Oh, houdt op Manchester ook rekening met zeer strenge controle op te grote en te veel handbagage. Elke trolley mocht in het probeermandje en zeker 8 man mochten vorige week alsnog (terecht) 30 euro betalen aan de gate.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:34 schreef SaskiaR het volgende:
Lukt nog steeds niet... heb ze al gebeld, maar ze konden ook niet zeggen waar het aan lag. Nu ben ik weer zo'n mafkees dat ik me nu dus 2 dagen zorgen ga lopen maken of ik wel mee mag... ik heb toch al zo'n stress bij elke vliegreis, maar dit maakt het niet beter!
Ja. Maar alleen als je AMS - San-Jose als 1 ticket hebt gekocht.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:09 schreef staticdata het volgende:
Wordt op de europeese luchthavens je koffer gewoon doorgelabeld als je een overstap maakt?
vlieg via AMS naar madrid en dan door naar San-Jose.
Er wordt niet zozeer mee gegooid maar de fiets gaat mee in de bagage dus kan ook onderop de stapel komen te liggen . Bovendien kan door de uitstekende delen (trappers etc.) andere bagage beschadigd worden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia met een fiets naar Nederland toe. Ze zeggen op hun site dat een fietskoffer niet verplicht is maar wel wordt aangeraden om beschadigingen te voorkomen. Is dit inderdaad aan te raden of zal het wel meevallen met die beschadigingen? Ze zullen mijn fiets toch neem ik aan niet zo in het vliegtuig gooien?
dat schijnt zo te zijn, thanksquote:Op donderdag 9 juli 2009 11:44 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja. Maar alleen als je AMS - San-Jose als 1 ticket hebt gekocht.
Ja, ze gooien je fiets wel degelijk zo in het vliegtuig, als je pech hebt. Dus ik zou er op zijn minst een hoes omheen doen. Die kun je bv. bij Halfords kopen en ze noemen het een fietspyjama. Verder moet je de pedalen eraf halen (check dat tevoren even, want die willen nog wel eens vast zitten) en het stuur een kwartslag draaien. Zorg dus voor enig gereedschap. Verder moet meestal de lucht uit de banden. Grote flauwekul want opgepompte banden ontploffen echt niet in het ruim, maar discussie is zinloos. IATA-voorschrift of zo.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia met een fiets naar Nederland toe. Ze zeggen op hun site dat een fietskoffer niet verplicht is maar wel wordt aangeraden om beschadigingen te voorkomen. Is dit inderdaad aan te raden of zal het wel meevallen met die beschadigingen? Ze zullen mijn fiets toch neem ik aan niet zo in het vliegtuig gooien?
Nee, ze pissen er eerst over heenquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:23 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Transavia met een fiets naar Nederland toe. Ze zeggen op hun site dat een fietskoffer niet verplicht is maar wel wordt aangeraden om beschadigingen te voorkomen. Is dit inderdaad aan te raden of zal het wel meevallen met die beschadigingen? Ze zullen mijn fiets toch neem ik aan niet zo in het vliegtuig gooien?
NYC is geen lange vlucht. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen, zeker niet als je nog een tussenstop in IJsland maakt of al vertrekt vanuit London. Of een vlucht comfortabel is, hangt niet alleen van de airline af, maar ook van de drukte in het vliegtuig, je medepassagiers en de weersomstandigheden.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Maakt het op lange vluchten eigenlijk nog veel uit met welke airline je vliegt? Ik zal spoedig naar New York gaan en wil wel enigszins, als dat kan comfort en een goede behandeling. Ben geen held met vliegen en hoogtes en ik moet in mn uppie. Reizen in mn eentje ben ik normaliter ook geen voorstander van. Wordt nog wat
Maar kijk uit dat je weer niet in een 757 de oversteek gaat maken, want dat is een iets groter uitgevoerde 737, met een 3-3 opstelling, een 767 in de 2-3-2 uitvoering of de Airbus 330 in de 2-4-2 uitvoering is wel een prima toestel. Als er maar 1 gangpad is, is er maar weinig bewegingsruimte, althans, dat is zoals ik dat ervaar.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
NYC is geen lange vlucht. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen, zeker niet als je nog een tussenstop in IJsland maakt of al vertrekt vanuit London. Of een vlucht comfortabel is, hangt niet alleen van de airline af, maar ook van de drukte in het vliegtuig, je medepassagiers en de weersomstandigheden.
British Airways is mij het beste bevallen, maar je zou ook kunnen kijken naar de airlines die met iets kleinere vliegtuigen dan een 747 of een 777 de oversteek maken, zoals Delta, AA of United.
En toch vond ik die 757 toestellen van North West Airlines op de route AMS-EWR altijd heel plezierig. Ze hebben maar 160 stoelen en dat is minder dan dat KLM er in hun grootste 737 propt. Compleet nieuw interieur met hele comfortabele stoelen. Enige nadeel in zo'n kist is het enkele gangpad, maar ook dat is geen probleem als het toestel niet helemaal vol zit.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar kijk uit dat je weer niet in een 757 de oversteek gaat maken, want dat is een iets groter uitgevoerde 737, met een 3-3 opstelling, een 767 in de 2-3-2 uitvoering of de Airbus 330 in de 2-4-2 uitvoering is wel een prima toestel. Als er maar 1 gangpad is, is er maar weinig bewegingsruimte, althans, dat is zoals ik dat ervaar.
Ik ben met Continental naar New York geweest in een 767 (met 2-3-2 opstelling). Van te voren even online 2 stoelen naast elkaar aan het raampje gereserveerd, zodat je niet de hele reis naast een vreemde zit Verder heeft elke stoel een eigen schermpje met films en vluchtinformatie (ook in economy class). Toch weer leuk als tijdverdrijf. Continental beviel verder prima.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 02:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Maakt het op lange vluchten eigenlijk nog veel uit met welke airline je vliegt? Ik zal spoedig naar New York gaan en wil wel enigszins, als dat kan comfort en een goede behandeling. Ben geen held met vliegen en hoogtes en ik moet in mn uppie. Reizen in mn eentje ben ik normaliter ook geen voorstander van. Wordt nog wat
Naar NYC wordt voor mij wel een lange vlucht, ik ben alleen londen - drenthe gewentquote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:31 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
NYC is geen lange vlucht. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen, zeker niet als je nog een tussenstop in IJsland maakt of al vertrekt vanuit London. Of een vlucht comfortabel is, hangt niet alleen van de airline af, maar ook van de drukte in het vliegtuig, je medepassagiers en de weersomstandigheden.
British Airways is mij het beste bevallen, maar je zou ook kunnen kijken naar de airlines die met iets kleinere vliegtuigen dan een 747 of een 777 de oversteek maken, zoals Delta, AA of United.
Ik ben net vanaf Manchester naar Amsterdam gevlogen, ze deden niet moeilijker dan anders. Sowieso heb je bij het binnenkomen van de Uk natuurlijk geen bagagecontrole. Je kan in elk geval bij de apotheek een medicijnenpaspoort halen, waar op staat wat je slikt en waarom, dan zou je in elk geval geen probleem moeten hebben.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:14 schreef sararaats het volgende:
ik ga op 16 juli naar Manchester. nu wilde ik graag weten of ik een attest nodig heb voor m'n antidepressiva en ze in de handbagage mogen
ik weet dat ze in Groot-Brittanie nogal moeilijk kunnen doen
alvast bedankt om dit te lezen
Het hebben van tickets voor een vliegreis is tegenwoordig niet normaal. Wellicht even e-mailbox goed bekijken of de voorwaarden lezen van de shop waar ze geboekt hebben ?quote:Op zondag 12 juli 2009 11:17 schreef Dynastic het volgende:
Vrienden hebben de tickets nog niet terwijl ze morgen vliegen..
Is dat normaal?
En uiteindelijk gewoon kunnen inchecken?quote:Op zondag 12 juli 2009 11:01 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben net vanaf Manchester naar Amsterdam gevlogen, ze deden niet moeilijker dan anders.
Tsja zenuwen ontstaan meestal door mensen zelf, niet door de omstandigheden. Wat bij mij helpt om stress te verlagen is vrij laat op het vliegveld aankomen, als laatste wachten met boarden, als eerste uitstappen, etc. Gewoon niet teveel tussen andere gestreste mensen gaan zitten.quote:Op zondag 12 juli 2009 02:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Naar NYC wordt voor mij wel een lange vlucht, ik ben alleen londen - drenthe gewent
En ik ben absoluut geen held in reizen, of dat nu een trein, auto vliegtuig of boot is. Als ik in mn uppie ergens uren moet zitten word ik nogal kippig. En hoogtes ben ik ook niet erg gesteld op, komt nog een keer bij dat ik naar NY ga om me daar ook nog eens te vestigen voor een lange periode. Ja, dan wil je de reis wel zo comfortabel genoeg hebben
Ik dacht zelf aan om te vertrekken via Heathrow om dan door te gaan naar JFK. Weet niet of er nu zoveel voordeel is om het via schiphol te doen of via heathrow (financieel gezien). Twijfeling of ik BA moet kiezen, of bijv. een amerikaanse zoals US airways of United Airlines. En of ik moet gaan voor een 1 stop of een directe vlucht. Gezien ik niet houd van lange tochten, NY - Heathrow is direct ong. 7-8 uur. Ik zie mezelf al weer eindigen dat ik first class tickets koop omdat ik loop te zenuwen. Ik houd gewoon niet van vliegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |