abonnement Unibet Coolblue
pi_128302078
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:06 schreef Modus het volgende:
Ik zou ze best weer eens willen zien maar vond de setlist van 2011 nogal tegenvallen (11 nummers ofzo?), kreeg nou niet het idee dat ik iets heel bijzonders gemist had.
Die DVD?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_128302997
Nee ik bedoelde begin 2012 in Zwolle http://www.setlist.fm/set(...)rlands-4bdebbea.html Veel van de laatste CD natuurlijk maar daar omheen te veel imo matige nummers.
pi_128312429
Op zich logisch als je dat album met die tour aan het promoten bent.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_128333433
Ja dat snap ik :'). Dat vind ik ook geen probleem, dat zal op de komende tour niet anders zijn. Maar daarnaast oogt het allemaal een beetje filler, allemaal bijna 'popnummers' van andere albums, en waar is de tijd gebleven van optredens van 3 uur?
pi_128336029
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:42 schreef Modus het volgende:
Ja dat snap ik :'). Dat vind ik ook geen probleem, dat zal op de komende tour niet anders zijn. Maar daarnaast oogt het allemaal een beetje filler, allemaal bijna 'popnummers' van andere albums, en waar is de tijd gebleven van optredens van 3 uur?
Vertrokken met Mike Portnoy.
Burning bridges gives you so much more
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:04:38 #206
14505 OProg
A Life in Music
pi_128339933
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:42 schreef Modus het volgende:
Ja dat snap ik :'). Dat vind ik ook geen probleem, dat zal op de komende tour niet anders zijn. Maar daarnaast oogt het allemaal een beetje filler, allemaal bijna 'popnummers' van andere albums, en waar is de tijd gebleven van optredens van 3 uur?
De magie is met Portnoy vertrokken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:07:44 #207
14505 OProg
A Life in Music
pi_128340082
Overigens heb ik deze maand wel 180 gram vinyl persingen van 'Images & Words' en 'Six Degrees' gekocht. Die zijn erg mooi. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_128366120
ik heb een kaartje gekocht, ben benieuwd of het uitverkoopt
Wel lekker blijven plakken hè?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 15:40:57 #209
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_128393509
quote:
9s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:04 schreef OProg het volgende:

[..]

De magie is met Portnoy vertrokken.
Ben eigenlijk van mening dat de magie al verdwenen is nadat Kevin Moore vertrok. :@
Die Jordan Rudess kan absoluut spelen, maar ik hoor liever sfeervolle keyboards dan al dat kermis gepingel.
Nee, de laatste platen doen mij gewoon helemaal niets meer. (en dat is toch jammer)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_128395192
Zelf luister ik meer naar het nieuwe werk van ze, vanaf Octavarium
Wel lekker blijven plakken hè?
  zaterdag 29 juni 2013 @ 19:47:16 #211
14505 OProg
A Life in Music
pi_128400625
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:40 schreef thedeedster het volgende:
Die Jordan Rudess kan absoluut spelen, maar ik hoor liever sfeervolle keyboards dan al dat kermis gepingel.

Metropolis II is een geweldig album waarin ook over grenzen heen gekeken is. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_128852191
Kaarten voor de HMH binnen. Dezelfde locatie waar ik mijn eerste DT concert zag 8 jaar geleden. Ik ben benieuwd naar het nieuwe album! On the backs of angels was best ok, maar ik luister er eigenlijk nooit meer naar..
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:32:01 #213
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128852276
Niet super veel toe te voegen. Maar mijn favo nummer van hun is 'Repentance'. :)
Touching from a distance ~
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 22:44:45 #214
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_128853004


Tracklist:
1. False Awakening Suite
I. Sleep Paralysis
II. Night Terrors
III. Lucid Dream
2. The Enemy Inside
3. The Looking Glass
4. Enigma Machine
5. The Bigger Picture
6. Behind The Veil
7. Surrender To Reason
8. Along For The Ride
9. Illumination Theory
I. Paradoxe de la Lumière Noire
II. Live, Die, Kill
III. The Embracing Circle
IV. The Pursuit of Truth
V. Surrender, Trust & Passion

http://www.metalfan.nl/article.php?sid=12382
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_129308608
Ben opzich wel benieuwd naar het nieuwe DT werk, maar ben veel enthousiaster over wat Mike Portnoy allemaal maakt tegenwoordig. Wat weet die man toch veel muziek te maken, maar altijd van goede kwaliteit. _O_
Burning bridges gives you so much more
pi_129336361
Geef eens wat tips?
pi_129722251
Nieuwe nummer van DT:

https://w.soundcloud.com/(...)cret_token%3Ds-S9l3K
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:12 schreef Modus het volgende:
Geef eens wat tips?
Het debuutalbum van The Winery Dogs is ontzettend goed ontvangen, probeer dat maar eens. :)
Burning bridges gives you so much more
pi_129836232
Nieuwe DT klinkt goed, veelbelovend. Drukke productie wel.

Winery Dogs paar stukjes van geluisterd, dat is echt he-le-maal niks. Volkomen kleurloze inwisselbare dertien-in-een-dozijn-'rock'.
pi_129836335
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 17:10 schreef Modus het volgende:

Winery Dogs paar stukjes van geluisterd, dat is echt he-le-maal niks. Volkomen kleurloze inwisselbare dertien-in-een-dozijn-'rock'.
Tuurlijk, het is geen prog-rock, maar om het dertien in een dozijn te noemen gaat mijn inziens wel erg ver. Stevige melodische hardrock in de geest van Whitesnake, goed geproduceerd, what's not to love? ;)

Mocht je het wat meer proggy willen kun je nog altijd Flying Colors en Transatlantic proberen, voor meer metal Adrenaline Mob.
Burning bridges gives you so much more
pi_129849478
Ik vind Whitesnake over het algemeen ook niet echt veel bijzonders, die hebben ook nogal wat filler materiaal van wat ik zo aan albumtracks gehoord heb.

Ik heb eerder al wel eens wat andere dingen beluisterd waar hij bij betrokken is/was maar tot nu toe boeide het niet genoeg om me er verder in te verdiepen. The Whirlwind van TA eens afluisteren, klinkt wel aardig. AM ken ik volgens mij niks van, FC paar dingen van geluisterd vanmiddag, ook niet mijn ding.
pi_131244702
Nieuwe album is inmiddels al verkrijgbaar via de bekende kanalen. Ben het nu aan het luisteren.
Burning bridges gives you so much more
pi_131247724
Gevonden, dank u.
  Moderator maandag 16 september 2013 @ 19:05:08 #224
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_131247952
FF checken
pi_131249236
Het lijkt allemaal op elkaar, dertien in een dozijn powermetal. :'(
Burning bridges gives you so much more
pi_131252921
Dé kwaliteit van DT voor mij zijn de epische nummers van 12-20 minuten met lange complexe instrumentale stukken. Op de nieuwe staan op 1 na alleen maar nummers van 5-7 min. en die ene van 22 min. lijkt na luisterbeurt ook niet heel bijzonder.

Wel een slag om de arm want DT heeft altijd meerdere luisterbeurten nodig maar ik ben bang dat het een gevalletje Octavarium wordt, die qua playlist hetzelfde overkomt. Allemaal best redelijke nummers maar halen het in de verste verte niet bij de langere nummers, en dus draai ik hem ook bijna nooit.
pi_135557476
Setlist van het eerste concert van de 2014 Along for the ride-Tour

1 The enemy inside
2 The shattered fortress
3 On the backs of angels
4 The looking glass
5 Trial of tears
6 Enigma machine
7 Along for the ride
8 Breaking all illusions
9 The mirror
10 Lie
11 Lifting shadows off a dream
12 Scarred
13 Space dye vest
14 Illumination theory
------
15 Overture 1928
16 Strange déja vu
17 The dance of eternity
18 Finally free

Doet me toch twijfelen om alsnog kaarten te kopen voor de HMH.
pi_135569171
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:12 schreef Modus het volgende:
Setlist van het eerste concert van de 2014 Along for the ride-Tour

1 The enemy inside
2 The shattered fortress
3 On the backs of angels
4 The looking glass
5 Trial of tears
6 Enigma machine
7 Along for the ride
8 Breaking all illusions
9 The mirror
10 Lie
11 Lifting shadows off a dream
12 Scarred
13 Space dye vest
14 Illumination theory
------
15 Overture 1928
16 Strange déja vu
17 The dance of eternity
18 Finally free

Doet me toch twijfelen om alsnog kaarten te kopen voor de HMH.
Wat had je liever gehad dat ze dan speelde? Als ik goed kijk spelen ze een mix van oude en nieuwere nummers en uiteraard veel nummer van het nieuw album.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_135573624
T.o.v. de hele setlist juist relatief weinig (5) van het nieuwe album en veel oudere dingen, waarvan ik de meeste ook wel goed te pruimen vind. The shattered fortress. _O_.
pi_135575126
Dat is inderdaad een tof nummer, een van mijn favoriete van bcsl. Wel jammer dat er geen nummers van Train of Thought gespeeld worden. Of iig volgens deze setlist
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_136481986
Beste mede fans, ik zou graag naar het concert willen op 17 Februari. Ik mag echter niet alleen naar Amsterdam. Ik woon in Gorinchem. Zijn er mensen uit de omgeving die er ook heen gaan en waar ik ev mee mee kan rijden?
pi_136498708
Hoe oud ben je?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 februari 2014 @ 16:03:55 #233
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_136508587
ik heb besloten om toch maar niet te gaan. Die week wordt al druk genoeg met andere dingen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_136575567
Het is dat ik geen geld om heb te gaan, anders wilde ik wel met plezier weer een keer DT zien. Mja, dan Transatlanic in maart maar. :)
Burning bridges gives you so much more
pi_136837936
Ik vond 't vet _O_
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_136838162
Geweldig concert inderdaad.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_136844898
Zeker, het was een gave show :Y Intro filmpje was geniaal gemaakt. Echt hoe die album bijna naatloos in elkaar overliepen. Eerste deel van de show vond ik gaaf, vooral nummers van de laatste albums. Tweede deel kreeg ik niet zo veel meer van mee, C2H2OH inname was daar debet aan. Ze speelde iig nummers van Awake en Scenes of a memory.

Nog een minpunt shirt dat ik wilde hadden ze niet meer in mijn maat :{
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 20 februari 2014 @ 23:04:13 #238
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_136954255
Vandaag m`n eerste DT LP gekocht

Dream Theater - Octavarium (2LP)
pi_137684055
DT komt 16 juli alweer terug in Nederland, in de 013 dit keer. Dat is wel ineens een kleine locatie voor DT, ik ben benieuwd of we dan ook een andere show krijgen (volgens mij is die hele minitour en soort clubtour). Is er niet een album dat een jubileum viert dit jaar?

HMH was wel echt super vet.. had het vorige concert in Zwolle overgeslagen, dus ik was erg blij dat ik hier weer bij kon zijn.
pi_137701671
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:43 schreef Bigs het volgende:
DT komt 16 juli alweer terug in Nederland, in de 013 dit keer. Dat is wel ineens een kleine locatie voor DT, ik ben benieuwd of we dan ook een andere show krijgen (volgens mij is die hele minitour en soort clubtour). Is er niet een album dat een jubileum viert dit jaar?

HMH was wel echt super vet.. had het vorige concert in Zwolle overgeslagen, dus ik was erg blij dat ik hier weer bij kon zijn.
Awake, als je had opgelet in de HMH had je dat kunnen weten :P Awake is 20 jaar oud en Scenes from a memory 15 jaar
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_137702828
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:49 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Awake, als je had opgelet in de HMH had je dat kunnen weten :P Awake is 20 jaar oud en Scenes from a memory 15 jaar
Dat van Scenes wist ik inderdaad, Awake was ik al vergeten. Is ook niet echt een van mijn favoriete albums. Als ze SFAM ooit weer in z'n geheel gaan spelen wil ik er zeker bij zijn (man wat was die toegift gaaf), bij Awake blijf ik net zo lief weg :+
pi_137703027
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:11 schreef Bigs het volgende:

[..]

Dat van Scenes wist ik inderdaad, Awake was ik al vergeten. Is ook niet echt een van mijn favoriete albums. Als ze SFAM ooit weer in z'n geheel gaan spelen wil ik er zeker bij zijn (man wat was die toegift gaaf), bij Awake blijf ik net zo lief weg :+
Voor mij is DT pas gaan leven na SFAM. De albums SDOIT, TOT, Octravium, System Chaos, BCSL

Zolang Mike Portney geen drummer meer is zullen ze de AA-suite nooit in zijn geheel spelen. Dat zou ik zeer graag willen zien
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_156128950
quote:
DREAM THEATER keyboardist Jordan Rudess has confirmed to Norway's Varden that the band's next album will be released early in 2016. He says about the follow-up to the band’s smash "Dream Theater” album: "The good thing with this band is that we always manage to change the direction a bit. I think our fans will find what we have been working on interesting.”
http://www.dreamtheater.net/news/new-album-early-2016-157801

Laten we hopen dat ie beter wordt dan de vorige. Maar da's niet zo moeilijk natuurlijk. :P.
  woensdag 16 september 2015 @ 14:20:42 #244
202348 Susi
Temple of Love
pi_156141032
James Labrie zingt dit weekend in Rotterdam mee met The Theater Equation van Ayreon als 'me'
pi_156473378
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:13 schreef Modus het volgende:

[..]

http://www.dreamtheater.net/news/new-album-early-2016-157801

Laten we hopen dat ie beter wordt dan de vorige. Maar da's niet zo moeilijk natuurlijk. :P.
Ik heb het laatste album nu een tijdje in de auto zitten en ik moet zeggen dat het objectief gezien eigenlijk een prima album is.. alleen vind ik het op de een of andere manier niet zo spannend meer als eerdere albums. Of dat nu aan mijn veranderende muzieksmaak ligt of aan DT durf ik niet te zeggen. In ieder geval is hij inmiddels wel vaker gedraaid dan ADTOE en SC :')
pi_156475883
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:05 schreef Bigs het volgende:

[..]

Ik heb het laatste album nu een tijdje in de auto zitten en ik moet zeggen dat het objectief gezien eigenlijk een prima album is.. alleen vind ik het op de een of andere manier niet zo spannend meer als eerdere albums. Of dat nu aan mijn veranderende muzieksmaak ligt of aan DT durf ik niet te zeggen. In ieder geval is hij inmiddels wel vaker gedraaid dan ADTOE en SC :')
Ik vind de sdoit en tot en octravium de beste albums. Ik ben ook wel benieuwd wat ze gaan doen. Overigens mogen ze van mij ook wel het nummer sdoit helemaal gaan spelen tijdens de volgende tour.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_156478772
Op wat incidentele aardige riffjes/stukjes na vind ik de laatste een nogal hoog filler-gehalte hebben. Enemy Inside is wel OK en Illumination Theory had briljant kunnen zijn, als ze niet reeds 7 minuten voor het einde met een mislukt misplaatst soort van bombastisch outro waren begonnen; maar tot aan daar is het wel het beste wat op het album voorkomt.

Nou heb ik sowieso geen enkel DT-album waarvan ik echt alle nummers meer dan acceptabel vind. Van ADTOE vind ik eik alleen de lange ( > 7 min.) nummers erg goed, de rest heeft filler written all over.

Beste album vind ik BCSL, maar dat komt alleen maar doordat de laatste 3 nummers het beste zijn wat ze ooit op plaat gezet hebben met als absolte uitschieter _O_ The Count of Tuscany _O_. Nightmare to Remember is ook nog wel aardig, Rite of Passage kan ook nog net, maar Wither.... :X oh boy oh boy :X. En dat is echt niet alleen maar omdat het een ballad is, het is gewoon een hele hele hele slechte kutballad.

ToT ook geniaal, althans afgezien van nrs 5 en 7 dan. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_156480636
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:14 schreef Modus het volgende:
Op wat incidentele aardige riffjes/stukjes na vind ik de laatste een nogal hoog filler-gehalte hebben. Enemy Inside is wel OK en Illumination Theory had briljant kunnen zijn, als ze niet reeds 7 minuten voor het einde met een mislukt misplaatst soort van bombastisch outro waren begonnen; maar tot aan daar is het wel het beste wat op het album voorkomt.

Nou heb ik sowieso geen enkel DT-album waarvan ik echt alle nummers meer dan acceptabel vind. Van ADTOE vind ik eik alleen de lange ( > 7 min.) nummers erg goed, de rest heeft filler written all over.

Beste album vind ik BCSL, maar dat komt alleen maar doordat de laatste 3 nummers het beste zijn wat ze ooit op plaat gezet hebben met als absolte uitschieter _O_ The Count of Tuscany _O_. Nightmare to Remember is ook nog wel aardig, Rite of Passage kan ook nog net, maar Wither.... :X oh boy oh boy :X. En dat is echt niet alleen maar omdat het een ballad is, het is gewoon een hele hele hele slechte kutballad.

ToT ook geniaal, althans afgezien van nrs 5 en 7 dan. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ooit de teksten van The Count of Tuscany gehoord? Het nummer is goed tot je door hebt wat LaBrie zingt. :')
Burning bridges gives you so much more
pi_156480775
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:26 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Ooit de teksten van The Count of Tuscany gehoord? Het nummer is goed tot je door hebt wat LaBrie zingt. :')
Ik vind dat juist geen leuk nummer. Eigenlijk staan er maar 2 goede nummer op dat album. The shatered fortress en the best of times
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_156480890
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:31 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik vind dat juist geen leuk nummer. Eigenlijk staan er maar 2 goede nummer op dat album. The shatered fortress en the best of times
Hier ben ik het wel mee eens. Na het vertrek van Portnoy ben ik eigenlijk ook helemaal gestopt met luisteren naar de band. Al het werk zonder hem is mij te eenzijdig technisch gepiel in de ruimte.
Burning bridges gives you so much more
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')