abonnement Unibet Coolblue
pi_70311432
De legendarische reeks (ahum) gaat gewoon verder!

Hier kun je dus gewoon alles kwijt over Indonesië.

Deeltje 4 had geen OP, dus deeltje 5 krijgt er ook geen. Iedereen snapt wel wat ie hier moet doen vermoed ik zo.

Vorige deeltjes:
  • [centraal] Indonesië - deel 4
  • Indonesië (deel 3)
  • [centraal] Indonesië - deel 2
  • [centraal] Indonesië

    [ Bericht 56% gewijzigd door indahnesia.com op 24-06-2009 02:03:22 ]
  • pi_70311435
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 16:15 schreef Godtje het volgende:
    Iemand had mij een PM gestuurd met tips en die heb ik per ongeluk verwijderd
    Net nu ik hem rustig wil gaan lezen.
    Zo behulpzaam ben ik niet.
    pi_70311449
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 16:17 schreef nelisb het volgende:
    Dat is balen Godje


    As maandag zullen wij landen in Jakarta om 13 uur plaatselijke tijd Maar eerst nog trouwen as vrijdag
    Misschien zien we elkaar nog op het vliegveld, ik vlieg rond die tijd naar Kuala Lumpur namelijk... haha..

    Fijne vakantie en een goed huwelijk toegewenst!
    pi_70311485
    Ik zie overigens dat ik ALLE ( ) delen uit deze reeks geopend heb tot op heden.
    pi_70311849
    Selamat pagi...
    pi_70311922
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 01:57 schreef indahnesia.com het volgende:

    [..]

    Zo behulpzaam ben ik niet.
    Helaas.

    Is het al 4 aug?
    pi_70311935
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 05:54 schreef Godtje het volgende:

    [..]

    Helaas.

    Is het al 4 aug?
    Hopelijk nog niet, dan heb ik een trip naar KL en een vakantie naar Bali gemist.
    pi_70311943
    tvp
    pi_70312497
    Pagi
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    pi_70322945
    Joe .
      woensdag 24 juni 2009 @ 14:02:44 #12
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_70323147
    terimah kasi
    pi_70552905
    Avond allemaal vanuit Bandung!

    @ Indahnesia.com

    ik zoek voor 17 juli 2 tickers van Lombok naar Bali. Rond 9 uur in de ochtend vertrek.
    Waar kan ik nu al tickets kopen met een creditcard?
    Ik moet vroeg op Bali zijn ivm een afspraak daar. De boot is geen optie, duurt te lang en de snelboot vertrekt pas om 13 uur.

    Enige suggesties?
    pi_70643556
    donderdag voor 6 weken naar indonesie.
    pi_70662167
    Over twee weekjes ga ik al naar Bali! Plannen zijn nu zo: Kuta, Ubud, Lovina, Amed, Gili Islands (niet perse in die volgorde)

    Iemand nog leuke accomodatie-tips? In Ubud ga ik in Nick's Pension slapen, beviel vorige keer super.
      zondag 5 juli 2009 @ 11:39:31 #18
    64387 ioor
    be cool!
    pi_70662212
    In Amed moet je naar hidden paradise gaan, echt een superleuke accomodatie. Als je naar Johnny vraagt op het strand kan die een hele tour met je uitzetten!
    hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
    pi_70878940
    Volgend jaar zomervakantie ben ik van plan om met Air Asia van Londen Stansted naar Kuala Lumpur te vliegen en dan door naar Indonesie.
    Air Asia gebruikt Jakarta zo'n beetje als hub binnen Indonesie maar ik wil niet steeds eerst naar JKT moeten vliegen voordat ik door kan.

    Nu zijn er een aantal Indonesische airlines een tijd lang gebanned in Europa(sinds kort weer toeglaten geloof ik).

    Met welke airline kan ik het beste binnen Indonesie vliegen?

    Over mijn reisplannen:
    Ik zal beginnen op Kalimantan(Samarinda, m'n vriendin is daar dan net klaar met haar co-schappen) wil heel graag naar de Molukken(mijn roots) en waarschijnlijk een laatste weekje in Bali doen(een laatste weekje chillen voordat de studie weer roept) Ik zal zo'n 7 a 8 weken hebben en ik sta open voor suggesties om nog andere regio's aan te doen.
    Lawa mena hau lala!
    pi_70893721
    Ik zit nu op Lombok en heb tot nu toe 4 binnenlandse vluchten gehad.
    1 x Lion Air, 1,5 uur vliegen, prima vlucht.
    2 x Indonesian Air Transport, 2 x een uur. prima vlucht. Stoelen goed en zelfs wat drinken en een koekje
    1 x Merpati. 20 minuten van Bali naar Lombok. Omhoog en omlaag,maar prima vliegtuig.

    Tickets gewoon hier gekocht, reisbureau's genoeg en de prijs is laag.
    pi_70893825
    quote:
    Op zaterdag 11 juli 2009 16:39 schreef Rubstah het volgende:
    Volgend jaar zomervakantie ben ik van plan om met Air Asia van Londen Stansted naar Kuala Lumpur te vliegen en dan door naar Indonesie.
    Air Asia gebruikt Jakarta zo'n beetje als hub binnen Indonesie maar ik wil niet steeds eerst naar JKT moeten vliegen voordat ik door kan.

    Nu zijn er een aantal Indonesische airlines een tijd lang gebanned in Europa(sinds kort weer toeglaten geloof ik).

    Met welke airline kan ik het beste binnen Indonesie vliegen?

    Over mijn reisplannen:
    Ik zal beginnen op Kalimantan(Samarinda, m'n vriendin is daar dan net klaar met haar co-schappen) wil heel graag naar de Molukken(mijn roots) en waarschijnlijk een laatste weekje in Bali doen(een laatste weekje chillen voordat de studie weer roept) Ik zal zo'n 7 a 8 weken hebben en ik sta open voor suggesties om nog andere regio's aan te doen.
    ze zijn nog steeds gebanned, maar er gaan er vier van de lijst af mogelijkerwijs. Alle 50+ andere blijven erop staan. Denk niet dat je daar naar moet kijken als je wil vliegen in Indonesie. Europa is ver weg, en als je verongelukt maakt het denk ik vrij weinig uit of je nu wel of niet verzekerd was (voor jezelf althans).
    pi_70900331
    Ik zoek nog een vliegtuig van Yogyakarta naar Lombok maar die kan ik maar niet vinden.
    Bestaat dat gewoon niet?
    pi_70902828
    Jawel. Alleen in Indonesië te boeken.
    Volgens mij garudA
    pi_70902892
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 15:40 schreef nelisb het volgende:
    Jawel. Alleen in Indonesië te boeken.
    Volgens mij garudA
    Ah vandaar dat ik het op de site niet kan vinden.
    Dan gok ik het wel ter plekke.

    Dank u 100 maal
    pi_70903334
    Hebben wij ook gedaan, kan prima. Toevallig naast ons hotel een "reisbureau" en kon daar tickets kopen.
    pi_70905916
    quote:
    Op zondag 12 juli 2009 15:53 schreef nelisb het volgende:
    Hebben wij ook gedaan, kan prima. Toevallig naast ons hotel een "reisbureau" en kon daar tickets kopen.
    Tof
    Dan kan het schema gewoon door gaan zoals bedacht.
    pi_71017320
    Selamat sore!
    Ik kom me ook graag even melden in dit stormlooptopique
    Ga eind dit jaar ook richting Indonesië. Java en Bali wel te verstaan.
    Iemand nog geweldige tips (aangezien een OP nog ontbreekt )
    pi_71018123
    Ik ga overmorgen al naar Bali!!
    pi_71023851
    Wie spreken hier eigenlijk Indonesisch? Kunnen jullie jezelf redden in de taal, of tolken er anderen voor je ?
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    pi_71024428
    ik kan me prima redden, al is het schrijven ervan minder eenvoudig. Gelukkig maakt het over het algemeen niet heel veel uit, ik blijf toch een blanke en dus altijd 'anders dan de rest'.
    pi_71055020
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 04:41 schreef indahnesia.com het volgende:
    Helaas, het was jarenlang stil. Moest het dan per se fout gaan?

    Six dead as two bomb rock Mega Kuningan area in Jakarta
    Ik las het net.
      vrijdag 17 juli 2009 @ 14:32:56 #34
    236335 neen
    schone schijn
    pi_71067112
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 08:26 schreef EricT het volgende:
    Wie spreken hier eigenlijk Indonesisch? Kunnen jullie jezelf redden in de taal, of tolken er anderen voor je ?
    Anderen (Familie/Tolk) maar jezelf redden is zonder de taal te kennen ook geen probleem. Communiceren kan immers op allerlei manieren.
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 11:39 schreef ioor het volgende:
    In Amed moet je naar hidden paradise gaan, echt een superleuke accomodatie. Als je naar Johnny vraagt op het strand kan die een hele tour met je uitzetten!
    Volgens mij ben ik ook daar geweest lekker buiten douchen als ik me niet vergis

    En nu die bommen en de man die aantal dagen geleden was neergestoken
    het lijkt niet wat het is
    pi_71067335
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 14:32 schreef neen het volgende:

    [..]

    Anderen (Familie/Tolk) maar jezelf redden is zonder de taal te kennen ook geen probleem. Communiceren kan immers op allerlei manieren.
    [..]

    Volgens mij ben ik ook daar geweest lekker buiten douchen als ik me niet vergis

    En nu die bommen en de man die aantal dagen geleden was neergestoken
    Maakt het niet beter op!...

    Ze hadden al veel te veel geleden onder die Bali-aanslag...
    pi_71070618
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 14:32 schreef neen het volgende:

    En nu die bommen en de man die aantal dagen geleden was neergestoken
    Altijd weer hetzelfde geleur. Jakarta is 1.000 kilometer naar het westen en die Nederlander die vermoord werd in Nunukan is iets van 1.200 kilometer naar het noorden. Leg die afstanden over Europa en het is ineens gevaarlijk in Amsterdam als er in Lyon of Berlijn iets gebeurt. Onnozel dus, maar dat zal ik de gemiddelde toerist niet kwalijk nemen.
    pi_71070830
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 16:11 schreef indahnesia.com het volgende:

    [..]

    Altijd weer hetzelfde geleur. Jakarta is 1.000 kilometer naar het westen en die Nederlander die vermoord werd in Nunukan is iets van 1.200 kilometer naar het noorden. Leg die afstanden over Europa en het is ineens gevaarlijk in Amsterdam als er in Lyon of Berlijn iets gebeurt. Onnozel dus, maar dat zal ik de gemiddelde toerist niet kwalijk nemen.
    Bijna dagelijks vallen er wel dooien in Amsterdam, maar das komkommertijd...!
    pi_71077424
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 04:41 schreef indahnesia.com het volgende:
    Helaas, het was jarenlang stil. Moest het dan per se fout gaan?

    Six dead as two bomb rock Mega Kuningan area in Jakarta
    En haal de complottheorieën maar weer uit de kast

    Mogelijke verdachten:
    -Jemaah Islamiya
    -Wiranto-Kalla / antiYudhoyono aanhangers
    -Pro-Yudhoyono aanhangers
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    pi_71152974
    Kleine impressie:

    Rinca:


    Java:

    Lombok:

    Flores:

    Vlakbij Komodo:

    Jakarta:

    VanuitGili Trawagan kijkend naar Lombok:
    pi_71153498
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 16:22 schreef nelisb het volgende:
    Kleine impressie:

    Rinca:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Java:
    [ afbeelding ]
    Lombok:
    [ afbeelding ]
    Flores:
    [ afbeelding ]
    Vlakbij Komodo:
    [ afbeelding ]
    Jakarta:
    [ afbeelding ]
    VanuitGili Trawagan kijkend naar Lombok:
    [ afbeelding ]
    Tof nelis!
    pi_71153690
    Heb meer dan 600 foto's, moeilijk kiezen!
    Maar tof was het zeker!

    Foto vlakbij Komodo zijn vliegende honden! Iedere dag op hetzelfde tijdstip kwamen ze uit de mangroven! 1000enden!

    Wanneer ga jij?
    pi_71178996
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 16:22 schreef nelisb het volgende:
    Kleine impressie
    Mooie foto's!
    pi_71184529
    Thanks! en heb er nog zoveel meer haha!
    pi_71190037
    tvp
    pi_71228899
    Heeft iemand nog tips voor een overnachting in Jakarta? De volgende dag gaat het weer verder naar Yog dus het moet vooral niet heel duur zijn (tussen 0 en 35?), wel schoon en een beetje comfort en het liefst goed te bereiken vanaf de luchthaven en centrum.
    pi_71229114
    Ik heb geslapen in ibis tamarin.
    Geloof 35¤.
    Was een half uur van de luchthaven geloof ik.
    Netjes. Niet te groot. Zwembad.
    Oud batavia was vlakbij.
    Treinstation ook
      woensdag 22 juli 2009 @ 21:23:53 #47
    236335 neen
    schone schijn
    pi_71229206
    2 Jaar geleden zat ik hier gewoon bed/airco/douche/ontbijt best klein en niet luxe maar gewoon prima
    Locatie weet ik niet meer precies, de volgende dag nog dingen in de stad gedaan en pas later met de trein verder gereisd.
    het lijkt niet wat het is
    pi_71259092
    Dank beide

    Door nelisb terecht gekomen bij Ibis het is alleen een andere dan Tamarin geworden. Deze schijnt iets dichter bij de luchthaven te zijn en wat betreft kwaliteit gelijk.



    Ik heb er zin in
    pi_71262784
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 16:22 schreef nelisb het volgende:
    Kleine impressie:
    [Foto's]
    Wow, super mooie foto's zeg! Hoe was het uitstapje met die organisatie van dat jongetje wat jullie steunen?
    pi_71587042
    Even een klein schopje! Nelisb, wat een mooie foto's! Ik ben jaloers! Nog een kleine 6 weken en dan vertrek ik ook eindelijk richting Indonesië! Ik heb er zin in!

    Weet iemand trouwens of het te doen is om met de bus van Medan naar Banda Aceh te gaan? Ivm de kosten (ben zo dom geweest om te boeken tijdens ramadan/suikerfeest) willen we graag met de bus gaan ipv met het vliegtuig.
    It is your friends who make your world!
    pi_71594229
    @ Saffron, Dat was erg leuk. Zijn eerst naar het weeshuis/opvangtehuis geweest. Erg goed werk wat die mensen daar verrichten. Daarna met ons "adoptie"kindje en zijn broertje naar de olifanten geweest. Eerst heerlijk gegeten, loempia's, hadden ze nog nooit gehad, om daarna samen met hun olifant te rijden. De 2 jochies hebben echt onwijs genoten. Daarna fietsen gekocht voor ze, 2 uur lopen is nu 45 minuten fietsen naar school.
    Daarna hebben ze in het weeshuis gekookt voor ons en hebben we met zo'n 50 kinderen lekker gegeten!
    Erg bijzondere dag!
    pi_71594244
    @ ikiskoel,

    Hoelang ga je naar Indonesië? Waar ga je allemaal heen?
    pi_71614771
    We gaan 3 weken. We vliegen op Singapore, daarna naar Batam voor familiebezoek. Van daaruit willen we eigenlijk naar Pulau Weh, een eilandje vlakbij Banda Aceh. Maar: alle opties staan in principe nog open. We willen wel dingen zien, maar ook kunnen relaxen. Het is natuurlijk niet de bedoeling om he-le-maal kapot thuis te komen :-)
    It is your friends who make your world!
    pi_71616243
    Dat kapot thuis komen is niet goed nee. Wij zijn ook 3 weken geweest en met name de laatste week rustig aan gedaan. Met name alleen strand en relaxen.

    Ziet er mooi uit Pulau Weh!
    pi_71616950
    Pulau Weh is inderdaad prachtig, aan de foto's te zien! Mn vent wil daar lekker gaan duiken en ik ga hele dagen snorkelen, haha. Heerlijk! Wegens familiebezoek en de ramadan doen we het de eerste week rustig aan. We komen namelijk op 13 september aan en de ramadan duurt tot de 21e geloof ik. Pas daarna durven we het aan om naar het streng Islamitische Aceh te gaan.
    It is your friends who make your world!
    pi_71618185
    Snorkelen is gaaf inderdaad. Wij hebben veel gesnorkelt bij Rinca, vlakbij Flores.
    We hadden een onderwater wegwerpcamera gekocht, foto's zijn nog aardig gelukt ook! Vooral 1tje met zo'n grote schildpad!

    Ja leuk die ramadan. Ben benieuwd wat je er daadwerkelijk van meekrijgt.

    Nog veel familie daar? Wij hebben nog familie in Jakarta,alleen mijn schoonvader heeft soms contact met ze, dus we zijn er maar niet heen geweest.
    pi_71620322
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 10:28 schreef Ikiskoel het volgende:
    Pulau Weh is inderdaad prachtig, aan de foto's te zien! Mn vent wil daar lekker gaan duiken en ik ga hele dagen snorkelen, haha. Heerlijk! Wegens familiebezoek en de ramadan doen we het de eerste week rustig aan. We komen namelijk op 13 september aan en de ramadan duurt tot de 21e geloof ik. Pas daarna durven we het aan om naar het streng Islamitische Aceh te gaan.
    houd er ook rekening mee dat tot een week na de ramadan men druk aan het reizen is en het openbare leven vrijwel tot stilstand zal komen. Kantoren, overheidsinstellingen, banken, postkantoren zijn zeker vier tot vijf dagen dicht.

    Ik moet nog bier instaan voordat het feest weer begint, want dat gaat ook gewoon uit de meeste supermarkten.
    pi_71621938
    quote:
    Snorkelen is gaaf inderdaad. Wij hebben veel gesnorkelt bij Rinca, vlakbij Flores.
    We hadden een onderwater wegwerpcamera gekocht, foto's zijn nog aardig gelukt ook! Vooral 1tje met zo'n grote schildpad!

    Ja leuk die ramadan. Ben benieuwd wat je er daadwerkelijk van meekrijgt.

    Nog veel familie daar? Wij hebben nog familie in Jakarta,alleen mijn schoonvader heeft soms contact met ze, dus we zijn er maar niet heen geweest
    Een broer en twee neefjes wonen er. Valt dus wel mee qua familie. Maar zeker de moeite waard om ze na 5 jaar weer eens een bezoekje te brengen Ben nog nooit in een islamitisch land geweest tijdens de ramadan, dus ook ik ben erg benieuwd naar wat we allemaal gaan meemaken.
    quote:
    Op woensdag 5 augustus 2009 12:36 schreef indahnesia.com het volgende:

    [..]

    houd er ook rekening mee dat tot een week na de ramadan men druk aan het reizen is en het openbare leven vrijwel tot stilstand zal komen. Kantoren, overheidsinstellingen, banken, postkantoren zijn zeker vier tot vijf dagen dicht.

    Ik moet nog bier instaan voordat het feest weer begint, want dat gaat ook gewoon uit de meeste supermarkten.
    Bedoel je dat alles 4 tot 5 dagen na het Suikerfeest dicht is? Ach, zolang er na zonsondergang eten en drinken te krijgen is ben ik blij.

    Hoe vergaat het jou eigenlijk in Indonesië? Hoe lang woon je er nu al?
    It is your friends who make your world!
    pi_71641268
    Vanaf het suikerfeest wordt er gewoon weer overdag gegeten hoor, maar iedereen viert dat dan ook. Het is Kerstmis in het kwadraat zonder 2e kerstdag waar de 'woonmalls' open zijn.

    Mij gaat het prima af. Ben hier nu dik drie jaar.
    pi_71906247
    Is het goed mogelijk van Kalimantan(Samarinda/Balikpapan) naar Brunei danwel Maleisisch Borneo te komen(Kota Kinabalu)?

    Wellicht is dit niet nodig maar ik ben ff aan het kijken wat de meest optimale vakantieroute is als je moet beginnen in Samarinda,je graag naar Brunei/Maleisisch Borneo wil maar daarnaast ook naar de Molukken en Bali wilt.(Tanah Toraja en Java zijn ook nog opties om naartoe te gaan)
    Owja en met Air Asia op Kuala Lumpur vliegt en in de laatste (1,5 a 2) week ook nog wel graag stedenbezoekjes aan bijv. Singapore/Bangkok/Hong Kong/Guangzhou wil brengen.(niet al die steden moeten per se aangedaan worden maar hier wonen tegen die tijd waarschijnlijk bevriende medestudenten).
    En dat in zo'n 7 weken volgend jaar zomervakantie.
    Lawa mena hau lala!
    pi_72086431
    Een uurtje thuis
    De vluchten zijn perfect gegaan al blijft het een behoorlijke trip. Ik zal straks even kijken of ik per ongeluk leuke foto's heb gemaakt. Eerste reactie:

    Jakarta:
    Yogya:
    Kuta
    Ubud
    Lovina
    Legian/Seminyak

    Later meer
    pi_72086470
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 16:22 schreef nelisb het volgende:
    Kleine impressie:

    Flores:
    [ afbeelding ]

    Gave foto's hoor! Ik ben in 2003 ook die kant op geweest. Is die flores foto toevallig vanuit Golo Hilltop genomen?
    pi_72086715
    Nee, maar van bar die op een meter of 300 van het hiltop zit. Zelfde uitzicht dus!
    pi_72097713
    quote:
    Op zaterdag 22 augustus 2009 07:26 schreef Godtje het volgende:
    Een uurtje thuis
    De vluchten zijn perfect gegaan al blijft het een behoorlijke trip. Ik zal straks even kijken of ik per ongeluk leuke foto's heb gemaakt. Eerste reactie:

    Jakarta:
    Yogya:
    Kuta
    Ubud
    Lovina
    Legian/Seminyak

    Later meer
    Inderdaad zeg wat is Indonesie toch een topland . Mijn tripje was zo:

    Ubud:
    Amed
    Gili Trawangan
    Seminyak
    pi_72098659
    quote:
    Op zondag 23 augustus 2009 11:20 schreef karoltje het volgende:

    [..]

    Inderdaad zeg wat is Indonesie toch een topland . Mijn tripje was zo:

    Ubud:
    Amed
    Gili Trawangan
    Seminyak
    Ter plekke is mijn trip nog omgegooid. Heel Lombok inc Gili er uit omdat er geen rechtstreekse vluchten zijn van yog naar Lombok. Achteraf gezien maar beter ook anders was het misschien wel erg druk geworden. Nu heb ik het tempo en de duur van de verblijven als erg prettig ervaren. Lovina zelf wat van gemaakt met mensen om ons heen maar wat een k dorp.

    Ubud was na Kuta even wennen en ik dacht eerst wat rustig.... maar dat viel toch helemaal goed en het is gewoon echt een leuke plek met genoeg te zien.

    In Legian/Seminyak heerlijk de laatste drie dagen. Daar echt het lekkerste eten en leuke sfeer en nog op een goeie afstand van Kuta als je iets meer drukte wilt hebben. Bij de zanzibar heerlijk lunchen of dineren aan het strand.

    Yog was heerlijk om mee binnen te komen met prachtige tempels, lage prijzen en hele vriendelijke mensen. Lekker met brommers, fietsen, auto's door de stad heen om alles te zien en te doen.

    Hotel Tulips in Yogyakarta


    Rijstvelden tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta


    Rijstdrogen tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta


    Rijstoogsten tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta


    Bakstenen maken tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta


    Met een motorbike Hidden temples en Prambanan


    Met een motorbike Hidden temples en Prambanan


    Met een motorbike Hidden temples en Prambanan


    Borobodur


    Kuta Beach


    Fruitje @ Kuta beach


    Hotel in Ubud


    Lokale markt in Ubud


    Elephant Cave


    Water Temple


    Koffie Plantage


    Vulkaan met uitzicht over het meer


    Monkey Forest


    Bird Park in de buurt van Ubud


    Reptile park in de buurt van Ubud



    Reptile park in de buurt van Ubud


    Sunset @ Lovina Beach


    Eten op Lovina Beach


    Offertje


    Tanah Lot


    Surfen in Legian
    pi_72098982
    Wat grappig Tulip Inn (heette het toen..) heb ik 2 jaar geleden ook geslapen! Heerlijk hotel met zwembadje!
    pi_72099094
    quote:
    Op zondag 23 augustus 2009 12:10 schreef karoltje het volgende:
    Wat grappig Tulip Inn (heette het toen..) heb ik 2 jaar geleden ook geslapen! Heerlijk hotel met zwembadje!
    Inderdaad, en een prima prijs en hele vriendelijke medewerkers.
    pi_72167789
    quote:
    [Foto's
    Enórm gave foto's zeg!

    Nog maar 2,5wk en dan ga ik eindelijk naar Indonesië. De eerste week bij familie, daarna een week op Pulau Weh en vervolgens weer een kleine week bij familie. Bij mn familie gaan we leuke dagtripjes maken naar het strand, eilandjes in de buurt en we gaan lekker shoppen. Ik heb er zin in!
    It is your friends who make your world!
      zondag 30 augustus 2009 @ 15:59:12 #69
    125545 DR878
    I dont give a shit.
    pi_72282189
    Is er iemand nog naar Kuta in Lombok geweest ook heel mooi


    Beware van groepen engels-studenten bij prambanan . Ik was slachtoffer haha..


    Tijdens snorkeltrip even een stopby gemaakt bij een gezellig beachclubje at gili islands



    Holiday resort waar ik verbleef in Lombok


    Dit was in november 2008, ik hoop er snel weer naartoe te gaan!!

    [ Bericht 13% gewijzigd door DR878 op 30-08-2009 16:06:15 ]
    Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
    pi_72640985
    Over iets meer dan 24 uur vertrek ik ein-de-lijk naar Indonesië!
    It is your friends who make your world!
    pi_72641051
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 15:59 schreef DR878 het volgende:


    Beware van groepen engels-studenten bij prambanan . Ik was slachtoffer haha..
    Jij niet alleen!
    Bij de borobudur was het trouwens nog veel erger inc aziaten die met je op de foto willen.
    pi_72645835
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 13:20 schreef Ikiskoel het volgende:
    Over iets meer dan 24 uur vertrek ik ein-de-lijk naar Indonesië!
    Veel plezier alvast!!

    Weet iemand nog een leuk/goed hotel in Jakarta voor 2 nachten?
    pi_72748873
    Wij zaten in het Ibis tamarin.
    Nette kamers. Prima restaurant. Zwembad erbij. Prima in de stad gelegen. Betaalbaar ook.
      maandag 14 september 2009 @ 23:08:56 #74
    27619 victorinox
    Big, fuck-off shiny ones
    pi_72749673
    quote:
    Op zondag 23 augustus 2009 11:58 schreef Godtje het volgende:


    Koffie Plantage
    [ afbeelding ]

    Was de koffie lekker, of smaakte die meer naar chocolade...
    Dat is een cacaoboom.
    The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
    IMDb Vote History
      maandag 14 september 2009 @ 23:09:48 #75
    103590 dvdfreak
    geen dvdfreak maar kc27
    pi_72749730
    ticket geboekt ,11 oktober voor 3 weken naar Bali .Waar kan je het beste duiken?
    pi_72755893
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 23:08 schreef victorinox het volgende:

    [..]

    Was de koffie lekker, of smaakte die meer naar chocolade...
    Dat is een cacaoboom.
    De chocola was heerlijk. Ik was wel op de hoogte dat op de foto een cacooboom staat
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 23:09 schreef dvdfreak het volgende:
    ticket geboekt ,11 oktober voor 3 weken naar Bali .Waar kan je het beste duiken?
    Ik heb gehoord in elk geval in de buurt van Banyuwedang (links boven). Er gaan veel trips vanaf Lovina daar heen. Ik ben zelf geen duiker dus ik heb het niet gedaan.Veel plezier in elk geval.
      woensdag 23 september 2009 @ 10:52:26 #77
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_73032118
    Wow nelis en Godtje, ziet er cool uit zeg!!!
      woensdag 23 september 2009 @ 10:59:32 #78
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_73032324
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 23:08 schreef victorinox het volgende:

    [..]

    Was de koffie lekker, of smaakte die meer naar chocolade...
    Dat is een cacaoboom.
    Ik wilde net zeggen idd, dat is geen koffieplant...
      woensdag 23 september 2009 @ 11:00:30 #79
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_73032365
    Voor de ervaringsdeskundigen;

    Ik weet dat een toeristenvisum in principe maar 30 dagen geldt. je kunt ze geloof ik verlengen tot 60, toch? Maar wat nu als je langer wil gaan? Ja, de grens over en een nieuw visum halen, zover was ik ook al. Maar kunnen jullie me aanraden waar dat het beste zou kunnen? Oost- Timor lijkt mij wel geschikt. Of Maleisie bij Kalimantan. Darwin kan natuurlijk ook (vliegen vanaf Bali), of Papua Nieuw Ginea, maar dat lijkt me allebei nogal een onderneming en alleen te doen als je daar ook daadwerkelijk een tijdje gaat zijn.

    Kom ik bij mijn volgende vraag;

    Zijn er hier mensen in Kalimantan geweest en zo ja, hoe waren jullie ervaringen?
    Zijn er mensen in Papua geweest en hoe vonden jullie dat?

    Ik ben, na wat inlezen, geneigd te zeggen; Sumatra, Java, Nusa Tengara en Sulawesi. Maar ik heb eerlijk gezegd gewoon nog helemaal geen idee.

    Bedankt alvast!
    pi_73032730
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 11:00 schreef renzell het volgende:
    Voor de ervaringsdeskundigen;

    Ik weet dat een toeristenvisum in principe maar 30 dagen geldt. je kunt ze geloof ik verlengen tot 60, toch? Maar wat nu als je langer wil gaan? Ja, de grens over en een nieuw visum halen, zover was ik ook al. Maar kunnen jullie me aanraden waar dat het beste zou kunnen? Oost- Timor lijkt mij wel geschikt. Of Maleisie bij Kalimantan. Darwin kan natuurlijk ook (vliegen vanaf Bali), of Papua Nieuw Ginea, maar dat lijkt me allebei nogal een onderneming en alleen te doen als je daar ook daadwerkelijk een tijdje gaat zijn.

    Kom ik bij mijn volgende vraag;

    Zijn er hier mensen in Kalimantan geweest en zo ja, hoe waren jullie ervaringen?
    Zijn er mensen in Papua geweest en hoe vonden jullie dat?

    Ik ben, na wat inlezen, geneigd te zeggen; Sumatra, Java, Nusa Tengara en Sulawesi. Maar ik heb eerlijk gezegd gewoon nog helemaal geen idee.

    Bedankt alvast!
    Ik zou zelf niet gaan voor PNG en Oost-timor, omdat de situatie gespannen is en de grensovergangen daar sowieso al een heisa zijn. Honestly weet ik nieteens of er wel een officiele grensovergang tussen Indonesia en PNG is.

    Ik zou dus voor Maleisië gaan hoewel ik er geen vergif op in neem dat tegen die tijd de relatie tussen Indo en Maleisie nog wel zo goed is
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    pi_73194612
    quote:
    Op vrijdag 11 september 2009 15:46 schreef MikelenniuM het volgende:

    [..]

    Veel plezier alvast!!

    Weet iemand nog een leuk/goed hotel in Jakarta voor 2 nachten?
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 22:57 schreef nelisb het volgende:
    Wij zaten in het Ibis tamarin.
    Nette kamers. Prima restaurant. Zwembad erbij. Prima in de stad gelegen. Betaalbaar ook.
    Verder geen goede hotels daar?
    pi_73195594
    quote:
    Op maandag 28 september 2009 21:47 schreef MikelenniuM het volgende:

    [..]


    [..]

    Verder geen goede hotels daar?
    Ik zat ook in een Ibis zo dicht mogelijk bij het vliegveld en de volgende ochtend was ik er al weer weg.
    Er zijn meer Ibis hotels en het was op zich prima.
    pi_73214980
    Iemand in Sulawesi geweest? Wat moet je echt bezoeken daar?

    We fear that which we cannot see
    pi_73216748
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 17:01 schreef Ali_Ilegali het volgende:
    Iemand in Sulawesi geweest? Wat moet je echt bezoeken daar?


    Bunaken, sowieso is omgeving Menado niet verkeerd
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    pi_73247926
    quote:
    Op dinsdag 29 september 2009 18:06 schreef EricT het volgende:

    [..]

    Bunaken, sowieso is omgeving Menado niet verkeerd
    Ok plan is volgens mij alleen Noord Sulawesi Dus alles wat je kan bedenken in de regio is welkom
    We fear that which we cannot see
    pi_73253745
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 17:08 schreef Ali_Ilegali het volgende:

    [..]

    Ok plan is volgens mij alleen Noord Sulawesi Dus alles wat je kan bedenken in de regio is welkom
    Bunaken en omgeving Menado dus
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    pi_73255045
    quote:
    Op zondag 23 augustus 2009 11:58 schreef Godtje het volgende:

    [..]

    Ter plekke is mijn trip nog omgegooid. Heel Lombok inc Gili er uit omdat er geen rechtstreekse vluchten zijn van yog naar Lombok. Achteraf gezien maar beter ook anders was het misschien wel erg druk geworden. Nu heb ik het tempo en de duur van de verblijven als erg prettig ervaren. Lovina zelf wat van gemaakt met mensen om ons heen maar wat een k dorp.

    Ubud was na Kuta even wennen en ik dacht eerst wat rustig.... maar dat viel toch helemaal goed en het is gewoon echt een leuke plek met genoeg te zien.

    In Legian/Seminyak heerlijk de laatste drie dagen. Daar echt het lekkerste eten en leuke sfeer en nog op een goeie afstand van Kuta als je iets meer drukte wilt hebben. Bij de zanzibar heerlijk lunchen of dineren aan het strand.

    Yog was heerlijk om mee binnen te komen met prachtige tempels, lage prijzen en hele vriendelijke mensen. Lekker met brommers, fietsen, auto's door de stad heen om alles te zien en te doen.

    Hotel Tulips in Yogyakarta
    [ afbeelding ]

    Rijstvelden tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta
    [ afbeelding ]

    Rijstdrogen tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta
    [ afbeelding ]

    Rijstoogsten tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta
    [ afbeelding ]

    Bakstenen maken tijdens een fietstour in en rond Yogyakarta
    [ afbeelding ]

    Met een motorbike Hidden temples en Prambanan
    [ afbeelding ]

    Met een motorbike Hidden temples en Prambanan
    [ afbeelding ]

    Met een motorbike Hidden temples en Prambanan
    [ afbeelding ]

    Borobodur
    [ afbeelding ]

    Kuta Beach
    [ afbeelding ]

    Fruitje @ Kuta beach
    [ afbeelding ]

    Hotel in Ubud
    [ afbeelding ]

    Lokale markt in Ubud
    [ afbeelding ]

    Elephant Cave
    [ afbeelding ]

    Water Temple
    [ afbeelding ]

    Koffie Plantage
    [ afbeelding ]

    Vulkaan met uitzicht over het meer
    [ afbeelding ]

    Monkey Forest
    [ afbeelding ]

    Bird Park in de buurt van Ubud
    [ afbeelding ]

    Reptile park in de buurt van Ubud
    [ afbeelding ]


    Reptile park in de buurt van Ubud
    [ afbeelding ]

    Sunset @ Lovina Beach
    [ afbeelding ]

    Eten op Lovina Beach
    [ afbeelding ]

    Offertje
    [ afbeelding ]

    Tanah Lot
    [ afbeelding ]

    Surfen in Legian
    [ afbeelding ]
    Ik sta erop met dezelfde foto in Ubud
    pi_73255090
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 11:12 schreef EricT het volgende:

    [..]

    Ik zou zelf niet gaan voor PNG en Oost-timor, omdat de situatie gespannen is en de grensovergangen daar sowieso al een heisa zijn. Honestly weet ik nieteens of er wel een officiele grensovergang tussen Indonesia en PNG is.

    Ik zou dus voor Maleisië gaan hoewel ik er geen vergif op in neem dat tegen die tijd de relatie tussen Indo en Maleisie nog wel zo goed is
    Ja kan ook naar Singapore gaan, dat doen de meeste expats.
    pi_73298317
    Meer nederlanders!
    quote:
    Drie keer per week Schiphol-Bali
    KLM wil met Garuda

    SCHIPHOL - De KLM neemt het initiatief om de banden tussen Nederland en Indonesië weer aan te halen, te beginnen met betere vliegverbindingen.

    President-directeur Peter Hartman laat in het diepste geheim de mogelijkheden nagaan van samenwerking met Garuda, de Indonesische luchtvaartmaatschappij, die tot voor kort om vage redenen prijkte op de zwarte lijst van de EU. "Wij waren het daarmee niet eens. Niemand is gebaat bij het isoleren van maatschappijen die misschien niet aan onze eisen voldoen. Samenwerking is dan het enige juiste middel om dat wel te bereiken", bevestigt de KLM-topman in een gesprek met deze krant. "Steun, hulp en samenwerking, daar gaat het om."

    KLM start vanaf december drie keer per week een directe verbinding tussen Schiphol en Bali. Dat is goed nieuws voor vakantiegangers die nu nog uren kwijt zijn met het omreizen naar deze populaire bestemming. Garuda overweegt na enkele jaren afwezigheid om weer op Europa te vliegen. De stille diplomatie van de KLM-president zorgt dat Schiphol daarvoor boven aan de lijst prijkt.

    "Goede vliegverbindingen zijn de basis voor volgende stappen. Dan volgen vaak ook het bedrijfsleven en de politiek. De beide landen kunnen daarvan profiteren. Wij hier op Schiphol natuurlijk ook en dat kunnen we met de gevolgen van de crisis goed gebruiken", aldus Hartman.
    http://www.telegraaf.nl/b(...)ol-Bali__.html?p=1,1
    pi_73372087
    iemand die nu in indonesië is en een slof marlboro black voor me wilt meenemen?
    pi_73454281
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 21:31 schreef whehe het volgende:
    iemand die nu in indonesië is en een slof marlboro black voor me wilt meenemen?
    Ik zag ze daar liggen. Wat is er zo lekker aan dan? Aangezien ik de normale Marlboro al te sterk vind in Indonesië heb ik me maar niet gewaagd aan de black, in de veronderstelling dat ze nóg zwaarder zijn...

    De vakantie was trouwens heerlijk! Voor iedereen die een paar dagen door wil brengen op een bounty eiland met zeer vriendelijke bevolking, lekker eten, een prachtig snorkel- en duikgebied en heerlijk warm zeewater is Pulau Weh een absolute aanrader.
    It is your friends who make your world!
      woensdag 7 oktober 2009 @ 13:18:56 #92
    73305 Stpan
    Zullen wij laten hoo-ooren...
    pi_73454729
    quote:
    Op woensdag 23 september 2009 11:12 schreef EricT het volgende:
    Ik zou dus voor Maleisië gaan hoewel ik er geen vergif op in neem dat tegen die tijd de relatie tussen Indo en Maleisie nog wel zo goed is
    Niet echt relevant, maar toen m'n vriendin Maleisisch Borneo binnenging (Nederlands paspoort, geboorteplaats Yogyakarta) krijg ze een week visium, en ik (NL pp, Rotterdam) 3 maanden via hetzelfde poortje.
    Schijnt dat ze het in het Maleisische deel niet zo op Indonesische vluchtelingen hebben.
    pi_73463410
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 13:05 schreef Ikiskoel het volgende:

    [..]

    Ik zag ze daar liggen. Wat is er zo lekker aan dan? Aangezien ik de normale Marlboro al te sterk vind in Indonesië heb ik me maar niet gewaagd aan de black, in de veronderstelling dat ze nóg zwaarder zijn...

    De vakantie was trouwens heerlijk! Voor iedereen die een paar dagen door wil brengen op een bounty eiland met zeer vriendelijke bevolking, lekker eten, een prachtig snorkel- en duikgebied en heerlijk warm zeewater is Pulau Weh een absolute aanrader.
    Vind het gewoon een lekkere mint smaak hebben.
      donderdag 8 oktober 2009 @ 22:55:09 #94
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_73505397
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 20:43 schreef Athlon_2o0o het volgende:

    [..]

    Ja kan ook naar Singapore gaan, dat doen de meeste expats.
    Maar als je echt voor een wat langere tijd gaat, zul je dus toch 2 keer ergens de grens over moeten. Voorlopig hebben wij nog geen geld hoor ( ), maar het liefst zou ik een maand of 4 gaan. Vandaar dat ik even zat te puzzelen voor DE ideale route.
      donderdag 8 oktober 2009 @ 22:56:30 #95
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_73505432
    Naar Darwin is zeker geen optie he, qua geld...?
    pi_73509659
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 22:56 schreef renzell het volgende:
    Naar Darwin is zeker geen optie he, qua geld...?
    Waarom niet? AirAsia is niet duur en ver is het niet.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:16:21 #97
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_73514262
    Hmmm, da's ook nog wel een optie dan dus. Ik zal eens bij Air Asia gaan kijken, hoe duur die tickets zijn. Vliegen zal wel vanaf Bali zijn dan he?
    pi_73518005
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:16 schreef renzell het volgende:
    Hmmm, da's ook nog wel een optie dan dus. Ik zal eens bij Air Asia gaan kijken, hoe duur die tickets zijn. Vliegen zal wel vanaf Bali zijn dan he?
    Dat is volgens mij nog 6 a 8 uur vliegen
    We fear that which we cannot see
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:48:44 #99
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_73529436
    Neeeeee, dat kan toch niet?! Zes tot 8 uur ja?!
    pi_73530322
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:16 schreef renzell het volgende:
    Hmmm, da's ook nog wel een optie dan dus. Ik zal eens bij Air Asia gaan kijken, hoe duur die tickets zijn. Vliegen zal wel vanaf Bali zijn dan he?
    Afstand Aceh-> Papua is vegelijkbaar met Amsterdam->Kabul

    Toch elke keer weer wonderlijk hoe men zich verkijkt op Indonesia
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    pi_73533633
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 19:48 schreef renzell het volgende:
    Neeeeee, dat kan toch niet?! Zes tot 8 uur ja?!
    of dat was naar Perth
    Misschien is het dan rond de 4 uur naar darwin
    Waarom niet naar Kuala Lumpur of Singapore
    We fear that which we cannot see
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:47:32 #102
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_73535145
    Ha ha, oke, da's nog wel even een verschil inderdaad. Ik had juist gedacht om vanuit Kualalumpur of Singapore 'af te zakken' naar Sumatra, Java en lager (Nussa Tengara en Sulawesi). Om daarna weer terug te moeten naar boven voor dat vereiste visum, lijkt me zo'n enorm gedoe. Maar dat is het dus blijkbaar sowieso. Ik hoop(te) gewoon dat het makkelijker kon dan weer terug omhoog, alvorens verder naar beneden te gaan.
    pi_73536362
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 22:47 schreef renzell het volgende:
    Ha ha, oke, da's nog wel even een verschil inderdaad. Ik had juist gedacht om vanuit Kualalumpur of Singapore 'af te zakken' naar Sumatra, Java en lager (Nussa Tengara en Sulawesi). Om daarna weer terug te moeten naar boven voor dat vereiste visum, lijkt me zo'n enorm gedoe. Maar dat is het dus blijkbaar sowieso. Ik hoop(te) gewoon dat het makkelijker kon dan weer terug omhoog, alvorens verder naar beneden te gaan.
    Jah idd een verschil Het is idd logischer om zo af te zakken
    Of je begint in Bali waar Klm/Garuda ook naar toe vliegt vanaf December dan Nusa Tengara, Sulawesi dan Singapore of Kualu Lumpur naar Sumatra en Java en eindig je weer op Bali Het is maar een idee of je gaat gewoon 2mnd en jaar later ofzo nog 2mnd
    We fear that which we cannot see
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 07:56:23 #104
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_73541053
    Geen slecht idee, via Bali! Ik dacht zelf misschien nog om eerst een week of 3 naar Maleisië en Singapore te gaan, dan 2 maanden door (een deel van) Indonesië te trekken, om vervolgens vanaf Sulawesi naar de Filipijnen te vliegen en daar dan nog een maand te blijven. Maar dit zal zich allemaal helaas pas in de (te) verre toekomst afspelen. Voorlopig zijn we het gat van onze vorige reis nog aan het dichten.

    Iemand enig idee trouwens hoe het is om door Indonesië te reizen met een kind? Ik hoorde laatst van vrienden (die er net vandaan kwamen) dat ze onderweg heel veel mensen met kinderen zagen. Dat geeft moed!
    pi_73570181
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 07:56 schreef renzell het volgende:
    Geen slecht idee, via Bali! Ik dacht zelf misschien nog om eerst een week of 3 naar Maleisië en Singapore te gaan, dan 2 maanden door (een deel van) Indonesië te trekken, om vervolgens vanaf Sulawesi naar de Filipijnen te vliegen en daar dan nog een maand te blijven. Maar dit zal zich allemaal helaas pas in de (te) verre toekomst afspelen. Voorlopig zijn we het gat van onze vorige reis nog aan het dichten.

    Iemand enig idee trouwens hoe het is om door Indonesië te reizen met een kind? Ik hoorde laatst van vrienden (die er net vandaan kwamen) dat ze onderweg heel veel mensen met kinderen zagen. Dat geeft moed!
    Dat klinkt ook goed
    Met een kind reizen hmm hoe jong? Op Bali is dat geen probleem en onderweg valt dat denk ook wel mee
    We fear that which we cannot see
      zondag 11 oktober 2009 @ 21:28:49 #106
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_73589864
    Tegen die tijd is hij 5 of 6 denk ik. We zijn al eerder met hem weg gegaan, afgelopen winter. Hij was toen bijna 4. Dat ging heel goed. Ik denk eerlijk gezegd dat het naarmate een kind ouder wordt, alleen maar gemakkelijker wordt. Maleisië en de Filipijnen zijn behoorlijk kindvriendelijk volgens mij. En Indonesië zelf ook. Tenminste, dat maak ik op uit wat ik er over lees. Alleen het vervoer in de wat meer afgelegen gebieden schijnt af en toe dramatisch slecht te zijn. Da;s natuurlijk wel iets om rekening mee te houden. Papua en Kalimantan lijken me daarom in eerste instantie niet de beste plaatsen om naartoe te reizen.

    Ali_llegali, heb jij veel in Indonesië gereisd? Ben je bijvoorbeeld ook in Sulawesi geweest? Dat lijkt me zo prachtig mooi namelijk!
    pi_73592532
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 21:28 schreef renzell het volgende:
    Tegen die tijd is hij 5 of 6 denk ik. We zijn al eerder met hem weg gegaan, afgelopen winter. Hij was toen bijna 4. Dat ging heel goed. Ik denk eerlijk gezegd dat het naarmate een kind ouder wordt, alleen maar gemakkelijker wordt. Maleisië en de Filipijnen zijn behoorlijk kindvriendelijk volgens mij. En Indonesië zelf ook. Tenminste, dat maak ik op uit wat ik er over lees. Alleen het vervoer in de wat meer afgelegen gebieden schijnt af en toe dramatisch slecht te zijn. Da;s natuurlijk wel iets om rekening mee te houden. Papua en Kalimantan lijken me daarom in eerste instantie niet de beste plaatsen om naartoe te reizen.

    Ali_llegali, heb jij veel in Indonesië gereisd? Ben je bijvoorbeeld ook in Sulawesi geweest? Dat lijkt me zo prachtig mooi namelijk!
    ok 5 of 6 valt idd mee. Een vriendin van me die was deze zomer geweest. Ze zei dat de coupe eksekutiff heel goed was in de trein.
    Ik ga in November voor de 3de keer. 1ste keer was Java en Bali, 2de keer Jakarta-Bali-Noord Sumatra bij Toba meer. Heb familie in Jakarta dus kan daar bllijven slapen. In November gaan we naar Noord-Sulawesi voor 10dagen + 5dagen Bali de rest in Jakarta of nog naar Bandung.
    We fear that which we cannot see
      zondag 11 oktober 2009 @ 22:44:14 #108
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_73594762
    Wow, gaaf zeg! Sja, het is natuurlijk een gigantisch land, dus misschien wil ik wel veel te veel. Alleen in Sumatra kun je al 2 maanden doorbrengen natuurlijk, met gemak. Maar juist de vele, kleine(re) eilandjes in Nussa Tengara lijken mij perfect. Zeker met dat . Bij onze vorige reis (naar midden Amerika) bleek het strand echt een grote hit. daar kun je het niet fout mee doen, zeg maar. Dus da's handig om altijd 'bij de hand' te hebben zoals dat daar ook het geval was. Wat vind jij de wezenlijke verschillen tussen Java, Sumatra en Bali? Of is dat niet zo gemakkelijk te zeggen?
    pi_73596888
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 22:44 schreef renzell het volgende:
    Wow, gaaf zeg! Sja, het is natuurlijk een gigantisch land, dus misschien wil ik wel veel te veel. Alleen in Sumatra kun je al 2 maanden doorbrengen natuurlijk, met gemak. Maar juist de vele, kleine(re) eilandjes in Nussa Tengara lijken mij perfect. Zeker met dat . Bij onze vorige reis (naar midden Amerika) bleek het strand echt een grote hit. daar kun je het niet fout mee doen, zeg maar. Dus da's handig om altijd 'bij de hand' te hebben zoals dat daar ook het geval was. Wat vind jij de wezenlijke verschillen tussen Java, Sumatra en Bali? Of is dat niet zo gemakkelijk te zeggen?
    Zeer gigantisch, je verkijk je soms ook op de reistijden Elke keer dat ik ben geweest is 1 maand.
    Nusa Tengara lijk mij ook heel mooi, misschien komt dat ooit nog Verschillen hmm lastig Sumatra was echt nog groen qua bomen veel natuur, Toba meer is heel mooi en bizar groot. Java qua landschap heel mooi en natuurlijk de bezienswaardigheden. Jakarta heel hectisch maar dat vind ik juist wel wat hebben. Ik verveelde me iig niet daar ook door familie Bali toeristisch vooral in de zomermaanden, November valt het mee dat scheelt. Heel mooi eiland voor relaxen enzo.
    We fear that which we cannot see
    pi_73609534
    KLM is nu wel vrij goedkoop volgens mij? Volgend jaar wil ik 2 maanden weg in mei/juni, dan zou ik retour Bali hebben voor 700 euro.

    Maar moet alles nog even goed uitzoeken, valt me alleen op vergeleken met sommige ticketsites.
    pi_73610085
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 14:04 schreef Klaphark het volgende:
    KLM is nu wel vrij goedkoop volgens mij? Volgend jaar wil ik 2 maanden weg in mei/juni, dan zou ik retour Bali hebben voor 700 euro.

    Maar moet alles nog even goed uitzoeken, valt me alleen op vergeleken met sommige ticketsites.
    Jah wij hadden in mei ofzo geboekt voor 706euro daarna waren de prijzen weer richting de 950.
    Gisteren had me oom geboekt ook rond de 700euro die vertrek volgende week.
    We fear that which we cannot see
      woensdag 14 oktober 2009 @ 21:39:33 #112
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_73695523
    En wat zijn de verschillen enorm groot tussen reizen in de zomermaanden (en kerst) en de rest van het jaar zeg! Echt niet normaal gewoon!
    pi_73733710
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 21:39 schreef renzell het volgende:
    En wat zijn de verschillen enorm groot tussen reizen in de zomermaanden (en kerst) en de rest van het jaar zeg! Echt niet normaal gewoon!
    Jazeker, 3 jaar geleden 1060 in Augustus. 2 jaar geleden 970 en nu 706
    Vriendin van mij betaalde in Augustus dit jaar 860
    We fear that which we cannot see
    pi_73778078
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 21:39 schreef renzell het volgende:
    En wat zijn de verschillen enorm groot tussen reizen in de zomermaanden (en kerst) en de rest van het jaar zeg! Echt niet normaal gewoon!
    Renzell, zat jij ook al niet in Midden Amerika toen ik daar ook was? Gaan we nu dan ook in dezelfde tijd naar Indonesie?

    Ik ga vandaag mijn ticket boeken voor een verblijf van 59 dagen op Lombok/Bali/ I dunno, dus dit is ook een tvp voor dit topic .
      zondag 18 oktober 2009 @ 14:15:47 #115
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_73804396
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 14:14 schreef marsterretje het volgende:

    [..]

    Renzell, zat jij ook al niet in Midden Amerika toen ik daar ook was? Gaan we nu dan ook in dezelfde tijd naar Indonesie?

    Ik ga vandaag mijn ticket boeken voor een verblijf van 59 dagen op Lombok/Bali/ I dunno, dus dit is ook een tvp voor dit topic .
    Ha ha, klopt. Blijkbaar een logische keuze, om Indonesië na Midden Amerika te doen.

    Gaaf dat je je ticket gaat boeken!!!

    * renzell is jaloers! Ik heb nog geen geld om te boeken.
    pi_74167529
    Wat is een schappelijke prijs voor een taxi rit vanaf Jakarta Int. naar het nationaal monument?
    pi_74174827
    Waarom zou je die route doen met de taxi? Kom je net aan uit het buitenland of zo?

    Enfin, de prijs is iets van 50.000-80.000 Rupiah afhankelijk van het verkeer en of je een hoog of laag tarief ('tarif bawah') taxi hebt. Uiteraard pak je een taxi bij een balie en geen sjacheraar.

    Verder zou je ook de DAMRI bus kunnen pakken die tussen het vliegveld en treinstation Gambir rijdt. Gambir ligt aan de oostelijke kant van het nationaal monument. De rit kost 20.000 Rupiah.
    pi_74175758
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 02:25 schreef indahnesia.com het volgende:
    Waarom zou je die route doen met de taxi? Kom je net aan uit het buitenland of zo?

    Enfin, de prijs is iets van 50.000-80.000 Rupiah afhankelijk van het verkeer en of je een hoog of laag tarief ('tarif bawah') taxi hebt. Uiteraard pak je een taxi bij een balie en geen sjacheraar.

    Verder zou je ook de DAMRI bus kunnen pakken die tussen het vliegveld en treinstation Gambir rijdt. Gambir ligt aan de oostelijke kant van het nationaal monument. De rit kost 20.000 Rupiah.
    Bij een Bali probeerde eentje mij ook te tillen. 400.000 naar het ibis hotel. Bij een andere was het inderdaad wel keurig.
    pi_74217692
    Eentje maar? Dan heb je geluk gehad. Dat hele eiland stroomt over van de rovers.

    Oh, je bedoelde balie, niet Bali.
    pi_74263673
    Hier wat foto's van mijn indonesie trip van 2 maanden afgelopen zomer, waar ik Sulawesi, Nusa Tenggara en Java bezocht heb


    Mooi eilandje vlak bij Rinca


    Gunung Rinjani op Lombok


    Rijstcracker fabriekje op Java


    Traditioneel dorp in Tana Toraja


    Togean eilanden


    natuurlijk de Bromo vulkaan


    Typisch slaperig Indonesisch dorpje
    "If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
    Wandelen in Noorwegen
    pi_74306959
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 02:25 schreef indahnesia.com het volgende:
    Waarom zou je die route doen met de taxi? Kom je net aan uit het buitenland of zo?

    Enfin, de prijs is iets van 50.000-80.000 Rupiah afhankelijk van het verkeer en of je een hoog of laag tarief ('tarif bawah') taxi hebt. Uiteraard pak je een taxi bij een balie en geen sjacheraar.

    Verder zou je ook de DAMRI bus kunnen pakken die tussen het vliegveld en treinstation Gambir rijdt. Gambir ligt aan de oostelijke kant van het nationaal monument. De rit kost 20.000 Rupiah.
    Bedankt voor de tips! Vraag was puur omdat we via het reisbureau ook een transfer konden regelen van het vliegveld naar het hotel, maar dat was ¤91,- (1.300.000 Rp), dus dat scheelt wel een hele hoop.
    pi_74317704
    Een kwartiertje geleden gemaakt hier op een kraakheldere tropische avond met volle maan.

    pi_74332140
    Gaaf gedaan! Hoe lang was je sluitertijd hiervoor?
    pi_74355092
    Volgend jaar zomer wil ik in 8 weken vooral op Kalimantan rondreizen maar ook nog in Jakarta langs familie.
    Ik heb daar dus een visum voor nodig en wel een toeristenvisum wat zo'n 56 dagen geldig is.

    Kan dat "on arrival" geregeld worden en is dat wel of niet aan te raden.
    Lawa mena hau lala!
    pi_74373748
    Een toeristenvisum is 60 dagen geldig, dag van aankomst en dag van vertrek meegeteld. Een visum on arrival is maximal 30 dagen en is NIET verlengbaar. Wil je 60 dagen blijven moet je een visum aanvragen op een Indonesische ambassade.
    pi_74517239
    Oke dat schept duidelijkheid.
    Moet het allemaal wat specifieker gaan uitzoeken want ik zal ook enige tijd van die 8 weken in het Maleisisch deel van Borneo/ Brunei backpacken dus wellicht dat 2x On Arival ook nog zou kunnen.

    Maar ja dan is de vraag weer wat goedkoper/makkelijker is...
    Lawa mena hau lala!
    pi_74533363
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 19:59 schreef Rubstah het volgende:
    Oke dat schept duidelijkheid.
    Moet het allemaal wat specifieker gaan uitzoeken want ik zal ook enige tijd van die 8 weken in het Maleisisch deel van Borneo/ Brunei backpacken dus wellicht dat 2x On Arival ook nog zou kunnen.

    Maar ja dan is de vraag weer wat goedkoper/makkelijker is...
    Je moet op je vakantie niet kijken naar wat goedkoper is lijkt me. En al wil je dat op je vakantie wel, dan loop je in Indonesie vast. Het kan altijd goedkoper, maar jij maakt me niet wijs dat jij daarom liever met een overvolle lekke veerboot uit de jaren 70 de zee op gaat dan gewoon een nieuw vliegtuig te pakken.

    Twee keer on arrival kan prima trouwens, ze zien namelijk ook dat jij aan het reizen bent en zullen daar geen probleem mee hebben. Als ze om chocolade vragen gewoon zeggen dat je dat niet hebt, je krijgt je visum toch wel. En daarna braaf die chocolade opsturen aan mij.
    pi_74533956
    Nou ja ik kijk wel enigzins naar het geld aangezien ik een student ben en het voor mij in totaal een kostbare onderneming zal worden. Daarom ga ik bijvoorbeeld de London STN - Kuala Lumupr LCCT-vlucht doen met Air Asia. En dan doorvliegen via Jakarta naar Balikpapan.

    Maar er is natuurlijk altijd de ratio dat je het jezelf niet onnodig moeilijk moet maken om ¤ 10 te besparen.

    Ik heb trouwens best wat moeite met het vinden van up-to-date informatie over het reizen(ervaringen) over Borneo. Heb je (of iemand anders) daar nog een tip voor?
    Lawa mena hau lala!
    pi_74534129
    Kijk, ik snap best dat je niet superrijk zult zijn (ben ik gelukkig ook niet), maar bezuinigen op een tientje moet je inderdaad niet doen. Ik had overigens al wel een flauw vermoeden dat je dat snapte

    Borneo (vooral het Indonesische deel) is weinig bereisd. Ik heb er zo ook geen link voor handen die je naar recente reisinformatie brengt.
    pi_74581866
    Woohoo!

    Net weer een ticket geboekt, van februari tot juni afstuderen rond Semarang :-)

    En aan het eind daarvan heerlijk 2 weekjes duiken bij Alor als alles goed gaat
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
    pi_74624029
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 10:54 schreef indahnesia.com het volgende:
    Kijk, ik snap best dat je niet superrijk zult zijn (ben ik gelukkig ook niet), maar bezuinigen op een tientje moet je inderdaad niet doen. Ik had overigens al wel een flauw vermoeden dat je dat snapte

    Borneo (vooral het Indonesische deel) is weinig bereisd. Ik heb er zo ook geen link voor handen die je naar recente reisinformatie brengt.
    Dat Indonesisch Borneo niet heel bereisd is heb ik al kunnen merken. Dan moet ik maar van de Lonely Planet uitgaan qua planning. Helaas is die wel al wat gedateerd(3/4 jaar geleden) maar dat is beter dan sommige reisverslagen van '97.

    Als ik in de laatste twee weken 1 week op Java(familiebezoek) wil zijn en 1 week op Bali(wegens huisje kennissen waarin we kunnen relaxen) en dan van Jakarta naar Bali wil met de trein wat is dan aan te raden?
    Lawa mena hau lala!
    pi_75108061
    Ik ben me ook aan het orienteren van een reis van ongeveer een maand in mei komend jaar.

    Mijn zusje en ik willen gaan backpacken en het wordt onze eerste keer in Indonesie. Ik heb nog geen reisgids omdat van de LP en Rough Guide in januari de nieuwste versies uitkomen, dus die koop ik dan pas. Maar van wat ik tot nu toe heb gelezen, denk ik dat we Jakarta maar overslaan en meteen vanuit Kuala Lumpur naar Yogjakarta vliegen. Daar de tempels en zo bekijken, ook nog de Bromo-vulkaan op Java, en dan naar Bali en dan de geijkte dingen daar bekijken. Nou ja, over het reisschema moet dus nog worden nagedacht.

    Stel dat we vanaf Yogjakarta over land naar het oosten reizen en dan nog 1.5 of zo op Bali rondkijken en chillen, houden we dan met een maand reistijd nog tijd over voor andere leuke dingen zoals de Gili-eilanden? Is het logistiek een beetje te doen? Zelfde geldt voor een bezoek aan Flores, Komodo etc. Op de kaart lijkt het vanaf Bali niet te ver, maar zoals al eerder in dit topic werd gezegd worden de afstanden in Indonesie vaak enorm onderschat.

    Dus nou ja, ik ben eigenlijk benieuwd naar andere mensen die ongeveer een maand hebben gereisd, of die naast de 'toeristische hoogtepunten' op Java en Bali ook nog mogelijkheden hebben gehad om nog andere gebieden te bezoeken.
    pi_75976377
    Hoe zit het met het weer in Bali rondom eind januari/begin februari? Kan je er nog een beetje lekker op het strand zitten of regent het te vaak?
    pi_75978756
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 16:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
    Hoe zit het met het weer in Bali rondom eind januari/begin februari? Kan je er nog een beetje lekker op het strand zitten of regent het te vaak?
    http://www.expeditiekroostenco.nl/bestemmingen/bali/klimaat.html
    quote:
    Bali is het hele jaar door uitstekend te bezoeken. Het weer is redelijk stabiel en omdat Bali dicht bij de evenaar ligt is de temperatuur constant. Het hele jaar door kan er regelmatig een hevige tropische bui vallen. De periode met de meeste neerslag is van november tot maart. De luchtvochtigheid is dan ook iets lager, waardoor het aangenamer aanvoelt. Tijdens onze winter regent het vaker, maar nog steeds niet dagelijks. Meestal blijft de neerslag beperkt tot een flinke bui aan het eind van de dag, ’s avonds of ’s nachts en is het de rest van de dag prima weer. Het regenseizoen is overigens ook de periode dat de natuur op z’n mooist is.

    De meeste toeristen bezoeken Bali in juli/augustus en rond kerst en oud en nieuw. Dit is direct ook de duurste periode. Je betaalt dan toeslagen voor zowel hotels als vluchten naar Bali. Ook dan blijft de prijs-kwaliteitverhouding over het algemeen goed.
    De locals zeiden tegen mij trouwens dat het lekker is maar dat je niet voor het strand moet komen. Door de regenval en wind is het strand vies en dat ruimen ze pas op vanaf ongeveer maart.
    pi_76021558
    In mei gaan we 7 weken naar Indonesie .

    We vliegen heen op Medan, en terug vanaf Bali.
    Nu weet ik dat Medan een shithole van jewelste is Maar raden de kenners hier aan om meteen door te reizen naar een betere lokatie, om daar hotel te pakken? Of is er in Medan wel een goed hotel te vinden voor 1 nacht, om even wat slaap te pakken na de vlucht.
      donderdag 24 december 2009 @ 18:00:13 #137
    236335 neen
    schone schijn
    pi_76024023
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 17:02 schreef Klaphark het volgende:
    In mei gaan we 7 weken naar Indonesie .

    We vliegen heen op Medan, en terug vanaf Bali.
    Nu weet ik dat Medan een shithole van jewelste is Maar raden de kenners hier aan om meteen door te reizen naar een betere lokatie, om daar hotel te pakken? Of is er in Medan wel een goed hotel te vinden voor 1 nacht, om even wat slaap te pakken na de vlucht.
    Ik heb daar toen een nachtje geslapen, opzich wel relaxt omdat je al een tijdje aan het reizen bent. Ik zal even kijken in welk hotel ik zat, dat was wel prima.

    Het was dit hotel, alleen de douchekoppen hingen wat laag

    [ Bericht 10% gewijzigd door neen op 24-12-2009 18:05:52 ]
    het lijkt niet wat het is
    pi_76025110
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 17:02 schreef Klaphark het volgende:
    In mei gaan we 7 weken naar Indonesie .

    We vliegen heen op Medan, en terug vanaf Bali.
    Nu weet ik dat Medan een shithole van jewelste is Maar raden de kenners hier aan om meteen door te reizen naar een betere lokatie, om daar hotel te pakken? Of is er in Medan wel een goed hotel te vinden voor 1 nacht, om even wat slaap te pakken na de vlucht.
    Ik zat in het emerald garden voor een nachtje, nice hotel
    Maar we hadden deze als 2de keus http://www.citi-hotel.com/public/index.php?id=112&uID=125
    We fear that which we cannot see
      donderdag 24 december 2009 @ 20:31:49 #139
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_76030567
    tvp, in juli/augustus 4 weken naar Indonesië. Zitten alleen te twijfelen over wat we willen doen. Zijn beiden namelijk al (afzonderlijk) 12 jaar geleden naar Indonesie gegaan en hebben toen Sumatra, Java en Bali gedaan.

    Willen misschien vliegen op Jakarta om dan relatief snel door te gaan richting Bali, Lombok, Flores etc. Maar we staan open voor suggesties.
    pi_76030694
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 20:31 schreef Blik het volgende:
    tvp, in juli/augustus 4 weken naar Indonesië. Zitten alleen te twijfelen over wat we willen doen. Zijn beiden namelijk al (afzonderlijk) 12 jaar geleden naar Indonesie gegaan en hebben toen Sumatra, Java en Bali gedaan.

    Willen misschien vliegen op Jakarta om dan relatief snel door te gaan richting Bali, Lombok, Flores etc. Maar we staan open voor suggesties.
    Waarom vliegen op Jakarta als je niks in Java wilt doen?
    pi_76031620
    Misschien naar yogja vliegen en vanaf daar naar Bali?
    Wij hebben Bali overgeslagen.
    Lombok, Gili, komodo, rinca zijn we geweest. Wel ook 6 dagen Java. Totaal 3 weken weggeweest.
      donderdag 24 december 2009 @ 21:15:52 #142
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_76032180
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 20:35 schreef Godtje het volgende:

    [..]

    Waarom vliegen op Jakarta als je niks in Java wilt doen?
    omdat je met Emirates voor 800 euro naar Jakarta kunt vliegen met Emirates. Het is overigens niet dat we Java helemaal over willen slaan hoor. Zitten toch een paar mooie stukjes op Java.

    Maar als je goedkopere opties hebt qua vluchten naar Indonesie, ik sta open voor suggesties.
    pi_76038055
    vlieg met airaisia naar KL, en vervolgens door naar een willekeurige stad in Indonesie
    pi_76045562
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 21:15 schreef Blik het volgende:

    [..]

    omdat je met Emirates voor 800 euro naar Jakarta kunt vliegen met Emirates. Het is overigens niet dat we Java helemaal over willen slaan hoor. Zitten toch een paar mooie stukjes op Java.

    Maar als je goedkopere opties hebt qua vluchten naar Indonesie, ik sta open voor suggesties.
    Met klm zijn er in juli/augustus nog vluchten voor 880 euro naar Bali. Maar veel goedkoper dan 800 in die tijd ga je indd niet halen denk.
    pi_76045652
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 18:27 schreef Ali_Ilegali het volgende:

    [..]

    Ik zat in het emerald garden voor een nachtje, nice hotel
    Maar we hadden deze als 2de keus http://www.citi-hotel.com/public/index.php?id=112&uID=125
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 18:00 schreef neen het volgende:

    [..]

    Ik heb daar toen een nachtje geslapen, opzich wel relaxt omdat je al een tijdje aan het reizen bent. Ik zal even kijken in welk hotel ik zat, dat was wel prima.

    Het was dit hotel, alleen de douchekoppen hingen wat laag
    Tx! Ik ga het eens bekijken. Op zich vind ik ff 1 nachtje slapen na die vlucht wel relaxed.

    Hoeveel tijd zouden jullie ongeveer nemen voor Sumatra, als je totaal 7 weken naar Indonesie gaat? Java zijn we relatief wat korter denk. Lombok, Flores, Gili ligt ook in de planning. Maar Sumatra lijkt me, vooraf, toch het mooist.
    pi_76045805
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 00:11 schreef nodisch18 het volgende:
    vlieg met airaisia naar KL, en vervolgens door naar een willekeurige stad in Indonesie
    Klinkt leuk, maar je moet wel eerst naar London toe, hebt daar hoogstwaarschijnlijk een flinke wachttijd en moet vervolgens in KL 2x door de douane heen (Maleisie in, Maleisie uit). Bagage moet je meezeulen en ook hier moet je een paar uur 'open' houden voor eventuele vertragingen.

    Mah, geef mij maar gewoon een rechtstreekse vlucht (die altijd minimaal een uurtje stoppen op S'pore of KL).
      vrijdag 25 december 2009 @ 13:15:01 #147
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_76047596
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 12:04 schreef Klaphark het volgende:

    [..]

    Met klm zijn er in juli/augustus nog vluchten voor 880 euro naar Bali. Maar veel goedkoper dan 800 in die tijd ga je indd niet halen denk.
    Dan is dat ook nog wel een optie. Dan kunnen we Bali, Lombok, Flores etc. bezoeken.
      woensdag 30 december 2009 @ 23:07:54 #148
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_76243639
    vlucht geboekt naar Bali van eind juni - eind juli. 860 euro p.p. met KLM
    pi_76254658
    *meldt zich in topic*

    Half maart gaan we 10 dagen naar Bali
    -waarvoor een terrorwaarschuwing geldt atm als ik het goed begrepen heb -
    pi_76254946
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 10:31 schreef lezzer het volgende:
    *meldt zich in topic*

    Half maart gaan we 10 dagen naar Bali
    -waarvoor een terrorwaarschuwing geldt atm als ik het goed begrepen heb -
    Jah, lekker crappy zo'n waarschuwing voor alleen komende avond. Gelukkig zullen de vakantiegangers die er al zijn zich er weinig van aan trekken.

    En als het gebeurt is het toeval, met al die waarschuwingen.
    pi_76266300
    Ja, je kunt hier voor op straat zo onder een bus lopen denk ik dan. Ben je ook dood...
    Als het echt heel erg is geven ze wel een negatief reisadvies.

    Ik heb mezelf net nog eens even lekker op een boekje over Bali getrakteerd
    pi_76266672
    Over enkele dagen/week moet de nieuwe LP beschikbaar zijn Koop ik ook, andere reisgidsen zijn redelijk verouderd.
    pi_76272997
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 10:40 schreef indahnesia.com het volgende:

    [..]

    Jah, lekker crappy zo'n waarschuwing voor alleen komende avond. Gelukkig zullen de vakantiegangers die er al zijn zich er weinig van aan trekken.

    En als het gebeurt is het toeval, met al die waarschuwingen.
    Je kan niet ontkennen dat er in het verleden geen razzia's door moslims zijn geweest rond de feestdagen.
    Zelfs op Bali zijn toen cafe's etc. in puin geslagen.
    Ik zeg niet dat het zal gebeuren maar instanties in NL dienen daar ook mee rekening te houden.
    Lawa mena hau lala!
    pi_76321296
    Wij gaan de laatste twee weken van maart dus naar Bali (via een stopover in Hong Kong). Dit wordt de eerste keer Azië voor ons.
    Hoe moet ik de luchtvochtigheid inschatten? Wat kan ik het beste aan kleding meenemen? Ik hoor van mensen dat je het beste daar kleding kan kopen, maar ik heb geen maatje 34 dus daar durf ik niet op te gokken.
    pi_76329244
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 13:03 schreef lezzer het volgende:
    Wij gaan de laatste twee weken van maart dus naar Bali (via een stopover in Hong Kong). Dit wordt de eerste keer Azië voor ons.
    Hoe moet ik de luchtvochtigheid inschatten? Wat kan ik het beste aan kleding meenemen? Ik hoor van mensen dat je het beste daar kleding kan kopen, maar ik heb geen maatje 34 dus daar durf ik niet op te gokken.
    Zomerkleding Ze hebben daar ook malls met allerlei kleren en maten
    We fear that which we cannot see
      zaterdag 2 januari 2010 @ 22:42:05 #156
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_76340879
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 15:31 schreef Klaphark het volgende:
    Over enkele dagen/week moet de nieuwe LP beschikbaar zijn Koop ik ook, andere reisgidsen zijn redelijk verouderd.
    Staat ook op mijn wishlist, alleen nog nergens te verkrijgen
    pi_76346902
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 18:18 schreef Rubstah het volgende:

    [..]

    Je kan niet ontkennen dat er in het verleden geen razzia's door moslims zijn geweest rond de feestdagen.
    Zelfs op Bali zijn toen cafe's etc. in puin geslagen.
    Ik zeg niet dat het zal gebeuren maar instanties in NL dienen daar ook mee rekening te houden.
    Als je dat weet heb ik een toevoeging voor je.

    De club die dat deed (voornamelijk FPI) heeft in de zomer van 2008 een fatale fout gemaakt door op een vreedzame demonstratie met vrouwen en kinderen in te hakken met bamboestokken en dergelijke. Dat heeft ze absoluut de steun gekost van de meeste mensen die 'iets met Islam is vast goed' zagen als zodoende. De meesten zijn wakker nu, en realiseren zich dat dit absoluut niet het geval is. Sindsdien zijn er door die groepering niet meer van dergelijke acties meer geweest. Gelukkig.

    De mensen hebben er het soms wel over. Vroeger uit angst omdat ze wel eens langs zouden komen, nu uit opluchting omdat ze niet meer durven.
    pi_76353132
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 22:42 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Staat ook op mijn wishlist, alleen nog nergens te verkrijgen
    Klopt, kijk ook elke dag al even. In Indonesie + buurlanden ligt het wel al op de planken.

    Niet dat ik er haast mee heb, maar wil het gewoon lezen Stukje voorpret.
    pi_76356624
    Via Amazon is ie wel te bestellen, maar ja dan is het weer de vraag of je die eerder binnen hebt dan dat ie in NL in de winkels ligt.
    pi_76386340
    Officieel moet ie al uit zijn, ik denk dat het per winkel afhangt van levertijden en wanneer ze hem besteld hebben.
    pi_76388788
    Heb um hier ook nog niet zien liggen in de lokale boekhandel terwijl hun collectie toch uitgebreid genoeg is.
    pi_76408421
    Zal deze week wel geleverd worden. Dit is de eerste werkweek pas heh
    pi_76525982
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 17:02 schreef Klaphark het volgende:
    In mei gaan we 7 weken naar Indonesie .

    We vliegen heen op Medan, en terug vanaf Bali.
    Nu weet ik dat Medan een shithole van jewelste is Maar raden de kenners hier aan om meteen door te reizen naar een betere lokatie, om daar hotel te pakken? Of is er in Medan wel een goed hotel te vinden voor 1 nacht, om even wat slaap te pakken na de vlucht.
    Ik heb in Medan nu twee keer in Hotel Pardede geslapen, per-fect! Lekkere bedden, goede badkamers en heerlijk ontbijt. http://www.medanhotels.net/pardede_hotel.htm Verder vind ik Medan een verschrikkelijke stad, al is de grote moskee wel een bezoekje waard.

    Ga je ook naar Aceh? Want als je toch in de 'buurt' bent dan kan ik een bezoek van een paar dagen aan Pulau Weh zéér, maar dan ook zéér aanraden!

    [ Bericht 0% gewijzigd door Ikbenkoel op 07-01-2010 16:47:49 ]
      donderdag 7 januari 2010 @ 16:05:47 #165
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_76526250
    Heeft iemand alvast suggesties voor Nusa Tenggara, wat mag je daar absoluut niet missen.

    En ik zoek ook alvast tips voor duikspots in die omgeving
    pi_76550527
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 16:05 schreef Blik het volgende:
    Heeft iemand alvast suggesties voor Nusa Tenggara, wat mag je daar absoluut niet missen.

    En ik zoek ook alvast tips voor duikspots in die omgeving
    De Rinjani vulkaan op Lombok en de rechte weg vanaf de haven in het westen van Sumbawa naar de hoofdstad Sumbawa Besar. Bizarre route door het niets als je het mij vraagt. Gooi de tank van je auto/motor vol voor vertrek, anders is het heel ver lopen.
    pi_76558117
    quote:
    Op donderdag 7 januari 2010 15:58 schreef Ikbenkoel het volgende:

    [..]

    Ik heb in Medan nu twee keer in Hotel Pardede geslapen, per-fect! Lekkere bedden, goede badkamers en heerlijk ontbijt. http://www.medanhotels.net/pardede_hotel.htm Verder vind ik Medan een verschrikkelijke stad, al is de grote moskee wel een bezoekje waard.

    Ga je ook naar Aceh? Want als je toch in de 'buurt' bent dan kan ik een bezoek van een paar dagen aan Pulau Weh zéér, maar dan ook zéér aanraden!
    Pulau Weh wordt door iedereen aangeraden indd, denk het dus wel. Tx voor de hoteltip.


    Overigens is de nieuwe LP bij Bol vanaf 01-02 leverbaar.
    pi_76558855
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 12:12 schreef Klaphark het volgende:
    Overigens is de nieuwe LP bij Bol vanaf 01-02 leverbaar.
    Reisgidsen moet je gewoon halen bij de reisboekenhandel. Daar werken mensen met verstand van zaken, liefde voor het vak en ze kunnen je ook nog eens vertellen wat de beste gids voor een bepaalde streek is. Komt nog eens bij dat er niets leuker is dan een hele tijd in een reisboekenwinkel rond te neuzen.
      vrijdag 8 januari 2010 @ 12:43:09 #169
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_76559191
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 12:12 schreef Klaphark het volgende:

    [..]

    Pulau Weh wordt door iedereen aangeraden indd, denk het dus wel. Tx voor de hoteltip.


    Overigens is de nieuwe LP bij Bol vanaf 01-02 leverbaar.
    Zag het ook al staan. 32 euro volgens mij
    pi_76563990
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 12:12 schreef Klaphark het volgende:

    [..]

    Pulau Weh wordt door iedereen aangeraden indd, denk het dus wel. Tx voor de hoteltip.

    Pulau Weh is echt fantastisch. De volgende keer dat we in Indonesië zijn gaan we er weer naartoe, wat een paradijs. Het snorkelen en duiken is fantastisch, het eten is goed en het is daar ultiem chillen geblazen. Wij zaten in Casa Nemo, ook een absolute aanrader. De eigenaren zijn divemasters en je kan in hun privérif voor het resort duiken en snorkelen!
    pi_76577077
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 12:33 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Reisgidsen moet je gewoon halen bij de reisboekenhandel. Daar werken mensen met verstand van zaken, liefde voor het vak en ze kunnen je ook nog eens vertellen wat de beste gids voor een bepaalde streek is. Komt nog eens bij dat er niets leuker is dan een hele tijd in een reisboekenwinkel rond te neuzen.
    Vind ik niet, voor backpackers/reizigers onder de 30 is de Lonely Planet en soms de Rough Guide vrijwel altijd de beste gids.
    pi_76581079
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 20:16 schreef Athlon_2o0o het volgende:

    [..]
    Vind ik niet, voor backpackers/reizigers onder de 30 is de Lonely Planet en soms de Rough Guide vrijwel altijd de beste gids.
    Nou, dat hangt dus best wel van je bestemming af. Mijn Bradt voor Madagascar was toch echt veel beter dan de LP. Maar afijn, blijft natuurlijk het punt dat je kleine middenstanders een beetje steunen en reisboekenwinkels zijn gewoon tof.
    pi_76588309
    LP voor Indonesie is zeker de beste koop ja. Ook voor Vietnam vond ik dit de beste reisgids.
      zaterdag 9 januari 2010 @ 13:39:21 #174
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_76597375
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 21:52 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Nou, dat hangt dus best wel van je bestemming af. Mijn Bradt voor Madagascar was toch echt veel beter dan de LP. Maar afijn, blijft natuurlijk het punt dat je kleine middenstanders een beetje steunen en reisboekenwinkels zijn gewoon tof.
    Voor Afrika hoor je vaak dat de LP niet de beste reisgids is
    pi_76598076
    quote:
    Op vrijdag 8 januari 2010 21:52 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Nou, dat hangt dus best wel van je bestemming af. Mijn Bradt voor Madagascar was toch echt veel beter dan de LP. Maar afijn, blijft natuurlijk het punt dat je kleine middenstanders een beetje steunen en reisboekenwinkels zijn gewoon tof.
    Een beetje steunen is prima maar bijna 2x zo duur is geen beetje meer. Op de LP site ¤18.89, bij Bol.com ¤ 31,99, dus bij de lokale boekhandel tussen de 32 en 35? Dat gaat mij zelfs wat te ver.
    pi_76623412
    quote:
    Op zaterdag 9 januari 2010 14:01 schreef Godtje het volgende:

    [..]

    Een beetje steunen is prima maar bijna 2x zo duur is geen beetje meer. Op de LP site ¤18.89, bij Bol.com ¤ 31,99, dus bij de lokale boekhandel tussen de 32 en 35? Dat gaat mij zelfs wat te ver.
    Ik vind lokale boekhandels ook heel fijn, maar als ik een gids op Amazon voor 14 euro kan kopen tegen meer dan 30 euro in de winkel is de keuze voor mij snel gemaakt. Dat scheelt drie overnachtingen op reis!
    pi_76630759
    Nooit geweten dat Indonesië nogal streng Islamitisch is. Maar het blijft wel een leuk vakantieland.
    pi_76681206
    Het is ook maar net hoe je het bekijkt of Indonesië "streng islamitisch" is.
    Lawa mena hau lala!
    pi_76686704
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 15:41 schreef Rubstah het volgende:
    Het is ook maar net hoe je het bekijkt of Indonesië "streng islamitisch" is.
    Net als dorpen in Nederland die streng gereformeerd zijn
    We fear that which we cannot see
    pi_76707989
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 13:44 schreef F04 het volgende:
    Nooit geweten dat Indonesië nogal streng Islamitisch is. Maar het blijft wel een leuk vakantieland.
    is dan ook niet zo. Mensen zijn erg gelovig, maar dat wil niet zeggen dat ze streng Islamitisch zijn. Ze zijn Islamitisch, maar een overgroot groot deel van de mensen gelooft nog absoluut in 'andere dingen' als heilige bergen, zeegoden en dergelijke. Dat kan onder de Islam absoluut niet, maar dit is dan ook Indonesie, waar men gedurende de eeuwen een eigen soort Islam heeft gemaakt.
    pi_76707994
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 17:44 schreef Ali_Ilegali het volgende:

    [..]

    Net als dorpen in Nederland die streng gereformeerd zijn
    Ja, die dorpen zijn in Nederland een uitzondering, zo is dat strenge gebeuren hier ook een uitzondering. Gelukkig.
    pi_76716012
    Olifant in een porselein kast hier:

    We zijn een beetje aan het orienteren, vanwege seizoen ed komen we vooralsnog uit op Indonesie en Maleisie (al zit ik daarvoor hier verkeerd misschien).

    Wat heel globale vragen.
    - Aangezien ik altijd voor een cheap ass ticket wil gaan, (kunnen echte geldbespaarders zijn) waar zou ik dan op moeten letten. Welke luchthavens/maatschappijen kunnen een beetje knallen? We zouden net voor of net na 1 aug kunnen gaan. In de hoop dat er voor aug nieuwe aanbiedingen zijn.
    - Of zijn pakketreizen een betere aanpak?
    - Ramadan begint op 11 aug. Hoe sterk is de invloed hiervan? Per regio? Of landelijk.
    Of hadden we de vakantie beter een week naar voren gehaald?

    Voor degenen die wat meer gereisd hebben:
    - We hebben gebackpacked in Mexico, India, Thailand, Vietnam en Cambodja, zullen deze Indonesie/Maleisie ons een beetje liggen? (Cultuur, vriendelijke mensen, goed eten, goed hygiene (*ril* India) eenvoudig bereisbaar, taalgebruik etc..)
    - Is het prijsniveau vergelijkbaar met 'onze' eerdere landen?
    pi_76716177
    Hai! Ben zelf nog niet in Indonesie en Maleisie geweest maar ga er dit voorjaar heen dus heb me al wat georienteerd. Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord.

    Qua vliegmaatschappijen: als je toch naar Maleisie gaat, check dan Air Asia. Die vliegt vaak heel goedkoop vanaf London (moet je ff goedkoop met Easyjet of Ryanair naar London, maar dan nog kan het honderden euro's schelen). Verder kwam Emirates er bij mij uit als een maatschappij die goedkoop die kant uit vliegt (via Dubai).

    Ik denk dat Maleisie qua prijsniveau gelijk is aan Thailand. Mijn zusje woont daar nu en is 90 euro per maand kwijt aan huur, 1,60 voor bioscoopkaartje, en geen drol voor eten (om een beetje een indicatie te geven). Indonesie schijnt qua overnachten en eten ook heel goedkoop te zijn, binnenlands vervoer ook wel geloof ik?

    Zelf ben ik ook inThailand, Vietnam en Cambodia geweest en kijk nu al erg uit naar M & I, ik denk dat het wel een beetje in hetzelfde straatje ligt. Veel plezier met plannen!
    pi_76716277
    Maleisie is over het algemeen 'beduidend' duurder dan Thailand, en Indonesie ligt op het niveau van Thailand zo'n beetje.

    Hygiene is in Indonesie over het algemeen niet echt bijzonder, maar zolang je niet met je hand in de pleepot loopt te graaien zal het allemaal wel meevallen. Als ervaren reiziger heb je India al gehad, dan is Indonesie vast erg schoon te noemen.
    pi_76716336
    Mijn huur (op 45 minuten van hartje Jakarta) is minder dan 100 euro per maand. waterleiding, stroom, vuilophaaldienst, bewaking, 4 slaapkamers, 2 badkamers en een tuin. Bioskoopkaartjes zijn tussen de 1 en 3 euro (weekeinde is duurder, 3 euro zit je extreem luxe).
    pi_76716368
    Je tijd is natuurlijk wel heel erg kut als je goedkoop wilt gaan. In Aug is het dubbel zo duur en is er minder af te lullen. Ook de tickets zijn uiteraard duurder. Maar als je daar aan vast zit dan kan je helaas niet anders.
    pi_76716727
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 12:42 schreef indahnesia.com het volgende:
    Mijn huur (op 45 minuten van hartje Jakarta) is minder dan 100 euro per maand. waterleiding, stroom, vuilophaaldienst, bewaking, 4 slaapkamers, 2 badkamers en een tuin. Bioskoopkaartjes zijn tussen de 1 en 3 euro (weekeinde is duurder, 3 euro zit je extreem luxe).
    Doe je goed! Mijn zusje heeft er ook al een zwembad en fitness en alles bij. Ik weet in welke contreien ik moet zijn als ik ooit ga rentenieren.
    pi_76716751
    JUL-AUG-SEP zijn traditioneel de duurste maanden inderdaad. Maar je kunt tegenwoordig voor hele redelijke tarieven nog wel vliegen, ook zonder gebruik te maken van het omslachtige AirAsia (3x inchecken/uitchecken op 1 reis en dan op de terugreis ook weer. )
    pi_76716767
    Zo! heb ik even vlot respons te pakken. Dank dank!

    Ik zit ind vast aan deze periode. 3 weken kunnen we. Vertrek laatste week (24 of 31jul... we hebben maar voor 31jul gekozen)
    Overigens ligt de kaart wereldwijd open, maar de datum ligt vast. Dus andere suggesties (buiten hier al genoemde om, zijn van harte welkom)

    Prijzen zijn inderdaad dan navenant, maar dan nog moet er wel binnen de grenzen te schipperen zijn.

    Ik maak me alleen een beetje zorgen om de Ramadan. We zijn geen uitgaans lui oid, maar iets te eten gedurende dag zal toch echt moeten. Mijn man wordt letterlijk knorrig als ie honger krijgt. (Hoi Lief )
    De prijzen aan het einde van de Ramandan en vervoer schijnt ook wat problematisch te zijn.
    Even goed opletten.

    Niet alle feestdagen/festiviteiten in het buitenland zijn ons goed bevallen, helaas.
    pi_76716795
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 12:52 schreef gifkwal het volgende:

    [..]

    Doe je goed! Mijn zusje heeft er ook al een zwembad en fitness en alles bij. Ik weet in welke contreien ik moet zijn als ik ooit ga rentenieren.
    zwembad en fitness liggen op 5 minuten lopen inderdaad.

    Je hoeft niet per se te rentenieren hier hoor. Beetje werken gaat ook prima.
    pi_76716851
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 12:54 schreef jack4ya het volgende:
    Zo! heb ik even vlot respons te pakken. Dank dank!

    Ik zit ind vast aan deze periode. 3 weken kunnen we. Vertrek laatste week (24 of 31jul... we hebben maar voor 31jul gekozen)
    Overigens ligt de kaart wereldwijd open, maar de datum ligt vast. Dus andere suggesties (buiten hier al genoemde om, zijn van harte welkom)

    Prijzen zijn inderdaad dan navenant, maar dan nog moet er wel binnen de grenzen te schipperen zijn.

    Ik maak me alleen een beetje zorgen om de Ramadan. We zijn geen uitgaans lui oid, maar iets te eten gedurende dag zal toch echt moeten. Mijn man wordt letterlijk knorrig als ie honger krijgt. (Hoi Lief )
    De prijzen aan het einde van de Ramandan en vervoer schijnt ook wat problematisch te zijn.
    Even goed opletten.

    Niet alle feestdagen/festiviteiten in het buitenland zijn ons goed bevallen, helaas.
    Ah, de Ramadan inderdaad.
    - eten is geen probleem, er zijn genoeg mensen die niet meedoen (zowel moslim als niet-moslim)
    - prijzen zijn de afgelopen jaren redelijk stabiel geweest 10% meer of zo.. dat is niet echt veel
    - reizen is een probleem, in de laatste week van de ramadan tot een week erna is het vrijwel vol. Daar kun je het beste vanuit gaan.
    pi_76716874
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 12:55 schreef indahnesia.com het volgende:

    [..]

    zwembad en fitness liggen op 5 minuten lopen inderdaad.

    Je hoeft niet per se te rentenieren hier hoor. Beetje werken gaat ook prima.
    Heb jij een westers of lokaal loon? Als ik het vragen mag, ben gewoon even beniewd
    pi_76716935
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 12:57 schreef indahnesia.com het volgende:

    [..]

    Ah, de Ramadan inderdaad.
    - eten is geen probleem, er zijn genoeg mensen die niet meedoen (zowel moslim als niet-moslim)
    - prijzen zijn de afgelopen jaren redelijk stabiel geweest 10% meer of zo.. dat is niet echt veel
    - reizen is een probleem, in de laatste week van de ramadan tot een week erna is het vrijwel vol. Daar kun je het beste vanuit gaan.
    Da's mooi.... kunnen we nergens heen.

    Ow wacht ik verreken me
    pi_76716967
    Eten in winkelcentra bijvoorbeeld is gewoon als normaal, alleen aan de straatkant zijn veel dingen dicht, maar dat komt voornamelijk omdat die mensen naar huis gaan om het einde van de ramadan te vieren.

    Op 1 en 2 Idul Fitri (Suikerfeest) zijn veel plekken wellicht gesloten of beperkt open. Kantoren en overheid hebben een korte vakantie in die week, houd daar rekening mee als je bankzaken wil doen of nog tickets nodig hebt.
    pi_76716998
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 12:57 schreef gifkwal het volgende:

    [..]

    Heb jij een westers of lokaal loon? Als ik het vragen mag, ben gewoon even beniewd
    euro's.

    Ken 1 Nederlander die voor een lokaal loontje werkt, maar die krijgt het niet rond. Gewoon stom, want dat zag IK nog wel aankomen.
    pi_76717006
    We zouden dan rondom de 22 of dat weekend terugkomen, fok ik zo.

    En het einde is geloof ik 9 sept.
    pi_76717018
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 12:59 schreef jack4ya het volgende:

    [..]

    Da's mooi.... kunnen we nergens heen.

    Ow wacht ik verreken me
    Weet niet eens wanneer het precies ramadan is dit jaar.
    pi_76717026
    Moest het ook googlen.

    Ik zal me even verdiepen in de etnisch/religieuze verhoudingen in beide landen.
    pi_76717094
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 13:01 schreef indahnesia.com het volgende:

    [..]

    euro's.

    Ken 1 Nederlander die voor een lokaal loontje werkt, maar die krijgt het niet rond. Gewoon stom, want dat zag IK nog wel aankomen.
    Relaxed zeg. Dus je zit daar gewoon super veel geld te sparen eigenlijk? Waarom zag je het aankomen bij die Nederlander? Als alles daar zo goedkoop is moet het met een lokaal loon toch ook wel lukken, of leef jij eigenlijk zelfs nog boven de gemiddlede standaard en wilde hij diezelfde standaard?
    pi_76717333
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 13:01 schreef indahnesia.com het volgende:

    [..]

    Weet niet eens wanneer het precies ramadan is dit jaar.
    quote:
    Datum: woensdag 11 augustus t/m donderdag 9
    Ik weet niet of het waar is want wij zijn vorig jaar (gelukkig) 2 dagan voor het begin weer naar huis gegaan maar toen las ik ook dat mensen nog wel wat sjago kunnen zijn die maand? En in de krant las ik dat in Jakarta veel dicht moest van de regering?
    pi_76717347
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 13:04 schreef gifkwal het volgende:

    [..]

    Relaxed zeg. Dus je zit daar gewoon super veel geld te sparen eigenlijk? Waarom zag je het aankomen bij die Nederlander? Als alles daar zo goedkoop is moet het met een lokaal loon toch ook wel lukken, of leef jij eigenlijk zelfs nog boven de gemiddlede standaard en wilde hij diezelfde standaard?
    Het is onmogelijk om als buitenlander voor een lokaal salaris (ook al is dat erg hoog) te kunnen leven. Dit heeft een aantal oorzaken:
    - iedereen denkt dat buitenlanders rijk zijn
    - je hebt een visum nodig
    - je wil eens naar Nederland (of ander land) voor de familie
    - je kan vrijwel onmogelijk geheel Indonesisch leven (eten,drinken,wonen)

    - ik heb bijvoorbeeld airco op mijn kamer, grote tv, computer, 2 laptops.. dat heeft een gemiddelde Indonesier niet, maar ik heb het wel nodig.

    Veel sparen zul je hier niet doen, tenzij je extreem zuinig bent. Dit is puur psychologisch, alles is zo goedkoop, dus dat kan er ook nog wel bij.

    Ik ga ook wel eens uit, dan geef ik meer uit dan tijdens een avondje stappen in Nederland. (Goed eten, flesje wijn, reiskosten). En dan moet je dus wel aardig wat inkomen hebben om het allemaal draaiend te kunnen houden.

    Overigens eet ik over het algemeen gewoon lokaal 'voer', maar ligt er altijd een zak friet in de vriezer en heb ik altijd goed vlees in huis (prijzig hier), ik moet geen kippepootjes en vlees met meer pees dan vlees.. Da's een bewuste keuze, en die kosten gewoon meer geld.

    Die Nederlander krijgt 750 euro in de maand in Rupiah's. Zijn visum kost 100 per maand, hij betaald belasting 100 euro per maand, huur is 150 euro per maand (dure regio, maar klein huisje) en van 400 euro is het hier niet leuk leven. Ik kan het niet, probeer het ook niet ook overigens. Als ik daarvan moest leven, zou ik terug naar Nederland gaan, of een rijke Indonesische trouwen.
    pi_76717421
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 13:12 schreef Godtje het volgende:

    [..]


    [..]

    Ik weet niet of het waar is want wij zijn vorig jaar (gelukkig) 2 dagan voor het begin weer naar huis gegaan maar toen las ik ook dat mensen nog wel wat sjago kunnen zijn die maand? En in de krant las ik dat in Jakarta veel dicht moest van de regering?
    chago? nooit problemen mee gehad.

    Wat dicht moest zijn bepaalde gelegenheden als cafe's, clubs en massage-salons, maar dat is meer met het oog op prostitutie dan daadwerkelijk die gelegenheden. Echter zijn de clubs in sterrenhotels gewoon open en hebben de cafe's vergunning om zo tot middernacht open te blijven i.p.v. tot vroeg in de morgen.

    Helaas wordt het nieuws vaak veel te stellig gebracht. Het zijn moslims, dus zal het wel zo stellig zijn. Het tegendeel is echter waar. Ook wordt het bier niet overal uit de schappen gehaald, dat gebeurt wel op enkele plekken overigens.
    pi_76717437
    Ben even een hapje eten, reageer straks wel weer als dat nodig is.
    pi_76718187
    Bedankt voor de uitleg Indahnesia, begrijp nu wat je bedoelt. Eerlijk gezegd zou ik ook liever niet zonder die luxe dingen zoals airco en zo leven als het niet hoefde.
    pi_76720057
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 13:36 schreef gifkwal het volgende:
    Bedankt voor de uitleg Indahnesia, begrijp nu wat je bedoelt. Eerlijk gezegd zou ik ook liever niet zonder die luxe dingen zoals airco en zo leven als het niet hoefde.
    sterker nog, het is vrijwel onmogelijk gewoon.
    pi_76724216
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met visumbemiddeling?
      dinsdag 12 januari 2010 @ 19:31:01 #207
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_76733448
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 14:20 schreef indahnesia.com het volgende:
    sterker nog, het is vrijwel onmogelijk gewoon.
    Ik sprak net een vriendin die op Java rondreist, zij vertelde me dat de moddervulkaan bij Siduarjo regelmatig in het nieuws is in Indonesië. Nu had ik hier altijd een website waar ik het nieuws op kon volgen, maar die is sinds een half jaar uit de lucht.
    Weet jij een website te vinden waar ik up to date info kan vinden van dat gelazer daar ? Liefst uiteraard in Engels of iets ?
    The Hick from French Lick
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
    pi_76738378
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 16:04 schreef lezzer het volgende:
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met visumbemiddeling?
    Ikzelf niet maar de ANWB biedt dit ook aan en daar heb ik dan wel weer automatisch een goed gevoel over...
    Maar dat ligt dus ook aan het, in mijn ogen, betrouwbare en degelijke imago van de ANWB.
    Lawa mena hau lala!
    pi_76738967
    Oh, da's een goede tip. Thanks!
    pi_76740009
    Een ticket in die periode van ams-singapore-jakarta voor 650pp is een goede prijs denk ik?
    pi_76740086
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 21:41 schreef jack4ya het volgende:
    Een ticket in die periode van ams-singapore-jakarta voor 650pp is een goede prijs denk ik?
    31jul?
    Goedkoop zou ik het zelfs noemen maar ik ben dan ook verwend en betaal standaard te veel geloof ik.
    pi_76740222
    Overigens, zo'n 30 dagen visum, hoe ernstig is dat nou eigenlijk om dat gewoon op het vliegveld te doen?
    Ik hoor van "vrouwtjes die je een 10tje moet betalen dat je voor mag" tot "hier alvast regelen" tot "het valt allemaal best mee.

    Ervaringsdeskundigen?
    pi_76740520
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 21:45 schreef lezzer het volgende:
    Overigens, zo'n 30 dagen visum, hoe ernstig is dat nou eigenlijk om dat gewoon op het vliegveld te doen?
    Ik hoor van "vrouwtjes die je een 10tje moet betalen dat je voor mag" tot "hier alvast regelen" tot "het valt allemaal best mee.

    Ervaringsdeskundigen?
    Ik heb het gewoon op het vliegveld gedaan. Geen probleem.
    pi_76740626
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 21:45 schreef lezzer het volgende:
    Overigens, zo'n 30 dagen visum, hoe ernstig is dat nou eigenlijk om dat gewoon op het vliegveld te doen?
    Ik hoor van "vrouwtjes die je een 10tje moet betalen dat je voor mag" tot "hier alvast regelen" tot "het valt allemaal best mee.

    Ervaringsdeskundigen?
    30 dagen kan je gewoon makkelijk halen op Jakarta airport.
    Wij betaalden onze visums gewoon met Amerikaanse dollars
    25 dollar per persoon. Dit al 3x gedaan
    We fear that which we cannot see
    pi_76740918
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 21:42 schreef Godtje het volgende:

    [..]

    31jul?
    Goedkoop zou ik het zelfs noemen maar ik ben dan ook verwend en betaal standaard te veel geloof ik.
    Ja... maar wel met 2 overstappen... Ik zie mijn bagage nu al kwijtraken.
    pi_76741406
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 21:57 schreef jack4ya het volgende:

    [..]

    Ja... maar wel met 2 overstappen... Ik zie mijn bagage nu al kwijtraken.
    Dat bedoel ik. Ik wil nooit overstappen en ik wil vliegen vanaf schiphol dus ik betaal meer. Ik was vorig jaar rond die tijd 800+ kwijt.
    pi_76741729
    Rechtstreeks is nu 1000 1200,- pp
    pi_76742136
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 22:11 schreef jack4ya het volgende:
    Rechtstreeks is nu 1000 1200,- pp
    Dat was het toen ik in eerste instantie keek ook. Later zakte het opeens weer en toen ik heb ze geboekt maar dat is een gok.
    pi_77107946
    Nieuwe LP is verstuurd Zaterdag binnen denk
    pi_77109203
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 18:51 schreef Klaphark het volgende:
    Nieuwe LP is verstuurd Zaterdag binnen denk
    Bol.com? Dan zal die van ons ook gaan?
    pi_77109325
    quote:
    Op donderdag 21 januari 2010 19:21 schreef jack4ya het volgende:

    [..]

    Bol.com? Dan zal die van ons ook gaan?
    Neuh, op LP.com gekocht. In ongeveer 5 werkdagen heb je hem dan binnen. Kon ook pas sinds begin deze week.
      donderdag 21 januari 2010 @ 19:51:10 #222
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77110571
    bol.com is 32 euro ex verzenden
    lp.com is 24,50 incl. verzenden

    Ik ga hem voor 27 euro halen in de lokale reisboekenwinkel, dan doe je ook nog wat goeds voor de lokale middenstand
    pi_77127169
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 21:45 schreef lezzer het volgende:
    Overigens, zo'n 30 dagen visum, hoe ernstig is dat nou eigenlijk om dat gewoon op het vliegveld te doen?
    Ik hoor van "vrouwtjes die je een 10tje moet betalen dat je voor mag" tot "hier alvast regelen" tot "het valt allemaal best mee.

    Ervaringsdeskundigen?
    Als je betaald zul je vast voor mogen, totdat er iemand in de rij staat die zijn bek open trekt natuurlijk. Als je niet betaald (meest logische optie in mijn ogen) dan sluit je netjes achteraan en wacht je op je beurt. Ik heb nog nooit langer als 15 minuten bij de immigratie gestaan in Indonesie. Dat is in Amsterdam wel anders.
    pi_77127177
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 16:04 schreef lezzer het volgende:
    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met visumbemiddeling?
    Wat voor visum?
    Door wie?
    Wat zijn de kosten?
    ect.ect..

    Graag wat meer info dus!
    pi_77129009
    Het 30 dagen visum had ik het over.
    Maar die visumbemiddeling die je op sites tegen komt is voor 60 dagen waarvoor je naar het consulaat moet.

    Mijn vraag was overigens ter verificatie.
    Ik heb er geen enkel probleem mee om netjes op m'n beurt te wachten.
    We hadden ook al besloten om er niet meer over na te denken, de dollars mee te nemen en wel gewoon af te wachten hoe dat loopt.
    pi_77129414
    Afgelopen zomer in Jakarta hebben wij het gedaan.
    15 minuten max jn de rij. 25 USD betaald en klaar. Easy dus en dus gewoon daar regelen!
    Ik had ook een 30 dagen visum nodig.
    pi_77136706
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 07:47 schreef lezzer het volgende:
    Het 30 dagen visum had ik het over.
    Maar die visumbemiddeling die je op sites tegen komt is voor 60 dagen waarvoor je naar het consulaat moet.

    Mijn vraag was overigens ter verificatie.
    Ik heb er geen enkel probleem mee om netjes op m'n beurt te wachten.
    We hadden ook al besloten om er niet meer over na te denken, de dollars mee te nemen en wel gewoon af te wachten hoe dat loopt.
    Dollars lekker thuislaten, tenzij je er een berg van over hebt. Euro's is het geld hier inmiddels (als je wil wisselen).. veel handiger. Dollars zie vies, gevouwen, bevlekt, gescheurd zijn worden erg moeilijk aangenomen. Dan heb ik het nog niet eens over jaartallen, nummertjes en lettergroepen die niet worden aangenomen.
    pi_77137358
    Waarom staat dan óveral dat dat visum 25 dollar kost?
    Ik had het dus over geld voor dat visum he, voor de rest neem ik geen dollars mee.
    pi_77137604
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 13:15 schreef lezzer het volgende:
    Waarom staat dan óveral dat dat visum 25 dollar kost?
    Ik had het dus over geld voor dat visum he, voor de rest neem ik geen dollars mee.
    Ze rekenen het gewoon om. Je kan gewoon in euro's afrekenen.
    pi_77138201
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 13:21 schreef Godtje het volgende:

    [..]

    Ze rekenen het gewoon om. Je kan gewoon in euro's afrekenen.
    Kijk, dat staat dan weer nergens bij hè
    Thanks, die wisselactie kan ik me dus ook besparen.
      vrijdag 22 januari 2010 @ 13:58:42 #231
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77139030
    Serieus, Indonesië gebruikt voornamelijk euro's? geniaal
    pi_77139147
    tvp!
    Motto: Eens is ook dit voorbij...
    Red een boom - eet een bever!
    pi_77139708
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 13:58 schreef Blik het volgende:
    Serieus, Indonesië gebruikt voornamelijk euro's? geniaal
    Neuh maar wel op het vliegveld.
    pi_77139710
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 13:58 schreef Blik het volgende:
    Serieus, Indonesië gebruikt voornamelijk euro's? geniaal
    Dat ligt ook aan de koers...?
      vrijdag 22 januari 2010 @ 14:20:22 #235
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77140006
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:13 schreef Godtje het volgende:

    [..]

    Neuh maar wel op het vliegveld.
    hmm, jammer

    Zou ook wel een uitzondering zijn t.o.v. de andere landen om Indonesié heen. Die allemaal dollars accepteren.

    Ach, lokale munteenheid geniet toch altijd mijn voorkeur (mits het uit de pinautomaat komt)
    pi_77140520
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 14:20 schreef Blik het volgende:

    [..]

    hmm, jammer

    Zou ook wel een uitzondering zijn t.o.v. de andere landen om Indonesié heen. Die allemaal dollars accepteren.

    Ach, lokale munteenheid geniet toch altijd mijn voorkeur (mits het uit de pinautomaat komt)
    Ze accepteren ze het vast wel tegen een gunstige koers. Daarom heb ik gewoon lekker gepind en CC de hele tijd en dan komt het er toch local uit. Ik ga ook niet rond lopen met 3 weken cash. Op het vliegveld is het alleen even makkelijk.
    pi_77141803
    quote:
    Op vrijdag 22 januari 2010 13:58 schreef Blik het volgende:
    Serieus, Indonesië gebruikt voornamelijk euro's? geniaal
    Gelukkig niet, dan zou alles hier ook zo duur worden.
      zondag 24 januari 2010 @ 10:26:06 #238
    76542 jack4ya
    bê-ê-êh
    pi_77202416
    Globaal vraagje:

    We kunnen betaalbare tickets vinden naar Jakarta. Het ligt erg voor de hand om deze ook te gebruiken. Graag zouden we in 3 weken de redelijk standaard route doen: Van Java naar Bali/Lombok (liefst nog verder maar ik heb niet de indruk dat dat haalbaar is).

    We zijn pittige reizigers (Vietnam van Noord naar Zuid én Cambodja, PnomPenh, de fields en Angkor) in 3 weken. Om even aan te geven dat we dat graag zo doen, onze manier van reizen. Heerlijk.

    Als ik nu zeg: Jakarta naar Bali in ong 2 weken, dan hebben een week over. Dat is dan óf uitloop van Java óf we kunnen nog naar Komodo/Gili. Die laatste week is dan een soort optionele lus. Redden we Java niet in 2 weken dan hoef je niet te vechten om je laatste binnenlandse vlucht te halen. Redden we Java wel in 2 weken dan hebben we dus een dag of 7(?) om heen en weer van Bali/Komodo richten de Oost te gaan. Flores?

    En dan vanaf Komodo of Denpasar (Wat zou handiger zijn? Denpasar is groter, maar Komodo ligt wat 'verder', maar nog genoeg marge?) en vandaaruit een vlucht terug naar Jakarta. (Nog een dag in Jakarta dan) en daarna naar huis.

    Ik krijg niet goed helder voor mezelf of dat haalbaar is. Vanwege de 'beperkingen' van de eilanden. Ik bedoel alleen over land is makkelijker reizen natuurlijk Vietnam, Thailand, Cambodja zijn een eitje met de bus of trein. India was weer wat lastiger. Cuba was niet te doen, dus auto. Uiteindelijk is alles te bereizen natuurlijk, maar we hébben nu eenmaal 3 weken.

    Ik wil even een mogelijke discussie van 'je moét alle tijd nemen voor een reis' opzij leggen. We doen heus geen 21 (ei)landen in 3 dagen...
      zondag 24 januari 2010 @ 11:35:37 #239
    76542 jack4ya
    bê-ê-êh
    pi_77203666
    Hartkloppingen! Ik vind het altijd zo éng he, daadwerkelijk boeken.
    Geboekt voor 650 pp (ams-ist-sin-jakarta, 2 overstaps ja... boehoe *edit: SIN is alleen maar een tankstop*)
    30 jul heen en 21 aug terug.

    [ Bericht 10% gewijzigd door jack4ya op 24-01-2010 12:10:05 ]
    pi_77203716
    Mijn reis.
    Jakarta tot aan yogjakarta in 6 dagen, daarna naar komodo en rinca voor 4 dagen. Toen naar lombok en gili voor 8 dagen. Tussendoor 2 dagen Bali.

    Prima te doen en genoeg gezien.
      zondag 24 januari 2010 @ 12:21:04 #241
    76542 jack4ya
    bê-ê-êh
    pi_77204826
    Ah ok
    Heb je een binnenlandse vlucht hiervoor genomen oid?
    pi_77206445
    Van yogja naar Bali en van Bali naar flores.
    Van flores naar Bali en van Bali ook naar lombok heen en weer.
    Paar binnenlandse vluchten maar.
      zondag 24 januari 2010 @ 13:15:13 #243
    76542 jack4ya
    bê-ê-êh
    pi_77206680
    Da's toch best veel? Ik dacht maar aan 1 binnenlandse vlucht.
    Of is het zo voordelig, dat het de moeite waard is.

    Voor Lombok Jakarta betaal je ong E130pp?
    pi_77206871
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 13:15 schreef jack4ya het volgende:
    Da's toch best veel? Ik dacht maar aan 1 binnenlandse vlucht.
    Of is het zo voordelig, dat het de moeite waard is.

    Voor Lombok Jakarta betaal je ong E130pp?
    Ik weet alleen Jag > Yok nog en dat was met air asia 15 euro pp
    Yog > Bali was niet veel duurder.
    pi_77207063
    Yogja - Bali geloof ik 30¤ p.p.
    Bali flores zat de vlcht inbegrepen in de 4dagen Tour komodo - rinca.
    Bali - lombok was een retour ook 30¤ ofzo pp.
      zondag 24 januari 2010 @ 15:22:04 #246
    76542 jack4ya
    bê-ê-êh
    pi_77211521
    Euh... oh...
    Dan is dat zeker de moeite waard.
      zondag 24 januari 2010 @ 16:02:46 #247
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77212749
    Welke airlines zijn een beetje ok voor binnenlandse vluchten binnen Indonesië?
    pi_77212822
    Ik heb gevlogen met garuda, lion air en metang? Die laatste naam twijfel ik, maar was allemaal prima.
      zondag 24 januari 2010 @ 17:01:58 #249
    76542 jack4ya
    bê-ê-êh
    pi_77214684
    Waarom heb ik geen geplaatst bij mijn post van ons ticketboeken?

    Hmmm... zal de stress zijn misschien.
      zondag 24 januari 2010 @ 18:55:21 #250
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77218726
    de LP is trouwens ook binnen van Indonesië
    pi_77291210
    Vanwaar de stress, Jack4ya? Leuk toch dat je tickets hebt! Nu kan de voorpret beginnen!
    pi_77308134
    quote:
    Op zondag 24 januari 2010 18:55 schreef Blik het volgende:
    de LP is trouwens ook binnen van Indonesië
    Godmiljaar, heb je 'm nog eerder ook
      woensdag 27 januari 2010 @ 08:38:06 #253
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77322264
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 20:55 schreef Klaphark het volgende:

    [..]

    Godmiljaar, heb je 'm nog eerder ook
    Maar jij hebt hem goedkoper (via LP.com gekocht toch?). Bij de lokale reisboekenhandel was die 29 euro ipv 25 euro.
    pi_77360448
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 08:38 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Maar jij hebt hem goedkoper (via LP.com gekocht toch?). Bij de lokale reisboekenhandel was die 29 euro ipv 25 euro.
    Ja, das waar. Kreeg hem vandaag binnen
    pi_77458186
    Hey!

    In Juli gaan we met het gezin naar Indonesië (Java en Bali), we hebben de tickets al geboekt en hebben er erg veel zin in! We gaan onze reis bij dari-javi boeken, we zitten te kijken naar deze reis.

    Dag
    1 Vertrek Schiphol Amsterdam
    2 Jakarta - Aankomst (start auto en chauffeur)
    3 Jakarta
    4 Jakarta - Bogor
    5 Bogor
    6 Bogor - Bandung
    7 Bandung
    8 Bandung
    9 Bandung - Cipanas
    10 Cipanas
    11 Cipanas - Pangandaran
    12 Pangandaran
    13 Pangandaran - Wonosobo
    14 Wonosobo
    15 Wonosobo - Yogyakarta
    16 Yogyakarta
    17 Yogyakarta
    18 Yogyakarta - Solo
    19 Solo - Bromo
    20 Bromo (excursie) - Kalibaru
    21 Kalibaru - Bali
    22 Bali
    23 Bali
    24 Bali
    25 Bali - vertrek luchthaven Denpasar (einde auto en chauffeur)
    26 Aankomst Schiphol Amsterdam

    Er kunnen gratis wijzigingen hier in worden opgenomen. Iemand suggesties ?
    pi_77458299
    1 dag minder Bandung. Ik vond 2 dagen langzat daar.
    pi_77458456
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 19:48 schreef nelisb het volgende:
    1 dag minder Bandung. Ik vond 2 dagen langzat daar.
    Dat stelde ze zelf ook al voor idd. En die dag dan bij Bali erbij gooien. Op bali staan de overnachtingsplaatsen ook nog open trouwens. Wat zijn de leukste plaatsen om te slapen? Ik begrijp dat een nacht in Ubud leuk is, maar dat Kuta wel erg toeristisch is?
    pi_77458548
    Ben niet op Bali geweest. Ipv Bali hebben we lombok gedaan.

    Ik had trouwens bij verschillende reisbureaus offertes aangevraagd. Daarna alles los geboekt via verschillende sites.scheelde me ongeveer 1500¤ voor 2 personen,
    pi_77459304
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 19:45 schreef christvs het volgende:
    Hey!

    In Juli gaan we met het gezin naar Indonesië (Java en Bali), we hebben de tickets al geboekt en hebben er erg veel zin in! We gaan onze reis bij dari-javi boeken, we zitten te kijken naar deze reis.

    Dag
    1 Vertrek Schiphol Amsterdam
    2 Jakarta - Aankomst (start auto en chauffeur)
    3 Jakarta
    4 Jakarta - Bogor
    5 Bogor
    6 Bogor - Bandung
    7 Bandung
    8 Bandung
    9 Bandung - Cipanas
    10 Cipanas
    11 Cipanas - Pangandaran
    12 Pangandaran
    13 Pangandaran - Wonosobo
    14 Wonosobo
    15 Wonosobo - Yogyakarta
    16 Yogyakarta
    17 Yogyakarta
    18 Yogyakarta - Solo
    19 Solo - Bromo
    20 Bromo (excursie) - Kalibaru
    21 Kalibaru - Bali
    22 Bali
    23 Bali
    24 Bali
    25 Bali - vertrek luchthaven Denpasar (einde auto en chauffeur)
    26 Aankomst Schiphol Amsterdam

    Er kunnen gratis wijzigingen hier in worden opgenomen. Iemand suggesties ?
    Sla je nou de Borobudur over? Ik zou idd Bandung maar ook Jakarta wat inkorten, niet veel soeps vond ik! Bali daarentegen is prachtig en hemels!
    pi_77459526
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 20:17 schreef karoltje het volgende:

    [..]

    Sla je nou de Borobudur over? Ik zou idd Bandung maar ook Jakarta wat inkorten, niet veel soeps vond ik! Bali daarentegen is prachtig en hemels!
    Nee, de borobudur zit bij de Yogyakarta dagen in . Is dat zeer onhandig dan? De reis is gewoon incl privé-chauffeur.
    Jakarta inkorten kan niet echt. Aangezien we op de eerste dag om 22:50 aankomen, zullen we toch wel een dagje nodig hebben om bij te komen alsvorens echt te vertrekken vanuit Jakarta.
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 19:55 schreef nelisb het volgende:
    Ben niet op Bali geweest. Ipv Bali hebben we lombok gedaan.

    Ik had trouwens bij verschillende reisbureaus offertes aangevraagd. Daarna alles los geboekt via verschillende sites.scheelde me ongeveer 1500¤ voor 2 personen,
    De reis (excl vluchten) kost bij 4 personen slechts 880,- per persoon. Ik weet niet of je daar nog ver onder kunt?
    pi_77460100
    Betaal je dat nu alleen voor de rondreis? Dus auto en chauffeur... ow en hotels?
    (Je hebt al losse tickets, begrijp ik dat goed? en binnenlandse vluchten komen er dan nog bij...)
    pi_77460159
    Geen idee. Daar zitten je hotels bij in en alle vervoer? Dat is netjes.

    Yogja - borobudur is prima te doen op 1 dag. Ik was er naar een uur wel klaar mee daar. Hoop mensen, veel te druk. Even erop geweest was genoeg voor mij ;-)
    pi_77460719
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 20:42 schreef jack4ya het volgende:
    Betaal je dat nu alleen voor de rondreis? Dus auto en chauffeur... ow en hotels?
    (Je hebt al losse tickets, begrijp ik dat goed? en binnenlandse vluchten komen er dan nog bij...)
    Dit:
    quote:
    Deze rondreis is inclusief:
    Hotelovernachtingen met ontbijt, auto met airco, parkeer -en tolkosten, chauffeur, brandstofkosten, vervoer naar excursies, veerboottocht Java-Bali, administratie -en reserveringskosten.

    Exclusief:
    Luchthavenbelastingen, vliegtickets, entreekosten excursies en bezienswaardigheden, verzekeringen, donaties en tips en uitgaven van persoonlijke aard.
    De internationale vluchten hebben we inderdaad op eigen gelegenheid geboekt . Met Emirates voor 540 euro p.p. voor in het hoogseizoen! Wel vanaf London, maar goed, dan gaan we daar toch een dagje eerder heen .

    Qua binnenlandse vlucht hoeven we verder niets .
    pi_77461072
    Netjes! wij voor 100 pp meer. Maar dan wel van AMS. Als ik dan ams-london (heen en terug) en een overnachting reken, scheelt het nog wel, maar niet zoveel meer als ik in eerste instantie dacht. (Ik riep al gelijk verdorie zodra ik je prijs zag. )

    Wel handig een auto en chauf, hoor en dan échte hotels...

    We doen, denk ik, alles met trein, bus en ander lokaal vervoer. Onze ervaring is meestal 25euro p.p.p.d. En dat is dan alles (overnachtingen, hostels (leuk ), vervoer (bus/trein/fiets), eten, drinken, excursies, entrees ... echt alles.) Dus dat is dan voor 20 dagen met zijn tweetjes iets van 1000,-. Ik ben benieuwd of dat ook voor Indonesie opgaat.
    Misschien wat meer nu, vanwege een binnenlandse vlucht. (Hoewel we die in andere landen ook wel pakten.)

    Nu ik het teruglees, klinkt het heel armoedig, maar zo beleven we het niet. We vinden het altijd wel leuk om volledig ondergedompeld te worden in een land en te verblijven in een over gebleven kamertje van een huis met een enorm gezin. Babbelen met ouders, of een beetje lief lachen als we geen gemeenschappelijke taal hebben, spelletjes doen met de kinderen.
    pi_77461250
    @jack4ya:

    We komen dan inderdaad op praktisch dezelfde prijs uit! Hotel (marriot courtyard gatwick) was 60 euro voor een 4-persoonskamer dus 15 euro p.p. vlucht naar gatwick is 110 euro. Dus uiteindelijk scheelt het dan niets meer!

    We hadden hier trouwens ook voor gekozen omdat we een stopover van 3 nachten in Dubai wilden!

    Ik heb er iig erg vele zin in.

    Hostels zijn ook best leuk natuurlijk. Alleen met een gezin is dat natuurlijk niet echt een optie . Idd Dari-java rekent zeer nette prijzen voor ons krijg ik het idee.
    pi_77461616
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 20:44 schreef nelisb het volgende:

    Yogja - borobudur is prima te doen op 1 dag. Ik was er naar een uur wel klaar mee daar. Hoop mensen, veel te druk. Even erop geweest was genoeg voor mij ;-)
    Wij sliepen in het Manohara hotel, ligt letterlijk op een steenworp afstand van de tempel! Dit hotel heeft als enige de mogelijkheid om mensen met zonsondergang op de tempel te laten. Dit was echt geweldig!! Ten eerste is het licht bij zonsopgang prachtig en we waren met maar 10 anderen . Na een uur stond het inderdaad zwart van de mensen dus ik kan het erg aanraden om het ook zo te doen!
    pi_77462915
    Wat Karoltje zegt kan ik aanraden.
    Daarna is hè echt een gekkehuis!
    pi_77463400
    Dank nelis en karoltje!

    Ik zal het zeker aandragen bij het reisbureau. Of het in de route past weet ik niet zeker.

    Dari-Java kan ik nu al aanraden trouwens. Ze reageren ontzettend snel, zelfs op zaterdag en zondag werken ze. Ik heb er een goed gevoel bij!
    pi_77468209
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 20:44 schreef nelisb het volgende:
    Geen idee. Daar zitten je hotels bij in en alle vervoer? Dat is netjes.

    Yogja - borobudur is prima te doen op 1 dag. Ik was er naar een uur wel klaar mee daar. Hoop mensen, veel te druk. Even erop geweest was genoeg voor mij ;-)
    Tip voor diegenen die de Borobudur met iets minder lokale toeristen willen zien: vermijd zaterdagen, zondagen en feestdagen.
    pi_77513415
    Iemand ook nog ervaring met Kawa Ijen? Ziet er wel erg mooi uit .

    Ga denk ik zo ook maar eventjes de Lonely planet bestellen. Zo te zien de enige up-to-date reisgids.
    pi_77522091
    TVP. Na een verblijf van 2 maanden heb ik besloten dan ik er een jaartje ga wonen en werken. Vandaag begonnen met de voorbereidingen voor van alles.

    Tips voor een goedkope enkele vliucht zijn welkom .
    pi_77523229
    Gaaf! Waar ga je je vestigen? En wat voor werk ga je daar doen?
    pi_77525209
    Iemand nog tips voor het beklimmen van een berg /vulkaan?
    Rinjani op Lombok is de bekendste, maar geen idee of het ook de mooiste is. Er zijn genoeg vulkanen etc, dus wellicht is er een betere optie.

    Het mag op Sumatra, Java, Bali en Lombok zijn. Mag ook best pittig, zolang het maar geen echt wandklimmen etc wordt, daar hebben we geen ervaring mee.
    pi_77530647
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 19:16 schreef karoltje het volgende:
    Gaaf! Waar ga je je vestigen? En wat voor werk ga je daar doen?
    Als duikleraar . Afhankelijk van waar er werk is danwel op Bali, of Lombok omdat ik daar bekend ben en er werk is. In tweede instantie wellicht op Sulawesi of Kalimantan. Ik begin iig op Bali omdat daar het laatste gedeelte van mijn opleiding is.
    pi_77530822
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 19:51 schreef Klaphark het volgende:
    Iemand nog tips voor het beklimmen van een berg /vulkaan?
    Rinjani op Lombok is de bekendste, maar geen idee of het ook de mooiste is. Er zijn genoeg vulkanen etc, dus wellicht is er een betere optie.

    Het mag op Sumatra, Java, Bali en Lombok zijn. Mag ook best pittig, zolang het maar geen echt wandklimmen etc wordt, daar hebben we geen ervaring mee.

    Als je nu gaat wordt het lastig, Rinjani wordt op dit moment niet beklommen ivm regenseizoen. Ik hoorde wel dat je ook ongetraind kunt beklimmen als je een beetje redelijke conditie hebt. Het was pittig maar heel mooi volgens de mensen die ik sprak. (ikzelf heb overgeslagen aangezien ik geen schoenen had, had ik op dag 1 op Bali laten staan .)
    pi_77538872
    Let erop dat de Rinjani niet beklommen mag worden door verhoogde vulkanische activiteit sinds midden vorig jaar. Dit nog buiten het feit dat het regenseizoen is. Bovendien is het zo dat de mensen in het gebied denken dat een beklimming in het regenseizoen (het kan ook best en tijdje droog zijn namelijk) not done is vanwege de het feit dat de berg als heilig gezien wordt.
      dinsdag 2 februari 2010 @ 07:19:15 #277
    87334 lekzzz
    It's not easy being green
    pi_77539817
    Okay, enig idee welke vulkaan dan wel? (Aangezien ik dezelfde vraag heb als Klaphark)
    We gaan in aug. Dus volgens mij dan geen regenseizoen.
    Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
    pi_77540705
    Welke vulkaan dan wel? Je hebt de keuze uit iets van 100 bergen, waarvan er vele tientallen goed te beklimmen zijn. Moeilijk te zeggen wat je precies zou moeten doen.

    Er hebben wee Britten een website gemaakt over bergen in Indonesie. Wellicht kun je daar eens kijken.

    http://www.gunungbagging.com
    pi_77598886
    Wij gaan ook niet in het regenseizoen, we zijn pas rond mid juni in Lombok. Ongeveer aan het einbde van onze 2 maanden in Indonesie.

    Even die site van die 2 Engelsen bekijken, tx

    Potdomme, nog tot mei wachten
    pi_77628029
    ik had een vraagje.. weten jullie nog goedkope hostels waar je in java kan overnachten? klopt het dat in indonesie het overnachten veel duurder is dan andere plekken in azie?
    En nog een vraagje over de kleding, ik dacht omdat het daar islamitisch is je daar met lange broeken+t-shirts met mauwen en hoge hals moet dragen maar ik zie heel veel foto's waar mensen dat niet doen. Hoe zit dat en in welke gebieden kan je wel bv shorts aan en in welke gebieden echt niet?
    pi_77628840
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 13:49 schreef JennyEsther het volgende:
    ik had een vraagje.. weten jullie nog goedkope hostels waar je in java kan overnachten? klopt het dat in indonesie het overnachten veel duurder is dan andere plekken in azie?
    En nog een vraagje over de kleding, ik dacht omdat het daar islamitisch is je daar met lange broeken+t-shirts met mauwen en hoge hals moet dragen maar ik zie heel veel foto's waar mensen dat niet doen. Hoe zit dat en in welke gebieden kan je wel bv shorts aan en in welke gebieden echt niet?
    Kijk eens op www.hostelworld.com, je kan hier per land en stad zoeken op hostels. Zelf kijk ik behalve naar de prijs altijd even naar de rating: aan de reviews van vorige bezoekers kan je al opmaken of het er schoon of vies is bijvoorbeeld.

    Zelf ben ik nog niet in Indonesie geweest maar het lijkt me vrij logisch om je een beetje netjes te kleden. In elk geval je benen tot je knieeen bedekken en t-shirts dragen die je schouders bedekken en geen mijlendiep decollete vertonen.

    In heel veel gebieden in Azie lappen (vooral westerse) toeristen de lokale gebruiken qua kleding aan hun laars en lopen ze rond in hotpants. Je zal er niet voor worden gearresteert maar het getuigt van erg weinig respect.
      donderdag 4 februari 2010 @ 14:21:26 #282
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77629161
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 14:12 schreef gifkwal het volgende:

    [..]

    Kijk eens op www.hostelworld.com, je kan hier per land en stad zoeken op hostels. Zelf kijk ik behalve naar de prijs altijd even naar de rating: aan de reviews van vorige bezoekers kan je al opmaken of het er schoon of vies is bijvoorbeeld.

    Zelf ben ik nog niet in Indonesie geweest maar het lijkt me vrij logisch om je een beetje netjes te kleden. In elk geval je benen tot je knieeen bedekken en t-shirts dragen die je schouders bedekken en geen mijlendiep decollete vertonen.

    In heel veel gebieden in Azie lappen (vooral westerse) toeristen de lokale gebruiken qua kleding aan hun laars en lopen ze rond in hotpants. Je zal er niet voor worden gearresteert maar het getuigt van erg weinig respect.
    Ach, als je gewoon buiten bent moet je gewoon zelf weten wat je aantrekt. Echter zodra je iets gaat bezoeken zoals een moskee of een paleis moet je je gewoon aanpassen aan de kledingvoorschriften die daar gelden. Als ik jou moet geloven moet je in Saudi-Arabië ook een djellaba aantrekken omdat dat lokale kledingvoorschriften zijn.

    In Thailand wel eens schrijnende gevallen gezien van toeristen die weigerden om lange kleding aante trekken bij het bezoeken van de grote tempel in Bangkok
    pi_77629233
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 14:12 schreef gifkwal het volgende:

    [..]

    Kijk eens op www.hostelworld.com, je kan hier per land en stad zoeken op hostels. Zelf kijk ik behalve naar de prijs altijd even naar de rating: aan de reviews van vorige bezoekers kan je al opmaken of het er schoon of vies is bijvoorbeeld.

    Zelf ben ik nog niet in Indonesie geweest maar het lijkt me vrij logisch om je een beetje netjes te kleden. In elk geval je benen tot je knieeen bedekken en t-shirts dragen die je schouders bedekken en geen mijlendiep decollete vertonen.

    In heel veel gebieden in Azie lappen (vooral westerse) toeristen de lokale gebruiken qua kleding aan hun laars en lopen ze rond in hotpants. Je zal er niet voor worden gearresteert maar het getuigt van erg weinig respect.
    ja we hebben inderdaad al een kijkje genomen op hostelworld maar daar zijn echt alleen maar hostels van 10 euro of meer en in veel steden zijn er niet eens hostels te vinden via deze site. Er zijn toch wel hostels te vinden??

    En ja dat vind ik ook logisch, om je netjes te kleden, Ik ben er al van uit gegaan alleen lange broeken en blousjes mee te nemen. getuigd inderdaad wel respest en dan kan je ook wel meer bereiken. ook als je dan bijvoorbeeld de moeite doet om iets in het indonesisch te zeggen, zien ze dat ook als iets ergs sympathieks, waardoor je in sommige gevallen beter kan afdingen toch?
    pi_77629295
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 14:21 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Ach, als je gewoon buiten bent moet je gewoon zelf weten wat je aantrekt. Echter zodra je iets gaat bezoeken zoals een moskee of een paleis moet je je gewoon aanpassen aan de kledingvoorschriften die daar gelden. Als ik jou moet geloven moet je in Saudi-Arabië ook een djellaba aantrekken omdat dat lokale kledingvoorschriften zijn.

    In Thailand wel eens schrijnende gevallen gezien van toeristen die weigerden om lange kleding aante trekken bij het bezoeken van de grote tempel in Bangkok
    Ik heb in Thailand eens een heftig zoenend stelletje gezien in de Wat Pho Je had de Thai naar ze moeten zien staren...

    Maar ik vind eigenlijk niet dat alles maar kan aantrekken wat je wil. Tenminste, het kan, maar het is ook nadelig voor jezelf. In Cambodia bijvoorbeeld zag ik een meisje rondlopen met hotpants waar je haar kont bijna uit zag komen, een ontblote buik, schouders en armen (eigenlijk had ze een soort bikinistukje aan). Nogmaals, je had de locals moeten zien staren en lachen. Zelf vond ik het echt respectloos overkomen naar de mensen in wiens cultuur je te gast bent. Zo erg is het toch niet om je schouders en bovenbenen te bedekken.
    pi_77629394
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 14:23 schreef JennyEsther het volgende:

    [..]

    ja we hebben inderdaad al een kijkje genomen op hostelworld maar daar zijn echt alleen maar hostels van 10 euro of meer en in veel steden zijn er niet eens hostels te vinden via deze site. Er zijn toch wel hostels te vinden??

    En ja dat vind ik ook logisch, om je netjes te kleden, Ik ben er al van uit gegaan alleen lange broeken en blousjes mee te nemen. getuigd inderdaad wel respest en dan kan je ook wel meer bereiken. ook als je dan bijvoorbeeld de moeite doet om iets in het indonesisch te zeggen, zien ze dat ook als iets ergs sympathieks, waardoor je in sommige gevallen beter kan afdingen toch?
    Er zijn vast tientallen hostels. Ik denk dat je ze ter plaatse voor het uitzoeken zal hebben voor goedkopere prijzen dan wat je hebt gevonden. Misschien dat er op www.tripadvisor.com wel meer te vinden zijn?

    Alleen lange broeken lijkt me ook weer overbodig hoor, je kan best rokjes en shorts dragen denk ik als je het maar een beetje degelijk houdt. Maar ik ben het met je eens, zoals ik al zei denk ik dat je door je n beetje aan te passen wat meer respect kan ontvangen van de mensen daar.
      donderdag 4 februari 2010 @ 14:29:29 #286
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77629434
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 14:25 schreef gifkwal het volgende:

    [..]

    Ik heb in Thailand eens een heftig zoenend stelletje gezien in de Wat Pho Je had de Thai naar ze moeten zien staren...

    Maar ik vind eigenlijk niet dat alles maar kan aantrekken wat je wil. Tenminste, het kan, maar het is ook nadelig voor jezelf. In Cambodia bijvoorbeeld zag ik een meisje rondlopen met hotpants waar je haar kont bijna uit zag komen, een ontblote buik, schouders en armen (eigenlijk had ze een soort bikinistukje aan). Nogmaals, je had de locals moeten zien staren en lachen. Zelf vond ik het echt respectloos overkomen naar de mensen in wiens cultuur je te gast bent. Zo erg is het toch niet om je schouders en bovenbenen te bedekken.
    Ik bedoel "zelf aantrekken wat je wilt" natuurlijk wel met een zeker gezond verstand. Ik zou mijn vriendin die outfit niet eens in Nederland aan laten trekken. Laat staan in het buitenland. Ik vatte jouw post op als dat je je gewoon moet aanpassen, en dus ook continue in lange broek en lange mouwen gekleed moet gaan.
      donderdag 4 februari 2010 @ 14:31:26 #287
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77629512
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 14:28 schreef gifkwal het volgende:

    [..]

    Er zijn vast tientallen hostels. Ik denk dat je ze ter plaatse voor het uitzoeken zal hebben voor goedkopere prijzen dan wat je hebt gevonden. Misschien dat er op www.tripadvisor.com wel meer te vinden zijn?

    probleem van die sites is wel dat daarop voornamelijk de meer commercieel ingestelde hostels opstaan.

    JennyEsther: waarom wil je al je hostels vantevoren al geboekt hebben? Regel het gewoon ter plekke, kun je meteen uitzoeken of het schoon is en evt. nog afdingen. Qua kosten is Indonesië te vergelijken met Thailand. En met alleen lange broeken en lange mouwen zweet je je op een gegeven moment kapot in die landen. Helemaal in de zon. Plus het neemt ook een boel ruimte in, in je backpack.
    pi_77630086
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 14:31 schreef Blik het volgende:

    [..]

    probleem van die sites is wel dat daarop voornamelijk de meer commercieel ingestelde hostels opstaan.

    JennyEsther: waarom wil je al je hostels vantevoren al geboekt hebben? Regel het gewoon ter plekke, kun je meteen uitzoeken of het schoon is en evt. nog afdingen. Qua kosten is Indonesië te vergelijken met Thailand. En met alleen lange broeken en lange mouwen zweet je je op een gegeven moment kapot in die landen. Helemaal in de zon. Plus het neemt ook een boel ruimte in, in je backpack.
    We willen niet van te voren alles boeken, dat kunnen we niet eens, maar we willen gewoon een beetje kijken of er op een plek leuke hosteltjes zijn voor een oke prijsje. Het is wel chill als we gewoon een beetje weten wat er is te vinden.

    En over lange broeken en lange mouwen, ik bedoelde trouwens niet dat ik dat alleen maar mee ga nemen;)
    foutje. maar ik ga er iig niet bijlopen als een hoer om het zo maar te zeggen haha.
    ik neem van alles wat mee.
    pi_77630192
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 14:29 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Ik bedoel "zelf aantrekken wat je wilt" natuurlijk wel met een zeker gezond verstand. Ik zou mijn vriendin die outfit niet eens in Nederland aan laten trekken. Laat staan in het buitenland. Ik vatte jouw post op als dat je je gewoon moet aanpassen, en dus ook continue in lange broek en lange mouwen gekleed moet gaan.
    Ah, op die fiets. Maar nee hoor, ik zou nooit alleen lange broeken en lange mouwen aanraden in zulke landen, dat zou wel gemeen zijn
    pi_77630813
    Neem schoenen/sandalen mee, (kunnen wij nooit voor slagen) Ondergoed, en 1 a 2 setjes makkelijke kleding. De rest kan je praktisch allemaal ter plekke kopen.

    Voor bedekte acties: lange linnen broek, (veel luchtiger dan je denkt) of evt. een lange wikkelrok (hoppa, zo over je korte broek heen) en een sjaal voor over de schouders, hoofd. (Voor vrouwen dan.)
    Dan heb je genoeg bedekt spul.

    2 gulden regels:
    1 - kopieer de locals (enigzins)
    2 - zou je de gekozen kleding bij/voor je ouders/familie dragen.

    Overigens:
    Sjaal en/of rok zijn multi inzetbaar: (kleed, slaaplakentje, of tegen de zon, opgevouwen als kussentje, en nog veel meer, en voor mij persoonlijk ook als zweetdruppeltegenhouder-tussen-mijn-boobies. (dáár word ik heeeeel narrig van) Ik heb al jaaaaren dezelfde vrolijk kleurige lichte sjaal (160cm bij 100cm en nog geen 50gr). Iedere foto van mij, daarbij wordt ik vergezeld door mijn sjaal.
      donderdag 4 februari 2010 @ 15:57:20 #291
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77632614
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 15:05 schreef jack4ya het volgende:
    Neem schoenen/sandalen mee, (kunnen wij nooit voor slagen) Ondergoed, en 1 a 2 setjes makkelijke kleding. De rest kan je praktisch allemaal ter plekke kopen.

    Voor bedekte acties: lange linnen broek, (veel luchtiger dan je denkt) of evt. een lange wikkelrok (hoppa, zo over je korte broek heen) en een sjaal voor over de schouders, hoofd. (Voor vrouwen dan.)
    Dan heb je genoeg bedekt spul.

    2 gulden regels:
    1 - kopieer de locals (enigzins)
    2 - zou je de gekozen kleding bij/voor je ouders/familie dragen.

    Overigens:
    Sjaal en/of rok zijn multi inzetbaar: (kleed, slaaplakentje, of tegen de zon, opgevouwen als kussentje, en nog veel meer, en voor mij persoonlijk ook als zweetdruppeltegenhouder-tussen-mijn-boobies. (dáár word ik heeeeel narrig van) Ik heb al jaaaaren dezelfde vrolijk kleurige lichte sjaal (160cm bij 100cm en nog geen 50gr). Iedere foto van mij, daarbij wordt ik vergezeld door mijn sjaal.
    Altijd sarongs ofzoiets dergelijks meenemen Mijn vriending heeft er standaard 3 in de tas zitten op vakantie. Neemt geen ruimte in en is altijd handig
    pi_77639649
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 01:04 schreef indahnesia.com het volgende:
    Let erop dat de Rinjani niet beklommen mag worden door verhoogde vulkanische activiteit sinds midden vorig jaar. Dit nog buiten het feit dat het regenseizoen is. Bovendien is het zo dat de mensen in het gebied denken dat een beklimming in het regenseizoen (het kan ook best en tijdje droog zijn namelijk) not done is vanwege de het feit dat de berg als heilig gezien wordt.
    echt niet? en hoe zit het in de maand mei/juni?
    pi_77639735
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 15:57 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Altijd sarongs ofzoiets dergelijks meenemen Mijn vriending heeft er standaard 3 in de tas zitten op vakantie. Neemt geen ruimte in en is altijd handig
    oh dat is inderdaad wel een handige, thanks
    pi_77645634
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 19:24 schreef JennyEsther het volgende:

    [..]

    echt niet? en hoe zit het in de maand mei/juni?
    Ik lees wel gewoon verslagen van mensen die de Rinjani deze maand beklommen hebben, dus dat verbod zal wel loslopen denk.

    Indien mogelijk, gaan we dat iig doen.
    pi_77655789
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 19:24 schreef JennyEsther het volgende:

    [..]

    echt niet? en hoe zit het in de maand mei/juni?
    Dan is het weer droog.
    pi_77655836
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 21:34 schreef Klaphark het volgende:

    [..]

    Ik lees wel gewoon verslagen van mensen die de Rinjani deze maand beklommen hebben, dus dat verbod zal wel loslopen denk.

    Indien mogelijk, gaan we dat iig doen.
    Zoals ik zei
    quote:
    vanwege de het feit dat de berg als heilig gezien wordt.
    Wat de gemiddelde toerist doet zal me persoonlijk weinig zorg zijn, maar ik zit hier al weer een tijdje en zou dan gewoon wachten tot het 'spiritueel' wel weer goed is.

    Het kan overigens zijn dat het regenseizoen zoals dit daadwerkelijk is, afwijkt van het regenseizoen dat gehanteerd wordt in dergelijke spirituele bepalingen. Tja, het is niet altijd makkelijk en een El Nino zullen ze wel niet meetellen.. haha..
      User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 6 februari 2010 @ 18:58:07 #297
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_77709931
    Volgens mij had ik de picca's van mijn vorige vakantie (sept-okt) hier nog niet gespammed, dus dat doe ik dan maar alsnog


    Bromo vulkaan, Oost Java


    Ceremonie, Bali


    Rijstveldjes, Bali


    Relaxen, snorkelen en vis BBQ-en op Gili Air, Lombok


    Reizen doen we natuurlijk per kippenbus (15 uur ), zoals hier in Sumbawa


    Zonsondergang Labuanbajo, Flores


    Traditioneel dorp, Bena, Flores. Het 83-jarige dorpshoofd kon nog Nederlands (>2 uur mee gekletst)


    Vulkanisch meertje, Kelimutu, Flores


    Komodo Varaan in het wild , Komodo National Park, Rinca


    Rotsgraven met tautau poppen die de overledene representeren. Toraja, Central Sulawesi


    Ricebarns, Central Sulawesi


    Rijstvelden, Central Sulawesi
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_77710434
    Mooie foto's!

    Ik denk dat wij Flores niet gaan halen qua tijd, maar ligt nog wel helemaal open. Als andere lokaties tegenvallen is het geen probleem.
    pi_77725299
    Inderdaad toffe foto's hoor!

    Ik he book nog een vraagje over de Gigli's. Dit zijn toch kleine eilandjes vlakbij Bali en Lombok? Ik begrijp dat je hier erg mooi kunt snorkelen. Kun je dit als een dagtrip vanaf Bali doen ?
    pi_77725570
    De gili's liggen dichter bij Lombok dan bij Bali. Als je het in een dagtrip wil doen moet je het eerste vliegtuig heen (20 min vliegen) pakken, als een idioot in een taxi springen naar de haven (uurtje), je op de eerste de beste boot wringen, gaan snorkelen, met je natte kleding nog aan terug de boot op, taxi in en het vliegtuig terug nemen.

    Nee, het is geen dagtrip, trek er lekker 3 dagen 2 nachten vooruit, doe je alles op je gemak en kom je met minder stress thuis dan je gegaan bent.
    pi_77725911
    Ok, bedankt voor het antwoord. I'll take it into consideration .
      Moderator maandag 8 februari 2010 @ 12:02:19 #302
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_77763683
    Nieuw deel voor de Indonesië geïnteresseerden: [centraal] Indonesië - deel 6
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')