abonnement Unibet Coolblue
pi_70384681
Wie heeft ervaring met het betalen voor extra beenruimte bij de KLM? Wordt dat bij het online inchecken al verrekend of pas op de luchthaven. De KLM website is er namelijk niet duidelijk over en zegt alleen dat het per creditcard betaald moet worden.
pi_70389040
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 07:32 schreef 3rr0r het volgende:
Wie heeft ervaring met het betalen voor extra beenruimte bij de KLM? Wordt dat bij het online inchecken al verrekend of pas op de luchthaven. De KLM website is er namelijk niet duidelijk over en zegt alleen dat het per creditcard betaald moet worden.
Je krijgt tijdens het online inchecken de mogelijkheid aangeboden zo'n stoel te selecteren, als die nog beschikbaar is (reken er niet al teveel op). Als je hiervoor kiest, dan volgt er een betaalscherm waarbij je de kosten met je credit card moet betalen.
pi_70389326
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 07:32 schreef 3rr0r het volgende:
Wie heeft ervaring met het betalen voor extra beenruimte bij de KLM? Wordt dat bij het online inchecken al verrekend of pas op de luchthaven. De KLM website is er namelijk niet duidelijk over en zegt alleen dat het per creditcard betaald moet worden.
Ik vertrek vanavond naar Hong Kong en het is me gelukt, ik zit op rij 35 (exit row) stoel a op een Air France boeing 777. Ik kon de stoel gewoon selecteren bij het online inchecken op de site van KLM.
pi_70389891
Ik vertrek binnenkort voor twee jaar naar Denemarken vanwege mijn studie. Ik heb alleen geen idee bij welke maatschappij ik tegen een normaal tarief extra bagage kan bijkopen. Zijn de ''duurdere'' maatschappijen zoals KLM meer flexibel hiermee?
pi_70390029
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:26 schreef Dvm86 het volgende:
Ik vertrek binnenkort voor twee jaar naar Denemarken vanwege mijn studie. Ik heb alleen geen idee bij welke maatschappij ik tegen een normaal tarief extra bagage kan bijkopen. Zijn de ''duurdere'' maatschappijen zoals KLM meer flexibel hiermee?
Mijn ervaring is dat er geen peil op te trekken is. Soms denk ik weleens dat het te maken heeft met hoe vol de vlucht is ?

Tot een kilootje of 23 doen ze niet zo moeilijk. Als het meer is moet je of bijbetalen, of overpakken. Dat je het dan in je handbagage propt waardoor de kilo 's toch meegaan in het vliegtuig is dan blijkbaar niet zo 'n punt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70393209
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:26 schreef Dvm86 het volgende:
Ik vertrek binnenkort voor twee jaar naar Denemarken vanwege mijn studie. Ik heb alleen geen idee bij welke maatschappij ik tegen een normaal tarief extra bagage kan bijkopen. Zijn de ''duurdere'' maatschappijen zoals KLM meer flexibel hiermee?
Bij KLM:
quote:
Regel uw extra bagage online tijdens het online inchecken. Hierdoor begint u ontspannen aan uw reis en ontvangt u bovendien 30% korting op de standaard luchthaven overbagagetarieven. Deze tarieven vindt u ook in onderstaande tabel.
Bron
Dat komt voor Denemarken op 8 euro 40 per kg per enkele reis.

Of je verscheept het als vracht, maar geen idee hoeveel dat kost.

Of je neemt een businessclass ticket, dan mag je 10 kilo meer meenemen (30 i.p.v. 20kg)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:27:55 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_70396294
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:26 schreef Dvm86 het volgende:
Ik vertrek binnenkort voor twee jaar naar Denemarken vanwege mijn studie. Ik heb alleen geen idee bij welke maatschappij ik tegen een normaal tarief extra bagage kan bijkopen. Zijn de ''duurdere'' maatschappijen zoals KLM meer flexibel hiermee?
Als je echt veel mee wilt nemen, laat je ouders een keer overkomen met de auto. Denemarken is nou ook weer niet zo ver weg
pi_70398551
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:03 schreef jaco het volgende:

[..]

Je krijgt tijdens het online inchecken de mogelijkheid aangeboden zo'n stoel te selecteren, als die nog beschikbaar is (reken er niet al teveel op). Als je hiervoor kiest, dan volgt er een betaalscherm waarbij je de kosten met je credit card moet betalen.
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:10 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Dankjewel

[ Bericht 17% gewijzigd door 3rr0r op 26-06-2009 16:13:56 ]
pi_70405383
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:03 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Vreemd dat dat zo lang duurt dan. Bij een betaling via iDeal komt er in principe gelijk autorisatie binnen en kan het ticket geprint en verstuurd worden.
Vanmorgen de e-tickets ontvangen.
pi_70460431
Voor deze zomer heb ik een korte trip gepland naar de Ballermann (PMI). Heenweg met Ryanair, voor de terugweg heb ik met Itasoftware een indirecte vlucht met Air Berlin naar TXL (via STR) gevonden, deze is goedkoper dan de directe vlucht. Volgens Itasoftware is deze gewoon beschikbaar, alleen kan ik bij Air Berlin alleen of de directe vlucht boeken, of de twee vluchten los (is ook duurder, en geen gegarandeerde aansluiting) Ook het callcenter wilde mij de twee vluchten los verkopen. Hoe is deze indirecte vlucht die gewoon beschikbaar is en een prijs heeft toch te boeken?
pi_70470093
Kan ik via de See By Fly winkels bij de M - H pieren komen?

zie dit plaatje ff


De rode lijn is de normale route naar M-H Pieren, en de blauwe is via de SeeByFly winkels.
pi_70473101
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:06 schreef DancePlaza het volgende:
De rode lijn is de normale route naar M-H Pieren, en de blauwe is via de SeeByFly winkels.
Nee, de rode lijn is naar de M-pier en de blauwe lijn is naar de H-pier. M & H zijn op zich dezelfde pier, maar de M is voor Schengen landen en de H is voor niet-Schengen landen.

Als je naar een niet-Schengen land reist (bijv. UK) dan moet je naar de H pier door de paspoortkontrole en loop je door Lounge 3 waar zich een groot aantal winkels en horeca bevindt.

Als je naar een Schengen land reist dan wordt je via Lounge 4 toegelaten die aansluit op de M-pier. Terwijl je wacht op de boarding kun je in die lounge slechts 1 SeeBuyFly winkel bezoeken. Die verkoopt wel ongeveer dezelfde spullen (drank, rookwaren, geurtjes) , maar je zal wat minder keuze in merken hebben omdat de ruimte beperkt is.

Die Lounge 4 is afgesloten van de rest van de luchthaven, dus je kunt niet even heen en weer naar Lounge 3 om daar spullen te kopen.
  maandag 29 juni 2009 @ 11:53:34 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_70473311
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:48 schreef jaco het volgende:

[..]

Nee, de rode lijn is naar de M-pier en de blauwe lijn is naar de H-pier. M & H zijn op zich dezelfde pier, maar de M is voor Schengen landen en de H is voor niet-Schengen landen.

Als je naar een niet-Schengen land reist (bijv. UK) dan moet je naar de H pier door de paspoortkontrole en loop je door Lounge 3 waar zich een groot aantal winkels en horeca bevindt.

Als je naar een Schengen land reist dan wordt je via Lounge 4 toegelaten die aansluit op de M-pier. Terwijl je wacht op de boarding kun je in die lounge slechts 1 SeeBuyFly winkel bezoeken. Die verkoopt wel ongeveer dezelfde spullen (drank, rookwaren, geurtjes) , maar je zal wat minder keuze in merken hebben omdat de ruimte beperkt is.

Die Lounge 4 is afgesloten van de rest van de luchthaven, dus je kunt niet even heen en weer naar Lounge 3 om daar spullen te kopen.
Lounge 4 is een drama, ook nauwelijks eetmogelijkheden en veel te weinig ruimte om te zitten
pi_70477907
Schiphol lounge 4? Nog nooit van gehoord, maar ik vlieg dan ook geen LCC's of andere duistere maatschappijen vanaf Schiphol!
pi_70478003
Was laatst nog op Stansted. Even met een vriendin mee om haar uit te zwaaien voor haar Easyjet-vlucht naar Amsterdam. Ik had een uurtje later een Ryanair-vlucht naar Milaan. Sta ik daar bij de gates van Easyjet, blijk je niet terug te kunnen. Werd er speciaal voor mij een veiligheidsmannetje gebeld, die door een gate omhoog kwam, en mij keurig en gratis uiteraard met een auto over het vliegveld heen bij de Ryanair-gate dropte.

Een aanrader voor wie een beetje te vroeg op het vliegveld is en voor wie van vliegtuigspotten houdt!!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 29 juni 2009 @ 16:36:30 #66
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_70483176
Binnenkort vlieg ik naar Egypte met een twaalf uur durende overstap in Istanbul. Is het nodig om daar een visum te halen, en zo niet hoe omzeil ik dat?
pi_70493067
Als je niet door de douane hoeft en gewoon op 1 ticket doorreist dan kan je gewoon naar de volgende gate toe lopen.

Ik zou het wel weten met 12u overstaptijd en wel even de stad in gaan trouwens.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator maandag 29 juni 2009 @ 21:31:52 #68
45833 crew  Fogel
pi_70493249
Ik vrees dat je niet onder het visum uitkomt, maar dat koop je gewoon voordat je het vliegveld verlaat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 29 juni 2009 @ 22:22:41 #69
242543 R-m-a
Ik vind pizza's tof
pi_70495523
Ik heb een vraagje:

Woensdag over een week (8 juli dus) vlieg ik vanaf Schiphol om 11.00 uur naar Suriname. Wat is dan een richtlijn van hoe laat ga ik aanwezig moet zijn daar? Is twee uur voldoende of kan ik beter voor drie uur spelen?

Ik heb geen zin om te moeten stressen als ik aankom op Schiphol, dus hou daar rekening mee met je antwoord
pi_70499639
afhankelijk van je reistijd naar Schiphol meer of minder marge inbouwen, maar als je zeker weeet dat je 2 uur van tevoren op Schiphol aanwezig kunt zijn dan moet dat genoeg zijn.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_70504168
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:22 schreef R-m-a het volgende:
Ik heb een vraagje:

Woensdag over een week (8 juli dus) vlieg ik vanaf Schiphol om 11.00 uur naar Suriname. Wat is dan een richtlijn van hoe laat ga ik aanwezig moet zijn daar? Is twee uur voldoende of kan ik beter voor drie uur spelen?

Ik heb geen zin om te moeten stressen als ik aankom op Schiphol, dus hou daar rekening mee met je antwoord
wil je niet stressen dan ben je gewoon 3 uur van te voren
pi_70506971
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:10 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

wil je niet stressen dan ben je gewoon 3 uur van te voren
Da's voor iedereen zijn keuze. Die 3 uur vindt ik wel erg ruim. Als je niet te ver weg woont is 2 uur prima, dan heb je 1 uur en 1 kwartier speling... Met 3 uur zou ik mezelf echt opvreten. Maar goed, dat heb ik met 2 uur ook.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70507384
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:31 schreef Drive-r het volgende:
Da's voor iedereen zijn keuze. Die 3 uur vindt ik wel erg ruim. Als je niet te ver weg woont is 2 uur prima, dan heb je 1 uur en 1 kwartier speling... Met 3 uur zou ik mezelf echt opvreten. Maar goed, dat heb ik met 2 uur ook.
Het gaat hier om een vlucht naar Suriname, dus dan is 2 uur nauwelijks genoeg. Daar zou ik wel 3 uur voor aanhouden.
pi_70507710
Misschien vergeten ze de batterijen van het vliegtuig wel weer op te laden en moet je sowieso lang wachten

http://www.at5.nl/artikel(...)door-lege-batterijen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:56:14 #75
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_70507750
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:27 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zou het wel weten met 12u overstaptijd en wel even de stad in gaan trouwens.
Wellicht doe ik dat inderdaad ook wel even. En die overstap is inderdaad idioot lang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')