abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_70312843
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:06 schreef Jabberwocky het volgende:
Ja, gewoon Kopenhagen ingaan. Je bent niet verplicht door het transferpoortje te gaan, je moet dan alleen even opnieuw inchecken enzo, maar dat is verder geen moeite natuurlijk. Zeven uur wachten is echt kut anders.
Als je in Bangkok al ingechecked bent voor Kopenhagen-Amsterdam hoef je in Kopenhagen niet nogmaals in te checken. M.a.w., gewoon de stad ingaan, en als je weer op het vliegveld komt rechtstreeks richting de gate lopen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70317346
Ik ga vanavond naar Israel vliegen, maar hoe weet ik wat voor vliegweer het precies wordt. Zal wel lekker zijn als ik in rustig weer vlieg, aangezien ik zo bang ben.
pi_70317660
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:21 schreef ekster23 het volgende:
Ik ga vanavond naar Israel vliegen, maar hoe weet ik wat voor vliegweer het precies wordt. Zal wel lekker zijn als ik in rustig weer vlieg, aangezien ik zo bang ben.


Beetje groot plaatje, maar maakt duidelijk dat er slechts een band bewolking ligt boven midden Europa, echter dat gaat niet hoger dan 38.000 voeten, en hoogstwaarschijnlijk vliegt je vliegtuig net iets hoger. Hetzelfde geldt voor de pluk in de buurt van Griekenland. Ook zijn er geen straalstromen welke turbulentie kunnen veroorzaken.

Voor de rest kun je hier de weersvoorspelling van Tel Aviv (ervan uitgaande dat je op dit vliegveld aankomt) lezen"
quote:
Becoming from 24 June, 19:00 UTC (24 June 2009, 22:00 IDT) to 24 June, 21:00 UTC (25 June 2009, 00:00 IDT):
Wind from 150° at 4 kts (7 km/h)

Becoming from 25 June, 00:00 UTC (25 June 2009, 03:00 IDT) to 25 June, 02:00 UTC (25 June 2009, 05:00 IDT):
Visibility 9000 m (5.6 sm)
Scattered clouds at 1200 ft

30% probability: Temporary from 25 June, 02:00 UTC (25 June 2009, 05:00 IDT) to 25 June, 06:00 UTC (25 June 2009, 09:00 IDT):
Visibility 5000 m (3.1 sm) in mist
Scattered clouds at 800 ft
Dus bijna windstil, wel wat kans op mist of lage bewolking, maar dat zorgt voor een rustige vlucht.

De voorspelling van Amsterdam mag je zelf opzoeken, maar het mag duidelijk zijn dat ook daar de lucht redelijk rustig is...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_70317785
Ik hoop het zo bedankt voor de moeite in ieder geval.
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:45:00 #30
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_70320540
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:42 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dit vind ik nogal een rare stelling aangezien ik 6 maanden geleden nog naar Orlando ben gevlogen en mijn koffer gewoon met een cijferslot op slot zat en daar heb ik niets over gehoord.
Geldt het niet vooral voor binnenlandse vluchten binnen de VS? Heb wel vaker gehoord dat koffers naar de VS gewoon dicht kunnen blijven, maar dat ze open moeten op het moment dat je nog een binnenlandse vlucht zou pakken. Ik ga het zelf ondervinden in september, maar heeft iemand hier verder nog ervaring mee?
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_70321728
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:43 schreef Cat22 het volgende:

[..]

De meeste maatschappijen zijn erg streng op de 1 stuk handbagage regel. En je kussen met hengsel telt dan als 1 stuk bagage en je handtas als de tweede. Ik zou er niet zo zeker van zijn dat je beide mee mag nemen. Kun je je kussen niet in een tas stoppen, samen met de rest van je carry on spul?

De controle van de 1 stuks regel is echt enorm soepel juist tegenwoordig. Zeker sinds veel maatschappijen officieel weer 2 stuks toe zijn gaan laten is het bij de rest ook heel relaxed. Ik vlieg vrij veel (2 retourtjes per week ofzo) en reis altijd met 2 stuks handbagage, beide van maximaal formaat. Nooit problemen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70321891
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:45 schreef Adagio het volgende:

[..]

Geldt het niet vooral voor binnenlandse vluchten binnen de VS? Heb wel vaker gehoord dat koffers naar de VS gewoon dicht kunnen blijven, maar dat ze open moeten op het moment dat je nog een binnenlandse vlucht zou pakken. Ik ga het zelf ondervinden in september, maar heeft iemand hier verder nog ervaring mee?
Ik vloog vorige zomer van San Francisco naar Amsterdam en mijn afgesloten koffer was opengebroken door de TSA. Er zat keurig een briefje in met de reden (random check), het nummer van de betreffende TSA medewerker en een adres waar ik vragen en klachten kwijt kon.

Ik heb een standaard Samsonite met zo'n cijferslot en daarvan hadden ze de lipjes opengebogen en losgemaakt van de ritssluiting. Die kon ik met een nijptang terug buigen, zodat de koffer weer gerepareerd was. Het slot zelf was onaangeroerd gebleven met de twee lipjes erin. Normaalgesproken check ik mijn koffer niet afgesloten in. Ik had de koffer echter afgesloten tegen zakkenrollers in San Francisco en was vergeten deze weer te openen

Ik adviseer om je koffer nooit af te sluiten. Dus zowel van, naar, als binnen de VS. Daarmee voorkom je eventuele schade bij kontrole, want de TSA zal je bagage hoe dan ook openen als ze er in willen kijken. Er is 1 tegen-argument om de koffer af te sluiten: diefstal door bagagemedewerkers. Mijn antwoord daarop is: die kans is enorm klein met tienduizenden koffers per dag. Bovendien moet je voorwerpen van hoge waarde sowieso niet in je ruimbagage stoppen, maar in je handbagage.

Een kwaadwillende bagagemedewerker zal trouwens ook weinig moeite hebben om -net als de TSA- je slot open te breken. Voor een professional zijn die koffersloten speelgoed.
pi_70323282
koop gewoon een slot dat is goedgekeurd door TSA zit zo'n rood logo op en kunnen zij gewoon met een sleuteltje openmaken.
pi_70327626
Ik kan toch met mijn wereldpas gewoon in Israel pinnen, want ik ben te laat geweest met geld omwisselen. Ik dacht dat dat a la minute wel kon bij die wisselkantoren.
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:40:25 #35
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_70341862
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:29 schreef The_stranger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Beetje groot plaatje, maar maakt duidelijk dat er slechts een band bewolking ligt boven midden Europa, echter dat gaat niet hoger dan 38.000 voeten, en hoogstwaarschijnlijk vliegt je vliegtuig net iets hoger. Hetzelfde geldt voor de pluk in de buurt van Griekenland. Ook zijn er geen straalstromen welke turbulentie kunnen veroorzaken.

Voor de rest kun je hier de weersvoorspelling van Tel Aviv (ervan uitgaande dat je op dit vliegveld aankomt) lezen"
[..]

Dus bijna windstil, wel wat kans op mist of lage bewolking, maar dat zorgt voor een rustige vlucht.

De voorspelling van Amsterdam mag je zelf opzoeken, maar het mag duidelijk zijn dat ook daar de lucht redelijk rustig is...
Dankje voor deze info. De plaatjes interpreteren lukt me prima, maar bestaat dergelijke info ook voor Afrika? Binnenkort vlieg ik DUS-DXB-JNB en ik vind het plezant op voorhand eens te kijken hoe het weer zal zijn tijdens de vlucht..

Bij voorbaat dank!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_70342107
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De controle van de 1 stuks regel is echt enorm soepel juist tegenwoordig. Zeker sinds veel maatschappijen officieel weer 2 stuks toe zijn gaan laten is het bij de rest ook heel relaxed. Ik vlieg vrij veel (2 retourtjes per week ofzo) en reis altijd met 2 stuks handbagage, beide van maximaal formaat. Nooit problemen.
Twee "grote koffertjes" om het maar even zo te noemen? En daar doen ze niet moelijk over? Waar vlieg je mee? En van welk vliegveld?

Een tijdje terug hadden ze bijv. bij Eindhoven een of andere miep neergezet die mensen nog voor het langs de douane gaan op het hart drukten dat hun twee stuks handbagage toch echt tot één stuks moesten worden verenigd, toen ik mijn schoudertas half in mijn koffer had gepropt kreeg ik te horen "dat het zo goed was", ik liep er langs, haalde de tas er weer uit en klaar. Hoe suf.

Kan zijn dat dat iemand van Ryanair was hoor die ze daar hadden neergezet en dat ze dat alleen zegt bij mensen die met Ryanair vliegen. Wat ik me trouwens wel afvraag is of zo iemand de bevoegdheid heeft om jou tegen te houden als je met 2 tassen langs de douane wil.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70345798
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Twee "grote koffertjes" om het maar even zo te noemen? En daar doen ze niet moelijk over? Waar vlieg je mee? En van welk vliegveld?

Een tijdje terug hadden ze bijv. bij Eindhoven een of andere miep neergezet die mensen nog voor het langs de douane gaan op het hart drukten dat hun twee stuks handbagage toch echt tot één stuks moesten worden verenigd, toen ik mijn schoudertas half in mijn koffer had gepropt kreeg ik te horen "dat het zo goed was", ik liep er langs, haalde de tas er weer uit en klaar. Hoe suf.

Kan zijn dat dat iemand van Ryanair was hoor die ze daar hadden neergezet en dat ze dat alleen zegt bij mensen die met Ryanair vliegen. Wat ik me trouwens wel afvraag is of zo iemand de bevoegdheid heeft om jou tegen te houden als je met 2 tassen langs de douane wil.
Zoals ik al aan gaf, ik vlieg van alles en naar verschillende locaties. Eigenlijk alle grote airlines in Europa in ieder geval al gehad dit jaar. Maar goed, dat doet iedereen bij ons, het is tegenwoordig gewoon geen echt probleem meer. Ik vlieg zelf met het maximale formaat rolkoffer en daarbij afwisselend een klein zakenkoffertje, een grote kledingtas (en dan heb ik het over 3 pakken) of een sporttas (die net zo groot is als het rolkoffertje). Nooit gezeur.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70348791
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zoals ik al aan gaf, ik vlieg van alles en naar verschillende locaties. Eigenlijk alle grote airlines in Europa in ieder geval al gehad dit jaar. Maar goed, dat doet iedereen bij ons, het is tegenwoordig gewoon geen echt probleem meer. Ik vlieg zelf met het maximale formaat rolkoffer en daarbij afwisselend een klein zakenkoffertje, een grote kledingtas (en dan heb ik het over 3 pakken) of een sporttas (die net zo groot is als het rolkoffertje). Nooit gezeur.
Ik vind eigenlijk dat mensen die met zoveel handbagage reizen het wel een beetje voor de anderen verpesten. De vliegtuigen bij sommige maatschappijen zitten bomvol, stewardessen lopen met koffers te slepen etc.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70348880
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:04 schreef ekster23 het volgende:
Ik kan toch met mijn wereldpas gewoon in Israel pinnen, want ik ben te laat geweest met geld omwisselen. Ik dacht dat dat a la minute wel kon bij die wisselkantoren.
Jahoor, op Tel Aviv airport hangt er bij de bagageband area een pinautomaat. (Tenminste, de laatste keer dat ik er was een paar jaar geleden), konden daar gewoon pinnen tijdens het wachten op de bagage.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70348907
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:05 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat mensen die met zoveel handbagage reizen het wel een beetje voor de anderen verpesten. De vliegtuigen bij sommige maatschappijen zitten bomvol, stewardessen lopen met koffers te slepen etc.


Ten eerste vlieg ik bijna altijd business class en is daar toch voldoende ruimte, ten tweede hoef ik zelden echt te zoeken voor ruimte, het past altijd wel. Ik heb gewoon geen zin om elke keer op de bagage te wachten, ik reis al zoveel, dan wil je alles gewoon een beetje vlot doen.

Daarbij is het gewoon toegestaan, dus waarom zou ik het dan "verpesten"? Regels zijn regels, ik volg ze gewoon.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70353149
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Ten eerste vlieg ik bijna altijd business class en is daar toch voldoende ruimte,
Ah ok, dit werpt wel een ander licht op je posting over de toegestane handbagage. In Business Class mag je als regel al meer handbagage meenemen en bovendien wordt het makkelijker toegestaan als je er toch boven zit; inderdaad is er voldoende ruimte in de bagagebakken van businessclass.

De meeste nederlanders vliegen echter economy class en dan specifiek KLM en Easyjet. Die laten 1 stuks handbagage toe. Onder andere British Airways laat nu 2 stuks toe, maar voor zover ik weet is het de bedoeling dat het tweede stuk aanmerkelijk kleiner is dan de bekende afmeting, bijvoorbeeld een aktentas of laptoptas.

Ik heb regelmatig gezien dat het gate personeel aangeven dat een vliegtuig vol zit en dat daarom de handbagage regels worden gehandhaafd.
pi_70353214
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:34 schreef jaco het volgende:

[..]

Ah ok, dit werpt wel een ander licht op je posting over de toegestane handbagage. In Business Class mag je als regel al meer handbagage meenemen en bovendien wordt het makkelijker toegestaan als je er toch boven zit; inderdaad is er voldoende ruimte in de bagagebakken van businessclass.

De meeste nederlanders vliegen echter economy class en dan specifiek KLM en Easyjet. Die laten 1 stuks handbagage toe. Onder andere British Airways laat nu 2 stuks toe, maar voor zover ik weet is het de bedoeling dat het tweede stuk aanmerkelijk kleiner is dan de bekende afmeting, bijvoorbeeld een aktentas of laptoptas.

Ik heb regelmatig gezien dat het gate personeel aangeven dat een vliegtuig vol zit en dat daarom de handbagage regels worden gehandhaafd.
Zoals ik al aan gaf, vlieg ik vaak Business, niet altijd. Maar goed, ik heb er dus nooit problemen mee. Ook niet met easyjet, enz...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 25 juni 2009 @ 11:41:23 #43
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_70353354
Als ik voor werk op reis ga heb ik wel meer dan één stuk handbagage bij me. Laptoptas vol met troep en een grote tas waarin ik mijn camera, leesmateriaal en slaapzak/trui heb zitten. Soms koop ik ook nog wat dingen op Schiphol en dan heb ik dus drie tassen bij me. In de 4 jaar dat ik zo reis heb ik nog niet één keer gehad dat er een probleem van werd gemaakt (economy) en ik heb ook niet de indruk dat ik ooit problemen heb veroorzaakt voor mijn medepassagiers. Natuurlijk moet je wel een beetje flexibel zijn: niet eisen (dat doen mensen echt! ) dat je bagage in de bak boven je hoofd komt bijvoorbeeld. Slaapzak etc ligt meestal op mijn stoel of aan mijn voeten, dus dat scheelt weer ruimte in de bak. Al met al denk ik dat ik nog erg beschaafd ben als ik zie wat sommige mensen meeslepen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_70353428
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:40 schreef Masanga het volgende:

[..]

Dankje voor deze info. De plaatjes interpreteren lukt me prima, maar bestaat dergelijke info ook voor Afrika? Binnenkort vlieg ik DUS-DXB-JNB en ik vind het plezant op voorhand eens te kijken hoe het weer zal zijn tijdens de vlucht..

Bij voorbaat dank!
Op deze site kun je het een en ander vinden. Voor Afrika, klik dan op Europe & Africa Prog onder 2. Mercator

Mocht dit niet werken, dat soort kaarten heten "significant weather charts", als je zoekt op die term en eventueel een werelddeel (Europe, Africa, etc) dan vind je ze vrij snel. Check dan wel even de geldigheid (links onder of rechts boven, de datum en tijd)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_70355520
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:36 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zoals ik al aan gaf, vlieg ik vaak Business, niet altijd. Maar goed, ik heb er dus nooit problemen mee. Ook niet met easyjet, enz...
Het is niet mijn bedoeling om je ervaringen in twijfel te trekken. Ik wilde alleen mijn eigen ervaringen toevoegen. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat het gate personeel je voor het beklimmen van de trap verzoekt om de grotere items op een kar te leggen. Die krijg je dan bij aankomst als eerste weer terug.

Ik weet niet waarom dit de ene keer wel en de andere keer niet gebeurt. Misschien als de gate crew inschat dat de reizigersgroep in totaal teveel handbagage bij zich heeft ? Ik heb trouwens ook regelmatig meegemaakt dat de cabin crew in het toestel alsnog handbagage inneemt om 'beneden' op te bergen, omdat het duidelijk teveel of te groot is.

Sommige reizigers worden daardoor verrast en gaan panisch hun spulletjes tussen de tassen herverdelen. Als je weet dat je eigenlijk teveel hebt, is het daarom handig om tevoren te bedenken welke items je afgeeft en ook om je persoonlijke gegevens aan al je bagage items te labelen.
pi_70356609
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:44 schreef jaco het volgende:

[..]

Het is niet mijn bedoeling om je ervaringen in twijfel te trekken. Ik wilde alleen mijn eigen ervaringen toevoegen. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat het gate personeel je voor het beklimmen van de trap verzoekt om de grotere items op een kar te leggen. Die krijg je dan bij aankomst als eerste weer terug.

Ik weet niet waarom dit de ene keer wel en de andere keer niet gebeurt. Misschien als de gate crew inschat dat de reizigersgroep in totaal teveel handbagage bij zich heeft ? Ik heb trouwens ook regelmatig meegemaakt dat de cabin crew in het toestel alsnog handbagage inneemt om 'beneden' op te bergen, omdat het duidelijk teveel of te groot is.

Sommige reizigers worden daardoor verrast en gaan panisch hun spulletjes tussen de tassen herverdelen. Als je weet dat je eigenlijk teveel hebt, is het daarom handig om tevoren te bedenken welke items je afgeeft en ook om je persoonlijke gegevens aan al je bagage items te labelen.
Het kan vele redenen hebben. Ten eerste is het vervelend om het als gate medewerker zelf te moeten doen, dus kun je het ook gewoon doorlaten en wordt het bij het vliegtuig wel gedaan. Verder kan het zijn dat er inderdaad een inschatting gedaan wordt, of dat er een ander type vliegtuig staat. Sommige vliegtuigen hebben nu eenmaal veel meer ruimte dan anderen. Soms is het een communicatiefout of bedriegen de passagiers de boel bij check-in en denken ze aan de gate dat het door de check-in is goedgekeurd en laten ze die 22 tassen dus door...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_70368459
Volgens mij heb ik iets stoms gedaan...

Ik wou al woensdag boeken op cheaptickets.nl, maar niet gedaan omdat we (een vriend) er van uit gingen dat het wel goedkoper zal worden. Aangezien we zaterdag gaan, wou ik vandaag toch gaan boeken op cheaptickets.nl. Wat ik dus niet wist, is dat je binnen 2 dagen niet online kan boeken (geen Ideal). Ik in paniek zoeken naar andere sites en jawel bij vliegtickets.nl kan je wel nog online boeken. Ik heb net via Ideal betaald (tevens een reserveringsbevestiging gekregen op mijn mail), maar krijg ik die e-tickets wel nog op tijd?? Ik kan zaterdagmorgen nog wel beschikken over internet, maar daar nu niet meer. Zaterdagmiddag heb ik niks aan....

Iemand ervaring met vliegtickets.nl en Ideal betalen + e-ticket ontvangen? Ik heb dus met Ideal betaald dus ik neem aan dat ze de betaling al hebben (en anders morgen rond 12:00 ofzo wel). Dus die tickets zouden ze in principe ook morgen kunnen mailen...

Vliegtuig vertrekt zaterdag om 19:00.
pi_70368603
Die bevestiging is dus je ticket he..
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_70369457
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 19:31 schreef Thetallguy het volgende:
Die bevestiging is dus je ticket he..
Nee hoor, mijn reserveringsbevestiging is niet mijn e-ticket.

Ik heb net geprobeerd om weer een reis te boeken (uiteraard niet echt) en dit staat er dan bij het invullen van de gegevens (naam, geboortedatum, adres etc.)
quote:
U ontvangt twee aparte emails:

De eerste e-mail die u ontvangt is de bevestiging van uw reservering. Deze ontvangt u direct na uw online reservering.
De tweede e-mail ontvangt u binnen twee werkdagen na betaling. Dit is uw e-ticket. (Wat is een E-Ticket?)
Had ik het de eerste keer toch goed gelezen, nu maar wachten op de e-tickets.
pi_70369644
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 19:58 schreef Eppie_NL het volgende:

[..]

Nee hoor, mijn reserveringsbevestiging is niet mijn e-ticket.

Ik heb net geprobeerd om weer een reis te boeken (uiteraard niet echt) en dit staat er dan bij het invullen van de gegevens (naam, geboortedatum, adres etc.)
[..]

Had ik het de eerste keer toch goed gelezen, nu maar wachten op de e-tickets.
Vreemd dat dat zo lang duurt dan. Bij een betaling via iDeal komt er in principe gelijk autorisatie binnen en kan het ticket geprint en verstuurd worden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')