abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 juni 2009 @ 23:41:16 #226
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_70412676
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:33 schreef Five_Horizons het volgende:
Ow....voor degenen die het gevolgd hebben, destijds: mijn oude werkgever heeft besloten om iedereen per eind september te ontslaan. (meest dure oplossing ) Het bedrijf wordt gesloten.....
Dus je was op tijd weg? Of zit jij er ook nog tot eind september?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Moderator vrijdag 26 juni 2009 @ 23:42:52 #227
45833 crew  Fogel
pi_70412720
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:38 schreef Light het volgende:

[..]

Je kunt ook bij de bank klagen over de hoge kosten voor een internationale betaling Aan de andere kant, er zijn meer dan genoeg andere opties voor betalingen. Danny kan er best voor zorgen dat je wel gewoon op een normale manier kunt betalen. Paypal of credit card ofzo, eventueel met een toeslag (van een paar euro) voor die betaalvormen.
Hij wil niet aan de paypal vanwege de chargeback, en dat snap ik ook. Maar ik heb zelf voorgesteld om te betalen, dan een halfjaar wachten en dan pas mij het abo geven (want dan kan ik het geld niet meer terugroepen), maar dat was blijkbaar te omslachtig.
Credit card heeft enkele % toeslag wat je niet aan de klant mag doorberekenen (hoe de luchtvaartmaatschappijen ermee wegkomen weet ik niet). Een paar euro extra boeit me niet, maar 40% van de som wel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 26 juni 2009 @ 23:45:04 #228
45833 crew  Fogel
pi_70412786
Voor de goede orde: ik heb zojuist de Nederlandse kas gespekt... een in Nederland in een reguliere supermarkt gekochte Palm opgedronken
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_70412849
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:41 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dus je was op tijd weg? Of zit jij er ook nog tot eind september?
Nou ja... op tijd. Mijn contract (zie de OP ) liep 1 april af. Een verlenging had alleen maar uitstel van executie geweest.

Heel apart, dit besluit. Men was in onderhandeling met een aantal collega's om het bedrijf over te laten nemen. MLP wilde dit tegen gesloten beurzen doen. Mijn oud-collega's wilde dit (uiteraard: met een huurcontract, pensioenverplichtingen en veel, heel veel provisie in de boeken) niet. Ik kende de cijfers allemaal en had verwacht dat m'n collega's het bedrijf, met bijbetaling van 7 ton/1 miljoen euro wél zouden willen overnemen.

Nu hebben ze iedereen een voorstel tot beëindiging gedaan (waar niemand mee akkoord gaat) en zullen ze naar de rechter moeten. Er zitten er bij die er 7 jaar werken tegen een gemiddeld salaris van dik 2 ton (en we hebben het dan over 10 man in die situatie en nog eens tien die er iets korter werken....)

Mag ik even vangen? (In Duitsland zijn de consultants niet in dienst, maar zelfstandig..... in NL zijn ze in loondienst. Dat het NL arbeidsrecht iets anders werkt, waren ze voor het gemak maar even vergeten .
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 26 juni 2009 @ 23:50:41 #230
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_70412934
Niet alles in de zakenwereld is logisch. Soms met het gewoon bakken met geld kosten.
Heb jij ondertussen wel al iets nieuws gevonden? Of ben je nog zoekende naar de volgende stap in de carrière?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_70412975
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Hij wil niet aan de paypal vanwege de chargeback, en dat snap ik ook. Maar ik heb zelf voorgesteld om te betalen, dan een halfjaar wachten en dan pas mij het abo geven (want dan kan ik het geld niet meer terugroepen), maar dat was blijkbaar te omslachtig.
Credit card heeft enkele % toeslag wat je niet aan de klant mag doorberekenen (hoe de luchtvaartmaatschappijen ermee wegkomen weet ik niet). Een paar euro extra boeit me niet, maar 40% van de som wel.
Bij een CC kun je ook weer terugboeken, dus ik snap dan wel dat Danny daar ook niet blij van wordt.
pi_70413039
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:50 schreef ManAtWork het volgende:
Niet alles in de zakenwereld is logisch. Soms met het gewoon bakken met geld kosten.
Heb jij ondertussen wel al iets nieuws gevonden? Of ben je nog zoekende naar de volgende stap in de carrière?
Ik ben nog steeds zoekende. Wat aan de ene kant niet geeft (badkamer is af, laminaat in wat kamers gelegd, zolder opgeruimd, diverse andere klussen gedaan ), maar nu heb ik wel zoiets van.... ik wil wel weer wat gaan doen.

De fin. dienstverlening is lastig, aangezien er bij diverse bedrijven managementlagen zijn weggesneden. Precies de markt waar ik me op richt. Dus ik richt me ook op andere markten, momenteel. Een team is op zich een team, dus het leidinggeven daaraan moet ook niet veel verschillen (even kort door de bocht).

Dat het een ander product is, soit....komen we ook wel uit.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_70413074
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:45 schreef Fogel het volgende:
Voor de goede orde: ik heb zojuist de Nederlandse kas gespekt... een in Nederland in een reguliere supermarkt gekochte Palm opgedronken
Palm is Belgisch
en voor zover ik weet niet in handen van een NL private equityfonds
pi_70413076
Ow... en de muggen mogen ook d00t!!

*petst.....
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_70413184
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:55 schreef Five_Horizons het volgende:
Ow... en de muggen mogen ook d00t!!

*petst.....
Ik heb de zeldzame gave dat muggen mij niet lekker vinden, hooguit één à twee keer per jaar (waarschijnlijk een zich vergissende mug).
  Moderator vrijdag 26 juni 2009 @ 23:59:19 #236
45833 crew  Fogel
pi_70413199
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:55 schreef DonJames het volgende:

[..]

Palm is Belgisch
en voor zover ik weet niet in handen van een NL private equityfonds
Goh, je meent het
Het ging erom dat ik er Nederlandse accijns over betaald heb. Dat ik ook de Belgische staatskas tegelijk meespek is voor mij niet belangrijk.
Ik ben nu ook de Denen aan het steunen dmv Tuborg drinken. (incl Noorse accijns) (b)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_70413218
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik heb de zeldzame gave dat muggen mij niet lekker vinden, hooguit één à twee keer per jaar (waarschijnlijk een zich vergissende mug).
Vrouwen moeten me al-tijd hebben
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator zaterdag 27 juni 2009 @ 00:00:10 #238
45833 crew  Fogel
pi_70413226
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik heb de zeldzame gave dat muggen mij niet lekker vinden, hooguit één à twee keer per jaar (waarschijnlijk een zich vergissende mug).
Nederlanse muggen vreten me levend op, de Noorse laten mij met rust
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_70413253
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:00 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nederlanse muggen vreten me levend op, de Noorse laten mij met rust
Hebben ze een bruin hemdje?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:01:16 #240
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_70413265
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:54 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds zoekende. Wat aan de ene kant niet geeft (badkamer is af, laminaat in wat kamers gelegd, zolder opgeruimd, diverse andere klussen gedaan ), maar nu heb ik wel zoiets van.... ik wil wel weer wat gaan doen.

De fin. dienstverlening is lastig, aangezien er bij diverse bedrijven managementlagen zijn weggesneden. Precies de markt waar ik me op richt. Dus ik richt me ook op andere markten, momenteel. Een team is op zich een team, dus het leidinggeven daaraan moet ook niet veel verschillen (even kort door de bocht).

Dat het een ander product is, soit....komen we ook wel uit.
Ken het. Een poosje thuis zitten en klussen is leuk maar dan wil je weer aan het werk.

Is inderdaad een moeilijke tijd om te solliciteren daar waar net de grootste klappen zijn gevallen. Soms wil het nog wel eens werken als je ergens een kruiwagen hebt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_70413330
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:01 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ken het. Een poosje thuis zitten en klussen is leuk maar dan wil je weer aan het werk.

Is inderdaad een moeilijke tijd om te solliciteren daar waar net de grootste klappen zijn gevallen. Soms wil het nog wel eens werken als je ergens een kruiwagen hebt.
M'n netwerk staat wat dat betreft droog, helaas.

En anders naar het buitenland of voor mezelf
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_70413331
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:33 schreef Five_Horizons het volgende:
Ow....voor degenen die het gevolgd hebben, destijds: mijn oude werkgever heeft besloten om iedereen per eind september te ontslaan. (meest dure oplossing ) Het bedrijf wordt gesloten.....
Ik zat bijna zonder werkgever Maar gelukkig is het allemaal goed gekomen
pi_70413336
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Vrouwen moeten me al-tijd hebben
De vrouwen laten mij dan weer met rust. Just a small price to pay..
  Moderator zaterdag 27 juni 2009 @ 00:04:03 #244
45833 crew  Fogel
pi_70413352
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hebben ze een bruin hemdje?
Que?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:04:14 #245
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_70413357
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

M'n netwerk staat wat dat betreft droog, helaas.

En anders naar het buitenland of voor mezelf
Tijd genoeg om je te oriënteren en de kansen te onderzoeken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_70413360
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:03 schreef Light het volgende:

[..]

Ik zat bijna zonder werkgever Maar gelukkig is het allemaal goed gekomen
Bijna failliet bedoel je?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zaterdag 27 juni 2009 @ 00:04:50 #247
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_70413374
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

De vrouwen laten mij dan weer met rust. Just a small price to pay..
Ze hebben je nog niet ontdekt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_70413414
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:04 schreef Fogel het volgende:

[..]

Que?
Het was een stom garpje racistische muggen ---- fascisme....

Sorry
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_70413424
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:59 schreef Fogel het volgende:

[..]

Goh, je meent het
Het ging erom dat ik er Nederlandse accijns over betaald heb. Dat ik ook de Belgische staatskas tegelijk meespek is voor mij niet belangrijk.
Ik ben nu ook de Denen aan het steunen dmv Tuborg drinken. (incl Noorse accijns) (b)
Volgens mij kun je beter Nederlandse accijns betalen dan Noorse accijns.
  Moderator zaterdag 27 juni 2009 @ 00:07:49 #250
45833 crew  Fogel
pi_70413466
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:05 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het was een stom garpje racistische muggen ---- fascisme....

Sorry
Het is je vergeven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')