abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_70312323
quote:
ROTTERDAM - Voorzitter Karla Peijs van Veilig Verkeer Nederland wil inhalen op alle tweebaans 80-kilometerwegen onmogelijk maken door een afscheiding in de middenberm.
Volgens de oudminister van Verkeer zou het aantal verkeersdoden (750 in 2008) hierdoor aanzienlijk kunnen dalen.

Peijs pleit ook voor verkeerslessen in de laagste klassen van het middelbaar onderwijs, het terugbrengen van de limiet van 70 naar 50 km/u op gevaarlijke wegen en een voorrangsverbod voor fietsers op rotondes. De voormalige minister is, evenals de huidige verkeersminister Eurlings, vandaag aanwezig bij het wereldcongres verkeersveiligheid in Rotterdam.


,,Zes van de tien doden in het verkeer vallen op 50-kilometer- en 80-kilometerwegen,’’ zegt zij. ,,Verkeerde inhaalmanoeuvres kunnen worden voorkomen door het passeren onmogelijk te maken. Als verkeersdeelnemers zich allemaal aan de voorschriften houden is er niets aan de hand, maar soms moet je de menselijke factor corrigeren of zelfs uitschakelen.’’

De Fietsersbond is verbaasd over het voorstel fietsers de voorrang op rotondes te ontnemen. ,,De huidige praktijk, voorrang op rotondes binnen de bebouwde kom, geen voorrang daarbuiten, wordt breed gedragen,’’ zegt Wim Bot. ,,Meer uniformiteit is wel geboden.’’


Het stoort Peijs verder dat het in de 30-kilometerzones nog mogelijk is harder te rijden. ,,Dat is gericht aan te pakken door meer hindernissen aan te brengen.’’

In het Strategisch Plan Verkeersveiligheid 2008-2020 stelt minister Eurlings vast dat een verlaging naar 250 doden in 2020 mogelijk is wanneer dure en onsymphatieke maatregelen worden genomen zoals het nog veiliger inrichten van wegen en een inperking van de mobiliteit voor risicogroepen. Een maatschappelijk debat daarover moet nog worden gevoerd.

Peijs, ook commissaris van de koningin in Zeeland, wil in haar eigen provincie het voorbeeld geven. ,,De rechte polderwegen nodigen uit tot hard rijden. We zetten vooral in op infrastructurele maatregelen.’’

De combinatie van alcohol en drugs vindt Peijs gevaarlijk. ,,Ik hoop dat er snel een blaastest voor drugsgebruik komt en het gebruik van drugs en alcohol in het verkeer moet hard worden aangepakt.’’


Het begeleid rijden voor jongeren tot 18 jaar, dat volgend jaar in Nederland wordt ingevoerd, ziet Peijs als een positieve ontwikkeling.

http://www.ad.nl/binnenla(...)_80kilometerweg.html



Worden ze eindelijk wakker bij VVN . Gaat heel veel doden per jaar schelen. Zeker tientallen maar misschien wel meer ook.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:00:24 #2
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70312343
Als ze tegelijkertijd strenger gaan controleren op sukkels die 60 rijden op een 80km weg en daar ook flink voor beboeten hebben ze mijn zegen.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:01:34 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70312353
ja, een afscheiding in de middenberm, gaat het echt veilig maken, en onmogelijk trouwens, ik bedoel je moet langzamer verkeer kunnen inhalen (lees tractors en brommobielen ). beter kopen we met z´n allen brommers, vlieg je er over de fietspaden zo langs
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_70312360
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:00 schreef pisnicht het volgende:
Als ze tegelijkertijd strenger gaan controleren op sukkels die 60 rijden op een 80km weg en daar ook flink voor beboeten hebben ze mijn zegen.
Eens! Je gaat wel meer agressie krijgen . Daarnaast vraag ik me af hoe ze het willen doen op wegen (ongeveer 3/4 van de N wegen ) waar ook landbouwverkeer rijdt.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:02:33 #5
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_70312364
Scheiding vind ik best
Snelheid naar beneden halen vind ik niet nodig.
pi_70312376
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:02 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Eens! Je gaat wel meer agressie krijgen . Daarnaast vraag ik me af hoe ze het willen doen op wegen (ongeveer 3/4 van de N wegen ) waar ook landbouwverkeer rijdt.
Gaten op de A- wegen, komen ze met dit gepruts...!
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:04:14 #7
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_70312378
Dat denken
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:04:54 #8
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_70312387
Leg gewoon het hele verkeer lam, dan gebeuren er helemaal geen ongelukken meer.

Een probleempje op zo'n twee baansweg en er kan geen hulptroep meer door.
Een tractor en je hebt een kilometerslange file.
pi_70312427
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:04 schreef DrDarwin het volgende:
Leg gewoon het hele verkeer lam, dan gebeuren er helemaal geen ongelukken meer.

Een probleempje op zo'n twee baansweg en er kan geen hulptroep meer door.
Een tractor en je hebt een kilometerslange file.
Op veel wegen is er al een extra strook voor landbouwverkeer en hulptroepen . Bij die wegen lijkt een scheiding me geen bezwaar. De andere wegen zullen eerst aangepast moeten worden voor een scheiding aangebracht kan worden.

Toch vind ik het an sig wel een goed plan. Hoevaak je (met name in de wintermaanden) wel niet dingen in de trend van : Het voertuig kwam op de verkeerde weghelft terecht en ramde een tegenligger....
Zelf ook een paar keer meegemaakt dat je vol in de remmen moet omdat er op de tegengestelde weg een paar paupers aan het racen waren en een van die debielen omdat hij niet genoeg pk's had gewoon op mijn helft bleven rijden
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:11:58 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70312444
maar eigenlijk is dit best een goed plan zo in deze moeilijke tijden, eerst banen behouden in de wegenbouw en daarna maken ze verkopers van fietsen en bromfietsen heel blij
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_70312463
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:09 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Op veel wegen is er al een extra strook voor landbouwverkeer en hulptroepen . Bij die wegen lijkt een scheiding me geen bezwaar. De andere wegen zullen eerst aangepast moeten worden voor een scheiding aangebracht kan worden.

Toch vind ik het an sig wel een goed plan. Hoevaak je (met name in de wintermaanden) wel niet dingen in de trend van : Het voertuig kwam op de verkeerde weghelft terecht en ramde een tegenligger....
Zelf ook een paar keer meegemaakt dat je vol in de remmen moet omdat er op de tegengestelde weg een paar paupers aan het racen waren en een van die debielen omdat hij niet genoeg pk's had gewoon op mijn helft bleven rijden

Puik plan, maar gaat zeker centjes kosten! Beter om meer flitspalen neer te zetten...
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:16:06 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70312487
je kunt het natuurlijk ook allebei doen, houden we ook nog werkgelegenheid bij de flitspalenfabriek
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_70312529
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:16 schreef Klonk het volgende:
je kunt het natuurlijk ook allebei doen, houden we ook nog werkgelegenheid bij de flitspalenfabriek
Ach, kom op! Omdat een stelletje prutsers niet kan rijden...
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:21:07 #14
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_70312552
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:09 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Op veel wegen is er al een extra strook voor landbouwverkeer en hulptroepen . Bij die wegen lijkt een scheiding me geen bezwaar. De andere wegen zullen eerst aangepast moeten worden voor een scheiding aangebracht kan worden.

Toch vind ik het an sig wel een goed plan. Hoevaak je (met name in de wintermaanden) wel niet dingen in de trend van : Het voertuig kwam op de verkeerde weghelft terecht en ramde een tegenligger....
Zelf ook een paar keer meegemaakt dat je vol in de remmen moet omdat er op de tegengestelde weg een paar paupers aan het racen waren en een van die debielen omdat hij niet genoeg pk's had gewoon op mijn helft bleven rijden
Laten ze eerst maar eens snelwegen breder maken en al die putten en gaten in het wegdek op gaan vullen.
Niet iedereen rijd met een terreinwagen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:22:37 #15
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_70312577
Ik reed eergisteren over een 80km weg waar een ongeluk was gebeurd. Het verkeer moest dan omstebeurt over de andere weghelft, dat kan dus straks ook niet meer?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:23:00 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70312585
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:22 schreef mstx het volgende:
Ik reed eergisteren over een 80km weg waar een ongeluk was gebeurd. Het verkeer moest dan omstebeurt over de andere weghelft, dat kan dus straks ook niet meer?
nee
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:24:50 #17
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70312606
wat is met het plan gebeurt om de N wegen uti te bouwen tot een fatzoenlijk secundair wegenet zoals in duitsland ?

Dat gaat het zo niet worden natuurlijk
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:25:05 #18
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_70312608
Ach nee toch, hadden ze weer niks te doen dat ze met dit soort belachelijke ideeen komen?

Leuk zeg, als er in de ochtend- of avondspits een bejaard echtpaar besluit om even de weg op te gaan. Daar rij je dan met z'n allen meteen 60km/h. Wat zal het daar veiliger op worden zeg
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:25:28 #19
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_70312613
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:09 schreef Pacmaniac het volgende:
Toch vind ik het an sig wel een goed plan. Hoevaak je (met name in de wintermaanden) wel niet dingen in de trend van : Het voertuig kwam op de verkeerde weghelft terecht en ramde een tegenligger....
Als je de controle over het stuur verliest gaat een heuveltje in het midden niet helpen, of ze moeten een complete muur/vangrail bouwen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_70312623
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:21 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Laten ze eerst maar eens snelwegen breder maken en al die putten en gaten in het wegdek op gaan vullen.
Niet iedereen rijd met een terreinwagen.
Als je schade hebt door steenslag kun je toch geld krijgen van de staat? En als je denkt dat we het hier slecht hebben moet je voor de gein eens de grens bij België overgaan. Niks geen ZOAB , gewoon betonplaten van drie meter lengte scheef tegen elkaar aangeplakt
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70312624
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:24 schreef Matty___ het volgende:
wat is met het plan gebeurt om de N wegen uti te bouwen tot een fatzoenlijk secundair wegenet zoals in duitsland ?

Dat gaat het zo niet worden natuurlijk
Je was me voor...
pi_70312644
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:26 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Als je schade hebt door steenslag kun je toch geld krijgen van de staat? En als je denkt dat we het hier slecht hebben moet je voor de gein eens de grens bij België overgaan. Niks geen ZOAB , gewoon betonplaten van drie meter lengte scheef tegen elkaar aangeplakt
Heb nog niks gekregen...
pi_70312672
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:25 schreef mstx het volgende:

[..]

Als je de controle over het stuur verliest gaat een heuveltje in het midden niet helpen, of ze moeten een complete muur/vangrail bouwen.
Daar ga ik wel vanuit . Heb je wel meteen een ander probleem namelijk dat de wegen dan verbreedt moeten worden
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70312689
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:27 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Heb nog niks gekregen...
http://www.rijkswaterstaa(...)oorslechtwegdek.aspx

Moet je daar even kijken
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70312696
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:19 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Ach, kom op! Omdat een stelletje prutsers niet kan rijden...
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef longinus het volgende:
Masturberen is lekker maar je laten aftrekken is nog lekkerder, zie het als jezelf kietelen, dat werkt ook niet zo goed.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')