abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 22 juni 2009 @ 21:56:53 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70270404
Deze lijst is een momentopname. Lees en bekijk de rest van deze topic voor actuele zaken. Wijzigingen worden wel zo veel mogelijk bijgewerkt. De laatste wijziging vond plaats op de hieronder genoemde datum.

Het is momenteel een turbulente tijd in de financiële wereld. De lijstjes hieronder geven wel zo veel mogelijk de actuele rentestand weer, echter de tekst in deze OP kán verouderd zijn als gevolg van nieuwe ontwikkelingen.

Vervolg van:
Banken met hoge rente #22




Rekeningen ZONDER BEPERKENDE VOORWAARDEN:


..

Rekeningen MET MAANDELIJKSE INLEG*:


* Als je in een maand minder dat het minimum inlegt, krijg je soms een lagere rente. Meer inleggen is niet mogelijk. Opnemen heeft over het algemeen geen invloed op het rentepercentage (controleer dit wel per rekening voor je hem opent!)

..

Rekeningen MET VASTE LOOPTIJD EN VASTE RENTE:


..

Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN:


..

JEUGD-Spaarrekeningen:


..

Belastingdienst (heffingsrente):
Speciaal voor de mensen die graag "sparen" via de Belastingdienst.



Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele). In de euro-landen geldt nu een minimale garantie van 50.000 euro (in Nederland en België dus 100.000 euro). Inmiddels is in Europa afgesproken dat eind 2010 alle lidstaten verplicht een dekking bieden van 100.000 euro.


Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Yield-curve voor Staatsobligaties per 22 juni 2009**:


** Bovenstaande yield-curve wordt niet automatisch geüpdate. De meest aktuele grafiek is hier te vinden: www.bloomberg.com -> market data -> rates & bonds -> Germany

Actuele rente van de Europese Centrale Bank:


Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Beleggen & aandelen deel 30

De kleine lettertjes:
1. Deze OP vind je hier
2. TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
3. Alle informatie in deze OP is onder voorbehoud
4. De meest actuele informatie is altijd op de website van de bank te vinden
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_70270468
Laatste berichten uit vorige topic:
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Om de een of andere vage reden zijn ze niet in staat om mijn ABN rekening te verifieren. ABN of all banks !!!! Moet ik nu dus een bankafschrift gaan opsturen.

Ik ben al sinds woensdag bezig om een rekening te openen. Wat ook leuk was, was dat het inloggen wel heel erg overgevoelig is; je bent een kwartier bezig om namen en postcode precies zo te typen dat het systeem je herkent. Zelfde probleem bij het password, dat bij het resetten OOK weer absurd moeilijk deed bij het antwoord op mijn 'vraag' waarvan ik het antwoord echt gegarandeerd zeker wel weet.
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:50 schreef TeleluvR het volgende:
Ik heb gewoon 1 euro overgemaakt en klaar was de verificatie!
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, ik het dat dus ook gedaan en vervolgens raakten ze in de war of zo. Die ABN rekening is overigens wel een en/of rekening.

Wat het natuurlijk extra absurd maakt is dat juist een ABN rekening dit probleem heeft bij een volle ABN dochter.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 22 juni 2009 @ 22:00:39 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70270591
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:40 schreef Omniej het volgende:

[..]

Vreemd zeg.

Dit zie ik:

[ afbeelding ]
Interessant dit!
Misschien staat er een of andere cookie op je PC, of 'weet' google dat je al een rekening daar hebt ofzo en laten ze dan een lagere rente zien. Eigenlijk moeten we dit uitzoeken totdat we er het fijne van weten
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 22 juni 2009 @ 22:02:06 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70270661
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Interessant dit!
Misschien staat er een of andere cookie op je PC, of 'weet' google dat je al een rekening daar hebt ofzo en laten ze dan een lagere rente zien. Eigenlijk moeten we dit uitzoeken totdat we er het fijne van weten
Ik gok op gewoon stomweg filecache van de webbrowser...
censuur :O
  maandag 22 juni 2009 @ 22:09:46 #5
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70271042
Bijna alles tussen de 3 en 4%, daar doe ik het echt niet voor hoor
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70271113
En wat ga je dan doen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70271241
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:09 schreef Rosbief het volgende:
Bijna alles tussen de 3 en 4%, daar doe ik het echt niet voor hoor
Nou, sinds die hufters van de Rabobank stiekem de rente elke maand aan het verlagen zijn, ben ik blij dat ik nu m'n geld bij Moneyou heb gedumpt. De huidige rente op m'n Rabo spaarrekening is inmiddels gedaald naar 1,9%.

Ik heb er geen cent meer op laten staan in ieder geval.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:15:50 #8
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70271340
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:13 schreef Omniej het volgende:

[..]

Nou, sinds die hufters van de Rabobank stiekem de rente elke maand aan het verlagen zijn, ben ik blij dat ik nu m'n geld bij Moneyou heb gedumpt. De huidige rente op m'n Rabo spaarrekening is inmiddels gedaald naar 1,9%.

Ik heb er geen cent meer op laten staan in ieder geval.
Nou dan zijn ze je gruwelijk aan het naaien want ik krijg gewoon nog 3,6% bij Rabo. En voor 0,4% extra ga ik echt niet overstappen naar allerlei obscure banken.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70271350
Rabo kan nog lager lenen, ze hebben letterlijk niks aan je geld
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 22 juni 2009 @ 22:16:29 #10
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_70271377
En ik tvp weer mee... tot september blijven mn bedragen stabiel... hoewel ik na 7 juli gewoon de 1000 euro weer van moneyou haal en doorzet naar Centraal Beheer Maar wil natuurlijk wel weten hoe de rentes lopen
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 22 juni 2009 @ 22:21:13 #11
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70271611
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik gok op gewoon stomweg filecache van de webbrowser...
Jammer, ik had zin in een Alu hoedjes topic
Misschien kan de Fok-er die 4,25% zag even z'n cache legen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_70271652
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:15 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Nou dan zijn ze je gruwelijk aan het naaien want ik krijg gewoon nog 3,6% bij Rabo. En voor 0,4% extra ga ik echt niet overstappen naar allerlei obscure banken.
Die 3,6% krijg ik allang niet meer... Sinds ruim een half jaar ofzo doen ze de rente elke maand met enkele tiende procentpunten omlaag. (op dit moment is de basisrente 1,9% en de bonusrente 0,6%)

Maar zelfs als ze me aan het naaien zijn, boeit het me eigenlijk niet. Geld staat er toch niet meer op.

Iets van twee dagen nadat ik m'n geld eraf had gehaald, kreeg ik 'toevallig' nog wel een mailtje van ze, waarin ze me vertelden wat de voordelen van Rabo spaarrekeningen zijn.

Edit: En oh, als ik nog 3,6% had gekregen bij de Rabo, was ik ook niet overgestapt hoor. Maar van 1,9% bij de Rabo naar 4,0% bij Moneyou is meer dan een verdubbeling, dus dat is toch aardig de moeite waard. En obscuur is die bank sowieso niet natuurlijk... Of je moet ABN al als een obscure bank beschouwen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 22 juni 2009 @ 22:25:43 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70271818
Rabo Loyaal is nog steeds 3,4%.
Net niet luizig genoeg om over te stappen op iets anders.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 22 juni 2009 @ 22:25:48 #14
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_70271821
Rabo zakt naar historische rente, me dunkt!
  maandag 22 juni 2009 @ 22:27:17 #15
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70271884
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:22 schreef Omniej het volgende:

[..]

Die 3,6% krijg ik allang niet meer... Sinds ruim een half jaar ofzo doen ze de rente elke maand met enkele tiende procentpunten omlaag. (op dit moment is de basisrente 1,9% en de bonusrente 0,6%)
Heb het even opgezocht en het is 3,4% (loyaalsparen), bonussparen is idd 2,5%. Maar dan vind ik het verschil nog te klein om over te stappen, zul je zien dat ze bij Moneyou na een maand ook weer zakken
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70271922
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:25 schreef TeleluvR het volgende:
Rabo zakt naar historische rente, me dunkt!
Logisch
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70272003
Ik krijg ook nog steeds 4,25%!

  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 22 juni 2009 @ 22:35:11 #18
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_70272272
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:29 schreef DonJames het volgende:
Ik krijg ook nog steeds 4,25%!

[ afbeelding ]
ik krijg nix... abootje
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 22 juni 2009 @ 22:39:43 #19
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_70272476
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:29 schreef DonJames het volgende:
Ik krijg ook nog steeds 4,25%!

[ afbeelding ]
Wedden van niet!
  maandag 22 juni 2009 @ 22:39:53 #20
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70272485
Wat is dit bij Moneyou?
http://www.moneyou.nl/Sparen/Sparen_Vast.htm
Spaargeld 2 jaar vastzetten voor 2,75%, terwijl je bij vrij opneembaar 4,25% krijgt? Iets klopt hier niet
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 22 juni 2009 @ 22:41:43 #21
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_70272569
TVP (vlug voor de volgende crash )
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 22 juni 2009 @ 23:49:03 #22
1234 HiZ
Istanbullu
pi_70275517
Ik heb een klein beetje inkomen in Turkije en ik probeer daar langzaam wat spaargeld op te bouwen. Dat gaat mondjesmaat omdat ik het geld ook vaak gewoon gebruik voor uitgaven aan mijn huis daar. Maar goed, ALS het lukt om het geld op een automatisch verlengend eenmaands deposito bij de HSBC te houden krijg ik 8,75% op jaarbasis. Helaas word ik altijd wel een beetje nerveus van het feit dat het turkse lira's zijn, want je weet nooit wanneer die munt weer in een crisis raakt.
pi_70277548
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:27 schreef Rosbief het volgende:
Heb het even opgezocht en het is 3,4% (loyaalsparen), bonussparen is idd 2,5%. Maar dan vind ik het verschil nog te klein om over te stappen, zul je zien dat ze bij Moneyou na een maand ook weer zakken
Mja, ik heb dus dat Bonussparen.

Die 2,5% is overigens een lokkertje natuurlijk; de basisrente is namelijk 1,9%. Dan heb je nog wel die bonusrente van 0,6%, maar in de praktijk zul je die waarschijnlijk nooit halen... In feite haal je die 2,5% rente alleen maar als je totaal niet aan de rekening komt. Zodra je er geld vanaf haalt, óf er geld bij stort, komt de werkelijke rente gewoon lager uit dan die 2,5%.

Doe mij dan maar Moneyou, waar je gewoon hoe dan ook 4% over je geld krijgt, zonder gezeik met bonusrentes en weet ik veel wat. (óf inderdaad Rabo Loyaal, maar ja, als je toch overstapt kun je net zo goed die met de hoogste rente pakken - Moneyou in mijn geval )
pi_70281454
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Interessant dit!
Misschien staat er een of andere cookie op je PC, of 'weet' google dat je al een rekening daar hebt ofzo en laten ze dan een lagere rente zien. Eigenlijk moeten we dit uitzoeken totdat we er het fijne van weten
Op de horizontale banner staat 4,25% en op de verticale 4,00% bij mij.
Het bestand van de horizontale banner verloopt op 29 juni (bij mij) dus lijkt me een soort cacheprobleem
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 23 juni 2009 @ 10:48:44 #25
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70282663
Eigenlijk moet je gewoon op hoge poten die 4,25% gaan eisen van Moneyou. Ben je volgens de Nederlandse wet niet gewoon verplicht te leveren voor de prijs waarmee je adverteert? (Al heeft Moneyou natuurlijk het recht om de rente dan de volgende dag meteen te verlagen naar 4,00%, het is immers variable rente . Maar het gaat om het idee...)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')