet de oudste zijn hoor. Zeker niet vergeleken met de buitenlanders die je ongetwijfeld veel aan zult treffen in je college's/werkgroepen. Er zitter er zat van eind 20 / begin 30.
pi_84919112
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 23:58 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Oh oke dat verandert de zaak wel ja :P Dan zul je dus ook wel niet uit zijn op veel studentenfeestjes enzo. Al zijn ze wel leuk hoor! :P Ik ben op mijn bijna 26e afgestudeerd overigens, je zult echt niet de oudste zijn hoor. Zeker niet vergeleken met de buitenlanders die je ongetwijfeld veel aan zult treffen in je college's/werkgroepen. Er zitter er zat van eind 20 / begin 30.
Hehe ik houd wel van een feestje hoor. Maar zo bont als vroeger (kan) zal ik het inderdaad niet meer maken ivm gezinnetje enzo ;) Heb nog wel eens mijn uitspattingen hoor dus studentenfeestje sporadisch moet lukken (en een erg begripvolle vriendin :P )

Ik hoop gewoon dat het vergelijkbaar zal zijn met mijn vorige opleiding. Diverse leeftijden (ook mijn leeftijd en ouder) meerdere mensen met eigen zaak en of kinderen e.d.

Het zal wel niet uniek zijn (hoop ik!) Tijd zal het leren :)
Profiel opgeheven.
pi_84919350
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:55 schreef bioloogje het volgende:

[..]

maar.... maar... Dat is sowieso die toffe man met zijn nog toffere snor, die mij altijd van heerlijk bier voorziet. :P
Ja precies! En dat is een heel goede burgemeester ook nog eens.
Kom daar niet aan!

Kijk, en dan snap ik niet dat je zo moeilijk gaat doen door virtueel in plaats van reëel naar de kroeg te gaan.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_84919899
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 23:49 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ik woon al in Hellevoetsluis :P (net onder Rotterdam). Ben dan ook geen doorsnee student. Eerst aantal jaren (15 tot 22) fulltime gewerkt vervolgens toelatingsexamen gedaan met 22 voor HBO Bachelor en nu dus toegelaten met 26 (! :'( ) tot Master.

Ik heb dus gewoon een eengezins koopwoning die ik eigenlijk niet van de hand wil doen en een gezin daar wonen. Het studeren doe ik omdat ik het leuk vind en het vooral ook kan bekostigen (dure hobby dat wel :') )

Resultaat: Ik rijd pak 'm beet iedere dag 2 uur heen en terug (deed ik een deel van mijn Bsc in Leiden ook ;) )
Studeren is inderdaad leuk en gelukkig niet aan leeftijd gebonden. En als je al gewerkt hebt, heb je veel voor op studenten die recht van de middelbare school zijn gaan studeren.

Wat ga je doen? Bsc in Leiden en masters in Wageningen?
En waarom ga je niet met het openbaar vervoer? In de auto zit je 4 uur per dag op te letten, in het openbaar vervoer kun je minstens een deel van de tijd ontspannen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:20:48 #260
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_84920056
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Studeren is inderdaad leuk en gelukkig niet aan leeftijd gebonden. En als je al gewerkt hebt, heb je veel voor op studenten die recht van de middelbare school zijn gaan studeren.

Wat ga je doen? Bsc in Leiden en masters in Wageningen?
En waarom ga je niet met het openbaar vervoer? In de auto zit je 4 uur per dag op te letten, in het openbaar vervoer kun je minstens een deel van de tijd ontspannen.
In nog eens wat aan je studie doen in de trein. Alleen vond ik het altijd shit dat je met de bus naar Ede-Wageningen moet. Het stelt niet veel voor maar toch... :')
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:35:24 #261
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_84920688
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja precies! En dat is een heel goede burgemeester ook nog eens.
Kom daar niet aan!

Kijk, en dan snap ik niet dat je zo moeilijk gaat doen door virtueel in plaats van reëel naar de kroeg te gaan.
Dat is volgens mij niet het idee van dat gedoe. Het idee is meer dat wanneer je fysiek naar de kroeg gaat dat je dan bij binnenkomst ook virtueel incheckt. Als jij dan het vaakst incheckt, en dus het vaakst naar die kroeg gaat, dan wordt je de virtuele burgemeester. Je moet dus wel zelf aanwezig zijn.

(als ik het goed begrepen heb)
pi_84923222
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:35 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet het idee van dat gedoe. Het idee is meer dat wanneer je fysiek naar de kroeg gaat dat je dan bij binnenkomst ook virtueel incheckt. Als jij dan het vaakst incheckt, en dus het vaakst naar die kroeg gaat, dan wordt je de virtuele burgemeester. Je moet dus wel zelf aanwezig zijn.

(als ik het goed begrepen heb)
Eh, dus de grootste zuipschuit wordt de baas?

Dan toch liever Karel met zijn snor en zijn glimlach.

Als je dan toch goedkoop wilt drinken en kletsen, haal dan flessen of kratten in huis en ga zitten Fok!ken!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_84927208
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Studeren is inderdaad leuk en gelukkig niet aan leeftijd gebonden. En als je al gewerkt hebt, heb je veel voor op studenten die recht van de middelbare school zijn gaan studeren.

Wat ga je doen? Bsc in Leiden en masters in Wageningen?
En waarom ga je niet met het openbaar vervoer? In de auto zit je 4 uur per dag op te letten, in het openbaar vervoer kun je minstens een deel van de tijd ontspannen.
Mee eens. Je gaat er met een totaal andere instelling in en dat maakt een groot verschil.

Ik heb een Bsc (Bioinformatics) gedaan in Leiden (dus afgerond) waar ik ook deels lang voor moest reizen. Meer om aan te geven dat ik het gewend ben ;)

En nu ga ik voor Msc Bioinformatics (aangevuld met vakken molecular biology). Ben het met je eens dat je ook met OV kan. Alleen sluit het bij mij zo slecht aan dat enkele reis 3 uur reizen is.
Het idee is nu om dus 2 a 3 dagen met de auto te gaan (1 uur 20 min maar ik ga uit van 2 uur ivm files) en 2 dagen ongeveer met de trein waarin ik onder reistijd kan studeren en dus hoop mijn tijd efficient in te delen zo :)

Overigens al reactie van die studie adviseur gehad. Mocht het echt lukken de studiedag bij te wonen kan ik bij hem binnenwandelen en alle cruciale informatie van hem krijgen :)
Profiel opgeheven.
pi_84938816
Welkom Bierie!
Ik denk dat 25+ helemaal niet bijzonder oud is om je master te starten. Er zijn genoeg mensen die via vele omwegen uiteindelijk op de universiteit terecht komen. Hier nog wat praktische informatie op een rijtje (aanvullen mag, misschien ook handig om op te nemen in OP van volgende topics?):

Wageningen Universiteit:
-Website Wageningen Universiteit en website Wageningen UR;
-Algemene informatie voor studiekiezers BSc en MSc;
-Informatie voor toekomstige MSc-studenten (hoe in te schrijven etc);
-Kalender academisch jaar 2010-2011;
-Studiegids 2009-2010 (hopelijk snel een nieuwe);
-Een praktische gids 'Wiewatwaar in Wageningen' (van vorig jaar);
-Een overzichtskaart van Wageningen, waarop oa de gebouwen van WUR staan.

Van Hall Larenstein:
-Website Van Hall Larenstein.

Algemeen:
-Link naar de Resource, magazine voor studenten en medewerkers van Wageningen UR;
-Link naar Idealis, de studentenhuisvester van Wageningen;
-Website van de Algemene Introductie Dagen 2010 Wageningen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sodium op 07-08-2010 21:48:22 (zie verderop :)) ]
pi_84939431
Over dat 25+ leeftijd, ik zit na de zomer in het 4e jaar van mijn HBO opleiding, ik ben 20 (zelfs 21 in oktober) en de jongste van mijn klas..
pi_84942508
Op het hbo zie je inderdaad ook veel oudere studenten. De mensen die vers van de havo komen, zijn veelal de jongsten en vallen dan ineens op tussen de zij-instromers die net een slag ouder zijn. Reflectionne: studeer jij aan VHL Wageningen? Nog doorstudeerplannen voor na je vierde jaar?

Misschien kun je de links aanvullen met typisch praktische informatie voor VHL Wageningen-studenten...
pi_84955686
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 16:21 schreef Sodium het volgende:
Op het hbo zie je inderdaad ook veel oudere studenten. De mensen die vers van de havo komen, zijn veelal de jongsten en vallen dan ineens op tussen de zij-instromers die net een slag ouder zijn. Reflectionne: studeer jij aan VHL Wageningen? Nog doorstudeerplannen voor na je vierde jaar?

Misschien kun je de links aanvullen met typisch praktische informatie voor VHL Wageningen-studenten...
j

ik studeer inderdaad aan VHL Wageningen.. Wil hierna een master volgen op de WUR (duurt nog 2 jaar, heb studievereniging) Het wordt iets met levensmiddelen, nog geen idee wat..

linkjes, hmm zal er over nadenken en ze invoeren als ik op een computer op Fok zit.Maar veel bijzonders is er niet van VHL :p
pi_84968147
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 14:53 schreef Sodium het volgende:
Welkom Bierie!
Ik denk dat 25+ helemaal niet bijzonder oud is om je master te starten. Er zijn genoeg mensen die via vele omwegen uiteindelijk op de universiteit terecht komen. Hier nog wat praktische informatie op een rijtje (aanvullen mag, misschien ook handig om op te nemen in OP van volgende topics?):
Dankjewel! Kijk dat is nuttige info al die links. :)

Maar meteen een newbie vraag. Hoe of waar zijn roosters te herleiden? Staan die ergens online? Of krijg je die bij de start van periode 1 in je handen geduwd?

En doen mensen uit dit topic ook wel eens meets houden? Vroeger (damn alweer bijna 10 jaar geleden) ging ik regelmatig naar Fok! meets. Sommige waren wel leuk. Weet niet hoe jullie Wageningen studenten dat doen? :+
Profiel opgeheven.
pi_84976399
:s) Volgens mij zijn we bijna toe aan deel IV! Wie maakt de OP? Misschien zijn wat plaatjes en linkjes leuk.

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:52 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

ik studeer inderdaad aan VHL Wageningen.. Wil hierna een master volgen op de WUR (duurt nog 2 jaar, heb studievereniging) Het wordt iets met levensmiddelen, nog geen idee wat..

linkjes, hmm zal er over nadenken en ze invoeren als ik op een computer op Fok zit.Maar veel bijzonders is er niet van VHL :p
Ah leuk! Bij welke studievereniging zit je? Over die linkjes: tja, misschien gewoon wat basisinformatie ofzo, waar je je roosters kunt vinden, de hoofdwebsite van VHL oid... Misschien leuk voor de volgende OP en voor aankomende studenten.

quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 10:18 schreef Bierie het volgende:

[..]

Hoe of waar zijn roosters te herleiden? Staan die ergens online? Of krijg je die bij de start van periode 1 in je handen geduwd?
Voor zover ik weet, is het zo dat je daar tijdens de studiedag van 30 augustus meer informatie over krijgt. In het eerste jaar van de MSc volg je vaak vakken. Een deel hiervan is verplicht (specialisatie-specifiek), een ander deel is optioneel (voor bijvoorbeeld zij-instromers) en weer een deel van de vakken kies je min of meer vrij. Alle BSc- en MSc-vakken kun je vinden in de studiegids (zie link eerdere post). De Bioinformaticspagina vind je hier. Eventueel kun je je studieadviseur mailen met de vraag hoe het precies bij jouw MSc geregeld is.

quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 10:18 schreef Bierie het volgende:En doen mensen uit dit topic ook wel eens meets houden?
Geen idee, geen ervaring mee. Maar je kunt natuurlijk altijd iets voorstellen en kijken of er belangstelling is. Al is dit topic vrij dunbevolkt, vergeleken met bijvoorbeeld topics van andere universiteiten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sodium op 07-08-2010 15:50:24 ]
pi_84977067
hmm ik zit niet bij een studievereniging, er had studievertraging moeten staan (telefoon, t9)

Meets van deze reeks zijn er nog nooit geweest. Ik weet ook niet zeker of ik het wil.. Maar zolang er nog niks gepland is kan ik nog nadenken :p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')