abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 9 januari 2000 @ 23:56:00 #1
1749 drummergirl
nee, ik speel niet in een band
pi_242881
Misschien was het een herhaling en hebben veel mensen het al gezien, maar voor mij was het nieuws. Sabien was door TMF uitgenodigd om met nog een aantal BN-ers (mij relatief onbekend) een kleine week in Lapland te survivallen.
Ik moet zeggen; in de eerste instantie lijkt dat niet verkeerd, maar het betekende 6 dagen eten, slapen en opdrachten afwerken bij temperaturen tussen de -20° en -35°!
Nou, dan is 2 uur lang op een sneeuwscooter van A naar B toch niet echt een vakantie uitstapje (maar hier spreekt dan ook een ras koukleum).

Ik viel in de uitzending op het moment dat het hele team in groepjes van 2 in enorme grote rode dikke pakken aan het ijszwemmen/drijven was, in een groot wak dus. Sabien ging samen met een andere dame (Nova o.i.d.?? nooit van gehoord). Gillen, gillen en nog eens gillen van pret en/of ellende dat was niet helemaal duidelijk.
Dit leverde ze meteen de bijnaam de brulkutjes op (door John Jones, zoon van...)

I.v.m. de kou was iedereen alle dagen gehuld in vele lagen kleding, mutsen en ander denkbaar warmhoudspul. Je begrijpt niet altijd even charmant om als Michelinvrouwtje met alleen rode neus en wangen zichtbaar in close-up gefilmd te worden, in ieder geval dat vond Bientje, want al stierf ze soms van de kou (haar eigen woorden) als de hele bups bijelkaar zat was zij altijd de enige met capuchon naar achter en de haren los.
(of ben ik bitchy?, het viel me in ieder geval op.)

Slapen gebeurde in half openstaande tipi's waarin tot het slapen een kampvuurtje brandde. Daarna dus bij -35° in een donzen mummiemodel slaapzak proberen te slapen. Op de sneeuw, dat wel. Bientje sliep er al 3 nachten niet van.
Ik moet toegeven, ik denk dat ik de hele week niet zou kunnen slapen van de kou.....
Dus ik bedoel het niet om af te katten.

Daarbij werd het pas om ± 10 uur 's ochtends licht, en werd het om ± 14.30 uur alweer donker. Dagelijks programma; opstaan in het donker, warme worst en eierenontbijt aan kampvuur, dagopdracht (waarvan de helft in het donker) weer eten en dan pogen te slapen.
soms moest zelf voor het avondeten gezorgd worden, door na een koude dag alsnog in het donker te gaan wakvissen, je vis te fileren en op een plank boven het vuur te laten garen. Aardappels schillen en in een blik water midden in het vuur zetten.

Wat voor dagprogramma's? afstanden afleggen met Huskyslee, sneeuwscooter of rendierslee.
(wisselend per dag)en op laatste dag een dropping met een deel boottocht, sneeuwscooter en lopen. Al met al een flink aantal uren onderweg en maar gedeeltelijk een slechte kaart en onder extreem barre omstandigheden. Het lijkt me énorm afzien, en dat deed Bien ook want zij legde het laatste stuk het bijltje erbij neer met tranen van afzien in de ogen (wilde dan ook niet gefilmd worden). Toch kwam het een beetje tuttig over omdat alle anderen, waaronder nog 2 meiden, het wel volhielden.
En ook omdat ze dan dus op die momenten de camera steeds wegduwt, of vraagt of ze niet willen filmen.
Maar nogmaals, ik denk dat er meer mensen zijn die dit soort dingen niet zouden trekken.
Ze had wel een heel verhaal en allerlei redenen waarom ze niet meer kón en verontschuldigde zich bij haar teamgenoot die de opdracht alleen verder afmaakte, maar liet zich daarna in een bezemwagen/slee afvoeren.

Sorry dat ik er geen verslag van kon maken, hopelijk is deze samenvatting een beetje troost als je het gemist hebt.

live life in beats per minute
pi_242882
Prima samenvatting en sfeerschets, drummergirl. We houden gewoon stug BB in de peiling, wat er ook gebeurt, vind je niet? Ik heb ook maar een klein stukkie gezien (op tweede Kerstdag toen het voor het eerst werd uitgezonden). Die expeditie met Sabine was wel grappig om te zien.

Sabine op een sneeuwscooter die de een of andere opdracht niet had voltooid omdat ze het te koud had. Ik herkende helemaal de Sabine Wendel zoals we haar ook in het BB huis zagen. En dan bedoel ik voornamelijk de manier waarop ze uitlegt waarom het niet gelukt was. De hele sjaal was aan haar gezich vastgevroren. Verder heb ik niks tegen het meiske hoor.

Ik vind die Mental Theo trouwens afwisselend wel leuk ... heel leuk ... en, een lul. (In het algemeen als ik zijn show zie op TMF bedoel ik)

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


pi_242883
Iemand die dit misschien opgenomen heeft ?
Had me erg leuk geleken om een video of mp3 van te zien/horen.

Bedankt iig voor je verslag, Drummergirl !

  maandag 10 januari 2000 @ 10:35:00 #4
1749 drummergirl
nee, ik speel niet in een band
pi_242884
quote:
op 01-10-2000 om 01:27 AM schreef JayBee het volgende:
.....We houden gewoon stug BB in de peiling, wat er ook gebeurt, vind je niet?....

Kijk, dat vind ik nou ook! stoppen met dat geklaag over de sfeer en gewoon dóórgaan.
En als de koek straks echt op is, gaan we verder met 'de bus'. wie weet hoeveel kunnen we daar nog over gaan filosoferen en analyseren
Allemaal nog een maandje volhouden hoor!


p.s. kom ik er net achter dat die Sylvana 'de bus' gaat presenteren!!! oh my god, het kan dus nóg erger dan DD...
ik krijg nu al kijktwijfels

[Dit bericht is gewijzigd door drummergirl (Datum 10 Januari 2000).]

live life in beats per minute
pi_242885

Helemaal mee eens Drummergirl! En bedankt voor je verslag!


  maandag 10 januari 2000 @ 12:55:00 #6
2118 rosebud51
niet goed en ook niet gek.....
pi_242886
Drummergirl :Bedankt! Ben niet zo'n Televisiegids-lezer(zap altijd maar wat rond
vaste punten als journaal,nova en -tot 30/12-
BB) &zou de info uit de TMF-uitzending vast gemist hebben als jij daar geen verslag van had gemaakt ! & inderdaad,dit forum leeft,als
Fok!kers als jij (en vele andere dat willen).
Heb mezelf ook bezondigd aan hakketakken ,etc.,en besloten hiermee op te houden & GEWOON DOOR TE GAAN !
THNX AGAIN !
torn between 2 worlds...
  maandag 10 januari 2000 @ 12:59:00 #7
2421 Sephiroth
Any closer is too close
pi_242887
Ze had misschien beter haar capuchon op kunnen houden.
Moet je eens kijken wat die extreme temperaturen met je haar kunnen doen.
"We have assembled inside this ancient & insane theatre....
....to propagate our lust for life & flee the swarming wisdom of the streets". (JM)


pi_242888
Een hele goedemiddag allemaal, ik heb het
zelf ook gezien. Het was nml. de finale
van de Nokia Ultimate Connection Game.
Dit spel kon je 2 of 3 maanden spelen met
je mobiel (alleen Nokia) en over het
internet.
De prijswinnaars (beste 4) mochten dan naar
Lapland. Het zag er wel allemaal erg gaaf uit.
Het is weer eens wat anders dan Zon, Zee en Zuipen in Spanje.

P.S. De mooie dame heettte Nova van Dijk

[Dit bericht is gewijzigd door Johan (Datum 10 Januari 2000).]

  maandag 10 januari 2000 @ 13:36:00 #9
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_242889
Thanx Drummergirl!

Ik zie helemaal voor me hoe Sabien er uit moet hebben gezien... brrrrr.
En toch vind ik het dapper van haar dat ze eraan is begonnen - ik had haar zo kunnen voorspellen dat ze het niet zou trekken (ik ook niet trouwens!).

[Dit bericht is gewijzigd door w.o.r. (Datum 13 Januari 2000).]

  maandag 10 januari 2000 @ 13:40:00 #10
2421 Sephiroth
Any closer is too close
pi_242890
Het leuke aan het hele verhaal was juist dat ze niet wist waar ze aan begon.
Dit heeft ze zelf geschreven in haar column in het VOO-blad. Ze dachten dat ze met z'n allen in een toch wel redelijk onderkomen zouden worden ondergebracht en dan wat leuke spelletjes doen in de sneeuw. Alleen dat bleek bij aankomst iets anders uit te pakken.
"We have assembled inside this ancient & insane theatre....
....to propagate our lust for life & flee the swarming wisdom of the streets". (JM)


pi_242891
Even wat rechtzetten trouwens. Haar opdracht samen met de een of andere knakker was niet mislukt omdat haar sjaal aan haar gezich vasgevrore was. Het was mislukt omdat ... ehm ... het zo koud was of zo (ik weet het niet meer ... van toen ik het de 2e Kerstdag zag) Er was in ieder geval iets lulligs mis gegaan en dientengevolge was ze helemaal over de zeik (nou ja dat viel ook wel weer mee) (ze was in die mood zoals toen midden in de nacht met Mona versus Bianca en voornamelijk Karin) en ze had het ook even gehad met de tweede TMF camera ploeg: "ja hoor, en meteen weer met die camera. Hoeft niet meer hoah, heeft die andere allemaal al opgenomen."

Ze zag er wel oncomfortabel bevroren uit.

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


  maandag 10 januari 2000 @ 14:43:00 #12
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_242892
Ze zat juist zonder sjaal op een scooter, of zonder muts, 1 van de 2. Dat was ze namelijk vergeten. Dat is natuurlijk best wel dom van haar.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
  maandag 10 januari 2000 @ 16:15:00 #13
1749 drummergirl
nee, ik speel niet in een band
pi_242893
oké ik help jullie nog even met de details: ze had na het eerste stuk in de boot, haar helm op moeten houden, maar die had ze in of bij de boot laten liggen, dus dat was op de scooter al extra koud. Daarbíj was ook nog eens haar sjaal die ze over mond,kin en neus had gebonden, helemaal aan haar gezicht vastgevroren. En met name dat laatste was een pijnlijke zaak. Tel daarbij het slaapgebrek op en je hebt de reden waarom ze opgaf.

Wel leuk dat ze het in ieder geval in haar VOO-column heeft gemeld. Weet iemand meer over wat ze daar schreef (behalve dat het zwaarder was dan verwacht)?

live life in beats per minute
pi_242894
Wat een geluk dat ik de ouwe gids nog in de krantenbak had liggen. Hier is de column.
Het is me iets te groot om helemaal over te typen maar hier dan de strekking.

Eerst heeft ze het over hoe ze gevraagd werd; ze werd gebeld en ze wilde wel mee.
Op schiphol verzamelden ze, een grote groep mensen die ze nog nooit had gezien, op een paar van tv na dan.
Ze begonnen in een warm hotelletje, maar al snel werd duidelijk dat ze erin geluisd waren. 'Jongens, we gaan een tochtje maken. Neem alleen het hoognodige mee en laat je bagage achter in kamer nummer 311'. Op sneeuwscooters vertrokken ze voor een lange rit, met zo'n 70 km/u. naar het tentenkamp.
Het werd min 35 graden en ze brachten twee (?) nachten door in Tifi's.

Dan heeft ze het over het feit dat Big Brother niks was vergeleken bij dit, zij blij want langer dan twee dagen had ze het niet vol kunnen houden. (het waren er toch 6)
Ze besefte wel weer hoe erg ze kou haat.

Ze heeft er in ieder geval weer een prachtervaring bij. De omgeving was mooi, net een sprookje.
Het geheel werd afgesloten met een finalespel, waarin ze helaas moest afhaken wegens een bevroren sjaal die aan haar gezicht plakte. 'Wie gaat er dan ook zonder helm op de sneeuwscooter!' (Ze vond het zelf toch ook wel dom). Toen is ze maar even samen met Theo en haar poolpak in de sauna gaan zitten. 's Avonds doken ze met z'n allen de hoteldisco in en na twee drankjes waren ze al in andere sferen.

Citatie:
'Een topweekje dus, ik was even uit het Big Brother-gebeuren, maar op Schiphol stond Martin me al op te wachten. 'Maurice gaat er vanavond uit, ga je mee?' Natuurlijk wil ik daarbij zijn. Als ik maar niet in beeld kom, want ik zie er uitgeput uit. Het was weer heftig. Maurice is de eerste na mij van de startgroep die eruit ging. Raar om hem weer te zien. Ik zei tegen Bianca: Ik ga straks staan janken. 'Ja, ik ook,' zei ze. 'Laat je gaan joh, wat kan ons het schelen.' We stonden echt met z'n allen te snikken, het was gewoon niet normaal. Ik heb nog niet met Maurice gepraat , maar eind van de week gaan we samen naar een feestje in Gemert. BB heeft zoveel impact op mijn leven, ik wil en kan er nog niet onderuit.'

[Dit bericht is gewijzigd door Ossie (Datum 10 Januari 2000).]

  maandag 10 januari 2000 @ 21:22:00 #15
1749 drummergirl
nee, ik speel niet in een band
pi_242895
Bedankt Ossie!!! grote klasse
live life in beats per minute
pi_242896
Heel erg graag gedaan, hoor!!!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')