abonnement Unibet Coolblue
pi_70268499
Hallo,

Ik wil mijn buitenmuur laten impregneren en heb deze klus op werkspot aangeboden, wat te verwachten was is dat er en behoorlijk prijsverschil zit tussen de aannemers die de klus willen doen.

zeg maar tussen de 500 en 1100 euro, voor precies hetzelfde werk. (reinigen+impregneren)

Wat ik me dus afvraag is of er veel verschil zit tussen de verschillende impregneer middelen die worden gebruikt ?

Uiteraard verwacht ik een mooi resultaat en hoop er heel lang plezier van te hebben. ondanks dat de meeste bedrijven wel 10 jaar garantie geven vroeg ik me af of ik nog ergens anders rekening mee moet houden ?
  FOK!fotograaf maandag 22 juni 2009 @ 21:59:28 #2
17893 Forno
pi_70270527
Ik zou zeggen, bel of mail de betreffende aannemers en vraag welke materialen ze gebruiken.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:01:25 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70270629
Is je gevel al schoongemaakt? Voegwerk al in orde?
Ga zeer zeker referentieprojecten bekijken van de aanbieders. Er zijn zeeer verschillende meningen over de kwaliteit van werk via werkspot.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70271135
Als je gevel wordt geïmpregneerd gebeurt dat meestal met een siloxaan, als voorbeeld kun je op de site van www.metzger.nl zoeken op Hamoline. Dat is een soort dunne siliconenolie. Voordeel is dat je gevel echt waterafstotend wordt, nadeel is dat het op den duur iets meer vuil aan kan trekken.
Maar wat het belangrijkst is, is dat de ondergrond goed is, dus goed schoongemaakt en het voegwerk goed. Als een slecht voeg vol zit met Hamoline, hecht de nieuwe cement er niet meer op. Dus, voordat ze gaan impregneren, kijk heel goed naar je gevel.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_70272502
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:15 schreef Piet200 het volgende:
Hallo,

Ik wil mijn buitenmuur laten impregneren en heb deze klus op werkspot aangeboden, wat te verwachten was is dat er en behoorlijk prijsverschil zit tussen de aannemers die de klus willen doen.

zeg maar tussen de 500 en 1100 euro, voor precies hetzelfde werk. (reinigen+impregneren)

Wat ik me dus afvraag is of er veel verschil zit tussen de verschillende impregneer middelen die worden gebruikt ?

Uiteraard verwacht ik een mooi resultaat en hoop er heel lang plezier van te hebben. ondanks dat de meeste bedrijven wel 10 jaar garantie geven vroeg ik me af of ik nog ergens anders rekening mee moet houden ?
Waarom wil je je gevel impregneren. Er is hier al een ander topic over gevelreiniging en impregneren. Ik zou daar eerst even door kijken want er staat geloof ik redelijk veel info in.
pi_70278855
Ik heb in de opdracht vermeld dat ik de gevel wil laten reinigen en impregneren, alleen schijnen er ook grote verschillen te zitten in de manier van reinigen.

Ik heb last van doorslaand vocht, dit uit zich in vochtplekken op het behang in m'n woonkamer en is niet erg fraai.

Er is een bedrijf langs geweest die heeft geconstateerd dat het om doorslaand vocht betreft en heeft daarvoor een offerte uitgebracht. Echter wil ik een beetje vergelijkings materiaal qua prijs e.d.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 08:59:29 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70279888
Dan ga ik ervan uit dat je een steense muur hebt, dus zonder spouw.
Wat je (ook/verder/anders) kunt doen, is een geisoleerde voorzetwand aan de binnenkant maken.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70299750
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:59 schreef error_404 het volgende:
Dan ga ik ervan uit dat je een steense muur hebt, dus zonder spouw.
Wat je (ook/verder/anders) kunt doen, is een geisoleerde voorzetwand aan de binnenkant maken.
Daarmee los je het doorslaand vocht niet op en maak je het probleem alleen maar erger doordat het eventuele vocht wat doorslaat opgesloten blijft.
pi_70299982
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:59 schreef error_404 het volgende:
Dan ga ik ervan uit dat je een steense muur hebt, dus zonder spouw.
Wat je (ook/verder/anders) kunt doen, is een geisoleerde voorzetwand aan de binnenkant maken.
Dat hoeft niet persé. Mijn vader had het bij zijn huis ook, gewoon bij een spouwmuur.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 20:28:08 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70300983
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:57 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
Daarmee los je het doorslaand vocht niet op en maak je het probleem alleen maar erger doordat het eventuele vocht wat doorslaat opgesloten blijft.
Dan heb jij geen bouwkunde gestudeerd...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 23 juni 2009 @ 21:03:29 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70302616
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:15 schreef Piet200 het volgende:
Ik heb in de opdracht vermeld dat ik de gevel wil laten reinigen en impregneren, alleen schijnen er ook grote verschillen te zitten in de manier van reinigen.

Ik heb last van doorslaand vocht, dit uit zich in vochtplekken op het behang in m'n woonkamer en is niet erg fraai.

Er is een bedrijf langs geweest die heeft geconstateerd dat het om doorslaand vocht betreft en heeft daarvoor een offerte uitgebracht. Echter wil ik een beetje vergelijkings materiaal qua prijs e.d.
Dat kan komen door bv. slechte voegen of het niet hebben van een spouw.

Hoe is de staat van de voegen? Wat voor voeg is het? Als het een gewone platvolvoeg is zijn de kosten voor het opnieuw voegen ook wel te overzien (zeker met de aankomende werkloosheids stijging in de bouw).

Met als motto; als je het doet, doe het dan goed en compleet.

Ook tijdens het reinigen kunnen voegen beschadigd raken. Reinigen gaat meestal met zandstralen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70304538
Er zou wel een spouw zijn echter is deze niet zo netjes gemaakt waardoor er 'veel' verbindingen zijn tussen buiten en binnenmuur (van horen zeggen, ik weet het zelf niet precies)

Ik heb ook via werkspot contact gezocht met een paar bedrijven om te vragen of het ook nodig is om opnieuw te laten voegen, aan de hand van bijgevoegde foto werd er gezegd dat dit niet nodig is.

Terwijl een ander bedrijf me direct mailde dat ze hadden gezien (op de foto) dat de voegen er ook niet zo best aan toe waren en dat ze die voor een x bedrag ook gelijk vervangen.

Kan iemand bevestigen dat de voegen wel of niet goed zijn ?

het reinigen van de gevel word ook op verschillende manieren gedaan, een paar bedrijven gaven aan dat ze dat met warm water doen met een hogedruk reiniger, is zandstralen beter ?

http://img194.imageshack.us/img194/7030/dsc06273.jpg
(even geduld hebben met laden, hij is 4,5 mb groot. maar dan kan je zelf in zoomen en de voegen
bekijken)
pi_70304927
De zijgevel ziet er volgens mij (vanuit deze hoek) nog wel aardig uit, maar de voorgevel zou opnieuw gevoegd kunnen worden.
Kan zijn dat de zijgevel niet beter is, maar op de foto is dat helaas niet te zien.

Is dit een jaren-50 huis?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:57:05 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70307353
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:48 schreef Piet200 het volgende:
het reinigen van de gevel word ook op verschillende manieren gedaan, een paar bedrijven gaven aan dat ze dat met warm water doen met een hogedruk reiniger, is zandstralen beter ?
Met warm water en een hogedrukspuit kun je zelf ook toch?

Zandstralen is imo beter. Feitelijk wordt het vuil er afgeslepen en worden je stenen als nieuw. Een resultaat dat je met een hogedrukspuit lang niet altijd kunt behalen.

Kun je ook iets roepen over de prijzen in je offertes? Voor de crisis was een all in prijs (uitslijpen/hakken, reinigen en voegen + impregneren) van rond de ¤ 40-45 per m2 al redelijk normaal. Dat zou nu nog lager kunnen zijn.

Overigens kun je impregneren ook heel goed zelf doen. Met zo een hogedrukspuit die je ook gebruikt om onkruid te besproeien en een lange ladder bv. Of zelfs met een zachte borstel en een emmer desnoods.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:59:26 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70307455
Op de foto ziet het er niet heel erg slecht uit, maar dat is op basis van de foto.

Je hebt een hoekhuis (ik ook, maar bij mij doet mijn schoonpa het gratis ) wat het hele geintje meteen een stuk duurder maakt. Anders had ik direct gezegd ook de voegen mee te nemen. Dan is alles meteen lekker gedaan voor pak em beet 500 extra. Nu komt die hele zijkant erbij.....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70317456
M'n huis is uit '74.

Zelf had ik ook het idee dat ik het zelf ook wel kan doen als er voor het reinigen een hogedruk reiniger word gebruikt, aangezien dat in de prijzen niet word vermeld heb ik dat nagevraagd.

Daarom vind ik het moeilijk om prijzen via werkspot te vergelijken, ten eerste omdat ik niet weet wat voor impregneer middel er word gebruikt, ik kan me zo voorstellen dat daar ook behoorlijke verschillen in zitten.
ten 2e omdat niet werd vermeld hoe de reininging word gedaan, daarnaast zit er ook verschil in de garantie termijn. over het algemeen geven de duurdere bedrijven 10 jaar garantie tegen andere die 5 jaar geven.

Ondanks dat de foto een beetje schuin vanaf de voorkant is genomen gaat het me hoofdzakelijk om de zijgevel, daarnaast wil ik ook in iedergeval een stuk van de voorgevel geimpregneerd hebben (misschien is het beter om deze helemaal te laten meenemen)

een paar vragen die bij mij nog niet opgehelderd zijn :

Voor het reinigen van de gevel is dus zandstralen het beste ?
Zitten er veel verschillen tussen diverse impregneer middelen ?
Adviseren jullie om de voegen te laten vervangen ? (in het kader van als het toch allemaal moet gebeuren dan maar gelijk goed ?)

Na hoeveel jaar moet ik denken aan het opnieuw impregneren ? of ligt dat aan de kwaliteit van het gebruikte middel ?
pi_70319222
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:28 schreef error_404 het volgende:

[..]

Dan heb jij geen bouwkunde gestudeerd...
Ik wel en ik weet ook dat Walter-Ego in deze gelijk heeft. Een geïsoleerde voorzetwand aan de binnenzijde is een prima oplossing tegen condensvocht e.d., alleen doorslaand vocht is een heel ander verhaal.

Voor het reinigen van de gevel is zandstralen inderdaad het beste, alleen meestal is het niet nodig. Met een goede hogedrukspuit kan je het prima zelf.
Ja er zitten verschillen tussen diverse impregneermiddelen, wat deze zijn zou ik je niet kunnen vertellen.

Je voegen vervangen hangt er helemaal van af in welke staat deze zich bevinden. Zitten ze er op het zicht gewoon goed en gelijk in? Kan je ze er met je vinger uitpeuteren?
Als ze er goed in lijken te zitten en je ze er niet uit kan peuteren zonder gereedschap is het waarschijnlijk niet nodig. (Op de foto lijkt het net alsof het onderste deel al eens opnieuw gevoegd is?)

Om de hoeveel jaar je opnieuw moet impregneren? Dit ligt minder bij de kwaliteit van het gebruikte middel dan aan hoe goed het aangebracht is. Als het goed aangebracht is hoef je je er minstens 15 jaar niet meer druk over te maken.
I believe in God, only I spell it Nature. "Frank Lloyd Wright"
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:13:58 #18
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_70319482
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:06 schreef Brutus.nl het volgende:
[..]
Ik wel en ik weet ook dat Walter-Ego in deze gelijk heeft. Een geïsoleerde voorzetwand aan de binnenzijde is een prima oplossing tegen condensvocht e.d., alleen doorslaand vocht is een heel ander verhaal.
let me guess, je bent begin 20 en tekenaar bij een aannemer oid?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_70320105
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:13 schreef error_404 het volgende:

[..]

let me guess, je bent begin 20 en tekenaar bij een aannemer oid?
Redelijke gok (of zit je in mijn profiel te spieken?), alleen het beroep klopt niet.

Ervan uitgaande dat jouw (of moet ik U zeggen? ) leeftijd en beroep wel kloppen.
Weet je dat met het plaatsen van een voorzetwand aan de binnenzijde het vochtprobleem alleen verplaatst wordt en niet opgelost. Er geheel van uitgaande dat het inderdaad om doorslaand vocht gaat.
I believe in God, only I spell it Nature. "Frank Lloyd Wright"
pi_70321835
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:28 schreef error_404 het volgende:

[..]

Dan heb jij geen bouwkunde gestudeerd...
MTS+HTS+TU renovatie en reeds enkele jaren werkzaam in de renovatiesector.

Als het een klein beetje doorslaand vocht is kan je het nog wel opvangen, mits je je voorzetwand goed ventilerend uitvoert. Ik heb echter diverse projecten gezien waarbij een voorzetwand geplaatst is welke het vocht opsloot. In één project was ook dampdicht stucwerk toegepast. Het resultaat was onthechtend stucwerk en schimmelgroei achter de voorzetwand. In een ander project speelde optrekkend vocht een probleem, wat ook achter een voorzetwand weggewerkt was. Het resultaat daar (over wel een lange termijn) was het desintegreren van de bakstenen: deze kon ik op sommige punten over 2 cm diepte met m'n handen wegkrabben. Niet handig bij een draagmuur... In beide voorbeelden heeft het toepassen van een voorzetwand het probleem alleen maar erger gemaakt.

Ik zie trouwens in je profiel dat je architect bent. Opgeleid op de TU (Delft of Eindhoven?) en actief in nieuwbouw?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')