abonnement Unibet Coolblue
pi_70312441
Het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP wil dat supermarkten stoppen met stuntprijzen voor kratten bier. STAP is bang dat de lage prijzen leiden tot excessief drankgebruik, zeker in deze tijd van examenfeestjes.

De stichting heeft een brief gestuurd aan Heineken, waarin wordt gevraagd een einde te maken aan de lage prijzen voor bier. Ook Albert Heijn heeft de brief gekregen. STAP wil dat er een wettelijke bodemprijs komt voor bier.

Heineken zegt in een reactie dat het bedrijf niets aan de stuntprijzen in supermarkten kan doen en Albert Heijn heeft nog niet op de brief gereageerd.

bron

Heineken bepaald niet de prijzen in de winkel dat doen de grootgrutters zelf en een grote producent als Heineken heeft daar meer last van als een kleine. Omdat deze meer gedronken wordt dan kleinere merken.
Merken mogen zich trouwens nooit bemoeien met de prijs anders komt Neelie weer om de hoek kijken!
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:20:28 #2
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_70312543
Laat al die 'deskundigen' en instituten etc opflikkeren. Dat er mensen zijn die het niet bij normaal consumeren van alcohol kunnen houden, hoef ik toch niet de dupe van te worden? Als het aan die zeloten ligt, kost een biertje hier straks acht euro, net als in de Scandinavische landen
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_70312548
Betutteling, betutteling. Dit land begint steeds zuurder te worden. Dat eindeloze gezeik over jongeren door alle stichtingen en media. Laat ze lekker bier zuipen.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:44:33 #4
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_70312943
Gezwam in de ruimte IMHO, als iemand zich wil laten vollopen dan maakt die prijs verder geen donder uit.
Leuk als bier tegen een spotprijs te koop is maar that's it.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_70313067
Nog even, dan is volgens STAP een hele generatie verpest omdat een kratje bier een euro goedkoper is dan we gewend zijn

Hebben die mensen nou echt niks te doen?
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:56:47 #6
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70313180
Ik snap dit niet zo. Als je goedkoop aan alcohol wilt komen is een kratje Euroshopper Bier / Schultenbrau / Grafenwalder nog altijd veel goedkoper dan een 'stuntprijs' voor een krat Heineken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70313209
Ik denk dat de stuntprijzen nu er voor zorgen dat mensen een ander kratje bier kopen, niet meer.

Als ik een krat bier nodig heb, ga ik naar de supermarkt voor een krat Heineken*, zie ik daar dat de Amstel in de aanbieding is, neem ik een krat Amstel mee*. Eind van het verhaal heb ik nog steeds 1 krat bier gehaald.

*voorbeeld natuurlijk, ik ga naar de supermarkt voor Hertog Jan en komt terug met Hertog Jan, wat er ook in de aanbieding is.
pi_70313230
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:56 schreef De_Hertog het volgende:
Ik snap dit niet zo. Als je goedkoop aan alcohol wilt komen is een kratje Euroshopper Bier / Schultenbrau / Grafenwalder nog altijd veel goedkoper dan een 'stuntprijs' voor een krat Heineken.
Idd. Het is niet alsof een kratje Heineken nu opeens 1 euro kost ofzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70313272
DAn krijgen we eens lage prijzen, is het weer niet goed !?
Cool story, Hansel.
pi_70313383
Kratje heineken voor 1 euro zo wel leuk zijn J. Dan doe ik er 100
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:11:21 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_70313465
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:56 schreef De_Hertog het volgende:
Ik snap dit niet zo. Als je goedkoop aan alcohol wilt komen is een kratje Euroshopper Bier / Schultenbrau / Grafenwalder nog altijd veel goedkoper dan een 'stuntprijs' voor een krat Heineken.
Precies, een dergelijke betuttelende maatregel zal er alleen maar voor zorgen dat er minder bier van A-merken wordt verkocht, zeker geen minder bier in totaal.

Ik vraag me af of de mensen die dit onderzoek hebben gedaan zelf wel bier drinken, ze schijnen in ieder geval zich niet in te kunnen leven in mensen die regelmatig graag een biertje drinken.
pi_70313828
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Precies, een dergelijke betuttelende maatregel zal er alleen maar voor zorgen dat er minder bier van A-merken wordt verkocht, zeker geen minder bier in totaal.

Ik vraag me af of de mensen die dit onderzoek hebben gedaan zelf wel bier drinken, ze schijnen in ieder geval zich niet in te kunnen leven in mensen die regelmatig graag een biertje drinken.
't Zal wel tuig uit de bible-belt zijn.
Cool story, Hansel.
  Moderator woensdag 24 juni 2009 @ 09:29:41 #13
8781 crew  Frutsel
pi_70313884
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Precies, een dergelijke betuttelende maatregel zal er alleen maar voor zorgen dat er minder bier van A-merken wordt verkocht, zeker geen minder bier in totaal.

Ik vraag me af of de mensen die dit onderzoek hebben gedaan zelf wel bier drinken, ze schijnen in ieder geval zich niet in te kunnen leven in mensen die regelmatig graag een biertje drinken.
Inderdaad Schijtziek van die bemoeienissen
laat ze eens op bestuurlijk nivo kijken hoeveel geld daar wordt verkwanseld, daar kan je dan mooi nieuwe reclamecampagnes van betalen.
Ottinger van de LIDL is ook geen slecht biertje vind ik eurootje of zeven voor een krat
pi_70315734
Het gekke is dat het mij de laatste tijd inderdaad opviel hoe vaak er bier in de aanbieding is bij de supermarkt. Sterker nog: ruim twee weken geleden heb ik er nog iets over opgemerkt:
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:17 schreef isogram het volgende:
Ik vind het frappant dat bier zo vaak in de aanbieding is. Er gaat bijna geen week voorbij in de supermarkt of er is wel minimaal één merk bier in de aanbieding. Hetzelfde geldt voor chips, trouwens.
Ik begrijp dus wel iets van de zorgen die deze stichting heeft. Bier is een soort lokmiddel om mensen naar de supermarkt te krijgen. Ik denk niet dat het drankgebruik excessief stijgt door deze aanbiedingen, maar ik vind dat er wel wat meer variatie mag zijn in producten waarmee gestunt wordt.
pi_70315866
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:40 schreef isogram het volgende:
Het gekke is dat het mij de laatste tijd inderdaad opviel hoe vaak er bier in de aanbieding is bij de supermarkt. Sterker nog: ruim twee weken geleden heb ik er nog iets over opgemerkt:
[..]

Ik begrijp dus wel iets van de zorgen die deze stichting heeft. Bier is een soort lokmiddel om mensen naar de supermarkt te krijgen. Ik denk niet dat het drankgebruik excessief stijgt door deze aanbiedingen, maar ik vind dat er wel wat meer variatie mag zijn in producten waarmee gestunt wordt.
Bier is zo'n item waarvoor mensen naar een andere supermarkt gaan. Voor een pak koekjes dat 10 cent goedkoper is dan normaal ga je niet helemaal naar een andere supermarkt.. En veel andere dingen zijn trouwens ook elke week wel in de aanbieding hoor!
pi_70315976
Ik denk dat de gevolgen van drankmisbruik onder jongeren een stuk milder zijn wanneer ze bier drinken dan wanneer ze aan de sterke drank gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_70319076
Waarom zitten er in commissies, instituten en stichtingen meestal alleen maar van die huilies die zich niet kunnen voorstellen dat andere mensen gewoon willen genieten van hun leven? Laat die gasten eens lekker de tering krijgen ofzow met hun 'bier is te goedkoop ' gejank

De arbeidsmarkt ligt op z'n reet, mensen die dit jaar afstuderen kunnen t wel shaken met gemakkelijk een leuke baan vinden, en dan komen er van die aidsclubjes die in alle hoeken en gaten gaan lopen zoeken naar slachtoffers om alles maar duurder duurder duurder te maken. Is het niet je internetverbinding, dan is het wel ontspanning of bier. Nog ff en ze komen met een verbod op lekker eten, want dat is te goedkoop
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:35:18 #18
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_70320239
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:11 schreef Vinboy het volgende:
STAP is bang dat de lage prijzen leiden tot excessief drankgebruik, zeker in deze tijd van examenfeestjes.
Laat ze deze angst eens beargumenteren. Geloof er namelijk niks van.

Ik heb zelf zo'n vermoeden dat drugs middelen zijn die men blijft gebruiken. Wellicht dat men bij extreme prijsverhogingen of een verbod overschakelt van de ene drug naar de andere. Maar iets zegt me dat een er op de examenfeestjes niet meer of minder wordt gedronken doordat een kratje bier 5 euro goedkoper is geworden.
Krekker is de bom!
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:41:19 #19
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70320424
Ik moet wel zeggen dat ik makkelijker de neiging heb om méer drank te halen met een feestje als het toch in de aanbieding is, maar bij zaken als het vieren van een verjaardag of diploma's let ik absoluut niet op een euro meer of minder.
Als het bier ineens de helft goedkoper zou zijn ga ik buiten dat soort speciale gelegenheden echt niet dubbel zoveel drinken, goed voorbeeld is het extreem goedkope bier dat ook niet ineens veel meer gekocht wordt.

En al zouden de jongeren meer gaan drinken door dit soort aanbiedingen/prijsverlagingen, is nog altijd hun beslissing om dat te doen.
pi_70323072
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:35 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Laat ze deze angst eens beargumenteren. Geloof er namelijk niks van.

Ik heb zelf zo'n vermoeden dat drugs middelen zijn die men blijft gebruiken. Wellicht dat men bij extreme prijsverhogingen of een verbod overschakelt van de ene drug naar de andere. Maar iets zegt me dat een er op de examenfeestjes niet meer of minder wordt gedronken doordat een kratje bier 5 euro goedkoper is geworden.
Hoe hoger de prijs, des te rendabeler de illegale productie en verkoop. Ik geloof dat het laatste dat je wilt het faciliteren van de illegale productie en handel van drank is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:49:25 #21
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_70327029
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:07 schreef Joene het volgende:
Kratje heineken voor 1 euro zo wel leuk zijn J. Dan doe ik er 100
Ik hoef die zooi nog niet al krijg ik geld toe.

En die mensen bij STAP moeten eens een echt leven gaan zoeken.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_70332929
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:40 schreef isogram het volgende:
Het gekke is dat het mij de laatste tijd inderdaad opviel hoe vaak er bier in de aanbieding is bij de supermarkt. Sterker nog: ruim twee weken geleden heb ik er nog iets over opgemerkt:
[..]

Ik begrijp dus wel iets van de zorgen die deze stichting heeft. Bier is een soort lokmiddel om mensen naar de supermarkt te krijgen. Ik denk niet dat het drankgebruik excessief stijgt door deze aanbiedingen, maar ik vind dat er wel wat meer variatie mag zijn in producten waarmee gestunt wordt.
Meer variatie in producten waarmee gestunt eordt?
Alsof we allemaal de winkel in rennen als de lola borsteltjes in de aanbieding zijn?
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
pi_70333068
Lage prijzen van bier? Ik heb de afgelopen jaren blauw betaald aan bier. Werd wel eens tijd dat de bierprijzen iets daalden.
Death solves all problems: no man, no problem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')