abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_70232401
Ik heb even een volgende vraag.

Ik heb in december mijn nieuwbouw appartementje opgeleverd gekregen. En woon er ook al in sinds 1 januari officieel.

Nu is er alleen sinds de oplevering al het een en ander mis. Wat tot op heden niet opgelost is.
Nu wil ik hiervoor de aannemer een brief sturen dat ik ze een periode van 14 dagen geef om de problemen op te lossen of dat ik ze anders in gebreke ga stellen.

Nu heb ik daar eigenlijk een aantal vragen over.
- als ik ze 14 dagen de tijd geef. Zijn dit dat gewoon 14 dagen of 14 WERKdagen?
- op het moment dat ze het binnen die 14 (werk)dagen niet opgelost hebben. Hoe kun je ze dan officieel in gebreke stellen? Kan ik hierover ook terecht bij mijn rechtsbijstand om dit door hun te laten oppakken?

Ik wil de eerste brief morgen aangetekend versturen waarin ik hetvolgende iig wil zetten dat er sinds oplevering een aantal klachten zijn die reeds bij hun bekend zijn. Maar nog steeds niet opgelost. Ook al zijn ze er reeds een keer voor langs geweest.
En dat ik dus verwacht dat dit binnen 14 dagen na dagtekening van deze brief moet zijn of dat ik ze anders officieel in gebreke ga stellen.

Is dat voldoende voor de eerste brief?
  zondag 21 juni 2009 @ 21:00:07 #2
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_70232470
ik zou dat eerst met een consulent overleggen van je rechtsbijstand voordat je die brief verstuurd

hier wat info die ik net ff snel vond

http://www.mkbservicedesk.nl/848/hoe-schrijf-boze-brief.htm
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_70232791
Zoiets zag ik laatst ook bij de rijdende rechter (suf programma, ik weet het, maar er was niets beters )

Je kunt de aannemer inderdaad in gebreke stellen, mits je een aangetekende brief stuurd, en de reeds gemaakte afspraken op papier hebt staan.
*superman has issues. why jump over a building when you can simply walk around the damn thing..*
* the only thing better than a beer, is two beers*
*hmm..... donuts!*
pi_70233176
Ik zou het idd eerst met je rechtsbijstands verzekering (of een andere deskundige) opnemen voor je brieven gaat versturen.
Mocht je namelijk een (juridische) fout in je (aangetekende) brief maken, dan kan de aannemer jouw daar weer aan opknopen.

En als je lid bent van Vereniging Eigenhuis (wat ik elke huiseigenaar aanraad) kan je bij hun zelfs gratis juridisch advies krijgen.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_70233793
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:15 schreef Sakura het volgende:
En als je lid bent van Vereniging Eigenhuis (wat ik elke huiseigenaar aanraad) kan je bij hun zelfs gratis juridisch advies krijgen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_70233812
quote:
Op zondag 21 juni 2009 20:57 schreef tirannetje24 het volgende:
Ik heb even een volgende vraag.

Nu wil ik hiervoor de aannemer een brief sturen dat ik ze een periode van 14 dagen geef om de problemen op te lossen of dat ik ze anders in gebreke ga stellen.
De brief met herstelperiode van 14 dagen is juist de ingebrekestelling. Als ze niet binnen de 14 dagen (mits dat een redelijke termijn is) voldoen, zijn ze in verzuim..
pi_70233958
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:15 schreef Sakura het volgende:
...

[b]En als je lid bent van Vereniging Eigenhuis (wat ik elke huiseigenaar aanraad) kan je bij hun zelfs gratis juridisch advies krijgen.[/b
Dit is ook wel erg prettig om te weten. Want ben idd lid van VEH.
Ga morgen ook gewoon even bellen met mn rechtsbijstand.

Dank voor de tips allemaal!.
Ga ook zeker nog ff die link bekijken!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')